English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Világmegváltó ötletek  =>  HHOlapozz: 1, 2, 3   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-04-26
09:52:40
Előzmény: Jesu #28337#28902
"Sufnituning hidrogénhajtás: higgyünk benne?
Ha olyan állítások hangzanak el, hogy ötven százalékkal csökken a fogyasztás, tisztább lesz a kipufogógáz, és még simábban is jár a motor egy két tank benzin árába kerülő ketyerétől, nyilván először gúnyos mosolyra húzódik a szánk. De mi van, ha tudományosnak tűnő magyarázatot is adnak a jelenségre, és olyanok bizonygatják, hogy működik, akiknek semmi érdekük nem fűződik hozzá?"

A HHO-isták részéről egy mindig visszatérő hangsúlyos figyelmeztetés szokott lenni, hogy a kedvező hatás nem jelentkezik azonnal: "nem éreztem változást, de ha már be lett építve, benne hagytam... aztán néhány száz kilóméter után, muntha megtáltosodott volna..."
Ennél a tesztnél ugye 1000km megtétele után csináltak kontroll mérést? És mi lett az eredmény: gyakorlatilag nincs különbség.

"Se alapjáraton, se fordulaton nem tudtunk jelentős eltérést kimutatni a mért értékekben, de az az aprócska változás inkább negatív volt. Nyomokban megjelent némi szén-monoxid (0,02%), illetve szén-hidrogén (5 ppm), ami eddig nulla volt, a szén-dioxid-kibocsátás viszont 15,1-ről 15,0-ra csökkent. Ezek olyan minimális változások, amik bőven betudhatók akár az időjárási körülményeknek.
Talán fontosabb, hogy a lambda érték változatlanul 1,00 és 1,01 között ingadozott, ami igazolja, hogy a lambdát (az üzemanyag-levegő keverék eltérését az ideálistól) nem tolja el a motorba bevezetett HHO."
2012-04-26
09:37:43
Előzmény: Ruppert #28894#28901
"A beszereléskor kínosan ügyeltünk a gyártó előírásaira, minden tekintetben, hiszen nem szerettük volna, ha a rossz beszerelés miatt nem működik a rendszer. Mind a lúg sűrűsége, az áram erőssége, a csövezés hossza és a termelt gáz mennyisége előírásszerű volt. A gáz mennyiségét később tudtuk csak megmérni, de a számítások alapján tökéletesnek bizonyult ehhez a lökettérfogatú motorhoz."

Totalcar cikkből idézve.

Akkor már engem is érdekel, mi lett xarul beépítve?
2012-04-26
07:33:54
Előzmény: Ruppert #28894#28899
Pontosan mit is rontottak el?

T.
2012-04-25
23:33:04
Előzmény: Jesu #28337#28894
X@rul lett telepítve az egész... ez a legegyszerűbb, azt mondani, hogy xar. inkább kérdezni, vagy netán utána nézni kellett volna... ennyi telik egy újságírótól.
2012-04-12
08:34:44
#28337
www.totalcar.hu/magazin/technika/2012/04/12/hho_generator_elgazosodott_es_elillant_almok/


Égboltos Válasz erre
2012-03-27
00:29:48
#27711
Na tessék, a magyar oldalát is megtaláltam már.

www.hhogas.at/product.php?id_product=11

Égboltos Válasz erre
2012-03-26
19:55:11
#27698
Ma kaptam, de túl sok ahhoz, hogy nekiálljak fordítani.
Ez az 1500cm3-ig (220€) de van a listában 16000cm3-s változat is.
Van kedve valakinek kisérleti nyúlnak lenni?
30% spórolással kecsegtet.

HHO Gas Kit DC 1500

Komplett-Kit Wasserstoff-Generator (TrockenZelle) mit 11 platten für Motoren < 1400 cm3 Komplett-Kit Wasserstoff-Generator (TrockenZelle) mit 11 platten Unsere Produkte werden in der Europäischen Union in Übereinstimmung mit der technischen und industriellen Gesetzgebung gerfertigt und von uns vertrieben. Technische Daten und Informationen: - Typ des Generators: Trocken Zelle - Dry Cell; - Standard-Abmessungen: 110x110x120 mm; - Zelle Platten: 11; - Betriebsspannung: 12V&;amp;amp;amp;lt;/span> - Elektrische Anschlüsse der Trocken Zelle: + NNNN - NNNN + (N - neutral plate) - Gesamtfläche für HHO Produktion: 550 cm2; - HHO Produktion: 1.0 liters per minute (12A). Stückliste des Kit's: Kommt mit allem was Sie zu einem erfolgreichen HHO Anschluss an einem Benzin, Diesel oder LPG Motor brauchen. - Knallgas Trocken Zelle mit 11 platten (316L Edelstahl) - WasserAusgleichsbehälter in Nylon - dicht verschließbar, maximale Wandstärke, ca. 120x120x80 mm und mit ca. 1 Liter Volumen; - 30A-12V DC Schaltrelay mit 4 Schlauchschellen; - Anschlusskabe HO7V K, 6 mm, in rot und schwarz, für alle elektrischen Verbindungen; - 30 A Sicherung mit Halter und Blattsicherung; - Sicherheitsklappe in nylon; - Kabelbinder, Kabelanschluesse und andere Verbindungselemente; - Vacuumsgasschlauch für das Knallgas; - Anschlussschlauch für das Electrolyt; - Electrolyt - Kaliumhydroxyd (KOH); - Adapter für den Lambdasonde - elektronische einspritzung; - Anbauanleitung in Deutsch (E-book). -------------------------------------------------------------------------------- Stärken unserer Produkte: Generator Abmessungen - Die geringe Größe unserer Generatoren ermöglicht eine einfache Installation in alle Autos und LKW's. Die Trockenzelle kann auch horizontal eingebaut werden oder vertikal eine größere Flexibilität für die Installation. HHO Gas Production - Trotz seiner Leistung ist die Größe der Zellen relativ klein im Verhältnis zu der Menge des erzeugten Gases den optimalen Betrieb über die Zeit. Die einfache Neukonfiguration der Platten (plus, minus, neutral), durch ein System von Terminals, ermöglicht eine bessere Optimierung nach Ihren Bedürfnissen. Platten aus rostfreiem Stahl - Unsere Platten sind in 316 L Edelstahl, lasergeschnitten hergestellt, mit einem speziellen chemischen und physikalischen Behandlung von unserem Team entwickelt, um die Lebensdauer des Generators zu verlängern. Sie sehen keine braunen Ablagerungen in unseren trockenen Zellen. Eine Bescheinigung des Herstellers garantieren die Qualität und Haltbarkeit aus Edelstahl, die wir verwenden. Dichtungen und Versiegelungen - Wir verwenden spezielle Elastomere aus EPDM-Kautschuk (Temperatur Einsatzgrenzen: -40 bis 200 ° C), mit quadratischem Querschnitt und großer Auflagefläche. Optimale Druckverteilung in der Dichtflächen. Zusammenfassung der Stärken unserer Produkte: - Baustoffe mit sehr hoher Qualität gewährleistet eine lange Lebensdauer; - Einfache Platte Rekonfiguration (positiv, negativ und neutral) durch ein System von Terminals, zur Optimierung der Leistung Ihres Systems; - Keine braunen Ablagerungen in der trockenen Zelle und Elektrolyt-Schaltung; - Stabile Betriebstemperatur des Generators ohne Gefahr der Überhitzung - Isolierung der Zelle damit bei extreme Kälte im Winter auch weiterhin unter härteren Bedingungen wirksam bleibt. -------------------------------------------------------------------------------- Die Produkte sind so konzipiert und in der Europäischen Union hergestellt, in Übereinstimmung mit technischen Normen für die industrielle Fertigung..






Neu

Bild vergrößern

Artikelnummer 1
Preis 220,00 EUR
EarthfanVálasz erre
2012-03-01
19:43:18
Előzmény: Earthfan #26435#26436
Sőt! Ha esetleg Lpg- vagy CNG-üzemű autóra szerelt HHO gazdájával beszélhetnék, az lenne csak a hab a tortán! Köszi!
EarthfanVálasz erre
2012-03-01
18:21:44
Előzmény: Ruppert #24576#26435
Kedves Ruppert!
Én is a HHO bekötését tervezem. Nekem a "fűben élő, ...ka-járásról elhíresült állat nevével fémjelzett" HHO berendezést ajánlották. Ha a barátodnak is ilyen van, és Pest környékén is szokott autózni, akkor kérd meg őt légy szíves, találkozni szeretnék vele, megnézni az autót, pár perces tapasztalatcserére! Természetesen a kávét vagy üdítőt én állom. Köszönettel!

Illetve bárkivel szívesen találkoznék, akinek a fent említett forgalmazótól van HHO a kocsiban. Paraméterek ugyan azok.
2012-02-03
13:11:42
#24531
Új szabadalmaztatott eljárás tiszta hidrogén előállítására

A HyperSolar egy frissen szabadalmaztatott eljárásával hidrogént lehet előállítani, méghozzá pusztán a Nap energiájának felhasználásával.

A napenergiával előállított hidrogén inkább egy energiatároló.
A HyperSolar új eljárását a növények fotoszintézise ihlette: az ún. „napenergiával működtetett nanorészecske rendszerben” a szennyvíz egy átlátszó tartályban van, a szennyvízben pedig a fotoelektrokémiai nanorészecskék lebegnek. Ahogy napfény éri a tartályt, a nanorészecskék hidrogént állítanak elő. A folyamat kettős előnnyel jár: a megtermelt tiszta hidrogénen kívül tiszta víz is keletkezik a szennyvízből.

forrás: tisztajovo.hu/megujulo-energiaforrasok/uj-szabadalmaztatott-eljaras-tiszta-hidrogen-eloallitasara/2012/01/28

2012-01-24
12:31:23
#23908
Én úgy tanultam, hogy a vízadagolás kísérletek elsődleges célja a füstgázok káros anyag kibocsátás csökkentése volt. Elsősorban a Nitrogén oxidációjának csökkentése.

Alapelv durva egyszerűsítéssel:
Ha túl magas az égési hőmérséklet akkor a Nitrogén is oxidálódik.
Az égési csúcshőmérsékletet víz hozzáadásával "el lehet simítani". Így az emissziós értékek (főként az NOx %) javulnak.
A motor hatásfoka kevésbé fontos szempont.

Oda jutottak a fejlesztésekkel, hogy a mai korszerű autókban a kipufogó gázt vezetik vissza a motor szívócsövébe (EGR exhaust gas recirculation szelepen keresztül). A jármű kevésbé mérgezi a levegőt, ha EGR szeleppel van felszerelve.
Új autókban úgy tudom benne van gyárilag.
A sofőrnek nem kell vacakolni víz utántöltéssel, nincs fagyás veszély, nem kell lecserélni az üzemanyagtöltő kutakat, stb, stb.

A víz befecskendezés célja persze lehet a kompresszió növelése is, pl. tuning verdáknál, vagy kivénhedt csatalovaknál. A víz adagolással azért óvatosak legyetek. A motor várható élettartamára szerintem nincs kedvező hatással.
1 cm3 víz a hengerben, elegendő, ahhoz, hogy a hengerfej csavarjai kiszakadjanak.

Remélem nem riasztottam el egyetlen kísérletező kedvű feltalálót sem a játék, és az alkotás örömétől.
Állítólag Rudolf Dieselk is fizetett a leckéért, de végül túljutott a kezdeti nehézségeken, és sikerült neki. Feltalálta az öngyulladó belsőégésű motort (dízelmotort).
2012-01-23
10:26:00
Előzmény: sándor #23823#23835
Sándor,

"Ha az izzó kokszra ömlesztett víz képes városi durranógázzá alakulni"

Gondolom a korom az C. A víz meg H2O. Hogy lesz ebből H2 meg O2? Kíváncsi lennék a kémiai magyarázatára. Ha esetleg tudod, nagyon megköszönném.
2012-01-22
20:15:03
Előzmény: sándor #23747#23807
Nem értem, hogy a víz mitől bomlana fel, de ha fel is bomlik, úgy is elég, ergo ott vagyok, ahonnan indultam. Mért hozna pluszt? Jómagam is próbáltam az UIS-ra vizet adni. Segített. Tisztításnak használtam, havonta megetettem vele egy 5l-es kanna vizet. Állítólag kipucolja a teljes rendszert. Amúgy meg szerintem csak a kompressziót növeli a kiszorított térfogatával, ezáltal nőnek a nyomások, ergo a teljesítmény. Voltaképp egyenértékű a hengerfej lemarásával, majd síkra köszörülésével...
2012-01-21
11:56:27
#23751
Alapvetően szkeptikus vagyok, akárcsak a Total-car tesztelői.
Attól váltam igazán kétkedővé, hogy 1000 km megtétele után várható a hatás.
Ez az út éppen arra elég, hogy elfelejtsük, milyen volt az autónk előtte.

Természetesen meg lehet győzni engem is, és rajtam kívül még sok kétkedőt.

Teljesítmény-pados mérésekkel hitelt érdemlően lehetne igazolni "vagy cáfolni" a HHO üzemanyag fogyasztásra gyakorolt hatását.
A tuning műhelyek is padra állítják a kocsit, hogy igazolni tudják elvégzett munkájukat és összehasonlítható legyen más műhelyek munkáival.
A mérőpadon sebességbe rakják a váltót, megjáratják a motort, úgy mintha közúton haladna a jármű.
A padot mérés közben külső fékkel fékezik, mérik a nyomatékot, és a "haladási" sebességet. A számítógép számítja a leadott teljesítményt.
Ha az üzemanyagot átfolyásmérőn keresztül táplálják a motorba, akkor azonnal hatásfoktól kezdve liter/100 km értékek is készen állnak.
Az összetartozó fordulat és teljesítmény adatok mellé hatásfokot lehet hozzárendelni, amit úgynevezett kagylódiagramban lehet ábrázolni.

Két kagylódiagram magáért beszélne.
1. HHO nélkül
2. HHO-val

A teljesítmény mérésről itt olvashattok bővebben:
www.dp-automotive.hu/dpa_teljesitmeny_1.html

A kagylódiagramról bővebben:
www.adamj.eoldal.hu/cikkek/ember-a-gep-elott/kis-fogyasztas-hazilag.html

Az alábbi képet is a "kagylódiagram" szóra dobta ki a Google, a barátunk:
www.cbf-egyesulet.hu/e107_files/public/1214480978_128_FT10_kresz1.jpg


2012-01-20
22:29:26
#23737
Régebben beszéltem valakivel, akinek volt. Esküdözött, hogy fél literrel kevesebbet eszik az autója. Nem mentem bele vitába, mert felesleges. Az autóm pont úgy eszik 6,8-at, mint 8-at, sőt, ha nagyon agresszív vagyok, még 10-et is. Most akkor mennyit eszik? Az autó fogyasztását véleményem szerint a sofőr legalább oly mértékben befolyásolja, mint a technikai szintje. Ahogy Robert mondaná, életmód és szemléletváltással sokat lehet spórolni. Jómagam se hiszek benne. Szerintem sokkal rosszabb a helyzet, mint gondolnátok. vegyük a legjobb eseteket: generátor 80%, HHO 80%, motor 30%. Szorozzuk össze --> 20%. Tehát a legjobb, ha be se kapcsoljuk.

Azonban minél szarabb egy autó, annál könnyebb kis trükkökkel lejjebb vinni a fogyasztást. Soha senki nem fog meggyőzni, hogy egy mai, legkorszerűbb technológiákkal felszerelt motornál, ami eleve 5 körül, vagy alatt eszik, bármilyen javulást el lehet érni. Azt az egyet nem tudom, hogy az égés minőségén változtat-e. Ha kellően "szar" az autó, netán akár karburátoros, elképzelhetőnek tartom, hogy a minimális durranógáz az egyébként iszonyatosan rossz hatásfokon javít. Végeredményképp az égés minőségének javulása miatt fogyasztáscsökkenés tapasztalható. (ismétlem, 30 éves karburátoros, vagy talán még az első generációs központi befecses járgányokon, nem a mai, minden ici-pici trükköt tartalmazó, "jó hatásfokú" motoroknál)

Itt megemlíteném, hogy jómagam is építettem egy csodacuccot első autómra, egy 1200-es Lada karbija alá. Sosem felejtem el, hogy az összes szaki mindig azt mondta: "nyugodtan nyúlj hozzá, csak javíthatsz rajta". Azt hiszem az eredeti neve UIS volt. A lényeg, hogy az 1cm vastag karbi alatti cuccban a kevert levegő-benya áramlásra merőlegesen, a teljes kerület mentén 8db 1mm-es lyuk volt, melyek ráadásul nem a középpont felé mutattak, hanem direkt eltolva. A lényege az volt, hogy adott egy plusz pörgést, valamint egy csomó kis örvényt hozott létre, melyek elvben mind javították a porlasztást. A saját méréseim alapján tényleg segített, és csökkentett kb 10%-ot a fogyasztáson. Úgy mértem le, hogy befogtam a cucc levegőbemenetét (mint ha ott se lenne), az utastérből egy műanyag cső az AC-re, haver anyósülésen, lába között a két literes visszaválthatós kólásüveg, benne 2l benyával. Szélcsend. Megtettük ugyan azt a 2x10km-es szakaszt azonos sebességgel (70km/óra, 4.-ben) és lemértük, hogy mennyi benya fogyott. Majd ugyan ez, de UIS-al. Ez nyilván nem tekinthető komoly mérőpadnak, és hiteles mérésnek, de engem megnyugtatott, hogy nem hiába dolgoztam. Mondjuk nehéz lábam miatt akármit csináltam, az átlag csak nem ment le 10l alá. Fiatalság, bolondság...




2012-01-20
19:30:13
#23736
Sziasztok!

Egy teszt az átalakításról: - www.totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/20/sufnituning_hidrogenhajtas_higgyunk_benne/

Az eredményeket később közlik.

Üdv: Pali
2012-01-20
17:53:19
Előzmény: qwerty #23733#23735
qwerty,

Igazad van, alapjáratban is növelnie kell a fogyasztást.


2012-01-20
17:43:23
Előzmény: robert #23725#23733
Nem értelek. Az így is, úgy is járó motor energiájából semmi nem hasznosul, mivel az alapjárati fogyasztás annyi, amennyi, ha viszont bekapcsolsz egy elektromos fogyasztót, legyen az akár a csoda HHO generátor, akkor garantáltan MEG FOG NŐNI a fogyasztás! (Mivel elektromos áram formájában veszed ki ezt a vízbontásra használt teljesítményt.)
Ha tehát spórólni akarsz járó motorú de álló helyzetű autóban, akkor inkább kikapcsolni kell a fogyasztókat (világítás, klíma, ablaktörlő, hátsó ablak leolvasztás, vészvillogó stb.) Már amennyiben ez az adott pillanatban kivitelezhető. :-)

Időnként felröppennek ilyen HHO szintű világmegváltó ötletek. Nem tudom, emlékeztek-e még a kb. 20 évvel ezelőtti "csodára", a monopólusos mágnest alkalmazó fogyasztáscsökkentőre, amit az üzemanyagvezetékre kellett rácsippenteni? Jó pénz volt akkoriban, a forgalmazóinak legalábbis... Hogy-hogynem, azóta sem lett belőle szériafelszerelés egyik kocsiban sem. :-)

Ez a HHO mánia ugyanaz. Most megy, még fog is menni egy ideig, aztán majd jön a kijózanodás. És ebből sem lesz gyári alkatrész egyik autóban sem... Minthogy eddig sem lett. És azért az autógyárak sem hülyék, hogy ne szeretnék ugyanazt a teljesítményt kisebb fogyasztás mellett is kihozni a motorjaikból. De ezt az utat valahogy nem járják - lehet találgatni, hogy miért. :-)
(Tudom, tudom: az olajlobby... :-))

Nem tudom, nem értem, hogy amúgy okos, (szak)képzett emberek miért dőlnek be ilyen csodakütyüknek? Szerintem azt mindenki érti, hogy az elektrolízisnek (víz bontása pl.) nincs 100%-os hatásfoka. És ennyi elég is.
A víz bontásához több energiát kell befektetni (a 100% alatti hatásfok miatt), mint amit az adott vízmennyiség elbontásából nyert hidrogén illetve oxigén elégetésével nyerhetünk! Ugyanis befigyel az energia megmaradás törvénye. Elektromos energiát alakítunk kémiai energiává, mikor bontjuk a vízet, aztán ezt a kémiai energiát alakítjuk mozgási energiává, mikor a gázokat elégetjük a motorban. Egyik lépés sem éri el a 100% hatásfokot, úgyhogy csak veszíthetünk az üzleten.
szocsmarciVálasz erre
2012-01-20
17:08:37
Előzmény: robert #23725#23729
Én sem értek az autóhoz, az energetikához is csak kicsit. Én úgy tudom elképzelni a generátort, mint egy dinamót. Ha forog, akkor a kapcsain keletkezik feszültség, ugye? Ha nem vesszük el ezt a feszültséget, akkor a tengely könnyeben forog, vagy nem? És az nem baj ha feszültség alatt marad a kapocs, nem fog egy idő után "áthúzni"? Az elektronikához sem értek, és még egy csomó mindenhez.
Olvastam, hogy 28 ezerért árulták, én 100.000 ért láttam. 100-ért biztos nem venném meg, de 28 már elgondolkodtató. Az a "baj", hogy 5,6 litert eszik az autóm, és nem is megyek vele sokat; nem hinném, hogy nekem megéri.
2012-01-20
15:56:31
Előzmény: szocsmarci #23724#23725
szocsmarci,

Mivel a motorokhoz nem, az energetikához valamelyest konyítok, az 1. ponthoz van megjegyzésem:
Amikor az autó áll, a motor pedig jár, igaz lehet, hogy az így-is úgy-is járó motor energiájából legalább valamennyi hasznosul, de terhelés mellett mindenképpen túlfogyasztást kell, hogy okozzon.


szocsmarciVálasz erre
2012-01-20
15:49:00
Előzmény: robert #23706#23724
Én sem hinnék benne, főleg amikor az egyik internetes oldal valami hipertérből vett éteri energiáról kezdett írni. De van egy másik része a dolognak, ami miatt talán mégis.
1. A motor ugye állandóan forog, aminek valamelyik tengelyén helyezkedik el a generátor (gondolom én), tehát a motor állandóan termeli az áramot, csak ebből az energiából nem minden van felhasználva. Tehát egy fölösleges/kárba veszendő energiát hasznosítunk.
2. A durranógáz 2 H2 + 1 O2 -ből áll . Tehát van benne tiszta oxigén is, ami miatt jobb az égés.
3. a jobb égés miatt kitisztulhat a katalizátor és a kipuffogó rendszer, ezzel csökkenti az égéstermék elvezető rendszer ellenállását. Ez igazolná azt, hogy miért csak egy bizonyos idő után érezhető a megtakarítás.

Nem számoltam végig amit írtál Robert, de biztos igazad van. Ez amúgy bizonyítható lett volna úgy is, hogy ha több energiát nyerünk ki, mint amennyit befektetünk, akkor az Perpetum Mobile lenne.
2012-01-20
12:29:01
#23706
Miért nem működhet?

Azt a fontos paramétert, hogy a valóságban mennyi durranógázt állítunk elő, sajnos nem tudtuk pontosan megmérni. Ezen a ponton becslésekre kell hagyatkoznunk. De a számítás végére kiderül, hogy ennek ismerete nélkül is nagy biztonsággal állíthatjuk: sem az energiamegmaradás törvénye, sem a józan paraszti ész alapján nem hozhat hasznot a vízbontás.

Nehéz ugyan egzakt számokra támaszkodni a számításnál, de bizonytalanság esetén mindig jóindulatúan a hidrogénisták legvadabb mondásait vettük alapul, vagyis ha tévedünk, a vízbontás javára tesszük.

Találtam egy elméleti értéket egy hidrogénes oldalon, hogy egy amperrel százszázalékos hatásfokkal 0,0062 liter tiszta hidrogéngázt (nem durranógázt!) lehet termelni percenként. Ez alapján a mi 25 amperünkkel óránként 9,3 litert állíthatunk elő, amiből a hidrogén 3,25 kWh/m³ fűtőértékével számolva mintegy 0,03 kWh energia nyerhető ki. Ha minden egyes folyamatnál, vagyis a vízbontásnál és a későbbi elégetésnél is százszázalékos a hatásfok.

Másfelől közelítve, ha a HHO-generátorok gyártóinak állításait vesszük alapul, egy igen fasza szárazcellás cucc akár 4 liter durranógázt is képes előállítani. Ez ugye a 2 H2O -> 2 H2 + O2 folyamatra vonatkozik, vagyis két vízmolekulából két H2 molekulát és egy O2 molekulát gyártunk. A durranógáz összetétele kétharmad hidrogén, egyharmad oxigén, azaz a mondás szerint óránként mintegy 160 liter hidrogéngázt termelünk, ami többszöröse az előbb említett, elméletileg elérhető optimumnak. De ha ennyit égetnénk el, akkor is csak 0,52 kWh-t kapnánk tökéletes égés esetén, veszteségek nélkül, ami ugye nem mondható el egy benzinmotorról.


Már szívja is az áramot
Ehhez képest a szegény generátorunkból kiszipkázott 25 amper még a névleges 12 voltos feszültséggel számolva is 0,3 kWh-t jelent egy óra alatt, ráadásul egy meglehetősen rossz hatásfokkal működő belső égésű motorral tekerjük. Tehát a végén még a legvadabb adatokkal számolva is kevesebb energiát kapunk, mint amennyit befektettünk a vízbontásba.

És ha azt nézzük, hogy egy átlagos benzinmotor alapjáraton, vagyis anélkül, hogy egy métert megtenne, egy liter benzint fogyaszt, ami a benzin fűtőértékével beszorozva mintegy 9,5 kWh energiát jelent, láthatjuk, hogy majd' két nagyságrenddel kisebb az eközben termelt hidrogéngáz energiatartalma. Ha meg nyomunk egy gázfröccsöt, és netán közlekedni is szeretnénk, még sokkal rosszabb lesz az arány, mivel a HHO-termelésünk független a motor terhelésétől.

Ez azt jelenti, hogy a benzin mellé annál több mint egy nagyságrenddel kisebb energiatartalmú durranógázt juttatunk a motorba, és ezzel akarunk 15-50 százalékos fogyasztáscsökkenést elérni.

forrás: www.totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/20/sufnituning_hidrogenhajtas_higgyunk_benne/
2011-09-10
17:03:57
Előzmény: ifarkas #16967#17606
ifarkas!

Amennyiben érdekel még a dolog, adj vmi elérhetőséget, beszéljünk róla.

Üdv:R.
2011-08-25
15:38:11
Előzmény: ifarkas #16967#16977
Üdv ifarkas!

Az 5let jó, de...:)
Nem szeretném árulni ezeket a generátorokat, mert vannak olyan gyerek betegségei, mellyel én együtt tudok élni, de egy esetleges "vevőnél" jelentkező hiba miatt nem szeretnék konfliktust, reklamációt. Ismerőseim közül elég sokan nyaggatnak, h nekik is kéne egy ilyen, ezért elképzelhetőnek tartom, hogy a késöbbiekben kreálok egy olyan garnitúrát, melyen ezek a hibák már megoldottak és a készülék kifogástalan. Amennyiben ez megvalósul, értesítelek. :)

A topik hangulatából ítélve, nem gondoltam, h lesz itt valaki, akit ez érdekelni is fog. Gondoltam rá, h tegyek fel képet, csak itt szinte mindenki sarlatánságnak gondolja ezt a dolgot, (mint ahogy az első csalódások után én is) ezért feleslegesnek éreztem.
Egy kép a Merciről:

www.kephost.com/view3.php?filename=3sy46kbg5dhsjusy5il1.jpg



Üdv:R.
2011-08-25
10:53:28
Előzmény: Ruppert #16955#16967
Rupert!

Örülnénk neki, ha legalább fényképeket feltennél az általad barkácsolt szerkezetről, illetve az elmondásod szerint még van 2 ilyenre való anyagod. Akkor mennyi időbe telik a 2 darabot még megkreálni, és akkor azt lehetne esetleg itt árulni anyagár közelében. :)
Mit szólsz?
Biosolar Forum  =>  Világmegváltó ötletek  =>  HHOlapozz: 1, 2, 3   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva