English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-06
20:35:06
Előzmény: szocsmarci #33918#33921
Megérdeklődöm, hogy létezik-e két mérőpont jelét kezelő termosztátos egység. ha jól emlékszem, a napkollektoroknál használnak hasonlókat.
A tartály alján van olajlerakódás, ugyanis ez egy kompresszortartály volt megboldogult legénykorában. Oldószeres rongyal kitörlöm alul, és akkor kalap.
A tetején levő lefúvószelp helyére automata levegőztetőt teszek.
A tartály 1,5"-os csonkjaiba ha pipa alakban berögzítek egy 28-as rézcsövet, hogy a tartály alsó és felső holtterét is kihasználjam, jó lesz? A tartály csonjai alatt és fölött kb. 30-30 cm van a tartály aljáig, illetve tetejéig, kár lenne ott hagyni. vagy inkább 35-ös cső kellene?
A tartály legalján levő 1/2"-os csonkra akarok tenni iszapleengedő csapot.
2012-10-06
19:51:01
Előzmény: villam64 #33913#33919
villam:
nálam párhuzamosan van a kettő és észre se lehet venni h a HMV elindul.
Pedig 25-6-os wilo a HMW kör és 25-7-es a fűtés.
Mindezek nem közvetlen a Totya-ról hanem HCS után.
Sajnos nincs pufferem az is igaz.
Mondjuk nálam mindenütt az előre menőben vannak a szivattyúk, s ez sok problémát megold.
szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
19:43:55
Előzmény: barbot #33912#33918
Javaslom vegyél szobatermosztátot, amit kinéztél nem drága. Akár csak időkapcsolóként is használhatod.
Úgy látom félsz attól, hogy megforr a kazánod. Erre az esetre adnék egy (remélem utolsó) rajtot. Szerintem nem bonyolult, a lényeg az, hogy egy új termosztát kell, ami indítja a ház szivattyúját, ha túl meleg a puffer. Az elektromos bekötésben nem vagyok biztos, azt hiszem diódának hívják azt a kütyüt, ami olyan, mint egy visszacsapó szelep, csak az elektromosságban.

"A gond: olajos a belseje. Ipari méretben ezt mivel tisztítsam?"
A vascső és a radiátor amikor a gyárból kijön, akkor kissé olajos. Ez az olaj szokott lerakódni az olyan helyeken, ahol lassú az áramlás. Ha nem túl olajos, akkor szerintem hagyd; ha nagyon olajos, akkor öblítsd át egyszer (töltsd fel, majd engedd le a vizet). Tehetsz bele tisztítószert, ami viszi az olajat, de azt utána alaposan ki kell öblíteni, különben a kazánban ráéghet a kazánlemezre, ezáltal jelentősen lecsökken a kazán hatásfoka. Tisztítószert csak saját felelősségre alkalmazhatsz, nem tudok olyan konkrét szert ajánlani, mert nem ismerek egyet sem. A drága fűtési rendszert tisztító szereket csak iszap és vízkő ellen ajánlják, olajat nem említenek meg benne (habár az iszap egy része lehet olaj, a többi fémpor, emulzió, vagy és más egyéb anyag - kender, forraszanyag, folyasztószer maradvány, stb).
Szerintem ne törődj vele, de ha marad még egy kevés pénzmagod, akkor egy spirotherm (vagy más) iszapleválasztó nem árthat.



2012-10-06
19:29:51
Előzmény: villam64 #33914#33916
Most ilyen termosztátom van: Euroster 1100:
www.nokaut.pl/regulatory-i-sterowniki-ciepla/euroster-1100-sterownik-pompy-obiegowej.html
Egyszerübb, ha veszek még egy ilyet, és sorbakötve a szobatermosztáttal (vagy időkapcsolóval) használom? Ez a típus a szerelők szerint is az egyik leg megbízhatóbb. (A szenzorját meg esetleg érdemes lenne egy merülőhüvelybe tenni a puffer előremenőjéhez).
Vagy megteszi helyette egy csőre szerelhető termosztát is (az olcsóbb).


villam64Válasz erre
2012-10-06
18:56:11
Előzmény: barbot #33912#33914
1. Mondtam, hogy nem kötheted össze a Szöcsmarci rajza alapján a csőtermosztátot a szoba termosztáttal, mert lefojtod a kazánt működés közben. Megforrhat. Oda csak a csőtermosztát kell, hogy a kazán hőjének nagyobb része elvezetődjön a lakás felé, működtetve sz2-őt. Ezért mondtam, hogy ha megy sz1, akkor sz2-nek is mennie kell.
A szoba termosztát külön hőfokkapcsolóval (a puffert figyeli) kerül sorba a hajnali induláshoz, működtetve sz2-őt. Az sz2 mivel két irányból van működteve párhuzamosan, a fázisra figyelni kell. A vegyes kazánt nem kapcsolhatod úgy mint egy gázkazánt, mert nincs ami a tüzet eloltja.
villam64Válasz erre
2012-10-06
18:46:01
Előzmény: grano #33911#33913
Grano
Barbot eddig is így használta a hmv tartályt, csappal fojtva. Nem újdonság neki. Hmv mindig használ, kell neki, ez sem gond. Ha viszont erősen akar fűteni a lakás fele, akkor a hmv szivattyúd véletlenszerű beindulása annyira megszívja a kazánkört, hogy a lakás semmit nem kap. Ráadásul a 300 literes tartály hőcserélője a 30 kW-os kazánhoz annyira kicsi, hogy pillanatok alatt megforrna a kazán. Nem szabad oda véletlenszerű, felesleges hibaforrást betenni. Arra kell törekedni, hogy automatikusan, egyenletesen működjön a rendszer, beavatkozások nélkül. Minél nagyobb teljesítményű a kazán, annál jobban oda kell figyelni a feleslegre. Vagy a felesleges csapra. Én anno, ezért terveztem be a keverőszelepeket, meg a kevesebb kapcsolót. Bizonytalannak látom itt, hogy mennyi megy a puffer felé és mennyi a lakás felé. Vegyes kazánnál elsődlegesnek a lakásnak kell lennie, mert azért gyújtok be. Nem érdekel a puffer. Nem azért tüzel valaki, hogy a puffert felfűtse. Barbot nyáron is begújt, hogy hmv-je legyen. Ezt is figyelembe kell venni. Itt a spórolás és a bekötés egyszerűsége miatt nem teljesülnek pontosan ezek. A fagyott szoba is a tizedik helyen van Barbotnak. Ha kell neki, jobban kinyitja a csapot a hmv felé. Az igazi mindenhova automata keverőszelep. Meg, ha most is fojtani kell a hmv kört, akkor mit csinálsz egy betett szivattyú esetén? Akkor még jobban lefojtod? Nem logikus.
2012-10-06
18:17:01
#33912
Kérdések:

1:
A csőtermosztátot, és a szobatermosztátot (ha lesz) sorba van kötve alapesetben: amíg a csőtermosztát nem érzékeli a puffer beömlőcsonkjánál a meleget, addig fölösleges a szivattyút bekapcsolni. Ezenkivül a szobatermosztát (pl. ez:)napi hat programot, ezen belül 6 hőmérsékletet tud lekezelni, amiből gyakorlatilag csak kettő kellene (egy reggelre, és egy folyamatos üzemre, HA:

HA Nem tevődne fel a kérdés, hogy mi lesz, ha mondjuk a ház nem kér fütést (termosztát kikapcsol, megszakítja a puffernél levő csőtermosztát ellátását, amitől az annyit fog érni, mint a "Hót lón a patkó"). Mi lesz, ha a kazán meg van rakva, a huzatszabályzó mondjuk 80 fokon, és a puffer is legalább 50-60 fokos? Segítene még egy termosztát, ami bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját, ha mondjuk a kazánhőmérséklet elérte a 80-85 fokot megoldja?

2:
Nincs szobatermosztát.
Van egy időkapcsoló,sorba kötve a csőtermosztáttal, ez a reggeli, pufferből történő fütéshez: Reggel -ha a csőtermosztát szerint meleg a puffer- bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját.
Ezen kivül kellene valami megoldás az esetleges kazánmegfutás megakadályozására, vagyis egy termosztát, ami bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját, ha mondjuk a kazánhőmérséklet elérte a 80-85 fokot.

Ha nem tennék visszacsapót a hmv tartályhoz, akkor a háztartásban közvetlenül (keverés nélkül) nem hasznosítható hőfelesleg egy részét (mondjuk 50 fok felett) érdemes lenne kiforgatni?

grano :
"viszont így megy a HMV-HCS kör hakell-hanem, ami a huzatszabályzó miatt kazánteljesítmény csökkenést eredményez."
Nekem ez a ha kell, ha nem hmv-hcs kör volt a kazánvédőm 2 éven keresztül. Veszteség biztosan lép fel a kéményen keresztül, de ezt csak egy füstgáz-hőmérséklet-érzékelővel+ huzatszabályzóval tudnám kezelni, arra meg most nem jut.
A 300 liter melegvizet nem szoktuk elhasználni, vagyis nagy része mindig megmaradt másnapra, nagyon gyorsan felmelegedett a hmv a kazánhőmérsékletre. Így a hmv tartályon átmenő fütésköri víz nem hűl le. A kazán szivattyúja akkor is átfordította a radiátorkörben (kb. 50m vezeték, 10 radiátor) a vizet, ha a hmv tartály 1"-os vezetéke teljesen nyitott volt. Így 3/4 részig elzárva használtam a hmv tartály körét. Ezzel nem azt akartam mondani, hogy ez így a jó, hanem hogy így működött.

Más:
Ma leszedtem, amit le tudtam a puffer csonkjaiba becsavart idomokból. Rosszul írtam Nektek, nem 5/4-es a csatlakozója, hanem 1,5"-os.
A gond: olajos a belseje. Ipari méretben ezt mivel tisztítsam?
2012-10-06
17:42:47
Előzmény: villam64 #33909#33911
villam:
viszont így megy a HMV-HCS kör hakell-hanem, ami a a huzatszabályzó miatt kazánteljesítmény csökkenést eredményez.
A térfogatáram egy része csak csőveszteségnyi hőt ad le.
A HMV kör a sajátszivattyú mellett is fojtható,egy 25-4-es vilo nem vesz el észrevehető mennyiséget, arra csak akkor van áramlás ha megy a HMV szivattyúja.
Ha meg fojtod akkor a HCS-n nem lesz elegendő térfogatáram és a fagyott szoba csak tavaszra olvad ki.
E mellett _szerintem_ összetettben az egyszivattyú rosszabb energetikai jellemzőt mutat, mert a HMV ág így állandóan terheli a főszivattyút.
villam64Válasz erre
2012-10-06
15:02:46
Előzmény: szocsmarci #33900#33909
Szocsmarci
Megint figyelmetlen vagy. Ez a szoba termosztát párhuzamosan kapcsol a csőtermosztáttal, ami azt nézi, hogy megy-e a fűtés. Nem sorba kötve, mint ahogy rajzoltátok. Ez csak a hajnali pufferhez jó. Kell a többi érzékelő, amit leírtam.
1. kazán termosztát
2. a puffernél fűtés érzékelő, mely a radiátor köri szivattyút indítja
3. a puffer termosztát a szoba időzítő termosztáttal sorba, a hajnali, radiátor köri szivattyúhoz a pufferből

E párhuzamos bekötésetek átka a bonyolultabb vezérlés.

Grano
A visszacsapót még Barbot tette be, így a fűtéskör nem keringteti ki a hmv-t. Barbot-nak erős a kazán keringtetője, tehát fojt a hmv felé. Különben külön szivattyú oda elvonná a hőt a radiátoroktól. A 300-as hmv hőcserélője rövid zár a kazánnak.
2012-10-06
12:20:45
Előzmény: szocsmarci #33888#33906
szocsmarci:
azt szeretném kérdezni, hogy a puffer elé miért tettél visszacsapot?
A fojtót értem, a HMV-HCS kör miatt, de visszacsapó minek?

Szerintem egyébként ez a legjobb felépítés.

(Mondjuk én a HMV-HCS körbe is tennék szivattyút, mert szerintem ha nagyhidegben fűteni kell akkor nem lesz elegendő a tömegáram, így h a HCS mellékkörben van és a főszivattyú sem tol vmi extrát).
2012-10-06
12:03:12
Előzmény: szocsmarci #33900#33905
Szia.
"Ez mindenképpen probléma lenne, mert termosztatikus szelepeid vannak. Azok is elzárhatnak, és akkor is baj lehet."
Még anno, mikor csak a gázkazánt használtuk,nem raktam termosztatikus szelepet a fürdőbe, illetve az egyik szobába nem vettem meg a fejet (itt a csap termosztatikus, de csak a kézi szabályzóval használjuk). Ezenkivül még van a Szüleim lakásában négy radiátor, ami nem termófejes. Tehát elméletileg nem lehet gond a radiátorkör lezárása.

"A puffered kicsi, annak a dolga lenne átvenni a felesleges hőt, és ott van még a kazán huzatszabályzója is."
Az kizárt, hogy még egy puffert meg tudjunk venni az idén. A kazán huzatszabályzója ha mondjuk 80 fokra van állítva, az elméletileg le tudja fojtani a kazánt?

"Hány szabályzód is lesz?
1. Te magad, ha hideg van, jobban megpakolod a kazánt.
3. Huzatszabályzó
3.1. Kazántermosztát
3.2. Kazánvédő szelep
4. Szobatermosztát
5. Radiátor termószelep
6. Hideg helység termosztátja

Ezen felül a puffer feletti termosztát, és hidraulikailag fontos a ferdeszelep is. Nem egy túl egyszerű rendszer, de be lehet majd állítani."

Kihagytad az egyik legbizonytalanabb tényezőt, az Oldalbordák(at). Egyszer már szinte sikerült felrobbantani a fáskazánt: hihetetlenül félelmetes volt, mikor az a nagy marha kazán remegett, és vele az épület is...

A ferdeszelep az vagy teljesen nyitva, vagy zárva lesz, nem? Már egyszer kérdeztem, hogy nem lenne-e jobb alul, a visszatérőre a radiátorkör szivattyúja, és akkor azt írtad, hogy oda is lehet szerelni. Mi történik, ha alul van, és mi, ha fölül van szerelve?

szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
06:50:50
Előzmény: barbot #33893#33900
"Mi történik, ha én jól megrakom a kazánt, és a szobatermosztát azt mondja, hogy kösz, itt elég meleg van, és lezár a puffer utánni szivattyú? "
Ez mindenképpen probléma lenne, mert termosztatikus szelepeid vannak. Azok is elzárhatnak, és akkor is baj lehet. A puffered kicsi, annak a dolga lenne átvenni a felesleges hőt, és ott van még a kazán huzatszabályzója is.
Hány szabályzód is lesz?
1. Te magad, ha hideg van, jobban megpakolod a kazánt.
3. Huzatszabályzó
3.1. Kazántermosztát
3.2. Kazánvédő szelep
4. Szobatermosztát
5. Radiátor termószelep
6. Hideg helység termosztátja

Ezen felül a puffer feletti termosztát, és hidraulikailag fontos a ferdeszelep is. Nem egy túl egyszerű rendszer, de be lehet majd állítani.
villam64Válasz erre
2012-10-05
20:42:26
Előzmény: barbot #33896#33897
Reggeli időzítőnek jó. A többi is kell.
villam64Válasz erre
2012-10-05
19:58:09
Előzmény: barbot #33894#33895
Igen rábólintok. De elhagyod a szoba termosztátot. Hiányzik az időrelé termosztáttal a pufferhez. Össze kell hangolni a szivattyúk fokozatát.
2012-10-05
19:36:34
Előzmény: villam64 #33892#33894
Értem. Köszönöm.
Te is rábólintasz akkor a szocsmarci sokadik rajzára?


?
2012-10-05
19:34:28
Előzmény: szocsmarci #33888#33893
"Remélem gyorsan jön a tél, és nem lesz időd tovább gondolkodnod :)." Ha netalán erre fúj valami kósza szél, hát ha nem egyébért, hát ezért a mondatodért biztosan tölt valami búfelejtőt az Asszony (is). Lassan válóok (is)lesz ez a fórum(téma). :-)

Ami nagyon fontos számomra, nem kell dióda, ellenállás, meg forrasztás. Vagyis a már megvásárolt kazánvédő mellé kell még egy csőtermosztát, és egy szobatermosztát, és akkor a téma lezárva? :-))))Ezeket meg tudom venni úgy is, hogy besétálok az üzletbe (Szent Lóvé napja után), leemelik a polcról, és van egy kalibrált termosztátom, amiben az időkapcsoló is benne van...Azért vennék inkább csőtermosztátot a merülőhüvelyes helyett, mert egyszerűbb a szerelése, és nem annyira végleges.

Ha mindannyian rábólintotok, lezárhatom a téma tervezés szakaszát?
Úgyis lesz még elég bajom, amíg felépül a rendszer...Mi történik, ha én jól megrakom a kazánt, és a szobatermosztát azt mondja, hogy kösz, itt elég meleg van, és lezár a puffer utánni szivattyú? Ez este történhet meg főleg, annál is inkább, mert akkor tartalékolok reggelre...
Meg lehet oldani azt, hogy ha esetleg megfutásközeli állapotba kerül a kazán, akkor egy termosztát fölülbirálja a szobatermosztátot?

Köszönettel, barbot
villam64Válasz erre
2012-10-05
19:19:52
Előzmény: barbot #33889#33892
Ezeken a rajzokon azért kell a radiátor kör felé a szivattyúnak a kazánéval együtt mennie, mert különben kiszámíthatatlan, hogy mennyi víz áramolna a radiátorok felé a puffer helyett.
villam64Válasz erre
2012-10-05
19:02:22
Előzmény: barbot #33887#33890
Én nem elleneztem, csak próbálom értelmezni. Én a puffer hőcserélő áthidalását nem értettem. Azt hittem véletlenül maradt benn. Én azon gondoltam átvezetve a fűtő vizet, de valószínű a fojtása. Csomó radiátort kell kiszolgálnod. Tehát olyan szabályzó, levezető kell a puffer felé, ami alapból nem csökkenti az áramlást a radiátorok felé. Esetleg 2-3 hőcserélő a meleg ágon párhuzamosan kötve. De ez megint költség növelő.
2012-10-05
18:54:30
Előzmény: grano #33885#33889
Szocsmarci rajza volt valahol a fejemben, a tudása nélkül...


Visszalapoztam, és látom, hogy Ő egy szeleppel/csappal szabályozta a hőcserélővel párhuzamos ágat.
Jól értem, hogy azért kell a visszatérő fővezetékre (a puffer és a radiátorkör közé) a szivattyú, mert a kazán utánni főszivattyú nem bírja átforgatni a vizet?
Mint írtam villam64-nek is, 5letelek, hátha előkerül egy újabb gondolat, de az általatok javasolt az elfogadott...
szocsmarciVálasz erre
2012-10-05
18:49:55
Előzmény: barbot #33871#33888
Nem kellene erőltetni ezt a kapcsolást. Az új hőcserélőt hagyd el, a radiátoros kör szivattyúját pedig tedd a puffertől jobbra a főgerincbe. Remélem gyorsan jön a tél, és nem lesz időd tovább gondolkodnod :) .
Az elektromos kapcsolásról én a következő képpen gondolkodom.
1. Ha a kazán üzemel, akkor a hőt el kell vezetni, tehát a szivattyúnak mennie kell. Ezért elég egy termosztát ide pl. ilyenek : ...- vagy jó a csőtermosztát is.
2. Ha a ház kéri a meleget, akkor mennie kell a második szivattyúnak, tehát ezt a második szivattyút egy szobatermosztát vezérli. Ha hideg a fűtővíz, akkor értelemszerűen nem kell menjen a szivattyú, ezért kell egy másik termosztát, ami sorba van kötve a szobatermosztáttal. Tehát ha mindkettő termosztát "behúzott", akkor indul csak a szivattyú. Ez a második termosztát a puffer és a kimenő gerinc csatlakozásánal van. Ha nincs szobatermosztátod, akkor csak ez egyedül lenne a szekunder vezérlés.
Gondolom felmerült a kérdés, mi van, ha a puffer alja/teteje hideg, a kazánvédő szelep félállásban van, stb. A válasz egyszerű: a víz tudni fogja, merre kell mennie.




Ui.: Te az olcsó rendszerre törekedsz. De ha azt az időt, amit eltöltöttünk a segítéseddel beszorozzuk a minimálbérrel, akkor kiderülne, hogy ez egy igenis drága fűtési rendszer lesz.
2012-10-05
18:44:44
Előzmény: villam64 #33883#33887
5letelek, hátha beugrik valami gazdaságilag kisebb, egyszerübb 5let. Több szem többet lát. próbállok itt, helyben beszerezhető, összerakhatő elemekből összerakni egy rendszert, de kockáztatni sem akarok. Szóval bedobtam az 5letet, aztán ha elvetitek, marad a Ti verziótok.
2012-10-05
18:31:10
Előzmény: villam64 #33884#33886
villam:
időkapcsoló nem lenne jó?
Kajtatok, de nem lelek megfelelőt.
Ha 2-3 perces időtartamig nem kapcsol ki akkor nincs ez a vibrálás.
Néztem fég-es vezérlőt de 8e bazosik érte, pláne használtan.
2012-10-05
15:47:08
Előzmény: barbot #33871#33885
A rajzod szerint mi hajtaná át a vizet a puffertöltő hőcserélő primer oldalán?
Mert annak a hidraulikai ellenállása többszöröse annak a sima csőszakasznak amivel párhuzamos.

Még egy gondolat: ennyi párhuzamos működéshez egyszerre a kazán előtt legalább egy 25/70-es szivattyú kell szerintem.
Nem számoltam végig de a saját tapasztalataim alapján a 25/6-os nem fog elegendő térfogatáramot adni csúcsban.
villam64Válasz erre
2012-10-05
13:33:58
Előzmény: grano #33872#33884
Ez a 3000 forintos kérdés? A 100-150 Ohm-ot számoltad? Esetleg rábuherálni egy néhány száz forintos 12 V-os relét? Most nézem, 4 fok-700 ohm. függ, hogy hol dolgoztatod. www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/191253-in-01-de-Kennlinie_TOWITEK_DIFFERENZTEMP_STEUERM.pdf

Mindenképp olcsóbb megoldás kell egy 4000 forintos termékhez.
villam64Válasz erre
2012-10-05
13:29:06
Előzmény: barbot #33871#33883
Akasztás előtt végül is működik. Bár maradok az első verziómnál. Az új rendszerednél arra kell figyelned, mint régen, hogy maradjon nyitott radiátor, hogy soha ne álljon le az áramlás. Pontosan beállítani nem tudod a hőfokot, mert az függ az égés teljesítményétől. Az időzítővel sorba kell még egy puffert figyelő HK. És a puffer előtti hőcserélő bemenetének áthidalását ne felejtsd el megszakítani. Vagy csapot teszel oda? De azt meg el lehet felejteni átforgatni. Óvatosan az áthidaló csapokkal. kvs-e a hőcserélőnek is van.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva