English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-07-30
18:38:37
#41543
Sziasztok!

Jelenleg a házam fűtésrendszerét tervezgetem, ami falfűtés és padlófűtés kombinációjaként lenne leginkább kedvemre való. Logikusan adódik, hogy ez mehetne azonos hőlépcsővel (dt=5), és persze azonos előremenővel (35-40 fok). Még számolgatom, hogy ezt meg tudja-e hajtani a (tevezett) kondenzációs kazán szivattyúja (Baxi nuvola platinum). Kérdésként merült fel bennem, hogy ha ez nem jön össze, akkor egy megfelelő másik szivattyú pluszban történő beépítése esetén szükséges-e minden esetben a hidraulikus leválasztó. Nem vagyok túl járatos ezekben, de járható-e esetleg az, hogy mégsem azonos előremenő lenne, hanem mondjuk a falfűtés menne 40-es előremenővel, és 35-ös visszatérővel, a padló meg 35-ös előremenővel, 30-as visszatérővel. Egymással nem párhuzamosan, hanem sorosan lenne kötve a két kör, a padlófűtést külön szivattyú keringetné.
Így persze két osztó-gyűjtő kör lenne (az eredeti elképzelés szerint egy).
Mi a véleményetek? (remélem érthetően írtam le).

Jimie

2013-05-02
22:35:14
Előzmény: grano #40505#40526
nem nagy a kockázat.
ha nem találnak vizet, 20 méterig kell csak kifizetni.


2013-05-02
08:49:56
Előzmény: Kartsy #40496#40505
Kartsy:
nem tudom, hogy merre vagy és ott milyen a talaj.
De egyszem 60m-es furat hőcserélőnek ha csak hűteni akarsz szerintem drága.
Inkább csináltass több rövidebbet az lényegesen olcsóbb.
60 m-hez már rendes fúróapparát kell, azt százezres nagyságrendért csinálják.
Ha nem túl kemény, köves a talaj sekély szondákat szerintem fele, vagy inkább harmadáron is rakhatsz, igaz oda több szonda kell.
Szonda átmérőben 20 m-ig nagyon olcsón fúrnak, 120-150e árban szerintem 6-ot, nyolcat biztos megcsinálnak.

Ha már csövezed akkor a későbbi problémák elkerülése végett normális anyagot tegyél bele, mert neadj isten 60 m-ről kibágerolni valamit ha beleszakadt....

PH-s kollégát kérdeztem tavaly nyáron: egységesen 15W/fm-el számolnak ha hűteni kell.
Bocsánat a képről lemaradt egy lényeges info: az adatok a hőnyerés folyamatában érvényesek, a nyári - hűtési - időszakban ezek feleződnek.
szocsmarciVálasz erre
2013-05-02
08:07:03
Előzmény: Kartsy #40496#40501
32-es KPE - ezt szokták használni. Minimum 10 baros legyen, vizes - kék csíkos.
Javaslom, hogy erre a célra gyártott szondafejet vegyél hozzá, ne házilag barkácsolj.
A 16x2-es unipipe-ot felejtsd el, kicsi a belső keresztmetszete, és a külső felülete. A keresztmetszet a szivattyúzási munkát növeli meg, a külső felület pedig az átadott hő szempontjából lényeges. Az, hogy 5 rétegű nem számít, mert nagyrészt a külső felület hőátadása számít, nem a rétegek hővezetése.

A 40W/m egy elméleti érték - egy két napon keresztül lehet, hogy tudja ezt tartani, de nem biztos, hogy hosszú távon is fog menni.

Hogyha azt mondják a környékbeliek, hogy nincs víz 60m-en, akkor lehet, hogy igazuk van! A helyiek - főleg az öregek - az ilyet számon tartják.
2013-05-01
21:34:25
Előzmény: grano #40461#40496
Zsezsével perlekedtem, nem pedig veled. :-)

Neked csak a táblázatot akartam megköszönni, a lényeg az, hogy ha megpróbálunk fúrni (ahogy hallom valószinű, hogy 60m-en) nem találnánk vizet, B tervnek jól jöhet lenyomni egy talaj szondát, - a semminél biztos többet érne.

Ami egy 40W/m-rel számolva 2400W. Ha azt nézem, hogy most csak az egyenlíti ki a hőmérsékletet, hogy 2 óránként megkeverem a rendszerben a vizet (falfűtés + 120 literes puffer) ennél biztos jobb lesz a kókány talajszonda. :-)

Szerintetek mi lehet hatékonyabb és tartósabb annál, hogy a 60 méteres lyukba ledugok egy félbe hajtott 120m-es, 16-os unipipe csövet?

Mekkora hűtő teljesítmény lehet belőle nedves agyagban, a táblázat az ideálisat mutatja, de vajon hány %-a lesz a valós érték, ennél a 7 rétegű csőnél?

A 7 réteg miatt nyilván 7x törik meg a hővezetés. Lehet, hogy egy sima PE vagy KPE cső jobb eredmény adna?
Csak egy 200literes hőcserélőben keringetném a talajból feljövő hűtő közeget, mekkora átmérőjű legyen a földben a cső?




2013-04-28
10:22:52
Előzmény: Kartsy #40455#40461
Kartsy:
nem a falfűtés kialakítására gondoltam.
A fúrt szonda vs kút kérdéséhez akartam segítséget nyújtani.
A hibátlan működéshez pedig kéne azt is tudni, hogy mi fogja elnyelni a hőt és annak a hőelnyelő kapacitása elegendő e?
2013-04-28
06:49:55
Előzmény: Kartsy #40455#40456
kartsy
szerintem felreerted a szandekunkat:) Nincs szandekunkban vitatkozni, pusztan csak ravetettuk magunkat, mint kiskutya a csontra, mert nem lattunk meg ilyen megoldast, es kivancsiak vagyunk, mi motivalt, h igy oldd meg!

nehany kerdesem lenne meg: tettel-e vakolo halot a vakolatba, illetve milyen habarccsal vakoltal? Specialis falfuteshez valoval, vagy sima vakolattal?
Repedezest eszlelsz-e a feluleten?

mi sima vakolattal vakoltunk a falra, vakolohaloval + a vakolt reszt meg egyszer athuztuk dryvit halo + EPS ragasztoval, erre gletteltek ra a festok.


2013-04-27
20:51:58
Előzmény: grano #40451#40455
Köszönöm a táblát!

Nem fogok vitatkozni, hogy melyik falfűtés rendszer a jobb.

Szerinted az, szerintem ez - és mindkettőnknek igaza van, mert ez inkább szubjektív onnan, hogy mindkettő hibátlanul működik.


2013-04-27
07:25:54
Előzmény: Kartsy #40444#40451
Kartsy:
létezik amit mondasz, létezik, hogy működik is, a kiindilási alapod ez lehet:





PH-s kollégát kérdeztem tavaly nyáron: egységesen 15W/fm-el számolnak ha hűteni kell.
Bocsánat a képről lemaradt egy lényeges info: az adatok a hőnyerés folyamatában érvényesek, a nyári - hűtési - időszakban ezek feleződnek.

2013-04-26
22:43:41
Előzmény: Kartsy #40444#40449
nos, az enyemet is elvitte a cica.

szoval akkor roviden:
azt ugye tudod, hogy a huteshez naygobb felulet kell, mint a futeshez? ezzel szamoltal?

mi sajat magunk martuk ki a gipszkarton paneleket, igy jelentosen olcsobbra kijott.

a gipszkarton ha beazik mit csinal? legfokepp vizes lesz:)
a mienk biztos nem esik le, mert mi behaloztuk alul felul.
az, hogy alacsony a hotarolo kepessege az igaz, de a falfutesnel ez szerintem nem gond, mert gyorsan reagal.
azt nem ertem, hogy ha nem direktben nyomnad a kutvizet, akkor miert erdekes, hogy jut fel a 3. emeletre?
egyebkent sztem siman felnyomja barmilyen szivattyu.

a kokany talajszonda szerintem nem tud annyi hot elnyelni, mint amire folyamatos uzemben szukseged lehet.
2013-04-25
23:56:07
Előzmény: zsezse #40416#40444
Írtam egy hosszú-hosszú levelet. Szerencsére elszállt, ahogy a "go"-ra kattintottam. A nádból kiindulva odáig jutottam, hogy szidtam benne a magyar ipart megrontó, korrupt politikusokat, a tehetetlen, haszontalan büntetésekre hajtó hatóságokat, ... - jobb is, hogy nem olvastátok... :-)

Nos az egész ferde síkot becsöveztem, szerintem az építkezésem teljes költségvetése is kevés lett volna hozzá, hogy előre hornyolt/csövezett gipszkartonból csináljam meg.
Ráadásul a gipszkarton alacsony hőtároló képessége, hőtehetetlensége kb a 999Ft-os kínai öltöny minőségéhez lenne leginkább hasonló.
Nem ázik be.
Ha beázna, leesne a nád, HA nem tartaná még ott a felcsavarozott horganyzott drótháló és a rabicz-háló.
Mit csinál a gipszkarton ha beázik? :-))))))))))))))))

nem hát, nem direktbe nyomnám a üledékes kútvizet a falba, pláne, hogy a Meditherm cső 4mm-es lyukkal bír.

értem én, hogy egy induri-pinduri motorka keringeti a vized a falban - akárcsak nekem. De mi viszi fel a kút méllyéből a harmadik emeleti tetőtér csúcsába?

Arra gondoltam, hogy kókányolok még egy kicsit és csinálok egy "talaj szondát". Egy zárt csőhurokra gondoltam, aminek a földben levő nagy része, rézből lenne hogy jó hatásfokkal cserélje a hőt, így nem kell a felfűtött vizzel vacakolnom (kicsi a kert, nem tudnám felhasználni) és a szivattyú is lehetne kisebb teljesítményű, hiszen nem kell emelnie a folyadék oszlopon, elég csak keringetni azt. UGYE?

Kérdés, hogy ér-e bármit is az 5letem, ha igen, akkor milyen mélyre kell furatnom?
2013-04-25
21:38:49
Előzmény: robert #40396#40442
negyedik éve megy. Ha netán elköltözünk, a következő házban is csak falfűtés lesz - no meg temperáló padlófűtés.
2013-04-25
11:03:18
Előzmény: robert #40405#40416
urak

nezzetek meg a legtobb (tippelek) 1980 elott epult nem tetoterbeepitesu hazat!
szerintem a legtobbnek nadszovetes a mennyezete!

bar neha neha leszakad, ha repedezik, a beazast nem birja, de azert meg tartjak magukat!:)


kartsy
azt viszont nem feltetlenul latom, ez a megoldas mivel jobb/olcsobb/egyszerubb/gyorsabb a gipszkartonosnal?
megkerdezhetem, miert dontottel igy?

gondolom a kutvizet nem direktben akarod felnyomni a falakba, hanem hocserelon keresztul?!
egyreszt en felnek a lerakodasoktol
masreszt a kutbol kijovo 14 fokos viz parakicsapodashoz vezet, ki fog rajzolodni a cso nyomvonal hamar. a huteshez minimum 17-18 fokos vizet erdemes hasznalni paratartalom fuggvenyeben!

nekem nyilt rendszerem van, 3 szintes a haz, a tetoter feletti padlasterben van egy tagulasi tartaly, egy grundfos alfa keringeti <8W teljesitmennyel a falfutes csovekben a vizet, amit egy 20KW-os hocserelovel hutok a kutvizet felhasznalva. nekunk nagyon bevalt a tavalyi nyaron. a keletkezo elomelegitett kutvizet a kertben csopogtetesre hasznaljuk
2013-04-24
15:52:49
Előzmény: szocsmarci #40404#40405
szocsmarci,

Valahol azt olvastam, hogy nádszövetet és nádpallót "meg kell sétáltatni", mert Ausztriában van építőipari engedélye, így "importálva" már nem lehet gond a papírokkal :)

szocsmarciVálasz erre
2013-04-24
15:40:54
Előzmény: robert #40396#40404
Ez a nádszövet szíven talált engem (is). Valószínű nincs EMI engedélye, de talán van valakinek elegendő gyakorlati tapasztalata ez ügyben - nem ártana megkérdezni egy építészt, Ő mit szól hozzá. Más kérdés, hogy miként viselkedik HŰTÉS esetében. Illetve kérdés, hogy mi van akkor, ha esetleg átázik, mennyire csökken a vakolat szilárdsága.

Úgy tudom, a természetes anyagokat nem kell bevizsgálni, ha már régóta alkalmazzák az adott célra - például kenderkóc a csőtömítésre.
2013-04-24
10:38:13
Előzmény: Kartsy #40393#40396
Kartsy,

Érdekes az anyagok újszerű alkalmazása.

Mióta üzemel a falfűtésed?

2013-04-24
05:44:30
Előzmény: Kartsy #40393#40395
Hűtés céljából jobban járnál a kútvízzel, ha tudsz jó vízadó képességű kutat furatni és van kert, ahová elvezeted a fáradt anyagot. Nincs gond az emeletre feljuttatással, nekem is felmegy. Saját méréseim szerint 10 feletti jóságot értem el a múlt nyáron. Idén ezen akarok még javítani.

T.
2013-04-24
00:15:35
Előzmény: szepygab #1911#40393
- Falfűtésnél ne vakolj vakolatra, érdemes tégláig leverni a régi vakolatot!
- Hogy miért?
- Majd elválik! :-)

Én tetőtérben sem a gipszkartonos megoldást választottam. Újítottam 1 kicsit.
Itt a rétegrendem:
pára áteresztő
szigetelés
pára záró
deszkázat
nádszövet
50x70 duplán horganyzott, ponthegesztett rács
meditherm falfűtés kábel kötegelővel
rabicz háló
2cm vakolat (+csempe)

Most folyadékhűtőre keresek megoldást - gondoltam átalakítok egy klímát, mert mire a tetőtérbe felszivattyúznám a még meg sem fúrt kútból a vizet, a gatyám is rámenne.

képek:
előtte / vakolva






2013-03-20
12:29:51
Előzmény: takyka #39697#39698
takyka,

"... kopasz fejem búbján érzem a sugárzást... "

Ilyen szenzorom nekem is van :)

2013-03-20
11:13:12
#39697
Mint már írtam, én akkor érzem a fal hősugárzását, ha odafigyelek rá.
Szerintem Ennyi elég is!

Anno. próbaképpen feltekertem a vízhőmérsékletet (és a szivattyút). Nem volt kellemes. Ha nem mozdultam, egy idő után melegem lett, a takaró alatt fekve izzadtam. Amikor leállt a fűtés, vagy egyszerűen csak elindultam és a "menteszél" hűtött, akkor meg túl hidegnek éreztem a levegőt (nagy volt a kontraszt).

A fenti folyosón egy szem panel van felrakva a plafonra. Ha lassan sétálva megyek végig a helyiségen, a kopasz fejem búbján érzem a sugárzást, amikor alá érek. :-)

A jó meleg padlófűtéshez meg nincs szerencsém. Nálunk csak akkor kellemes mezitláb a padló, ha kint legalább -5-8°van. Pedig nincs szigetelés a habisol falon...

T.
2013-03-20
09:59:19
Előzmény: zsezse #39691#39692
zsezse,

Most:
A nappaliban a padlófűtéses burkolat 25 fokos, a külső fal 22 fokos.
A radiátoros fűtésű hálónkban a külső fal és a padló is 21 fokos.

A nappaliban általában zokniban, mezítláb vagyok. Télen kellemesen langyos, nyáron kellemesen hűvös.
Az viszont mindig megérzem, ha mezítláb betévedek a radiátoros szobába, a padlót hűvösnek találom.

Ezért én is támogatom a "meleg hidegburkolatot", a földszinten legközelebb is azt építenék be.





2013-03-20
09:38:33
Előzmény: robert #39690#39691
robert
ez szerintem olyasmi kerdes, mint a padlo temperalas.
egy ismerosom buszkelkedett vele, hogy a padloja a remek hoszigetelessel 21 fokos futes nelkul. O nem is csinal padlofutest sehova sem, mert "fel" a padlofutes hatranyaitol. Nekem a 21 fokos padlo hideg, a mi padlonkra helyezett szenzor 26-27 fokot mer egesz telen, mi mezitlabasak vagyunk.

valo igaz, hogy mi a nappaliban pont a hianyos hoszigeteles enyhitesere fogtunk bele a falmarásba. szamunkra ez is egy szempont volt, mert gazdasagosan nem kivetelezheto mar a fal feljavitasa - legalabbis eddig nem talaltam ra modot.


2013-03-20
09:16:59
Előzmény: zsezse #39689#39690
zsezse,

Nálunk a lakás legtöbb helységében padlófűtés van, de a hálóban csak radiátorok fűtenek. Sejtem, hogy mit akarsz mondani a hőérzetről, de én nem tapasztalom.

Most ide oda járkáltam, erősen rákoncentráltam... esetleg.. talán...
Annak, hogy alig érzek különbséget az lehet az oka, hogy jó a hőszigetelésem. Ha nem így lenne, akkor valószínűleg én is nagyobb különbséget éreznék, mert nagyobb lenne a meleg felületből sugárzó hő aránya.

Nem támadom sem a falfűtést, sem a padlófűtést, csak úgy érzem, mintha mindkettőt a hiányos hőszigetelés hatásának enyhítésére ajánlanák.
Jó hőszigetelés mellett ugyanis nem hidegek a falak, nem alakul ki porhenger és a rétegződés minimális.


A reklámszöveg szerintem túloz.


2013-03-20
08:49:46
Előzmény: robert #39688#39689
robert

nem!
voltal mar falfuteses hazban?
nem tudom maskepp leirni a jelenseget, mint hogy bemesz a helyisegbe, es ha megallsz egy par pillanatra, akkor erzed az arcodon, hogy valami melegiti.
erre mondjuk midnig, hogy olyan, mintha sutne benn a nap.
a levego nyilvan nem mert mondjuk 21C van benn, ha atmesz masik helyisegbe, ahol nincs falfutes, de van 21C, ott nem erzed ezt.
rarakod a kezed a falra, es nem erzed "melegnek", csak mondjuk enyhen langyosnak, mert max 35 fokos viz van benne.
te ezt mivel magyaraznad?

elbeszelunk egymas mellett vagy en ulok forditva a lovon?

update:
hirtelen csak ezt talaltam:
www.vivaco.hu/index.php?page=padlofutes
"Padlófűtés esetén a felmelegített padló nagyrészt sugárzással (kisebb részt konvekciós úton, hőátadással) adja át hőjét környezetének. Ugyanezen elven „működik” a napsütés is, amit tapasztalhatunk is, amikor télen kiállunk a hóba, a szikrázó napsütésbe. Bár a nap csak kevéssé melegíti fel a levegőt, de ugyanakkor érezzük a sugárzás hatását, és lényegesen kellemesebben érezzük magunkat, mint ahogy a hőmérőre pillantva „logikus” lenne."

2013-03-20
08:43:02
Előzmény: zsezse #39687#39688
zsezse,

Nem azt akartad mondani, hogy kisebb a sugárzás aránya?

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva