English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-11
11:54:11
#34094
Hello
Nem tudja valaki véletlenül a Buderus GB042 kazánhoz, illetve az RC35-höz való NTC-k típusait?
Ellenállás(25fokon), Beta, stb.

Kellene egy szenzor a HMV tárolóhoz (ez a kazánra van kötve), illetve az RC35 is tud fogadni egyet (nem a házon kívüli!) ha nem abban a szobában van, amit mérni szeretnénk ("EXT" csatalkozás az RC35-ön)

2012-09-07
16:10:16
Előzmény: grano #32406#32776
Nekem végül nem lett megbontva, lévén, hogy teljesen "gyári" volt a nyomás minden üzemmódban, bőven a gyár által javasolt "tisztítási" határérték felett.
Egyébként 2200 üzemórát ment 2 szezon alatt.

2012-09-06
19:03:08
#32757
Sziasztok,

A tegnapi napon megjavult a kazánom! :-)
Csekély 4,5 hónap küzdelem után sikerült hozzá alkatrészt szerezni. Ezúton is köszönöm Jesunak, hogy utánajárt és szerzett nekem 1,5 szett égőpanelt. Nagyon rendes volt tőle!

Sem a szervízek, sem a gyár nem tud azótasem pótalkatrészt szerezni, csak az ígérgetések...


T.
2012-08-22
00:58:30
Előzmény: grano #32406#32415
Lehet nekem nincs szerencsém a mesterekkel, meg csak szimpla atmoszferikus kazánom van, egyszerűbb jószág.
2012-08-21
18:22:00
Előzmény: plaszlo #32405#32406
nekem leszedte a kolléga és be is állította:
előtte:


utána:


2012-08-21
17:35:02
Előzmény: Szepy #32404#32405
Amit eddig tapasztaltam szakszervizes ténykedés gyanánt: leszedik a burkolatot, kis kompresszorral kifújják, így minden úszik a porban, majd leellenőrzik a fűtési és melegvízellátási üzemállapotokat, aztán számlaírás.
Nekem ezután ki kellett szerelnem az égősort és alaposan kimosni, kitisztítani, majd visszaszerelve beállítani az alap lángmagasságot. Ezután stabilan, időre be tudott gyújtani a kazán, nem volt vele probléma. Csak annyit kellett csinálnom, hogy leültem a pincében a kazán elé és figyeltem amíg a párom fürdött. Hamar kiderült a probléma, a szervizesnek erre nincs ideje, csak számlaírásra.
2012-08-21
16:10:46
Előzmény: plaszlo #32396#32404
Azután, amit a beüzemelő nálam művelt, ott fogok mellettük állni. Valszeg nem sok ördöngősség van a takarításban, eleve azt terveztem, hogy legközelebb valszeg én csinálom meg, de legalább egyszer szeretném megnézni, hogy kell.
Erősen remélve, hogy legalább a szakszervíz tudja... :)
2012-08-21
11:52:13
Előzmény: Szepy #32395#32396
Szepy,
Ebben az esetben nem teljesen igaz a mondás. Én is ellinkeskedtem a karbantartást, így télen kellett a mínuszokban a pincébe szaladgálnom resetelni a kazánt. Jó buli volt jéghideg vízben befejezni a fürdést. Többszöri szervizeltetés után magam csináltam meg, csak annyi baja volt, hogy koszos lett az égőfej, így nem tudott időben begyújtani, ezért az elektronika letiltotta a kazánt. Egy alapos tisztítás után ismét működött rendesen.
Sajnos a szerelők sem állnak mindig a tudásuk magaslatán, vagy csak sz@rnek rendesen dolgozni. Kétszer fizettem ki a karbantartást és csak átmenetileg lett jobb, végül magamnak kellett megcsinálnom.
2012-08-21
11:31:56
#32395
Köszönöm, már kezdek is utánajárni. Nyáron szinte végig áll, így nincs szükség rá (május óta max. fél m3 gáz fogyott), ráadásul valóban érdemesebb a szerelők kevésbé leterhelt időszakaiban megejteni ezt a karbantartást. Ha mégis gebasz lenne (alapszabály, hogy ne nyúlj ahhoz, amivel nincs baj :) ), akkor van idő a kijavítására várni és nem okoz problémát...
2012-08-21
09:42:22
Előzmény: Szepy #32387#32390
Szepy:
http://biosolar.hu/forum/show/32109#32109
szerintem, másnál persze lehet más.
2012-08-21
09:34:29
Előzmény: Szepy #32387#32388
Évente illene karbantartatni, takarítani a kazánt. Érdemes még a fűtési szezon előtt megejteni.
2012-08-21
09:17:55
Előzmény: szocsmarci #32354#32387
4/a: nyáron 26 fok a szabvány? Ebből is látszik, hogy mekkorák az eltérések - nálam 26 fok a kinti 37-39 fokok körül volt csak és már nagyon soknak éreztem. A téli 20 már reálisabb, 19-20 körül érzem jól magamat.

Más: van valami "ökölszabály" a kazánok karbantartására (tisztítására), szervizeltetésére? Mondjuk üzemórában megadva? Nem találtam ilyet, most másfél éve használom a házat, gondoltam a 3-ik tél előtt már megnézetném, bár teljesen probléma és gyanú mentes a működése...
villam64Válasz erre
2012-08-19
17:46:38
Előzmény: szocsmarci #32361#32363
Erre meg azt állítom, hogy klórozott csapvízben, amíg a zárt rendszerben van, nem lehet legionella baktérium, mert a szerencsétlen nem él ott meg. Ez levegő útján terjed, és nyirkos közegben szaporodik. Nem fogod a klór miatt megtalálni. http://biosolar.hu/forum/show/32095#32095
szocsmarciVálasz erre
2012-08-19
15:23:28
Előzmény: villam64 #32356#32361
10. Nem azért kell a legionella ellen védekezni, mert halálos lehet a gyenge (idős/fiatal/beteg) szerevezeteknél, hanem mert megbetegíthet. A betegségek ellen is küzdeni kell! - de az már messzire vezethet, hogy érdemes-e tökéletesen vírusmentes környezethez hozzászoktatnunk magunkat.
Olvastam valahol, hogy a szegény házakban, döngölt föld van a padló helyett, a gyerekek erős hátránnyal indulnak, mert a föld sok baktériumot tartalmaz, emiatt sok a megbetegedéses hiányzás.
Melesleg kevesebb, és rosszabb minőségű ételt is esznek, a családi minta is visszahúzó erő, és nincs villany, tehát nem tudnak este tanulni - de ezek most mellékesek.
A lényeg az, hogy sima csapvíznél is előfordulhat legionella baktérium, hiába van klórozva.
villam64Válasz erre
2012-08-19
11:54:45
Előzmény: szocsmarci #32354#32356
1. ezért nincs 107 %-os kondenzációs, mert az emberek azt hiszik, hogy 50 °C-os előremenőnél is ugyan annyi fog kicsapódni, mint 30 °C-osnál, ez nem igaz, a görbe mutatja
10. soha nem hallottam klórozott fürdővíznél leginella baktériumot, pangó víznél, mint légkondicionálló igen, csapból folyó fürdő víznél nem mutatható ki, egyetlen esetet sem regisztráltam még klórozott víznél
- itt csak a kondenzációnál lehet pangó víz, de én nem tennék már gázkészüléket lakó részbe sem, csak külön helyiségbe ha már félünk
szocsmarciVálasz erre
2012-08-19
11:28:21
Előzmény: villam64 #32352#32354
1. a kondenzációt a visszatérő víz hőmérséklete határozza meg, mert fordított áramban van kötve a víz és a füstgáz. Általában (vagy szinte mindig) az utolsó égő tagon van a kondenzáció. Elvileg 100°C alatti visszatérő már van kondenzáció, de 50°C-nál is biztos van, és sok. Ha túl alacsony hőmérséklettel megy a kazán, fenáll a jégképződés veszélye a kitorkolásnál. A 30°C előremenőt nagyon alacsonynak tartom - ha netán ez volt a felvetésed lényege. (És a hőleadó felület is irreálisan nagy lenne).
2. OK - ez magától értetődő.
3. Manapság már nem járunk lovaskocsival, nem kaszálunk kézzel. A külső hőmérsékletfüggő szabályzás is kötelező kellene legyen, persze mindig vannak kivételek. De jobb a kézi állítás, mint a semmilyen, és pl apadlófűtésnek is van önszabályzó "mechanizmusa".
4. a. Nincs, ezzel a szabvány is tisztában van. Nyáron 26°C az előírt szoba hőmérséklet, télen 20°C, az éjszakai fűtéscsökkentésről nem is szólva.
b. Volt egy kísérlet. Alaphelyzet: egy épület, ~100 egyforma lakás, közös fűtési rendszerrel. A szobákban azonos volt a hőmérséklet. 3-an túlfűtésre panaszkodtak, ketten fáztak. Megemelték a hőmérsékletet, 10-en túlfűtöttnek érezték, 1 alul. Csökkentették a hőmérsékletet, 1 túlfűtéses, 10 alulfűtött volt. A lényeg az, hogy mindig volt olyan, akinek nem tetszett a szobahőmérséklet. Az egyik tanulság az, hogyha nincs fűtési panasz, akkor is van valaki, akinek nem felel meg a hőmérséklet, csak rosszak a kommunikációs csatornák, és nem jut el az információ ahhoz, aki a kazánt állítgatja. Ezért szükséges a termosztatikus radiátorszelep a szobákban - vagy termoelektromos állítófej a padlófűtési osztóra. Egyre inkább azt gondolom, hogy a programozható termófej sem felesleges kiadás (12-15.000 Ft/db + 2 évente elemcsere ellenére).
5. OK - ez magától értetődő.
6. Ezért kell használni a kazánon a meredkség állító gombot. Ezt nem teszi meg a beüzemelő. Be kell valljam, én sem adtam még meg egyetlen fűtési tervhez, hogy a jelleggörbét milyen eltolással, és meredekséggel kell beállítani. Ha a szivattyúnak megadom a munkapontját, ezt is meg kellene adom.
7. OK. Olcsóbb a fehér liszt/cukor, mint a barna (teljes kiörlésű). Az emberek úgy működnek, hogy ami szebben mutat azt veszik. És amiből több fogy, az olcsóbb.
8. OK - ez magától értetődő.
9. OK - ez magától értetődő. (A szabvány 40°C-t ír elő a csapolóknál)
10. Ha mindig van klór a rendszerben, akkor hogy fordulhatott elő már legionella fertőzés, nem is hallottunk volna soha felőle. Közösségi épületbe nincs az a tervező, aki megmerné kockáztatni a védelem elhagyását.

villam64Válasz erre
2012-08-19
09:34:27
#32352
Megpróbálok káoszt csinálni.
1. a kondenzáció lényege a nagyon alacsony víz hőfok, ez nem 50 °C, hanem mondjuk 30 °C, ekkor magas a kondenzációs hatásfok
2. minél jobb a hőszigetelés, annál kisebb víz hőfok lehetséges
3. amennyiben nagyon hideg van, és mégis emelni kell a víz hőfokon, a külső érzékelő megteheti, vagy kézi állítás
4. szükség van-e az emberi szervezetnek állandó hőmérsékletre ?
5. ahol nincs hőtároló közeg, mint a könnyűszerkezetes háznál, ott lehet nagy hőingást elérni a fűtéskor, de ott is csökkenthető az alacsony víz hőmérséklettel, és lassú nagy kapacitású fűtés rendszer összehangolásával
6. az erős sugárzó fűtés, alacsony hőtárolású ház, magas hőmérsékletű fűtésre állítva komoly túllengést okoz, és pazarló beállítás
7. kell-e jól szigetelt háznál 24 kW-os kazán ? nem, de sajnos olcsóbb, mint a 12 kW-os
8. kondenzációsnál a nagy láng használata jelentősen rontja a kondenzációt a légáramlás megnövekedett sebessége miatt, én kondenzációsnál, ha tehetném alacsony vízhőfokot állítanék be, a legalacsonyabb lánggal
9. a HMV jelentős része szintén előállítható kondenzációs üzemmóddal, ehhez javasolt a tároló 40 °C, maximum 50 °C üzemi hőmérséklettel, a tároló méretét a fogyasztás határozza meg
10. a víztisztító teszt is igazolja, hogy továbbra is felesleges megtévesztésnek tartom a legionella baktérium félelmet a HMV rendszerben, amíg a klór benne van, az meg csak a víz rendszerből való kiengedésével távozik, a baktérium csak a csapból való kiengedés után jelenhet meg a csap vízben
szocsmarciVálasz erre
2012-08-19
08:46:21
Előzmény: bacizone #32338#32351
- "Megfordítva... ha egyáltalán nem lenne termosztátom, akkor nem is működne a lángmoduláció ezen a modern kazánon? Fura lenne..."
Persze hogy van moduláció a kazánon. De a kazán az előremenő hőfoka alapján modulál (ami az esetek döntő többségében elegendő is). Ez a szabályzó (szerintem) annyival tud többet, hogy nézi az időprogramot, és felfűtésnél jobban eltudja találni a szükséges bevitt energiát. Enélkül a kazánvíz hőmérséklet beleng a felfűtésnél egy pár °C-t; ez szobahőmérsékleben 0,5-1°C jelenthet nagyságrendileg.
A Sensys igazából egy helyiségszabályzó (távszabályzó), de nem a hagyományos értelemben vett termosztát. A lényege az, hogy távolról tud vezérelni a kazánt - pl kényelmesen a szobából, ne kelljen lemenni az alagsorba. Azonfelül van egy belső hőmérsékleti visszacsatolás is, ami alapján pontosabban szabályoz a kazán - (egy sima szobatermosztátról csak az adott pillanatban kívánt jelértéket kap, sőt, még azt sem, hiszen csak azt látja a kazán, hogy melegebb van-e a szobában, mint a kívánt érték, vagy nem. Hogy mennyivel melegebb, vagy hidegebb, arról nincs információja, és arról sem, hogy érdemes- e neki továb fűtenie, mert fél óra múlva esetleg úgyis lecsökken az időprogram.)
A 37.000 Ft sok, mint termosztát, de összevetve a többi kazángyártó ugyanilyen szabályzójával, nem sok. Hogy megéri-e, vagy sem, arról nem tudok nyilatkozni. Elvileg az is előfordulhat, hogy a magasabb komfortérzetért több gázszámlát is fizetsz - ez felhasználó függő. Ha használod a szabályzót, és jól használod, akkor megéri beruházni rá. Egy sima jó minőségű szobatermosztát is bele kerül 12.000 ft-ba, az öntanulós még többe.

2012-08-18
08:21:58
Előzmény: bacizone #32342#32344
Viszont, sokkal komfortosabb...


T.
bacizoneVálasz erre
2012-08-17
22:43:53
Előzmény: pali #32339#32342
Az új EVO sorozatban a 12 és 18 KW-os kazán csak fűtő.

A 24-es az első fűtő + melegvíz gyártó és nekem HMV-re is szükségem van (sokkal drágább lett volna a tárolós megoldás + fűtős).
2012-08-17
13:47:53
Előzmény: bacizone #32338#32339
Miért nem a Ariston Genus Premium EVO 18 kombi kazánt veszed meg? Az 1,8kW-ig modulál le.
bacizoneVálasz erre
2012-08-17
13:24:07
#32338
Termosztát kérdésem lenne

Az új Ariston Genus Premium EVO 24 kombi kazánt készülök megvenni, ami 2.4 kW-ig le tud modulálni.

Az Ariston az új, saját fejlesztésű Sensys termosztátját ajánlja hozzá (37e HUF-ért), ami állítólag a "lángmodulációt is végzi". Ez a termosztát egyébént egy saját BridgeNet-nek buszprotokoll nevű vezetékes kapcsolatot használja a kazánnal való együttműködésre.

A kazánnak van egy ún. AUTO módja, ami idézve: "Az új AUTO funkció a kazán „parancsát” közvetítve kiválasztja a legjobb működési rendszert, a környezeti feltételek, a kazánnal kapcsolatos külső hatások, és az igényelt teljesítmény alapján (folyamatosan szabályozza a működési teljesítményt a környezeti feltételek és a környezet által igényelt hőmérséklet alapján)".

Egyáltalán nem szeretnék még termosztátra is ennyit költeni ha mindez csak marketing szöveg: nem tudom, csak sejtem, hogy az ez az Auto funkció maga végzi a lángmodulációt, márpedig ez a kazánról az "Auto" gombbal közvetlenül bekapcsolható.

Megfordítva... ha egyáltalán nem lenne termosztátom, akkor nem is működne a lángmoduláció ezen a modern kazánon? Fura lenne...

Az Ariston képviselet válasza a kérdésemre csak ennyi volt:
"igen más szobatermosztátok is jók, de nem modulációsak, mint a sensys mert így biztosítja megfelelő komfort érzetet. a többi nem lesz igazán tökéletes, de kapcsolni fog. semmi gond"

Tud valaki ezzel kapcsolatban valami okosságot mondani?
bacizoneVálasz erre
2012-08-17
13:16:41
Előzmény: grano #32322#32337
Grano, köszönöm a választ, illetve a nézőpontot. Kb. 1 hónappal ezelőtt már sajnos elkezdődött a vásárlás a felújításhoz, ami kb. most félúton tart.

A házban parapetes konvektoros fűtés volt (3 konvektor + a fürdőben gázmelegítő külön kéményen), korábban bérlők laktak ott és a 64 m2-re átlag 55-60e volt a havi gázszámla.

Energetikus "majdnem" felmérte a házat (pályázat miatt), de mivel a pályázati határidők nem voltak megfelelőek ezért nem lett felméretve.Szóval sajnos a beruházások elindultak, az energetikai szakvélemény nyilván többet adhatott volna hozzá...de nem ez az egyetlen amivel menet közben nem vagyok elégedett... ez az első házunk.. legközelebb már okosabb leszek akkor.

A szigetelés, az üveg meg a kazáncsere nyilván fog rajta javítani...tudom.. a kérdés csak az, hogy ***mennyivel*** a befektetéshez képest. A beruházásra már megvolt a pénz, erre volt szánva... persze lehet hogy okosabban is el lehetett volna költeni... hát most sajnos ez van. Egyelőre csak bízni tudok benne, hogy jóval jobb lesz, de majd megírom itt a téli tapasztalatokat.
2012-08-17
09:30:38
Előzmény: grano #32323#32331
Én többször szétszedtem és valóban ennyi az egész. Ha tudod, hogy mi kell a kazánhoz, akkor érdemes simán megvenni az alkatrészt és tényleg fillérekből összerakható. A tudás viszont nem ebben van, hanem a kazánvezérlésben, így attól, hogy mit mennyiért adnak el, még lehet jó a cucc, max. nem kell annyiért megvenni. :)
2012-08-17
09:26:38
Előzmény: dejoe #32307#32329
Nem egy alkalommal néztem. Az elmúlt télen többször (legalább 5 alkalommal) kipróbáltam, ebből 3 olyan időszak volt, amikor a napi hőmérsékleti görbék szinte teljesen azonosak voltak és a napsütés/felhőborítás is azonos volt (legalábbis szabad szemmel annak tűnt, ha pl. egész nap szikrázó napsütés volt, egyetlen felhő nélkül).

Egy alkalom hétvége volt, az össze többi tesztidőszak hétköznap volt, amikor mind az otthon töltött időszak, mind pl. a HMV használat azonosnak tekinthető. A légcsere is, lévén pl. télen direkt szellőztetni ritkán szoktunk és az nem esett ezekre a napokra.
Napi szinten mérem a kazán/szolár adatait bő másfél éve, ill. a külső tényezőket jó részét (szélsebességet kivéve), így van némi tapasztalatom ezekben. 10% körüli eltérést mindig vissza tudtam vezetni olyan külső tényezőkre, amiket itt azonosnak tapasztaltam.
Szépen fel is soroltad őket, amikkel egyet is értek.
Ebből csak egyet nem tudok mérni a gáz fűtőértékét, de ebben még nem tapasztaltam ilyen szintű ingadozást a méréseim alapján, így ezt kizárhatónak tartom. Ráadásul mindhárom teszt alatt pont az egyik napról a másikra azonos értéket csökkent/nőtt volna?

3 alkalommal sikerült a mérhető értékek alapján azonos viszonyok között ugyanazt a nagyságrendi különbséget lemérnem. Elég sokszor teszteltem a rendszeremet (fojtásokat, szivattyúkat, fix előremenőt ill. görbét, stb. állítgatva), hogy viszonylag jó rálátásom legyen a viselkedésére és arra, hogyan mérjem az értékeket.
Azért írtam, hogy lehet, hogy másnál, más épületnél más a hatása, nem is kell hinni benne, ez simán saját tapasztalat, amit csak azért írtam le, mert úgy gondoltam, hogy megfelelő alapossággal körbejártam a körülményeket.

Kíváncsi vagyok, ha ezekkel te nem voltál tisztában, milyen "laborkörülményekre" gondoltál ill mit feltételeztél, de azért kösz a bizalmat. :)
Pont azért ismételtem meg többször a tesztet, mert nekem is nagyon soknak tűnt az eltérés, de többször megerősítette az első mérésemet.

A ház egyébként padlófűtéses, némi "kiegészítő" radiátorral, de ezeknek a hatása nem jelentős.

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva