English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-07-23
20:49:04
Előzmény: robert #16219#16239
ezt a mondatot nyilvan valami marketinges weboldalon olvastam, de gondolom a lenyege az, hogy a leadott hoenergia nagyobb resze kerul a belterbe mint a falba.

keszen vagyok a kulso EPS boritassal - mar ami az EPS reszt illeti, ugyhogy a falhutest a kovetkezo kanikulakban kiprobalom megint.
Kozben annyi infom van a bennlakoktol, hogy ha megy a falhutes, akkor erzodik a fal hidegsugarzasa, de a homero szerint szamottevoen nem csokken a benti homerseklet. Viszont tenyleg elviselhetobb benn a klima.
a paraval kell csak kezdenem valamit.
Szoval valami van:))
2011-07-23
09:09:28
Előzmény: takyka #16217#16219
takyka,

Én is erre gondolok. Egy felújítás után a falak hőszigetelése és a tetőtéri ferde síkok hőszigetelése már kedvezhetnek a falfűtés kialakításának.

A folyamatosan lakott tetőterekben pedig általában szükség van valamilyen hűtésre a kánikula idején, ha a falfűtést erre is fel lehet használni, akkor az jó, de
Zsezsének eddig ez nem sikerült, remélem kiderül, hogy miért.

A tetőterekben a ferde síkok szinte mindig üresek, a földszinten nem tudom hogyan lehetel elegendő szabad falfelületet biztosítani.

Összehasonlító számítás:
A tetőteredben radiátoros fűtés esetén -5C külső hőmérséklet mellett 0.25*50*(24-(-5))=~363W a hőveszteség a fal azon szakaszán, ahova a falfűtést tervezed (most a hagyományos fűtés mellett).
Ez növekszik ( hőveszteség a falon falfűtéssel = 0.25*50*(22-(-5)+10) ) 100W-al (28%), de az ablakokon és légcserével fellépő szellőzés fellépő veszteség (~600W) is csökken, ha 2C fokkal alacsonyabb lesz a léghőmérséklet, akkor ~12%-al, kb 70Wattal.
Jóval a fagypont alatt vagyunk, és 3%-al nőtt a hőveszteséged, de nem kellett a radiátoroknak helyet találni, és talán a hűtésben is besegít a falfűtés csövezése.

Úgy számoltam, mintha hagyományos fűtésnél a szoba levegője és fal hőmérséklete megegyezne, ami persze nem igaz, mert a fal több fokkal alacsonyabb. Így még kisebb a hagyományos fűtés hővesztesége. Másrészről nem vettem figyelembe a levegő hőmérsékleti rétegződését, ami a hagyományos fűtésnél okoz veszteséget.
Feltételeztem, hogy e két utóbbi tényező együttes hatása nulla.

2011-07-23
08:31:40
Előzmény: robert #16213#16218
részleteznéd az összehasonlító számításaidat? Jól jönne egy kis megersítés, nem mondom, hogy nincs bennem kétség! :-)
T.
2011-07-23
08:22:42
Előzmény: robert #16211#16217
a hmérsékleteket érint kérdésedre csak a télen tudok választ adni.
Mivel az ilyen"a meleg a kisebb ellenállás irányában áramlik" kijelentések ellentmondanak a fizikának (márpedig én azt nem szeretem). Ezért egyértelm, hogy a melegített fal nagyobb hveszteséget okoz. Többek között ezért is rakom a ftpaneleimet a jól szigetelt tetsíkokra. (2 tábla kivételével). Itt az extra veszteségem (U=0,25 T+=10 fok) 2,5W/m2 ami a teljes tettérre vonatkoztatva kb. 125W
T.
2011-07-22
23:49:49
Előzmény: zsezse #16210#16213
zsezse,

"... a meleg nem a nagyobb ellenallasu fal fele kozlekedik, hanem a kisebb ellenallasu vekony vakolatreteg + levego fele..."
Hogy melyik irányba megy a meleg, vagy hogy melyik irányba mennyi meleg megy, azt a hővezetési ellenálláson kívül a különböző térrészek hőmérséklete határozza meg.
A vakolatnak tényleg kisebb a hővezetési ellenállása, de amíg a belső tér felé csak néhány fokos a hőmérsékletkülönbség, addig a kültér felé mondjuk ennek a tízszerese.


Most, hogy végigszámolom, már látom, hogy összességében kb 5-10% energiát meg lehet a falfűtéssel spórolni egyes helységekben. Több hőt elveszítünk a melegített falon, de annál többet takaríthatunk meg máshol.
Csak legyen olyan felület, ahol el lehet helyezni a csöveket. Nálunk a földszinten szinte semekkora szabad falfelület sincs, csak a tetőtér jöhetne szóba.
2011-07-22
22:28:12
Előzmény: takyka #16209#16211
takyka,

Ahogy számolgatom, a falfűtés esetén a falon fellépő magasabb veszteséget a szellőzési és az ablakokon át történő kisebb hővesztés kompenzálja.

Gyenge hőszigetelésű falak esetén rosszabb a falfűtés, jó falak esetén előnyösebb a falfűtés.

Milyen hőmérsékletű a fal és a szoba levegője nálad?

2011-07-22
22:13:13
Előzmény: robert #16203#16210
robert


az "irodalom" szerint a falfutes eseten kisebb belso levegohomerseklet azonos hoerzetet tud biztositani, mert a hidegsugarzas helyett melegsugarzas van.
a meleg nem a nagyobb ellenallasu fal fele kozlekedik, hanem a kisebb ellenallasu vekony vakolatreteg + levego fele.

szerintem a padlonal magasabb hofokkal tudod csak elerni ugyanazt a komforterzetet.

2011-07-22
22:09:19
Előzmény: robert #16207#16209
A padlóftésnél meg a padló melegebb mint a leveg.
Tudom, lefelé kevésbé hl, dehát a szigetelés is ennek megfelelen vékonyabb. A padlóftésre senki sem mondja, hogy pazarlóbb, mint bármelyik másik...
Azt vallom, hogy csak jól szigetelt szerkezet esetén szabad felületftésben gondolkodni.
T.
2011-07-22
20:57:12
Előzmény: takyka #16205#16207
takyka,

Falfűtés esetén a fal fűti a belső levegőt, ezért a falnak melegebbnek kell lennie, mint a levegő.

A padlófűtésnél a levegő melegíti a falat, ezért a fal hidegebb, mint a levegő.

A második esetben kisebb a falon a hőveszteség.
2011-07-22
20:45:58
Előzmény: robert #16203#16205
Miért is lenne magasabb a hmérséklete? Fal 80w/m2 padló 100w/m2. Legalábbis nálam.
T.
2011-07-22
20:03:46
#16203
Falfűtés esetén a fal belső felületének hőmérséklete magasabb, mint például a padlófűtés esetén.
A fal felületén mérhető magasabb hőmérséklet a falon keresztül nagyobb hőveszteséget kell, hogy okozzon.
Biztosan gazdaságosabb a falfűtés a padlófűtésnél?
2011-07-18
22:59:30
Előzmény: zsezse #16028#16031
Köszi,

Gyártjuk "sorozatban" a panelokat, gyakorlatilag napi 2db-ot lehet megcsinálni. A marás 20 prec, csőfektetés+glettelés 1 óra. Sajnos a gipsz lassan szárad, 3-4 óra után lehet először felemelni a panelt, de akkor még nagyon hajlékony.

A panelok fele már le van gyártva, 9db fel is van rakva. Egyen simán belecsavaroztam a csőbe, úgyhogy gyakorolhatom a javítás mikéntjét. :-(

T.
2011-07-18
22:53:11
Előzmény: pali #15991#16030
A két fűtőpanel közé jön még egy gipszkarton csík lezárni a csatlakozó részt, utána telibe üvegháló és glett...

T.
2011-07-18
22:43:46
Előzmény: takyka #15978#16028
ez jol nez ki!
2011-07-18
07:39:02
Előzmény: takyka #15978#15991
Szia takyka!

Erre jön még egy réteg gipszkarton?

Pali
2011-07-17
14:08:06
#15978
Így néz ki a panelcsatlakozás kisosztóval:

T.



2011-07-09
00:59:58
Előzmény: Jesu #15754#15756
A vakolatvastagság miatt megérheti a vékonyabb cső. Ezzel összesen 25mm lenne a vakolat.

2011-07-09
00:50:16
Előzmény: hAnd #15753#15754
Köszönöm, majd utána számolgatok én is. Nem biztos, hogy megéri vékony csővel.

Az osztók drágítanak sokat, én a 16-ossal 80-100 m-es köröket is tekertem és semmi gond vele. Hűtésre igaz még nem próbáltam, mondjuk az a főteszt, mert ott kell a nagy tömegáram. Szólj ha találsz valami kedvezőt, mostanában venném meg én is.
2011-07-09
00:39:29
Előzmény: Jesu #15752#15753
Én is most nyomozgatok. 10-es csőből br 140-ért látok PEX csövet. Ha jól tudom, ez egyrétegű, térhálósított. A komolyabbak 200 körül vannak, pl van ötrétegű, de nem alubetétes 206 Ft/m. Alubetétes 14mm a legkisebb, amit láttam, ez br 278 Ft/m.
Kisosztók helyett lehet szűkítős Press idom is, körönként (azaz 30m-enként a 10-esből) 2-2 idom kell a gerincre csatlakozáshoz. Ezek darabja br 1600Ft körül van. Azonban nem biztos, hogy minden csőre alkalmas, de ebben én is bizonytalan vagyok.

2011-07-09
00:22:25
Előzmény: takyka #15747#15752
Elég drágának tűnnek ezek a kis osztók.
Légtelenítés nem probléma 10-es csőben?

Azon gondolkodom, hogy az emeleten vékony csövezést használok inkább a lenti ALPEX 16-os után. Bár ahhoz maradt jó pár méter rögzítőm, max vegyesben használom.

Kinek mennyibe jön ki a cső ára?
Elbizonytalanodtam.
2011-07-08
21:09:43
Előzmény: hAnd #15742#15747
Nem tudom megítélni. Műanyag ház, gumigyűrűs tömítés, körmös rögzítés... A bedugott cső kicsúszni soha nem fog. A gumigyűrű persze elszakadhat...
A kulcsos 5r. idomot sem szabad levakolni, a presseset meg igen. Pedig ugyanúgy tömítetnek. Ki érti ezt?

T.
2011-07-08
20:57:43
Előzmény: zsezse #15739#15746
Szépnek nem szép, de műszakilag nem látok benne kivetnivalót.

T.
2011-07-08
18:11:56
#15742
Hogy tetszik neked ez a kisosztós dolog? Mennyire tűnik időtállónak? Gyanús, hogy úgy javasolják beszerelni, hogy később a simító vakolat leszedésével hozzá lehessen férni. Vajon miért aggódik a forgalmazó? Csak nem idővel szivároghatnak a kisosztók?

Én inkább press idomos leágazásokat tervezek, 20-as gericcel, és pl 20-10-20 T idommal indítani és összeszedni a köröket, Tiechelmann elvben.

2011-07-08
17:08:30
Előzmény: takyka #15736#15739
igen, en is valami ilyesmit szeretnek osszehozni.
Ganyolas lesz, de szerintem siman mukodhet:)
persze a forgalmazo a fejet fogja:) de probal rugalmas lenni;)
2011-07-08
15:15:11
Előzmény: zsezse #15735#15736
Van egy helyiségem, ahova 18-as ötrétegűvel mentem. Ott beraktam egy-egy 18/18-as 5r. kulcsos toldót, abba ment egy 18-as PEx falfűtés cső darab, majd abba a 18/10 kisosztó. A 18/18 helyett használhatsz 16/18 20/18-at is.

T.


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva