English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bicikli
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-02-07
19:27:28
#38440
Téli biciklizéshez fűtött ülés.




2012-10-24
14:34:12
Előzmény: lindy #34633#34643
Nekem is ezek jutottak eszembe, így nem ragozom tovább. Ez egy hülye fejlesztési irány, további hibalehetőségekkel spékelve. Igaz a lánchajtásnál is van némi veszteség, de egyszerű mint a faék és működik az esetek 99%-ában.
2012-10-24
09:49:14
Előzmény: lindy #34633#34638
lindy,

Egyetértek veled. A fejlesztők valószínűleg abban látták a "fő problémát", hogy a bicikli túl egyszerű ahhoz, hogy bevételhez juttassa a kütyügyártókat, ezért pénzt, fáradságot és a környezett nem kímélve megalkották ezt az agyament szerkezetet :)

2012-10-24
07:16:12
Előzmény: robert #34513#34633
ezzel legalább megtanulják a kedves vásárlók, hogy a hatásfok soha sem lehet nagyobb mint 1, sőt általában jóval alatta van.
1. eset: felülök a "ódivatú" bringámra, és megyek vele 5 km-t, és vidáman megérkezek...
2. eset: felülök az akkumulátoros rásegítésű biciklimre, ugyanúgy tekerek, de közben fogy az akksi is. Ha lemerült volna már korábban az akksi, akkor a végén a trendi sznob "vidáman" ledől a bicikliről, mert mintha végig emelkedőn ment volna: a generátor hatásfok legyen 90%, a motoré 80%, és máris ott tartunk, hogy csak az elektronizálás miatt vesztettünk 28% energiát. Hát erre aztán nagyon büszkék lehetnek!
Arra meg pláne, hogy egy igencsak környezetbarát közlekedési eszközből csináltak egy akkumulátortemetőt csak azért, hogy ne legyen lánc.

Már csak azt nem tudom, hogy menet közben ki a fene fog a blútúszos telefonjával bajlódni.
2012-10-19
16:00:07
#34513
Lehet, hogy a "kütyük" rovatba illene:

"""Az Institut für Automatisierung und Informatik és a Harz Főiskola közreműködésével megalkotott új biciklin a pedál nincs direkt kapcsolatban a meghajtott kerékkel.
A kerékpáros egy generátort teker, a kereket pedig az általa megtermelt áram hajtja egy agyba épített elektromotor segítségével.
Az emberi áramtermelést természetesen akkumulátoros rásegítés is kiegészíti. A kerékpár elektronikus vezérlő egységét okostelefonnal lehet irányítni Bluetooth-on keresztül.
A MIFA mérnökei mindenesetre már most is büszkék, hogy a prototípussal sikerült meghaladni egy régi problémát, és belépni egy teljesen új fejlesztési területre.
"""
www.kerekagy.blog.hu/2012/10/19/a_kovetkezo_lancszem_a_lanc_nelkuli_e-bike




zsbalazsVálasz erre
2012-06-09
22:02:37
Előzmény: barbot #30395#30397
Kicsit változott a helyzet, lehet nem lesz rá szükségem, mert megoldódik a munkába járásom. Azért nem mondok le róla véglegesen csak nem sürgős az ügy.
2012-06-09
21:53:55
Előzmény: zsbalazs #30334#30395
Szia Balázs!
Még egy kicsi türelmet kérek, nem találtam meg a biciklist, amelyiknek az elektromos kerékpárja volt.
Viszont szétnéztem használtbringa-fronton, olyan 12-15000 ft-nyi oroszlányért már lehet egy régebbi tipusú/ pár éves, elnyűhetetlen német v. svájci biciklit kapni. Persze, amelyik mountainbike már cuccosabb, azért elkérik használtan is a 20-25000 ft-ot.
Üdv. Barbot
zsbalazsVálasz erre
2012-06-08
05:18:32
Előzmény: barbot #30333#30334
Köszönöm!
De jó lenne felétek lenni!
A nyáron talán eljutok az osztrák határ felé, talán haza tudnám postázni.
Itthon 65-ért tudnék szépet, de 4,5 éveset venni, kérdéses az akksi meddig bírja, de annak a cseréje talán megérné. nem szórakozásra kellene, hanem munkába járásra, fontos szempont hogy tekerni is lehessen, ha lemerül, vagy gyenge.
Egy sima egyszerű bicikli is 40-től indul felénk.

Üdv. Balázs
2012-06-07
22:29:48
Előzmény: zsbalazs #30324#30333
Szia!
A Székelyföldön. :-) Messze az osztrák-magyar határtól.
Holnap megkérdem telefonon azt az iparost, akinél az elektromos bringát láttam, és megirom a választ.
Mikor ajánlotta volt nekem anno, sajnos nem volt olvasóm. Aztán nem is kerestem többet. Van még egy bisiklis cég a városban, amelyik elég sok biciklit hoz be, de azok nem foglalkoznak az elektromos biciklikkel, mert szerintük sok baj van velük, az akku meg drága.
zsbalazsVálasz erre
2012-06-07
18:57:15
Előzmény: barbot #29544#30324
Hol vagy helyileg?
Tudsz valami konkrét hirdetést, elérhetőséget amit a netről is el lehet érni?
2012-05-17
11:56:13
#29545
Lehet nem sokat számít a véleményem, de számomra nagyon kiábrándító/visszatetsző, ha fiatal-életerős emböröket látok elektromos kerákpáron suhanni !
Fater meg 74 évesen eltekerget a női kérékpárján ha esik, ha fúj !

A legszebb viszont az , amikor már szinte "magatehetetlen" öregek száguldoznak az elektromos kerékpárjukon a közúton, az autók között....múltkor egy úgy váltott sávot előttem, hogy se hátranézés, se kézjelzés, csak átcsapott a balrakanyarodó sávba !
2012-05-17
11:23:45
#29544
Hozzánk a magyar-osztrák határ tájáról szoktak néha elektromos biciklit hozni, használtan. Utoljára töltővel, nagyon szép állapotban kb. 30e ft körül volt.
ÉgboltosVálasz erre
2012-05-17
10:57:26
Előzmény: zsbalazs #29532#29543
Agymotor keresésre, vagy pedelec stb keresésre kiad számtalan találatot. Ahogy írtam maga a motor már 8 ezerért is kapható. Ezt az első kerékbe lehet beszerelni, gyakrolatilag újra kell küllőzni a kereket. Van hátsó kerékbe szerelhető, komplett váltófogaskerekkel szerelt is. Ezek dob vagy tárcsa "nevű" kicsi vastag illetve lapos vékony változatuak. Átalakító konplett készlet 26" kerékkel 150 -300 ezerért van, így a mellékletben szereplő 78 ezres nagyon humánus ár. Ebben már benne van az az az érzékelő (és akksi) is ami a pedálon érzékeli, hogy mekkora erővel nyomod és aszerint adagolja az áramot. Lehet állítani az arányt. Aki "lusta" annak nem segít :-).
www.elektromos-kerekpar.info/?oldal=2&termek=161
A komplett bicikli itt sem olcsó, de máshol ennek duplája is simán megvan.
Én egy hanyattfekvős delta elrendezésű trike-on gondolkodom, extraként napelemes töltéssel. A hátonfekvős erőtanilag kedvezőbb mint a hagyomásnyos, és légellenállása is jobb. Saját importban, mert másnál megvenni kész csőd. Erős vágyam, hogy egyszer odaláncolhassam a parkoló automatához, "dögöljetek meg" gondolat kíséretében.
zsbalazsVálasz erre
2012-05-16
18:54:24
Előzmény: Égboltos #29444#29532
agymotor?

Jól hangzik, hol lehet ilyesmit kapni?
ÉgboltosVálasz erre
2012-05-13
21:27:35
#29444
Ezt a rásegítős kerékpárt "pedelec" néven lehet keresni, esetleg "Bionix" ami vissza is termel. Mindkettő elég drága, utóbbi egyenesen horribilis. Az Annyira más bringaboltban legalábbis. Vannak kittek ami egy agymotorból áll alapból és vannak amik komplett elektronikát is tartalmaznak. Történetesen abban a boltban 300e.fölött van ez, de agymotor már 8e-től is van. A rásegítés állítható és tényleg a te befektetett energiád alapján adagolja a segéderőt. Maw 250W "lehet", de van persze erősebb ami elvileg már vizsgához kötött, viszont 40-nel mehet. Amúgy 25. Nyilván beállítástól és tereptől függ, kb 50 km a hatótáv utána mint normál bicó mehet tovább. Valójában ilyen kittet polimer akkuval kb 100ból be lehet hozni, sőt komplett bicó savas akkuval még olcsóbban is van, csak annak meg az utaztatása drágább. Aki sokkalja, azaz sokkolja az ár, sima bringa is van 2M fölött. Aki ilyet vesz, az biztosan nem számolgat megtérülést.
zsbalazsVálasz erre
2012-05-13
08:03:17
#29415
Van valakinek tapasztalata elektromos kerékpárról?

A munkába járásomat nem fizetik, így a személyautó után alternatív eszközökben kell gondolkodnom.
Naponta vagy 30 vagy 60 km-t kellene megtennem, két részletben, reggel-délután, tehát a napközbeni töltés megoldható. Praktikus lenne ha tekeréssel valójában rá lehetne segíteni, de ahogyan nézegettem, nem igazán ergonomikus megoldásúak, tehát ez a része kérdéses. Ami fontos lenne, ha az akku tönkremegy mennyiért lehet pótolni és van e alternatívája (pl. szgk akksi).
Max 300W-os lehet az mire elég?

ZsBalázs
2011-10-27
10:19:42
#20496
Sziasztok!

Robot biciklis: - www.kerekagy.blog.hu/2011/10/27/a_kis_robot_ugy_fekez_mint_a_gyerekek
.

Üdv: Pali
2011-10-27
09:38:07
#20494
Biztos elmentek otthonról neki. De legalább 1-el több felesleges találmány van a világban.
Egy időben próbáltam munkahelyre kerékpárral bejárni, amikor még Pesten laktam.
Bár régen nagyon sokat kerékpároztam, sőt egyesületben is egy ideig, de ez egyáltalán nem volt kellemes. A reggeli csúcsforgalomban kerékpározva szerintem több káros anyagot szívtam be, mint normális esetben. Egy ideig tudtam kevésbé forgalmas helyeken menni, de ha haladni is akartam, kénytelen voltam a Hungária körút kerékpárútját használni. Nos az minden, csak nem kellemes, és főleg nem egészséges.
A másik ami miatt nem tetszett, amire beértem, jó esetben tökig leizzadtam és fürdő hiányában maradhattam egész nap így. Budapest szerintem még mindig nem alkalmas erre, hiába engednek meg egyre többet a kerékpárosoknak, a gyakran ész nélküli cikázásuk balesetveszélyes is.
Vidéken sem sokkal jobb a helyzet, felénk elég vékonyka (keskeny) országutak vannak, padka meg semmi. Néhányszor elmentünk kicsit messzebb is túrázni, de bennem volt a frász végig rendesen, pedig egész ifjúságomat kerékpáron és motoron töltöttem.
2011-10-27
08:32:52
#20492
Margit, nórmális?!

Forradalmi változást hozhat az a német találmány, amely megszabadítaná a kerékpárokat a kormánytól induló drótoktól.

A saarbrückeni egyetem mérnöke a napokban állt elő találmányával, a bovden nélküli fékkel. A drót nélküli egér elvét alkalmazta az új rendszerhez. A biciklisnek egy nyomásérzékelős fogantyúval kell működésbe hoznia a féket.






2011-05-21
12:32:37
#14497
Úszóbicikli

www.vizpartifejlesztesek.blog.hu/2011/05/21/uszo_biciklik_a_kezi_gyartasutol_a_profiig




2011-05-08
22:30:04
#14173
Magyarországon is van kerékpárral való közlekedést népszerűsítő kezdeményezés: - www.bam.hu/ . Nekem 200 nap alatt 3000km jön össze. Pár éve 10 nap alatt tekertem le ezret, az 1 napi csúcsom 300km. Mindenkinek ajánlom a tekerést! Az utóbbi 25 évben nem túl sűrűn voltam beteg, igaz volt egy 9 hét táppénzem kulcscsonttörés miatt, de a kispolszki is mehetett a szerelőhöz:)
2011-05-08
12:48:47
#14171
Oxford új polgármestere nem szennyezi tovább a bolygót
www.kerekagy.blog.hu/2011/05/08/oxford_uj_polgarmestere_nem_szennyezi_tovabb_a_bolygot

Oxford első zöld és nő polgármestere elkötelezte magát, hogy változtat a közlekedési szokásokon, és hivatali ténykedéseivel nem szennyezi tovább a bolygót.
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bicikli
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva