English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-10-05
20:02:22
Előzmény: barbot #33887#33890
Én nem elleneztem, csak próbálom értelmezni. Én a puffer hőcserélő áthidalását nem értettem. Azt hittem véletlenül maradt benn. Én azon gondoltam átvezetve a fűtő vizet, de valószínű a fojtása. Csomó radiátort kell kiszolgálnod. Tehát olyan szabályzó, levezető kell a puffer felé, ami alapból nem csökkenti az áramlást a radiátorok felé. Esetleg 2-3 hőcserélő a meleg ágon párhuzamosan kötve. De ez megint költség növelő.
2012-10-05
19:54:30
Előzmény: grano #33885#33889
Szocsmarci rajza volt valahol a fejemben, a tudása nélkül...


Visszalapoztam, és látom, hogy Ő egy szeleppel/csappal szabályozta a hőcserélővel párhuzamos ágat.
Jól értem, hogy azért kell a visszatérő fővezetékre (a puffer és a radiátorkör közé) a szivattyú, mert a kazán utánni főszivattyú nem bírja átforgatni a vizet?
Mint írtam villam64-nek is, 5letelek, hátha előkerül egy újabb gondolat, de az általatok javasolt az elfogadott...
szocsmarciVálasz erre
2012-10-05
19:49:55
Előzmény: barbot #33871#33888
Nem kellene erőltetni ezt a kapcsolást. Az új hőcserélőt hagyd el, a radiátoros kör szivattyúját pedig tedd a puffertől jobbra a főgerincbe. Remélem gyorsan jön a tél, és nem lesz időd tovább gondolkodnod :) .
Az elektromos kapcsolásról én a következő képpen gondolkodom.
1. Ha a kazán üzemel, akkor a hőt el kell vezetni, tehát a szivattyúnak mennie kell. Ezért elég egy termosztát ide pl. ilyenek : ...- vagy jó a csőtermosztát is.
2. Ha a ház kéri a meleget, akkor mennie kell a második szivattyúnak, tehát ezt a második szivattyút egy szobatermosztát vezérli. Ha hideg a fűtővíz, akkor értelemszerűen nem kell menjen a szivattyú, ezért kell egy másik termosztát, ami sorba van kötve a szobatermosztáttal. Tehát ha mindkettő termosztát "behúzott", akkor indul csak a szivattyú. Ez a második termosztát a puffer és a kimenő gerinc csatlakozásánal van. Ha nincs szobatermosztátod, akkor csak ez egyedül lenne a szekunder vezérlés.
Gondolom felmerült a kérdés, mi van, ha a puffer alja/teteje hideg, a kazánvédő szelep félállásban van, stb. A válasz egyszerű: a víz tudni fogja, merre kell mennie.




Ui.: Te az olcsó rendszerre törekedsz. De ha azt az időt, amit eltöltöttünk a segítéseddel beszorozzuk a minimálbérrel, akkor kiderülne, hogy ez egy igenis drága fűtési rendszer lesz.
2012-10-05
19:44:44
Előzmény: villam64 #33883#33887
5letelek, hátha beugrik valami gazdaságilag kisebb, egyszerübb 5let. Több szem többet lát. próbállok itt, helyben beszerezhető, összerakhatő elemekből összerakni egy rendszert, de kockáztatni sem akarok. Szóval bedobtam az 5letet, aztán ha elvetitek, marad a Ti verziótok.
2012-10-05
19:31:10
Előzmény: villam64 #33884#33886
villam:
időkapcsoló nem lenne jó?
Kajtatok, de nem lelek megfelelőt.
Ha 2-3 perces időtartamig nem kapcsol ki akkor nincs ez a vibrálás.
Néztem fég-es vezérlőt de 8e bazosik érte, pláne használtan.
2012-10-05
16:47:08
Előzmény: barbot #33871#33885
A rajzod szerint mi hajtaná át a vizet a puffertöltő hőcserélő primer oldalán?
Mert annak a hidraulikai ellenállása többszöröse annak a sima csőszakasznak amivel párhuzamos.

Még egy gondolat: ennyi párhuzamos működéshez egyszerre a kazán előtt legalább egy 25/70-es szivattyú kell szerintem.
Nem számoltam végig de a saját tapasztalataim alapján a 25/6-os nem fog elegendő térfogatáramot adni csúcsban.
villam64Válasz erre
2012-10-05
14:33:58
Előzmény: grano #33872#33884
Ez a 3000 forintos kérdés? A 100-150 Ohm-ot számoltad? Esetleg rábuherálni egy néhány száz forintos 12 V-os relét? Most nézem, 4 fok-700 ohm. függ, hogy hol dolgoztatod. www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/175000-199999/191253-in-01-de-Kennlinie_TOWITEK_DIFFERENZTEMP_STEUERM.pdf

Mindenképp olcsóbb megoldás kell egy 4000 forintos termékhez.
villam64Válasz erre
2012-10-05
14:29:06
Előzmény: barbot #33871#33883
Akasztás előtt végül is működik. Bár maradok az első verziómnál. Az új rendszerednél arra kell figyelned, mint régen, hogy maradjon nyitott radiátor, hogy soha ne álljon le az áramlás. Pontosan beállítani nem tudod a hőfokot, mert az függ az égés teljesítményétől. Az időzítővel sorba kell még egy puffert figyelő HK. És a puffer előtti hőcserélő bemenetének áthidalását ne felejtsd el megszakítani. Vagy csapot teszel oda? De azt meg el lehet felejteni átforgatni. Óvatosan az áthidaló csapokkal. kvs-e a hőcserélőnek is van.
2012-10-05
11:19:57
Előzmény: villam64 #33864#33872
villam
arra gondoltam h az egyik NTC szondát egy segédellenállással el lehetne tolni a hidegebb érték felé (mondjuk 10 fokkal). Ha minden igaz ez pont az egyes szonda jele lenne.
Ez viszonylag könnyen kalibrálható ck 100-150 ohmos ellenállás kell hozzá.
Üzemidőben viszont a valódi értékkel kell dolgoznia.
Ezt egy relé biztosíthatja:
www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=503334
3-as relé azaz a kiemnő ágon vagy az egyik vagy a másik bejövő szál jele jelenik meg.
Mivel 250 V-os a relé, a szivattyú tápja meg tudja hajtani, pontosabban a váltást a szivattyú tápja adja.

2012-10-05
11:11:42
Előzmény: villam64 #33865#33871
Újabb 5let, de fel ne akasszatok: a puffer tetején, és alján van 1-1 1/2"-os csőcsonk. Nem lenne egyszerűbb, ha arra a két 1/2"-os csőcsonkra rákötnék egy hőcserélőt + egy szivattyút, és azon keresztül tölteném fel a puffert? A szivattyú vezérlése lenne úgy, hogy ha a radiátoroktól visszatérő hőmérséklete elérte mondjuk az 55-60 fokot, bekapcsolja a puffer-hőcserélő-pufferszivattyú kört? Így automatikusan visszavenné a radiátorokhoz előremenő víz hőmérsékletét is. A puffert le lehetne zárni egy visszacsapóval a közvetlen kazános feltöltés előll, igy nem kavarna be, nem lenne gond a radiátorkör külön szivattyúja, vezérlése.Ezenkivül ha esetleg kiesik a sz3, sz4 elektronikája, szivattyúja, vagy gond van a pufferrel, akkor is megy a fűtés.Modulárisabb lenne, minden egység élhetné többé-kevésbé a maga életét. A puffer hőkapcsolóját jóval finomabban, tágabb határok között lehetne szabályozni, mint a vtc, vagy a vta szelepeket, nem lenne gond a kvs sem.
A legnagyobb előnye meg az lenne, hogy mivel a csatlakozásokat ki lehet hagyni anélkül, hogy bekavarna a fűtés működésébe, kapnék egy hónap haladékot a következő fizuig. :-)



villam64Válasz erre
2012-10-05
09:27:04
Előzmény: barbot #33860#33865
Amit felrajzoltam elektronikát, az volt az igényed. A kazán hőfokkapcsolója helyett a belinkelt conrádos kell. Mint írtam, az két funkció alapján dolgozik.
1. Figyeli, hogy az egyes érzékelő a beállított hőfoknál magasabb-e (kazán hőfok)
2. Figyeli, hogy az egyes érzékelő a kettes érzékelőnél a beállított értéknél magasabb-e (kazán-puffer különbség)
3. Amikor mindkettő teljesül a kazán szivattyút működteti
4. Van rajta kapcsoló külön működtetésre. A felszabaduló eddigi kazán kapcsoló mehet a pufferre. És az idő relé. Mivel Zsezse rajzán két szivattyú van, ezért a hajnali puffer működés miatt kell egy plusz relével szétválasztani. Ezen kívül mit akarsz megrajzolni? Ezt egy tartóra fel kell rögzíteni, és összekábelezni. 230 V-os relét lehet olcsóbban kapsz villamossági boltba. Arra is figyelni kell, hogy lehet külön kell a foglalatot megvenni.



Viszont Zsezse rajzán bezavar a puffer is a radiátor körbe, amikor két szivattyú megy. Elméletileg az eco kisebb teljesítményű a kazán szivattyúnál. Ha többet szívna, akkor megszívná a hideg puffert is.
villam64Válasz erre
2012-10-05
09:19:49
Előzmény: grano #33857#33864
Ez igaz. Ezen gondolkodtam amikor a kollektor körben volt. Esetleg Takyka-t kellene megkérni, ő a nagy elektronikás. Még gondolkodom én is. Esetleg kondenzátort beiktatni. A kandallómnál viszont bevált, mert ott a hőfok gyorsan növekszik. Lehet, hogy jobb helyet kell addig is keresni az egyes szenzornak.
2012-10-05
08:28:27
Előzmény: zsezse #33830#33860
A legegyszerübb, legmegbízhatóbb elektronika kell(ene).
Alapból hagynám a mostani hőfokkapcsolót, ami a kazán szivattyúját kapcsolja be. Aztán raknék még egy ugyanilyen hőfokkapcsolót a puffer előremenőjébe, hogy bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját.
És akkor a második hőkapcsoló mellé kell(ene) bekötni egy hőfokkapcsolót, ami a pufferből van vezérelve, illetve ugyanide egy időkapcsolót: tehát hajnali 5-6 kor, ha a puffer elég meleg, bekapcsol. És működik vagy addig, amig a pufferben lehül a viz, vagy addig, amig a kazánban nem lesz melegebb a víz. Még végig kell gondoljam...
2012-10-05
08:19:47
Előzmény: villam64 #33828#33859
nem lesz sétagalopp öszehozni az elektronikát sem. A conrad itteni üzletében minden drágább 1-2-3000 ft-nyi oroszlánnyal...Pedig nem is nagy összegűek a ketyerék.
Este megpróbállok egy rajzot késziteni, az elektronikával együtt.
2012-10-05
07:44:20
Előzmény: villam64 #33832#33857
villam:
Egy bajom van ezzel a Towitek lappal: nincs benne hiszterézis.
Határhőmérsékleten úgy csattog mint a radai rosseb.
Erre nincs valami ötleted?
Nálam a HMV kör megy ezzel.
villam64Válasz erre
2012-10-04
10:54:38
Előzmény: barbot #33826#33832
Zsezse 1-eséhez ez megfelelő. www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=191253 Ezt már javasoltam. Ez amellett, hogy hőfokkülönbség kapcsoló, még az alapján is engedélyez, hogy az 1-es termosztát elérte-e a beállított hőfokot. Ez a puffer és a kazán között mérve kiváltja a jelenlegi kazán termosztátodat. És nem hűti vissza a puffert. Esetleg azt felhasználod biztonsági termosztátnak.
Továbbra is az első bekötésünk híve vagyok.
2012-10-04
10:22:07
Előzmény: barbot #33826#33830
barbot:

nem mukodhet mindig egyidejuleg, hiszen akkor mi ertelme lenne a puffernek?

a kazan oldalnak akkor kell mukodnie:

1) ha hokulonbsegre vezerelsz: 2 meresi pont - kazan es puffer alja
( KAzan eloremeno legalabb 60 fok ) ES (a lakas ker meleget VAGY a puffer alja hidegebb, mint a kazan eloremenoje)

2)
egy masik megkozelitesben: ha csotermosztatod van a kazanon es fustgaztermosztatod a fustcsoben:

( Kazan eloremeno legalabb 60 fok ) ES (a fustgaz termosztat legalabb 180 fok VAGY a lakas ker meleget)

3)
egy harmadik megkozelitesben - ha csak 1 csotermosztatod van ilyenkor max 80 fokos lesz a puffered, ha tulfutene a kazna, akkor addig nem all le a szivattyu, amig a puffer vissza nem hul 80 fokig:
(kazan eloremeno legalabb 80 fok)


a lakas oldal pedig ettol fuggetlen:
(ha a pufferben van kelloen meleg viz VAGY a kazan szivattyu aktiv) ES (a lakas ker meg meleget - tehat nem erte el a beallitott hofokot)

ha csak a lakas termosztatra vezerelsz, akkor ha hideg a puffer, akkor hideg vizet fog egesz ejjel keringetni a lakasban, ami nem tul egeszseges es felesleges is.


persze lehet ezeket varialni meg, de ezek a legegyszerubb jozan paraszti esz altal diktalt logikak:)
villam64Válasz erre
2012-10-04
10:02:43
Előzmény: barbot #33826#33828
Egy kapcsolási rajz.


Ehhez.


A 322-es helyett a 1" 372-est javaslom a nagyobb kvs miatt. Neked nagyobb a víztömeged a radiátor felé. A magasabb előre menő hőfokhoz meg a visszatérőbe tenni.


Ez a bekötés jobb. Mert a 2-es keverőszelep+kazán hőfok emelése megy a radiátorok felé. 65 fokos keverőszelep állásnál 70-75 fok. Ha a visszatérő eléri a 65 fokot, akkor keveri bele a puffert. Ehhez mondjuk fel kell tudni fűteni a lakást, hagy a radiátor szelepek lezárjanak, és a maradék minimális visszaeresztés elég meleg legyen. Vagy lehet oda is thermo fejet tenni.? Ez kérdéses, hogy fel tud-e úgy melegedni a lakás, hogy minden thermo fej lezárjon teljesen.?
Ennél az sz2-őt szintén be kell indítani ~70 fokos puffernél, mert különben a lakás nem megy.
2012-10-04
09:20:59
Előzmény: zsezse #33711#33826
én azt hittem, hogy a két szivattyú egyidejüleg fog működni, és az a kazán melletti szivattyú termosztátja marad a kazán előremenőjén, a lakás felé nyomó szivattyú termosztátja meg megy a puffer előremenőjére.
Akkor hogy is van a vezérlésük?
Az biztos, hogy egy kicsit modulárisabbra szerelem a rendszert, több hollandert fogok használni, hogy az esetleges módosítások miatt ne kelljen szétszedni mindent. Ez jó iskola...
2012-10-01
07:12:57
Előzmény: barbot #33709#33711
szia

a szivattyukhoz nem ertek, igy megbizok szocsmarci es villam64 velemenyeben.


sajnos egyik szivattyunak sem lesz elegendo "csak egy csotermosztat"
a kazan oldalon kell majd meg egy fustgaz termosztat vagy egy delta T kapcsolo, amivel biztositod, hogy a puffert tenyleg csak akkor toltse, amikor hidegebb az alja, mint a kazan.
(vagy nagyon magas hofokrol kell inditanod a kazant (pl 80 fok), ami necces, mert konnyen megszaladhat a rendszer)

a lakas oldalon pedig minimum ket csotermosztat kell: figyelni kell a puffer minimalis homersekletet es a lakas maximalis homersekletet.

a forrazasrol:
OFF: van egy neten keringo vicces iras, hogy "äkik 1980 elott szulettek azok valodi hosok".
www.mommo.hu/szoveg/364099
kisgyerekkent nekunk is volt bent vas kalyhank, cserepkalyhank, atfolyos gazbojlerunk, ami neha neha felrobbant, ha elvizkovesedett.
ennek ellenere felnottunk kisebb nagyobb balesetek mellett.

felnott fejjel azonban kijelentettem, hogy nekem nem lesz kandallom a lakasban (egyreszt a kosz miatt, masreszt) mert nem szeretnem, ha a kisgyerekem majd ratenyerelne esetleg a forro kalyhara es megegesse magat. hasonloan igaz ez a radiatorokra is. emlekszem, regen hanyszor odasultem, amikor a kopogos hidegben kozelebb huzodtam a forro radiatorhoz.

te most meg oda tudsz figyelni erre, de ha egy kisgyereket vagy idosebb valakidet egeti meg, mert nem is szamit ra, rogton eszedbe fog jutni, miert is ezen sporoltal.

tudom, hogy a penz szamit es fontos meg nem a csapbol folyik, de en ma mar ugy tekintek a VTA szelepre mint biztonsagi elem.

Es nem csak a futesrol beszelek: a HMV keszitest, ha kazanrol oldod meg, ott is elofordulhatnak komoly balesetek - talan meg komolyabbak is. gondolj csak bele: amikor az ember megnyitja a csapot, hideg viz jon. emberi szokas, hogy ilyenkor a melegviz csapot engedjuk meg, minel hamarabb erjen ide a melegviz. emlekszem nagyanyameknal hanyszor megforraztam magam a 70 fokosra allitott villanybojler miatt. Ma a nagyanyam 80 eves, es nem tudja kezelni a zuhany keverocsapjat. nem egyszer magara engedte mar a "forro" vizet.
miota benn van egy 40 fokos VTA szelep mar nem aggodok: tudom, hogy nagy baja nem lehet.

ha most iden nem is tudod berakni, mert ennyire ki van szamitva a keret, legalabb a helyet hagyd meg, tervezd be a rendszerbe, hogy kesobb integralhasd.
es igaz ez a HMVre is!!
2012-09-30
23:58:22
Előzmény: zsezse #33708#33709
Szinte 1:1-ben így ajánlotta villam64 is. :-) Ő még annyit írt a rajzhoz, hogy "Egyszerű megoldás ez. De a kazán szivattyú átnyom a radiátor körbe. Jobbnak tartom a keverőszelepes megoldást. 20 cm szigetelést javaslok mielőbb. Nem árt a második szivattyúnak egy kézi vezérlés is. Bonyolultabb vezérlés. Nem tudom mennyi megy a pufferbe. (http://biosolar.hu/stuff/uploads/p1020845.jpg)"

szocsmarci a meglevő, kazán visszatérőjén levő szivattyú (Grundfos UPS BAS 32-60) mellé (a puffer után, a radiátorok felé -sz2 szivattyúnak) a kukázott Wilo ECO Stratos 25/1-5 szivattyút ajánlotta (
) , míg a fagyállós részbe a szintén kukázott Wilo RS 25/60-t (
) ajánlotta. Ez így rendben lesz, megegyeztek?

Az sz2-es szivattyúnak hol kell legyen a csőtermosztátja, ami bekapcsolja? Jól gondolom, hogy a puffer felső csonkján?

Már érték meglepetések a gázfütéshez szokott vendégeket. :-) Látványos volt. :-)
2012-09-30
22:55:57
Előzmény: barbot #33705#33708
kazannal a visszaterobe, lakas futesnel lehet az eloremenoben is. nem lesz semmi baja.

a kazantolto szivattyu celszeruen legalabb akkora fordulatszamon/szallitasi teljesitmenyen jarjon, mint az sz2, hogy maradjon is valami a pufferben:)

a VTA322-t hosszutavon epitsd be majd, kulonben csunya meglepetesek erhetik az ovatlan radiator fogdosot!

2012-09-30
19:42:11
Előzmény: zsezse #33702#33705
Sziasztok

Én mégiscsak a hmv tartály hőcserélője után tenném a külső hőcserélőt. A melegvízre télen, nyáron szükség van, és a hmv tartály elsőbbséget élvez a fütéssel szemben. Már írtam az előzőekben, hogy a hmv tartály nagyon gyorsan átmelegszik, bevált a jelenlegi helye, szabályozása (az 1"-os csap 3/4-ig elzárva fűtés közben). Vagyis- ha a külső hőcserélő fűtés oldali (3/4"-os) áteresztő képessége megengedi, akkor mehet át rajta a fűtővíz.
szocsmarci egyik előző hozzászólásában ezt írta: "Az a gondom a HMV hőcserélő után kötött fagyállós rendszer hőcserélőjével, hogy a HMV tartályból kilépett víz már hűtött, a hőcserélő primer oldalára már kb 60°C víz jut, amiből 55 fok lesz, mire a radiátorokhoz kiér." -nos, ez az alsó hőmérséklettartomány, mert miután a hmv tartály átmelegedett a fűtési rendszer előremenőjének hőfokára, azután gyakorlatilag nincs hőesés, amíg a kazán meg nem áll.

szocsmarci:
Azért nem tenném az általad javasolt helyre, a puffer föli a hőcserélőt, mert az valamilyen szinten korlátozná a puffert. A hmv tartály hőcserélőspirálját így is, úgy is korlátozni kell (ett).

"A csovek bekotesi atmerojet is berajzoltam. ha a kazanodtol mar most 5/4" cso jon el, akkor erdemes ezt az atmerot tartanod, mert a kesobbiek soran, ha esetleg nagyobb kazanra cserelsz vagy nagyobb pufferre, hamarabb, biztonsagosabban ki tudod belole szedni a melegvizet. Eleg lenne az 1" is, de ha 5/4" van, en megtartanam - a pufferig."
Én is így szeretném.

"az 5retegu csorol:..."
nem is használok a kazán melett, és ha nem kellett volna a föld alatt átvezetni a fűtést, nem is használtam volna. Jelenleg a fűtés indul 5/4"-al, majd folytatódik 35-ös rézcsővel, és csak abba csatlakozik a 32-es 5 rétegű Haka-cső. Szünetmentes tápom van, az akkumulátort kell majd lecseréljem, mert csak kb. 1/2 órát bírja.

"en a kovetkezo, altalam legegyszerubbnek tartott rajzot javaslom neked:..."
Én csak annyit változtatnék/ egyszerűsítenék rajta, hogy elhagynám a vta322-es szelepet, és a külső hőcserélőt beraknám a hmv tartály hőcserélője után. Van annak jelentősége, hogy az sz2-es szivattyú az előremenőn, vagy a visszatérőn van? Nem biztonságosabb a visszatérőn, nem kimélem jobban a szivattyút? Hogy tudom majd összehangolni a két szivattyú (sz1,sz2) működését, fordulatszámát?
Természetesen minden egység elé csapok kerülnek. Annál is inkább, mivel megvannak a régiek.
A hmv tartályt nem akarom a pufferről fűteni, max, ha majd meglesz a napkollektorom, és az túl sokat termel....Külön fűtésköröket sem tervezünk a közeljövőben.

"ha pedig lesz szolarod, akkor a HMV also hocserelot at tudod kotni szolarra, a HMV tartalyt pedig a kulso hocserelon keresztul fel tudod tolteni a kazanrol."
Pontosan.

"ugy velem, ennyit tudtam segiteni:)"
Köszönöm! :-)


2012-09-30
08:26:44
#33702
Sziasztok

szocsmarci: az utolso rajzoddal nem ertek egyet. barbot puffere eleg kicsi, igy csak akkor tudja a leheto legtobb hot eltarolni, ha azt maximumra kifuti. a hocserelo visszateron at torteno futesnel ez bizonytalan.

ha mindenaron meg akarunk sporolni 1 szivattyut a hcs primer oldalon, akkor parhuzamos bekotest javaslok. en ket megoldast latok.

az elso es legegyszerubb, ha ezt a kulso fagyallos hocserelot is a kazan oldalra kotjuk be es a HMV hocserelovel parhuzamosan hasznaljuk.
Igy a lefagyott helyiseget lehet akkor futeni, amikor eg a kazan.
A masik megoldas, hogy a lakas oldalra kotjuk be az altalad javasolt parhuzamos keruloag modszerrel a puffer es a VTA322 koze. igy amikor a lakast futi a rendszer, akkor valamennyi melegvizet atvezet a hocserelon is.
ez is egy megoldas, de itt is ugye a lakastol fuggunk, valoszinuleg tulfutjuk majd a lakast, hogy a hideg helyiseget fel tudjuk melegiteni.

a kesobbiek soran pedig ha mar le lesz szigetelve, akkor at lehet kotni azokat a radiatorokat is a lakas oldalra, fagymentesito thermo fejjel. (megjegyzem, en sem bonyolitanam az eletem ezzel a fagyallozassal. nem tudom, mekkora helyiseg ez es mire hasznalod, de egy 5 fokos termofej eppen annyi vizet engedne at, hogy ne fagyjon be a rendszer, illetve ennyi koltsegbol a hoszigeteles 1 resze akar el is keszulhetne. ideiglenesen akar egy tescos holegfuvoval is fel lehet futeni nehany ora alatt, vagy egy olajradiatorral, es akkor nem kell hocserelozgetni, nem kell +1 szivattyu, hocserelo, visszacsapo, fagyallo, kulon vezerles, rendszer buhera. de ezt most hagyjuk, ha igy latod jonak)

A csovek bekotesi atmerojet is berajzoltam. ha a kazanodtol mar most 5/4" cso jon el, akkor erdemes ezt az atmerot tartanod, mert a kesobbiek soran, ha esetleg nagyobb kazanra cserelsz vagy nagyobb pufferre, hamarabb, biztonsagosabban ki tudod belole szedni a melegvizet. Eleg lenne az 1" is, de ha 5/4" van, en megtartanam - a pufferig. Onnantol eleg a 22-es rezcso.

az 5retegu csorol:
extrem eset, de sajnos megtortenhet: (a szomszedomnal meg is tortent, 2x is), hogy aramszunetkor megforr a kazan. ahogy visszajon az aram, a 100-110 fokos kazanban levo forro vizet/gozt benyomja a szivattyu a lakas fele es megolvadnak az 5retegu csovek az oszto/gyujtoben, folyik orran szajan.
muanyag csovet tehat SEHOL ne hasznalj a kazan kozeleben, amig nem biztositod a forrazas mentesseget egy keveroszeleppel.

en a kovetkezo, altalam legegyszerubbnek tartott rajzot javaslom neked:
a puffert egy-egy T elemmel bekotni (csapokat nem rajzoltam mindenhova, de ide tennek)
a kazant egy 511-es ESBE vedi az alacson visszatero homerseklettol, a lakas oldalra pedig egy VTA322 van beteve, hogy allitani/vedeni lehessen a lakast a tul forro eloremenotol. max 60 fokos viz szerintem elegendo kell legyen folyamatos hasznalatnal, vagyis puffernel.
a hmvt ebben a rendszerben a kazanrol tudod csak tolteni, ha kesobbiek soran a pufferrol is tolteni akarod, akkor csak 1 szivattyut kell bekossel a hmv hocserelo ele.
a kulso hocserelot szinten a kazan taplalja, igy a fagyott helyiseget csak akkor tudod futeni, ha a kazan eg. ezzel a bekotessel valamennyit segithetsz a kazanon, ha tulmelegedne es raengeded a hocserelon at a hideg radiatorokat - de hangsulyozom: csodat ne varj!

ha nincs meg az anyagi fedezet ezekre a szukseges, minimalis elemekre, akkor indulaskepp elhagyhatod belole az ESBE VTC511-et (bar ezt mar megrendelted) illetve a VTA322-ot, ezek nelkul is el fog mukodni, de hosszutavon mindenkeppen erdemes betenni, mert nem csak biztonsagosabb, de takarekosabb is lesz a rendszered.

kesobb uj szivattyuval rendelkezo koroket (pl padlofutes, emeleti futes, stb) bekothetsz parhuzamosan a lakas oldallal egy visszacsapo segitsegevel, ahogy nalam is lathattad.

ha pedig lesz szolarod, akkor a HMV also hocserelot at tudod kotni szolarra, a HMV tartalyt pedig a kulso hocserelon keresztul fel tudod tolteni a kazanrol.

en ezt az utat valasztottam, es mivel ugy nez ki, bevalt, ezert merem neked is ajanlani.

ugy velem, ennyit tudtam segiteni:)





szocsmarciVálasz erre
2012-09-30
07:35:33
Előzmény: barbot #33696#33699
Jó lesz a legutolsó rajzom? http://biosolar.hu/forum/show/33665#33665
A megkerülő ág a hőcserélőhöz (a puffer tetején) kell, nem véletlenül rajzoltam oda. Mindent ne spórolj ki, mert télen nehéz lesz fagypont alatt forrasztani.
A puffert bekötheted T-vel is, én csak az elvét rajzoltam le. Mindenhova elzáró, ürítő, légtelenítő, oldható kötés - ahova kell.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva