English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-04-14
05:36:15
Előzmény: hAnd #28377#28385
Szerintem ez így nem a legjobb. De legalább penészes nem lesz a sarok. :-) B.
2012-04-13
23:10:02
Előzmény: hAnd #24483#28383
Most nézem csak ezt a kérdést! Remélem szigetelted a gerincet a padlóban. :(

Nekem egyetlen falfűtés megy padlóban előre, és az akkori segítségem, a "mester" ragaszkodott, hogy simán menjen.

Hát oltári nagy baromság volt...

Az a szoba sokkal lomhább. A padlónak sem jó az az esetenként 45-50C előremenő, nem beszélve az irtózatos veszteségről, amit ez okoz.

Ha megtehetném kiváltanám, de sajnos már nem lehet, komoly rombolással járna.
2012-04-13
19:32:24
#28377
Sziasztok,
A fal szélére, a sarokba, kicsit sűrűn kerültek a csövek. Nem lesz ebből probléma? (Repedésre gondolok). Ne tegyek ide a vakolás előtt egy dilatációs hézagot? Hogy ne "feszüljön" bele a táguló fal a válaszfalba.
Sajnos azóta már elkészültek a kötések és a padló is, tehát visszabontani nem tudom.





szocsmarciVálasz erre
2012-02-02
23:38:17
Előzmény: zsezse #24495#24497
A hűtésre nem gondoltam, igazad van. De a gerincvezeték mehet a felbetonban is, ez csak döntés kérdése.
2012-02-02
23:08:42
Előzmény: szocsmarci #24491#24495
szocsmarci, hand

ne felejtsuk el, h a falfutessel huteni is lehet! Ebbol kiindulva parazart hoszigetelest szoktak ajanlani a falfutes gerinchez (nekunk azt ajanlottak)

a padlofutes eseten pedig a gerinc a padlo hoszigetelesben/alatt fut, igy mindenkeppen szukseges a hoszigeteles.

szocsmarciVálasz erre
2012-02-02
22:12:11
Előzmény: hAnd #24483#24491
Mivel nem baj, ha az is fűti még a padlót, ezért jó a gégecső is, vagy ha betonba is helyezhető a cső, akkor védőcső nélkül is mehet. Ezzel a hőveszteséggel számolni kell méretezés során.
2012-02-02
19:35:10
#24483
Sziasztok!
Falfűtés gerinc vezetékére milyen védőcső kell? Jó a "gégecső" szerű, vagy hőszigetelt kell legyen?

2011-12-22
13:10:11
Előzmény: zsezse #22176#22178
Két szobából hallok időnként felfűtéskor egyenletes kopogó hangot. Olyan, mint amikor a víz csepeg valami fóliára. Már megszoktam. :-)

T.
2011-12-22
12:03:11
#22176
takyka

neked is pattog felfuteskor a panel vagy valamit elszurtam?:)
2011-12-14
15:28:34
#21961
no, jelentem kesz a kov. 2 helyiseg kartonozasa. A festoket varom, van meg par aprosag addig, de a 4. szobahoz nem tudok hozzafogni addig, mert jelenleg ott pihennek a butorok.
Kozben agyaltam azon, amit takyka javasolt, hogy a tobbi helyre is GK panelt tegyek, hogy egyforma dinamikaja legyen a rendszernek.
Ezen kivul meg arra jutottam, hogy a mennyezetfutes fenn jol muzsikal, ha pedig a falba marok, akkor oda nem tehetek szekrenyt tobbet, a mennyezet ilyen szempontbol szabad.

most mar csak par nyitott kerdesem van:
erdemes-e/kell-e a kozepso szinten felszerelt almennyezet fole hoszigetelest es/vagy parazaro hotukor foliat tenni?
a paneleken lesz hotukorfolia kulon.
A felso szintet is futjuk, szoval a ho elveszni nem fog.

mi a helyzet a furdoszobaval? ott erdemes parazaro foliat tenni?
a panelek elhelyezet egy 3x3-as matrix alapjan tudom megoldani (6x3.6m alapterulet), hogy a kotest is meg tudjam oldani, egy panelt ki kell hagyjak, tehat osszesen 8 panelt tudok feltenni.

csatoltam egy vazlatot 2 lehetseges bekotessel. A satirozottak a futo panelek, a kerdojeles a szerelo panel. A lila vonal jelzi a kulso falat, a kek az ablakok helyet.

Szamit, hogy kozepen hagyom ki, vagy a belso fal mellett? Szerintem nem:) de gondoltam megkerdezem.
Szerintem az 5-os panel alatti szereles lenne a legkenyelmesebb. (a 4-es panel mellett bal oldalon jon fel a gerinc)

Illetve ha az 5-os alatt szerelek, akkor kozepre meg tehetek valami szep 3D-s diszt is:)



2011-12-09
17:32:39
Előzmény: takyka #21794#21812
ezt kaptam a szerszamboltban:) egyebkent ebben is benne marad szepen, nem jon ki.
2011-12-09
13:57:49
Előzmény: takyka #21708#21795
Három téma:
Az egyik tetőtéri szoba hőigényét rosszul számoltam ki, ott 1°C-al hidegebb van mint máshol. A megoldáson még gondolkozom. :-(

A 28°-os előremenő sajnos kevés ahhoz, hogy a sugárzó felületek leadjanak 7kW-ot. Így a kazán elkezd egy idő után ki-be kapcsolgatni. Visszaemeltem 30-31°köré, így jónak tűnik.

Egy érdekes (és kellemetlen) hozadéka lett az előremenő víz hőmérséklet csökkentésének. Mivel a kazán primer hőcserélője hidegebb, ezért ha megnyitom a melegvíz csapot, akkor elég sokáig csak hideg víz folyik a csapból ~25°. A nagy tömegű hőcserélő lassan tud csak felmelegedni annak ellenére, hogy a kazán teljes terhelésen megy. Eddig ez nem volt zavaró, mert a kb. 40°-os hőcsrélő miatt a kifolyó víz hőmérséklete (32-35°) használható volt, onnét emelkedett nem túl gyorsan a beállított hőfokig. Minél előbb be kell üzemelnem a HMV tartályomat...

T.


2011-12-09
13:23:16
Előzmény: zsezse #21791#21794
Én 10-es, nem lekerekített ujjmaróval csináltam a hornyot egy menetben, a cső pont belepattant és bent is maradt a táblában.

Miért 12-es maróval csináltad?

T.
2011-12-09
13:00:11
Előzmény: Jesu #21784#21791
igazabol szerintem pont a maras a legegyszerubbb resze az egesznek.
ha van jo marofejed, akkor egy menetbol le lehet marni a nutot, kb 8-10 perc alatt.
nekem 2x kell rajta vegigmenjek, hogy a papirt is szepen kiszedje, de igy se tobb 15 percnel.

utana mar belepattan, es csak gipszelni kell.
ha az egesz hatuljara teszel minimum 16 mm vastagsagban gipszet brutal nehez lesz a tabla.

Ezzel az erovel azt is csinalhatnad, hogy felrakod a kartont, es felsinezed ra a csoveket, majd bevakolod.

szerintem a 16os cso brutal erre a celra. azt maximum vakolt teglafalon tudnam elkepzelni.
a vakolt rendszernel: mi sima cement/mesz vakolattal dolgoztunk, van benne 1 vakolohalo kb az eredeti vakolat vastagsagtol 1 centivel lett tobb
+ az egeszet lehuztak a festok dryvit haloval + EPS ragasztoval + glett.
igy nem latszik, hogy repedezne a fal a futes miatt.

nekem ilyen profilu marofejt sikerult szerezzek, ez nem az igazi. nem tudom, letezik-e erre a celra alkalmasabb, kicsit magasabb falvastagsagu.



2011-12-09
12:47:41
Előzmény: Jesu #21784#21787
Érdekes gondolat...

1.
Első körben, módosított tűzőgéppel odarögzíteném a csövet a tábla hátuljához. Majd valamilyen rugalmas térkitöltő anyaggal jobbról-balról kitölteném a cső és a gipszkarton közötti rést. Ezután beborítanám üvegháló csíkkal és flexibilis gipszel a csövet, hogy minél nagyobb legyen a hőátadó felület. Az egészre jöhetne a PS gyöngy térkitöltés/szigetelés.

Telibe nem csemperagasztóznám/gipszezném, mert olyan nehéz lenne, hogy megszülnél mire feltennéd a ferde falra.

2.
Nehezen tudom elképzelni, hogy a massza mindenhova bejut, illetve leszigeteli a csövet így nem lesz jó hőátadásod.


T.
2011-12-09
12:08:44
#21784
Ma elkészülünk az emelet vakolásával.
Azon gondolkodom (a sok koszt látva :D), hogy lehetne kihagyni a marást.

"de olcsobbnak velem a vakolt rendszert, mert a tablak es a csatlakozok arat is megsporolom + nem kell 2x glettelni, halozni"
Hát ezen én is gondolkodtam már. De nagyon drága lett volna venni még + vakolatot (amim volt az v@terázott nagyon olcsó beszerzés), és a munka is jóval nehezebb olyan vastagon vakolásnál. Még az szól a "mennyezetfűtés" mellett, hogy az emeleti szobák ablakainak külső árnyékolását nem tudom esztétikusan megoldani, így nyáron szükségem lesz passzív hűtésre, és abban a mennyezet a nyerő.

Agymenéseim:

1) Telibe öntöm a panel hátát valami ragasztóval, rárakott csövekkel.
Ez lehet:
- flexi csemperagasztó?
- gipsz?
- PS gyöngy cementtel keverve? (4-5cm elég lenne, ugyanakkor könnyű maradna a tábla és szigetelésnek sem utolsó)
Itt a kérdés a cső ideiglenes rögzítése.

2) Felnyomok a gipszkarton lécvázára műanyag síneket, amibe benyomom/betekerem a csöveket. (ide 16-os cső ok lenne, van ilyen sínem! lehetne előre, akkor könnyebb, mint ha felszerelt gipszkarton lapok után csinálom, mert nagyon kicsi a padlásom ott)
- felrakom alá a gipszkarton táblákat (1-2? cm rés a kettő között)
- fentről telibe öntöm a fent felsorolt anyagok valamelyikével (de leginkább a cementes PS darálék a nyerő, van belőle rengeteg, az alap terv is az volt, hogy ezt befújom az egész tetejére szigetelésnek)

Véleményeket várnék!
2011-12-08
11:02:51
Előzmény: takyka #21726#21729
a vegyes nem bir ki 4-5 percet. ha begyujtasz nagy huzattal, pikk pakk fellovi 80-90 fokra, foleg, ha elfelejted elzarni az also ajtot:)
a szobakban persze teljesen eleg lenne. sot.

amit a dinamikarol mondasz, teljesen jogos, ezen meg elgondolkodok.
Igazabol a lenti reszlegbe mar-mar felesleges betenni, de ha mar meg tudom csinalni, miert ne, (szerintem marad csovem is) de olcsobbnak velem a vakolt rendszert, mert a tablak es a csatlakozok arat is megsporolom + nem kell 2x glettelni, halozni.

meg atgondolom, ez meg odebb van!


2011-12-08
10:30:14
Előzmény: zsezse #21723#21726
Még, ha 4-5 percenként döntenél is tökéletes lenne...

Az alsó szinteddel kapcsolatban én inkább oda is marnák gipszkarton táblát és azt ragasztanám fel mint száraz vakolat. Így a falfűtés rendszered összes része azonos dinamikával rendelkezne...

Nem irreális gondolat a plafonra tenni a fűtőpanelt, egy szobában nekem ott (is) van, ugyanúgy egyenletes a hőelosztás. Majd csinálok méréseket a függőleges hőeloszlásról.


T.
2011-12-08
10:01:10
Előzmény: takyka #21708#21723
28 fok? az szep!
nekem meg 45 fokon jar, cserebe alig kapcsol be. Nekem mondjuk 30mp-enkent dönt a rendszer a kapcsolgatásról, a vegyest nem is nagyon lehet másképp.

Gondolom majd en is lejjebb tudom venni kesobb, ha kiiktattam a radiatorokat es kesz lesz a hoszig teljesen. Holnap befejezik a festok a dolgaikat, utana ugrok neki a kov. helyisegnek. Mar 4 ujabb panelt lemartam, nemsokara folytatom.
Sajnos az eredeti terveimtol elteroen csak 2-vel kevesebbet tudok majd bepakolni, mert a bekotessel nem szamoltam anno, de az mar most latszik, hogy brutalis meleget tud csinalni igy is és a 16-os gerinc, valamint a 10-es osztás is elegendő ide.
Mar most, hogy csak a kartonozas keszen van egeszen mas a hoerzet a lenti szinten is.

Viszont kitaláltam, hogy lenn is megoldom valahogy. Eddig a mennyezetre akartam felrakni ugyanilyen GK paneleket, de valoszinuleg bemarom a vakolatba. Mivel elegendoen vastag, és nem fut szerelvény a vakolatban, abba a 2 külső falba be tudok marni 3x35m csövet. (Szegény maro...) Igy a nappaliban is lesz falfutes, lejjebb tudom venni a padlo hofokat és megszunik a hidegsugárzás, mert a nappalinak 3 külső fala van + 4 nagy ablaka.

az utolso projekt pedig a már emlitett furdo lesz. Ide valoszinuleg felrakok 1 mennyezeti panelt. Errol majd meg kesobb:)
2011-12-08
06:47:33
Előzmény: pali #21702#21708
Azt nem tudom, hogy 25° elég lenne-e nekem, de most már csak 28° az előremenőm. Egy-két nap után már majd jobban látszik, hogy mennyire működőképes a dolog. Azt viszont biztosra veszem, hogy -15°-ban kevés lesz, be kell üzemelnem a kazán időjárás követését. Sokkal lejjebb nem hiszem, hogy le tudok menni a hőmérséklettel, mert a kazánom csak 7kW-ig tud lemodulálni és nem biztos, hogy elég lesz az össz. felület (70m2padló és 42m2 fal) ekkora teljesítmény lesugározásához. Azt meg nem akarom, hogy a kazán ki-be kapcsolgasson kontrolálatlanul. Majd meglátjuk.

T.
2011-12-07
23:25:49
Előzmény: takyka #21699#21702
Szia takyka!

Nálam a fal és padlófűtésnél 25°C-t terveztem be, állandó keringetéssel.
Sokan lekiabáltak, de mások tapasztalataival, közte a tieddel is, kezdem úgy érezni, hogy jól terveztem.

Üdv: Pali
2011-12-07
22:25:16
#21699
Pár napja fent lakunk a falfűtéses tetőtérben, gondoltam, megosztom az eddigi tapasztalataimat.

Eleinte 35-38°-os előremenő hőmérséklettel járattam a rendszert.
A falfűtés a gipszkarton fűtőpanellel rettentően gyors! A fűtés bekapcsolása után 4-5 percel már kellemes tartózkodni a hideg (18-19°) levegőjű szobában (is), a sugárzó hő "körbeöleli" az embert. Viszont, amilyen gyorsan megérkezik a meleg, a kazán leállása után olyan gyorsan el is illan a kellemes hősugárzás. Nálam a fűtés 15 perces ciklusokban történik, a hőérzet ingása 15 perces cikluson belül változik a kellemes meleg és a kicsit birzi-borzi között! Nem vészes a dolog, hozzá lehet szokni, de elkezdtem gondolkozni, hogy mit csináljak...
Első és legegyszerűbb lépésként elkezdtem csökkenteni az előremenő hőmérsékletet, hogy a negyedóránkénti-félóránkénti 3-4 perces fűtési időt felemeljem a lehető leghosszabbra. Ma este eljutottam oda, hogy az előremenő hőmérsékletem nem éri el a 30°-ot! A kazán közel folyamatosan megy, hőérzet ingadozás nem érzékelhető, a visszatérő víz hőmérséklete 24° alatt van,kondenzálhat kedvére. :-).
Néhány nap múlva meglátom, hogy mennyire válik be a dolog.
T.
2011-12-06
15:11:26
Előzmény: zsezse #21646#21653
A rengeteg glettel sok víz is bekerült. Először nálunk is patakokban fojt a víz festés után, de két hét alatt normalizálódott a helyzet. Múlt hétvégén felköltöztünk, de nem lett olyan rossz a párásodási helyzet, mint ahogy vártam.

T.
2011-12-06
12:35:35
Előzmény: zsezse #21646#21647
zsezse,

Szerintem a pára főleg a festésnek köszönhető. Ha kiszárad a fal, akkor valószínűleg meg fog szűnni a párásodás. Ráadásul most a külső páratartalom is magas.

Fűteni tényleg alig kell ebben az enyhülésben, ezt más is megerősítheti.




2011-12-06
12:20:25
#21646
alakul a helyiseg, lassan vegeznek a festok.
Ugy lattuk jonak, hogy ha a belso oldalat is athuztuk dryvit haloval, igy sokkal szebb feluletet kaptak, ez kb +16nm halo es 1 zsak EPS ragaszto.


ma meg egyszer atcsiszoljak, es holnap festes, jon a kov. helyiseg.

mar most erezheto a hatas. Igaz, esos nap utan vagyunk, de az egesz hazban megjelent a para. Az ablakok aljan csoppekben all a viz, ami eddig nem volt jellemzo. A szobaban is teljesen jo ido van annak ellenere, hogy nemigazan futunk.
nagyon ugy tunik, itt ment el a meleg es a para is.

Biosolar Forum  =>  Fűtés - Hőleadók  =>  Falfűtéslapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva