English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Általános  =>  Tudatos vásárló
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-11-06
10:06:36
Előzmény: robert #29594#35156
A múlt hónapban felhívtak a szervizből, hogy náluk van a kenyér szeletelőm, 500 ft-ért átvehetem, vagy kidobják. Mondtam mivel nem adtak árajánlatot nem vagyok hajlandó fizetni. Mindegy menjek be érte. Bementem. Az illetékes átvette az átvételi papírt, összegyűrte, majd kidobta a szemétbe és nekiállt számlát írni. Mondtam, ne írja, mert nem fizetek. Vegye ki a szemétből az átvételit, és olvassa el, hogy ha az árajánlatot nem fogadom el akkor kell 500-at fizetni. Akkor kérem a javítást. Erre azt mondta, vigyem a készüléket. 4*6*10-es szénkefe kellett. Aztán keresgéltem, vettem 2 db 6*6*10-es, lesmirgliztem. És most van kenyérszeletelő megint. Maradt egy tartalék szénkefém. A megfogalmazás jó volt, nyugaton is vissza adják a kauciót, ha nem tudják megjavítani. Itthon van gond a mondat értelmezéssel.
villam64Válasz erre
2012-05-19
17:36:48
Előzmény: robert #29594#29595
De már meghalt és eltemették vele a filozófiáját. És elég rossz információim vannak a mostani bosch rendszerről.
2012-05-19
16:57:29
Előzmény: villam64 #29593#29594
villam64,

Az szerepel a papíron, hogy amennyiben az árajánlat után nem rendeled meg a javítást, úgy 500 forint a bevizsgálási díj (gondolom, hogy megrendelés esetén 0 ft). De ebben az esetben nem volt árajánlat, mert a szervíz nem kapott alkatrészt, vagyis egy harmadik, nem nevesített eset áll fenn.
Valóban hülyén van fogalmazva. A szervíznek pontosabban kellene fogalmaznia, és nem kellene annyira sz@rrágónak lennie. De pontatlanul fogalmaz, és sz@rrágó.

De mennyivel vagy beljebb, ha azt mondják, hogy a javítás 178 ezer forintba kerül? Megrendeled, vagy szó nélkül fizetsz 500 forintot?


Robert Bosch: "Mindig a következő irányelv vezérelt: Inkább pénzt veszítsünk, mint bizalmat. Az ígéreteim betartása, szavahihetőségem és termékeim értékébe vetett hit mindig fontosabb volt számomra, mint a rövid távú nyereség."

villam64Válasz erre
2012-05-19
16:45:13
Előzmény: robert #29591#29593
Ott az szerepel hogy: árajánlat után, ha nem javíttatom meg, akkor kell a bevizsgálás díját kifizetnem. Szó sincs ebben a mondatban arról, hogy ha nem tudják megjavítani, akkor is kell bevizsgálási díjat fizetnem. Honnan tudjam, hogy hozzányúlt-e. Foglalkozott-e vele. Vagy nem is ért hozzá. Nem logikus és etikus olyanért pénzt kérni, amit nem tudok megcsinálni. De az ő mondatukból is hiányzik ez a rész.
villam64Válasz erre
2012-05-19
14:20:02
Előzmény: robert #29591#29592
Nem, nem jól érted. Egy nem garanciális gépet megnéztem, és szerintem szénkefe hibás, csak nem tudtam visszafejteni a kivételét. Ezért összeraktam, és elvittem a szakszervizbe. Ahol nem foglalkoznak azzal, hogy mennyi ideig kell alkatrészt biztosítaniuk. És még javítás nélkül elkérnek 500 forintot. Hol van az leírva, hogy a ránézésért fizetnem kell 500 forintot. Ezek szerint megnézek egy jó nőt, akkor ő fizet nekem 500 forintot, ha nagyon jó, akkor meg 2000-et?
2012-05-19
14:10:24
Előzmény: villam64 #29589#29591
villam64,

Ha jól értem, akkor egy garis gépet szétszedtél, aztán darabokban elvitted a szervizbe?

Úgy tudom, hogy bizonyos ideig (az értéktől függően) a garanciális időn túl, vagy garanciavesztés esetén is alkatrész-utánpótlást kell biztosítani. Persze ettől még lehet drágább a javítás, mint egy új gép.

A Bosch fúrógépen másfél év kímélős üzemmód után tönkrement. A noname ütvefúró-vésőgépemmel egy építkezést végigcsináltam, 10 év óta használom. Elszállt egy Bosh és két B&D dekopír és jónéhány egyéb neves, de barkács kategóriájú gépem (a szovjetek nem). Sajnos az a tapasztalatom, hogy az olcsóbb kategóriában mindegy, hogy mit veszünk (úgyis mindent Kínában gyártanak), ezért alapos szemrevételezés után jöhet az obis, vagy... rászánom a tíz/hússzorosát, és ipari gépet veszek (amit szintén Kínában gyártottak).



Javítva: úgy tűnik rosszul tudtam :(
2003 óta, ha már nincs sem jótállás, sem szavatosság, akkor nem köteles biztosítani az alkatrész-utánpótlást a gyártó/forgalmazó, vagyis a fogyasztó kidobhatja a terméket.
Úgy tűnik, hogy a szerviz jogszerűen járt el, ha a gép átadásakor vállaltad a bevizsgálás díját :( Ez a fogyasztói társadalom motorja: vedd meg... használd egy ideig... dobd el... vegyél másikat !

Jótállási változások
A 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendeletet, mely szabályozta az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségére vonatkozó előírásokat, 2003. november 21. napjától kezdődően hatályon kívül helyezte a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet. Hatályon kívül helyezte ezen kívül a tartós fogyasztási cikkek alkatrész ellátásáról és javítószolgálatáról szóló 35/1978. (VII. 6.) MT. rendeletet, és ennek módosításait is.


villam64Válasz erre
2012-05-19
13:58:05
#29589
Múltkor megrendeltem egy bosch szeletelő javítását a szakszervízben.


Majd jött sms: melyben közlik, hogy készülékemhez nem rendelhető alkatrész. A készüléket átvehetem 500 ft bevizsgálási díj fizetésével.

Csak hogy, én nem álltam el a javíttatástól.
2012-02-01
13:49:17
Előzmény: villam64 #24382#24383
Three in one :)
villam64Válasz erre
2012-02-01
13:45:55
Előzmény: robert #24365#24382
A penicilint hozzá adják.
2012-02-01
09:38:42
#24365
Two in one: gombás szalonna :)




Biosolar Forum  =>  Általános  =>  Tudatos vásárló
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva