English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-05-27
08:41:00
Előzmény: szocsmarci #29825#29826
A hmv tartály spirálos hőcserélője maradhatna a vegyes kazánon, és a hőcserélő meg kiszolgálhatná a kollektort?
szocsmarciVálasz erre
2012-05-27
08:24:55
Előzmény: barbot #29819#29825
Sajnos kell szivattyú, itt a gravitációs nyomáskülönbség nem elég.
2012-05-26
20:58:43
Előzmény: zsezse #29809#29819
Szia zsezse!
Válaszod zene füleimnek, mert már legalább egy hónapja a puffer, és a hmv tartály hiányzó hőcserélői körül forog a világ. :-)Most már csak az a kérdés, hogy egy ekkora hőcserélőt ha a hmv tartály legalsó és legfelső kivezetésére kötök, akkor gravitációsan átfordul-e rajta a viz, vagy sem. Vagyis kell-e szivattyú, vagy nem?
2012-05-26
05:50:18
Előzmény: barbot #29807#29809
barbot:

ha a kerdesed arra vonatkozott, hogy ez a hocserelo erintkezhet-e a hasznalati melegvizzel, akkor a valasz igen: rozsdamentes anyagbol vannak

tehat direktben futheted vele a tartalyt, nem kell plusz hocserelo a tartalyba (gondolj bele, hogy akkor nem is kellene EZ a hocserelo, bevezethetned rogton a tartaly belso hocserelojebe is)


a masodik kerdesre nem egyertelmu a valasz: ez ugyanis fugg a terfogataramtol es a szekunder oldali viz homersekletetol. azonos terfogataram mellett felezodni fog a ket oldal hokulonbsege: pl 80 fok kazan, 20 fok vizoldal: 50-50 fokos elmenok.

2012-05-26
05:22:18
Előzmény: payagyerek #29796#29807
Szia!
Nekem is ilyensmit ajánlottak, 60kw-ost, használtan. Tudom, hogy hülyéket kérdezek, de a szakleirásokkal hadilábon állok: Egy ilyen (60kw) hőcserélőt a hmv tartály hőcserélőjére kell kötni, vagy direktben a melegitendő vizre is lehet? Illetve egy ilyen, (60kw) hőcserélő egy 30 kw-os kazán 60-80 fokos vizét mennyire tudja visszahűteni?
2012-05-10
11:59:49
Előzmény: szocsmarci #29333#29339
"Ez egy szervós szelep..."
-Ok, kitalálok valami hasznos funkciót neki, ha már van. Pl. egy időkapcsolóval összekötve csepegtetőöntözés. :-)

"Nem értem, miért akarsz betenni szelepet a drainback tartály elé. Fölösleges fojtás, növeli a szivattyúmunkát."
-Mert a drinback tartály elé, a visszatérő meleg ágra szerelt szeleppel kell szabályozni az átfolyást, áramlásmennyiséget. A szivattyún a durvabeállitást, ezen a szelepen pedig a finomat, ha jól értelmeztem az olvasottakat (valahol itt a fórumon).

"A 3-as valószínű egy termosztatikus keverőszelep. Olyan, mint a kazánvédő ESBE szelep, csak kicsiben, és alkalmas HMV-re." Ezt kézzel kell szabályozni, nem thermosztatikus. Amúgy formára tényleg olyan.

"Szerelő lap alatti gumitömítés:"
-Ezt valahogy ki lehet próbálni? Kinyomni nem tudja, mert egy fészekbe van beszoritva a szerelőlappal. Inkább az lehet a kérdés, hogy 1991 óta, amióta megvan a tartály, volt-e cserélve, mennyire megbizható, meg van-e öregedve/érve?


"A szilikon tömítés jó helyette..."
-Igazából az autóknál használt, piros olaj, viz és hőálló szilikonra gondoltam- akár úgy is, hogy csak az eredeti tömités felületét kenem be, hogy valamennyire megőrizzem a szerelhetőségét.


szocsmarciVálasz erre
2012-05-10
10:38:04
Előzmény: barbot #29328#29333
Ez egy szervós szelep. Azt jelenti, hogy nyomáskülönbség kell legyen a két oldalon (ált 0,5bar ilyen méretben). Biztonsági hűtőkörnek alkalmas elvileg, mert a hálózati víz nyomása nagyobb mint 0,5bar, az elengedett oldal (szennyvíz) pedig 0 bar. A fűtési körbe, vagy napkollektorosba már nem tehetnéd, mert ott nincs ekkora nyomáskülönbség (nem nyomás), és a gyengécske mágnestekercs nem képes megemelni a tányért.
Csakhogy nem teljesen jó ötlet betenni a biztonsági hűtőkörbe, mert áramot igényel. Szivattyú meghibásodásra jó (vagy esetleg emberi hibára), de a téli áramszünetek esetén nem.

Nem értem, miért akarsz betenni szelepet a drainback tartály elé. Fölösleges fojtás, növeli a szivattyúmunkát.

A 3-as valószínű egy termosztatikus keverőszelep. Olyan, mint a kazánvédő ESBE szelep, csak kicsiben, és alkalmas HMV-re. Olyan csaptelepek elé teszik, ahol csak mennyiségi szabályzás van (pl nyomógombos zuhanycseptelep), vagy forrázás védelemre használják.

Szerelő lap alatti gumitömítés: Nem értek nagyon a tömítőanyaghoz (sem). Annyit tudok, hogy az épületgépészetben az EPDM és az NBR tömítésekből sok van. Az EPDM általánosan használt (vízre-fűtésre), az NBR speciálisabb. Csak azért írom, mert gondolom, hogy NBR anyagú a tömítés (korántsem biztos), ami jól bírja az olajat (fékolajat), de a magas hőmérsékletet nem. Nem biztos, hogy alkalmas lesz fűtési vízre, max 90°C-t bír hoszú távon, kis megszakításokkal magasabb értéket is elvisel. Forrás: www.solenoidvalvesuk.com/solenoidvalveseals.asp

Bővebbet itt találsz magyarul a tömítésekről: www.sealring.hu/index.hu_anyagleiras.html

A szilikon tömítés jó helyette, csak azzal az a baj, hogy nem szerelhető le roncsolásmentesen a fedlap - a tömítést mindig újra kell nyomni.
(A hőálló szilikont kéményekhez használják, ide jó lesz a sima fehér).

Egy ugyanolyan formájú de EPDM alapú tömítőgumi lenne az ideális.
2012-05-10
08:44:39
Előzmény: takyka #29326#29328
Szia!
Köszönöm a választ! :-)
Ez tovább csökkenti a pufferem árát. :-)
2012-05-10
08:22:52
Előzmény: barbot #29321#29326
Szia,

Ez egy sima mágnesszelep, jó levegőre és desztilált vízre. Amíg villanyt kap a tekercse, átengedi magán a közeget. A Kvs-e vízre 54L/perc.


T.
2012-05-10
07:45:17
Előzmény: szocsmarci #29318#29321
Szia!
Köszi a megfejtéseket!
Hálából továbbkérdezek. :-)

1 ferdeszelep, 1/2" - ez jó lesz a drain back tartály elé szerelve? Az oldalsó lyukba lehetne tenni egy hőmérőt pl, vagy be is lehet dugni.

2 krómozott valami - ingyen megérte, elhoztam. Ez valami olyan csap, ami a keresztirányú vezetékbe bekever egy harmadik ágat. Valami kézi, 3 utas szelep.

3 tartály - A tegnap leszedtem a szerelőlapot, gumitömités van alatta. Hőálló szilikonnal helyetesithető? vagy csak simán ragasszam be? A tartály belül szép tiszta, nem rozsdás.

4 mágnesszelep levegőre- nem bánnám, ha leirnád, hol használják, és hogy, vagy küldenél egy linket. Használok kompresszort a munkám során, lehet, hogy jól fogna.
Közben rákerestem a neten, ezeket általában vizre,levegőre árulják. És a tartályomnak is az alján volt, ezen engedték ki a felirat szerint a kondenzvizet. Előtte volt egy golyóscsap, és egy y szűrő/iszapleválasztó.
Szerinted jó lenne beépitve a kazánhoz biztonsági hütőnek? Ezt egy hőérzékelős kapcsoló kiválóan tudná vezérelni.

5 biztonsági szelep- ezt kipróbálom, ? baros


szocsmarciVálasz erre
2012-05-10
07:08:34
Előzmény: barbot #29308#29318
A képek sorban
1 ferdeszelep, 1/2" - jó állapotú
2 krómozott valami - nem tudom, mi az, van rajta 3 krómozott elem, ami elvileg különálló, nincs köze a fő szerelvényhez. Szerintem fürdőszobába volt, ott szoktak ilyen csicsás dolgokat használni, de nem sokat érhet műszakilag - nagyon kicsi a belső keresztmetszete
3 tartály - max 50°C-t írnak, de valószínű a fedél tömítés miatt, szerintem bírja a 90-100°C-t.
4 mágnesszelep levegőre, itt nincs rá szükség
5 biztonsági szelepnek nézem, Neked nem jó ide
6 majd lehet filóznod, hogyan oldod meg a bevezetést, és a tömítést a szelepfedélen. Az eredeti tömítés valószínű nem lesz jó, mert az levegőre való és hidegebb közegre, valamit ki kell találj.
2012-05-10
06:19:59
Előzmény: villam64 #29314#29315
Pálinkás jó reggelt!
El sem hiszed, mi mindent kidobnak az emberek. Attól még jó lehet, hogy valaki kidobta. A tartály is 100%-os állapotban van.
De mondok egy példát: A L nevű áruház átvette a P-t. Persze, működve, és egy-két éve épitett üzletláncal. Azzal inditottak, hogy kicserélték a teljes villamoshálózatot. Állitólag a régi is jó volt, még garanciában, de az új üzletlánc más rendszerrel dolgozott. És állitólag az újonnan beszerelt ketyerék minősége nem érte el a régiekét...Gondolom, simán beépitik az árrésükbe a költségeket, de ez akkor is pazarlás.
villam64Válasz erre
2012-05-10
06:09:41
Előzmény: barbot #29308#29314
Ezek nem az én szakterületem. A vezetékes az valami szelep működtető 230 V. De nem ismerem, meg ha kidobták?.

Szocsmarci
Barbotnak nem déli fekvésű teteje van. Ekkora teljesítménynél nem kívánatos takargatni a kollektort.
2012-05-09
21:39:12
Előzmény: szocsmarci #29311#29313
Ha jól értelmeztem a drain back tartály működését, akkor a vizszintje az oldalán, alúlról 2/3-a magasságban levő oldalsó csonknál kell legyen. Vagyis ha a drain back tartályom 28 literes, akkor kb. 17-19 liter viz lesz benne az oldalsó csonkig. A csonkot csak vizszintellenőrzésre használnám, a lefúvószelep az egyik felső csonkra kerülne.

A kollektorból jövő vizet payagyerek-módszerrel szeretném bekötni, vagyis belógatok egy csövet az aljáig, amelynek a tartályban levő, csonk alatti részére vágok egy lyukat. Payagyerek rozsdamentes csővel csinálta, én gondolom jó lesz ide a rézcső is.

Szivesen használnék én rozsdamentes tartályt is, de nem találtam, csináltatni, venni meg drága. A Méh-marktból kb. 2000 ft-nyi oroszlánért vett scania levegő-tartály meg készen van. Szegény ember vizzel főz, ahogy errefelé mondják, és ha igy elmegy a rendszerem, akkor nekem tökéletes. Még tartókonzol is van rajta.

Nna. Megmértem a tetősikot a kupáscseréptől a csatornáig, 2,7 m. Ez úgy adódik, hogy az oldalfalak meg vannak emelve, felmennek a födém fölé. Az eresz fölé + a csatornába nyúló tető kb.40-50 cm. Ide kell járni legalább egy cserépnyi magasság, vagyis kb. 25-30 cm. Ez összesen 65-80 cm a csatornától számolva, vagyis kb. 2 m marad a kupáscserépig. A tető 45 fok kb. (ezt még megmérem), és én 55-65 fok közötti állásba szeretném állitani a kollektort, hogy inkább tavasszal és ősszel vitézkedjen. Tehát ha a kollektor felső felét előrebuktatom, azzal emelem is.

A szivattyút holnap lefotózom, hogy lásd a kapcsolót, mert ezt meg én nem értem.


2012-05-09
21:05:39
Előzmény: villam64 #29309#29312
Beleolvasgattam a villámvédelembe, az külön szakma...Reméljük a legjobbakat.
A kukázott dolgokhoz mit szólsz, illetve mik azok, amikről kérdeztem?
szocsmarciVálasz erre
2012-05-09
20:57:09
Előzmény: barbot #29293#29311
A drainback emelésével nem felezni tudod a szivattyú áramfelvételet, csak 5W-ot spórolsz (30W=>25W). Ez nem sok, de legalább lesz tartalékod a szivattyúnál. Pár év múlva majd jól jöhet.

A tartály vízszintjét úgy határozd meg, hogy akkor is legyen benne elég, ha esetleg eltűnik belőle pár csepp víz. Konkrét előírás nincs rá, a táguló vizet fel kell tudnia venni, a kollektortól jövő víz pedig úgy menjen bele, hogy ne keletkezzenek buborékok. Nem tudom hogyan akarod kötni, de én úgy látom, hogy alul+felül + 1/3-nál van csatlakozása. Ezért én felülre tenném az oldalsó csatlakozást, és oda tennék egy biztonsági szelepet. A másik két csatlakozás egyértelmű, és a felső részt bele kell vezetni a tartály aljába.
Egyébként sok helyen rozsdamentes acélból készítik a drainback tartályt, gondolom nem véletlenül. Elvileg nem lehet baj, ha sima acélból van, de ezek szerint a gyakorlat üti az elméletet. Ilyen is van elég gyakran, sőt egyesek szerint előbb van a gyakorlati próba, és utána következik ez elméletek gyártása.

Még mindig nem értem ezt a túlnyúlást, ha a padlás alja és a kúpcserép között 2,85 méter van, akkor miért nem fér el a tetőn a kollektor? A tetősík - ha 45°-os a dőlése- , akkor 4 m hosszú. Ide elfér egy sor kollektor mező.

Villámvédelemre nem tudok semmi konkrétat mondani, valami olyasmire emlékszem, hogyha egy 35m sugarú gömböt megtudunk úgy görgetni (képzeletben), hogy nem ér védendő felületet, akkor nem kell külön villámvédelemről gondoskodni. A méterben sem vagyok biztos, sem abban, hogy mi számít védendő felületnek (gondolom vastárgyak), sem abban, hogy milyen esetekben lehet ezt a módszert alkalmazni. Ez egy külön "ága" lehet a villanyszerelésnek.

dp-c = szállító magasság konstans, vízszintes vonal a Q-h görbén. Ezt lehet állítani a szivattyún (dp-v sugaras vonalak a Q-h görbén). Ez a kettő lehetőség van ezen a szivattyún.
A 3,7m-t be lehet állítani, de az osztásközben nem vagyok biztos, lehet hogy 3,5 vagy 4m-t lehet csak állítani. Ilyen szivattyút nem láttam még, csak a rosszabb és a jobb fajtáját. Ez egy butított "okos" szivattyú.

"A keverőpumpa helyett keverőszivattyút írok.." - a legjobb szó a nyomattyú lenne erre a szerkezetre, de a keringtető szivattyút használjuk.

A székely nyelvleckéket már ismertem, nagyon jó, a verekedés és a káromkodás (a nemzet megtartó erejű szavai :) ) a legjobbak.

villam64Válasz erre
2012-05-09
20:28:59
Előzmény: barbot #29308#29309
A villámnál a tűz veszélyesebb. Kitárgyalták a többiek a pv-nél a villámvédelmet.
2012-05-09
20:06:25
Előzmény: villam64 #29298#29308
Tulajdonképpen nem is a széltől félek jobban, hanem a villámtól. A szél/huzat pontosan élbe kapja. Egy 23m magas villámháritó tőlünk kb. 100 méterre van. De azért gondolom, nem árt leföldelni.
Más:
Ma voltam az egyik közeli MÉH-markt-ban. Hihetetlenül jó dolgok vannak. Beteszem ide a fotókat, és kritizáljátok meg, jók lesznek-e.Minden használt, de jó.
A rézcsapot a kollektor leszálló ágához gondoltam,áramlásszabályzónak a drain-back tartály elé.
A fényes, krómozott csap valami szűrős-keverős, adták, hoztam, de nem tudom, hová használnak ilyet.
A levegőtartály cimkéje magáért beszél, de gondolom, az 5 mm-es lemezvastagság, és a 11 bar miatt figyelmen kivül hagyhatom azt az 50 fokot.
A festo valami elektromos szelep, a tartály alján volt, 3 eres vezeték csatlakozik rá. Mi ez?
A tartály tetején van egy lefúvószelep.
És végül a tartály szerelőlapja. Ide akarom bekötni a hőcserélőt, amit valamelyik előző hozzászólásomban mutattam.
Jók lesznek?
















villam64Válasz erre
2012-05-09
13:21:00
Előzmény: barbot #29293#29298
http://biosolar.hu/forum/show/1343#1343
http://biosolar.hu/forum/show/3135#3135
Az én képemet nem találom, de az én kollektorom is tető felett van, és a szél nem vitte el Óz birodalmába. A 30 csöves kollektor súly 100 kg.
2012-05-09
12:53:08
Előzmény: robert #29295#29296
Szia robert!
Offnak off, de ahogy itt hogyaszongyák, ahány nyelvet ismersz, annyi ember vagy. :-) Már rágtam át a paya-magyar műszaki szótáron magam, de azért köszi. :-)
Mi is megérjük itt a pénzünket és sajnos folyamatosan romlunk is...
OFF: Ismered a viccet:
A székelybácsi felmegy Pestre, eltéved. "Néz szét, mint a vak Pestön". Lát egy nagy házat, betüzi: c o r v i n. Rászólnak, nem corvin az, Bátyó, hanem Korvin. No, az öreg egyet tanult, a következő táblánál már simán olvassa, hogy Kentrum. Megint kijavitják: Nem Kentrum az Bátyám, hanem Centrum. Az öreg megvakarja a füle tövit, s hogyaszongya: Hát én nem bánom, ha centrum, ha kentrum, ha corvin, ha korvin, de én ezt a curva ábécét ujra kell tanúljam!
2012-05-09
12:23:28
Előzmény: barbot #29293#29295
barbot,

OFF
Ha, már a szótáraknál tartunk, akkor figyelmedbe ajánlom a paya-magyar műszaki szótárt: http://biosolar.hu/forum/show/10653#10653


2012-05-09
11:43:51
Előzmény: szocsmarci #29288#29293
Szia!
Ha jól értem a pdf-ben foglaltakat, akkor majdhogynem felezni tudnám a szükséges áramfelvételt, ha felrakom a drain back tartályt a padlásra. Ma estefelé megnézem a helyszint, mérek. Ha jól saccolom, kb. 2,4-2,5 méterre tudom megközeliteni a kollektort a drain back tartályal, de a méteres mond biztosat. Szerencsére könnyű hozzaférni.

A drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság: ha lecsökken 2,5 méterre a szintkülönbség + a szerelési távolságból adódó csőhossz ( a kollektor hossza), nem sok viz kell igy. A tartályban mennyi kell legyen a min/max üzemi vizszint az oldalsó, kb. 1/3-a magasságnál levő csonk alatt?

"Nem teljesen értem a 30-40 cm kúpcseré fölé való kilógást. Miért kell a tető fölé emelni a napkollektort? Baj lesz a széllel, és a villámmal (nem a 64-essel :) )"
Az épület szélességéből, és a tető dölésszögéből adódóan ha a tetővel párhuzamosan szerelem fel a kollektort, nem tudok eljárni alatta szükség esetén (csatorna, kollektorszerviz, csőcsere, stb). Ezért, és a meredekebb (50-65 fok közötti kollektordölésszögért) gondoltam, és terveztem úgy, hogy a kollektor alatt hagyok kb. 50-60 cm-t, és a felső felét megemelem. Az emelés miatt kerül a gerinc fölé a kollektor teteje. Az, hogy max. 30-40 cm-el, csak saccolva van, még nem mértem: valószinüleg inkább 10-20 cm-e fog túlnyúlni a gerincen. A szélre gondoltam, annál is inkább, mert elég huzatos a hely. A villámtól ( nem a 64-től :-) ) nagyon félek, mert volt szerencsém hozza 2 méterről. Megúsztuk zúgó füllel, punkos frizurával, meg fejfájással. Gondoltam is rá, hogy leföldelem a kollektor tartókeretét, de még nem tartottunk ott a tervezéssel, hogy kérdezzem. De ha már szóba került, mit tanácsolsz?

"Kupáscserép = kúpcserép"
Nem tudod, hogy "a sör nem ital; az asszony nem ember; a medve nem játék?"
www.kronika.ro/index.php?action=open&res=11963
A keverőpumpa helyett keverőszivattyút irok, de a kupáscserepet nem hagyom!
:-)
www.users.atw.hu/nepmesek/marimese/tanulm/laphoz/abcdefgh.html
www.szekelymagyar.transindex.ro/
www.kukker.manna.ro/showvideo/794/szekely_nyelvlecke_magyaroknak_i.
:-)

"A lényeg, ha a kazánházba teszed a drainback tartály, akkor nem lesz meg a 2m hozzáfolyás a szivattyúdhoz, ez gondot okozhat. A szivattyút 4,8m-re kell állítanod dp-c állásban - 18x1-es csővel számoltam az ellenállást."
Ok, meggyőztél, felteszem a padlásra, amilyen magasra csak tudom. Legalább marad a hely lent, mert úgyis szűkre van szabva.

"Ha felteszed a padlástérre, akkor meglesz a szükséges 2m, és a szivattyút 3,7m-re kell állítani (szintén dp-c)"
Hogy érted azt, hogy a szivattyút 3,7 m-re kell állitani? És mit jelent az a "dp-c"?

"Én javaslom a padlástéri elhelyezést fagymentes helyen (összeszigetelni a födémmel, 100-as cső légtér kapcsolatnak, stb), és a napkollektort minél alacsonyabbra hozni."
Köszönöm, rendben, ezen leszek.
villam64Válasz erre
2012-05-09
11:05:32
Előzmény: szocsmarci #29288#29290
Ne féltsd a vákuum csöveseket a széltől és villámtól. Nem ellenségei egymásnak. Ez az előnye a sík kollektorral szemben.
szocsmarciVálasz erre
2012-05-09
10:34:38
Előzmény: barbot #29279#29288
Szia
Mellékelek egy pdf fájlt, a 3. és a 4. oldal fontos.
3. oldal Drainback tartály a kazánházban. (3,85m a drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság)
4. oldal Drainback tartály a padláson (2,75ma drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság)

Vákumcsövenként 0,15 liter/perc átfolyással számoltam (60*0,15*60 = 0,54m3/h).

Nem teljesen értem a 30-40 cm kúpcseré fölé való kilógást. Miért kell a tető fölé emelni a napkollektort? Baj lesz a széllel, és a villámmal (nem a 64-essel :) )

Kupáscserép = kúpcserép

A lényeg, ha a kazánházba teszed a drainback tartály, akkor nem lesz meg a 2m hozzáfolyás a szivattyúdhoz, ez gondot okozhat. A szivattyút 4,8m-re kell állítanod dp-c állásban - 18x1-es csővel számoltam az ellenállást.

Ha felteszed a padlástérre, akkor meglesz a szükséges 2m, és a szivattyút 3,7m-re kell állítani (szintén dp-c)

Én javaslom a padlástéri elhelyezést fagymentes helyen (összeszigetelni a födémmel, 100-as cső légtér kapcsolatnak, stb), és a napkollektort minél alacsonyabbra hozni.




2012-05-09
06:51:43
Előzmény: szocsmarci #29278#29279
Szia!
A kazánháznál levő szintkülönbségek:
A kupáscseréptől a betonpadlóig 5,05 méter, ebből 2,10 alul a helység, 10 cm a betonfödém, és 2,85 a padlás járószintjétől a kupáscserép gerincéig.
Ez azt jelenti, hogy a Wilo-t kb. 1,60 magasságba tudom szerelni, ami a kupáscserépig 3,4 m emelőmagasságot jelent (ha a drain back tartályt a födém alá helyezem el). A kupás fölé ha rászámolok még kb. 30-40 cm túlnyúlást, akkor összesen 3,8 m -t kell emeljen a szivattyú.


-A HMV tartály hőcserélőjének alsó csonkja 30 cm-re van a padlótól, vagyis ebbe a magasságba tudom rakni a szivattyút.
-Alább azért hivatkozok a tartály aljára, és a nyugalmi vizszintre, mert ezeket tudom mérni jelenleg:
-Ha a drain back tartályt felrakom a menyezet alá, akkor a nyugalmi vizszintje kb. 40 cm-el kerül a mennyezet alá (ebből 10-15 cm kell a csöveknek): Igy csak 1,3 méter magasság marad a tartály alja, és a szivattyú között.
-A drain back tartályt össze tudom szigetelni a födémmel, sőt akár a kazánházzal is egy légtérbe kerülhet, ugyanis van egy 110-es cső beépitve oda, és abban a kollektor csövei mellett mozoghat a levegő.
-Ha a drain back tartályt felteszem a padlásra, akkor a tartály alja és a szivattyú közötti magasság kb.2,4 m, mig a tartály aljától a kupáscserépig 2,65 m lesz. Ha erre az utóbbi magasságra rászámolom még a kb. 30-40 cm-es túlnyúlást (max), akkor sem lesz a drain back tartály nyugalmi vizszintje, és a kollektor bekötése között több, mint 2,65 m (a tartály alja, és a kollektor között pedig 3,05 m).
-Az átfolyásmérőn még gondolkodok, logikus, amit mondasz, és úgysincs kidobni való pénzem.
-És akkor a legfontosabb: a fenti adatok ismeretében elég lesz ez a szivattyú?
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva