English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-10-05
08:19:49
Előzmény: grano #33857#33864
Ez igaz. Ezen gondolkodtam amikor a kollektor körben volt. Esetleg Takyka-t kellene megkérni, ő a nagy elektronikás. Még gondolkodom én is. Esetleg kondenzátort beiktatni. A kandallómnál viszont bevált, mert ott a hőfok gyorsan növekszik. Lehet, hogy jobb helyet kell addig is keresni az egyes szenzornak.
2012-10-05
07:28:27
Előzmény: zsezse #33830#33860
A legegyszerübb, legmegbízhatóbb elektronika kell(ene).
Alapból hagynám a mostani hőfokkapcsolót, ami a kazán szivattyúját kapcsolja be. Aztán raknék még egy ugyanilyen hőfokkapcsolót a puffer előremenőjébe, hogy bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját.
És akkor a második hőkapcsoló mellé kell(ene) bekötni egy hőfokkapcsolót, ami a pufferből van vezérelve, illetve ugyanide egy időkapcsolót: tehát hajnali 5-6 kor, ha a puffer elég meleg, bekapcsol. És működik vagy addig, amig a pufferben lehül a viz, vagy addig, amig a kazánban nem lesz melegebb a víz. Még végig kell gondoljam...
2012-10-05
07:19:47
Előzmény: villam64 #33828#33859
nem lesz sétagalopp öszehozni az elektronikát sem. A conrad itteni üzletében minden drágább 1-2-3000 ft-nyi oroszlánnyal...Pedig nem is nagy összegűek a ketyerék.
Este megpróbállok egy rajzot késziteni, az elektronikával együtt.
2012-10-05
06:44:20
Előzmény: villam64 #33832#33857
villam:
Egy bajom van ezzel a Towitek lappal: nincs benne hiszterézis.
Határhőmérsékleten úgy csattog mint a radai rosseb.
Erre nincs valami ötleted?
Nálam a HMV kör megy ezzel.
villam64Válasz erre
2012-10-04
09:54:38
Előzmény: barbot #33826#33832
Zsezse 1-eséhez ez megfelelő. www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=191253 Ezt már javasoltam. Ez amellett, hogy hőfokkülönbség kapcsoló, még az alapján is engedélyez, hogy az 1-es termosztát elérte-e a beállított hőfokot. Ez a puffer és a kazán között mérve kiváltja a jelenlegi kazán termosztátodat. És nem hűti vissza a puffert. Esetleg azt felhasználod biztonsági termosztátnak.
Továbbra is az első bekötésünk híve vagyok.
2012-10-04
09:22:07
Előzmény: barbot #33826#33830
barbot:

nem mukodhet mindig egyidejuleg, hiszen akkor mi ertelme lenne a puffernek?

a kazan oldalnak akkor kell mukodnie:

1) ha hokulonbsegre vezerelsz: 2 meresi pont - kazan es puffer alja
( KAzan eloremeno legalabb 60 fok ) ES (a lakas ker meleget VAGY a puffer alja hidegebb, mint a kazan eloremenoje)

2)
egy masik megkozelitesben: ha csotermosztatod van a kazanon es fustgaztermosztatod a fustcsoben:

( Kazan eloremeno legalabb 60 fok ) ES (a fustgaz termosztat legalabb 180 fok VAGY a lakas ker meleget)

3)
egy harmadik megkozelitesben - ha csak 1 csotermosztatod van ilyenkor max 80 fokos lesz a puffered, ha tulfutene a kazna, akkor addig nem all le a szivattyu, amig a puffer vissza nem hul 80 fokig:
(kazan eloremeno legalabb 80 fok)


a lakas oldal pedig ettol fuggetlen:
(ha a pufferben van kelloen meleg viz VAGY a kazan szivattyu aktiv) ES (a lakas ker meg meleget - tehat nem erte el a beallitott hofokot)

ha csak a lakas termosztatra vezerelsz, akkor ha hideg a puffer, akkor hideg vizet fog egesz ejjel keringetni a lakasban, ami nem tul egeszseges es felesleges is.


persze lehet ezeket varialni meg, de ezek a legegyszerubb jozan paraszti esz altal diktalt logikak:)
villam64Válasz erre
2012-10-04
09:02:43
Előzmény: barbot #33826#33828
Egy kapcsolási rajz.


Ehhez.


A 322-es helyett a 1" 372-est javaslom a nagyobb kvs miatt. Neked nagyobb a víztömeged a radiátor felé. A magasabb előre menő hőfokhoz meg a visszatérőbe tenni.


Ez a bekötés jobb. Mert a 2-es keverőszelep+kazán hőfok emelése megy a radiátorok felé. 65 fokos keverőszelep állásnál 70-75 fok. Ha a visszatérő eléri a 65 fokot, akkor keveri bele a puffert. Ehhez mondjuk fel kell tudni fűteni a lakást, hagy a radiátor szelepek lezárjanak, és a maradék minimális visszaeresztés elég meleg legyen. Vagy lehet oda is thermo fejet tenni.? Ez kérdéses, hogy fel tud-e úgy melegedni a lakás, hogy minden thermo fej lezárjon teljesen.?
Ennél az sz2-őt szintén be kell indítani ~70 fokos puffernél, mert különben a lakás nem megy.
2012-10-04
08:20:59
Előzmény: zsezse #33711#33826
én azt hittem, hogy a két szivattyú egyidejüleg fog működni, és az a kazán melletti szivattyú termosztátja marad a kazán előremenőjén, a lakás felé nyomó szivattyú termosztátja meg megy a puffer előremenőjére.
Akkor hogy is van a vezérlésük?
Az biztos, hogy egy kicsit modulárisabbra szerelem a rendszert, több hollandert fogok használni, hogy az esetleges módosítások miatt ne kelljen szétszedni mindent. Ez jó iskola...
2012-10-01
06:12:57
Előzmény: barbot #33709#33711
szia

a szivattyukhoz nem ertek, igy megbizok szocsmarci es villam64 velemenyeben.


sajnos egyik szivattyunak sem lesz elegendo "csak egy csotermosztat"
a kazan oldalon kell majd meg egy fustgaz termosztat vagy egy delta T kapcsolo, amivel biztositod, hogy a puffert tenyleg csak akkor toltse, amikor hidegebb az alja, mint a kazan.
(vagy nagyon magas hofokrol kell inditanod a kazant (pl 80 fok), ami necces, mert konnyen megszaladhat a rendszer)

a lakas oldalon pedig minimum ket csotermosztat kell: figyelni kell a puffer minimalis homersekletet es a lakas maximalis homersekletet.

a forrazasrol:
OFF: van egy neten keringo vicces iras, hogy "äkik 1980 elott szulettek azok valodi hosok".
www.mommo.hu/szoveg/364099
kisgyerekkent nekunk is volt bent vas kalyhank, cserepkalyhank, atfolyos gazbojlerunk, ami neha neha felrobbant, ha elvizkovesedett.
ennek ellenere felnottunk kisebb nagyobb balesetek mellett.

felnott fejjel azonban kijelentettem, hogy nekem nem lesz kandallom a lakasban (egyreszt a kosz miatt, masreszt) mert nem szeretnem, ha a kisgyerekem majd ratenyerelne esetleg a forro kalyhara es megegesse magat. hasonloan igaz ez a radiatorokra is. emlekszem, regen hanyszor odasultem, amikor a kopogos hidegben kozelebb huzodtam a forro radiatorhoz.

te most meg oda tudsz figyelni erre, de ha egy kisgyereket vagy idosebb valakidet egeti meg, mert nem is szamit ra, rogton eszedbe fog jutni, miert is ezen sporoltal.

tudom, hogy a penz szamit es fontos meg nem a csapbol folyik, de en ma mar ugy tekintek a VTA szelepre mint biztonsagi elem.

Es nem csak a futesrol beszelek: a HMV keszitest, ha kazanrol oldod meg, ott is elofordulhatnak komoly balesetek - talan meg komolyabbak is. gondolj csak bele: amikor az ember megnyitja a csapot, hideg viz jon. emberi szokas, hogy ilyenkor a melegviz csapot engedjuk meg, minel hamarabb erjen ide a melegviz. emlekszem nagyanyameknal hanyszor megforraztam magam a 70 fokosra allitott villanybojler miatt. Ma a nagyanyam 80 eves, es nem tudja kezelni a zuhany keverocsapjat. nem egyszer magara engedte mar a "forro" vizet.
miota benn van egy 40 fokos VTA szelep mar nem aggodok: tudom, hogy nagy baja nem lehet.

ha most iden nem is tudod berakni, mert ennyire ki van szamitva a keret, legalabb a helyet hagyd meg, tervezd be a rendszerbe, hogy kesobb integralhasd.
es igaz ez a HMVre is!!
2012-09-30
22:58:22
Előzmény: zsezse #33708#33709
Szinte 1:1-ben így ajánlotta villam64 is. :-) Ő még annyit írt a rajzhoz, hogy "Egyszerű megoldás ez. De a kazán szivattyú átnyom a radiátor körbe. Jobbnak tartom a keverőszelepes megoldást. 20 cm szigetelést javaslok mielőbb. Nem árt a második szivattyúnak egy kézi vezérlés is. Bonyolultabb vezérlés. Nem tudom mennyi megy a pufferbe. (http://biosolar.hu/stuff/uploads/p1020845.jpg)"

szocsmarci a meglevő, kazán visszatérőjén levő szivattyú (Grundfos UPS BAS 32-60) mellé (a puffer után, a radiátorok felé -sz2 szivattyúnak) a kukázott Wilo ECO Stratos 25/1-5 szivattyút ajánlotta (
) , míg a fagyállós részbe a szintén kukázott Wilo RS 25/60-t (
) ajánlotta. Ez így rendben lesz, megegyeztek?

Az sz2-es szivattyúnak hol kell legyen a csőtermosztátja, ami bekapcsolja? Jól gondolom, hogy a puffer felső csonkján?

Már érték meglepetések a gázfütéshez szokott vendégeket. :-) Látványos volt. :-)
2012-09-30
21:55:57
Előzmény: barbot #33705#33708
kazannal a visszaterobe, lakas futesnel lehet az eloremenoben is. nem lesz semmi baja.

a kazantolto szivattyu celszeruen legalabb akkora fordulatszamon/szallitasi teljesitmenyen jarjon, mint az sz2, hogy maradjon is valami a pufferben:)

a VTA322-t hosszutavon epitsd be majd, kulonben csunya meglepetesek erhetik az ovatlan radiator fogdosot!

2012-09-30
18:42:11
Előzmény: zsezse #33702#33705
Sziasztok

Én mégiscsak a hmv tartály hőcserélője után tenném a külső hőcserélőt. A melegvízre télen, nyáron szükség van, és a hmv tartály elsőbbséget élvez a fütéssel szemben. Már írtam az előzőekben, hogy a hmv tartály nagyon gyorsan átmelegszik, bevált a jelenlegi helye, szabályozása (az 1"-os csap 3/4-ig elzárva fűtés közben). Vagyis- ha a külső hőcserélő fűtés oldali (3/4"-os) áteresztő képessége megengedi, akkor mehet át rajta a fűtővíz.
szocsmarci egyik előző hozzászólásában ezt írta: "Az a gondom a HMV hőcserélő után kötött fagyállós rendszer hőcserélőjével, hogy a HMV tartályból kilépett víz már hűtött, a hőcserélő primer oldalára már kb 60°C víz jut, amiből 55 fok lesz, mire a radiátorokhoz kiér." -nos, ez az alsó hőmérséklettartomány, mert miután a hmv tartály átmelegedett a fűtési rendszer előremenőjének hőfokára, azután gyakorlatilag nincs hőesés, amíg a kazán meg nem áll.

szocsmarci:
Azért nem tenném az általad javasolt helyre, a puffer föli a hőcserélőt, mert az valamilyen szinten korlátozná a puffert. A hmv tartály hőcserélőspirálját így is, úgy is korlátozni kell (ett).

"A csovek bekotesi atmerojet is berajzoltam. ha a kazanodtol mar most 5/4" cso jon el, akkor erdemes ezt az atmerot tartanod, mert a kesobbiek soran, ha esetleg nagyobb kazanra cserelsz vagy nagyobb pufferre, hamarabb, biztonsagosabban ki tudod belole szedni a melegvizet. Eleg lenne az 1" is, de ha 5/4" van, en megtartanam - a pufferig."
Én is így szeretném.

"az 5retegu csorol:..."
nem is használok a kazán melett, és ha nem kellett volna a föld alatt átvezetni a fűtést, nem is használtam volna. Jelenleg a fűtés indul 5/4"-al, majd folytatódik 35-ös rézcsővel, és csak abba csatlakozik a 32-es 5 rétegű Haka-cső. Szünetmentes tápom van, az akkumulátort kell majd lecseréljem, mert csak kb. 1/2 órát bírja.

"en a kovetkezo, altalam legegyszerubbnek tartott rajzot javaslom neked:..."
Én csak annyit változtatnék/ egyszerűsítenék rajta, hogy elhagynám a vta322-es szelepet, és a külső hőcserélőt beraknám a hmv tartály hőcserélője után. Van annak jelentősége, hogy az sz2-es szivattyú az előremenőn, vagy a visszatérőn van? Nem biztonságosabb a visszatérőn, nem kimélem jobban a szivattyút? Hogy tudom majd összehangolni a két szivattyú (sz1,sz2) működését, fordulatszámát?
Természetesen minden egység elé csapok kerülnek. Annál is inkább, mivel megvannak a régiek.
A hmv tartályt nem akarom a pufferről fűteni, max, ha majd meglesz a napkollektorom, és az túl sokat termel....Külön fűtésköröket sem tervezünk a közeljövőben.

"ha pedig lesz szolarod, akkor a HMV also hocserelot at tudod kotni szolarra, a HMV tartalyt pedig a kulso hocserelon keresztul fel tudod tolteni a kazanrol."
Pontosan.

"ugy velem, ennyit tudtam segiteni:)"
Köszönöm! :-)


2012-09-30
07:26:44
#33702
Sziasztok

szocsmarci: az utolso rajzoddal nem ertek egyet. barbot puffere eleg kicsi, igy csak akkor tudja a leheto legtobb hot eltarolni, ha azt maximumra kifuti. a hocserelo visszateron at torteno futesnel ez bizonytalan.

ha mindenaron meg akarunk sporolni 1 szivattyut a hcs primer oldalon, akkor parhuzamos bekotest javaslok. en ket megoldast latok.

az elso es legegyszerubb, ha ezt a kulso fagyallos hocserelot is a kazan oldalra kotjuk be es a HMV hocserelovel parhuzamosan hasznaljuk.
Igy a lefagyott helyiseget lehet akkor futeni, amikor eg a kazan.
A masik megoldas, hogy a lakas oldalra kotjuk be az altalad javasolt parhuzamos keruloag modszerrel a puffer es a VTA322 koze. igy amikor a lakast futi a rendszer, akkor valamennyi melegvizet atvezet a hocserelon is.
ez is egy megoldas, de itt is ugye a lakastol fuggunk, valoszinuleg tulfutjuk majd a lakast, hogy a hideg helyiseget fel tudjuk melegiteni.

a kesobbiek soran pedig ha mar le lesz szigetelve, akkor at lehet kotni azokat a radiatorokat is a lakas oldalra, fagymentesito thermo fejjel. (megjegyzem, en sem bonyolitanam az eletem ezzel a fagyallozassal. nem tudom, mekkora helyiseg ez es mire hasznalod, de egy 5 fokos termofej eppen annyi vizet engedne at, hogy ne fagyjon be a rendszer, illetve ennyi koltsegbol a hoszigeteles 1 resze akar el is keszulhetne. ideiglenesen akar egy tescos holegfuvoval is fel lehet futeni nehany ora alatt, vagy egy olajradiatorral, es akkor nem kell hocserelozgetni, nem kell +1 szivattyu, hocserelo, visszacsapo, fagyallo, kulon vezerles, rendszer buhera. de ezt most hagyjuk, ha igy latod jonak)

A csovek bekotesi atmerojet is berajzoltam. ha a kazanodtol mar most 5/4" cso jon el, akkor erdemes ezt az atmerot tartanod, mert a kesobbiek soran, ha esetleg nagyobb kazanra cserelsz vagy nagyobb pufferre, hamarabb, biztonsagosabban ki tudod belole szedni a melegvizet. Eleg lenne az 1" is, de ha 5/4" van, en megtartanam - a pufferig. Onnantol eleg a 22-es rezcso.

az 5retegu csorol:
extrem eset, de sajnos megtortenhet: (a szomszedomnal meg is tortent, 2x is), hogy aramszunetkor megforr a kazan. ahogy visszajon az aram, a 100-110 fokos kazanban levo forro vizet/gozt benyomja a szivattyu a lakas fele es megolvadnak az 5retegu csovek az oszto/gyujtoben, folyik orran szajan.
muanyag csovet tehat SEHOL ne hasznalj a kazan kozeleben, amig nem biztositod a forrazas mentesseget egy keveroszeleppel.

en a kovetkezo, altalam legegyszerubbnek tartott rajzot javaslom neked:
a puffert egy-egy T elemmel bekotni (csapokat nem rajzoltam mindenhova, de ide tennek)
a kazant egy 511-es ESBE vedi az alacson visszatero homerseklettol, a lakas oldalra pedig egy VTA322 van beteve, hogy allitani/vedeni lehessen a lakast a tul forro eloremenotol. max 60 fokos viz szerintem elegendo kell legyen folyamatos hasznalatnal, vagyis puffernel.
a hmvt ebben a rendszerben a kazanrol tudod csak tolteni, ha kesobbiek soran a pufferrol is tolteni akarod, akkor csak 1 szivattyut kell bekossel a hmv hocserelo ele.
a kulso hocserelot szinten a kazan taplalja, igy a fagyott helyiseget csak akkor tudod futeni, ha a kazan eg. ezzel a bekotessel valamennyit segithetsz a kazanon, ha tulmelegedne es raengeded a hocserelon at a hideg radiatorokat - de hangsulyozom: csodat ne varj!

ha nincs meg az anyagi fedezet ezekre a szukseges, minimalis elemekre, akkor indulaskepp elhagyhatod belole az ESBE VTC511-et (bar ezt mar megrendelted) illetve a VTA322-ot, ezek nelkul is el fog mukodni, de hosszutavon mindenkeppen erdemes betenni, mert nem csak biztonsagosabb, de takarekosabb is lesz a rendszered.

kesobb uj szivattyuval rendelkezo koroket (pl padlofutes, emeleti futes, stb) bekothetsz parhuzamosan a lakas oldallal egy visszacsapo segitsegevel, ahogy nalam is lathattad.

ha pedig lesz szolarod, akkor a HMV also hocserelot at tudod kotni szolarra, a HMV tartalyt pedig a kulso hocserelon keresztul fel tudod tolteni a kazanrol.

en ezt az utat valasztottam, es mivel ugy nez ki, bevalt, ezert merem neked is ajanlani.

ugy velem, ennyit tudtam segiteni:)





szocsmarciVálasz erre
2012-09-30
06:35:33
Előzmény: barbot #33696#33699
Jó lesz a legutolsó rajzom? http://biosolar.hu/forum/show/33665#33665
A megkerülő ág a hőcserélőhöz (a puffer tetején) kell, nem véletlenül rajzoltam oda. Mindent ne spórolj ki, mert télen nehéz lesz fagypont alatt forrasztani.
A puffert bekötheted T-vel is, én csak az elvét rajzoltam le. Mindenhova elzáró, ürítő, légtelenítő, oldható kötés - ahova kell.
2012-09-29
21:16:55
Előzmény: grano #33694#33696
szia grano!
Amíg nincs szigetelés, nincs fűtés. Ősszel-tavasszal temperálni egyelőre talán jó lesz elvileg, majd meglátjuk a tapasztalatokat.
Jövőben ha sikerül, folytatom. :-)
2012-09-29
19:41:35
Előzmény: villam64 #33680#33694
barbot:
villamnak nagyon is igaza van.
Egy épületet nem szabad hagyni fagyásig kihülni.
Ha valahol a falban volt épp harmatpont, akkor a falban lévő fagyott víz kárt tehet a falban. Nem biztos h észreveszed most csak majd később.
Általában javasolt a temperálás 5 fokkal, az meg majd minden termosztáton jelölt érték is.
De Te tudod mivel bonyolítod az életed ;-)
villam64Válasz erre
2012-09-29
14:02:56
Előzmény: barbot #33677#33680
Értem, de van alacsonyabb fokozata is a termosztát fejnek. Állítható. Mondjuk 0 fokozaton 10 °C-ot tart a helyiségben, védve a fagyástól. Amikor melegebb kell feljebb állítod. Nem drága, és egyszerű.
2012-09-29
13:13:51
Előzmény: villam64 #33673#33677
Igazad van, de mint irtam, csak néha használnám. Csak alkalomszerű használatért kár melegiteni. Igy ha kell, bekapcsolom, ha meg nem kell, akkor ki.
villam64Válasz erre
2012-09-29
09:24:13
Előzmény: barbot #33671#33673
Én arra gondoltam, hogy ezt a hideg helyiséget miért nem thermo radiátor fejjel szabályozod? Nem fagy le, és nem melegszik túl.
2012-09-29
07:48:07
Előzmény: zsezse #33666#33671
csak nyugodtan, nincs harag. :-)Remélem, Ti sem utáltok ki a fórumról! :-)
Valahogy úgy vagyunk a rendszeremmel, mint ahogy Reményik írta:

"A fordító

Károli Gáspár emlékezetének

Alkotni könnyebb: a szellem szabad,
A képzelet csaponghat szerteszét,
Belekaphat a felhők üstökébe,
Felszánthatja a tenger fenekét,
Virágmaggal eget-földet bevethet,
Törvénnyé teheti a játszi kedvet,
...
Az alkotás jaj, kísértetbe is visz.
A fordítás, a fordítás - alázat.
Fordítni annyit tesz, mint meghajolni,
Fordítni annyit tesz, mint kötve lenni,
Valaki mást, nagyobbat átkarolva
Félig őt vinni, félig vele menni.
..."

Ez a hőcserélőm:




Ok, megértettem. A hőcserélőt csak fűtésre használom. :-)
A hőcserélőt, szivattyút a napkollektorhoz vettem, csak aztán villam64-el nekiláttunk áttervezni a fűtésrendszert is, mert nem volt alkalmas a napkollektor fogadására. igaza volt, van.
Viszont a fűtésrendszer korszerűsítése/feljavítása elvitte a napkollektorra szánt alapok egy részét, de megvannak az oda szánt elemek, ezért koncentrálunk most a fűtésre.

Az a helység néha nagyon kell.

A puffert ha bekötöm a 4/3"-os hőcserélőn keresztűl, és aztán a fűtésre/radiátorokra megy tovább a 32-es 5rétegű, az rendben lesz, gondolom. Valahogy úgy képzeltem, hogy a kazántól jövő 5/4-es elágazik 3/4" puffer + 32-es 5rétegű részre. A puffer 5/4-es visszatérőjét már egyből bekötöm az 5/4-es kazánvisszatérőbe, ahová becsatlakozik a 32-es 5 rétegű is.

A kazánvédő szelep szükségességéről ugyanezt mondta villam64 is, Ő győzött meg annak szükségességéről (pedig kapállóztam ellene, a költségek miatt).

A hmv tartály visszatérőjén lesz visszacsapó.
Szerintem T idommal lesz bekötve, ha igy marad. de én már azt sem tudom, fiú vagyok-e, vagy leány. :-)
2012-09-29
07:30:52
Előzmény: szocsmarci #33665#33670
"Visszacsapókat nem rajzoltam bele, de kellenek. Nem hűtheted vissza a HMV tartályt a fűtővízzel, mert a HMV elsőbbséget kell élvezzen!"
Ok. Úgy visszacsapom a hmv tartály visszatérőjét, hogy abból koldul. :-)

"Tisztára átmegyek Villámba."
Kérlek, ne bántsátok villam64-et. És engem se, hogy magas igényeimet alacsony költségvetéshez próbálom szab(at)ni. A hiba az én készülékemben van...

"Szóval rajzoltam egy Villám típusú kapcsolást, vegyük úgy, hogy Ő rajzolta Neked :)."
Köszönöm.

"A lényeg, hogy a puffer tetejébe van kötve a hőcserélő egy párhuzamos ággal, ami abban segít, hogy NE a teljes víz menjen keresztül a hőcserélőn, hanem kb a víz 4/5-öd része (80%-a). A hőcserélő primer oldalán a víz kétirányú lesz, ezért akkor is lesz áramlás, ha csak a kazán megy, vagy csak a pufferről megy a víz a ház felé. Remélhetőleg nem sokszor lesz olyan, hogy a két szivattyú egymás ellen dolgozik, és leáll a víz. Ha mindkét szivattyú megy, akkor lelassul, ami azt eredményezi, hogy csökken a hőcserélőn leadott hő, de talán itt nem baj."
A hőcserélő primer ága 3/4-es. Mért ne mehetne azon keresztül a víz egyből a pufferbe? Így nem kell annyit bogozni, egyszerűbb a csatlakozás, másfelől meg ha a külön fűtött helységben melegre van szükség, bekapcsolom a fagyállós rendszer szivattyúját, és kalap.
2012-09-28
22:53:14
Előzmény: barbot #33638#33666
barbot

ne haragudj meg ram, de kicsit olyan vagy mint az egyik rokonom.
Elhiv, hogy mondjak velemenyt az altala kitalalt rendszerrol, elmondom neki, hogy mit miert NE csinaljon, es mit HOGYAN gondoljon at, majd addig addig magyarazkodik, amig kihozza, hogy tulajdonkeppen az o altala kitalalt dolog jo es mukodokepes, es marpedig o ugy fogja csinalni! :) de akkor minek kerdez meg engem?

de tenyleg csak egy kicsit... szoval remelem nincs harag

a hocserelod nem tudom, mekkora, de gondolom minimum 20KWos, annyit nem vesznek le a radiatorok.
viszont ezek a radiatorok sem fogjak a kazanod 100 fokos hojet levenni. eleve a hocserelo sem fog tudni hirtelen atadni tobbet, mint amit tud.
raadasul a tapasztalat azt mutatja, hogy nem attol kell felni, hogy ha megtelik a puffer es meleg a lakas (bar a te esetedben ez sem lesz kizart), hanem inkabb az aramszunet a nagy gond! az ellen pedig ez nem ved.

Azt sem teljesen ertem, ha ezt a helyiseget nem hasznaljatok jelenleg (rendszeresen) de kesobb szigetelni akarod, miert olsz most bele ennyi penzt?
akkor mond azt, hogy nem futod iden, aztan annyi. megsporolod a hocserelot es 2 szivattyut.

puffer bekotes: ha a kazanodtol 5/4" cso megy el, akkor, ha ez nem tul sok plusz koltseg nyugodtan vidd 5/4-gyel a pufferhez is (a lakas fele mar nem szukseges!), de a 28 is eleg lesz.

a hmv tartaly mint kazanvedo: egy jol felepitett rendszerben ez nem lesz elegendo es nem is nyujtja azt a pontossagot, mint egy VTC, marpedig a folyamatos, egyenletes puffer tolteshez ez szukseges, es a hatekonyabb tuzeleshez is. persze ideiglenesen meg lehet elegedni ezzel is.

a szocsmarci fele ujabb rajz - velemenyem szerint - tartalmaz jo es rossz elemeket is.
jo, hogy a hmv-t most a kazan tolti, nem kulon szivattyu. rossz, hogy ebben sincs visszacsapo szelep, illetve ahogy irtad "a pufferrol is toltheto a hmv" ez az allitas nem igaz, hiszen nincs +1 szivattyu ehhez.
a masik, nem feltetlenul optimalis bekotes a puffer ket oldalrol valo 4 pontos bekotese, ez ugyanis a puffert elengedhetetlen reszeve teszi a rendszernek, egy esetleges puffer mozgatasnal nem fogsz tudni futeni (pl festes, meghibasodas, puffer csere, atalakitas), csak ha rovidre zarod a puffer helyet. mig ha T elemmel lenne bekotve, akkor csak 1-1 golyoscsap elzarasaval a puffer kiveheto lenne a rendszerbol.

szocsmarciVálasz erre
2012-09-28
21:09:19
Előzmény: barbot #33663#33665
"Az új rajzod szerint a puffer melegíteni is tudja a hmv tartály vizét, és hőt is tud elvenni belőlle. Ez tetszik, a puding próbája az evés, köszi!"
Visszacsapókat nem rajzoltam bele, de kellenek. Nem hűtheted vissza a HMV tartályt a fűtővízzel, mert a HMV elsőbbséget kell élvezzen!

Tisztára átmegyek Villámba. Remélem a padlóba nem fogok lyukat ásni egy víztartálynak, az alattunk lakók nem hinném, hogy örülnének :).
Szóval rajzoltam egy Villám típusú kapcsolást, vegyük úgy, hogy Ő rajzolta Neked :). A lényeg, hogy a puffer tetejébe van kötve a hőcserélő egy párhuzamos ággal, ami abban segít, hogy NE a teljes víz menjen keresztül a hőcserélőn, hanem kb a víz 4/5-öd része (80%-a). A hőcserélő primer oldalán a víz kétirányú lesz, ezért akkor is lesz áramlás, ha csak a kazán megy, vagy csak a pufferről megy a víz a ház felé. Remélhetőleg nem sokszor lesz olyan, hogy a két szivattyú egymás ellen dolgozik, és leáll a víz. Ha mindkét szivattyú megy, akkor lelassul, ami azt eredményezi, hogy csökken a hőcserélőn leadott hő, de talán itt nem baj.



2012-09-28
20:39:06
Előzmény: szocsmarci #33661#33663
Mindenki el van havazva, főleg, hogy nagy telet jósólnak. :-)

"Az a gondom a HMV hőcserélő után kötött fagyállós rendszer hőcserélőjével, hogy a HMV tartályból kilépett víz már hűtött, a hőcserélő primer oldalára már kb 60°C víz jut, amiből 55 fok lesz, mire a radiátorokhoz kiér. El kellene gondolkodnod, hogy a rendes, fagyálló nélküli szekunder körre kötöd a rendszert, a többi radiátorral együtt."
Azt a helységet csak néha használjuk egyelőre. tehát állandóan fűteni pazarlás. Ha meg nem fűtöm, szétfagy a rendszer, azt meg nem kockáztatnám meg semmi pénzért. Félek a kockázattól, mert rengeteg munka, energia van a fűtésrendszerben, és nincs tartalékunk, ha gond lesz.
Tapasztalatom szerint a hmv tartály nagyon gyorsan átmelegszik, és aránylag gyorsan beáll a kazánhőmérsékletre. Sokszor, ha nem fürdünk, hanem csak tusolunk, még a másnapi begyújtáskor is 60 fok körül van a hmv tartály (felső 1/3-nál mért) hőmérséklete, nem hiába vállt be kazánvédőnek is...
Matekeltem magamban az esetleges alacsony hőmérsékletet, ezért van 0.8 +0.8 +1.2 méter duplaradiátor (dunaferr tipus, csak épp osztrák, kukázott)a helységben.

"Ha úgy ítéled meg, hogy kell a hőcserélő, akkor biztos nem fér bele még két szivattyú is hozzá?"
A bolháim is táncolnak, hogy csak egy ESBE szelepet kell vegyek a rajzotok szerint kettő helyett. Ha megveszem a legolcsóbb, használt szivattyút, az is 10.000 ft átszámolva. Tehát inkább megpróbállom így, aztán ha nem fog menni, akkor bekötöm szivattyúval, jövőben. (bár azt is tudom, hogy az ideiglenes dolgok a leg állandóbbak. :-))

"Az 500 literes puferre bőven elég az 1", ha bővíted, akkor is elég lesz, mert a kazánod maradni fog."
tehát akkor 1"-28-as réz. oK.

Az új rajzod szerint a puffer melegíteni is tudja a hmv tartály vizét, és hőt is tud elvenni belőlle. Ez tetszik, a puding próbája az evés, köszi!
szocsmarciVálasz erre
2012-09-28
20:18:10
Előzmény: barbot #33638#33661
Figyelem ám a fórumot, csak nincs mindig annyi időm, hogy válaszolni tudjak.
Az a gondom a HMV hőcserélő után kötött fagyállós rendszer hőcserélőjével, hogy a HMV tartályból kilépett víz már hűtött, a hőcserélő primer oldalára már kb 60°C víz jut, amiből 55 fok lesz, mire a radiátorokhoz kiér. El kellene gondolkodnod, hogy a rendes, fagyálló nélküli szekunder körre kötöd a rendszert, a többi radiátorral együtt. Esetleg 2 golyóscsappal leválasztod, ha gond van, ki tudod zárni. Nagyban megkönnyítené a helyzetet. A hőcserélő elbír egy családi házat bőven, nem kicsi, csak mint említettem a hőmérséklet lesz egy kicsit alacsony.
Ha úgy ítéled meg, hogy kell a hőcserélő, akkor biztos nem fér bele még két szivattyú is hozzá?

Az 500 literes puferre bőven elég az 1", ha bővíted, akkor is elég lesz, mert a kazánod maradni fog.

Itt egy újabb egyszerű rajz, csak Neked!!!!, másnak nem ajánlom. Körülbelül működőképes lehet.



Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva