English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-03-23
16:20:18
Előzmény: szocsmarci #27582#27587
szocsmarci ,


Azt nem tudhatom, hogy mi lett volna, ha...

Mivel a szokásosnál alacsonyabb fűtővízzel járatom a rendszert, minimális zsugorodást várnék csak.

Burkolás előtt a beton teljesen ki tudott száradni, nyári kánikula, szellőzés, stb...

Igazad van, az EPS150 biztosan erősebb, mint az EPS100. Ahogy mondani szokás: majd a következő házban :)


szocsmarciVálasz erre
2012-03-23
15:38:07
Előzmény: robert #27407#27582
www.otletekepitkezoknek.hu/hazepites/eps-lap-gyartasa

"A polisztirollapok a formázás után még egy ideig (kb. 90 nap) egyre csökkenő mértékben zsugorodnak."

Írtad, hogy pihentetted, akkor más lehet a gond.

Néhány kérdés:
Mi lett volna, ha nem EPS 100-as, hanem EPS 150-es használsz? Akkor nem süllyedt volna, vagy csak lassabban?

Milyen szerepe lehet a padlófűtési cső hőmérsékletének? Úgy emlékszem 40°C alatti padlófűtési cső hőmérséklettel üzemelsz a nagy hidegekben is. A cső közel van a beton aljához, tehát feltételezhetjük, hogy az EPS teteje is 40°C körül lehet.

Beton nedvesség tartama: a burkolás előtt a betonnak száraznak kell lennie. Első lépésként 20-25°C vízzel fel kell fűteni és 3 napig fenn kenn tartani a keringtetést. Második lépésként a max. tervezett hőméréskletre felfűteni, és 4 napig fenntartani a hőmérsékletet és a keringést.
Talán nem csökkenti a nedvességtartalom a nyomó szilárdságot, de lehet, hogy igen. És a fólia a hőszigetelő anyagon csak technológiai vízszigetelés, egy idő után eltöredezhet a beton alatt.

Egy szabvány sem tökéletes, mert ha az lenne, akkor nem kellene folyton javítgani, kiegészíteni. De az adott időszak (kor) legjobb műszaki megoldását mutatják. Ahogy mondják: A szabványtól lehet eltérni, de a szabványnak való megfelelőséget (vagy annál jobbat) bizonyítani kell. Itt egyszerű, mert az EPS150 biztosan jobb, mint az EPS100.

Mégeygszer: azt jó lenne tudni, hogy mi lett volna, ha erősebb szigetelést raksz alá.
2012-03-22
21:18:22
Előzmény: monolit #27546#27552
Monolit.

Az élvédő jó gondolat, de bizonytalan vagyok, hogy mihez kellene rögzíteni.
A padló mindkét irányban tud mozogni:
- padlófűtés miatt vízszintesen
- lépés-hangszigetelő vetemedése miatt függőlegesen

Az úgynevezett úsztatott beton alatti hőszigetelő elsősorban lépéshang-szigetelő.
A beton pogácsákkal a lépéshang szigetelésnek vége.

Én betonpogácsákat a leendő cserépkályha helyére raktam 6 db -ot.

A műanyagok vetemednek (terhelés hatására lassan megfolyik az anyag, mint a sűrű méz), ezt el kell fogadni. A szigetelő anyagra nézve terhelés a belső mechanikai feszültség is.
A szigetelő lapok terhelés nélkül is lassan zsugorodnak.
A gyártók erről szemérmesen hallgatnak, legfeljebb tájékoztatásképpen egy szabvány megfelelőségére utalnak.
2012-03-22
20:52:31
Előzmény: Nandi #27538#27546
Negatív élvédőt vagy akár pozitívat is lehet a sziló résbe utólag beépíteni.

Minden hőszigetelés összenyomódik idővel a terhelés hatására. Egyesek úgy védekeznek ellene, hogy betonpogácsákat építenek be a hőszigetelést áttörve.
2012-03-22
18:32:59
Előzmény: robert #27407#27538
Valóban én is észre vettem, hogy leült kicsit a beton, és persze a sziló levált a lábazati lapok oldaláról. Mint nálad.
A maradék fugázóval (1/4 tubus pótoltam a réseket).

Azt beszélik a burkolók, hogy már lehet kapni valami körömlakk szerű kellősítő anyagot, amit rá lehet kenni a csempe szélére.
Ez egy tapadás fokozó, és ha ezt felkenik, akkor a sziloplaszt nem válik le a felületről hanem nyúlik, ahogy nő a hézag. Ha el nem szakad.
villam64Válasz erre
2012-03-21
18:39:44
#27480
És mi van ha eps helyett, eps golyókat tartalmazó könnyűbetont tesztek le? Majd erre a padlófűtés rendszert, de az is könnyűbetonnal, csak nem szigetelőssel lenne kiöntve.
2012-03-21
14:25:24
Előzmény: hAnd #27456#27469
Nálam az 5cm beton alatt zsugorodik.

Egyébként általában nem akkora gáz ez, hogy felszedd a már lerakott szigetelést, majd néhány év múlva kinyomod a hézagot pár 10 doboz sziloplasztal...


T.
2012-03-21
10:16:46
Előzmény: hAnd #27456#27457
hAnd ,

Amint írtam: nálunk 8cm vastag padlófűtés fűtőbeton és vastag lap van az EPS-en.
Szintem minél nagyobb rajta a súly, annál jobban tömörödik, nem fordítva.

2012-03-21
09:28:14
Előzmény: robert #27407#27456
Köszönöm a tippet, de az eps100 már le is van rakva. 7cm beton kerülne rá. Ez nem elég nagy terhelés ahhoz, hogy később már ne roskadjon?
2012-03-20
14:15:38
Előzmény: takyka #27428#27429
takyka,

A gyári adatok valóban nem felelnek meg a valóságnak. Aki 100%-g hitelt ad a tervezői segédleteknek, az el sem hiszi hogy van ilyen.
Kíváncsi lennék milyen eredménnyel járna egy fogyasztóvédelmi per az Austrotherm ellen. Talán gyorsan nevet változtatnának: Austrosperm :)


2012-03-20
14:09:46
Előzmény: robert #27407#27428
Nálam nem ennyire durva, de csak két éves.

T.
2012-03-20
14:08:52
Előzmény: szocsmarci #27401#27427
Amit te mondasz az az elmélet.
Ez és a saját tapasztalatom alapján az 5-6cm beton+ az én 80 kilóm (mint a legnehezebb a családban) már nem minősül normál terhelésnek! :-)

T.
2012-03-20
01:01:22
Előzmény: takyka #27400#27407
Az EPS alakváltozásával szerintem is számolni kell.
Nálunk 8cm lépésálló Austrotherm (5+3) hőszigetelőre került a 8cm vastag padlófűtés fűtőbeton és vastag lap 9 évvel ezelőtt. A szigetelés pihentetve is volt. A legnagyobb süllyedést a konyhában van.


szocsmarciVálasz erre
2012-03-19
21:41:32
Előzmény: takyka #27400#27401
www.isoteq.hu/msz-7573-alkalmazasi-szabvany-hoszigetelo-lemezekre/

Ha normál terhelés van, akkor elég az EPS100-as. De remélem van építész terv, amin szerepelnie kell ennek (is)!
2012-03-19
21:26:34
Előzmény: hAnd #27377#27400
Ha még nincs meg a hungarocell, akkor inkább 150-est rakj a beton alá, mert a 100-as összenyomódik. Ha kerámia burkolat lesz és a kerámia szegély a falra lesz ragasztva, akkor 1-2 év alatt elválik a padlótól!


T.
szocsmarciVálasz erre
2012-03-19
19:17:28
Előzmény: hAnd #27377#27392
Gégecső helyett talán jó a polifoam is, de ne a 6mm-es tedd. Csak pár mm-et kell mozognia maximum, ennyit kell engedjen a védőcső. A polifoam talán kicsit benyomódhat a beton hatására, ezért kellhet a vastagabb (10 vagy 13mm-es) "védőcső".


2012-03-19
14:37:24
#27377
Köszönöm mindenkinek a válaszokat! A hőtükrös fóliát már megvettem, szerencsére az olcsót, nem a drágát, amin még puki-fólia is van. Kicsit melós lesz lerakni, mert 1,20 széles a tekercs, nem úgy, mint a sima fólia. Ezt ragasztgatni kell.

A dilatációt a falra valószínűleg PUR ragasztóhabbal teszem majd fel, ez bevált a pincében is.

A bordás gégecső helyett jó a polifoam is? Abban is tudna mocorogni a cső és könnyebb lenne lezárni, nem tudják széttaposni betonozáskor.

12 cm EPS100 lesz a padlóban, mert van, ahol hideg garázs is van alatta. Ez több, mint a törvényi minimális 8cm, de nem eladásra készül a ház, hanem magunknak.

Köszönök mindent

szocsmarciVálasz erre
2012-03-19
13:48:02
Előzmény: robert #27371#27372
Bocs, így rendben van. Csak félre érthető volt a rögzítés módja.
2012-03-19
13:43:15
Előzmény: szocsmarci #27367#27371
szocsmarci,

Ez így nem igaz, mert természetesen nem a falhoz, hanem a hőszigeteléshez történő rögzítésről van szó. Ennek hiányában a csík betonozásnál elmozdulhat, és akkor kézzel kell igazgatni.
A jobboldali a polifoam szalag, a baloldali az EPS csík rögzítése.




szocsmarciVálasz erre
2012-03-19
12:50:59
Előzmény: robert #27354#27367
Robert
A fal melleti dilatációs csíkot nem szabad szögekkel rögzíteni, mert hangvezető! Ragasztani kell, vagy más módon rögzíteni (pl a betonozás elején egyszerűen beton pogácsákat tenni méterenként).
szocsmarciVálasz erre
2012-03-19
12:47:08
Előzmény: hAnd #27351#27365
Szia
1. A DIN 18560 szerint 30cm hosszú védőcső kell, a dilatációs átvezetésekhez. Ez a védőcső leginkább egy villamos bordázott védőcsőre emlékeztet (lépésálló), utólag is felrakható a kívánt helyre, de ekkor célszerű megvédeni, nehogy a beton befolyjon. Erre elég egy kis szigetelő szalag, vagy valami más szalag szerű dolog is átkötni vele.

2. El kell vágni, a betont teljes magasságában el kell választani egymástól. Ha egyszerre akarjátok kiönteni, akkor a legegyszerűbb egy 1cm-es hungarocell csíkot tenni a dilatációs helyre, és úgy körbebetonozni, hogy ne sérüljön meg.
Figyelj oda, a dilatációnak nem csak hőtágulás felvevő funkciója van, hanem lépéshang szigetelő is egyben!

3. Semmit nem ér, megtakarítás 0%.

4. Robert válasza szó szerint jó, annyit tennék még hozzá, nem biztos, hogy csökkenti a kazán ki-be kapcsolások számát (kazán vezérléstől függ).


Megjegyzés: Jó vastag EPS szigetelés lesz a padlófűtésed alatt. A legrosszabb esetben is (IV-es) 8cm szigetelés kell csak. Persze inkább legyen vastagabb, mint vékonyabb.



2012-03-19
09:03:48
Előzmény: hAnd #27351#27354
hAnd,

1. Dilatáció
A fal mellé jól használható L alakban megtört polifoam szalag (önmagában, vagy egy plusz polisztirol csíkkal együtt) kis szögekkel jól rögzíthető a betonozás idején.

A helységek közötti átvezetésre 1 méter hosszú KPE csövet húztam, a fésű szerűen bevagdosott deszkát a betonozás után kihúztam, és burkoláskor réz-gumi profilt építettünk be.
Utólag a legegyszerűbb rövidebb (50cm) Polifoam csőszigetelést pattintani a csövekre.



2. A vashálót is el kell vágni.

3. A fólia mindig a szigetelésre kerül.
A hőtükör semmit nem jelent a közvetlen érintkezés miatt.

4. Minden egyes beépített alkatrész pénzbe kerül, bonyolítja a rendszert, növeli a meghibásodás valószínűségét valamint a veszteségeket, és tároló esetén helyet foglal.
Szerintem csak rontana a helyzeten.

2012-03-19
08:42:24
#27351
Sziasztok!
Eddig is sokat segítettetek, most lenne még 1-2 kérdésem.
1.
Milyen védelem kell a csövek köré a dilatációs hézagnál? Olyan kellene, amit utólag is fel lehet tenni, hogy ne kelljen végigkísérgetni a teljes tekercsen.

2
A vashálót is el kell vágni a hézagokban? A tippem: igen.

3.
Ér valamit a hőtükrös alátétfólia, ha 12cm EPS van a fűtött beton alatt? Lehet ezt számszerűsíteni?

Előre is köszönöm
2011-10-17
20:05:58
Előzmény: newgis #18709#18720

"A nedvesség mérésére hallottam, hogy letesznek több helyre nejlon-t a talajra délután/este és másnap reggel látszik rajta, hogy párás-e, vagy sem. Ez mennyire megbízható? "

A gyakorlatban bevált.
2011-10-17
13:46:11
Előzmény: takyka #18702#18709
Szavaitokból egyértelmű, hogy a várakozási idő a burkolásra vonatkozik. Azt hittem, hogy a fűtés beindítására is van vonatkozó határidő, amit érdemes betartani. Igyekszem kitolni a burkolást, amíg lehet, de már mielőbb szeretnénk költözni is, jó lenne már a meleg, padlófűtéses házikóban, de nyilván nem szeretném, ha feljönne a padló...

A nedvesség mérésére hallottam, hogy letesznek több helyre nejlon-t a talajra délután/este és másnap reggel látszik rajta, hogy párás-e, vagy sem. Ez mennyire megbízható? Elég-e erre hagyatkozni, vagy szerezzek valahonnan mindenképpen szűzlány-nedvesség-mérő műszert? :)
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva