English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-08
20:32:31
Előzmény: barbot #33968#33971
ha tudsz rola egy rajzot kesziteni, akkor tudok rola velemenyt mondani
j olenne tudni a teljesitmenyet, azert komoly teljesitmenyt kell levennie

nem a visszaterobe hanem az eloremenobe kellene bekotni

a otbbi az jo.
2012-10-08
18:43:21
Előzmény: zsezse #33935#33968
Szia!
Válaszoddal kapcsolatos szakmai kérdés:
Van egy kb. 60-70 cm hosszú, spirálba hajtott bordás hőcserélőm, fél colos bekötéssel. (valami ilyensmi: www.abolt.net/list.php?t=2969 -csak épp használt.) Ha jó lesz, előkotorom, és fotózom.
A kérdésem az, hogy ha ennek heggesztetek egy kb. 1.5-2"-os csőfészket, amin keresztülfolyik a kazán visszatérője, és ezt a hőcserélőt beleillesztem úgy, hogy egy termosztát beleengedje a hideg vezetékes vizet a hőcserélőbe forrásközeli hőmérsékleten, jó lenne vészhütőnek? A spirál közepén kb. 1"-os csőnek megfelelő rés van, és a spirál elméletileg örvénylő mozgásra kényszerítené a fűtővizet, vagyis elég jó hatásfoka lehetne elméletileg... A hőcserélőspirál szabad végét meg bekötném a szennyvízvezetékbe.
2012-10-07
14:11:19
Előzmény: zsezse #33935#33939
Zsezse, mindenben egyetértek veled. Az előzőekben felhozott negatív példákat én sem mint követendő példaképeket hoztam fel. :-)
Valahogy képzeld magad az asztronauták helyébe, akik az ISS-en egy fogkefével, egy kanállal, és egy fülpiszkálóval kell szervizeljenek egy gépet. :-)És akkor gondolj bele a meglevő fűtésrendszerembe, meg a sokszor felvázolt lehetőségekbe... A nehézségek akkor kezdődtek, mikor nem tudtam egy kazánházat ragasztani a lakóház mögé: Ha sikerül, akkor vígan elkering gravitációsan a viz, nem kell aknát ássak az udvar alatt, lehetetlené téve a természetes körforgást...

Nemhiába akarom minél kevesebb elektronikával, automatikával megúszni a rendszert. Tudom, hogy minden egyes elem hibalehetőségeket rejt magában, főleg, ha az elemek egy-egy kulcsfontosságú része (pl. a szivattyúk) még kukázott is...
A puffert is azért tartom elsősorban jó dolognak,mert azzal meg tudom etetni a fölösleges, a házba pillanatnyilag épp nem szükséges hőt. Nem sokat: Eddig volt, hogy néha a tanácsos, egészséges és gazdaságos 19-20 fokos szobahőmérséklet helyett esténként 21-22-23 fok is volt. Én ezt a 19-20 fok fölötti szobahőmérsékletet generáló hőt szeretném a pufferben tudni, tartani a következő nap reggeléig. Arról nem is beszélve, hogy a "jót" könnyű megszokni: ha egy pár nap feleresztettem a hőmérsékletet 21-22 fokra, a következő alkalommal, mikor "csak" 20 fok volt, már érkezett a reklamáció, hogy "Hideg van, fázok". Véleményem szerint pedig olcsóbb felöltözni, de ez más tál tészta, kompromisszumokat kell kötnöm. Ez a hétköznapi valóság...

Az 50 fokos ESBE-t beszerelem, a kazán előremenőjén meg kihagyom az STS20 helyét.
Nyílt rendszert nem szívesen csinálnék, mert a kazánház teteje csak egy fél méterrel magasodik a régi lakóház 3.4 m belmagasságú szobafödéme fölé, és egy helységben fölül van vezetve a fűtés. Alul vezetni nem lehet, a lakóház fafödémje fölé meg nem viszek vizet, vezetéket.



2012-10-07
11:30:08
Előzmény: barbot #33933#33935
barbot

azert, mert masokat nem erdekli, hogy akar fel is robbanhatnak, en nem kovetnem a peldajukat:)

kazanok biztonsagi berendezesei topicban epp az iment irtam le, hogy miert is fontos zart rendszernel a vesz hutokor!

a goznek a terfogata 1600x osa a vizenek, es ha a lefuvoszelep elkezdi kiengedni a vizet, esik a nyomas, a forraspont meg alacsonyabb lesz, intenzivebb lesz a forras. ezt az ugrasszeru nyomasnovekedest nem fogod tudni biztonsaggal levezetni a biztonsagi szelepekkel es a tagulasi tartaly sem fogja felvenni!
nem veletlenul irtam szelepEKet sem! egy az eloremenobe, egy a visszaterobe!


eleg egy aramszunet, amikor nem vagy otthon, asszonypajti megrakja a tuzet, vagy egy szivattyu megallas, egy veletlenul elzartan felejtett csap.
eleg ha veletlenul nyitvamarad a levego ajto, es pikk pakk megforralod a 300-400 liter vizet! utana mit csinalsz? hogyan pagyolgatod?

ezek hetkoznapi valoszinu esetek, nem extrem, 10 evente elofordulo dolgok.

valos pelda: begyujtasz, radcsorognek telefonon, h azonnal gyere at a szomszedba mert a gyerek elesett barmi.. te otthagyod az indulo kazant, es ha valamiert megforr, akkor nincs, aki kontrollalja, patyolgassa. gondolom nem szeretnel a cimlapon lenni, mert a kazan lebontotta a hazat!

lehet sokmindent a penzhiannyal magyarazni, de a biztonsagi berendezesek nem ez a kategoria.

akkor inkabb az ESBE-t be se tedd, ne emeld meg az uzemi vizhofokot, amig nincs benn egy STS20!!
(es nem, nem lesz jo a lefagyott szoba rakapcsolasa, nem lesz jo semmi mas otlet, csak a segedenergia nelkul is mukodo megoldasok johetnek szoba, ami aram nelkul is automatikusan mukodik!!)


bocs, de azon szivesen elvitatkozgatok veled, hogy miert meg miert nem kell fagyallos hocserelo, meg hogy allits elo HMVt, de egy zart futesi rendszer vegyes tuzelessel nem jatek!

meg egy nyilt rendszernel is megtortenhet a tragedia, konnyebben, mint hinned! eleg egy jegdugo, amit eszre sem veszel, ha egy kopogos hidegben lefagy a padlason a cso, eleg egy veletlenul elzarva felejtett csap.
az egyik rokonomnal csak az egyik csap maradt elzarva, a visszateron tagulhatott volna, de megis megrepesztette az ontveny kazant!

hidd el, nem a levegobe beszelek, ezek valos peldak az elmult 5 evbol a szukebb es tagabb ismerosi koreimbol!

2012-10-07
10:44:17
Előzmény: zsezse #33931#33933
szia zsezse!
Zárt rendszerem van, jelenleg kb. 130 liter vizzel, hidegen 1.2 bar nyomáson, 50 literes tágulásival.Persze lefúvószelepek vannak, több is: Pl. a kazán előremenőjén 2 drb 1/2"-os, a visszatérőjén 1 drb 1/2"-os. Tudom, hogy ez nem elég. Beteszek még egy 50 literes tágulásit.
Vészhűtő-köröm nincs. Nem azért, mert itt nem divat, hanem mert nem telik. Itt még olcsóbb pátyolgatni a kazánt, mint rákölteni a technikai fejlesztésre.
Az esetek 90 %-ban nemes egyszerűséggel megoldják 1 lefúvóval a rendszereket...
2012-10-07
10:03:00
#33931
barbot

nyilt vagy zart rendszered van?

nyilt rendszerben annyira nem gond a megforras, ha jol van tervezve es hamar fel tud szaladni a goz a tagulasi tartalyba. persze jot nem tesz neki, de a vizkovesedesen kivul (Es a muanyag csovek elolvadasan kivul) nagyobb bajt nem fog okozni.

zartnal viszont _KOTELEZO_ biztonsagi hutokort alkalmazni, anelkul neki se fogj, mert felrobbanhat a kazan!

szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
23:22:56
Előzmény: barbot #33921#33925
" ..két mérőpont jelét kezelő termosztátos egység " - érdeklődj, de talán a külön termosztáttal olcsóbb. Kérdezz meg egy villamos szakembert is.
" .. kompresszortartály volt megboldogult legénykorában. " - az kicsit más. Az oldószeres tisztítás javasolt, utána ha be tudsz nyúlni, vízsugárral ki tudod rendesen öblíteni.
"A tetején levő lefúvószelep helyére automata levegőztetőt teszek. " - Ez nagyon OK.
"A tartály 1,5"-os csonkjaiba ha pipa alakban berögzítek egy 28-as rézcsövet, hogy a tartály alsó és felső holtterét is kihasználjam, " - Nem tudom, hogyan valósítod meg a gyakorlatban, de jó ötlet. Vannak tartályok, ahol ilyen benyúló csövek vannak, hogy a minél melegebb vizet szedjen ki a tartályól, de ezek általában HMV tartályok. A fűtésnél nincs olyan nagy jelentősége, mint HMV-nél, ezért ha macerás, akkor inkább ne csináld meg. 28-as rézcső elég Neked mindenhova, nagyobb nem kell.
"A tartály legalján levő 1/2"-os csonkra akarok tenni iszapleengedő csapot. ". Ez is jó ötlet, habár az iszap leengedéséhez nagyobb átmérőt szoktak alkalmazni, hogy gyorsan kijöjjön a szutykos víz. De ürítőnek azért jó lesz ez a csap.

Villámnak és Granonak: Én sem értek egyet a HMV készítéssel, külön szivattyúval történő HMV előállítás jobb lenne (puffer tetejére kötve). De ha így már működött Barbotnak 2 évig, és megszokta már, akkor legyen így. Valószínű az a szerencséje, hogy kevés melegvizet használnak, és a kazán fűtővíz hőmérséklete nem túl magas - és nem is alacsony. De ha mégis betenne egy külön szivattyút HMV termelésre, akkor az a fűtést nem befolyásolná.
villam64Válasz erre
2012-10-06
21:40:55
Előzmény: grano #33919#33922
Nem. Nálad nincs ekkora kazán, és ekkora hőigény a lakás felé. 'Deha' nekem kell folyamatosan felhívnom a figyelmet Barbot eddigi fűtésére, akkor nincs értelme beszélnünk róla. Kezdjétek el végig olvasni Barbot terveit.
2012-10-06
21:35:06
Előzmény: szocsmarci #33918#33921
Megérdeklődöm, hogy létezik-e két mérőpont jelét kezelő termosztátos egység. ha jól emlékszem, a napkollektoroknál használnak hasonlókat.
A tartály alján van olajlerakódás, ugyanis ez egy kompresszortartály volt megboldogult legénykorában. Oldószeres rongyal kitörlöm alul, és akkor kalap.
A tetején levő lefúvószelp helyére automata levegőztetőt teszek.
A tartály 1,5"-os csonkjaiba ha pipa alakban berögzítek egy 28-as rézcsövet, hogy a tartály alsó és felső holtterét is kihasználjam, jó lesz? A tartály csonjai alatt és fölött kb. 30-30 cm van a tartály aljáig, illetve tetejéig, kár lenne ott hagyni. vagy inkább 35-ös cső kellene?
A tartály legalján levő 1/2"-os csonkra akarok tenni iszapleengedő csapot.
2012-10-06
20:51:01
Előzmény: villam64 #33913#33919
villam:
nálam párhuzamosan van a kettő és észre se lehet venni h a HMV elindul.
Pedig 25-6-os wilo a HMW kör és 25-7-es a fűtés.
Mindezek nem közvetlen a Totya-ról hanem HCS után.
Sajnos nincs pufferem az is igaz.
Mondjuk nálam mindenütt az előre menőben vannak a szivattyúk, s ez sok problémát megold.
szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
20:43:55
Előzmény: barbot #33912#33918
Javaslom vegyél szobatermosztátot, amit kinéztél nem drága. Akár csak időkapcsolóként is használhatod.
Úgy látom félsz attól, hogy megforr a kazánod. Erre az esetre adnék egy (remélem utolsó) rajtot. Szerintem nem bonyolult, a lényeg az, hogy egy új termosztát kell, ami indítja a ház szivattyúját, ha túl meleg a puffer. Az elektromos bekötésben nem vagyok biztos, azt hiszem diódának hívják azt a kütyüt, ami olyan, mint egy visszacsapó szelep, csak az elektromosságban.

"A gond: olajos a belseje. Ipari méretben ezt mivel tisztítsam?"
A vascső és a radiátor amikor a gyárból kijön, akkor kissé olajos. Ez az olaj szokott lerakódni az olyan helyeken, ahol lassú az áramlás. Ha nem túl olajos, akkor szerintem hagyd; ha nagyon olajos, akkor öblítsd át egyszer (töltsd fel, majd engedd le a vizet). Tehetsz bele tisztítószert, ami viszi az olajat, de azt utána alaposan ki kell öblíteni, különben a kazánban ráéghet a kazánlemezre, ezáltal jelentősen lecsökken a kazán hatásfoka. Tisztítószert csak saját felelősségre alkalmazhatsz, nem tudok olyan konkrét szert ajánlani, mert nem ismerek egyet sem. A drága fűtési rendszert tisztító szereket csak iszap és vízkő ellen ajánlják, olajat nem említenek meg benne (habár az iszap egy része lehet olaj, a többi fémpor, emulzió, vagy és más egyéb anyag - kender, forraszanyag, folyasztószer maradvány, stb).
Szerintem ne törődj vele, de ha marad még egy kevés pénzmagod, akkor egy spirotherm (vagy más) iszapleválasztó nem árthat.



2012-10-06
20:29:51
Előzmény: villam64 #33914#33916
Most ilyen termosztátom van: Euroster 1100:
www.nokaut.pl/regulatory-i-sterowniki-ciepla/euroster-1100-sterownik-pompy-obiegowej.html
Egyszerübb, ha veszek még egy ilyet, és sorbakötve a szobatermosztáttal (vagy időkapcsolóval) használom? Ez a típus a szerelők szerint is az egyik leg megbízhatóbb. (A szenzorját meg esetleg érdemes lenne egy merülőhüvelybe tenni a puffer előremenőjéhez).
Vagy megteszi helyette egy csőre szerelhető termosztát is (az olcsóbb).


villam64Válasz erre
2012-10-06
19:56:11
Előzmény: barbot #33912#33914
1. Mondtam, hogy nem kötheted össze a Szöcsmarci rajza alapján a csőtermosztátot a szoba termosztáttal, mert lefojtod a kazánt működés közben. Megforrhat. Oda csak a csőtermosztát kell, hogy a kazán hőjének nagyobb része elvezetődjön a lakás felé, működtetve sz2-őt. Ezért mondtam, hogy ha megy sz1, akkor sz2-nek is mennie kell.
A szoba termosztát külön hőfokkapcsolóval (a puffert figyeli) kerül sorba a hajnali induláshoz, működtetve sz2-őt. Az sz2 mivel két irányból van működteve párhuzamosan, a fázisra figyelni kell. A vegyes kazánt nem kapcsolhatod úgy mint egy gázkazánt, mert nincs ami a tüzet eloltja.
villam64Válasz erre
2012-10-06
19:46:01
Előzmény: grano #33911#33913
Grano
Barbot eddig is így használta a hmv tartályt, csappal fojtva. Nem újdonság neki. Hmv mindig használ, kell neki, ez sem gond. Ha viszont erősen akar fűteni a lakás fele, akkor a hmv szivattyúd véletlenszerű beindulása annyira megszívja a kazánkört, hogy a lakás semmit nem kap. Ráadásul a 300 literes tartály hőcserélője a 30 kW-os kazánhoz annyira kicsi, hogy pillanatok alatt megforrna a kazán. Nem szabad oda véletlenszerű, felesleges hibaforrást betenni. Arra kell törekedni, hogy automatikusan, egyenletesen működjön a rendszer, beavatkozások nélkül. Minél nagyobb teljesítményű a kazán, annál jobban oda kell figyelni a feleslegre. Vagy a felesleges csapra. Én anno, ezért terveztem be a keverőszelepeket, meg a kevesebb kapcsolót. Bizonytalannak látom itt, hogy mennyi megy a puffer felé és mennyi a lakás felé. Vegyes kazánnál elsődlegesnek a lakásnak kell lennie, mert azért gyújtok be. Nem érdekel a puffer. Nem azért tüzel valaki, hogy a puffert felfűtse. Barbot nyáron is begújt, hogy hmv-je legyen. Ezt is figyelembe kell venni. Itt a spórolás és a bekötés egyszerűsége miatt nem teljesülnek pontosan ezek. A fagyott szoba is a tizedik helyen van Barbotnak. Ha kell neki, jobban kinyitja a csapot a hmv felé. Az igazi mindenhova automata keverőszelep. Meg, ha most is fojtani kell a hmv kört, akkor mit csinálsz egy betett szivattyú esetén? Akkor még jobban lefojtod? Nem logikus.
2012-10-06
19:17:01
#33912
Kérdések:

1:
A csőtermosztátot, és a szobatermosztátot (ha lesz) sorba van kötve alapesetben: amíg a csőtermosztát nem érzékeli a puffer beömlőcsonkjánál a meleget, addig fölösleges a szivattyút bekapcsolni. Ezenkivül a szobatermosztát (pl. ez:)napi hat programot, ezen belül 6 hőmérsékletet tud lekezelni, amiből gyakorlatilag csak kettő kellene (egy reggelre, és egy folyamatos üzemre, HA:

HA Nem tevődne fel a kérdés, hogy mi lesz, ha mondjuk a ház nem kér fütést (termosztát kikapcsol, megszakítja a puffernél levő csőtermosztát ellátását, amitől az annyit fog érni, mint a "Hót lón a patkó"). Mi lesz, ha a kazán meg van rakva, a huzatszabályzó mondjuk 80 fokon, és a puffer is legalább 50-60 fokos? Segítene még egy termosztát, ami bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját, ha mondjuk a kazánhőmérséklet elérte a 80-85 fokot megoldja?

2:
Nincs szobatermosztát.
Van egy időkapcsoló,sorba kötve a csőtermosztáttal, ez a reggeli, pufferből történő fütéshez: Reggel -ha a csőtermosztát szerint meleg a puffer- bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját.
Ezen kivül kellene valami megoldás az esetleges kazánmegfutás megakadályozására, vagyis egy termosztát, ami bekapcsolja a radiátorkör szivattyúját, ha mondjuk a kazánhőmérséklet elérte a 80-85 fokot.

Ha nem tennék visszacsapót a hmv tartályhoz, akkor a háztartásban közvetlenül (keverés nélkül) nem hasznosítható hőfelesleg egy részét (mondjuk 50 fok felett) érdemes lenne kiforgatni?

grano :
"viszont így megy a HMV-HCS kör hakell-hanem, ami a huzatszabályzó miatt kazánteljesítmény csökkenést eredményez."
Nekem ez a ha kell, ha nem hmv-hcs kör volt a kazánvédőm 2 éven keresztül. Veszteség biztosan lép fel a kéményen keresztül, de ezt csak egy füstgáz-hőmérséklet-érzékelővel+ huzatszabályzóval tudnám kezelni, arra meg most nem jut.
A 300 liter melegvizet nem szoktuk elhasználni, vagyis nagy része mindig megmaradt másnapra, nagyon gyorsan felmelegedett a hmv a kazánhőmérsékletre. Így a hmv tartályon átmenő fütésköri víz nem hűl le. A kazán szivattyúja akkor is átfordította a radiátorkörben (kb. 50m vezeték, 10 radiátor) a vizet, ha a hmv tartály 1"-os vezetéke teljesen nyitott volt. Így 3/4 részig elzárva használtam a hmv tartály körét. Ezzel nem azt akartam mondani, hogy ez így a jó, hanem hogy így működött.

Más:
Ma leszedtem, amit le tudtam a puffer csonkjaiba becsavart idomokból. Rosszul írtam Nektek, nem 5/4-es a csatlakozója, hanem 1,5"-os.
A gond: olajos a belseje. Ipari méretben ezt mivel tisztítsam?
2012-10-06
18:42:47
Előzmény: villam64 #33909#33911
villam:
viszont így megy a HMV-HCS kör hakell-hanem, ami a a huzatszabályzó miatt kazánteljesítmény csökkenést eredményez.
A térfogatáram egy része csak csőveszteségnyi hőt ad le.
A HMV kör a sajátszivattyú mellett is fojtható,egy 25-4-es vilo nem vesz el észrevehető mennyiséget, arra csak akkor van áramlás ha megy a HMV szivattyúja.
Ha meg fojtod akkor a HCS-n nem lesz elegendő térfogatáram és a fagyott szoba csak tavaszra olvad ki.
E mellett _szerintem_ összetettben az egyszivattyú rosszabb energetikai jellemzőt mutat, mert a HMV ág így állandóan terheli a főszivattyút.
villam64Válasz erre
2012-10-06
16:02:46
Előzmény: szocsmarci #33900#33909
Szocsmarci
Megint figyelmetlen vagy. Ez a szoba termosztát párhuzamosan kapcsol a csőtermosztáttal, ami azt nézi, hogy megy-e a fűtés. Nem sorba kötve, mint ahogy rajzoltátok. Ez csak a hajnali pufferhez jó. Kell a többi érzékelő, amit leírtam.
1. kazán termosztát
2. a puffernél fűtés érzékelő, mely a radiátor köri szivattyút indítja
3. a puffer termosztát a szoba időzítő termosztáttal sorba, a hajnali, radiátor köri szivattyúhoz a pufferből

E párhuzamos bekötésetek átka a bonyolultabb vezérlés.

Grano
A visszacsapót még Barbot tette be, így a fűtéskör nem keringteti ki a hmv-t. Barbot-nak erős a kazán keringtetője, tehát fojt a hmv felé. Különben külön szivattyú oda elvonná a hőt a radiátoroktól. A 300-as hmv hőcserélője rövid zár a kazánnak.
2012-10-06
13:20:45
Előzmény: szocsmarci #33888#33906
szocsmarci:
azt szeretném kérdezni, hogy a puffer elé miért tettél visszacsapot?
A fojtót értem, a HMV-HCS kör miatt, de visszacsapó minek?

Szerintem egyébként ez a legjobb felépítés.

(Mondjuk én a HMV-HCS körbe is tennék szivattyút, mert szerintem ha nagyhidegben fűteni kell akkor nem lesz elegendő a tömegáram, így h a HCS mellékkörben van és a főszivattyú sem tol vmi extrát).
2012-10-06
13:03:12
Előzmény: szocsmarci #33900#33905
Szia.
"Ez mindenképpen probléma lenne, mert termosztatikus szelepeid vannak. Azok is elzárhatnak, és akkor is baj lehet."
Még anno, mikor csak a gázkazánt használtuk,nem raktam termosztatikus szelepet a fürdőbe, illetve az egyik szobába nem vettem meg a fejet (itt a csap termosztatikus, de csak a kézi szabályzóval használjuk). Ezenkivül még van a Szüleim lakásában négy radiátor, ami nem termófejes. Tehát elméletileg nem lehet gond a radiátorkör lezárása.

"A puffered kicsi, annak a dolga lenne átvenni a felesleges hőt, és ott van még a kazán huzatszabályzója is."
Az kizárt, hogy még egy puffert meg tudjunk venni az idén. A kazán huzatszabályzója ha mondjuk 80 fokra van állítva, az elméletileg le tudja fojtani a kazánt?

"Hány szabályzód is lesz?
1. Te magad, ha hideg van, jobban megpakolod a kazánt.
3. Huzatszabályzó
3.1. Kazántermosztát
3.2. Kazánvédő szelep
4. Szobatermosztát
5. Radiátor termószelep
6. Hideg helység termosztátja

Ezen felül a puffer feletti termosztát, és hidraulikailag fontos a ferdeszelep is. Nem egy túl egyszerű rendszer, de be lehet majd állítani."

Kihagytad az egyik legbizonytalanabb tényezőt, az Oldalbordák(at). Egyszer már szinte sikerült felrobbantani a fáskazánt: hihetetlenül félelmetes volt, mikor az a nagy marha kazán remegett, és vele az épület is...

A ferdeszelep az vagy teljesen nyitva, vagy zárva lesz, nem? Már egyszer kérdeztem, hogy nem lenne-e jobb alul, a visszatérőre a radiátorkör szivattyúja, és akkor azt írtad, hogy oda is lehet szerelni. Mi történik, ha alul van, és mi, ha fölül van szerelve?

szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
07:50:50
Előzmény: barbot #33893#33900
"Mi történik, ha én jól megrakom a kazánt, és a szobatermosztát azt mondja, hogy kösz, itt elég meleg van, és lezár a puffer utánni szivattyú? "
Ez mindenképpen probléma lenne, mert termosztatikus szelepeid vannak. Azok is elzárhatnak, és akkor is baj lehet. A puffered kicsi, annak a dolga lenne átvenni a felesleges hőt, és ott van még a kazán huzatszabályzója is.
Hány szabályzód is lesz?
1. Te magad, ha hideg van, jobban megpakolod a kazánt.
3. Huzatszabályzó
3.1. Kazántermosztát
3.2. Kazánvédő szelep
4. Szobatermosztát
5. Radiátor termószelep
6. Hideg helység termosztátja

Ezen felül a puffer feletti termosztát, és hidraulikailag fontos a ferdeszelep is. Nem egy túl egyszerű rendszer, de be lehet majd állítani.
villam64Válasz erre
2012-10-05
21:42:26
Előzmény: barbot #33896#33897
Reggeli időzítőnek jó. A többi is kell.
villam64Válasz erre
2012-10-05
20:58:09
Előzmény: barbot #33894#33895
Igen rábólintok. De elhagyod a szoba termosztátot. Hiányzik az időrelé termosztáttal a pufferhez. Össze kell hangolni a szivattyúk fokozatát.
2012-10-05
20:36:34
Előzmény: villam64 #33892#33894
Értem. Köszönöm.
Te is rábólintasz akkor a szocsmarci sokadik rajzára?


?
2012-10-05
20:34:28
Előzmény: szocsmarci #33888#33893
"Remélem gyorsan jön a tél, és nem lesz időd tovább gondolkodnod :)." Ha netalán erre fúj valami kósza szél, hát ha nem egyébért, hát ezért a mondatodért biztosan tölt valami búfelejtőt az Asszony (is). Lassan válóok (is)lesz ez a fórum(téma). :-)

Ami nagyon fontos számomra, nem kell dióda, ellenállás, meg forrasztás. Vagyis a már megvásárolt kazánvédő mellé kell még egy csőtermosztát, és egy szobatermosztát, és akkor a téma lezárva? :-))))Ezeket meg tudom venni úgy is, hogy besétálok az üzletbe (Szent Lóvé napja után), leemelik a polcról, és van egy kalibrált termosztátom, amiben az időkapcsoló is benne van...Azért vennék inkább csőtermosztátot a merülőhüvelyes helyett, mert egyszerűbb a szerelése, és nem annyira végleges.

Ha mindannyian rábólintotok, lezárhatom a téma tervezés szakaszát?
Úgyis lesz még elég bajom, amíg felépül a rendszer...Mi történik, ha én jól megrakom a kazánt, és a szobatermosztát azt mondja, hogy kösz, itt elég meleg van, és lezár a puffer utánni szivattyú? Ez este történhet meg főleg, annál is inkább, mert akkor tartalékolok reggelre...
Meg lehet oldani azt, hogy ha esetleg megfutásközeli állapotba kerül a kazán, akkor egy termosztát fölülbirálja a szobatermosztátot?

Köszönettel, barbot
villam64Válasz erre
2012-10-05
20:19:52
Előzmény: barbot #33889#33892
Ezeken a rajzokon azért kell a radiátor kör felé a szivattyúnak a kazánéval együtt mennie, mert különben kiszámíthatatlan, hogy mennyi víz áramolna a radiátorok felé a puffer helyett.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva