English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-09-21
07:40:45
Előzmény: barbot #33343#33345
A csavarlazító nem jó. Nem tartom valószínűnek a beragadást. Nagyobb valószínűsége van, hogy rögzítették, bizonyos hőfokon. De az nem biztos, hogy jó neked. De az széthúzással, a rögzítő megkeresésével történhet. A fém hollander lepattintható. Valamelyik műanyag nincs kötésben másikkal. Természetesen óvatosan. Vagy keresni kell leírást róla.
Most látom, hogy van egy leszedett felső sapkás kép. Ott lehet keresni. Bár a ferdesége, beszorulást jelez. Mintha túl erőltették volna.
2012-09-21
07:25:00
Előzmény: szocsmarci #33320#33343
Szia
A termosztatikus radiátorszelepek megléte miben befolyásolja a szivatyúválasztást? Ennek a Stratos Eco 25/1-5 szivattyúnak van valami automata fordulatszám, vagy teljesitményszabályzója?
A szelepet nem tudtam szétszedni, de kipróbáltam, működik. Hideg vizet ráengedve nyit, a hmv tartály 50-55 fokos melegvizát ráengedve zár.
A H betü alatti pöcök felületén látszik a skála, tehát tuti, hogy az a szabályzó, de nem tudtam szétszedni, eröltetni nem merem. Túl drága játék. De még próbálkozok. Esetleg egy kevés csavarlazitót próbáljak meg befujni, hogy hátha el lehet csavarni jobbra/balra a fejet? az lenne a logikus végül is, nem hiszem, hogy odakint ausztriában is szétszedték a fejet minden állitáshoz...
A rajz nagyjából akkor marad?



2012-09-21
07:14:52
Előzmény: villam64 #33315#33342
szia
Nem sikerült szétszednem a csapot. Viszont kipróbáltam, müködik. Hideg vizet engedve a kapiláris cső végén levő vastagabb csőre/érzékelőre, nyitott, mig melegvizre (kb. 50-55 fok a hmv tartály hőmérője szerint) zárt.
szocsmarciVálasz erre
2012-09-20
12:07:45
Előzmény: barbot #33314#33320
Szia
Szerintem a Stratos ECO 25/1-5-öt tedd a puffer után, a radiátorok felé, nagy valószínűséggel elég lesz a házhoz, ekkora csőátmérőkkel, amiket említettél. Mivel majdnem mindenhol termosztatikus szelepek vannak, ez a szivattyú az ideális választás. Az 5x4-es helységhez jó lesz a bármelyik szivattyúd a legalacsonyabb fokozaton üzemeltetve.

A szelepbe fúj bele, és úgy nyomd be a "tüskét", akkor megtudod, hogy jól zár-e.
A szelepfej átállítására ezt nézd meg, hátha ez segít (lap végén): www.products.ecc.emea.honeywell.com/hungary/pdf/t6000-hu1h0154hu01r0301.pdf . Az biztos, hogy a H betű alatti pöcök lesz a korlátozó, azzal kell játszani. A hőfokok lehet, hogy eltérnek, nem biztos, hogy az 5-ös jelenti a 28°C-ot, lehet az 50, vagy akár 70°C is.
villam64Válasz erre
2012-09-20
06:53:41
Előzmény: barbot #33314#33315
Nem ismerem, és nem látom. Az enyém tetején van sapka. Azt lepattintva a műanyag borítás lehúzható a fogazott részről. A másik amit láttam, ott külső műanyag gyűrűt kellett lepattintani. Másként. Tedd vissza a csapra. A merülő érzékelőt tedd egy kis edénybe vízbe. Kezd el melegíteni, és nézd meg, hogy működik-e a csap. Az állíthatósághoz mindenképp szerelni kell. Én ezt neveztem tűszelepnek, mert nem hagyományos becsavaró szelep. A thermo fejről a fém szorító csavar is lepattintható, és valószínűleg az alsó műanyag a kitekert állásban.
2012-09-19
22:15:22
Előzmény: szocsmarci #33309#33314
Rendben, köszönöm. Akkor az ESBE 572-t veszem meg.
A termófejet szétszedtem, amennyire lehetett, villam64-nek irt válaszhoz betettem a fotókat. A fejet nem tudtam szétszedni, feszegetni nem mertem. Nem tüskéje van a csapnak, hanem a csap testéből kiálló réz hüvelyben mozog egy vastag szár, ujjal megnyomva nem könnyedén, de jól mozog. A fejet nem eröltetem, túl drága játék.
A meglevő keverőszivattyúk fotóját mellékelem. Az energiatakarékos wilot (a zöldet)eredetileg a napkollektorhoz vettem, de most a külön helység fütéséhez gondoltam felhasználni (5x4-es helység, zárt rendszer fagyállóval, a hőcserélőn keresztűl működtetve). A nagyobbik (szürke, vaillant-os)wilot gondoltam a fűtéshez, a pufferhez. Jók lesznek?
Ami meg a kapcsolási rajzot illeti: A két szelepet megveszem, és amire hazaér, arra már október közepe lesz. Addig hátha egyenesbe kerül a rendszerem rajza is. Bízok Bennetek! :-)






2012-09-19
21:30:30
Előzmény: villam64 #33306#33311
Rendben, köszönöm, szétszedem a thermófejet, olajazom és ellenőrzöm. Mekkora ezeknek a kapiláris fejeknek a meghibásodási esélyük? Külön fejegységet lehet kapni hozzuk?
A csaprész működik, ujjal benyomható. A fejegységet nem tudtam szétszedni, nem tudom állitani, pedig belül látszik egy fogazott léc, az állításhoz. Ismeritek ezt a típust?










szocsmarciVálasz erre
2012-09-19
15:33:19
Előzmény: barbot #33305#33309
Villám által javasolt ESBE 572, 1" külső menetre (4,5m3/h) áment mondok, nem mintha csodára lenne szükség, de erős hívő lélek kell ehhez a kapcsolási rajzhoz. A szelep ettől függetlenül jó lesz, persze jó volna tudni a keringtető szivattyú típusát is.
Az jó lenne, ha működne a kapilláris csöves termófej és a szelep is. Kézi erővel be lehet nyomni, de nem az ujjaddal, hanem fogjál egy fa vagy fémdarabot, és azt tedd neki a tüskének, különben kilyukasztja a bőrödet. Ha esetleg kiesne a tüske (mint a Danfoss szelepeknél), akkor simán tedd vissza.
villam64Válasz erre
2012-09-19
13:57:49
Előzmény: barbot #33305#33306
Én a puffer keverőszelepére írtam az 1" 4,5 kvs 572-t. A thermo fejet le kell szedni a csapról. Beragadhat a tűszelep, tisztítás, olajozás, hogy kézzel benyomható legyen. Meghibásodhat a kapilláris cső, akkor eldobható a fej.
2012-09-19
13:43:55
#33305
sziasztok!
Tényleg csipkednem kell magamat, ha meg akarom vásároltatni odakint olcsóbban a szelepeket.
Az 5/4"-os, 50 fokos vtc 511-es kazánvédőben megegyeztetek. A kapilláris csöves termófej, ami a hőcserélőn van, az 3/4"-os- bár még nem próbáltam ki (Ennek milyen része szokott meghibásodni?). Megvan a kukázott keverőszivattyúm.
Milyen legyen a puffer keverőszelepe?
villam64Válasz erre
2012-09-16
09:39:12
Előzmény: szocsmarci #33189#33190
Az áthelyezett szivattyúdnál, ha elhagyod a második visszacsapót, akkor nagy galibát okoz a második keverőszelepnél amikor csak a kazánköri szivattyú megy. Előzőleg leírtam.
szocsmarciVálasz erre
2012-09-16
09:20:06
Előzmény: barbot #33185#33189
A szivattyúk vezérlését külön kell megoldani egy csőtermosztát segítségével. www.siemensbolt.hu/siemens-termekek/91-siemens-ram-tw-cstermosztat.html - vagy valami hasonló. A kazán előremenőjére kell tenni, közel a kazánhoz, a másikat a puffer tetején lévő csőre, közel a a pufferhez. Ezt a termosztátot kell sorbakötni az időkapcsolóval, vagy még inkább a szobatermosztáttal. Szerintem az időkapcsoló nem fog ideálisan működni, akkor inkább egy 3000 Ft-os tekerős termosztát.
A HMV tartály köréhez kell a visszacsapó, a 2. szivattyúhoz nem, ezért ugyanannyi visszacsapó kell majd. Sőt, elmaradhat a HMV tartály és a puffer közti visszacsapó is, a kazánon nem fog átfordulni a víz, vagy ha átfordul az se nagy baj.

Ha megvan véve a golyóscsap, akkor maradjon, csak kellemetlen lesz minden elzárás után újra beállítani.

A kazán többlet teljesítménye nem hátrány vegyes kazánnál, a csúcsteljesítményt úgysem tartja egész végig, és a pufferrel lehet tárolni a felesleget, ha esetleg bedurrantanál.


villam64Válasz erre
2012-09-16
06:41:10
Előzmény: barbot #33185#33186
http://biosolar.hu/forum/show/33171#33171
Szocsmarci ezen utolsó rajzán a 2-es szivattyú átkeringteti a radiátor kör visszatérő vizét a hmv tartály hőcserélőjén. Az eredmény nagyon nehezen számítható. A hőcserélő alul van. Hogy meleg legyen a hmv alja, kicsi az esély. Mivel fűtés után kihasználod. Tehát hideg a valószínű reggel. Tehát elő langyosítja, ami a rétegződést szünteti meg. Nehéz megjósolni, hány fokos lesz a reggeli keringtetés után a hmv tartály.
2012-09-16
02:01:45
#33185
szocsmarci egyszerűsített rajza, amin szerepel a villam64, és az Ő megoldása is, elgondolkodtatott: a puffer utáni keverőszelep honnan keveri be a hideget a fűtés előremenő ágába? A pufferből, vagy a fűtés visszatérőjéből? Vagy mindkettőből?
Jól értem, hogy a szocsmarci által javasolt szivattyúelhelyezéssel, ha a kazán megállt, lehült, és a kazánvédő szelep lezárja a visszatérőt, és HA a puffer szivattyúja működik, akkor a fűtésrendszer visszatérőjét keresztülnyomja a hmv tartályon, és visszahűti azt? Így a hmv tartály is pufferként működhet egy bizonyos fokig, ami nem baj, ha nem csökken 40 fok alá a melegvíz hőmérséklete. Ennek a bekötésnek, ha működik, az is lenne az előnye, hogy a tervezett, a hmv tartály hőcserélő spiráljával sorbakötött hőcserélő ( a külön helységé) a pufferből is kapna hőt.
villam64Válasz erre
2012-09-15
21:07:01
Előzmény: barbot #33180#33181
Barbot
Nem. Hanem a kazán szivattyú vezérlője működtet egy két váltós relét. Egyik váltón a kazán szivattyúja van. A másik váltón a fűtés szivattyúja. A másik relét működteti a tervezett időzítő kapcsolás. Ennek a váltóján csak a fűtés szivattyú van. De ez a relé benne van az időzítő kapcsolásban, tehát nem plusz. Az első a fontos, mert a két szivattyú másként nem működik helyesen. Ez lehet 230-as relé foglalattal, melyet villanyszerelési boltban megkapsz. Valamelyikhez foglalatot is venni kell.
Szocsmarci
Kapcsolásánál ha csak a kazán szivattyúja megy, akkor a keverőszelepnél visszafordulhat a víz a kazán visszatérőjére a nyitásnál. Utólag látom, hogy berajzolt közben egy visszacsapót. Így már elmegy. Átmegy a 2-es szivattyún a kazán vize, csak a szivattyú által tompítva, ha nem megy. Ez felveti, hogy termosztáttal is vezérled. Viszont újabb probléma, hogy a 2-es szivattyú a hmv tartály hőcserélőjét is átnyomja. Tehát még nem jó. Vagy visszacsapó a hmv hőcserélő körébe.
2012-09-15
20:39:56
Előzmény: villam64 #33174#33180
A relét úgy érted, hogy vagy-vagy? Vagyis vagy a kazán, vagy a puffer szivattyúja megy, és a kazánnak mindig elsőbbsége van a pufferrel szemben?
Kerestem valami hasonlót a conradnál, de nem találtam. Valószinüleg rosszul kerestem.
2012-09-15
20:20:12
Előzmény: szocsmarci #33171#33179
Szia.
"A különbség csak a második szivattyú elhelyezésében van, az én gondolatmenetem szerint a szivattyúk nincsenek párhuzamosan kötve, tehát biztos, hogy nem lesz zajos a rendszer. Villám64 elrendezésében az áramlásokat sem lehet pontosan megmondani, az is lehetséges, hogyha a szobatermosztát nem kapcsol be, akkor is nyomja ki a melegvizet a kazánköri szivattyú a rendszerbe."
Én egy lüke, bükkfafejű székely vagyok, magonkelt fütésszerelő. :-) Nem tudom felfogni, hogy az általad javasolt helyre, ha beteszek egy szivattyút, az nem akadályozza, nehezíti a kazán melletti főszivattyú dolgát. Amit még nem értek, az az, hogy a villam64 által rajzolt szivattyúhelyen a szivattyó ugyanazon az "útvonalon" fordítsa át reggel a puffer vizét, mint a Te rajzodon. Csak esetleg nem szűkítí a keresztmetszetet. Nem kételkedek a véleményedben, de nem értem. A másik gond. hogy nincs szobatermosztát. Az utolsó rajzomon szerepel, lesz, de most még nincs. Igazából egy időkapcsoló is tökéletesen megteszi.

""A ferdeszelepek tényleg ferdeszelepek kell legyenek, vagy maradhatnak a jelenlegi golyóscsapok is?" - A golyóscsap elzáró szerelvény, elvileg nem lehet szabályzásra alkalmazni. Én a helyedben ferdeszelepeket tennék, nem sokkal drágább, mint a golyóscsap."
A golyóscsapok már megvannak, jók. Tényleg nem volt sok a különbség anno a golyóscsap, és a ferdeszelep között, de az itteni szakik ezt ajánlották, ezt vettem. Most egyfelől sajnálom kidobni, másfelől meg a sok kicsi sokra megy. Úgyis előjön majd egy halom előre be nem tervezett költség, ha hozzanyúlok a kazánhoz...

"Ahogy számolom 75+45 = 120nm az épület, 50W/m3-rel számolva ez 18kW-os hőigény."
Vagyis a kazánban még van min. 12kW tartalék? Elméletileg ennek a tartaléknak kellene a puffer? Ha igen, akkor tudva azt, hogy kb. 120-130 liter viz van a rendszerben, mekkora az ideális pufferméret, ami jó lenne nekem?

"A hőcserélőd jónak tűnik nagyságra, a 20nm-es szobára bőven megteszi. A bekötés helye talán jó, a nyomás meglesz primer oldalon. Csak úgy fordítsd, hogy a 3/4"-os csonkja legyen a kazánkörön."
Ok. :-)

"...- lehetséges, hogy be van korlátozva egy pöcökkel, ezért nem lehet állítgatni (csavargatni) a hőmérséklet értékét. Nehogy eltörd, inkább próbáld megkeresni a fejen a korlátozót, ami lehet hogy egy kis süllyesztett imbusz csavar. Ezt a fajta termosztatikus fejet ajánlottam a HMV boylerhez, csak lehet, hogy a 1/2"-os szelep kicsi lesz."
Tényleg van egy pöcök, ami akadályozza a váltást. :-) Nem tudtam megnézni alaposabban, mert ma csöveztem (a múlt télen kilyukadt a vezetékes viz gerincvezetéke. A nyár elején megcsináltam a lakásig, ma beástuk a kertbe, gazdasági épületekhez vezető másik szálat. Majd bekötöm valamikor...)
villam64Válasz erre
2012-09-15
16:09:11
Előzmény: szocsmarci #33171#33174
Szocsmarci
Valóban majdnem azonos a elképzelésünk, csak pont a szivattyú elhelyezése miatt másabb. Az én tervezetemben fűtéskor csak a kazán köri szivattyú megy, és ez nyomja át a házon és a pufferen is. Pont az a lényeg, hogy ha begyújtok, akkor felfűtsem a házat is. A másik szivattyú a terv szerint csak akkor megy időzítve, mielőtt felkelnek, hogy ne hidegben kelljen felkelniük. Ekkor nincs aki tüzeljen. A te tervezetedben, hogy a lakás fűtés menjen a kazánról, ahhoz mennie kell a második szivattyúnak. Ez a vezérlés nem gond. De kell a hajnali vezérlés, amikor csak a második szivattyú mehet csak, mivel nincs tüzelés. Ennek a vezérlését kell megoldani nálad. Kell egy relé két kapcsolóval, hogy szét választódjon a két szivattyú. És még egy relé egy kapcsolóval.
szocsmarciVálasz erre
2012-09-15
14:31:17
Előzmény: barbot #33168#33171
Lerajzoltam mégegyszer a Villám és a Te általad javasolt verziót úgy, hogy egyszerűbb és átlátható legyen, de csak a hidraulikát (külön kör nélkül).
A különbség csak a második szivattyú elhelyezésében van, az én gondolatmenetem szerint a szivattyúk nincsenek párhuzamosan kötve, tehát biztos, hogy nem lesz zajos a rendszer. Villám64 elrendezésében az áramlásokat sem lehet pontosan megmondani, az is lehetséges, hogyha a szobatermosztát nem kapcsol be, akkor is nyomja ki a melegvizet a kazánköri szivattyú a rendszerbe.

"A ferdeszelepek tényleg ferdeszelepek kell legyenek, vagy maradhatnak a jelenlegi golyóscsapok is?" - A golyóscsap elzáró szerelvény, elvileg nem lehet szabályzásra alkalmazni. Én a helyedben ferdeszelepeket tennék, nem sokkal drágább, mint a golyóscsap.

"Amit még nem értek, az az, hogy az Sz2 is kell műköjön akkor, mikor az Sz1 működik?" - Nem. Az én verziómban teljesen külön működik, de Villáméban is egymástól független az indulás/leállás.

Ahogy számolom 75+45 = 120nm az épület, 50W/m3-rel számolva ez 18kW-os hőigény.

A hőcserélőd jónak tűnik nagyságra, a 20nm-es szobára bőven megteszi. A bekötés helye talán jó, a nyomás meglesz primer oldalon. Csak úgy fordítsd, hogy a 3/4"-os csonkja legyen a kazánkörön.

A kapilláris csöves termófejről írtad: "Ez be van ragadva, legalábbis ahogy megpróbáltam, inkább le akart csavarodni a hőcserélő csonkjáról, mintsem elállítódjon." - lehetséges, hogy be van korlátozva egy pöcökkel, ezért nem lehet állítgatni (csavargatni) a hőmérséklet értékét. Nehogy eltörd, inkább próbáld megkeresni a fejen a korlátozót, ami lehet hogy egy kis süllyesztett imbusz csavar. Ezt a fajta termosztatikus fejet ajánlottam a HMV boylerhez, csak lehet, hogy a 1/2"-os szelep kicsi lesz.





2012-09-14
22:31:35
Előzmény: szocsmarci #33164#33168
Mellékelem az újdonsült, vagy inkább újrasütött rajzot.
Ez afféle öszvér lett. Mivel az előző rajzomba már berajzoltam volt a vezérléseket is, azt újrahasznosítottam, és kiegészítettem:
- az 5/4-es VTC 511-es kazánvédőhöz azért ragaszkodnék, mert 5/4-es idomok vannak, erre illeszkedik a szivattyú hollandere is, magyarán olcsóbban megúsznám a szerelést.
- a fűteni kívánt helység hőcserélőjét a legegyszerűbben a hmv tartály hőcserélő spirálja után lehetne beszerelni, sorban. Így mindig folyamatos lenne a helység hőcserélőjén keresztül a körforgás, vagyis nem zavarná a melegvíz-készítést, nem hűtené vissza a hmv tartályt, illetve betölthetné a kazánvédelmi funkcióját is: a külön helység külön, fagyállós rendszerében csak akkor keringene a víz, ha én bekapcsolom, illetve ha egy hőkapcsoló (HK3) azt érzékeli, hogy a kazánhőmérséklet elérte a 90 fokot.
- az általad javasolt ferdeszelep (FSz2) tényleg kimaradt az előző rajzomból, pedig ott a mostani rendszeremen is van egy golyóscsap. Ezt zárom el tavasztól őszig, mikor már nem kell fűtés, és ugyanekkor nyitom meg teljesen a FSz1-et (ami szintén golyóscsap jelenleg). Télen, mikor fűtünk, a FSz2 teljesen nyitott, és a FSz1 kb. 3/4 részben zárva van.
- A ferdeszelepek tényleg ferdeszelepek kell legyenek, vagy maradhatnak a jelenlegi golyóscsapok is?
- a Sz2-t a villam64 által javasolt helyen hagytam, mert bükkfafejemmel nem tudom megérteni, hogy nem akadályozza a főgerincbe építve a viz szabad(abb) körforgását. Az Sz2 szivattyú elméletileg megvan, egy wilo, ezt majd holnap megnézem pontosan, és beírom.
- amit még nem értek, az az, hogy az Sz2 is kell műköjön akkor, mikor az Sz1 működik?
- ha a szekunder körön a radiátorokat érted, akkor két sorházat képzelj el, amelyeken hosszan megy a fűtésvezeték. Leágazás csak 1 van mindkét lakásban, a fürdőszobáké.A gerincvezeték a második házig 32-es HAKA (5 rétegű), majd 22 illetve 18-as rézcső. A következő helységekben van radiátor: a kazánhoz közelebbi lakás kb. 45 nm, ebben van 4 radiátor (1 a fürdőben, 1 a konyhában, és 2 a két szobában- sima radiátorcsapokkal). A másik lakás kb. 75 nm, és van benne 2 szoba, 1 konyha, 1 előszoba, és egy fürdő. itt a fürdő kivételével mindenütt termosztátos csapfejek vannak.




villam64Válasz erre
2012-09-14
21:27:26
Előzmény: szocsmarci #33164#33166
A kérdés már csak a vezérlés. Például mivel, mennyiért oldod meg, hogy a két szivattyú egyszerre menjen tüzeléskor, illetve külön menjen a második szivattyú. Vagy kigondolni egy megfelelő vezérlést az igényekhez.
szocsmarciVálasz erre
2012-09-14
21:06:32
Előzmény: barbot #33148#33164
A pálinkát szívesen elfogadnám, de nem csúszna le jó szívvel, mert ez az a kapcsolás, ami működőképes, de nem ajánlott.
Mivel sokminden adott, illetve nem ismert, ezért csak ilyet tudok produkálni, oda kell majd figyelni a működésre.
A kazán védelem egyértelmű, kicsit nagyobb szelepet írtam, mint ami kellhet, biztos ami biztos.
A HMV tartály szabályzáshoz nincs mit hozzáfűzzek, szerintem nem lesz jó így, de mivel Te azt írtad, hogy drága a 18.000 Ft-os szelep, és hogy működött kézi szeleppel is, ezért így rajzoltam be. Megjegyzem a vízkő kiválás is fokozottabb lesz.
A két ferdeszelep azért kell, hogy be tudd lőni később az áramlási viszonyokat, ha nagyon ügyes vagy, akkor a HMV tartályhoz menő (a rajzon az alsó) elhagyható.
Írtad, hogy kellen egy hőcserélős kivét a puffer elé. Ezt így képzeltem el, a kazánköri szivattyútól függ a primer oldala, ha fűt a kazán, akkor lehet kivenni onnan energiát. Ez a legegyszerűbb megoldás, de van jobb is, de ahhoz kell még egy szivattyú.
A puffer utáni keverőszelep szerintem nem kell, ha termósak a radiátorszelepeid, de nem baj, ha benn van.
A radiátoros kör szivattyújának mérete abból adódott, hogy a régi kötésed szerint is 32-60-as volt, ami elvileg egyforma teljesítményű a 25-50-essel.
Hiányoznak a rajzról a tágulási tartályok, biztonsági szelepek, ürítők, elzárók, légtelenítők, elektromos szabályzók. Egy megtervezett családi háznál 1" méretű szerelvényeknél nem kellhet nagyobb, és 22-es rézcső is elegendő, de Nálad nem tudom, valószínű a 28-as rézcső elegendő lesz a kazánházban.



2012-09-14
20:20:17
#33162
pálinkás jó estét!
Ma, farakás közben még eszembe jutott, hogy a fűteni kívánt helység hőcserélőjét a legegyszerűbben a hmv tartály hőcserélő spirálja után lehetne beszerelni, sorban. Így mindig folyamatos lenne a helység hőcserélőjén keresztül a körforgás, vagyis nem zavarná a melegvíz-készítést, nem hűtené vissza a hmv tartályt, illetve betölthetné a kazánvédelmi funkcióját is: a külön helység külön, fagyállós rendszerében csak akkor keringene a víz, ha én bekapcsolom, illetve ha egy hőkapcsoló azt érzékeli, hogy a kazánhőmérséklet elérte a 90 fokot.
Lefotóztam a kukázott hőcserélőt, hogy megszakértsétek. Több szem többet lát. :-)
Az első képen jól látszik a kapilláris (?) termosztátfej. Ez be van ragadva, legalábbis ahogy megpróbáltam, inkább le akart csavarodni a hőcserélő csonkjáról, mintsem elállítódjon. Ha jól néztem, a fél colos csonkok is 3/4-re vannak rátekerve- de ezt még meg kell nézzem biztosra. A harmadik képen a tudnivalók a hőcserélőről, ami nekem azon túl, hogy ez egy melegvíz-előállító rendszerhez tartozott, nem mond semmit. Szerintetek jó lesz nekem, megbírja ez a hőcseélő az 5x4-es helység fűtését? A negyedik képen az oldala látszik a hőcserélőnek. A hőcserélő méretei:h 33 cm, sz. 7 cm, m. 6 cm.











villam64Válasz erre
2012-09-14
19:29:37
#33160
Megkérjük Szocsmarcit, hogy teljes rajzot csináljon, vezérléssel együtt.
2012-09-14
18:44:15
Előzmény: villam64 #33149#33159
szia villam64!
A kazán jelenlegi kapcsolata a hmv tartállyal szerintem nagyon is rendben van. Anno egy pár nap alatt kiismertem a rendszert annyira, hogy beállitottam a hmv tartály hőcserélőjének előremenőjén a csapot, és azóta is teljes megelégedésemre mőködik. Azon nem szeretnék változtatni, ezért a tervem szerint a régi és az új rendszer csak abban különbözik a kazán-hmv tartály közötti szakaszon, hogy bekerül a kazánvédő szelep.
Kivitelezőt én sem akarok hivni. Egyfelől nem engedhetem meg magamnak, másfelől meg én is össze tudom rakni, épiteni, ha lesz egy rajz.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva