English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-03-16
19:57:25
Előzmény: szocsmarci #39562#39566
szocsmarci:
ma már le tud:
www.gpsz.hu/baxi/termekek/gazkazanok/kondenzacios_gazkazanok/BAX_LUNADUOTEC112
2-12 kW tartomány.
Nekem 10-30-as van. És az év egy jelentős részében sok a 10-is, igaz a 30-at sosem közelítette meg, csak felfűtéskor.
De azokban az időszakokban amikor jóval 10 kW alatti a ház hőigénye és csak keringet képes a vizet visszatérő alá hűteni. Egyértelműen jelentős a veszteség.
A kondenzációsnál kifejezett cél a részterheléses üzem.

Nekem nem rémlik, hogy öntvény lenne a hőcserélő, inkább savállóból vannak a hurkái.

update:
Meglett:
http://biosolar.hu/forum/show/32406#32406

Ez tényleg nem öntvény.
szocsmarciVálasz erre
2013-03-16
18:33:07
Előzmény: grano #39559#39562
Ez az ábra akkor lenne tökéletes, ha a kazán letudna modulálni tetszőlegesen kicsi értékre. De mivel nem tud, ezért abszolút értékben a kisebb kazán tud lemodulálni jobban.
A belinkelt görbéhez tartozik mégegy, ami szintén fontos. A kettő együtt ad egy egészet.

Az ábra Németországra vonatkozik; Magyarországra nem dolgozták ki, ezért a németországit alkalmazzuk.


A DIN 4702 értelmében a fűtési időszakot 5 részre kell bontani olyan módon, hogy az egyes részekben az energiafelhasználás egyenlő legyen. (Az öt üzemi pont kiválasztásánál tekintettel kell lenni arra, hogy az egyes üzemállapotok a hatásfokban azonos súllyal szerepeljenek.) Az öt jellemző terhelésnél kell a kazánhatásfokot megállapítani és azokból az éves átlaghatásfokot kiszámítani.

Így már lehet számolni. Az a helyzet, hogy egy új családi háznál 10kW hőigény elegendő, de a legkisebb boltban kapható kazán is 14kW-os. Nagyobb házakban lehet ez igazából kérdés, hiszen az ipari jellegű épületeknél már több kazán van.

"mert a kapcsolási számot a minimumon kell tartani. Szerinte kondenzációsnál nemérdekes. " Én is így tanultam. A kazán élettartamára nagy hatással van a ki-be kapcsolás, de a kondenzációs kazán öntvényteste nem érzékeny erre. Csak a mágnesszelep, szivattyú, termosztát, füstgáz ventillátor jelenthet problémát, de állítólag azok bírják.
A kényszerhajtott levegő nem számít, hiszen a sima zárt égésterű (azaz alacsony hőmérsékletű) kazán sem szereti a gyakori indításokat, mert indításkor egy kicsit lekondenzál.

Ui: most nézem, ezen diagram szerint biztos, hogy a túlméretezett kazán jobb lesz, mivel egységesen magasabb lesz mindenhol a hatásfok. Valószínű ez a diagram csak bizonyos határok közt érvényes.
2013-03-16
16:09:12
Előzmény: szocsmarci #39553#39559
szocsmarci:
"A kondenzációs kazánról lehet vitatkozni "
Szerintem nem. Éves hatásfokban az általad felrakott ábra jól mutatja, hogy miért:


Ha nem méretezed túl állandóan magas terhelésen üzemel ami éves hatásfokot ront.
Anno kérdeztem épgépes tanárnéninket, hogy mennyire, mert a kapcsolási számot a minimumon kell tartani. Szerinte kondenzációsnál nemérdekes. Igaz, nem mondta meg, hogy miért? Szerintem érdekes, pont a kényszerhajtott levegő miatt.
2013-03-04
16:34:39
Előzmény: dejoe #39108#39112
dejoe,

Amikor a sajátomat mértem 0.72liter/m3 jött ki.

2013-03-04
15:54:14
Előzmény: robert #39086#39108
Érdemes lett volna még mérni a kondenzvíz mennyiségét is ! :-)
Vagy lehet mérve lett, csak nincs beírva ?

Én még mikor új volt a kazán (SD Ecosy) én meg még lelkes, mértem a kondenzvíz mennyiségét naponta
3,3m3 > 2,6 liter
3,2m3 > 2,7 liter
2,8m3 > 2,5 liter
Csak radiátor, előremenő állandóan 44 fok. Visszatérőt még pontos műszerrel nem mértem, de valahol 36-38 fokos lehet.
Ez átlag 0,84 liter /m3-re jön ki.
Majdnem egyezik a táblázatban foglaltakkal.
Tovább vetítve a hatásfokra kb 102-103% fűtőértékre, égéshőre meg 93%.
Ha jól néztem a táblázatot. :-)

2013-03-04
08:26:36
#39086
KONDENZÁCIÓS GÁZKAZÁN HATÁSFOKÁNAK MÉRÉSE

Egy kondenzációs gázkazánban a földgáz elégetésével nyert hőenergián felül a égéskor termelődő gőz vízzé alakulásával felszabaduló energiával kiegészülve elméletileg 108-109%-os hatásfokot lehet elérni.
Elméletileg.
De az égés nem tökéletes, a gőz egy része pedig a meleg füstgázzal együtt a kéményen távozik. A kazán burkolatán is van némi veszteség.


Bousé az érdem, hogy felszerelt egy hőmennyiségmérőt a kazánra, és rávette a családot, hogy a tudomány érdekében két napig csak hideg élelmet fogyasszon, mert egyébként gáztűzhelyen főznek.

A kazán típusa:

A mérés 2013.02.27 18:00-tól 2013.03.02 18:00-ig tartott, ez idő alatt ~20m3 gáz lett elégetve.
A hatásfok három leolvasás alapján lett készámolva: a mérés kezdetekor, az első 6m3-es fogyasztás követően és a mérés végén.
Az első időszakban a nappali maximum hőmérséklet 9C, a másodikban 4C körül alakult.

Az első időszakban a számított hatásfok 111%, a másodikban 99%.
---------------------------
Mért átlagos hatásfok: 103%
---------------------------





A kazán radiátorokat melegít, ezért szinte biztos, hogy a tényleges hatásfok 100%-ot nem haladja meg.

Az égéstermék-hőmérséklet és a kondenzvíz-mennyiség
alakulása kondenzációs kazánoknál




Mérési hibaforrások:

1. Hőmennyiségmérő hibája
2. Gázmérő hibája

Az egyes hibafajták nagysága a műszerek mérési tartományán belül változik (kis tömegáram és hőmérséklet-különbség esetén jelentősen nő).
A százalékos hiba nagysága a méréshez használt műszerek esetén kedvezőtlen esetben elérheti a 10%-ot.

3. A gáz fűtőértéke kérdéses (a számításban a gázszámla alapján 34.1MJ/m3)

4. Keringető szivattyú és a ventilátor hőtermelése növeli a mért hasznos teljesítményt.
5000Watt leadott teljesítményhez viszonyítva 100Watt elektromos teljesítmény 2%-ot jelent.


A gázmérő természetesen hiteles, remélhetőleg a szabványnak megfelelő hibán belül mér.
A hőmennyiségmérő új.


Ha a hatásfok-mérés eredménye meglepően (esetleg lehetetlenül) magas értéket mutat, akkor az a fentiek alapján magyarázható.


Mivel a legnagyobb hibát várhatóan a hőmennyiségmérő okozza, és ugyanez a műszer szolgálja ki a hőszivattyús mérést, ezért nyilvánvaló hiba esetén azokat az adatokat is korrigálni kell.



Kondenzációs kazán RECOMMENDED
villam64Válasz erre
2012-12-02
06:55:17
Előzmény: viktor78 #36239#36245
Ne haragudj, de az én értelmezésem szerint mindenképp ő maga állít, mivel intelligens vezérlése van. Külső hőmérséklet érzékelő esetén is. Valószínűleg hőmérséklet különbségek szerint. Nálam is nyitva van minden ajtó, de minden radiátoron van thermo fej. Automatikussá válik az egyes radiátorok és rendszer szabályozása. Jobban eljut a távolabbi radiátorig is a víz. Ráadásul kondenzációs kazánod van, nem is akarnék magasabb hőmérsékletű vizet, mert romlik a hatásfok. 50 °C fűtővíz hőmérséklet felett a hagyományos kazán is megteszi. Nekem a hagyományos megy 40 °C alatt. Viszont az alacsony víz hőfok miatt a saját késleltetése nem engedi fél óráig bekapcsolni. Nálad a negyed óra sem rossz. A thermo fejes szabályozás hiányzik. A külső érzékelő még finomítana a szabályozáson. Ha lehet akkor még a szivattyú teljesítményét lehetne növelni. Sőt, egy kicsit tanuló jellegű a szabályozása a rendszerednek, amiről a többiek itt csak álmodoznak. Ők a túlfűtés miatt panaszkodna, te meg az egyenletes hőmérséklet miatt.
viktor78Válasz erre
2012-12-01
23:02:51
Előzmény: dejoe #35972#36239
Ne haragudj hogy csak most válaszolok,de sok dolgom volt mostanság.Nem nyúltam az átkötéshez,de rendeltem külső hőmérséklet érzékelőt a kazánhoz.Jelenleg 3,5-4,5 köb megy el naponta főzéssel és meleg vízzel együtt.De elég hektikusan kapcsolgat a kazán!Van hogy 1 órán belül csak egyszer fűt 2 percre,de van olyan hogy vagy 4x bekapcsol.Az előremenő fűtő víz hőmérséklete is változó.Van hogy csak 37 fokos de van olyan is hogy 51 fok,de a fűtés sosem tart tovább 2 percnél.Kevés víz van a rendszerben,hamar megfordul.Viszont a legutolsó radiátort,ahol a helyiségtermosztát is van,ilyen rövid idő alatt nem képes teljesen felfűteni.A torló szelepekkel még nem szórakoztam.Termo fej egyik radiátorszelepen sincs mivel nem csukjuk a beltéri ajtókat sehol.Most az eBus-os termosztát mellé raktam egy tizedes pontosságú hőmérőt és azt vettem észre hogy nagyon pontosan tartja a beállított értéket,sőt egy kicsit már túl pontosan.Kíváncsi leszek milyen eredménnyel jár majd a külső érzékelő felszerelése és akkor majd megkérdem a szerelőt hogy ugyan már minek oda az az átkötés? Egyik ismerősöm szerint ha nincs külső érzékelő akkor a kazán valami előre beállított program szerint fűt.
2012-11-24
21:01:34
Előzmény: Viktor78 #35907#35972
Van valami változás ?
Nem próbáltad mi van akkor, ha kiveszed a szobatermosztátos "átkötést" ?
villam64Válasz erre
2012-11-23
19:06:02
Előzmény: Viktor78 #35907#35915
Ez egy finomra hangolt kazán. Láthatóan a saunier nem engedi meg, hogy háborgassák. Akkor lehet panaszod, ha a hőfokot nem tartja. Emeld meg a termosztáton a hőmérsékletet 2 fokkal. Nézd meg mi történik.
Viktor78Válasz erre
2012-11-23
17:46:13
Előzmény: Szepy #35881#35907
Nem, egy termosztátom van a sanier duval e-bus-os termosztát, ami a kazánhoz van kötve.
2012-11-23
16:08:12
Előzmény: dejoe #35899#35902
Programozás gyakorlat végefelé az egyik diák kéri a tanár segítségét.
-"Tanár Úr, segítsen - a program lefut, de nem csinál semmit!"
-"De hát az összes sor ki van kommentezve!"
-"Na ja, mert csak így tudtam rávenni hogy egyáltalán leforduljon!"


Lehet hogy itt is ez van...
2012-11-23
15:00:24
Előzmény: viktor78 #35857#35899
"Azt vettem észre hogy a hagyományos termosztát 2 pólusát egyszerűen átkötötték,"
Az a kazánoknál - majd mindíg - azt jelenti....vagyis okozza, hogy a szivattyú folyamatosan megy és a kazán a beállított előremenő víz függvényében kapcsolgatja a gázégőt..
szerintem

Bár ha ebussal van "megbomondítva" a kazán , nem biztos, hogy ez történik...

Más fúrumon is volt egy hölgy akinek a hivatalos beüzemenlő bennhagyta a rövidzárat....és folyamatosan tekert a szivattyú...
2012-11-23
10:52:32
Előzmény: viktor78 #35857#35881
Lehet nem jól értem, de ezek szerint két termosztátod van? Egy hagyományos + a kazán sajátja, az Exacontrol?
viktor78Válasz erre
2012-11-22
22:42:05
Előzmény: Szepy #35837#35857
Még délelőtt nézegettem a kazán bekötését.Mármint a 24V-os oldalt.Azt vettem észre hogy a hagyományos termosztát 2 pólusát egyszerűen átkötötték,a EBUS-osra rákötötték ugye az Exacontrol E-t a külső hőmérséklet érzékelőre nincs semmi sem kötve.A szervizesek üzemelték be ugyan de amikor kijöttek azt mondták ők ilyen termosztátot még nem láttak és itt szöszmötöltek vele vagy 2 órát mire működésre bírták.Remélem nem kötöttek el valamit

2012-11-22
18:51:42
Előzmény: Viktor78 #35836#35837
Mondjuk a tizednyi változások hiánya kicsit furcsa nekem, de mindenesetre ez számomra azt mutatja, hogy 0-24-ben próbálja azonos hőfokon tartani a kazán a házat és ez sikerül is neki. Nekem is van olyan beállításom, hogy folyamatosan a görbéhez alkalmazkodva fűtsön (akkor is, ha meghaladja a beállított értéket, csak a túllépéssel csökkenő hőfokon, ha az lehetséges), valszeg így megy nálad is. Viszont eleve kicsi a hőigény, ráadásul stabilan tartja is, ezért nagyon keveset kell csak rásegítenie - ezért nem működik sokáig.
Ha biztosan jó a termosztátod, akkor az a véleményem, hogy közel tökéletesen sikerült beállítani a rendszert. :)
Más kérdés, hogy nagyobb eltérést engedélyezve valszeg kevesebbet kapcsolna a kazánod, most simán van napi 60-80 indulás is, ugye? Arra viszont nincsen ötletem, hogyan tudnád a hiszterézist növelni, a vezérlőd dokumentációját kellene megpiszkálni a témában, hátha van olyan, nem teljesen automata üzemmód, amivel ezt ki lehet játszani, de ettől függetlenül nekem úgy tűnik, most jól működik a fűtésed, csak túlméretezett a kazánod.
Viktor78Válasz erre
2012-11-22
18:12:48
Előzmény: Szepy #35832#35836
Elméletileg eléri a megadott hőfokot a termosztáton, de napok óta, nem mozdul a hőmérséklet, ugyanúgy 20,5 fokot mutat, mint amire be is lett állítva. Tized csökkenéseket nem jelez a termosztát.
2012-11-22
16:49:02
Előzmény: viktor78 #35816#35832
Azt nem értem, hogy mihez kalkulál/modulál ha nincs külső érzékelőd.
A szoba a beállított hőfokot eléri egyébként?
Arra tippelek, hogy a ház hőigénye minimális (a fogyasztás sem sok, pláne esetleg főzéssel, stb. együtt) és 5kW-on is gyorsan felfűti a vizet a "valahonnan számolt" görbéjének az értékére (az aktuális görbét nem lehet kinézni belőle?) és/vagy ilyen gyorsan megfordul a víz a rendszerben, amire már nem tud rámelegíteni a beállítások mellett, mert nem tud olyan kis teljesítményt leadni.
viktor78Válasz erre
2012-11-22
13:21:24
Előzmény: villam64 #35737#35816
Szia!Nekem párhuzamos kapcsolásom van,6db radiátor van a rendszerben ötrétegű csövekkel ami 20-as.Az utolsó radiátor 16-ossal van kötve.A felállások szintén 16-osak.Tegnap kipróbáltam hogy megemeltem a max. fűtőteljesítményt 15kW-ra(A szerelők is annyira rakták)Bár nem aanyival fűt szerintem mert hallani a hangján hogy lemodulál.Most 50 fokig felviszi a vizet és megfordul az összes radiátorban a vív,mivel jól átmelegednek,de megint nem fűt sokáig(1-2 perc).Aztán leáll úgy 15 percre.A radiátorszelepek és torlók mind teljesen nyitva vannak.Padlófűtésem nincs csak lapradiátoraim.
2012-11-21
17:18:27
Előzmény: hAnd #35753#35758
Nem megy ennyi a padlóba, valóban pontatlanul fogalmaztam. Lehet, hogy az én ESBE-m is keverni kezdene már korábban, de kb. 30%-ra állítva, most nem kever. Ha 25%-ra állítom, akkor már most is van hatása, így jogos lehet nálad is, hogy korábban kezd lekeverni.

A szekunder szivattyúk tömegárama valamivel nagyobb, mint a kazáné (azért, hogy akkor se forduljon meg a víz a hidraulikus váltóban, ha elkezd zárni az ESBE). Így a kazánnál 42 fokos víz (ami csak felfűtéskor ennyi, amikor az alacsonyabb szobahőmérséklet miatt rápakol még pár fokot) kb. 4-6 fokkal alacsonyabb lehet a padlóban. Most konkrétan nem néztem, hogy mennyi a különbség közöttük, de ilyen nagyságrend lehet.

A beállított vízhőfok 5 foknál még az emelt minimum 35 fok, de lehet, hogy 3 foknál is annyi (nehéz pontosan leolvasni a görbét). Ebből is kb. 4 fokkal kevesebb megy a padlóba, de ezt is pontosabban meg tudom otthon nézni.
Már ha a csőre rugóval rögzített hőmérőt pontosnak lehet tekinteni. Egymáshoz képest annak tűnnek.

A visszatérőm 10 perc szivattyúkeringtetés után 22-23 fokos szokott lenni, amikor ilyen időben már elérte a ház a beállított hőmérsékletet. Úgy láttam, hogy pont úgy, mint neked.
2012-11-21
16:42:08
Előzmény: Szepy #35747#35752
Az én ESBE-m kisebb, 20-43 fokos van, lehet, ezért kever nekem vissza 30pár fokon is. Nekem max-ra van tekerve. hogy csak biztonsági funkciója legyen, ha esetleg a kazán túlfűt (pl a HMV helyett ide küldi a vizet).

Lehet, a mérőrendszerem a rossz, nem az ESBE.

Ugye, Neked nem most 41 fokos az előremenőd, hanem csak télen, nagy hidegben?

2012-11-21
16:35:36
Előzmény: hAnd #35721#35750
Ha a padlófűtés kör tömegárama tovább nem növelhető, akkor marad a hőmérséklet emelése. Erre a jó a "minimum hőfok" opció, hogy most jobban működjön, de akkor, ha már stabilan üzemelne a fűtés, se szálljon el a belső hőmérséklet.
2012-11-21
16:26:53
Előzmény: hAnd #35745#35747
Gyanús vagy te nekem, igencsak azonos paraméterekkel dolgozunk. 100nm alapterület, arra kb. 6kW hőigény (az egész házra kalkuláltunk 10kW-ot a tetőtérrel együtt -15-re), Buderus GB042.
Lehet van még egy accom és egy személyiségem?
De akkor miért nem tudok a mérőkütyüről? :)

Nekem az ESBE jól működik, 30-70fok között állítható (de amúgy sajnos nem túl jó a típus, nem ideális a padlófűtéshez a katalógusok szerint), most kb. 30%-ra van tekerve (gondolom, hogy az olyan 45 fok lehet), az szépen engedi a padlóba is a 41-42 fokos vizet, még a szivattyúteljesítmény és az előremenő hőmérséklet változása nélkül (ebből gondolom, hogy nem kever vissza).
2012-11-21
16:24:28
Előzmény: hAnd #35719#35746
Neked sem automatikusra volt állítva a kazánindulás gyárilag? Nagyon hülye hobbi, hogy ezt mindenkinek átállítgatják... :)

Megvan a megoldás.
Nekem -20 fokon 55 fokra van állítva a kazán, így most nekem is hasonló hőmérsékletet próbálna tartani, de ez esélytelen, nem tud ennyire leszabályozni.

Lehetőségek:
1. szervízmenüből megemeled a minimális előremenőt. Én ezt 35 fokra állítottam, így kb. 3-4 fok felett minimum 35 fokra fűti a vizet + annyival többre, amennyivel hidegebb van a termosztát szerint a helyiségben. Úgy állítottam be, hogy a görbét vegye figyelembe, de a szobahőmérséklettel módosítsa az előremenőt.
Ha eléri a beállított hőfokot a termosztát, akkor úgysem indul be újra, amíg le nem csökken alá a hőmérséklet és ezzel sem fut túl max 1-2 tizeddel nálam.
2. Ha növeled a kazánszivattyú teljesítményét (és ezt el is tudod juttatni a hőcserélőkhöz), akkor szintén alacsonyabb hőfokon tud dolgozni a kazán huzamosabb ideig (hiszen nagyobb tömegáramot kell felmelegítenie).

Az előbbit tartom valószínűbbnek, az utóbbihoz elég nagy és több padlófűtéskör kellene... :)
2012-11-21
16:24:10
Előzmény: villam64 #35737#35745
Szia

Nálam biztos nem a termosztát "kér", mert ha ez lenne, akkor emelné az előremenő "parancsolt" értékét. Most kb 10 percenként kapcsol csak be, fűt pár percet, aztán, gondolom, eléri a "parancsolt" előremenő értéket, miért is fűtsön, lejjebb nem tud modulálni, mint 7kW, hát lekapcsol.

Ez a 7kW jó magas, főleg 100m2-hez, ahol 6kW (-15fokra) a számított hőleadás. Lesz emelet is, akkor talán nem lesz túl magas :) Ezt tudja a Buderus, sajnos túl nagyot vettem ... :(

Az utóbbi 1 órában a lenti rajz szerint működött. A padlóba sajnos 3-4 fokkal kevesebb megy, mert van egy ESBE termosztatikus keverőszelep (ugyan teljesen nyitva, de úgy látszik, mégis kever vissza). Talán ezért nem tudja elvinni a hőt a kazánból.









Biosolar Forum  =>  Fűtés - Kazánok  =>  Kondenzációs kazánlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva