English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2012-09-25
22:59:29
Előzmény: barbot #33551#33555
Szerintem hibás. Visszatérőre nem szoktunk szabályozni. A HMV tartály, és a Swep hőcserélő sorba kötése még elmegy, a Swep ellenállása bőven 1m alatt lesz 15kW-nál, 80/70 és 60/70C-nál, ez jó. Ne haragudj, szerintem Villám64 megvezet Téged. A saját rendszerét próbálja erőltetni, ami a te esetedben nem biztos, hogy jó lesz.
Mellékelem a jó kapcsolást, talán még nem késő.



villam64Válasz erre
2012-09-25
22:03:56
Előzmény: barbot #33551#33553
Azt látom, hogy a puffer töltés szabályzása a visszatérő alapján történik. Ezzel a puffer melegedésével késleltethető a kazán melegedése. Amíg a visszatérő felett van beállítva a keverőszelep, addig a radiátorok felé van csak keringés. Amikor eléri a visszatérő a beállított értéket, elkezdi a puffert tölteni. Tehát menet közbeni visszaállítással nagyjából beállítható 50 plusz kazán hőemelése, és ez megy a radiátorok felé.
2012-09-25
20:57:43
Előzmény: villam64 #33523#33551
sziasztok
mit szóltok ehez a kapcsoláshoz (vázlat, vezérlés, stb nélkül):




villam64Válasz erre
2012-09-25
11:27:40
Előzmény: barbot #33512#33523
Ha az én bekötésemet választanád, akkor ugyan úgy, mint nálam. Működésben ugyan az lenne, mint a keverőszelepes megoldás nálad. Hátránya a fix induló hőmérséklet a puffer felfűtéséig. A felesleg megy a pufferbe. A thermo fej plusz költséggel cserélhető benne. Zsezse a megmondhatója, neki mennyiért sikerült. Nálam 60 °C-os a két kazán védő. A másodikhoz hozzá kell adni a kazán hőemelését, az jut a radiátorra. De, ha a visszatérőd nem emelkedik 55 °C fölé, akkor nem érdemes 60 °C-osat választani, mert sosem melegszik a puffer. Legalább 5 °C-kal kisebb kell.
A puffer átmelegedésével itt is melegszik tovább a visszatérő, és a kazán hőfoka. Az 50 °C-kos kazánvédő 60 °C visszatérőnél már nagyrészt a tartály felé van nyitva a hideg ágon. Ekkor nagyon valószínű, hogy 70 °C-ot nyom a radiátorok felé a kazán, hogy 60 °C térjen vissza, főleg a sok radiátorod miatt, melyek sok hőt adnak már le ilyenkor. Tehát ez esetben is a te fűtési szokásaidhoz kell illeszteni. Leginkább a -20,-25 °C-hoz, hogy ekkor is be tudjál táplálni a pufferbe. A külön keringtető a visszacsapóval a pufferből való fűtéshez itt is meg van. Most látom, hogy 60-as az első 511-esem. Számít a választásnál az üzemi hőfokok. Nekem mindenhol thermo fejek vannak, tehát hamar felfűtöm a házat, főleg most már. Szűkül a keresztmetszet, a kazán hőfok emelése nagyobb lesz. Hogy a kazánvédő működjön, ahhoz minimális áramlás mindig kell. Ehhez jó a hmv tartály is kapilláris lezárás nélkül. Nálad ez be van állítva, így nem gond. Hagyni kell kiégni a kazánt. A rajzomon szaggatott vonalak jelölik a helyiségeket.


Nagy lakás hőigény mellett nagyon nehéz még a puffert is fűteni. Határon van a kazánod.
2012-09-25
09:53:20
Előzmény: villam64 #33497#33512
A falakat a régi épületnél még nem tudom szigetelni, mert lassan száradt ki a fal, és a külső vakolatot is le kell verjem a jövőben. Kb. 6-7 éve dréneztem körbe a házat, ami nagyon jól sikerült, és működik is.

És az én rendszerembe hogy lehetne bekötni a puffert vtc 511-el?
Mert végül is csak a pufferbekötés az, ami a fennakadást okozza.
A kazánhoz már megrendeltem az ESBE VTC 511-es szelepet. örülök ennek is. :-)
villam64Válasz erre
2012-09-24
22:09:41
Előzmény: barbot #33494#33497
A falra gondoltam a szigetelést, mert a 70 °C-os fűtési víz hőmérséklet riaszt meg. A Zsezse rendszerét csak a bekötés miatt javasoltam megnézni. Az ugyan olyan, mint az utolsó keverőszelep nélküli. Vagy nálam kettő vtc511 van sorba kötve, és a második keveri hozzá a puffert, amikor már 50 fokos a visszatérő.
http://biosolar.hu/forum/show/32009#32009
2012-09-24
21:44:12
Előzmény: zsezse #33461#33495
szia zsezse
Jelenleg a rendszerben kb.125-130 liter víznek van 50 literes tágulásija, úgyhogy van még benne tartalék, de gondoltam, hogy minimum még egy 30 literest még berakok. Ha lehetőségem lesz, persze hogy bővítem a puffert is. De egyszer ez legyen meg. Nagyon szűk a költségvetés. Lassan ott tartunk, hogy "Vajudnak a hegyek, egér születik..."


2012-09-24
21:34:58
Előzmény: villam64 #33440#33494
A háznak nagyrészt 60 cm-es falai vannak, égetett tömör téglából. Vályoggal van összerakva a tégla, Ahol még szigetelni kell, az a 30-as előszobafal, ide 10 cm-es hablemzt/hungarocelt terveztünk. Vagy a 20 cm szigetelést a pufferre gondoltad?
zsezsének nagyon szép a rendszere, a rajza is. Erre nincs lehetőségem...
2012-09-24
13:07:52
Előzmény: barbot #33436#33461
barbot

a pufferhez mindenkeppen nagyobb tagulasi tartaly kell.
500L puffer nem tul sok, de a semminel tobb. mindenkeppen bovitsd fel legalabb 1500Lig

15 radiator azert nem keves:)

szeirntem ne aggodj az atfolyas miatt, a VTC511 elegendo lesz 5/4-es meretben, a lakas fele eleg a collos


villam64Válasz erre
2012-09-24
09:18:09
Előzmény: barbot #33434#33440
Egyszerű megoldás ez. De a kazán szivattyú átnyom a radiátor körbe. Jobbnak tartom a keverőszelepes megoldást. 20 cm szigetelést javaslok mielőbb. Nem árt a második szivattyúnak egy kézi vezérlés is. Bonyolultabb vezérlés. Nem tudom mennyi megy a pufferbe. Az első verziónknál a felesleg, 75 °C-os keverőszelep állásnál szinte semmi.


Zsezse szabadalmaztatott bekötése.
www.i-house.hu/haz/zrinyi/online/
2012-09-24
08:42:32
Előzmény: zsezse #33427#33436
szia zsezse!

megvan:
a jelenlegi rendszer:
-30/35 kW-os Viadrus öntöttvas kazánom
-Grundfos UPS BAS 32-60
-300 literes Hoval hmv tartály, 2nm-es hőcserélőspirállal, 17 literes tágulásival
-50 literes tágulási a fűtésnek
-15 radiátor + szegélyfütés
ami még megvan (használtan vásárolva):
-500 literes puffertartály
-1 hőcserélő
-2 szivattyú
amit még meg tudok venni az idén (max. kb. 50.000 ft-ig):
-1 kazánvédő szelep
-1 tágulási tartály
-1 keverőszelep
-apróságok

A végcél a lakás lehetőségeimhez mérten leggazdaságosabb fűtése. A puffert ha lehetőségem lesz, még bővíteni szeretném a jövőben. Most az 500 literes pufferben tárolt hőt reggel 6-7 körül be akarom nyomni a lakásba. Ennyi.
2012-09-24
08:26:54
Előzmény: villam64 #33424#33434
Tudom, a tavaly már leszigeteltem a lakásfödémet,érződik is.
Hőmérőm csak a kazánon, a hmv tartályon, és a visszatérő ágon (a hmv tartály visszatérője előtt) van. Már megvettem 2 hőmérőt, azok majd be lesznek építve, hogy jobban tudjam figyelni a rendszert.
Nem tudom,pontosan mit értesz hőemelés alatt. Az előbbiekben leírt fűtési szokásokkal/lehetőségekkel a kazán, és a fütési visszatérő hőmérséklet-különbsége 5-10 fok körül szokott lenni, ha jól emlékszem.
Kezdek kifutni az időből, lehetőségekből, muszály lépnem. Hagyjuk ki a keverőszelepet a puffer elől, és a lehető legegyszerübb módszerrel kössük be a puffert.

2012-09-23
22:40:59
#33427
barbot

olvasgatom itt a hozzaszolasokat, hol tartasz most a rendszereddel?
mi van meg valosagban es mi papiron? mi a vegcel?
mekkora hazat futesz majd?
szeirntem nem kell felni az atereszto kepessegektol. nekem az 50KW-os kazanon KVS14-es VTC511 van (5/4", de szeirntem a collos is eleg lenne), a puffer/lakas oldalon mar csak collos VTA322, teljesen jol mukodik. feleslegesnek tartom ennyire tulmeretezni.
villam64Válasz erre
2012-09-23
22:01:05
Előzmény: barbot #33423#33424
A -25 foknál a fűtési igényed rémisztő. De talán nem ez a mérvadó. A pufferen, ha szigetelt, akkor átmegy a kazán hője a keverőszelep hideg ágán. A pufferbe 30-80 fok között 1 órányi fűtés tárolható. A fűtések között ez is beszámítódik. A kazánvédőn hamar beáll az indulási arány. Innentől a kazánvédő adagol, és a kazán hőemelkedése jut ki a rendszerbe. Ez olyan 65 °C környéke lehet. Amíg a rendszer át nem melegszik, addig tovább nem emelkedik a hőmérséklet. Viszont kevésbé kell korlátozni. Van hőmérőd a kazán bemenetén és kimenetén is? Mennyi a hőemelés? A tapasztalat a te oldaladon van. Te döntesz.
2012-09-23
20:25:36
Előzmény: villam64 #33391#33423
Szia!
Először is a kazán, és a fűtési kör:
Begyujtás után 10-15 perc max, és a kazán 50-55 fokra állított termosztátja indítja a keverőszivattyút. Mivel télen a mindennapos fütés miatt gyakorlatilag állandóan 55-70 fokos víz van a hmv tartályban, és mivel az van közvetlenül a kazán után, a hmv tartály által visszamelegített víz gyakorlatilag védte, védi a kazánt, nem volt lerakódás a tűztérben. A radiátoroktól visszatérő fütési viz kb. 1/2, 3/4 óra alatt már beáll a 45-50 fokra, de 1,-másfél óra alatt már 50-55 fokon van, és ez így is marad, nincs hőingadozás. A radiátorok minden szobában túlméretezettek (ez még a gázas, alacsony hőfokú fütés idejéből-Dunaferr radiátorok). A hmv tartály előremenőjének 1"-os golyóscsapja kb. 3/4-ig el van zárva, és ez csak a fütésszezon végével, tavasszal nyitódik meg teljesen. A keverőszivattyú a 2. fokozatban üzemel végig.

Akkor a fütési szokások:
- kb. -8-12 fokig elég, ha hazaérkezés után, du. 4-5 körül begyújtok, begyújtunk. Ez alól kivételt képez a hétvége, esetleg ha valaki itthon van délelőtt is, akkor elégetünk egy "vékony" tüzet, kb.7-8-tól 9-10-ig. Ekkor hagyjuk, hogy kialudjon, vagy épp csak azért rakunk valamit a tűzre, hogy ne aludjon ki, majd délután 3-4 körül ismét rakunk, legkésőbb este 10-kor. Az utolsó megrakáskor (ha reggel nem akarok begyújtani), általában lehúzom a kazán termosztátját 40-45 fokra, vagyis ekkor áll meg a keverőszivattyú. A kazán huzatszabályzója ilyenkor max 70-75 fokon van (tehát a hmv tartályban tárolt víz is felmehet kb. 70 fokra).

-kb. -12-17 fokig már reggel 7 körül, munkába indulás előtt begyújtunk, és tüzelünk, mint fentebb, a kazán huzatszabályzója viszont már 70-80 fok között is lehet.

-kb. -18-25 fok között a kazán huzatszabályzója már 75-85 fok között van. 85 fok fölé nem szoktam engedni. Ilyenkor a hmv tartályban is felmegy 70-80 fok közé a hőmérséklet. -25 körül azért már volt, hogy kimentem éjfél felé megrakni a kazánt...

Azt írod: " Az a gond, hogy szabályozni akartad a radiátorokat a vendégek miatt. Meg az, hogy az áteresztő képessége nagyobb az 572-nek. Mennyit szoktál időben tüzelni, hogy a hőfokokat elérd?"
HA a radiátorok felé előremenő szabályozása gond, akkor felejtsük el. Ha egyszerübb forrázás/égetés mentes rendszert építeni, és ennyi gondot okoz, hagyjuk ki a keverőszelepet a puffer feltöltésétől...
Köszönettel, barbot

villam64Válasz erre
2012-09-22
22:16:30
Előzmény: barbot #33382#33391
A csapok, szelepek áteresztése töredéke a csatlakozójuknak. Ha csak az 1 colos csatlakozást nézem, akkor a kvs-e lehet 20 is. Szerintem a felvázolt megoldásnál a keverőszelep 1-2 órán keresztül tudja csak visszatartani a kazán termelését. Utána a puffer felmelegedésével még tovább melegszik a radiátorok felé. Amennyiben a puffer 30 °C-ról indul, a 65 °C eléréséhez 15 kWh szükséges. Lehet, hogy elüzemel a rendszered 3,5 kvs-sel, de az mindenképp fojtás a 4,5 kvs-hez képest. Ehhez én számítást nem tudok. Én sem vagyok szaki. Csak megpróbálom az ollózott információkkal segíteni. Az én gondolatmenetem szerint a kazánvédő 50 °C-os visszatérőt tart. Megpakolva ezen emelsz 20 °C-ot. A keverőszelep a puffer aljából hozzákever 30 °C-os vizet először, hogy beállítsa a 65 °c-ot. Ez 88-12 keverési arány. Tehát 12 % megy a pufferbe, ~3 kWh. 80 °C-os kazánnál 30 %, 9 kWh. 75 °C-os keverőszelepnél csak a 75 °C felett kever a pufferbe. Viszont reggel már másként működik. Akkor hiába melegebb a puffer, akkor is csak 65 °C-ot kever be, mint a padlófűtésnél. Az a gond, hogy szabályozni akartad a radiátorokat a vendégek miatt. Meg az, hogy az áteresztő képessége nagyobb az 572-nek. Mennyit szoktál időben tüzelni, hogy a hőfokokat elérd?
2012-09-22
19:33:15
Előzmény: villam64 #33361#33382
Szia.
A kukázott kapillárist továbbra sem tudtam megfordítani, egyelőre jegelem, felejtsük el, nem használjuk.

Ne haragudj a sok 5letelésért, de nem vagyok szaki, és ezért nekem a keverőszelep kvs-e/áteresztő képessége nagyon zavaró. Félek, hogy az 1"-os keverőszelep 4.5-ös kvs-e nem tudja átvinni a kazán által termelt hőt. A kazán visszatérőjéhez járó 5/4"-os kazánvédő szelepnek 14 a kvs-e! Ezenkivül ennek a keverőszelepnek csak 65 fok a felső tartománya.
A fő kérdés az, hogy ha nagy hidegben a lakás fűtéséhez szükségem lesz 70-75 fokos előremenőre, akkor (mivel 65 fokon ez a szelep lezárja a közvetlen előremenő ágat, és a puffer felé keveri be a vizet)a pufferen keresztül át tudja-e vinni a szükséges, 70-75 fokos vizet a rendszerbe (a kavarőszelep hideg ágán keresztül)? Ha azt mondod, hogy igen, akkor marad az a rajz, amit utoljára bevittem. (
)


villam64Válasz erre
2012-09-22
07:06:02
Előzmény: barbot #33360#33361
A kukázott kapilláris amíg nem teszed forgóvá nem sokat ér. A puffert nem szabad lezárni a kazán elől. Az vezeti le a felesleget. Kérdése a 3/4-es kvs-e is. A fűtési rendszerbe hibásnak látom a kapillárist, mert lezár, és nem adagol. A víz hőmérséklet csökkentéséhez alkalmaznak kapillárist padlófűtés körökben, de ott a Szocsmarci elrendezés van, és megy a második szivattyú. Vagy növelned kell a hősugárzó felületet. Kezdek bele zavarodni az igényekbe. Még gondolkodom.
2012-09-21
23:36:50
Előzmény: villam64 #33358#33360
Ez nem akar összejönni...
Ha nézzük az utolsó, feltöltött rajzomat, és akkor, ha:
-elfelejtjük a KSz1 keverőszelepet, és helyette beépítem a kukázott, 3/4"-os kapiláris szelepet a puffer előremenőjébe úgy, hogy a puffer aljára legyen bekötve a kapiláris szelep érzékelője, az jó lenne? Mint ahogy szocsmarci rajzolta itt a hmv tartály feltöltésének :


villam64Válasz erre
2012-09-21
21:26:21
Előzmény: barbot #33357#33358
Inkább áthidaló csapot. A csatlakozás semmit nem jelent. Csak a kvs érték számít. Az pedig kisebb az általad felvázoltnál. Nem vagyok tervező, tehát nem mondhatom, hogy biztos elég a 30 kW-hoz a 3,5 kvs. A col csatlakozást felejtsd el áteresztés szempontjából. Meg nem a keverőszelep 5/4, csak a csatlakozás. Az 572 működése, hogy a tartályból kever hozzá, hogy tartsa a beállított hőmérsékletet. A tartály melegszik. Lassan emelkedik a radiátorok felé is a hőmérséklet. Én alacsony hőmérsékleten fűtök, és nem ismerem ezt az igényt.
2012-09-21
21:13:04
Előzmény: villam64 #33349#33357
Általában 60-75 (max 80) fok között szoktam járatni a kazánt. Fütési idényben a kazán termosztátja 50-55 foknál inditja a szivattyút. A kazán huzatszabályzója 70-80 (max 85) fok között van (ezt a kinti hideg függvényében állítom be). -15 fok alatt kell már az előremenőn a 65-75 fok, -20 felé pedig a 75-80 fok. A fölé nem engedtem, de nem is kellett. Ezeken a hőmérsékleteken általában kb. 10-15 fok a különbség az előremenő, és a visszatérő között, vagyis 50 fok alá nem nagyon megy a visszatérő.
Ezért szemezgetek az 5/4-es keverőszelepekkel, arra gondolva, hogy a nagyobb szelepnek nagyobb az áteresztő képessége, illetve mert az ESBE VTA 572-nél nem találtam 50-75 fokos keverőszelepet.


villam64Válasz erre
2012-09-21
15:38:52
Előzmény: barbot #33348#33349
Csak abban az esetben válassz másikat az 572 helyett, ha neked nem elég a 65 fokos fűtési víz, a fűtés elején. A többinek bármekkora is a csatlakozása, kevesebb vizet tud átengedni a belső méretek miatt. Az jóval kisebb, mint az 1". Meg ha 75 fokra állítod, akkor csak attól kezdi el tölteni a tartályt, alatta nem. Tehát 80 fokon kell járatni a kazánt.
2012-09-21
14:44:00
#33348
sziasztok.
szelepes kérdések:
Nekem a rendszerhez az ESBE VTA572-t ajánlottátok, (40-65 fok) 1 colos kivitelben. Ezt:
www.gepeszbolt.hu/segedenergia-nelkuli/13841-esbe-vta572-termosztatikus-keverszelep-1.html
Ennek az ára itt kb.21000 ft.

Vannak a következő szelepek:
VTS 522, 5/4", 50-75 fok ( www.gepeszbolt.hu/segedenergia-nelkuli/13853-esbe-vts522-termosztatikus-keverszelep-1-1-4.html ) -kb. 25000 ft

VTA 522, 5/4", 50-75 fok ( www.gepeszbolt.hu/segedenergia-nelkuli/13802-esbe-vta522-termosztatikus-keverszelep-1-1-4.html )-kb. 21000

VTA 522, 5/4", 40-65 fok (www.gepeszbolt.hu/segedenergia-nelkuli/13801-esbe-vta522-termosztatikus-keverszelep-1-1-4.html ) -kb. 21000

Ami szelepet ajánlottatok, annak az állítási lehetőségei 40-65 fok között változhatnak, csatlakozása 1".
Az elmúlt telek tapasztalatai alapján nekem jobb lenne az 50-75 fok között változtatható szelep. Ugyanakkor jobbnak, biztonságosabbnak tartanám az 5/4-es csatlakozást, hogy biztosan/könnyen át tudja vinni az oda érkező vizet.
A VTA 572, 5/4"-os drága, 32000 ft. Ezért néztem a többi szelepet, amelyeknek más a jelölése (VTS 522, VTA 522). A fentiek figyelembevételével, szerintetek jó lenne ezek közül valamelyik?


2012-09-21
11:42:18
Előzmény: villam64 #33345#33347
A felső sapkában levő betét, ami tulajdonképpen a szelepet mozgatja, működik. Fölülről (a sapkát levéve), ha megnyomogatom, rugózik, A fejet nem tudtam széthúzni, csavarni. Sajnos nem találtam hasonló szelepet, és erre nincs feltüntetve a gyártó neve.
2012-09-21
08:53:58
Előzmény: villam64 #33345#33346
radiátorosba láttam olyat h pöcök ki-be huzogatható.
Bent rögzít, kihuzva állítható.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva