English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-05-17
10:21:51
Előzmény: Égboltos #29531#29541
Égboltos,
valamire való Trabi ára az egekben, nem akartam elhinni mit kérnek érte.
A legalizálás fontos lenne, mert a rendőrök ezen a rövid úton is korzóznak. A napelem nekem is eszembe jutott, az árnyékos helyeket a korán menők már elfoglalják, de így mindig találnék "töltős" parkolóhelyet. :)
2012-05-17
10:16:48
Előzmény: robert #29529#29540
Robert,
köszönöm a linket. Ez legalább világos, egyértelmű. Sajnos így űrtávolságba került az elgondolás, ez sosem hozná vissza az árát, hobbinak meg túl költséges.
Ebben az a legrosszabb, hogy az árat leszámítva ez lenne a legjobb megoldás a számomra. Akármilyen léghűtésű kiskocsit vennék, a rövid távokon nem tudná elérni a motor az üzemi hőfokát, főleg a vasútállomásra menet nem, mert a kezdeti kicsi emelkedő után végig lejt az út. Hazafelé már bemelegedne a henger, de a motorolaj még akkor sem teljesen, így elég hamar tönkremenne a motor, vagy cserélhetném pár ezer kilométerenként (Trabit kivéve). Tehát minden a villanyautó mellett szólna az árát kivéve.
ÉgboltosVálasz erre
2012-05-16
16:00:07
Előzmény: plaszlo #29528#29531
Egyrészt én is a mopedautóra gondoltam,másrészt meg a TRABANT kombi!
Átalakítva persze. Hatalmas csomagtartó, szervó nincs, könnyű, alkatrész dögivel.
És még egy nagy napelem is elfér a tetején.

Amennyire kivettem, nem lenne cél a legalitás....
2012-05-16
15:21:21
Előzmény: plaszlo #29528#29529
plaszlo,

Nekem úgy tűnik, hogy egy átalakítás technikailag - ha nem is olyan egyszerűen, mint elsőre gondolnád - megoldható, és biztosan szórakoztató lenne.

Egy Citroen 2CV MO-on történt átalakításának leírása itt: evpermanent.com/hu/info3hu.php


De!!!
1. A legalizálás a szigorú előírások miatt annyira bonyolult és drága, hogy veszteségessé tenné a vállalkozást.
2. Az üzemeltetés az akkuk miatt talán még drágább is lenne, mint a benzines autók esetén.



Készen kapható a REVA (villanyverda.hu) alap fogyasztói ára: 3.600.000 Ft





Ehhez mit szólsz?


Leírás:
2 személyes 3 kerekű elektromos mopedautó, nem kell rendszám, műszaki vizsga sem, mert 3 kerekű segédmotorként, max 45km/h sebességgel közlekedhet az utakon. A gyártmánya FIAM. Műszaki paraméterek: Elektromos meghajtó rendszer: 24v DC, 2, 5KW-os DC soros motor 3500 1/min, USA gyártmány, számítógéppel programozható CURTIS vezérlő (pc kapcsolathoz kábelt és szoftvert adok hozzá, minden paraméter szabályozható, USA gyártmány), elektromos gázpedállal. Fedélzeti elektromos rendszer 12v, galvanikusan leválasztva a meghajtó rendszertől. Az elektromos átépítés 2012 áprilisában készült. A fedélzeti akkumulátort és új 12v-os töltőt és 220v-os töltő csatlakozást adok hozzá, és az benne van az árban. Mivel a meghajtó rendszer akkumulátoraira több lehetőség van, így ez nincs benne az árba, mert azt úgyis a vevő dönti el, milyet szeretne (ólomsav, gél, Litium ion. ) Egy korrekt, és legolcsóbb javaslat: 2DB Banner Energy Bull munka akkumulátor 12 V 100 ah (32000ft/db) vagy 2db TAB szlovén munka akkumulátor 12 V 106 ah (37000ft/db) + 1db GZL30 AKKUTÖLTŐ 24/16A 12-24V 300W 14000ft Ezek az akkuk kb 50-60%-os merítettség mellett 400-500 ciklust tudnak, A Banner típus 60 %-os merítettség mellet 800 ciklust tud (gyártó szerint) Számított hatótávolság: akkumlátor fajta és nagyságtól függő. A fenti nagyságrend kb 20-25 km megtételére alkalmas, úgy, hogy az 50% az akkuba marad. Lehet több is, de akkor jobb, vagy nagyobb aksik kellenek. Az akku tartót úgy alakítottuk ki, hogy több méretű akkumulátorok befogadására legyen alkalmas. Előnyei a rendszernek: -nincs műszaki vizsga, nincs rendszám. -Segédmotor jogosítvánnyal is vezethető -alacsony éves biztosítás 4000ft/év - belvárosban nem kell parkolójegy -olcsó fenttartás, kb 2-3ft/km -nem kell orvosi alkalmasság a vezetéséhez, így akinek ez lejárt és nem tudja megújítani, jó megoldás lehet. -csak fék és gáz. Rokkantaknak előny! -Bárhol a 220v-os hálózatból feltölthető, mert a töltő is utazik a járművel. -két személy egy költségen utazik, nem ázunk esőben. Teljesen működőképes, kipróbálható, a youtube-on ezen a címen video látható róla: elektromos 3 kerekű segédmotor. Igény esetén a választott akkupakkot beépítjük. Nekem már másfél éve van egy hasonló, sokat járok vele a lányommal a lehető legkisebb költségen. Olcsóbb, mintha helyközi busszal járnánk.
www.hasznaltauto.hu/auto/aixam/aixam_elektromos_mopedauto-5769662






3-4 kilométert jelenleg, legolcsóbban gyalog lehet megtenni, ameddig nem vezetik be:
- a kötelező gyalogos-biztosítást
- a járda-használati adót
- az esőkabát-viselési illetéket
- az évenkénti cipő-biztonsági vizsgáztatást
- és amennyiben nem fognak büntetni hiányzó elsősegélydoboz vagy zseblámpa pót-izzó, és kopott cipőtalp és lukas zokni esetén.

2012-05-16
15:01:58
Előzmény: dejoe #29526#29528
dejoe,
szerintem ez csak átmeneti állapot, valamit ki fognak találni erre is. A dolog onnan indult, hogy valami léghűtéses, olcsó autó kellene vonatállomásra járásra. Csak 3-4 km, ezért vizes motorok be sem melegednek ennyi idő alatt, hosszú távon tönkremegy. A kispolák erre jónak tűnt, de elektromosan még jobb lenne, ha nem kerülne ezért a többszörösébe. Így csak álom, de legalább érdekes. Nagy kedvem lenne egy ilyen átalakításra. :)
2012-05-16
12:12:51
Előzmény: plaszlo #29522#29526
Nem jobb/egyszerűbb/olcsóbb lenne neked egy mopedautó ?
Úgy összességébem.
Ha nem nagy távolságokra kell, és nem 4-5 személyre.
Nincs vizsgadíj, súlyadó ??,zöldkártya..

2012-05-15
23:12:42
Előzmény: Jesu #29521#29522
Jesu,
a szervófékre nem is gondoltam, bár a kispolskiban eleve nincs, én megragadtam ezen a szinten. Nekem pillanatnyilag tényleg csak pár kilométeres utakra kellene, amire tökéletesen megfelelne az átalakított autó. Na igen, az árak. Megnéztem a motorok, átalakítók, elektronikák, akkuk árát és egyelőre úri passziónak tűnik. A kispolák fékénél is érzek némi bizonytalanságot, végig dobfék és a megnövekedett önsúly miatt nem vagyok biztos abban, hogy elég lenne hozzá.
Kicsit utána kell még olvasnom, hogy képben legyek.

2012-05-15
21:05:27
Előzmény: plaszlo #29511#29521
Le lehet, csak úgy van kitalálva, hogy ne érje meg. Pl. minden autóba kötelező a vákuumos fékrásegítés(immáron elektromos megoldással), ha eredetileg is az volt benne. (Mutass autót, amiben nem az van!) De persze ezt utána be kell méretni. Beszámolók szerint ennek ára: 150-250E Ft/ alkalom.

Ezért gyakorlatilag megfizethetetlen az átalakítás. Pont azt a low-cost kategóriát lehetetlenítik el, ahonnét jól lehetne alulról építkezni.

Marad a külföldön már létező és elfogadott, típusengedéllyel eleve rendelkező elektromos járművek lepukkadt darabjainak recyclálása. :(
Nincs kész, jó megoldás így 3 milla alatt. És az is csak részmegoldás. Továbbra is gond a rövid hatótáv, és bazi drága akku.

Ma egész nap, miközben égettem a benzint BP-ről hazafele (ami fizikálisan "jó érzés" egy 5kg/LE-s autóban, de anyagilag romba dönt!) azon gondolkodtam, hogy egy piti kis range-extender mekkora jó dolog lenne, egy viszonylag normálisabb low-cost e-kocsinak. Épp csak akkora, hogy 90-100-as tempóval mozgásban maradjon. Ez mostani mérések, eredmények szerint ~8-10kW egy jó CW mellett.

Ma vettem egy gagyi e-bringát, de inkább amolyan ülő rollert.
Hááát. "Olcsó húsnak híg a leve."
Igaz elmondható, hogy annyit fizettem érte, ami nem fájt. Majd tolok be képet, ha kicsit kipofoztam.
24V(2*12V/7Ah)/~180W, szíj hajtás áttétellel. El is neveztem RETTENETES GÉPÁLLAT-nak! ;)
2012-05-15
09:50:00
Előzmény: plaszlo #29509#29511
Közben találtam képet, le lehet vizsgáztatni E autót.










És a kispolszki:
www.youtube.com/watch?v=a6ii_QUhybA&feature=related

2012-05-15
09:33:57
#29509
Nekem egy kispolák is elég lenne villanyra alakítva. Láttam is ilyen autót a youtube-on, max 70 km/h és a hatótávja sem túl nagy, de nekem bőven elég lenne, mert csak helyi viszonylatban kellene. Egy ideje azt tervezzük, hogy veszünk egy műszakis kispolákot otthon-vonat, otthon-bolt/piac relációban. Egyre drágább az üzemanyag, lassan vonatozás marad mint munkába járás. Egy ilyen elektromos kisautó lenne az igazi, éjjel tölt, reggel meg hajrá a vonathoz, hétvégén piacra. Amióta felmerült a téma, folyamatosan ezen agyalok, de láttam a hozzávalók árát is, ami elég hosszú megtérülési időt sejtet.
Le lehet egy ilyet vizsgáztatni? Az egész hajtáslánc, fékek az eredetiek maradnak, csak a motor változik meg, de ami gondot okozhat az akkupak súlya. A videót nézve a hátsó ülések helyére és az első csomagtartóba ülnek be az akksik, így jelentősen megnövelve az autó önsúlyát. Talán 40-50 km-es hatótávra tervezve még elfogadható lenne a növekedés. Az eredeti motor (mínusz a villanymotor) és feltöltött tank súlyából 2-3-4 teherautó akksi jönne ki, ez talán elég lenne erre a távra. Nem néztem és számoltam utána, csak saccperkábé alapon.
2012-05-15
06:10:50
Előzmény: Jesu #29492#29494
Ez igy igaz, de látszik is a forgalmazók éves jövedelmén..
De ez jobb:
Állitólag azóta is használják. :-)

"Napenergiával és elektromos árammal működő gépkocsit készített két székelyudvarhelyi műszerész.
Nincs kipufogógáza, nem durrog, és nem is megy gyorsan: csak 80 kilométeres sebességet képes elérni, de vezetője ezzel elégedett is. Tulajdonosai régóta szerettek volna egy környezetkímélő és nem kőolajszármazékkal működő gépkocsit.
Mátéfi János elektronikai műszerész már tíz éve kísérletezett szél- és vízmeghajtású áramfejlesztőkkel, valamint napelemekkel. A gépjármű egyike saját technikai megvalósításainknak.
Ha azt vesszük alapul, hogy az akkumulátorok hatszázszor újratölthetők és egy töltéssel száz kilométert lehet menni, akkor ez hatvanezer kilométer. Ami – most nem tudom kiszámolni, de – körülbelül tíz kilowatt energiát kell beletölteni az akkumulátorokba, s ezt átszámolva az egységnyi energiaárral – magáért beszél, hogy milyen olcsó."





2012-03-02
21:41:26
Előzmény: villam64 #26425#26476
Villám,

A villamos energia közlekedésre használva nagyon kedvező, de az a fránya tárolás... Azonban van olyan akku, aminél garantálnak több 100 000 mikrociklust, és 3650 teljes (80-100%-os DOD) ciklust csupán 10% kapacitásvesztéssel! Akárhogy számolom, ez minden napi használatnál is több, mint 10 év! Igaz nem olcsó...
www.en.wikipedia.org/wiki/Zebra_battery
gyártó: www.fiamm.com/sodium-nickel-battery.php?s=2863
ár a gyártótól:
48TL80 - unit price 2800 euro per block (48V 80Ah)
48TL200 – unit price 6700 euro per block (48V 200Ah)
Delivery terms: ex-works Italy

Igen-igen, brutkó. Azonban a lényeg, hogy kezd terjedni, és az új cuccok ára általában a kezdetei időkben drasztikusan csökkenek... Kíváncsi leszek egy év múlva...

No meg az se mind1, ki mennyit közlekedik. Számolgattam kicsit, ha aksis járgánnyal járnék, kb 600eFt-ot/év spórolnék! A kérdés, hogy ha most megveszem, van-e esélye, hogy visszahozza az árát...

Lehet ("ha sikerül bankot rabolnom") következő télen átalakítok egy 4x4-es Qvadot, vagy egy Nívát aksisra...

A lényeg, hogy a technológia már megvan, már csak idő kérdése... :-) (az akku és az inverter (oda-vissza össz) vesztesége csak 15%, de egy autónál már fűteni akár elég is. Lengenek olyan tévhitek, hogy télen ennyi meg annyi villany fűteni...)

Ha lenne pénzem valószínűleg beruháznék egy ilyen gépre. Vennék egy akku nélküli elektromos autót, aztán "feltuningolnám" a fentebbi brutkó aksival... ;-) Csak menjen legalább 100-at (a 140 jobb lenne), és bírjon ki legalább 200km-t... :-)
2011-05-12
07:24:06
#14248
-a-leggazdagabb-magyar-cimre-palyazik-a-kitelepulo-autogyarto


Őszintén nem tudok mit kezdeni a sértett magyar feltalálós cikkekkel. Ezekben leírják a katasztrofális hazai közállapotokat, ami igaz, ezért mindenki azonosulni tud, de azután semmit sem ismerünk meg a project műszaki és gazdasági hátteréről (maximum annyit, hogy a zseniális feltalálok inkább tönkrementek, de akkor sem akarták a világmegváltoztató ötleteiket külföldre vinni).

Ez a cikk pedig éppen akkor jelenik meg, amikor a németek bejelentik, hogy az EU-t csődbevivő "éllovas" országok konszolidációjából megmaradt pénzecskéjüket villanyautóra költik.
Milliárdokkal pörgetné fel Németország a villanyautózást

Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Elektromos autólapozz: « előző   1, 2, 3, 4
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva