English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-10-17
10:36:33
Előzmény: monolit #18686#18702
Newgisnek is!

Monolit, egyet értek azzal amit írsz.
A burkoláshoz szükséges nedvesség tartalomnak valóban alacsonynak kell lennie. A beton valóban 28 nap után éri el közel a teljes szilárdságát.
Ezeket nem vitatom. Csak megint megy a parasztvakítás. Ilyenekre gondolok, hogy a "mesterek" szerint 29,5 napig nem szabad felfűteni, utána 3,14 felfűtési ciklust kell csinálni, majd háromszor fejen átfordulva a szoba sarkától 1m-re érintő irányban, a kihulló hajszálak számából megállapítható, hogy hány szűzleány vérének kiontásával lehet használatba venni a betont.

A várakozási idő értelme a beton kiszáradása. Ezzel semmi gond nincs, meg kell tenni. Ezt lehet gyorsítani a fokozatos felfűtéssel. A burkolónak legyen nedvesség mérője, és mérje meg a betont több ponton mielőtt nekiáll burkolni!
Nálam így nézett ki a dolog: Egy hétig nedvesítettem a betont, hogy ne égjen meg a felülete. Egy hét után elkezdtem lassan emelni a hőmérsékletét egy héten keresztül, hogy kiszáradjon. Utána jött a burkoló és mért, majd néhány napra rá, elkezdett burkolni.

A ciklikus felfűtés értelme, hogy a repedések megmutassák, hol repedt el a beton. :-)
Van aki olyan girbe-gurba, össze-vissza dilatációs hézaggal rondítja el a burkolatát, ahogy a beton reped? Ennyi az értelme...

T.
2011-10-16
22:08:08
Előzmény: newgis #18668#18686
A kerámia burkolatoknál szintén fontos tényező a betonban levő víz mennyisége.
A ragasztó kötéséhez szükséges, hogy a benne levő víz egy részét a beton elszívja.

Amennyiben gyors kivitelezés a cél, akkor mindenképpen jó minőségű flexibilis ragasztó ajánlott, abban kevés a víztartalom, amit műanyag diszperziókkal helyettesítenek.

Ez a ragasztótípus képes felvenni a beton kötése közben keletkező zsugorodási feszültséget. Sok esetben mégis idővel felválhat a lap az aljzatról, amit a beton nem kellő felületi szilárdsága idéz elő.

A a beton nagy páratartalma (páranyomás)szintén oka lehet a ragasztó leválásának az aljzatról.
2011-10-16
21:52:02
Előzmény: takyka #18658#18685
"Ilyen hosszú várakozasi idoket en meg nem hallottam."

A beton kötésideje 28 nap 15-20 C fokon,(még utána is szilárdul keveset, csak lassabban) amennyiben elhagyjuk a víz egy részét (estrich folyadékkal pótolva) akkor gyorsabban elérhető a szilárdulás.

Számos tényező befolyásolja a folyamatot:
www.betonopus.hu/notesz/fogalomtar/65-fiatal-beton-1.pdf

www.sdt.sulinet.hu/Player/Default.aspx?g=a3d4ae6d-de6d-4834-b24c-f6c9e66bf97e&cid=6311cfcc-7ec6-4e32-8dc6-daf8c39e1cec

A napok kivárása ajánlott, főként hogy a kötéshez szükséges vizet pótolni tudjuk normál betonnál.
2011-10-16
11:48:11
Előzmény: takyka #18658#18668
Köszi a hsz-t. Most kicsit visszaolvastam, látom egy éve te jártál hasonló cipőben, mint én. :) Itt viszont javasolták a többszöri felfűtési ciklust: http://biosolar.hu/forum/show/7095#7095
De nekem sincs időm ezt végigjátszani, az a megoldás, amit írtál, járható lenne, csak nem tudom, hogy milyen veszélye van annak, ha elhagyom a ciklikus felfűtési, stb. szakaszokat. A páratartalommal kapcsolatban: kerámia burkolat, ill. laminált padló lesz fölötte, a laminált területeket hagynám a legvégére.
2011-10-16
07:26:36
Előzmény: newgis #18652#18658
Ilyen hosszú várakozasi idoket en meg nem hallottam. Nalam (idohiany miatt) el kellett kezdeni a felfutest egy het utan. Folyamatosan! ment a futes 28 fokrol inditva, naponta emeltem 2 fokot. Nem robbant fel, nem porlott szet. A felfutest, lehulest hanyagolnam, a friss betont nem stresszelnem a hotagulas okozta ciklikus belso feszultseg valtozassal.

T.
2011-10-15
21:50:16
#18652
Segítsetek, légyszíves! Padlófűtéscső letekerve, de nem emlékszem pontosan az ajánlásokra. Most keresek utána a neten, de nem találok egyértelmű leírást. Valahol 21 napot, máshol 28-at, vagy 30 napot írnak várakozási időre. Csak azt nem tudom, illetve nem egyértelmű, hogy ez a felfűtés megkezdésére, vagy pedig a burkolásra vonatkozik?

Illetve még egy kérdés: Most nem találom, hogy hol olvastam, de emlékszem egy folyamatos fel- és visszafűtési, szakaszos megoldásra, amit javasolt x napon keresztül végezni, 2-3 cikluson keresztül...
Ezt ti is végigcsináltátok? Mi történik akkor, ha ez kimarad?
(A hozzáértésem csak úgy sugárzik a kérdésekből, minden segítő hsz-t szívesen fogadok! :D)
2010-12-21
18:53:19
#9904
tatus,

"de itt a max mozgásfelvétel a fuga 25%-a, ami egy 5 mm-es fugánál csak 1,25 mm. ez elegendő?"

Az, hogy elegendő-e az elmozduláshoz azt nem tudni előre. Általában igen, ha nincsen a padló intenzíven fűtve.

A tömítőzsinór könnyebben összenyomódik mint a szilikon teljes keresztmetszetében, valamint anyagot spórol.

Ha nagyobb elmozdulás várható a dilatációs profilokat kell beépíteni, szemben az esztétikával. Ámbár már gyártják különböző színben a profilok közötti gumit.





2010-12-21
00:07:59
#9876
úgy látom a pur-habról mindhárman leakartok beszélni, úgyhogy elvetettem.
én a nyílászárókból indultam ki, ahol a beépítésnél előírás legalább 1 cm hézag a tok és a nyílás között, melyet a szerelőhabbal kitöltve kapunk egy stabil beépítést, ill. a hab biztosítja a hőingadozásokból eredő mozgásokat. nálam a dilatációs hézag 1,5-2 cm széles és arra gondoltam, hogy ha ezt kinyomom pur-habbal, akkor a dilatációs mozgás mellett a hab a két betont stabilan összetartja, meggátolva a függőleges elmozdulást, ill. a felemelkedett beton alatti űrt is kitölti.




róbert beépített profilja nem rossz, de nálam több 1,5-2 méteres hézag van, ahol már nem biztos, hogy jól néz ki
a színes szilikon fúga tetszene, de itt a max mozgásfelvétel a fuga 25%-a, ami egy 5 mm-es fugánál csak 1,25 mm. ez elegendő?
egyébként a tömítőzsinórra miért van szükség? nem lehet a dilatációs hézagot üresen hagyni, csak a burkolat zárná felülről szilikonos fugával.
leginkább a függőleges mozgás miatt aggódok, ami nagyobb súlynál lehet 2-3 mm is. ezt pl. elbírja egy beépített dilatációs profil, vagy reped a burkolat?
bocsi a túl sok kérdésért, de hamarosan összejönne a burkolás, csak előbb ki kell javítanom valahogy a hibát.
plaszló linkjén van néhány spéci anyag, esetleg valamelyik nem lenne használható a problémámra?














2010-12-20
11:17:52
#9862
tatus,

Ha csak a por miatt akarod a dilatációt megvédeni, használhatod a PU habot. Ha melegszik a beton, ki fogja nyomni a felesleget.

De ha a végleges megoldásra gondoltál, akkor a Robert által írottak szerinti dilatációs profil lehet az egyik megoldás. Sokan nem szeretik, mert megbontja a csempézés harmóniáját.

Másként is megoldható.

- szilikon fúga, amely színe egyezik a fúgázás színével, így nem feltűnő.


Ez esetben a kitisztított fúgába tömítőzsinórt helyeznek be előzőleg és szilikon kitöltést alkalmaznak. Beltérnél penészgátlóval ellátott (szaniter) szilikont, kültéren UV álló szilikont kell alkalmazni.

Mostanában alkalmazott új eljárásnál a dilatáció melletti csempelapokat nagy tapadószilárdságú (PUR alapú, epoxi) ragasztókkal rögzítik hogy ne váljanak fel, esetenként átmenő lapozást.

Átmenő lapozásnál a dilatáció felett annak mozgását kiküszöbölendő speciális lapok is kaphatók amire lehet burkolni, ez alatt megy végbe a betonmezők mozgása.

Ezekről a megoldásokról még nincsen hosszú távú tapasztalat.

2010-12-19
12:59:59
#9856
tatus,
Ha nem szeretnéd hogy a burkolásig telemenjen porral a küszöböknél a dilatációs hézag, akkor szerintem nyomhatsz egy kis pur habot, úgy, hogy a felszín közelében zárja a rést (ne nyomd be a beton alá).
Burkoláskor valamilyen rugalmas közdarabbal kell a zárást elvégezni, ha nem lesz küszöb. Nálunk így néz ki:




2010-12-19
10:55:17
#9853
Tatus,
a sima purhabot én nem ajánlanám. A kikeményedett purhabot ha megnyomod, összeesik, utána már nem rugalmas. Persze függ attól, mennyit mozog a padló a dilatációnál, de szerintem a purhab csak minimális mozgásig jó.
Ezek között biztosan találsz megfelelőt:

www.dunamenti.hu/Dilatacios-hezagok-tomitese-falban-es-fodemben-16
www.technowato.hu/download/Szerkezetihezagoktomitese.pdf
www.proidea.hu/wurth-szerelestechnika-205563/tomitoanyagok-271967/tomitoanyagok1.pdf
2010-12-18
11:39:43
#9839
üdv

szerintetek a dilatációs hézag kinyomható pur-habbal? és ha igen felfűtött, vagy hűlt állapotban?
2010-12-07
19:13:46
#9537
tatus,

Ha EPS csere is volt, valóban nem magyarázható annak süllyedésével.
2010-12-07
18:38:46
#9535
monolit

azt tudom, hogy a szigetelés összemegy a beton súlya alatt, de én kicseréltem az eps-t is. illetve áprilistól augusztusig folyt szakaszosan a betonozás és ezalatt nem jött elő a szintkülönbség, csak a fűtés beindulásakor. én úgy látom, hogy itt nem süllyedésről, hanem a hő hatására emelkedésről van szó, mivel ha nagyobb súllyal terhelem lesüllyed.
róbert vashálóval kapcsolatos ötlete jónak tűnik és valóban néhány helyen felhajlott a vasháló, de már nem emlékszem, hogy hol.
az enyhébb idő miatt az egyik részen(2)elzártam a fűtést, hogy lássam a lehűléstől hogyan változik az elcsúszás. gondolom 48 óra elegendő lesz ehhez, ami holnap reggel telik le.

üdv
2010-12-05
18:35:17
#9427
tatus,

Én már többször találkoztam hasonló jelenséggel, igaz nem ilyen rövid idő alatt.

Idővel a lépésálló szigetelés 5-8mm-t süllyed meg. A burkolat lábazatán (tövében)válik láthatóvá, a szilikonozás is elszakad.

Összenyomódott előzőleg a szigetelésed a régi beton alatt. Azt eltávolítva "kirúgta magát". Emiatt hiába húztad egy szintbe az új betonnal, az újra leterhelve a szigetelést lesüllyedt az előzőleg betonozott szint alá.

Nem tudom a betonozási sorrendet, de ez valószínűsíthető a hiba okaként.
2010-12-02
22:51:11
#9357
tatus,

A beton kb 3 tonnát nyom a szobában, a pianínó súlya nem billentheti fel.

Arra gondoltam, hogy a puki fóliában kitágul a levegő és megemeli a betont, de kísérletileg nem sikerült jelentős tágulást előidéznem. Ez az ötlet sztornó.

Közben lerajzoltam, hogy az alul esetleg kilógó betonvas tágulása hogy görbíthetné meg a lemezt. Persze ez is csak egy elmélet.





Ha nem deríted ki, hogy mitől emelkedett meg a szint (ami nekem még mindig gyanús, hogy nem az alatta lévő anyag süllyedt-e), addig nem lehetsz benne biztos, hogy a fűtési időszak elmúltával nem jön-e elő az ellenkező oldalon valami probléma.
Most úgy kellene stabilizálni a felületet, hogy később már ne mozoghasson, ne repedjen majd szét a burkolat.
2010-12-02
16:24:10
#9347
sándor

ez nem semmi! nálatok történt? eszembe nem jutna, hogy ilyen megesik.
a rágcsálónak vannak nyomai (látható és hallható), amit ezidáig nem tapasztaltam, úgyhogy bízom benne, hogy nálunk nincs

róbert

buborékos, hőtükrös fóliát raktam le

az esetleg nem okozhat-e ilyen eldeformálódást, ha felfűtéskor már be vannak bútorozva a helyiségek (pl. az egyik sarokban a pianínó !!!), mert ha igen akkor tükrözöm a berendezést.
2010-12-02
08:42:41
#9310
tatus,
Még egy kérdés: puki fóliát használtál ( buborékos)?
2010-12-01
23:57:34
#9302
eps 100 lépésálló a szigetelés
holnap megpróbálok feltenni néhány fotót, hátha segít


2010-12-01
23:34:49
#9301
tatus,

Ha különböző hőmérsékletek is a helységek, az nem magyaráz ekkora eltérést. A beton vastagságában elenyésző a hőtágulás, a szoba hosszára nézve is csak akkor várnék függőleges elmozdulást, ha valahol befeszül a lemez a falak közé. De azt mondtad, hogy ez nem lehetséges.
(Nem is gondolná az ember, de 2 méter széles szobában 2mm hosszváltozás már 20 mm púposodást okozhat.)

Lépésálló hőszigetelő van a beton alatt?
2010-12-01
22:43:24
#9299
róbert

csak a "C" pontnál van érzékelhető felhajlás és rájöttem, hogy ez azért van, mert körülötte nincs fűtve a beton. mellékeltem az ábrát.
a másik két pontra ez nem jellemző, de a helységek nagyságával arányos a beton hőmérséklete és így a tágulása is, vagyis az 1-es 20m2 helyiség magasabb a 2-es 10 m2-es helyiségnél, ami magasabb a 4-es 5 m2-es helyiségnél.a 4-es és 5-ös azonos méretű helyiség szintben van.
szerinted ez lehetséges?



2010-12-01
18:59:31
#9297
tatus,

Ha végigdübörgök a konyhán, akkor az edények nálunk is összecsörrennek.

Én a pur-habot azért nem tartom jónak, mert kötés után erő hatására összeroppan, és nem nyeri vissza az alakját.

Még mindig arra próbálok rájönni, hogy mi okozta a vetemedést. Ha egy hosszú lécet végigfektetsz a betonon, akkor azon is látszik, hogy felpöndörült a beton széle?





2010-12-01
18:37:43
#9296
zsezse

szerintem a ház szerkezete kevésbé veszi át a rezgéseket, mivel nem érintkezik vele a beton, úgy látszik ez az úsztatott padló jellegzetessége.
a deformációra egyenlőre csak találgatásaim vannak, bár a szigetelés nem tudom mitől nyomódhatna fel?
vésés!!! már a szót hallatán is megborzongok, elég volt 50 m2 beton feltörni az elmúlt hónapok alatt. persze, ha nincs más lehetőség, egy kis vésés belefér
nekem a pur-habos megoldás tetszene, de róbert szerint nem tartós. a pur-ragasztó nem lenne jobb? ez nem duzzad meg annyira és ezért esetleg keményebb, sűrűbb.
2010-12-01
00:36:19
#9285
tatus

nekunk is remeg minden, pedig nem mozog a beton.
a rezgeseket atviszi a haz szerkezete sztem.
azt megallapitottad mar, hogy mi is a deformacio oka?
a beton "pondorodott" fol, vagy a szigeteles nyomodott fel?
a diletacio mellett esetleg vess le par centit, hogy ezt kideritsd?!


2010-12-01
00:09:02
#9284
róbert,már értem mire gondoltál a lehuzatással, bár egy kicsit macerásabb, mint a pur-hab.
a helyiségek szerintem túl nagyok a billegéshez, inkább rugózik. az esztrich mindenhol ki lett cserélve, új szigeteléssel, hőtükrös fóliával ami alá nem folyhatott be a beton, mert bőségesen átlapoltam.
a mellékelt ábrán lokalizáltam a magasabb pontokat.

a deformáció okaira eszembe jutott lehet, hogy a dilatáció egyik oldalán melegebb a beton ezért tágul magasabbra (pl. mert vékonyabb a beton, vagy sűrűbb a csövezés)? vagy ha az helyiség egyik oldalán nehéz bútorok vannak (és egy pianínó)elbillenhet a beton?

a közlekedéstől nem igazán félek, mert 300 kilóval ugrált rajta a család és simán rugózott. gondoltam arra is, hogy ráteszem a 250 kilós pianínót és talán néhány hét alatt visszasüllyed
vajon ha vége a fűtésszezonnak a lehűlt beton visszasüllyedhet?

egyébként az normális, hogy ha erősebben lépek, vagy ugrok egyet remeg a talaj (csörömpölnek a poharak és tányérok a szekrényben)?

ha esetleg van még ötlet az okra, vagy megoldásra előre is köszönöm



Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva