English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-05-09
22:05:39
Előzmény: villam64 #29309#29312
Beleolvasgattam a villámvédelembe, az külön szakma...Reméljük a legjobbakat.
A kukázott dolgokhoz mit szólsz, illetve mik azok, amikről kérdeztem?
szocsmarciVálasz erre
2012-05-09
21:57:09
Előzmény: barbot #29293#29311
A drainback emelésével nem felezni tudod a szivattyú áramfelvételet, csak 5W-ot spórolsz (30W=>25W). Ez nem sok, de legalább lesz tartalékod a szivattyúnál. Pár év múlva majd jól jöhet.

A tartály vízszintjét úgy határozd meg, hogy akkor is legyen benne elég, ha esetleg eltűnik belőle pár csepp víz. Konkrét előírás nincs rá, a táguló vizet fel kell tudnia venni, a kollektortól jövő víz pedig úgy menjen bele, hogy ne keletkezzenek buborékok. Nem tudom hogyan akarod kötni, de én úgy látom, hogy alul+felül + 1/3-nál van csatlakozása. Ezért én felülre tenném az oldalsó csatlakozást, és oda tennék egy biztonsági szelepet. A másik két csatlakozás egyértelmű, és a felső részt bele kell vezetni a tartály aljába.
Egyébként sok helyen rozsdamentes acélból készítik a drainback tartályt, gondolom nem véletlenül. Elvileg nem lehet baj, ha sima acélból van, de ezek szerint a gyakorlat üti az elméletet. Ilyen is van elég gyakran, sőt egyesek szerint előbb van a gyakorlati próba, és utána következik ez elméletek gyártása.

Még mindig nem értem ezt a túlnyúlást, ha a padlás alja és a kúpcserép között 2,85 méter van, akkor miért nem fér el a tetőn a kollektor? A tetősík - ha 45°-os a dőlése- , akkor 4 m hosszú. Ide elfér egy sor kollektor mező.

Villámvédelemre nem tudok semmi konkrétat mondani, valami olyasmire emlékszem, hogyha egy 35m sugarú gömböt megtudunk úgy görgetni (képzeletben), hogy nem ér védendő felületet, akkor nem kell külön villámvédelemről gondoskodni. A méterben sem vagyok biztos, sem abban, hogy mi számít védendő felületnek (gondolom vastárgyak), sem abban, hogy milyen esetekben lehet ezt a módszert alkalmazni. Ez egy külön "ága" lehet a villanyszerelésnek.

dp-c = szállító magasság konstans, vízszintes vonal a Q-h görbén. Ezt lehet állítani a szivattyún (dp-v sugaras vonalak a Q-h görbén). Ez a kettő lehetőség van ezen a szivattyún.
A 3,7m-t be lehet állítani, de az osztásközben nem vagyok biztos, lehet hogy 3,5 vagy 4m-t lehet csak állítani. Ilyen szivattyút nem láttam még, csak a rosszabb és a jobb fajtáját. Ez egy butított "okos" szivattyú.

"A keverőpumpa helyett keverőszivattyút írok.." - a legjobb szó a nyomattyú lenne erre a szerkezetre, de a keringtető szivattyút használjuk.

A székely nyelvleckéket már ismertem, nagyon jó, a verekedés és a káromkodás (a nemzet megtartó erejű szavai :) ) a legjobbak.

villam64Válasz erre
2012-05-09
21:28:59
Előzmény: barbot #29308#29309
A villámnál a tűz veszélyesebb. Kitárgyalták a többiek a pv-nél a villámvédelmet.
2012-05-09
21:06:25
Előzmény: villam64 #29298#29308
Tulajdonképpen nem is a széltől félek jobban, hanem a villámtól. A szél/huzat pontosan élbe kapja. Egy 23m magas villámháritó tőlünk kb. 100 méterre van. De azért gondolom, nem árt leföldelni.
Más:
Ma voltam az egyik közeli MÉH-markt-ban. Hihetetlenül jó dolgok vannak. Beteszem ide a fotókat, és kritizáljátok meg, jók lesznek-e.Minden használt, de jó.
A rézcsapot a kollektor leszálló ágához gondoltam,áramlásszabályzónak a drain-back tartály elé.
A fényes, krómozott csap valami szűrős-keverős, adták, hoztam, de nem tudom, hová használnak ilyet.
A levegőtartály cimkéje magáért beszél, de gondolom, az 5 mm-es lemezvastagság, és a 11 bar miatt figyelmen kivül hagyhatom azt az 50 fokot.
A festo valami elektromos szelep, a tartály alján volt, 3 eres vezeték csatlakozik rá. Mi ez?
A tartály tetején van egy lefúvószelep.
És végül a tartály szerelőlapja. Ide akarom bekötni a hőcserélőt, amit valamelyik előző hozzászólásomban mutattam.
Jók lesznek?
















villam64Válasz erre
2012-05-09
14:21:00
Előzmény: barbot #29293#29298
http://biosolar.hu/forum/show/1343#1343
http://biosolar.hu/forum/show/3135#3135
Az én képemet nem találom, de az én kollektorom is tető felett van, és a szél nem vitte el Óz birodalmába. A 30 csöves kollektor súly 100 kg.
2012-05-09
13:53:08
Előzmény: robert #29295#29296
Szia robert!
Offnak off, de ahogy itt hogyaszongyák, ahány nyelvet ismersz, annyi ember vagy. :-) Már rágtam át a paya-magyar műszaki szótáron magam, de azért köszi. :-)
Mi is megérjük itt a pénzünket és sajnos folyamatosan romlunk is...
OFF: Ismered a viccet:
A székelybácsi felmegy Pestre, eltéved. "Néz szét, mint a vak Pestön". Lát egy nagy házat, betüzi: c o r v i n. Rászólnak, nem corvin az, Bátyó, hanem Korvin. No, az öreg egyet tanult, a következő táblánál már simán olvassa, hogy Kentrum. Megint kijavitják: Nem Kentrum az Bátyám, hanem Centrum. Az öreg megvakarja a füle tövit, s hogyaszongya: Hát én nem bánom, ha centrum, ha kentrum, ha corvin, ha korvin, de én ezt a curva ábécét ujra kell tanúljam!
2012-05-09
13:23:28
Előzmény: barbot #29293#29295
barbot,

OFF
Ha, már a szótáraknál tartunk, akkor figyelmedbe ajánlom a paya-magyar műszaki szótárt: http://biosolar.hu/forum/show/10653#10653


2012-05-09
12:43:51
Előzmény: szocsmarci #29288#29293
Szia!
Ha jól értem a pdf-ben foglaltakat, akkor majdhogynem felezni tudnám a szükséges áramfelvételt, ha felrakom a drain back tartályt a padlásra. Ma estefelé megnézem a helyszint, mérek. Ha jól saccolom, kb. 2,4-2,5 méterre tudom megközeliteni a kollektort a drain back tartályal, de a méteres mond biztosat. Szerencsére könnyű hozzaférni.

A drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság: ha lecsökken 2,5 méterre a szintkülönbség + a szerelési távolságból adódó csőhossz ( a kollektor hossza), nem sok viz kell igy. A tartályban mennyi kell legyen a min/max üzemi vizszint az oldalsó, kb. 1/3-a magasságnál levő csonk alatt?

"Nem teljesen értem a 30-40 cm kúpcseré fölé való kilógást. Miért kell a tető fölé emelni a napkollektort? Baj lesz a széllel, és a villámmal (nem a 64-essel :) )"
Az épület szélességéből, és a tető dölésszögéből adódóan ha a tetővel párhuzamosan szerelem fel a kollektort, nem tudok eljárni alatta szükség esetén (csatorna, kollektorszerviz, csőcsere, stb). Ezért, és a meredekebb (50-65 fok közötti kollektordölésszögért) gondoltam, és terveztem úgy, hogy a kollektor alatt hagyok kb. 50-60 cm-t, és a felső felét megemelem. Az emelés miatt kerül a gerinc fölé a kollektor teteje. Az, hogy max. 30-40 cm-el, csak saccolva van, még nem mértem: valószinüleg inkább 10-20 cm-e fog túlnyúlni a gerincen. A szélre gondoltam, annál is inkább, mert elég huzatos a hely. A villámtól ( nem a 64-től :-) ) nagyon félek, mert volt szerencsém hozza 2 méterről. Megúsztuk zúgó füllel, punkos frizurával, meg fejfájással. Gondoltam is rá, hogy leföldelem a kollektor tartókeretét, de még nem tartottunk ott a tervezéssel, hogy kérdezzem. De ha már szóba került, mit tanácsolsz?

"Kupáscserép = kúpcserép"
Nem tudod, hogy "a sör nem ital; az asszony nem ember; a medve nem játék?"
www.kronika.ro/index.php?action=open&res=11963
A keverőpumpa helyett keverőszivattyút irok, de a kupáscserepet nem hagyom!
:-)
www.users.atw.hu/nepmesek/marimese/tanulm/laphoz/abcdefgh.html
www.szekelymagyar.transindex.ro/
www.kukker.manna.ro/showvideo/794/szekely_nyelvlecke_magyaroknak_i.
:-)

"A lényeg, ha a kazánházba teszed a drainback tartály, akkor nem lesz meg a 2m hozzáfolyás a szivattyúdhoz, ez gondot okozhat. A szivattyút 4,8m-re kell állítanod dp-c állásban - 18x1-es csővel számoltam az ellenállást."
Ok, meggyőztél, felteszem a padlásra, amilyen magasra csak tudom. Legalább marad a hely lent, mert úgyis szűkre van szabva.

"Ha felteszed a padlástérre, akkor meglesz a szükséges 2m, és a szivattyút 3,7m-re kell állítani (szintén dp-c)"
Hogy érted azt, hogy a szivattyút 3,7 m-re kell állitani? És mit jelent az a "dp-c"?

"Én javaslom a padlástéri elhelyezést fagymentes helyen (összeszigetelni a födémmel, 100-as cső légtér kapcsolatnak, stb), és a napkollektort minél alacsonyabbra hozni."
Köszönöm, rendben, ezen leszek.
villam64Válasz erre
2012-05-09
12:05:32
Előzmény: szocsmarci #29288#29290
Ne féltsd a vákuum csöveseket a széltől és villámtól. Nem ellenségei egymásnak. Ez az előnye a sík kollektorral szemben.
szocsmarciVálasz erre
2012-05-09
11:34:38
Előzmény: barbot #29279#29288
Szia
Mellékelek egy pdf fájlt, a 3. és a 4. oldal fontos.
3. oldal Drainback tartály a kazánházban. (3,85m a drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság)
4. oldal Drainback tartály a padláson (2,75ma drainback tartály üzemi vízszintje és a kollektor teteje közti magasság)

Vákumcsövenként 0,15 liter/perc átfolyással számoltam (60*0,15*60 = 0,54m3/h).

Nem teljesen értem a 30-40 cm kúpcseré fölé való kilógást. Miért kell a tető fölé emelni a napkollektort? Baj lesz a széllel, és a villámmal (nem a 64-essel :) )

Kupáscserép = kúpcserép

A lényeg, ha a kazánházba teszed a drainback tartály, akkor nem lesz meg a 2m hozzáfolyás a szivattyúdhoz, ez gondot okozhat. A szivattyút 4,8m-re kell állítanod dp-c állásban - 18x1-es csővel számoltam az ellenállást.

Ha felteszed a padlástérre, akkor meglesz a szükséges 2m, és a szivattyút 3,7m-re kell állítani (szintén dp-c)

Én javaslom a padlástéri elhelyezést fagymentes helyen (összeszigetelni a födémmel, 100-as cső légtér kapcsolatnak, stb), és a napkollektort minél alacsonyabbra hozni.




2012-05-09
07:51:43
Előzmény: szocsmarci #29278#29279
Szia!
A kazánháznál levő szintkülönbségek:
A kupáscseréptől a betonpadlóig 5,05 méter, ebből 2,10 alul a helység, 10 cm a betonfödém, és 2,85 a padlás járószintjétől a kupáscserép gerincéig.
Ez azt jelenti, hogy a Wilo-t kb. 1,60 magasságba tudom szerelni, ami a kupáscserépig 3,4 m emelőmagasságot jelent (ha a drain back tartályt a födém alá helyezem el). A kupás fölé ha rászámolok még kb. 30-40 cm túlnyúlást, akkor összesen 3,8 m -t kell emeljen a szivattyú.


-A HMV tartály hőcserélőjének alsó csonkja 30 cm-re van a padlótól, vagyis ebbe a magasságba tudom rakni a szivattyút.
-Alább azért hivatkozok a tartály aljára, és a nyugalmi vizszintre, mert ezeket tudom mérni jelenleg:
-Ha a drain back tartályt felrakom a menyezet alá, akkor a nyugalmi vizszintje kb. 40 cm-el kerül a mennyezet alá (ebből 10-15 cm kell a csöveknek): Igy csak 1,3 méter magasság marad a tartály alja, és a szivattyú között.
-A drain back tartályt össze tudom szigetelni a födémmel, sőt akár a kazánházzal is egy légtérbe kerülhet, ugyanis van egy 110-es cső beépitve oda, és abban a kollektor csövei mellett mozoghat a levegő.
-Ha a drain back tartályt felteszem a padlásra, akkor a tartály alja és a szivattyú közötti magasság kb.2,4 m, mig a tartály aljától a kupáscserépig 2,65 m lesz. Ha erre az utóbbi magasságra rászámolom még a kb. 30-40 cm-es túlnyúlást (max), akkor sem lesz a drain back tartály nyugalmi vizszintje, és a kollektor bekötése között több, mint 2,65 m (a tartály alja, és a kollektor között pedig 3,05 m).
-Az átfolyásmérőn még gondolkodok, logikus, amit mondasz, és úgysincs kidobni való pénzem.
-És akkor a legfontosabb: a fenti adatok ismeretében elég lesz ez a szivattyú?
szocsmarciVálasz erre
2012-05-09
07:00:04
Előzmény: barbot #29274#29278
1. szivattyút nem tanácsos szárazon futtatni még rövid időre sem, max 1-2 másodperc.

2. a szivattyú emelőmagasságát a drainback tartály üzemi szintjétől kell számolni felfelé. De én arról a nyomásról írtam, ami a szivattyúra nehezedik, ennek kell lehetőleg minél nagyobbnak lennie. Ezt pedig a drainback tartálytól lefelé számítják a szivattyúig. Drainback fel a mennyezet alá, szivattyú a föld fölé, akár vízszintesen, akkor meglehet a 2m.

3. így reggel nem tudom a fagyálló viszkozitását, de a lényeg hogy fagyállós folyadék esetében ugyanazon hőteljesítmény keringtetéséhez több szivattyúzási energia szükséges. A fagyállót egyébként én sem javaslom, más megoldás kell - pl összeszigetelni a drainback tartályt a födémmel, vagy a lehető leglejjebb hozni a kollektorokat.

4. ahogy gondolod, de szerintem egyszerűbb megtanulni jelleggörbét olvasni, mint pl kitalálni egy szolár rendszert. Meg fogod oldani áramlásmérő nélkül is. Már téma volt itt, miért kell vagy nem ez a szerkezet. Szerintem felesleges költség, plussz ellenállás, és meghibásodási lehetőség. Cserébe pedig vizuálisan be tudod állítani a rendszert, illetve ránézésre megmonthatod, hogy megy-e a kollektor köröd. Ezeket kell mérlegelned.

A hat fokozat gondolom a 0 állás, és az 1-5 m-ig tartó "skála". A napocska pedig éjjel/nappali üzemmód állapotot jelzi, ezzel Neked nem kell foglalkozni.

Most nézem csak a szivattyú görbét tüzetesen, egy lépést kihagytam a számításból. Meg kellene határozni pontosabban a magasságokat, lehet hogy mégsem lesz "bőven" jó ez a szivattyú.
2012-05-08
22:07:45
Előzmény: szocsmarci #29248#29274
Állunk, állunk. :-)

"1... Jó lenne kipróbálnod, hogy nyomja-e a vizet."
Kipróbáltam szárazon (nem járattam sokáig), megy. Vizzel is kipróbálhatom, csak épp legyen egy kicsi időm.

"2. a drainback tartály alatt minimum 2 m-re kell legyen a szivattyú, hogy ne legyen kavitáció..."
A 2 métert csak úgy tudom tartani, ha a drain back tartály a padlásra kerül. Nem lesz láb alatt, könnyű hozzaférni, de szigetelni kell, és fagyállót tenni bele télire. A szivattyúk emelőmagasságát a szivattyútól, vagy a nyugalmi állapotben levő vizszinttől ( a drain back tartálytól) számitják?

"3. A drainback legyen minél közelebb a napkollektor tetejéhez, hogy ne kelljen sokat emelni. 1m emelés 15W szivattyú megtakarítást is jelenthet a görbéből leolvasva."
Ez a 15 W nem fog elveszni a fagyállóhasználat miatt? A fagyállós vizet nem nehezebben forgatja a szivattyú?

"4. ez egy okos szivattyú, nem hinném, hogy kell áramlásmérő hozzá. Meg lehet határozni a munkapontját enélkül is, csak azt kell hallani, mikor van áramlás a csövekben, és a jelleggörbe táblázat kell még hozzá."
Ez okos szivattyú, csak a gazdája botfülű. A fülem alapján nem hiszem, hogy be tudom állitani a rendszert, illetve az időközbeni finomhangolásokat. Szóval szerintem jó mankó az az áramlásmérő, bár drága.

"Ha egyszer be van lőve, akkor valóban nem kell piszkálni, "hagyományos" szivattyúként fog működni. De nem baj, mert így is lesz megtakarítás, mivel állandó mágneses tengelye van (a sima szivattyúknak nem), ez 20-30%-ot jelent."
6 fokozata van, 2 csoportban. Az egyik felől auto-t ir, a másik felől pedig egy napszimbólum van. Ezt megfejtve valahogy, használati utasitás nélkül, tapasztalat alapján biztosan be lehet állitani.
szocsmarciVálasz erre
2012-05-08
14:03:42
Előzmény: barbot #29243#29248
Kicsit álljatok meg, lassabban haladjatok, mert elsiklotok a lényeg felett.
1. szivattyú teljesítménye idővel csökken - itt talán nem baj, de figyelembe kell venni, hogy ez egy használt szivattyú, lehet hibás is. Jó lenne kipróbálnod, hogy nyomja-e a vizet.
2. a drainback tartály alatt minimum 2 m-re kell legyen a szivattyú, hogy ne legyen kavitáció. Pont a Wilos srác mondta, hogy nem javasolja a drainbackes rendszert, mert a szivattyút rendre rossz helyre teszik az emberek - túl közel a tartályhoz. Pár év, és a szivattyú nem szállít semmit.
3. A drainback legyen minél közelebb a napkollektor tetejéhez, hogy ne kelljen sokat emelni. 1m emelés 15W szivattyú megtakarítást is jelenthet a görbéből leolvasva.
4. ez egy okos szivattyú, nem hinném, hogy kell áramlásmérő hozzá. Meg lehet határozni a munkapontját enélkül is, csak azt kell hallani, mikor van áramlás a csövekben, és a jelleggörbe táblázat kell még hozzá. Ha egyszer be van lőve, akkor valóban nem kell piszkálni, "hagyományos" szivattyúként fog működni. De nem baj, mert így is lesz megtakarítás, mivel állandó mágneses tengelye van (a sima szivattyúknak nem), ez 20-30%-ot jelent.
2012-05-08
11:58:05
Előzmény: villam64 #29240#29243
Értem, köszönöm!
Ezek szerint érdemes lesz egy átfolyásmérőbe beruházni...Úgy nézem, itt valamivel olcsóbb, mint nálatok. (kb. 8000 ft-ba jön ki az itteni ár).

villam64Válasz erre
2012-05-08
11:24:12
Előzmény: barbot #29238#29240
Alatta legyen a szivattyú. egyszer érdemes belőni a fordulatot, aztán had menjen. Nem érdemes feltenni a tartályt a hozzáférhetőség miatt. Mondjuk én 6-60 W közötti értéket látok. Egyik javít, másik ront, nem érdemes variálni vele. A lényeg, hogy a szivattyú átnyomja a megfelelő víz mennyiséget arra a magasságra.
2012-05-08
09:56:37
Előzmény: villam64 #29232#29238
Szia!
Ok, megértettem. Akkor a szocsmarci által átküldött szivattyúadatok szerint elég lesz a teljesitménye (4,8 méterre 0,5 m3 vizet tud mozgatni, 40W-al)- nekem 3,8 métert kell függőlegesen nyomjon, ha a drain back tartály a kazánházban van, a födém alatt.
Szerinted előnyösebb lenne a padlástérbe helyezni a drain back tartályt, vagy jó lesz a tervezett, födém alatti 1,6 méteres magasságban a földtől (ez a drain back tartály alja, ezzel egy szintben, vagy alatta kell legyen a szivattyú, ha jól értettem).
A drain back tartály 1 m-el való emelése mit hoz minuszba, mennyivel csökkenti szivattyúfogyasztást? Mennyit ront a kollektorrendszer hatásfokán, a szivattyú teljesitményén az, hogy a padlásra helyezett tartály miatt töményeb fagyállót kell használni?
villam64Válasz erre
2012-05-08
09:05:46
Előzmény: barbot #29229#29232
A teljesítmény a magasságtól függ. Csövenként minimum 0,1 liter/perc, 60 csőnél minimum 360 liter/óra. Emelőmagasság majdnem a vízoszlop magasságától. Fordulatszám szabályozással már többen befürödtek, nem javaslom. Elég a fokozatot eltalálni. 40 W nem sok. Alatta nem nyomná fel a vizet sem.
2012-05-08
08:35:04
Előzmény: szocsmarci #29225#29229
Szia!
A bolháim is táncoltak a tegnap, mikor megláttam a sorban. Kilógott a vezérlője a többi közül, olcsó volt. :-)
A tegnap végre megmértem a pontos magasságokat a kazánháznál: A kupáscseréptől a betonpadlóig 5,05 méter, ebből 2,10 alul a helység, 10 cm a betonfödém, és 2,85 a padlás járószintjétől a kupáscserép gerincéig. Ez azt jelenti, hogy a Wilo-t kb. 1,60 magasságba tudom szerelni, ami a kupáscserépig 3,4 m emelőmagasságot jelent (ha a drain back tartályt a födém alá helyezem el). A kupás fölé ha rászámolok még kb. 30-40 cm túlnyúlást, akkor összesen 3,8 m -t kell emeljen a szivattyú.
Első körben egy 30 csöves kollektorban gondolkodok, de bőviteni szeretném kb. duplájáig. Mekkora teljesitmény, és mennyi viz kell ehez, illetve ezt még tudja-e a szivattyú?
Ha a drain back tartályt felteszem a padlásra, mit nyerek? Honnan számit az emelőmagasság egy nyitott rendszerben? Hogy tudom a minimális fogyasztással müködtetni a szivattyút, illetve érdemes-e fordulatszámszabájzós vezérlésben gondolkodni, vagy beáll a szivattyú magától a szükséges értékre?

szocsmarciVálasz erre
2012-05-07
21:45:34
Előzmény: barbot #29215#29225
A szivattyú 4,8 m emelőmagasságnál tud 0,5m3/h-t szállítani. Ez a maximuma nyomás oldalról. 40W ekkor a teljesítményfelvétele. Ez jófajta szivattyú.
www.szivattyuk.hu/files/wilo_stratos_eco_muszaki_ism.pdf
2012-05-07
20:27:54
Előzmény: Rike #29218#29221
Szia Rike!
Ok,köszi, hogy szóltál! Leszedem róla, úgyis festeni akarom. Egy vékony, ragasztott alucimke, úgyhogy simán lekaparom. Jó erős konzolja van a tartálynak, azt is fel fogom használni.
Üdv. Barbot
2012-05-07
19:36:55
Előzmény: barbot #29155#29218
barbot!

A légtartályról verd le a cimkét,mert alatta ki szokott rohadni(közé megy a nedvesség,só).

Üdv!
2012-05-07
19:09:09
#29215
Megvan a szivattyú, és a hőcserélő:
A szivattyú Wilo ECO 25/1-5, a hőcserélő bordáscsöves, kb. 70 cm hosszú, az egyik szára körkörösen csavarva a másik köré, egy kb. 10 cm-es átlójú hengerré.Mindkető használt, de 2 év garanciával. :-)
Szerintetek ez a Wilo megbirja az 4.5- 5 méteres emelőmagasságot?
2012-05-05
14:17:47
#29155
Nnnnaa.
Megvan a drain-back tartályom. :-) Second hand, first class. Megboldogult legénykorában egy Scania teherautó légtartálya volt. 28 literes, és 14,5 bart bir- ez gondolom, elég lesz.
Megvannak rajta a csonkok is: alul egy, fölül kettő, és egy az oldalán, kb. 1/3 magasságnál. Vagyis a kb. 2000 ft-nyi oroszlánért szerintem jó vásár volt. :-)
Kérdések:
Ugyanitt láttam egy 500 literes, 11 baros német légtartályt, jó állapotban. Szerintetek jó lenne puffernek? Nem rozsdás a belső fele, és van rajta egy szerelőlap, a legalján és a legtetetén egy-egy fél colos csonk, illetve az oldalán (egy alul, egy fölül) két drb colos csonk. Ez olyan 30000 ftnyi oroszlán lenne.
Aztán ugyanitt láttam egy kb. 5-600 literes tágulási tartályt, zártat. Életemben nem láttam akkorát. Ennek kb. 3-as lemeze van, egy kicsit horpadt az oldala, de különben ép. Szerintetek ebbe érdemes fektetni, kiszolgál simma pufferként egy darabig?
Ugyanis a két fenti puffernek szánt tartályt megkapom az ausztriából hozott, használtak árának feléért. Szigetelést meg lehet rá csinálni...





szocsmarciVálasz erre
2012-04-29
14:06:23
Előzmény: barbot #28948#28970
Nem teljesen :(.
Az UBP szelep váltószelep, nem termosztatikus szabályzó (ESBE). És a kazánról történő HMV készítés szivattyúval történik.
Az 5-ös ábra inkább olyan, amilyet Én javasoltam.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva