English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-11-21
13:44:29
Előzmény: viktor78 #35731#35737
viktor78, hAnd
Mindkettőtöknél a szoba termosztát kér még meleget. Sosem éri el a kívánt értéket. Nem látom most már, hogy melyikőtöknek milyen kapcsolása van. A moduláció kell, mert megnyújtja a működést. Kérdés, hogy mennyire van fojtva a szelepekkel a padló fűtés körök. 1-2 perc működés fojtásra utal. Ezalatt nem megy körbe a víz. Túl hamar lehatárol a kazán. A kazánon mekkora a fűtő víz hőmérséklet beállítása, mert ezt az exacontrol nem szabályozza? 1 perc fűtés nem normális. Hasznosítatlan. A 4 m3 jelenleg nem tűnik soknak. Azt érzem nálatok, hogy hamar lekapcsol a kazán, anélkül, hogy komolyabban fűtene, körbefordulna a víz a rendszerben. Padló fűtés köröknél csapok állása.
2012-11-21
13:04:30
Előzmény: villam64 #35723#35733
A padló szivattyú folyamatosan megy, a kazáné is, szerintem, de ezt nem látom. Az lenne az ideális, ha azonos lenne a tömegáram a két körben. Már arra is gondoltam, hogy úgy programozom be, hogy 1 óra "nappali üzem", 1 óra éjszakai üzem, és így tovább. A padlófűtés szivattyú folyamatosan menne, jól "kiszedné" a meleget és akkor a kazán alacsonyabbról fűtene fel. Persze ezt a kikapcsolási időt magasabb fűtési görbével kellene kompenzálnom, és majd ha "igazi" tél lesz, akkor rövidítenem kell a kikapcsolt szakaszokat.


viktor78Válasz erre
2012-11-21
12:58:07
Előzmény: villam64 #35724#35731
Nincs külső hőmérséklet érzékelőm,ez lehet a baj?A termosztátom SD Exacontrol E modulációs digitális termosztát.A szivattyú beállítása:-működése:folyamatos helyiségtermosztáttal, -fordulatszáma:automatikus fordulatszám,amikor az égő ég.A termosztáton két üzemmód van:nem modulál(kapcsolgatós működés),modulál(fűtési hőmérséklet automatikus kalkulációja). Itt az a fura hogy ha nem modulál,mivel az elsőre van állítva és nincs külső érzékelő akkor miért csak 38-40 fokos vízzel fűt és miért eszik meg a kazán főzéssel és meleg vízzel együtt 4 köbmétert egy 3 tagú családnál naponta?Van hogy csak 1 percig fűt aztán csak keringet,de van hogy egy óra alatt ezt 5x ismétli.Az égő lezárási idejét fűtési ciklus üzemben,ami a rövid ciklus védelmet szolgálná meg hiába állítom magasabb értékre, a kazán tojik rá magasról.
villam64Válasz erre
2012-11-21
12:35:25
Előzmény: viktor78 #35722#35724
Valószínűleg nálad is kér még a szobatermosztát. Miért? Hova helyezzük a tömegáramokat. A külső hőmérséklet vezérlés görbéje lehet nem megfelelő. Más kazánnál állítható a ház hőigénye szerint. A szivattyú beállítások is számítanak.
villam64Válasz erre
2012-11-21
12:30:42
Előzmény: hAnd #35721#35723
A kettőt együtt kell növelni. A padlódban sem fordul meg a fűtés ideje alatt. Mennyi ideig fűt ilyenkor? Mennyi ideig mennek a szivattyúk? A padlónál 5 percet ráhagynék a kazánhoz képest.
viktor78Válasz erre
2012-11-21
12:27:09
#35722
Nekem is gyakran kapcsolgat a kazán sajnos.Túl gyakran.Nem is éri el a maximális 65 fokot az előremenő vízhőfok sosem.Sőt sokszor még a 40-et sem.Teljesen tanácstalan vagyok most már :(.
2012-11-21
12:25:08
Előzmény: villam64 #35720#35721
A kazánszivattyú el tudja, a padlófűtés szivattyú nem. Hamar megfordul a víz a hidraulikus váltó primer (kazán) körében. Én erre tippelek. Ezért inkább csökkenteném a kazánkör áramát, hogy a padlókörben legyen "ideje" elvinni.

villam64Válasz erre
2012-11-21
12:19:51
Előzmény: hAnd #35719#35720
Akkor növeld a kazán szivattyú teljesítményét, mert nem képes elszállítani a hőt.
Ezeket összefoglalva kéne használnod. http://biosolar.hu/forum/show/35718#35718
2012-11-21
12:16:16
Előzmény: villam64 #35718#35719
Köszönöm a tippeket!

1.
Az előremenőt nem én állítom, az időjárásfüggő szabályzó (RC35) találja(számolja) ki, mekkora előremenőt szeretne. Ebben az átmeneti időben ő 30-33 körülit akar, mert, ha jól emlékszem, 45-re van állítva a -15 fokos külső hőmérséklethez.

Emeljem meg a fűtési görbét úgy, hogy pl -15 külső hőmérsékletnél már 55 fokos legyen a (parancsolt) előremenő, közben pedig 35-re limitáljam (ESBE-m van) a padlót?
Attól félek, ha ezt teszem, akkor a kazán pont ugyanígy negyedóránként fog kapcsolni, csak éppen nem 24-33 között, hanem 35-45 között, tehát ugyanez lenne a helyzet. Csak még kevesebb vizet vinne el a fűtőkör, mert többet kever hozzá az ESBE. Én pont azt szeretném, minél többet vigyen el a kazánkörből.

Egyelőre a kazánra bíztam az üzemszünet értékét (max 15 perc lehet), és egyéb paramétereket (hány fok eltérésnél kezdjen fűteni). Lassan, egyenként elvenném tőle ezeket a "jogokat", és figyelném, mi változik. Szerencsére pontosan látom, hányszor és mennyit fűt.

villam64Válasz erre
2012-11-21
12:08:00
Előzmény: hAnd #35713#35718
Bármelyik kazánnal hamar eléred a 33 fokot. Próbáld 45 fokra állítani a kazánt. A padló előtti keverőszelepet 35 fokra. A kazán szivattyúját magasabb fokozatra. Ritkábban fog kapcsolgatni. Nem vagyok biztos, hogy átkeringteti a padlóban a vizet, hamar visszahűl. Elég lenne 3 kW-os kazán nálad.
2012-11-21
11:27:34
Előzmény: Szepy #35715#35716
A másik topikokban, az Arduino-ban és a Mérés Adatgyűjtés-ben írtam, milyen rendszert építettem. Onnan jönnek az adatok.
A 2A szervizmenüt betettem automatára, most már a kazán dönti el, mekkora üzemszüneteket tart. Kb negyedóránként kapcsol be. Ennyi lenne a maximum akkor is, ha kézzel állítanám.

2012-11-21
11:15:09
Előzmény: hAnd #35713#35715
Érdekes ez a rajz, majd érdekelne mivel, hogyan raktad össze.
Nekem most közepes fokozaton megy a kazán szivattyúja, ez visz egy padlófűtés kört (25/50-es Grundfos 28-30W között járatva) és egy radiátor kört (25/40-es Grundfos 7-9W között járatva). Ez a teljesítmény már elviszi a vizet még akkor is, ha a padlófűtés kör thermoszelepe zárni kezd (ez most max. 45 fokra van állítva, kb. -10 - -12 fok külső hőmérsékletnél éri ezt el).
A másik lehetőség, hogy nem hagyja visszahűlni a keringtetett vizet a rendszer, mert neked is gyárilag fixre van állítva a kazán újraindulása. Ez a kazánon állítható a szervíz menüt nyomkodva. Kb. hányszor kapcsol naponta?
2012-11-21
11:06:44
Előzmény: Szepy #35710#35713
Köszi! Én is erre jutottam, csak az a probléma, hogy bekapcsolt (napplinak nevezett) üzemmódban is sokat kapcsolgat a kazán. Konkrétan a lenti diagram szerint. Reggelig ki volt kapcsolva, csökkent is a víz hőfoka, majd reggel átment nappali üzemre, azt vártam, kicsit hosszabbak lesznek a fűtési ciklusok a hosszú éjszakai "hűlés" után, de nem.
Valószínűleg gyorsan megfordul a kazán vize a hidraulikus váltóban, megpróbálom majd lejjebb venni a kazánkör áramát. Hátha úgy el tudja szállítani a szekunder (padló) kör a vizet.






2012-11-21
10:50:32
Előzmény: janokaaah #35648#35711
Az okosak azt mondják, hogy a legtöbbet a szigeteléssel spórolhatod, a kazánnal azután foglalkozz, ha a szigetelés elérte a számodra gazdaságilag megfelelő szintet.
Az elmondásod alapján a házon ilyen téren még bőven lenne mit javítani, hacsak nem valami "szent őrült" építette anno. :)
Szerintem első körben a szigetelésnek nézz utána, ott érdeklődj, hogy a mostanid mennyire felel meg a követelményeknek, érdemes-e rá költeni, csak akkor foglalkozz a kazánnal, ha ez rendben van, vagy nem gazdaságos vele foglalkozni.
Kondenzációssal szerintem 10%-nál nagyobb spórolásra ne számíts, ha pedig nem elég jó a szigetelés, vagy pl. radiátoros a rendszer és alulméretezés miatt melegen (50-60 fok felett) kell a vízhőmérsékletet tartanod, akkor szerintem eleve ne számíts megtakarításra a kondenzációs kazántól.
Ez a technológia csak ott ér valamit, ahol nagy felületfűtések és korszerű, vagy annál is jobb :) szigetelés van.
2012-11-21
10:44:18
Előzmény: hAnd #35681#35710
Így van beállítva a kapcsolási program. Angolul kezelem (herótom van az ilyen kütyük magyar fordításától), ott "switching program" néven fut.
Itt tudod beállítani, hogy melyik nap mikor legyen "nappali" (meleg) időszak és "éjszakai" (hűvös) időszak, ha a kazán automatára van állítva.

A két időszak között az a különbség, hogy a melegre 20 fokos elérendő hőmérsékletet állítottam be, a hidegre 17-et. Ezen kívül a szervíz menüben beállítottam, hogy a "Room setback temperature" (nemtom mi ez magyarul) alapján szabályozzon, azaz ha elérte, vagy magasabb a hőfok a beállítottnál, akkor álljon le a kazán fűtése. Ha pedig több mint 1-1,5 fokkal magasabb a beállított hőmérsékletnél, akkor a vizet sem keringteti.

Ez azt eredményezi, hogy nappali üzemmódban 19,7-19,8 fok felett (így vettem észre) már nem fűt tovább a kazán, csak a vizet keringteti. Ez általában elég is ahhoz, hogy elérje a 20 fokot a termosztát. Amikor éjszakai üzemmódba kapcsol, akkor pedig gyakorlatilag teljesen leáll, hiszen bőven a beállított hőfok felett van a hőmérséklete.

Ha ez így nem volt teljesen érthető, akkor otthon előveszem a használati/szervíz könyveket és megpróbálom kibogarászni a pontos menüneveket. Megvannak ezek neked?
A szervíz asszem csak angolul van meg nekem PDF-ben.
Ha ez nincs meg neked keress rá a neten, pár perc alatt le tudod tölteni (semmi titkos trükk nem kell hozzá). Enélkül a kazánt esélytelen beállítanod, mert nem csak az RC35 szervízmenüjét lehet piszkálnod, de a kazánét is. Nekem pl. pont az volt elrontva, olyan része, amit az RC35 nem szabályozott.

Nekem a padlófűtéssel az a tapasztalatom, hogy általában 2 órát ráhagyok a "kényelmes" időpontra (azaz pl. a várható hazaérkezés előtt két órával indul a kazán), ezidő alatt az az 1-1,5 fokot, amit előtte lehűlt, vissza tudja fűteni.
A kapcsolási programnál be lehet azt is állítani, hogy ezt a kazán "tapasztalja ki" és ő optimalizálja. Így szépen "megtanulja", hogy a beállított komfortzóna előtt mennyivel indítsa a felfűtést és a komfortzóna vége előtt mennyivel hagyhatja abba, ahhoz, hogy még a beállított környékén tanyázzon a hőfok. Ehhez a külső hőmérsékletet is figyelembe veszi (hidegebb időben nagyobb ráhagyással dolgozik).

Így reggelente kb. 3 órás a beállított "komfortzóna", ebből kb. 2-2,5-et megy a kazán, esténként meg kb. 5 órás a komfortzóna és ebből kb. 3-at megy a kazán. Pl. tegnap összesen 4,5 üzemórányit melegített a meleg víz készítéssel együtt.
2012-11-20
18:26:08
Előzmény: Szepy #35670#35681
Nekes is gb042 van, ugye? Rc35-tel. Hogy oldod meg,hogy csak 3-4 órát menjen egy nap? Nekem egész nap megy, negyedóránként bekapcsol, felfűt 30-pár fokra hamar, aztán lekapcsol. Neken is elég lenne, ba csak pár órát fűtene, de hogyan?
2012-11-20
14:22:53
Előzmény: Viktor78 #35643#35670
Nálam a hiszterézis (tudtommal) nem állítható, de nem kapcsol 1 tizedre még - talán 2 v. 3 lehet, de mivel külső érzékelővel szabályozom, ezért ezt nem tudom biztosan.
A víz keringtetését tudom állítani, de szerintem az erre nincs akkora hatással.

5kW nagyon sok, ahogy szocsmarci is írta, egy ekkora háznak, nekem 100nm alapterület mellett van 3 szintem (pince + tetőtér kb. 15 fokra temperálva + lakószint 20 fokon, így kb. 200-220 nm-t fűtök ki teljes értékűen). Ezzel a mérettel is naponta 15-20 körül kapcsolgat a kazánom (ami papíron kb. 7kW-re tud lemodulálni) ilyen időben, pedig csak reggel es este megy 3-5 órát. Még nekem is elég lett volna egy 14kW-os kazán, ami 3kW-ra le tud modulálni, beleértve azt is, ha a tetőteret is használatba vesszük, nálatok így az elmondásod alapján még az is kapcsolgatna rendesen.
janokaaahVálasz erre
2012-11-19
23:28:05
#35648
Tanácsotokat szeretném kérni!
Elég drága a gázfűtés,és kazánt szeretnék cserélni(kondenzációsra)!
A fűtésem vegyesen (radiátor+padlófűtés).
700 000 ft-ot gyűjtögettem évek alatt,elég lesz ez (a ház 180nm-es,10 éves akkori szigeteléssel)
Tárolós kazánt vennék!
Vagy inkább szigeteljek?
(Tudom-tudom nem nagyon illet ide!Mondjuk elég baja volt már a mostani kazánomnak)
Viktor78Válasz erre
2012-11-19
22:47:12
Előzmény: Szepy #35599#35643
Szia!

A kazán 5kW-ra képes lemodulálni!A termosztát Exaconrol E ami Ebus-on keresztül kommunikál a kazánnal!Külső hőmérséklet érzékelő nincs.Már csökkent a fogyasztás azóta mióta írtam,de még mindig sokat kapcsolgat viszont kb 2 percig fűt 2 percig keringet aztán egy darabig leáll.Nem lehetséges hogy a termosztátnál nincs beállítva hiszterézis és már 0,1 fok hőmérsékletcsökkenésnél bekapcsol?A fűtővíz 65 fokban van maximalizálva de azt soha nem éri el,általában 40-45 fok között mozog.Biztos van moduláció is mert hallom hogy elindulás után jelentősen visszavesz a lángból.
2012-11-19
10:35:50
Előzmény: Viktor78 #35584#35599
Szia!

Sajnos a konkrét típust és a vezérlését (mennyire tud lemodulálni, milyen paraméterek alapján lehet beállítani a fűtést, stb.) nem ismerem, így csak a saját Buderus tapasztalataimat tudom megosztani veled.

Ahogy a többiek is írták, a lehűlt falak felfűtése jelentős többlet energiát igényel, így az első 1-2 hét adatait szerintem még ne vedd alapul. Annyira nem tűnt extrémnek a fogyasztásod, hogy komoly "szerkezeti" problémát sejtessen.
Egyébként azt szokták a tapasztaltabbak mondani, hogy minden ház és minden fűtési rendszer más, általában kell min. 1-2 szezon (tapasztalattól és affinitástól függően) mire optimalizálni lehet, de ehhez is elhivatott tulaj kell, mert a szerelő nem fog folyamatosan ott ülni, hogy figyelje mi hogyan viselkedik. :)

A sok kapcsolgatásnak több oka is lehet. Mennyi a sok egyébként?
Nekem a két legvalószínűbbnek a túl nagy fűtési teljesítmény és a hideg falszerkezet okozta gyors visszahűlés tűnik.

Az első esetben a kazán nem tud olyan alacsonyra lemodulálni, hogy folyamatosan tartani tudja a külső hőmérséklet érzékelő által beállított hőfokot. Ez ilyen kis háznál, ilyen enyhe időben, mint a mostani könnyen előfordulhat normál esetben is. Nekem mindezt még tetézte, hogy a kazánt úgy szállították le (vagy a szerelő állította be a beüzemelésnél), hogy ha leáll fixen 3 perc múlva induljon újra. Mivel a víz ennyi idő alatt nem tudott visszahűlni, gyorsan le is kapcsolt a kazán. Volt olyan enyhe nap, hogy 80-100 indulásom is volt!

A másik eset, nálad ezt gondolom valószínűbbnek, hogy ha a "kapcsolgatós" üzem alatt a szobatermosztátos vezérlést érted (vízhőfok fix, termosztát alapján kapcsol ki-be), hogy a hideg falszerkezet miatt a ház "gyorsan" visszahűl miután elérte a kívánt hőfokot. Ezen esetleg javíthat, ha melegebbre állítod a vízhőfokot, így nagyobb "hőpuffer" lesz a kikapcsolás után a radiátorokban és később hűl vissza a ház hőmérséklete. Ezt akkor vedd vissza, ha már állandósul a "túlfutás" a beállított hőmérséklet értéken.

Ha a kazánod modulációs üzemmódban (ez alatt a külső érzékelő által mért hőmérséklethez viszonyított görbe alapján történő fűtést értem) folyamatosan tud dolgozni (és akkor nem kapcsolgat ki-be) ill. tartani tudja a ház hőmérsékletét, akkor inkább azt javaslom használni, kondenzációsként vélhetően optimálisabb lesz a működése, ha alacsonyabb vízhőfokot tart folyamatosan, mintha szakaszosan kapcsolgatna.
Ez esetben is javaslom a fűtési görbe emelését a mostani "felfűtési" időszakban, amit szintén visszavehetsz 1-2 hét után, pláne ha azt látod, hogy esetleg jelentősen túlfut a ház hőmérséklete a beállítotton.

A szivattyú fűtési időszakban (nálam ez szakaszos, reggel és este fűtök csak, mert így sem hűl le 18,5 fok alá a ház, 19,5-20-ról), nálam is folyamatosan megy, ez normális, hiszen a kazán a visszatérő vízhőfok alapján is kapcsol. Legalábbis így gondolom, azt vettem észre, hogy ha nem hűlt le a víz eléggé ahhoz, hogy legalább pár percig tudjon fűteni, akkor nem indítja be a kazánt. Ezzel természetesen a rendszernek is időt hagy arra, hogy ténylegesen leadja a felvett hőmennyiséget és ne fűtse túl a házat a beállított értéken.

Remélem sikerült segítenem!
2012-11-19
10:02:51
Előzmény: Viktor78 #35584#35596
Már a "máshol"(index) se értettem, hogy te mit necezel kapcsolgatós és modulációs üzemnek.
Hisz a kazán az autómatikusan modulál...max ha kevés a hőleadó, akkor "kapcsolgat", mármint a gázlángot ! és közben megy a szivattyú...
Akkor most melyik alatt mit értesz ? :-))
2012-11-19
10:00:25
Előzmény: szocsmarci #35592#35595
a fűtőteljesítmény 10 kw-ra van beállítva, "
Az a maximális teljesítmény lesz !
A (max) fűtő teljesítményt szokták a beüzemelők visszavenni.. Nálunk 15 kw..családiház. De tök mind1, hisz 10 -15 perc után alapra lemodulálva elketyeg a kazán..ameddig kell, kapcsolgatás nélkül.. 10liter/perc/0,6m3/óra> ecosy
szocsmarciVálasz erre
2012-11-19
08:21:40
Előzmény: Viktor78 #35584#35592
"a fűtőteljesítmény 10 kw-ra van beállítva, "
Ezt hogyan állítottad be? Ez a kazán 5kW-ra is le tud modulálni, ez is sok most. Próbáld meg visszatenni modulációs üzembe, és megemelni valahogy a radiátorok hőmérsékletét.
A hideg falak okozhatnak többletnövekedést. Láttam egy házat, amiben még nem laktak, akkor vették, és csak felújították (falátépítés, vakolás, festés, stb.). Úgy hagyták a házat a 24kW-os kazánnal, alapfűtésen. Pár nap után észrevette a tulaj, hogy megpörgött az óra - gyakorlatilag max teljesítményen üzemelt a gázkazán pár napig (70m3/nap!), mert a vizes falakat szárította, és még csak hajnali fagyok voltak. Ott is volt nyílászáró csere, de homlokzati és padlás szigetelés nem.

Ja, és szigeteld le teljesen a födémet, ne csak részben.
2012-11-19
08:12:28
Előzmény: Viktor78 #35584#35591
Viktor78,

A fűtetlen ház falai ki vannak hűlve. A felmelegítésére fokonként (a falazat anyagától függően) kb 20kWh energiára van szükség. Ha átlagosan csak 10 fokot melegednek a falak, akkor is ~200kWh, vagyis ~20m3 gázra van szükség. Ehhez jön még a napi hőveszteség pótlása, mondjuk 30kWh (3m3 gáz).
A fentiek miatt fűtés első hetében 40m3 gáz is simán elfogyhat, ami 7m3 naponta.

Amennyiben már a házban laktok, a felfűtés idejére emeld meg a fűtővíz hőmérsékletét. Többet fog fogyasztani a kazán, de nem fáztok meg.
Ha átmelegedik a lakás, csak akkor vedd vissza a kazánt 45C alá.

Viktor78Válasz erre
2012-11-18
22:56:27
#35584
Segítségeteket szeretném kérni! Most újítottuk fel a fűtésrendszerünket,saunier duval semia condens f25 rákapcsolt rendszer 5 rétegű csövekkel, 4 darab 1200 mm, 1 darab 1000mm, és 1 darab 600mm Dunaferr radiátorokkal, mindez 56 m2-s házat fűt, melyen új nyílászárok, 12 cm homlokzati szigetelés, és részben 15 cm födém szigetelés. 10 napig nem volt fűtve, most a rendszer elindításával, sok gáz fogy a ház alapterületéhez és a szigeteléshez képest. A kazánt egy saunier duval exa control termosztát vezérli, próbálkoztam modulációs üzemben használni a kazánt, viszont akkor folyamatosan megy a szivattyú, és az előremenő fűtővíz hőmérséklete 30-40 fokos, a fűtőteljesítmény 10 kw-ra van beállítva, a termosztát 20,5 fokon van. Így fogyaszt 5-6 m3 naponta!! A ki-be kapcsolós üzemben, sokat kapcsolgat, mi lehet az oka annak, hogy ilyen sok gáz megy el? Beállítási hiba, vagy még mindig hidegek a falak? Két és fél napja fűtünk.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva