English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-07-16
13:37:12
Előzmény: szocsmarci #31566#31577
Köszönöm!
szocsmarciVálasz erre
2012-07-16
08:11:50
Előzmény: hAnd #31561#31566
Az MSZ EN 12004 szabványt nem ismerem. De ebből az oldalból (www.sikacenter.unas.hu/shop_ordered/5411/pic/Adatlap/sikaceram_203_hu04ta.pdf) ezt látom:

XY típusú csempergasztó:
C2 osztály: magas tapadási besorolás
E osztály: kiterjesztett nyitott idő
T osztály: tixotróp hatás (alacsony megcsúszás)
S1 osztály: magasan flexibilis, ezért alkalmas homlokzatokra

Tehát lehet C2 és S1-es minőségű is egy csemperagasztó, mert mást takar a betűjelzés. A lényeg a CE minősítés, az MSZ EN 12004 szerinti vizsgálat megléte, és gyártói ajánlás. Mindezt papíron (csomagoláson).
2012-07-15
21:45:28
Előzmény: szocsmarci #31560#31561
Köszönöm! Pont ilyenem van, de azt olvasom több helyen, hogy a "flexibilis" megjelölés nem kötelez semmire, nincs mögötte igazolható és igazolandó műszaki tartalom. Csak az S1/S2 minősítésűek rendelkeznek bevizsgált alakváltozási képességekkel.
szocsmarciVálasz erre
2012-07-15
19:20:34
Előzmény: hAnd #31554#31560
Acropol flexibilis csempe-és járólap ragasztó C2T:
www.tooljo.hu/acropol-flexibilis-csempe-es-jarolap-ragaszto--c2t-

PDF letöltés

Idézet:
"Felhasználási terület: Hőingadozásnak kitett felületeknél, pl. padlófűtéses helyiségek, dél-nyugati fekvésű teraszok, erkélyek. Intenzív terhelésű padlóburkoló lapok, vizes helyiségek burkolólap ragasztásához. Márvány
és gránit lapok ragasztásához."
2012-07-15
14:43:47
#31554
Szeretném kérdezni, kell-e a padlófűtésre "S1" minőségű csemperagasztó, vagy pl egy C2T "flexibilis" már elég lenne. Nincs nagy hőmozgás, max 35 fokos víz menne bele. Ezek az S1-esek már csaknem 5000 Ft-osak/zsák.


2012-07-10
23:46:11
Előzmény: szocsmarci #31396#31447
Köszönöm!
Közben kiépítettem az "inverz" fűtést. A Drazice tároló elektromos patronja felmelegíti a kívánt hőfokra a melegvizet, a hőcserélőn kiveszem ezt a meleget és átszivattyúzom a fűtőkörbe. Kicsit drága elektromosan fűteni a nyár közepén, de legalább hamarabb átmelegszik a beton, mint télen. Eleve 25-ről indul. Egy hetet ki lehet bírni villannyal, a festők örülni fognak, hogy kinti 40 fokban is fűtöm a házat :)
Ha letelt a fűtési ciklus, és még pl 2 két van a burkolásig, ugye, ezt nem kell megismételni? Valahol ilyesmit olvastam, de ezt nem tudom megérteni, miért kellene.

szocsmarciVálasz erre
2012-07-09
08:55:40
Előzmény: hAnd #31362#31396
MSZ EN 1264-4 szerint a próbafűtés végrehajtása:

Szerintem kell, nem a cső miatt, mert annak tömítetlensége kiderül a nyomáspróba alatt. A betonnak kell feszültségmentesnek lennie burkolás előtt. Én nem hagynám ki, lehet, hogy felesleges (amúgy is alacsony a méretezési hőmérsékleted). De ezzel a pár nap munkával elkerülhetsz olyan dolgokat, amiket csak aránytalanul nagy ráfordítással tudsz helyrehozni - pl megreped a burkolat.



2012-07-07
09:37:25
#31362
Sziasztok! A már elkészült padlófűtésemet szeretném burkolni, de még nem volt felfűtve. Most nyár van, bent 25-26 oC. Milyen felfűtési/lehűtési ciklust kell lefuttatnom, ha az méretezett előremenő csak 35 oC ?
Persze, gáz még nincs bekötve, a HMV tárolót tervezem "inverz" működtetni. Fűtőbetéttel felfűteni a vizét, a hőcserélője spirálján kivenni melegvizet belőle és ezt áttolni (valahogy) a padlóba.
Kérdésem, szenvedjek-e ezzel a felfűtéssel, vagy az egész beton "megjáratás" egy hókuszpókusz? Május elején volt betonozva, azóta szárítjuk e levegőt. A "leragasztott fóliás" nedvességteszt már kiszáradt betont "mutat".

2012-06-03
15:06:34
Előzmény: zsbalazs #30111#30114
Amiért a lépéshang szigetelést nem szeretném kihagyni:

- lehet idővel, ha a gyerekek kirepülnek (8-15 év!), kiadom az emeletet egyben egy lakásnak.
(kialakítva: külön bejárat, fürdőszoba, étkező+konyhának előkészítés gépészetileg, bejárat mellett külön szeparált kert rész is akár)

- vagy akár szobánként már előbb, (ahogy felszabadul) egyetemistáknak (bár ez ellen a változat ellen a nejem erősen küzd, mondván én úgyis csak fiatal csinos csajoknak adnám ki ;-P)

Ebben az esetben a lépéshang szigetelés megfizethetetlen.

Viszont milyen lépéshang szigetelés alkalmas arra, hogy ugyanakkor ne legyen jelentős hőszigetelés?
Egy időben gondolkodtam a polisztirol gyöngy+cement megöntésen és a tetejébe valami melegpadlót (hajópadló/svédpadló), de páran mondták, hogy max. a padlót tartó staffnik közét lehetne vele "kikenni", mert önmagában túl sokat mozogna, nem lenne alkalmas alap az egésznek.

Viszont a stafnik alá, akkor is kellene valami, hogy ne hozza át a "dobogást". Parafa csík?

Nem tudom mi lenne alkalmas, ugyanakkor költséghatékony megoldás.
zsbalazsVálasz erre
2012-06-03
14:42:10
Előzmény: Jesu #30105#30111
Nálam sem kell fűteni a tetőteret, alulról a kandalló olyan meleget nyom a födémre, hogy az a padlástérnek a padlófűtése.
Én a mennyezet felett (gipszkarton) vittem el a fűtéscsövet, de csatlakozás nincs benne, fagynia meg a kőzetgyapot szigetelés miatt nem kellene neki.
2012-06-03
14:10:10
Előzmény: Jesu #30105#30108
Jesu
fűtött terek közötti födémet nem szokták hőszigetelni, kivéve a fafödémeknél, mert ott túl gyorsan átmegy a meleg a felső térbe. A hangszigetelés, lépéshang szigetelés egyéni elbírálás szerint, van akinek fontos, van akinek nem.
Nekem fafödémes a házam és el is szigeteltem a két szintet egymástól 5 cm-es kőzetgyapottal, de így is enyhébb teleken már lezárom a felső szint fűtését, mert a lépcsőnél és a födémen átjövő meleg bőven kifűti. Csak hideg, mínuszos időben kell a felső szintet fűteni, amikor a tetőszigetelésen több hő távozik, mint ami alulról feljön.
2012-06-03
13:57:31
#30105
Eddig elkerülte a figyelmem a topic.

Tapasztalataim a témában: a beton nekem is megereszkedett kicsit. Alatta 16cm szigetelés van (2*8cm EPS ~160-180), azt gondolom normális pár mm mozgás. Azon lehet észrevenni, hogy az aljzat elvált az oldalfalra ragasztott csempecsíktól és elszakadt a szilózás.

Ez nagy bosszúságot okoz most, mert ebben a járatban megjelentek a hangyák a házban, nem kicsit aggódom, miben tehetnek kárt (van hangya topic? HELP PLZ!!!)

Szóval mozog az úsztatott padló, és ez normális. Nálunk is remegnek a poharak, amikor a gyerekek trappolnak át.

Nálam padlófűtés megy a betonban, a szigetelésben pedig előre/visszamenő csövek/ vízcsövek/szürke víz. Érdekes, hogy amikor a konyhai mosogatógép kinyomja a vizet, akkor hallani a fal mentén a szigetelés pattogását, ahogy diletál a cső.


Amiért szeretném nem szokványos (mondhatnám unortodox módon) megoldani, az a mostani, eddigi tapasztalatok:

Jelenleg az alsó szinten fűtöttem csak, fent nincs is semmi. Ennek ellenére, egy vékony szigeteléssel (4-6cm között összevissza) a födémen a felső szinten sosem ment a hőfok télen 12 fok alá. (külső szigetelései már rendben vannak a háznak ott is, kivéve a tetőt. ott még jön +20cm)

Persze vannak veszteségek az emelet felé, légzárás sincs, hiszen a lépcsőház is csak félmegoldással van zárva (PS lap betéve) ebből is adódik ez a "temperálás".
VISZONT! Ha eltávolítottam a szigetelést, akár csak részlegesen is, fent nemigen ment a hőfok 16-18 Celsius alá. A födém érezhetően padlófűtésként funkcionált az alsó szintről érkező melegtől, pedig a benne lévő csövek nem is voltak használva!

Tehát:
- Ezt kár lenne jelentősen csökkenteni a lépéshang(+hő)szigeteléssel, mert gyakorlatilag megúsznám, hogy a fenti ~50nm-t (ahol nem ártana ez a padló temperálás) ismételten be keljen csövezni.

Ugyanakkor valamekkora felbeton/estrich réteg meg kell, mert a födém felett mennének gépészeti csövek (mennyezet világítás, emeleti fürdőszoba víz stb.) és az eredetileg tervezett padlószint alatt vagyunk, azt el kellene érnem.

Persze komoly betonozáshoz nincsen se kedvem, se anyagi forrásom (vagyis van 1000 másik helye!)

Ti milyen megoldást javasolnátok?


2012-06-03
09:05:32
Előzmény: robert #30091#30096
Robert, koszi

Ez a keresztcsatlakozas egy 2x2m-es kozlekedoben van majdnem kozepen, a nagyobb szobakban nincs ilyen.
Hasonlo atfedes meg a furdoben van(2x3m) ket helyen, ott is kozepen

A csovek nem a fal mellett futnak, hanem a legrovidebb uton...


2012-06-03
08:32:15
Előzmény: maxpal #30082#30091
maxpal,

A hőszigetelést úgy kell elrendezni, hogy a betont egyenletesen alátámassza. Egy-két "gyenge" pont nem számít, lényeg, hogy ne tudjon a terhelések miatt feszültség kialakulni a lemezben.

Az viszont nagy probléma forrása lehet, ha a csövek - és főleg a cső-csatlakozások - keresztül-kasul mennek. Ha a képen is látható T idom a szoba közepén van és nyomáspróba ellenére a beköltözés után szivárogni kezd, akkor a javításhoz fel kell törni a padlót. A csöveket szorosan a fal mellett illik vezetni, még akkor is, ha a vízvezeték szerelőknek több munkájába, az építtetőnek pedig több pénzébe kerül.

2012-06-02
23:34:52
#30082
Sziasztok

Egy kis útmutatást szeretnék kérni
Felújítunk, a fűtés padlófűtés+raiátorfűtés lesz.
10cm szigetelés lesz a szerelőbeton fölött (3+7 at-n100), ebben a szigetelésben mennek a radiátor és egyéb vízcsövek.
Ott ahol keresztezik egymást a csövek, kb 5-6cm-s, a magassága a "gócpontnak"
Aljzatbeton 7cm lesz

Olvastam itt a fórumon az aljzatbeton későbbi süllyedéséről, stb...
Nem okozhat ez problémát? Szoktak esetleg valami távtartót betenni, vagy túlbonyolítom?

Javaslat van esetleg, mire kell figyelni?

Előre is köszönöm



szocsmarciVálasz erre
2012-03-27
20:19:47
Előzmény: FBalazs #27741#27742
Nem az. A Buderus csak sima adalékanyag padlófűtéshez.

www.viega.hu/xbcr/hu-hu/Viega_R1_HU_B_2012.pdf 9. oldal közepe cikkszám: 562 724, 10kg = 16e Ft. - min: 30mm-es betonhoz. A többi csak olyan adalék, amitől jobban folyósodik a beton; nem lesznek benne légbuborékok, és jobban körbefolyik a cső körül, tehát ideális a padlófűtéshez.
Ez nem tudom mitől ad erősebb betont, de a szabvány előírásának ez felel meg.
2012-03-27
19:48:57
Előzmény: szocsmarci #27724#27741
vajon milyen ez az adalékanyag?
Ez lehet?
www.buderusbolt.hu/buderus/88-buderus-esztrich-adalek-estrothermh-20kg.html
2012-03-27
10:24:41
Előzmény: szocsmarci #27724#27727
marci

sokszor panaszkodunk, hogy szabvany igy, szabvany ugy, de en azert orulok, hogy ezeket mindig beidezed! Sokat tanulunk/ok belole!
thx:)
szocsmarciVálasz erre
2012-03-27
08:59:10
Előzmény: FBalazs #27717#27724
Valószínű jó lesz a dolog, sok helyen csinálják ezt. Megjegyzem, hogy terven még nem láttam ilyet, mert nem "szabványos" fűtési mód az ilyen, de már én is csináltam az unokatestvéremnél. Jó lett, csak én is ritkán tekertem be (ha jól emlékszem 20 vagy 25 cm, és lehet érezni mezítláb a cső helyét. De ettől függetlenül kellemes érzés.

6cm hely kevés (szigeteléssel együtt), azt mondja a szabvány, hogy 4,5cm beton kell cső felső éle felett. Ez adalékanyaggal levihető 3cm-re. Mellékelem a szabvány ide vonatkozó részét.

Dilatáció csak a szélén van. 8m oldalhossz felett el kell dilattálni a felületet, de a szélén mindig kell.



2012-03-27
07:59:37
Előzmény: zsezse #27712#27717
Kondenzációs kazánnal fog működni a dolog.
A lenti fürdőben biztosan el fog férni a 6 cm vastagságban?
Csak a széleken van dilatációs probléma?
2012-03-27
04:03:46
Előzmény: FBalazs #27708#27712
fbalazs
milyen meleg vizzel tervezed a radiatorokat uzemeltetni?
altalanossagban elmondhato, hogy a furdoszobaban megengedett a magasabb hofoku padlo is, hiszen ott altalaban keves idot tartozkodsz, azt is vizes labbal.
bevett megoldas a visszaterot letekerni a padloba, sok helyen alkalmazzak, ahol egyebkent nincs padlofutes kiepitve mashol.
szerintem ha a visszaterod 40 fok alatt lesz nem kell aggodjal a burkolat serulesetol. ha ekkora radiatorokat raksz be, gondolom nem 80/60-ra tervezel;)

a padlofuteshez mi normal osztalyozott betont hasznaltunk.
ne feledd a szeleken a diletacios hezagot (pl 1 cm hungarocell csikok)

burkolashoz csak flexibilis ragasztot es padlofutest is elturo lapokat alkalmazz!
2012-03-26
23:45:53
#27708
Sziasztok!

Padlófűtés témakörben lenne kérdésem.
Adva van egy kb 9 m2 alapterületű fördőszoba. 500 x 800-as radiátorral.
Ez mellé lehetséges /érdemes padlófűtést is betenni?
A szerelőm szerint igen. Ő a radiátor visszatérő vezetékét tekerné meg egy picit.
(16-os fűtéscső, 20 cm-enként)
De nem kell ezt valahogyan szabályozni? Biztosan jó az, ha egyszerűen a radiátor visszamenőjére köt rá?

Az alsó szinten van még egy fürdőszoba. Az csak 7-8 m2. Ott egy 600 x 1800-as (vagy 600 x 1600-as) törölköző szárítós radiátor lesz. Ide is a visszatérő ágba menne egy "kis" padlófűtés. Viszont az alsó szint régi szerelésű, nincs osztó, sima T elágazásokkal megy csak a fűtési cső.

A további problémám az, hogy az aljzatban kb 6 cm vastagságban tudunk csak gondolkodni. Tehát alulra menne 2 cm lépésálló EPS, arra rá a 16-os cső. (betonrács, 20 cm-es közökkel), és a maradék vastagság a beton + a járólap. Mindez 6 cm-ben. A szerelőm szerint nem kell a hőtágulással számolni ilyen kis területen, és sima betonnal kiönthető a terület. Nem kell semmi speciális beton.

Ez az egész most, utólag jutott az eszünkbe, szerelés közben.
Semmi méretezés.
Tudom, előre kellett volna ezt elhatározni, nem is a tökéletességre törekszünk
De jó lehet ez így?
Nem szeretném, ha a padló túl forró lenne, vagy ha a járólap eltöredezne.
(Más egyéb probléma még előfordulhat?)



2012-03-24
14:07:26
Előzmény: robert #27587#27623
A padlófűtés nélkül is összenyomódik (zsugorodik).
Nálunk nem megy a padlófűtés.
Eltelt 4 év és folyamatosan megy lejjebb a padló.
6 cm beton alatt 2 cm EPS 100 és 2 cm EPS 80 van.

Hol itt, hol ott válik el a sziloplaszt.
Múlt évben tömítettem újra először.
A hangyák miatt nem hagyom meg a rést, amúgy nem érdekelne.
Idén ismét betömítem az összesen kb. 2 m hosszban kiszakadt helyeket.
Ettől nagyobb bajom sose legyen.
2012-03-23
20:48:11
Előzmény: szocsmarci #27582#27607

"Mégeygszer: azt jó lenne tudni, hogy mi lett volna, ha erősebb szigetelést raksz alá."

Általában 3 év alatt süllyed meg láthatóan a szigetelés. Én az enyémet nyolcvanassal kiviteleztem. Érdekes módon nem süllyedt meg jobban mint a terhelhetőbbek.

Az extrudáltra lennék kíváncsi, hogy hogyan viselkedik.
2012-03-23
20:39:45
Előzmény: Nandi #27552#27605

"Az élvédő jó gondolat, de bizonytalan vagyok, hogy mihez kellene rögzíteni."

A keletkezett résbe bele lehet szilóval rögzíteni.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Padlófűtés  =>  Esztrich, dilatáció, burkolatlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva