English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Faház utólagos szigeteléselapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-03-20
19:03:46
Előzmény: robert #13105#13107
Robert,

A kiálló részeket is olyan vastag hőszigeteléssel kell ellátni, vagy esetleg vékonyabb is elég, hogy még ne legyen bent probléma?
2011-03-20
18:41:29
Előzmény: plaszlo #13103#13105
plaszlo,

Erre bizony meg van esély :(
Az jelenthet megoldást, ha minden kiugró rész (hűtőborda) le van szigetelve.
A látottak alapján nem lenne bonyolult ledobozolni a kiálló részeket.

Tudom ez nem egyszerű, de a ház tervezésénél nem vették figyelembe a hőszigetelési szempontokat, mert akkor ez nem volt fontos. Utólag nem is lehet teljes körűen orvosolni a problémákat, ezért meg kell megfontolni, hogy mennyit érdemes költeni a régi épületekre.




2011-03-20
18:26:59
#13104
Belülről így néz ki:



2011-03-20
18:15:19
#13103
Robert,
felmerült egy kérdés a témával kapcsolatban. A ház oldalfalán kiálló merevítő bordák vannak, amik átnyúlnak a beltérbe is. Leszigetelve a falat normális mértékben, például 10-12 cm kőzetgyapottal, akkor a beltérben a fal és a merevítők között már komolyabb mértékű hőmérséklet eltérés adódhat, ami esetleg párásodást is okozhat. A sarkában még rosszabb a helyzet. Szerinted hogyan lehet ezt a problémát megoldani?
A jelenlegi 4 cm-es szigetelőrétegnél még nem jelentkezett a probléma, de mi lesz egy hatékonyabb szigetelésnél?







2011-03-19
19:08:35
Előzmény: mig56 #13080#13083
Mig56,
a Hyperthetm nem csak egy vakolás, hanem komplett hőszigetelés. Tehát nem a meglévő hőszigetelésre kerül, hanem közvetlenül a falra, olyan vastagságban, ami az elvárt hőszigetelési értéket kiadja.
Itt egy megvalósult faházszigetelés leírása képekkel:
www.hyperthermholding.hu/images/stories/kekto%20setany%20u%2033.pdf

2011-03-19
15:36:54
Előzmény: mig56 #13080#13081
mig56,

Azt tanácsolom, hogy Hypertől ne csak a vakolatra kérj ajánlatot, hanem kérd ki a véleményüket arra vonatkozólag is, ők hogy oldanák meg garanciával a hőszigetelést úgy, hogy később pára és statikai (repedezés) problémák se jelentkezzenek.

A megoldásukra én is kíváncsi vagyok (és valószínűleg más is) :)

2011-03-19
15:30:58
#13080
Kedves Róbert!
Köszönöm a tájékoztatást,mi a véleményed/tek/ a külső szigetelés ilyen rétegrendjére,--Nálam-a következő lenne,illetve az üveggyapotig megvan.
boronafal
3cm üveggyapot
erre10cm közetgyapot
hypertherm vakolás---ugyan még nem tudom mennyibe kerül,várom a cégtől a választ
Hasonló "cipőben" vagyok mint plaszló Kolléga.
Akkor belülre is "elég lenne" 10cm közetgyapot,vagy rosszul gondolom?
Köszönöm ,további szép napot Mindenkinek,üdv,mig56
2011-03-18
14:13:58
Előzmény: mig56 #13047#13050
Üdv Gábor!
Nem, nekem nincs légrés a tetõszigetelésben, mivel az 5 cm szigetelés nagyon kevés télen. Én 10 cm vastag kõzetgyapot szigetelést raktam fel belülrõl, nincs légrés, ami nem túl szerencsés megoldás, de helyhiány miatt így alakult. A szigetelés elõtt alákukkoltam a palának és láttam a kátrányszigetelés tiszta hullámos, gondolom a tûzõ nap megtette a hatását a pala alatt is. Ez már minden, de nem párazáró réteg - remélhetõleg a palán esetlegesen átjutó vizet még le tudja vezetni -, ezért abban reménykedem, a szigetelés azért ki tud annyira szellõzni, hogy ne legyen gond. A felszálló meleg télen-nyáron ad olyan légmozgást, ami folyamatosan szellõzteti a pala alatti teret. A beltér felõl a burkolat alatt párazáró fólia van, nagyon alaposan leragasztva a folytonosság miatt. Ha jól dolgoztam, ezen a fólián átjutó páramennyiség reményeim szerint már ki tud szellõzni a kültér felé azon a puha fûrészpor alapú faforgács lemezen és a hullámos kátránypapíron keresztül.
2011-03-18
13:52:37
#13047
Kedves Róbert!
Teljesen ugyan ilyen típusú a házam ,ugyanolyan hullámpala fedéssel.
A fa része az alján két -három helyen korhadt-ahol a feltöltésben volt az alja és valószínû az aljzat betonozáskor kapott nedvesség megtette hatását.
A faház most van át-hozzáépítés alatt/egy hálószobát+wc,tusolóval bõvítenénk/
Egyelõre nem állandó ott lakás/ha megérjük a nyugdíjat-10-12év/majd akkor.
Most csak 3-4nap,egy hét mikor hogy sikerül kiszabadulni Bp.-rõl
Ezeket a részeket kitudom javítani,a belsõ szinttel lejebb megyek egész az alap lemezig ez 10-12cm.
Salakkal van feltöltve ezt kihordom és 10-15cm lépésállót gondoltam lerakni ,rá 6cm vasalt/háló/ aljzat beton és erre a burkolat.
A közetgyapotom amit kaptam 5cm vastag bontott/egy évet volt
Amit írtál a hypertherm anyagról,köszönöm, Te dolgoztál evvel?
Most írtam a cégnek ,hol,mennyiért árulják.
Ha tényleg ilyen jók a paraméterei.
Gondolom akkor ezt házilagosan is feltudom hordani-vakolni-.

Kedves plaszlo!
Nagyon köszönöm a leírásodat és minden további infót megköszönök akár privátba is hogy ne teheljük az itteni fórumot./ mig56@***/
Ugyanaz a típusú faházunk van.Hasonlóan jár az agyunk mert Én is a Gerardot/nagyon tetszik/ néztem ki de az ajánlat után/kb.650000Ft+munkadíj/marad a hullámpala fedés ami a tavaly nyárvégi hurrikán vihart is kibírta/cserepek-palák röpködtek a környéken/.
A belsõ magasságot--megszüntetjük a két padlástéri hálófülkét--és az átfogó párokat 30-40cm -rel feljebb visszük,igy levegösebb lesz.
Akkor ha jól értelmeztem Te belülre -két gerenda közé-5cm légrés után,szigetelés és borítást tettél?
Igy ezért gondoltam a gerenda "megnagyobbításán"látszó lenne és lenne alatta hely a szigetelõ anyagnak.
Ide mindenképpen kell az 5cm légrés?
Köszönöm a segítségeteket további szép napot,üdv Gábor
2011-03-18
10:30:19
Előzmény: robert #13027#13037
Robert,
kicsit én is utánajártam a dolgoknak. A kõzetgyapothoz nem a polisztirol szigetelésnél alkalmazott vékonyvakolatot használják rendszerben, hanem
szilikát alapú vakolatot, ami persze messze van a szálas hõszigetelõanyag páraáteresztõ képességéhez, de mégsem párazáró. Ezt a vakolatot festeni kell, nem önmagában színezett.
Ennek a háznak a boronafalas kivitelezése távolról sem profi - nyaralónak készült a maga elnagyoltságával -, ami azt jelenti a gyakorlatban, hogy a fagerenda az idõ, a páratartalom változása, a napsugárzás hatására mozgolódik, kiszárad, megdagad, idõvel vetemedik, repedezik, egymástól elválik. A fa vékonysága és a kialakuló rések miatt sokkal rosszabb a lég és párazárása, mint egy normál téglafalnak. Itt kicsit megborul az általános számítási metódus, hisz nem állandó tartózkodásra szánták. Ezért tartom fontosnak a jó páraáteresztó tulajdonságú szigetelõanyaggal borítását, ami lehet szálas szigetelõanyag, vagy akár a Hypertherm. Ezek már tapasztalati tények nálam, hiszen folyamatosan benne lakom.
Már korábban írtam, hogy jelenleg polisztirollal van szigetelve - már így vettem -, eddig a megbontott részek alatt nem találtam a fa romlására utaló jeleket, de elég szellõsen lett felrakva, tud szellõzni. Volt, hogy télen szeles idõben egy nagyobb résen keresztül hideg szél fújt be, valahol a szigetelõnek alá tudott menni a szél. Feltételezem, ha megfelelõen rakják fel a szigetelést, ez az önszellõzése nem mûködik, és akkor elõfordulhatnak problémák a szigetelõanyag alatt.
Ami még szerintem fontos tényezõ és érv a tömött nagy testsûrûségû szálas szigetelõanyag mellett, az a hangszigetelés, hanggátlás javítása. A háznak önmagában gyakorlatilag nincs a hanggátlása, kb. olyan mintha egy barkácsáruházi olcsó beltéri ajtót becsuksz.
Olvastam én is Hypertherm rendszerérõl, sajnos élõben még nem láttam ilyen módon szigetelt faházat. Semmi esetre sem akarom megkérdõjelezni a hatásosságát, jóságát, de amikor elkezdtem keresni a ház szigetelésére saját kezûleg kivitelezhetõ lehetõségeket, még nem ismertem ezt a rendszert, így az agyamba a kõzetgyapot égett bele, mint megvalósítandó megoldás.
Mig56 úgy írta, több lesz mint nyaraló, ezt úgy értelmezem, hogy nem csak a szigorúan vett telkes szezonban kívánnak ott tartózkodni, ezért érdemes kissé komolyabban venni a hõszigetelést, mint egy sima szezonális épületnél.
Az elõzõ tulaj akitõl vettem, csak tavasztól õszig lakott benne, minden kényelmi berendezés volt benne, ami a huzamos, vagy folyamatos tartózkodásra alkalmassá tette, kivéve a hõszigetelését. Télire beállította a fûtést 10 C fokra a házban és így oldotta meg az elfagyás veszélyét. Sajnos a fûtött és békén hagyott házba beköltöztek hívatlan vendégek is. Egyszerûen felmászott a hullámpala alatt valamilyen ragadozó - nyest, görény, valami - kirágta a faforgács lapot ami elválasztotta a beltértõl és a lambéria alá beköltözött. Úgy vettem észre, hogy a frissen esett hó rövid idõn belül elolvadt egy ponton a tetõn, ahová a bejáratot rágta. Amikor lebontottam a burkolatot belülrõl, megtaláltam a fészkét, a wc-jét és az elfogyasztott állatok maradványait, például egy sündisznó tüskés hátát.
2011-03-18
07:29:07
#13027
Régebben elhangzott:
1.
pali,

Lélegzõ falak”!? A pára-áteresztés, mint szempont!?

A pára átbocsátás jele: μ (Páradiffúziós ellenállási tényezõ)
A μ érték egy viszony-szám, ami egy adott vastagságú levegõben áramló pára sebességét - aminek értéke 1 - viszonyítja az ugyanolyan vastagságú egyéb anyagban mérhetõ pára átjutási sebességéhez. Néhány példa a falszerkezetek és szigetelõ anyagok μ értékeibõl:


Falszerkezetek:

Fa: μ = 1,6
Porotherm tégla: μ = 10
Kisméretû tömör tégla: μ = 30
Betonfal: μ= 80

Szigetelõanyagok:

Kõzetgyapot: μ = 1,6
Perforált polisztirol: μ = 10
Nyíltcellás polisztirol: μ = 30 - 40
Zártcellás polisztirol: μ = 80

Figyelmen kívül hagyva azt, hogy a falakon keresztül mindössze 1-2 % pára diffundál át, és a kilépõ nedvesség többi része szellõztetéskor távozik. Valamint feltételezve, hogy a hangszigetelés és a tûzbiztonság nem kiemelt követelmény, akkor pusztán logikai szempontból célszerû, ha a falszerkezet és a választott szigetelõanyag μ értéke megegyezõ legyen.


2.
Plaszlo,

Ez tökéletes. A faházhoz mindig kõzetgyapot szigetelést akartam rakni, így most már "tudományosan" is bizonyított az elképzelésem helyessége. :-)
Csak ne lenne annyira drága!
Viszont rendszerben - szigetelõ + vakolat - mi a helyzet? Gondolom, így már nem annyira szép a helyzet.#8192


3.
pali,
Keresgéltem a ragasztókról adatokat, hogy mennyi a páraáteresztõ képessége.
Amit találtam azt kicsit magasnak találtam, 10 és 40 között voltak. Lõttek a szuper páraáteresztésnek a ragasztóval? A festéknek még nem is jártam utána!
Üdv: Pali#8193


4.
Plaszlo ,

A vékonyvakolattal még sokkal rosszabb lesz az érték. Szinte vízhatlan.
Ezt valahogy el szokták felejteni, hogy az ember nem csupasz kõzetgyapottal szigeteli a házát kívülrõl, tehát ebben az esetben rendszerben kellene megadni az értékeket. Persze lehet kiszellõztetett szigetelést is készíteni, de azt úgy, hogy kívülrõl szellõzzön. Viszont ez drágítja az amúgy is drága rendszert, mert a szigetelés után légrés, majd takarás és úgy a vakolás. #8194



Hyper adaott egy referenciát hypertherm-el szigetelt faházra:
Referencia
Dunavarsány-Délegyháza tavak
Kéktó sétány u 33
Téliesítetten faház (1985)
HyperTherm könnyû beton köpennyel való szigetelés felújítás éve 2004
Hossz ,és vég falak 10-12 Cm vastagságban
Tetõ szarufák között 17-18 cm vastagságban.
Alapterület KB 55m2
Nettó terület 2 szint 72m2
A faház fal rétegrend
-tapadóhid,
-rabicháló,
-speciális gúz,
-HyperTherm
-Glett háló erõsitéssel
-Gördülõ szemcsés vékonyvakolat
A tetõ szarufáit belülrõl OSB lemezek kerültek
A szarufák teljes magasságában feltöltésre került
Telideszkázat,és zsindely fedés
A homlokzati ,és tetõtéri szigetelés egybefüggõen összedolgozásra került.
A 2005 telén a leghidegebb téli idõszakban a gázkazánnal ,központi fûtéssel fûtött épület
gázszámlája 8500-9500 Ft körül volt akkor. Az ablakok nem lettek cserélve,azok egy téliesítetten
faház min 20 éves ablakai kicsit feljavítva!!!
2011-03-18
00:42:00
Előzmény: mig56 #13004#13023
Mig56,
Nekem is ilyen házam van, tapasztalatokkal tudok segíteni és némi gondolatébresztõvel.
Tetõszigetelés.
Hasonló gondolataim voltak a tetõszigetelésnél mint neked. A tetõtér kicsi, minden cm számít és ez tényleg így van. Az egészséges és helyes szigetelést akkor tudnád megvalósítani, ha lebontod a tetõ héjalását és a gerendákon kívül kezded el felépíteni a szigetelést. Ezt lehetne egy lambéria réteggel kezdeni, majd párazáró fólia és kétszer 10 cm-es, de legalább 10+5 cm-es kõzetgyapot réteggel borítani. Mivel a ház elég kicsi, szerintem itt elég lenne a tetõszigetelés egyszeres kiszellõztetése (itt arra gondolok, hogy aránytalanul nézne ki a házon egy nagyon vastag tetõ). A szigetelõanyagra páraáteresztõ fólia, légrés, cseréplécezés, tetõcserép. Problémák: szerény meglátásom szerint elég ritkák és vékonyak a szarufák, a lambéria és a szigetelõanyag súlya, + a távtartó gerendák súlya + az eredeti hullámpalák súlya már sok lesz neki, mert télen a rárakódó hó súlyát is ki kell bírnia. Bár utálom a fém tetõhéjalást, mégis ezt ajánlanám a kis súlya miatt. A Gerard fémtetõcserép felülete bazaltkõ zúzalékkal van borítva, messzirõl nem látszik, hogy fémbõl van mint a Lindabnál.
Gyakorlati tapasztalat, ha a kicsi tetõtérben a szarufák teljes terjedelmükkel látszanak, könnyû neki menni, mert csalóka a közte lévõ tér mélysége. Nem egyszer fejeltem le, vagy vágtam be a hátamat a szarufák élébe, ha nem figyeltem. Köztes megoldás, ha kitöltöd a gerendák közét 10 cm kõzetgyapot szigetelõanyaggal és azt burkolod belülrõl lambériával valamint a gerendák fölött is raksz további 10 cm-nyit. Így látszógerendás marad, de már jól ki lehet kerülni a gerendákat. Aki nem ismeri a házat, nehezen képzeli el, milyen kevés hely van fönt.
Ha nem akarod lebontatni a tetõ héjalását, akkor csak belülrõl tudod szigetelni, ami több okból sem szerencsés, errõl sokat olvashatsz a fórumon. A gerendák közti 15 cm-es mélységét teljes egészében is kitöltheted, de akkor elvész a hely a beltérbõl és nincs kiszellõzése a szigetelõanyagnak. Megoldható úgy is, hogy a tetõ és a szigetelõanyag között hagysz 5 cm légrést és úgy raksz fel 10 cm szigetelést, de akkor is elvész a látvány, meg a hely.
Én a szakmailag legkevésbé szerencsés megoldást választottam, a tetõnek nekifektettem 10 cm-nyi kõzetgyapotot és azt burkoltam le, viszont látványban és élettérben sokkal jobb. (Nem volt keret a tetõ lebontására és visszaépítésére)
Tapasztalatok: a nemlétezõ szigeteléshez képest óriási változás, nem hûl ki a tetõtér olyan hamar és nyáron sem melegszik át annyira. Azért meg kell mondanom, kevés ez a szigetelés - tervezem kívülrõl folytatni -, de ha nem állandó lakhelyed lesz, már elfogadható értékû.
Oldalfalak szigetelése. Én mindenképp kívülrõl szigetelném és lehetõleg ezt is kõzetgyapottal, vagy üveggyapottal. Egy faháznál nagyon fontos a tûzbiztonság, a kõzetgyapot a tûzállóságával és jó szellõzésével sokkal jobb alternatíva a fának, mint a polisztirol. Ha le lehet bontani a külsõ hajópadló borítást úgy, hogy utána vissza is lehessen rakni, akkor inkább a külsõ szigetelést vastagítanám meg.
Még sok mindent tudnék írni a házról, ha érdekel folytatom és teszek fel képeket a tetõtérrõl, legyen döntési alapod.

2011-03-17
16:51:12
Előzmény: mig56 #13004#13005
mig56,
Egy metszetrajz (skicc) a tetõrõl és képek jól jönnének.
Hány napot töltötök kinn a fûtési szezonban?
A faanyag mindenhol ép?
Milyen szigetelõ van most beépítve?
Milyen szigetelõanyagot kaptál?
Ilyen házról van szó?




2011-03-17
16:17:52
#13004
Kedves Róbert és T.hozzáértõk!
Megint tanácsot szeretnék kérni.
'80-as évek elején összerakott"tatranec" faházam van.
Belül, látszógerendás tetõszerkezet van,szeretnénk megtartani.
Rétegrend,belülrõl kifelé:
gerendák között kb.3cm vastagságú "szigetelés",utána kátránypapír ,lécezés,és hullámpala fedés.
Minden száraz,egészséges,stabil.
Belülrõl szeretném kõzetgyapottal szigetelni a gerenda közöket/kaptam nem kell megvenni/de úgy hogy a gerenda látszódjon.és fa lambériával borítani a közöket.

7,5cmX15cm -esek a gerendák,valamiképp szereljek toldást a gerendákra/hogy látszodjon/, a 15cm-es vastagságot kitöltsem? Gondolom ennyi kell belülre?
Ezt hogy?
Kell-e párazáró fólia és ha igen hová?
Az oldalfala 8cm vastagságú"boronafal" erre is mehet a kö.gyapot,belülre és lambéria.Fóliát hová?-ha kell./jelenleg kívülrõl3cm üveggyapot van és hajópadló borítás/
Ha ezt a falat kívülrõl is szeretném szigetelni/1,20cm magas/mehet rá a nikecell?
Bocsánat ha egy kicsit hosszú lett.
Az épületben nem állandóan vagyunk-leszünk,nyaralónál több...
Válaszodat,segítségeteket elõre is köszönöm,üdv,Gábor
2010-03-12
15:28:45
#4698
robert

A fűtés kondenzációs kazán lesz,radiátorokkal+ szeretnénk egy kisebb kandalló (kályhát)is.A fürdőszobán és a konyhán is van ablak.Sőt a konyha egybe lesz az előszobával,szóval úgy gondolom hogy a szellőzéssel nem lesz probléma.Köszi az infókat,sokat segített.
2010-03-12
08:02:45
#4697
bilbe,

A rajz ok.

Jó hír, hogy a régi fólia nem tökéletes! Titkon erre számítottam, ez segít szárazon tartani a szigetelőt.

Az ablakok légzárását nem kel túlzásba vinni, esetleg a konyhában és a fürdőszobában szellőzőventilátor lehetne beépíteni.

Mivel fűtötök?
2010-03-11
23:30:30
#4695
robert

A faházban egy idős pár lakott télen nyáron.Én nemrég vettem ezt a házat.Van egy alsó szint is ami beton 40cm fal vastagság.( kívülről ezt is szigetelem.)Erre van ráépítve a faház.Az előző tulaj szerint ha alul befűtöttek a kandallóba akkor fönt is jó meleg volt.Volt egy feljáró a két szint között.Még két konvektor is volt.De nem egyszerre használtak a kályhával.Én most szeretném két generációsra átalakítani.
Ezért szeretném kicsit jobban szigetelni a fa részt.Mellékelt képen a javaslatod alapján így lesz a szigetelés.Ha jól értelmeztem.Ha nem akkor szólj légyszíves.Még talán annyi,hogy a régi fólia nem úgy van felrakva mint ahogy te ajánlottad.Ott azért alul-felül mozog a levegő,ha ez számít.



2010-03-11
23:29:58
#4694
Robert,
Köszönöm a számítást, így már nyugodtabb vagyok. Így már értem is, miért tűnik kevesebbnek a megtakarítás a vártnál és az arányok is rendben vannak. Többen mondták, hogy ez a tél hidegebb volt, de mivel nem jegyzem, nem tűnik fel.
Most jut eszembe, az előző felsorolásból kimaradt, hogy a külső szigetelés befejezése mellett két korszerű, hőszigetelt üvegezésű, 5 ponton záródó fa bejárati ajtót is rakattam be a régi rosszul záródó alibi ajtók helyett. Azóta nem lebeg a függöny, ha fúj a szél.

Idén az ablakok vannak soron, felteszem itt nem lesz olyan erőteljes a javulás, de remélhetőleg érződni fog. A jó állapotú Teschauer típusú ablakaimban cserélem ki az üvegeket és az egyik felébe Thermo üveg kerül. A keret belső oldali felében felsőmaróval helyet csinálok a thermo üvegnek, a külső felében egyrétegű 4 mm-es üveg lesz a mostani 3mm-es helyett és szilikonnal töltöm ki a réseket. A két felét ha sikerül légmentesen összezárnom, már majdnem teljes értékű 3 rétegű ablakaim lesznek. Most még javában kóricál a levegő az ablaktáblák között, mert hidegebb időkben, állandóan vizesek voltak a külső ablaküvegek.
Gondolkozom az Argon gáz töltésen és a hővisszaverő bevonaton, ami kissé megemeli az üvegek árát, de kevesebb hőt enged elszökni.
2010-03-11
10:02:02
#4675
Robert,

Egyáltalán nem kizárt, ez a régebbi szendvicsszerkezetű nyaralónak készült faházak falszerkezete, és többeket láttam (látok) ilyenekben lakni a közvetlen környezetemben is ahol élek. Sőt én is faházban élek (sosem tudtam elképzelni korábban, hogyan lehet ebben élni, de a sors megmutatta), 8 cm vastag nútféderesen illesztett "gerendák" és kívülről 4 cm-es dryvit szigeteléssel. Még így is egészen jó, de még ezt a szigetelést idővel le akarom cserélni 10 cm-es kőzetgyapotra.

2010-03-11
07:45:41
#4674
Plaszlo,

Tudom, hogy nem ez az ideális megoldás, de jobb, mintha csak a külső oldalon lenne fólia.
Ezért kell a belső oldalon a fólia-csatlakozásokat lelkiismeretesen zárni.

Azt viszont elfelejtettem megkérdezni bilbe-től (de feltételeztem), hogy csak időszakos használatról van-e szó. Nehéz elképzelni, hogy eddig két deszka között 5cm hőszigetelés mellett telelt ki valaki.
2010-03-10
22:52:26
#4673
Robert,

A vázlatrajzodban a szigetelés mindkét oldalán van fólia. Így hogyan fog kiszellőzni?
2010-03-10
16:17:42
#4672
Köszönöm a gyors segítséget robert.
2010-03-10
14:40:22
#4671
bilbe,

Kell egy réteg gondosan felerősített párazáró fólia a belső oldalon, átfedéssel ragasztószalaggal zárva, a csőátvezetések mellett is.

A staflikat az eredeti gerendázatra merőlegesen rögzítsd, így kevesebb lesz a hőhíd. A szigetelőt hézagmentesen helyezd be.

A vizes helységekbe a gipszkarton helyett cement erősítésű faforgácslapot javaslok (betonip).



2010-03-10
14:17:17
#4670
robert

Próbáltam lerajzolni a fal szerkezetét.Mellékelem.
A meglévő és a leendő szigetelés is 5x5 cm stafli fák közé kerül(t).
A szobában festve lenne a felület, a fürdőben pedig csempézve.





2010-03-10
07:49:24
#4669
bilbe,

Légy szíves rajzold le a szerkezet keresztmetszetét. Tüntesd fel a méreteket és az anyagokat is.
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés  =>  Faház utólagos szigeteléselapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva