English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-03-29
17:44:17
#27810
Csak állok, és bámulok, mint a borjú az új kapu előtt...Egy egész fórumot dedikáltatok alacsony költségvetésű tervemnek. :-)
Köszönöm a lehetőséget, és remélem, hogy nem lessz amojan "Vajúdnak a hegyek, egér születik" terv, és segitségetekkel meg is valósul!
Köszönet érte!

villam64Válasz erre
2012-03-29
13:17:39
Előzmény: barbot #27804#27805
8 literes DB-ben ne gondolkodj. A légbuborékot nem tudnád megszüntetni, és a szivattyúba menne. Azért van 20-30 literes DB tartály. Kisebbet ne csinálj.
2012-03-29
13:06:20
Előzmény: sándor #27795#27804
Szeretem az egyszerű dolgokat, csak közbe-közbe úgy vagyok velük, mint a székely bácsi a gözmozdonnyal: "Értem én, hogy gőzmozdony, de mi hajtja?!! :-)

Megnéztem a belinkelt oldalakat. Megnéztem payagyerek rajzát a légüstös kivezetésról. Aztán összeolvastam a Te rendszereddel, és az én elgondolásommal: Lehet azt csinálni, hogy a még egyszerübb cimén a légüstöt kihagyom, csak egy fejjel lefele forditott U legyen a kollektor végén? Igy ki lehet hagyni egy T idomot, egy kinyuló csővéget, és egy záródugót. Ezeket vagy préselni kellene, vagy keményforrasztani. Elméletileg tudok kölcsönkérni egy rézcső-hajlitót, és ha egy szép ivet hajlitok a kollektor magaspontjához a leszálló csö végére megteszi? Vagy mindenképpen kell a légüst, hogy lerugja/megszakitsa a vizet leálláskor? Hajlitva gazdaságosabb lenne.

A szigetelt csövet 50-es, műanyag szenyvizcsőbe gondoltam belehúzni, épp az emlegetett madarak miatt is. A madarakat elhajtani nem fogom, elég bajuk van azoknak nélkülünk is. A szigetelőszivacsban nem bizok, mert még ha zárt szerkezetű is, akkor is vesz fel valamennyi vizet, vagy ha nem is, nem tud lecsúszni róla a hó.

Jó 5let megcsináltatni a tartályt. :-) Szétnézek a használt kazánakkal kupeckedők házatáján, hátha van valami kicsi, inox tartályuk.

Néztem egy drain back méretezőt, eszerint nekem, 50 csőre számolva (álom, álom...), 18-as rézcsővel, 6 méteres emelőmagasságal max. 8,5 liter-es db tartályra van szükségem. Ez megfelel, vagy legyen nagyobb? Ha olcsón 20,30 literest kapok, azt használhatom-e?

Igértek egy régi, 160, vagy 180 literes régi (20-25 éves) villanybojlert csókért. Horganyzott kivül, belül. Ezt használhatnám a hmv készitésére, lehetne ez a kollektor hmv tárolója, amit időnként átszivattyúzok a 300 literesbe, vagy inkább legyen forditva, mint (asszem) payagyereknél? Ha a 300 literest melegiteném, és ebben a 160(180)-as-ban csak a legmelegebb vizet tárolnám, akkor ebből egyszerübben át lehetne kergetni a vizet a jövőben a házban elhelyezendő hmv tárolóba. Ezt a bojlert nem tudom bevinni, elég viharvert a külseje. Ugyanezzel kapcsolatban kérdezném, hogy ha kiszedem az üvegvatta szigetelést, akkor helyetesithetem purhabbal? Könnyű lenne befújni az üvegvatta helyére, a boritólemez, és a tartály közé. Ebbe hajlithatnék elméletileg jó hosszú csőspirált.
2012-03-29
08:05:01
Előzmény: sándor #27784#27791
Szia Sándor!

Nem cseles kérdés, csak itt télen sokan vannak kint. :-) Magyarul hideg van. Pl. az idén szivtak egy páran, akik csak 60-70 cm-re kaparták el a hidegviz-vezetéket.
Jól matekeltél, a szükséges emelőmagasság kb. 5,5, max 6 méter. És abban is igazad van, hogy az indulás a kritikus.
Én arra gondoltam-pontosan az U alakú alsó has miatt- hogy az U alsó, vizszintes részébe csinállok egy cső a csőben hőcserélőt, és az nemcsak a felmenő ágba szorult vizet melegiti, hanem a drain back tartályban levőt is. Csak kihagytam valamit a matekből: a visszahüllést. Ugyanis ha a kazán hőfoka 55 fok alá esik, megáll a keverőszivattyú, és nincs meleg viz a fütésben. A rézcső meg hamar letudja a benne maradt hőt. Ezért aztán arra gondoltam, hogy a hmv tartály ki és beömlő ágára csinállok egy oldalára fektetett U vezetéket, aminek az alső ága füti a drain back alső, és felmenő ágát. De itt megint gond lehet, mert nem tudok alsó hőmérsékletet a hmv tartályban, vagy ha elfürödjük, és reggelre csak langyos viz marad, akkor szivás lesz az első indulás, mint ahogy irod.
Mondjuk elektronikávak meg lehet oldani, hogy a hmv tartályból egy szivattyó gyorsan bekeverjen a hőcserélőbe vizet a kollektor indulása előtt, de ez bonyolitja a rendszert, és attól teszi függővé, hogy van-e 40 fokosnál melegebb viz a kollektor első indulásakor a hmv tartályban. És ez megint hibalehetőségek tárháza.
A jó rendszer egyszerű kell legyen-tehát a fütött drain back tartály nem járható út...
Akkor marad a vizcsere évi 2 alkalommal. Ez rendben van.
Ami meg a viz által kiszoritott levegő visszavezetését illeti, másnak is eszébe jutott-még előttem:
http://biosolar.hu/forum/449/0
Zumi szép rajzot készitett róla. Igy gondoltam valahogy én is. Az autós üzletben lehet vásárolni méterben réz fékcsövet, az ideális lenne erre. Valahogy nem csipem a szivattyúval lefele nyomott vizben felfelé kivánkozó légbuborékokat. Ezt még jó lenne átbeszélgetni részletesebben, hátha mégis megoldás lehet. Össze lehet szigetelni a másik két csővel, bekötni meg be lehet a drain back tartály vizszintjénél kinyulló csővégbe, egy T-vel. És gondolj bele: Ha gőz képződik a kollektorban, az felfele fog kivánkozni. És akkor ezt a felfele induló, külön csövet fogja választani, és mire leér, szépen kicsapódik. Mit szólsz?
A drain back tartályról meg alkalomadtán kérek egy rajzot.
És itt a jelenlegi, elfutott költségvetésű rendszer:

Frissitett költségvetés Drain Back-os változathoz, bruttóra javitom az árakat, felfelé kerekitem egyszerübb:

- 30 csöves kollektor
- tartókeret (ugyanott) - 20000
- 10 liter fagyálló (itthon)- 7000
- hőcserélő (
- 2 drb hőfokkülönbség-kapcsoló (1 a kollektorkörbe, 1 a hmv körbe)
- 20 m 20-as rézcső, kb. - 17000
- drain back + szerelési egységcsomag

Idáig kb. (egy kicsit felkerekitve, úgyis kimarad mindig valami) 273000 ft. Ebból még lehet lefaragni? kezdek kifutni még a virtuális keretből is...

kell még:
- idomok
- kiemelő állvány
- hőmérők
- visszacsapószelep
- tartalék vákuumcső
villam64Válasz erre
2012-03-29
07:38:14
Előzmény: barbot #27786#27788
Nem ismerem a kapható pillangó szelepeket. Azt tudom, hogy a kazánnak a kimenetén van. A kéményre barkácsolhatsz valami kézi működtetésűt. A tartályt lezárnám a fűtéskör felé visszacsapóval. A védelmet inkább hőfokkapcsolókkal oldanám meg. Fagyveszély esetén működtetnék a keringtetőt. Nálam is ezek védik a kollektort. 2 db. Neked is a fagyveszélyes helyekre kellene tenned. Csak 0 °C környékén működne. És nem hűtené feleslegesen a tartályt. Több hőmérőt kellene tartanod. Például a kazánházban, hogy tudd mennyire érdemes a fagy veszéllyel foglalkoznod. 30 KW-os kazánt nem működtetnék keringtető nélkül.
2012-03-29
06:58:28
Előzmény: villam64 #27783#27786
Szia!
A hmv tartálynál visszacsapószelep csak a hidegvizi ágon van. Ugyanis mikor készült a rendszer, még nem volt szünetmentes tápom, és arra gondoltam, hogy ha villany nélkül maradok, illetve ha meghibásodik a szivattyú, akkor megnyitom a kerülőkört (ami a fotókon a keverőszivattyútól balra látható), és akkor azon az ágon keresztűl gravitációsan átfordul a kazán és a hmv tartály között a viz, igy is hülve. Illetve reménykedtem, hogy nyáron talán tudok spórolni a keverőszivattyú áramán, vagyis hogy hmv-et anélkül is csinál a kazán. Csináll is, de mivel a nyári tüzelőanyag nem fa, és nagyon gyorsan fel szokott futni a hőmérséklet a kazánban, nem mertem keverőszivattyú nélkül müködtetni.
Persze, vissza is hüll a hmv tartály a kazán felé, sokszor annyira, hogy beindul a szivattyú. Ezt sajnálom részben (napi 10 fok a hőveszteség a hmv tartályban), de télen jól fog, hogy ne fagyjon el semmi. De mindenképpen jó lenne egy pillangószelep a kéménybe.
villam64Válasz erre
2012-03-28
22:12:01
Előzmény: barbot #27782#27783
Pontosabban, azt akartam kérdezni, hogy ezek szerint visszacsapószelepet, vagy keverőszelepet nem használsz a hmv tartály fűtésről történő automata leválasztására? Miután felfűtöd, a gravitációs keringést, hogy gátolod meg?
2012-03-28
21:40:48
Előzmény: villam64 #27756#27782
Küldöm az igért fotókat a kazánról, de a kereszt alakú csapot nem volt időm fotózni, azt holnap pótolom.





2012-03-28
10:54:22
Előzmény: villam64 #27756#27759
'Arra elég az 500 literes inkább, hogy éjjel nem használod, hanem reggel átnyomatod a radiátorokon, akkor felfűtsd a házat."-pontosan erre gondolok. Reggel 6-kor bekapcsolna egy időrellé, és mikor a házban 19-20 fokot elérte, kikapcsolna egy hőrelé. Estére érünk haza, minek füteni az üres lakást. Régen, a gázkazános időben a "jó" lakáshőmérséklet 19 fok volt, 20 fokon alig tudtunk elaludni, a kicsikkel alig lehetett birni. :-) Aztán jött a fáskazán, és most ott tartunk bánatomra, hogy az asszonynak a 21 a jó, a 20 éppen, és sajnos a kicsik is kezdik megszokni, alig lehet kipakolni őket a házból. És ez nem jó.
"A tartályod még nem tudom milyen egységekkel van a fűtés rendszereden. "- ezt nem értem, Hogy hogyan van bekötve a kazánhoz? este lefotózom, felrakom a képet. Meg kukáztam egy kereszt alakú csapot is, azt is fel akarom rakni, hogy mi az, és hogy hová tudnám használni.
Kazános kérdés, hogy mi tud vezérelni egy pillangószelepet, amit a sipban, vagy a kéményben helyeznék el úgy, hogy ne hülljön vissza a kazán a kéményen? És hogy lehet megoldani azt, hogy begyujtáskor, mikor még hideg a kazán, meg lehessen nyitani?
villam64Válasz erre
2012-03-28
09:45:54
Előzmény: barbot #27751#27756
Arra elég az 500 literes inkább, hogy éjjel nem használod, hanem reggel átnyomatod a radiátorokon, akkor felfűtsd a házat. Ha 1 napot akarsz, akkor 2 m3. A bojler elég jól dolgozott, amikor fűtöttem. Nekem a 300 liter 60 °C-os 2 napra elég. Az sem úgy volt. Az előző napkollektor jött ott le. A fűtés utána lett rácsatlakozva. Majd helyhiány miatt lett a másik napkollektor körbevezetve hozzá a fűtés rendszeren. Először a 2 m3 pufferen teszteltem a 30 csövet, de nyáron néhány fok pluszt jelentett csak. 35 fok víz lett. De a 300 literest tavaly már 60 °C-ra tudta melegíteni. Az nekem elég. Ezért mondtam, hogy neked 60 cső kell legalább. Én is használom a kapilláris thermo fejet, de valóban szűk a keresztmetszet. Kis vízmennyiséghez elmegy, de csak zárni tud egy csapot, és drágább a keverőszelepnél. Úgy keress rá, hogy kapilláris csöves thermo fej (a radiátorok thermo fejjel a töredéke árban ehhez képest). A csőtermosztát olcsóbb. Azzal az ajánlott hőfokkülönbség kapcsolóval vezérelheted a kazánt is, mert csak az első érintkezőjét dugod a kazán hőmérője mellé, a másik érzékelőt hűvösebb helyre lógatod. Azon az indulási hőfok is állítható a hőmérséklet különbség mellett. És egy nyomógombbal fixen bekapcsolhatod. A kikapcsolási hőmérséklet különbség nem állítható rajta. Nálam is egy hőfokkapcsoló végzi ezt, de azt össze kell forrasztani, és szar relét tesznek bele, és drágább. DB ügyben nézd meg a DB-s fórumot, ott Payagyerek, Sándor, Zsezse DB-s megoldása fenn van. Hogy oldották meg a biztos visszafolyást. Abban ők a jártasak.
Egy visszaforduló kell, ami nálad a fürdő, az nálam a tartály. A tartályod még nem tudom milyen egységekkel van a fűtés rendszereden. Azt is össze kell hangolni.
2012-03-28
08:40:42
Előzmény: villam64 #27747#27751
Sajnos erdő dolgában rosszúl állok én is, két évente jár 3 köbméter fa. A többit veszem. Amit jobban szeretnék az erdőben tartani amúgy.
Ha a fütésrendszer csöveiben + a kazánban kb. 130 liter viz van,(a dunaferr radiátorok térfogatát nem tudom sajnos), egy 300/500 literes, 60-70 fokra felfütött puffertartály mit tud emelni a hőmérsékleten? It arra gondolok, hogy egy sima időkapcsolóval reggelente be lehetne nyomni a házba a puffer vizét.
A radiátorokon termofej van, a fürdőszobait kivéve. A fürdőbe azért nem tettem, hogy az legyen a biztonsági kör, vagyis ha mindenütt lezárnak a termosztátos csapok, ott át tudjon fordulni a viz. Ezt még a gázkazános korszakban épitettem igy ki.
A fütésrendszer végére beépitett bojlerrel, ami a rajzodon szerepel, mi a tapasztalatod? Bevált?
A kazánba lógatható hőszonda alatt valami olyat értek, ami képes vezérelni egy termo-csapot, amit a radiátorokra is szerelnek. Arra gondoltam, a radiátorok termocsapja aránylag jó árban van, és ha a termofejet valami kazánba lógatható, vagy csőtermosztát szerű ketyeréével vezérelném meg, talán olcsóbb lenne, elérhetőbb, mint a nagy, motoros, stb szelepek. Persze itt az is akadály lehet, hogy a radiátorok termosztátos csapja aránylag szűk keresztmetszetű.

És akkor egy drain backos kérdés:
Ha a kollektorkörbe a fel vagy leszálló ág mellé beszerelnék még egy 8, vagy 10-es csövet a levegőnek, az segitene? Arra gondoltam, hogy igy nem keveredne levegőbuborék a vizbe, nem romlana a szivattyú hatásfoka, illetve a levegő nem oxidálná (talán) annyira a különböző elemeket. Segitené a leürülést is, mert a levegő felmenne a vékonyabb csövön, a vastag, fütéskörin meg leszaladna simán a viz.
villam64Válasz erre
2012-03-27
21:48:47
Előzmény: barbot #27746#27747
Nekem nincs erdőm, még kell a gázkazán. A puffert még csak néhányszor használtam. A kazánvédő nekem jól jött, mert néha lassan tüzelek. A második ötletelésből jött. A többi is. Nem a megtérülés miatt lett. Csak az elején gondoltam ilyesmire. Már nem számít. Több lábon állok ezzel a rendszerrel. Maguk a védelmi, szabályzó egységek elég drágák, nálam az olcsóbbak vannak. De hobbi szinten. 4 db hőfokkapcsoló, 1 db hőfokkülönbség kapcsoló, 2 db szoba termosztát, 1 db relé a tartály és gázkazán közötti váltáshoz. 2db esbe vtc511 60°C, 1 db vta322, 1 db gicommini kapilláris fej. Meg vár egy keverőszelep kollektor bővítés után, hogy visszakerüljön, és a napkollektorok feleslegét lekeverje a pufferre. Meg az összes radiátoron thermo fej. Ez csak 4 db. A kényelemnek ára van. Olyan csapokat vettem, amilyet a thermo fej kívánt. Együtt vettem. Nem ezek a tételek. Mit értesz a kazánba lógatható hőszonda alatt? Mi a feladata? Mert a szonda csak érzékelőt jelent, valamilyen kapcsoló modullal össze van kötve. A vtc 19 000. A vta 14 000.
Ott a többiek rendszer rajzait is megtalálod.
2012-03-27
21:23:21
Előzmény: villam64 #27736#27746
Akkor várom, várjuk a nagy rajzot. :-)
Amit láttam, az tetszik. Nekem a gázkazán bekötése elvileg nem kell, illetve ha bekötöm, akkor jó hosszan kell vezessem a vezérlést.
A keringetőszivattyúkat meg lehet spórolni, ha gravitációsan átfordul a viz?
Én anyagiak miatt kispóroltam a kazánvédő esbe? szelepet is (nem tudom, ez-e a pontos neve,az,ami 55-60 fokos vizet enged vissza a kazánba), ez a rendszer meg tele van ilyen automata szelepekkel. Ezeket nem lehet valahogy másként megoldani? Mennyit dobnak egy rendszer árán a minimálisan szükséges automata szelepek? Egyes csapokat nem lehet a radiátor termosztátos csapjaival vezérelni, illetve lehet-e termosztátos csapfej helyett kazánba/tartályba lógatható hőszondát kapni? A sok kütyü annyit dob a gazdaságosságon? Nem emeli nagyban meg a megtérülési időt?
villam64Válasz erre
2012-03-27
13:41:53
Előzmény: barbot #27735#27736
http://biosolar.hu/forum/show/21642#21642
Még nem álltam neki a teljes nagy rajznak. A hmv 2 hőcserélős, és a rajzon nem szerepel a 2 db thermofejes szabályzó. Az egyik a tartály tetején mér, és általában 35 °C-ig engedi a felső hőcserélőt működni. Utána egy vta322 50 °C körül engedi az alsó hőcserélőt működni. Addig visszaengedi a fűtés meleg ágát a hideg ágba. Így csak az 50 °C feletti víz megy az alsó hőcserélőbe. Szintén nincs rajta egy keringtető visszacsapóval a tartály és a fűtés rendszer között. A puffer tartály felső részét is nézi egy hőfokkapcsoló, és az 40 °C felett a szobatermosztát működésére a puffer felőli keringtetőt működteti. Alatta a gázkazánt kapcsolja be.
2012-03-27
12:49:53
Előzmény: sándor #27732#27735
sándor, villam64!

Igy már értem.
Kérdésem az, hogy 50-60 csővel számolva, és úgy, hogy a kollektorhoz felmenő rézcső a kollektor távolabbi ponjára csatlakozik, mekkora hőfok szükséges a drain back tartályban ahoz, hogy ne fagyjon bele a viz a felmenő rézcsőbe, mikor a szivattyú dolgozni kezd? Mondjuk egy átlagos -10-15 fokos reggelen, huzatos, szeles helyen?

villam64 #25083 -es hozzászólásában emliti: "3 hőforrás, gázkazán vegyes kazán, napkollektor egy csőrendszeren, azonos nyomáson. 3 hőelnyelő, radiátorok, puffer, hmv tartály hőcserélője ugyan azon az egy csövön, mint az előbbi hőtermelők, ugyan azzal a nyomással. Nem egy szokványos rendszer." -ez hogy müködik, van rajzod erről?

villam64Válasz erre
2012-03-27
11:42:41
Előzmény: barbot #27730#27731
60°-nál meredekebbre nem érdemes. Afölött a nyári is nagyon lecsökken. Nem fog a fűtési idényben annyit hozni. Olyankor hűvösebb van, az is sok veszteség. A méterenként 1 cm szerintem kollektornál is ideális. Ha több nap éri az javít a teljesítményén. Keress rá Sándor kollektoraira. Tett fel képet. Az enyémről is van kép, meg mérések. A cső berakásához a hozzávaló állvány elég magasságot enged. A hibás csővel akkor foglalkozz, ha gond lesz vele. Bármit megtehetsz, ha betartod a DB, az hogy a meleg felfelé áramlik, meg a bekötési szabályokat. A ferdét, és hozzáférést úgy gondoltam, hogy nem 2 db 30-as egymás mellett, hanem egy 20 és 30. Vagy 2 20-as, vagy 15-és 20, mert így esetleg több jut 1 sorba. És később a bővítés külön DB-vel és vezérléssel, mert mások lesznek a beállításai. A magasság, az elhelyezés valóban a szerelést nehezíti. Pontosan, óvatosan, ügyesen, csapatban.
2012-03-27
11:08:44
Előzmény: villam64 #27713#27730
A tájolás adott, elfogadtam. :-) Nagyjából a N 46° 29'szélességi fokon vagyunk. A rendszerem hatásfokát úgy is optimalizálhatom az igényeimhez, hogy meredekebbre állitom, hogy elsősorban ősszel, és tavasszal hozzon többet, nem?
Ami még a meredekebb állitás melett szól, az az, hogy ha a két méteres kollektort a kupáscseréptől párhuzamosan inditom a fedéssel, akkor kevés helyem marad körbejárni egy esetleges szerviznél.( Vagyis átlósan sincs helyem.) Ha meredekebben, akkor alul el lehet járni. Viszont mennyire emelhetem fel a kollektort, ha magasabb lesz a kupáscserépnél, az befolyásolhatja negativan a teljesitményt? Mekkora dölés kell, elég 1-2 cm a kollektor két vége között? A kollektor alatt még kell hely a csőcserének is, nem?


villam64Válasz erre
2012-03-27
07:10:09
Előzmény: barbot #27704#27713
Meg kell találnod a határt a lejtéssel és döntéssel. El kell fogadnod a tájoltságot. A lejtésnél figyelned kell arra, hogy a következő kollektor felé is legyen lejtésed, hogy teljesen vissza tudjon ürülni a rendszer. A döntésnél meg arra, hogy ha nagyon felállítod, akkor a mögötte lévő kollektort takarhatod a nap elől. Nem kell túlzásba vinni, de te látod, tudod elképzelni, hogy fognak állni a tetőn. A vákuumcső eléggé körbe lát. Esetleg a tetőn átlóba mennyi helyed van? Felfűzve két kisebb kollektor, vagy előkészítve. Egyébként ne aggódj, a kollektoroknak melegedniük kell, az első 6:30-as napsugarak csak megvilágítják. Valamennyit veszítesz, de nem vészes. Méretezésnél ezért kell számításba venni a veszteségeket. Az épület falán is lehet gondolkodni, ha nincs kihasználva. Szépen folyamatosan, tervezgetve, építve. Én is állandóan variálok. Nálam hamarosan a diófa levelei fognak hajnalban beárnyékolni. A hőmérséklet miatt később indulnak a kollektor rendszerek 9 óra felé. A tied egyből erős napsütést kap. Az alacsony nap elég szűrt még, kisebb az energiája.
2012-03-26
22:44:37
Előzmény: villam64 #27658#27704
Köszönöm a linket!
Ha hazaért a tartályos kollektorom, kérek árajánlatot,meg infókat.
Nem akarom megtartani a nyilt rendszert. Igy is gond az elhelyezés a tetőn. Nehéz lenne jól elhelyezni, és komoly akadály a súly is. A napokban figyelgettem a napsütéses órákat, pontosabban, hogy hogyan éri a nap a kiválasztott tetőt. Újabb hidegzuhanyt jelentett az, hogy nyári idő szerint de. 9-től du. 6,30-ig éri csak kiválasztott 45 fokos tetőt a napsütés, úgy árnyékolnak a szomszéd épületek. Mondjuk, ezen tudok javitani, ha jó meredekre állitom a csöveket, de mennyi a maximum, ? fok, és ez hatásfokban mit jelent? Meredekebbre állitva jobban körbejárhatná a nap, reggel 7.30-kor már süt a nap, illetve akkor bukkan ki a keleti dombok mögül. 9-kor érné pont élben a kollektort-vagyis egyetlen csövet (az első délkeletit), aztán a Nap du. 6.30-kor eltünik a szomszéd épület mögött.
Figyeltem a pince fölötti tetőt is, az is jó lenne talán, de a magasság a pince és a tetőn levő kollektor csúcspontja között megvan 8-9 méter. Hideg vizen kivül semmi nincs a pincében, költséges lenne rácsatlakozni a fütéskörre. És nincs hely a drain backnak az alacsony pincén fölül. Ezt a tetőt kb. 3/4 órával tovább süti a nap, aztán eltünik a nyugati dombok mögött.
villam64Válasz erre
2012-03-26
06:57:46
Előzmény: barbot #27653#27658
http://biosolar.hu/forum/show/27549#27549
www.hungaroklima.hu/?h_id=23
www.hungaroklima.hu/?h_id=48
Zoli53 is tett fel nyitott kollektort.
http://biosolar.hu/forum/show/12199#12199
http://biosolar.hu/forum/show/12209#12209
2012-03-25
22:16:25
Előzmény: villam64 #27649#27653
Hol is van ez az üzlet?
És lehet jó áron kapni egyéb kollektoros ketyeréket is? :-)

2012-03-25
19:23:55
Előzmény: pali #27616#27650
Igen, ez az. Udv, steing
villam64Válasz erre
2012-03-25
16:28:43
Előzmény: barbot #27648#27649
30 ezerből te is megjárnád budapestet. Ukrajnából nem lenne olcsóbb. Ezért nem lenne érdemes átmenned Kecskemétre?
OZONE SOLAR SCP58-30
Vákuumcsöves napkollektor,
30 csöves, ferdetető konzollal
112.000.- 140.000

A szolár üzletben megkapod a roppantógyűrűs csatlakozást. Csak előtte el kell döntened, hogy egyenest, vagy könyököt kérsz.
2012-03-25
16:08:12
Előzmény: villam64 #27638#27648
Az a baj a sikkollektorral, hogy nemcsak előre, hanem balra is döntenem kellene. És mivel az épülettető, amelyikre kerül,elég szeles helyen van, hát állandóan fogná a szelet, télen a havat.A sikkollektort meg körbejárhatja a nap, de. 9 körül éri esetleg csak a szélső csövet.
Szünetmentes tápom már van, a kazáné. Egy számitógép-táp és egy 55 Ah-s autóakkumulátor házasságából született. Nem tökéletesen szinuszos a jel, de a keverőszivattyú, vezérlés megy vele. És mivel nyáron a kazánnak amúgy sem kell a szivattyú, legalább nem áll üresben. :-)
Tényleg jó lenne egyből a bővitett rendszer.
De itt vannak az itteni árak:
grünpower 100 literes 419 euró
200 literes589 euró
250 literes, nyomásálló 899 euró
aztán a westech ("olcsó kinai") 30 csöves 200.000 ft, de van drágább kategória is...
villam64Válasz erre
2012-03-25
08:13:12
Előzmény: barbot #27634#27638
Jó a síkkollektor. Viszont nem bírja az áram szünetet. Ezzel hogy állsz? A szünet mentes rendszer kiépítése plusz költség. Jelentős. Én a légellenállása miatt sem kedvelem. Igaz, hogy a régi tartályos síkkollektoromat, tartály nélkül, mint olcsó megoldást, tervezem sorba kötni a 30 csövesemmel, de jobban fel kell rögzítenem annál. Mint írtam, én is a fűtés rendszert használom a meleg víz továbbítására. A tartályom ugyan úgy rajta van, mint a tied. A különbség, hogy nekem még egy 2000 literes puffer is rajta van, így háromszor ennyi kollektor sem okozna túlmelegedést, csak tényleges egy hónappal kevesebb fűtést. Úgy tervezz, hogy később meg legyél elégedve.
Itt van méretezés neked. Az első 60 cső, a második kettő 6 m2 sík de más szöggel dél felé.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=++++WIKOSUN2002Ti&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=6&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=45&col_azm3=30&col_tilt1=60&col_tilt2=60&col_tilt3=60&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
Itt az első kettőn a 60 csöves eltolt szöggel dél felé.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=4.8&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=30&col_azm3=30&col_tilt1=60&col_tilt2=60&col_tilt3=60&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
Itt a dőlés szög 60-ról 50-re véve.
http://apps.biosolar.hu/solar_gain/?coll1=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll2=Westech+SP-S58%2F1800A-22&coll3=++++WIKOSUN2002Ti&ca1=4.8&ca2=4.8&ca3=6&pcs1=1&pcs2=1&pcs3=1&col_azm1=45&col_azm2=30&col_azm3=30&col_tilt1=50&col_tilt2=50&col_tilt3=50&Ta1=60&Ta2=60&Ta3=60&buffer_capacity=15&P=5&loss_pipe=3000&contr_p=7&pump_p=80&hd=220&sh=1950&ho_start=1&nap_start=1&ho_stop=12&nap_stop=31&esrc=203.0
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva