English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-03-28
10:54:22
Előzmény: villam64 #27756#27759
'Arra elég az 500 literes inkább, hogy éjjel nem használod, hanem reggel átnyomatod a radiátorokon, akkor felfűtsd a házat."-pontosan erre gondolok. Reggel 6-kor bekapcsolna egy időrellé, és mikor a házban 19-20 fokot elérte, kikapcsolna egy hőrelé. Estére érünk haza, minek füteni az üres lakást. Régen, a gázkazános időben a "jó" lakáshőmérséklet 19 fok volt, 20 fokon alig tudtunk elaludni, a kicsikkel alig lehetett birni. :-) Aztán jött a fáskazán, és most ott tartunk bánatomra, hogy az asszonynak a 21 a jó, a 20 éppen, és sajnos a kicsik is kezdik megszokni, alig lehet kipakolni őket a házból. És ez nem jó.
"A tartályod még nem tudom milyen egységekkel van a fűtés rendszereden. "- ezt nem értem, Hogy hogyan van bekötve a kazánhoz? este lefotózom, felrakom a képet. Meg kukáztam egy kereszt alakú csapot is, azt is fel akarom rakni, hogy mi az, és hogy hová tudnám használni.
Kazános kérdés, hogy mi tud vezérelni egy pillangószelepet, amit a sipban, vagy a kéményben helyeznék el úgy, hogy ne hülljön vissza a kazán a kéményen? És hogy lehet megoldani azt, hogy begyujtáskor, mikor még hideg a kazán, meg lehessen nyitani?
villam64Válasz erre
2012-03-28
09:45:54
Előzmény: barbot #27751#27756
Arra elég az 500 literes inkább, hogy éjjel nem használod, hanem reggel átnyomatod a radiátorokon, akkor felfűtsd a házat. Ha 1 napot akarsz, akkor 2 m3. A bojler elég jól dolgozott, amikor fűtöttem. Nekem a 300 liter 60 °C-os 2 napra elég. Az sem úgy volt. Az előző napkollektor jött ott le. A fűtés utána lett rácsatlakozva. Majd helyhiány miatt lett a másik napkollektor körbevezetve hozzá a fűtés rendszeren. Először a 2 m3 pufferen teszteltem a 30 csövet, de nyáron néhány fok pluszt jelentett csak. 35 fok víz lett. De a 300 literest tavaly már 60 °C-ra tudta melegíteni. Az nekem elég. Ezért mondtam, hogy neked 60 cső kell legalább. Én is használom a kapilláris thermo fejet, de valóban szűk a keresztmetszet. Kis vízmennyiséghez elmegy, de csak zárni tud egy csapot, és drágább a keverőszelepnél. Úgy keress rá, hogy kapilláris csöves thermo fej (a radiátorok thermo fejjel a töredéke árban ehhez képest). A csőtermosztát olcsóbb. Azzal az ajánlott hőfokkülönbség kapcsolóval vezérelheted a kazánt is, mert csak az első érintkezőjét dugod a kazán hőmérője mellé, a másik érzékelőt hűvösebb helyre lógatod. Azon az indulási hőfok is állítható a hőmérséklet különbség mellett. És egy nyomógombbal fixen bekapcsolhatod. A kikapcsolási hőmérséklet különbség nem állítható rajta. Nálam is egy hőfokkapcsoló végzi ezt, de azt össze kell forrasztani, és szar relét tesznek bele, és drágább. DB ügyben nézd meg a DB-s fórumot, ott Payagyerek, Sándor, Zsezse DB-s megoldása fenn van. Hogy oldották meg a biztos visszafolyást. Abban ők a jártasak.
Egy visszaforduló kell, ami nálad a fürdő, az nálam a tartály. A tartályod még nem tudom milyen egységekkel van a fűtés rendszereden. Azt is össze kell hangolni.
2012-03-28
08:40:42
Előzmény: villam64 #27747#27751
Sajnos erdő dolgában rosszúl állok én is, két évente jár 3 köbméter fa. A többit veszem. Amit jobban szeretnék az erdőben tartani amúgy.
Ha a fütésrendszer csöveiben + a kazánban kb. 130 liter viz van,(a dunaferr radiátorok térfogatát nem tudom sajnos), egy 300/500 literes, 60-70 fokra felfütött puffertartály mit tud emelni a hőmérsékleten? It arra gondolok, hogy egy sima időkapcsolóval reggelente be lehetne nyomni a házba a puffer vizét.
A radiátorokon termofej van, a fürdőszobait kivéve. A fürdőbe azért nem tettem, hogy az legyen a biztonsági kör, vagyis ha mindenütt lezárnak a termosztátos csapok, ott át tudjon fordulni a viz. Ezt még a gázkazános korszakban épitettem igy ki.
A fütésrendszer végére beépitett bojlerrel, ami a rajzodon szerepel, mi a tapasztalatod? Bevált?
A kazánba lógatható hőszonda alatt valami olyat értek, ami képes vezérelni egy termo-csapot, amit a radiátorokra is szerelnek. Arra gondoltam, a radiátorok termocsapja aránylag jó árban van, és ha a termofejet valami kazánba lógatható, vagy csőtermosztát szerű ketyeréével vezérelném meg, talán olcsóbb lenne, elérhetőbb, mint a nagy, motoros, stb szelepek. Persze itt az is akadály lehet, hogy a radiátorok termosztátos csapja aránylag szűk keresztmetszetű.

És akkor egy drain backos kérdés:
Ha a kollektorkörbe a fel vagy leszálló ág mellé beszerelnék még egy 8, vagy 10-es csövet a levegőnek, az segitene? Arra gondoltam, hogy igy nem keveredne levegőbuborék a vizbe, nem romlana a szivattyú hatásfoka, illetve a levegő nem oxidálná (talán) annyira a különböző elemeket. Segitené a leürülést is, mert a levegő felmenne a vékonyabb csövön, a vastag, fütéskörin meg leszaladna simán a viz.
villam64Válasz erre
2012-03-27
21:48:47
Előzmény: barbot #27746#27747
Nekem nincs erdőm, még kell a gázkazán. A puffert még csak néhányszor használtam. A kazánvédő nekem jól jött, mert néha lassan tüzelek. A második ötletelésből jött. A többi is. Nem a megtérülés miatt lett. Csak az elején gondoltam ilyesmire. Már nem számít. Több lábon állok ezzel a rendszerrel. Maguk a védelmi, szabályzó egységek elég drágák, nálam az olcsóbbak vannak. De hobbi szinten. 4 db hőfokkapcsoló, 1 db hőfokkülönbség kapcsoló, 2 db szoba termosztát, 1 db relé a tartály és gázkazán közötti váltáshoz. 2db esbe vtc511 60°C, 1 db vta322, 1 db gicommini kapilláris fej. Meg vár egy keverőszelep kollektor bővítés után, hogy visszakerüljön, és a napkollektorok feleslegét lekeverje a pufferre. Meg az összes radiátoron thermo fej. Ez csak 4 db. A kényelemnek ára van. Olyan csapokat vettem, amilyet a thermo fej kívánt. Együtt vettem. Nem ezek a tételek. Mit értesz a kazánba lógatható hőszonda alatt? Mi a feladata? Mert a szonda csak érzékelőt jelent, valamilyen kapcsoló modullal össze van kötve. A vtc 19 000. A vta 14 000.
Ott a többiek rendszer rajzait is megtalálod.
2012-03-27
21:23:21
Előzmény: villam64 #27736#27746
Akkor várom, várjuk a nagy rajzot. :-)
Amit láttam, az tetszik. Nekem a gázkazán bekötése elvileg nem kell, illetve ha bekötöm, akkor jó hosszan kell vezessem a vezérlést.
A keringetőszivattyúkat meg lehet spórolni, ha gravitációsan átfordul a viz?
Én anyagiak miatt kispóroltam a kazánvédő esbe? szelepet is (nem tudom, ez-e a pontos neve,az,ami 55-60 fokos vizet enged vissza a kazánba), ez a rendszer meg tele van ilyen automata szelepekkel. Ezeket nem lehet valahogy másként megoldani? Mennyit dobnak egy rendszer árán a minimálisan szükséges automata szelepek? Egyes csapokat nem lehet a radiátor termosztátos csapjaival vezérelni, illetve lehet-e termosztátos csapfej helyett kazánba/tartályba lógatható hőszondát kapni? A sok kütyü annyit dob a gazdaságosságon? Nem emeli nagyban meg a megtérülési időt?
villam64Válasz erre
2012-03-27
13:41:53
Előzmény: barbot #27735#27736
http://biosolar.hu/forum/show/21642#21642
Még nem álltam neki a teljes nagy rajznak. A hmv 2 hőcserélős, és a rajzon nem szerepel a 2 db thermofejes szabályzó. Az egyik a tartály tetején mér, és általában 35 °C-ig engedi a felső hőcserélőt működni. Utána egy vta322 50 °C körül engedi az alsó hőcserélőt működni. Addig visszaengedi a fűtés meleg ágát a hideg ágba. Így csak az 50 °C feletti víz megy az alsó hőcserélőbe. Szintén nincs rajta egy keringtető visszacsapóval a tartály és a fűtés rendszer között. A puffer tartály felső részét is nézi egy hőfokkapcsoló, és az 40 °C felett a szobatermosztát működésére a puffer felőli keringtetőt működteti. Alatta a gázkazánt kapcsolja be.
2012-03-27
12:49:53
Előzmény: sándor #27732#27735
sándor, villam64!

Igy már értem.
Kérdésem az, hogy 50-60 csővel számolva, és úgy, hogy a kollektorhoz felmenő rézcső a kollektor távolabbi ponjára csatlakozik, mekkora hőfok szükséges a drain back tartályban ahoz, hogy ne fagyjon bele a viz a felmenő rézcsőbe, mikor a szivattyú dolgozni kezd? Mondjuk egy átlagos -10-15 fokos reggelen, huzatos, szeles helyen?

villam64 #25083 -es hozzászólásában emliti: "3 hőforrás, gázkazán vegyes kazán, napkollektor egy csőrendszeren, azonos nyomáson. 3 hőelnyelő, radiátorok, puffer, hmv tartály hőcserélője ugyan azon az egy csövön, mint az előbbi hőtermelők, ugyan azzal a nyomással. Nem egy szokványos rendszer." -ez hogy müködik, van rajzod erről?

villam64Válasz erre
2012-03-27
11:42:41
Előzmény: barbot #27730#27731
60°-nál meredekebbre nem érdemes. Afölött a nyári is nagyon lecsökken. Nem fog a fűtési idényben annyit hozni. Olyankor hűvösebb van, az is sok veszteség. A méterenként 1 cm szerintem kollektornál is ideális. Ha több nap éri az javít a teljesítményén. Keress rá Sándor kollektoraira. Tett fel képet. Az enyémről is van kép, meg mérések. A cső berakásához a hozzávaló állvány elég magasságot enged. A hibás csővel akkor foglalkozz, ha gond lesz vele. Bármit megtehetsz, ha betartod a DB, az hogy a meleg felfelé áramlik, meg a bekötési szabályokat. A ferdét, és hozzáférést úgy gondoltam, hogy nem 2 db 30-as egymás mellett, hanem egy 20 és 30. Vagy 2 20-as, vagy 15-és 20, mert így esetleg több jut 1 sorba. És később a bővítés külön DB-vel és vezérléssel, mert mások lesznek a beállításai. A magasság, az elhelyezés valóban a szerelést nehezíti. Pontosan, óvatosan, ügyesen, csapatban.
2012-03-27
11:08:44
Előzmény: villam64 #27713#27730
A tájolás adott, elfogadtam. :-) Nagyjából a N 46° 29'szélességi fokon vagyunk. A rendszerem hatásfokát úgy is optimalizálhatom az igényeimhez, hogy meredekebbre állitom, hogy elsősorban ősszel, és tavasszal hozzon többet, nem?
Ami még a meredekebb állitás melett szól, az az, hogy ha a két méteres kollektort a kupáscseréptől párhuzamosan inditom a fedéssel, akkor kevés helyem marad körbejárni egy esetleges szerviznél.( Vagyis átlósan sincs helyem.) Ha meredekebben, akkor alul el lehet járni. Viszont mennyire emelhetem fel a kollektort, ha magasabb lesz a kupáscserépnél, az befolyásolhatja negativan a teljesitményt? Mekkora dölés kell, elég 1-2 cm a kollektor két vége között? A kollektor alatt még kell hely a csőcserének is, nem?


villam64Válasz erre
2012-03-27
07:10:09
Előzmény: barbot #27704#27713
Meg kell találnod a határt a lejtéssel és döntéssel. El kell fogadnod a tájoltságot. A lejtésnél figyelned kell arra, hogy a következő kollektor felé is legyen lejtésed, hogy teljesen vissza tudjon ürülni a rendszer. A döntésnél meg arra, hogy ha nagyon felállítod, akkor a mögötte lévő kollektort takarhatod a nap elől. Nem kell túlzásba vinni, de te látod, tudod elképzelni, hogy fognak állni a tetőn. A vákuumcső eléggé körbe lát. Esetleg a tetőn átlóba mennyi helyed van? Felfűzve két kisebb kollektor, vagy előkészítve. Egyébként ne aggódj, a kollektoroknak melegedniük kell, az első 6:30-as napsugarak csak megvilágítják. Valamennyit veszítesz, de nem vészes. Méretezésnél ezért kell számításba venni a veszteségeket. Az épület falán is lehet gondolkodni, ha nincs kihasználva. Szépen folyamatosan, tervezgetve, építve. Én is állandóan variálok. Nálam hamarosan a diófa levelei fognak hajnalban beárnyékolni. A hőmérséklet miatt később indulnak a kollektor rendszerek 9 óra felé. A tied egyből erős napsütést kap. Az alacsony nap elég szűrt még, kisebb az energiája.
2012-03-26
22:44:37
Előzmény: villam64 #27658#27704
Köszönöm a linket!
Ha hazaért a tartályos kollektorom, kérek árajánlatot,meg infókat.
Nem akarom megtartani a nyilt rendszert. Igy is gond az elhelyezés a tetőn. Nehéz lenne jól elhelyezni, és komoly akadály a súly is. A napokban figyelgettem a napsütéses órákat, pontosabban, hogy hogyan éri a nap a kiválasztott tetőt. Újabb hidegzuhanyt jelentett az, hogy nyári idő szerint de. 9-től du. 6,30-ig éri csak kiválasztott 45 fokos tetőt a napsütés, úgy árnyékolnak a szomszéd épületek. Mondjuk, ezen tudok javitani, ha jó meredekre állitom a csöveket, de mennyi a maximum, ? fok, és ez hatásfokban mit jelent? Meredekebbre állitva jobban körbejárhatná a nap, reggel 7.30-kor már süt a nap, illetve akkor bukkan ki a keleti dombok mögül. 9-kor érné pont élben a kollektort-vagyis egyetlen csövet (az első délkeletit), aztán a Nap du. 6.30-kor eltünik a szomszéd épület mögött.
Figyeltem a pince fölötti tetőt is, az is jó lenne talán, de a magasság a pince és a tetőn levő kollektor csúcspontja között megvan 8-9 méter. Hideg vizen kivül semmi nincs a pincében, költséges lenne rácsatlakozni a fütéskörre. És nincs hely a drain backnak az alacsony pincén fölül. Ezt a tetőt kb. 3/4 órával tovább süti a nap, aztán eltünik a nyugati dombok mögött.
villam64Válasz erre
2012-03-26
06:57:46
Előzmény: barbot #27653#27658
http://biosolar.hu/forum/show/27549#27549
www.hungaroklima.hu/?h_id=23
www.hungaroklima.hu/?h_id=48
Zoli53 is tett fel nyitott kollektort.
http://biosolar.hu/forum/show/12199#12199
http://biosolar.hu/forum/show/12209#12209
2012-03-25
22:16:25
Előzmény: villam64 #27649#27653
Hol is van ez az üzlet?
És lehet jó áron kapni egyéb kollektoros ketyeréket is? :-)

2012-03-25
19:23:55
Előzmény: pali #27616#27650
Igen, ez az. Udv, steing
villam64Válasz erre
2012-03-25
16:28:43
Előzmény: barbot #27648#27649
30 ezerből te is megjárnád budapestet. Ukrajnából nem lenne olcsóbb. Ezért nem lenne érdemes átmenned Kecskemétre?
OZONE SOLAR SCP58-30
Vákuumcsöves napkollektor,
30 csöves, ferdetető konzollal
112.000.- 140.000

A szolár üzletben megkapod a roppantógyűrűs csatlakozást. Csak előtte el kell döntened, hogy egyenest, vagy könyököt kérsz.
2012-03-25
16:08:12
Előzmény: villam64 #27638#27648
Az a baj a sikkollektorral, hogy nemcsak előre, hanem balra is döntenem kellene. És mivel az épülettető, amelyikre kerül,elég szeles helyen van, hát állandóan fogná a szelet, télen a havat.A sikkollektort meg körbejárhatja a nap, de. 9 körül éri esetleg csak a szélső csövet.
Szünetmentes tápom már van, a kazáné. Egy számitógép-táp és egy 55 Ah-s autóakkumulátor házasságából született. Nem tökéletesen szinuszos a jel, de a keverőszivattyú, vezérlés megy vele. És mivel nyáron a kazánnak amúgy sem kell a szivattyú, legalább nem áll üresben. :-)
Tényleg jó lenne egyből a bővitett rendszer.
De itt vannak az itteni árak:
grünpower 100 literes 419 euró
200 literes589 euró
250 literes, nyomásálló 899 euró
aztán a westech ("olcsó kinai") 30 csöves 200.000 ft, de van drágább kategória is...
villam64Válasz erre
2012-03-25
08:13:12
Előzmény: barbot #27634#27638
Jó a síkkollektor. Viszont nem bírja az áram szünetet. Ezzel hogy állsz? A szünet mentes rendszer kiépítése plusz költség. Jelentős. Én a légellenállása miatt sem kedvelem. Igaz, hogy a régi tartályos síkkollektoromat, tartály nélkül, mint olcsó megoldást, tervezem sorba kötni a 30 csövesemmel, de jobban fel kell rögzítenem annál. Mint írtam, én is a fűtés rendszert használom a meleg víz továbbítására. A tartályom ugyan úgy rajta van, mint a tied. A különbség, hogy nekem még egy 2000 literes puffer is rajta van, így háromszor ennyi kollektor sem okozna túlmelegedést, csak tényleges egy hónappal kevesebb fűtést. Úgy tervezz, hogy később meg legyél elégedve.
Itt van méretezés neked. Az első 60 cső, a második kettő 6 m2 sík de más szöggel dél felé.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=++++WIKOSUN2002Ti&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=6&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=45&col_azm3=30&col_tilt1=60&col_tilt2=60&col_tilt3=60&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
Itt az első kettőn a 60 csöves eltolt szöggel dél felé.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=4.8&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=30&col_azm3=30&col_tilt1=60&col_tilt2=60&col_tilt3=60&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
Itt a dőlés szög 60-ról 50-re véve.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=4.8&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=30&col_azm3=30&col_tilt1=50&col_tilt2=50&col_tilt3=50&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
villam64Válasz erre
2012-03-25
07:40:22
Előzmény: barbot #27632#27636
Magát a napkollektort amikor tervezik, és megadják az adatokat az ideális, veszteség nélküli. Ebből le kell vonni a beszerelési hely veszteségei. Egy 300 literes tartály legalább 2 kWh/nap. A csövezés vesztesége, hőcserélő vesztesége. Víz használat vesztesége, mert nálad távol van. A kollektor növekvő hőmérsékletéből adódó veszteség. Ezt megnézheted, ha a tartályt nem 50 °C-ra állítod, hanem 60-70 °C-ra. A kollektornak ekkor magasabb hőmérsékleten kell járnia, kisebb lesz a rendszer éves hozama. A második tartályt érdemes nálad ugyan úgy rákötni a fűtésre. Együtt melegedne a lenti hmv-vel, csak amíg felér a víz az alsó tartályból, addig ebből meleg folyna. Ez addig hideget kap de utána meleget. Egy 100 literesből kiveszel 10 litert mire felér a meleg víz, utána a további vízkivétel már visszamelegíti ezt a felső tartályt. Nyáron ez is segítene a víztárolásban. Ez szintén többlet költség, de amúgy is meg kellene csinálni. Ennek a tartálynak is lenne egy plusz napi hővesztesége víz kivétel nélkül is, 1 kWh, de kevesebb víz fogyna. Kisebb víz hőfok elég lenne. Lenn a kazánháznál neked még viszonylag rövidek a csőszakaszaid, ez jó. Én nálam hosszabb, de fele annyian vagyunk 1 db 30 csövesre. És nincs 70 °C-os víz. A víz mennyisége is számít, a külső hőmérséklet. És felhő átvonulás, vagy nyáron borult napok. A kollektor, csak napsütésben dolgozik. Egyéb időben a veszteségre megy a termelése. Kettőnél a másodiknak nem kell a veszteséggel foglalkoznia. Ha most megépíted eggyel, az egy tapasztalása lesz a rendszernek. De én már most 2 db 30 csövest javaslok, és az építést is az 1 db 30 csövessel, vagy ha kisebbet építesz, hogy majd egy gyors összetoldással meg tudd oldani a bővítést később.
2012-03-24
23:32:25
Előzmény: villam64 #27578#27632
Sziasztok!
villam64
Mindenképpen kell egy hmv tartály a fürdőbe, kollektorral, vagy anélkül, mert sajnos a viz ára is az egekben.Mondjuk,sosem engedjük potyára a vizet, hisz a csöben lehült hidegviz legalább arra jó, hogy ne kelljen a meleghez hideget keverni utólag.Csak igy jobban áthüll a fürdőkád, de kibirjuk. Majd ha odakerülök, kérek egy rajzot, meg egy alkatrészlistát, hogy jól menjen a két hmv tartály közötti vizcsere. Ami bekeverhet esetleg, az az, hogy nem ajánlják fogyasztásra a hmv tartályból kikerült vizet, de nem tudom,miért.
Mit értesz azalatt, hogy " Úgy számolhatsz, hogy 1 db 30 csöves épp hogy biztosít meleg vizet nálad." ?

szocsmarci
tetszik a roppantóidomos megoldás, szerintem itt is lehet kapni valahol. rezet szeretnék, csak ki kell matekelni , hogy maradjon meg az ára. :-) Szivattyút meg-meglepődtem- láttam vilot 10.000 ft-ért valamelyik netes üzletben. kb. ennyit is számoltam-bár itt a fórumon inkább a grundfost ajánlották.

steing
Segits, hogy lekörözzelek!
Ma beszélgettem egy nagyon környezettudatos emberkével- aki teljesen le akar szakadni a multik szolgáltatásairól. Ezelőtt 3 évvel klészitett egy grünpower-tipusu, 230 literes kollektort, a hordórészt horganyzottlemezből. Azt mondja, birja a fagyot is, és szerinte az való ide. De nincs mosógép,stb. Merthogy 12 V-os rendszert épitett ki a házában.Kiváncsi vagyok rá, ha megnézhetem, elmesélem.
Néztem azt a csövet, jó lenne, de a netes vásárlással hadilábon állok- bár ott vettem a kollektoromat is (amit még mindig hazavárok...)

Mellesleg a tegnap bementem egy kollektoros céghez. Holnap leirom a tapasztaltakat, de még vissza fogok menni oda.
villam64Válasz erre
2012-03-24
09:48:14
Előzmény: barbot #27553#27619
Nézted Zsezse rendszerét? www.i-house.hu/haz/zrinyi/online/
És Steing-é. www.steing.homelinux.org/solar/
2012-03-24
09:01:47
Előzmény: steing #27608#27616
Szia steing!

Erre gondoltál a Single Tube DN16 on the roll Tube Internal Dimension 16.3mm ± 0.3mm Tube External

www.shentaisolar.ie/web/products/Solar-Accessories/

ebay-t most nem tudok nyitni.

Pali
2012-03-23
20:59:48
Előzmény: barbot #27553#27608
barbot,

sajnos a legolcsóbb napkoli már nem lehet a tiéd.. az nálam van :-D

de komolyan, 5-rétegű csővel még én sem vacakoltam. Talán itt írta valaki, hogy nem is szabad/ajánlott olyan helyen használni ahol mínusz van, mert megrepedezik, vagy mi. a meleg ágban pedig tényleg gáz lehet, ha (főleg a DB-s rendszernél) indulásnál belódul a 100fölötti melegvíz. én ilyet vettem:
ebay.de és ott a DN16-ra keresel, megjön. 3.4EUR/méter a végére meg kell egy anya meg egy alátét+szigetelés.

Jobban hajlik mint a lágyréz, nem tudod megtörni.. stb. nézd meg, szállít hozzátok is. én csütörtökön rendeltem, anno és 7főre ott volt a csomag.. olcsóbb mint a réz...

szivattyú: használtat én sem ajánlok, ha beáll futkoshatsz és akkor csak drágán tudsz hirtelen venni. meg a régiek élből többet fogyasztanak(akkor még nem számított annyira)

én is azt javaslom, hogy mindet ott vegyél meg ahol olcsó, én kb 20helyről vettem össze mindent, összesen 3 országból :-D még jó hogy van internet :D
szocsmarciVálasz erre
2012-03-23
18:49:50
#27597
Barbot.
Ne nagyon spórolj az anyagminőséggel, több lesz vele később a vesződség, mint a nyereség és az öröm. A legdrágább rendszer az, amelyik nem működik.

"Csak a felmenő cső legyen ötrétegű műanyag"
A kollektor kötéseknél még lágyforasztásos rézforrasztást sem szabad használni, pedig az 110°C-ra van "hitelesítve". Csak kemény forrasz vagy roppantógyűrűs csatlakozó jöhet szóba a magas (akár 150-200°C-os) hőmérséklet miatt.

Szivattyú- használt ? - szerintem vegyél újat, ez lesz az egyetlen mozgó alkatrészt tartalmazó szerkezet a rendszeredben, így ez az egyik legérzékenyebb. Ne felejtsd, hogy a szivattyú is öregszik, idővel csökken a szállítási teljesítménye. Ma még nem éri meg 50E Ft-ost venni, de pár év múlva már lehet végezni a gazdaságossági számításokat.


villam64Válasz erre
2012-03-23
14:40:09
Előzmény: barbot #27553#27578
Barbot
Azt is javaslom beütemezni a második kollektorral, hogy a felhasználási helyhez egy 100 literes tartályt szintén a fűtés rendszerről melegítve. Ez lenne az utó tartály. Először a csap víz a 300-asba menne, majd a 100-as hideg bemenet, majd a csapok. Kevesebbet kellene meleg vízre várni. Keverő szelepekkel, jó pénzért, beállítható, hogy ne keringtesse ki a vizet az elején a szivattyú. Úgy számolhatsz, hogy 1 db 30 csöves épp hogy biztosít meleg vizet nálad.
2012-03-22
22:16:44
Előzmény: villam64 #27549#27553
igazad van, jobb a rosszra számitani, aztán ha bejön a jó, rendben, ha nem, akkor nincs akkora pofára esés.
Amit matekeltem az előző hozzászólásban, úgy gondoltam, hogy tartályt itthon kapok használtat olcsón, és megvenném anélkül a redszert, ha adják. Igy meglenne egyben a drain back rendszer, és mellé jönne a 30 csöves kollektor. Persze, akkor még úgyis kell a hőcserélő, csövek, stb. Elfutott a költségvetésem. Most egyelőre úgyis az erőgyüjtés van soron, meg a rendszer elméleti és gazdasági optimalizálása. Megnéztem újra a másik honlapot, és ott tetszik, biztató az, hogy vannak 10,12,15 csöves kollektorok is, kevesebb pénzel is lehet fejlesztgetni egy jó alaprendszerre.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva