English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
21:38:30
Előzmény: barbot #34277#34282
- Szóval csak akkor akarod fűteni a hőcserélős helységet, amikor megy a kazán. OK, értem, akkor jó helyen van a HK2.
- A tartály alja is felmelegedhet, normál üzemben. Mivel kicsi a puffered, ezért rendszeresen fel fog melegedni, attól függően, mennyit raksz a kazánba.
2012-10-14
21:15:16
Előzmény: szocsmarci #34273#34277
A HK2, vagy a KK kézi kapcsoló a Sz3-at, és a Sz4-et egyszerre kapcsolja, így a hőcserélőről el lehet vinni a hőt.
A pufferen a tömítés helye kb. a tartály alsó 1/4-nél van. Itt a fórumon elég sok szó esett a tartályok rétegzettségéről. Ha tudjuk azt, hogy a tartály 1.8m magas, a fala 5 mm vastag acéllemez, és a szigetelés kb. 10 cm vastag lesz rajta, akkor kb. milyen hőfok-lépcsők várhatóak?
szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
20:13:43
Előzmény: barbot #34271#34273
A HK2-nek így nem látom értelmét. Ha melegszik a kazán és bekapcsol a szivattyú, a hőcserélőn nincs ami átvegye a hőt. És általában akkor fog melegedni a kazán, amikor nincs áram. Ha van áram, akkor a puffer átveszi azt a hőt, ami nem megy a lakás felé.

Most már emlékszem erre a fedéltömítésre, egyszer már feltetted. Ha bekened a szilikonnal a tömítést, attól a hőmérséklet még nem változik, ugyanúgy 50°C felett lesz. Valószínű NBR anyagú a gumitömítés = "Benzin- és olajálló gumilemez NBR: Tartósan maximum 60°C hőmérsékletű folyékony, vagy gáz halmazállapotú szénhidrogéneknek, növényi olajoknak, zsíroknak képes ellenállni. Üzemanyag-állósága, pentán állósága is igen jó. Keménység: 70 ±5 Shore."
Ebben nem tudok segíteni, nem tudom, mi lenne a végleges megoldás. Így talán pár évet elüzemelhet, a magas hőmérsékleten az NBR élettartama rohamosan csökken.
2012-10-14
19:12:08
Előzmény: szocsmarci #34265#34271
szia
A HK2-t csak azért tettem be, hogy ha esetleg túlmelegszik a kazán, mondjuk 85-90 foknál bekapcsoljon. A fagyállós kör szivattyúit vagy kézzel, vagy időkapcsolóval fogom bekapcsolni, szükség szerint.
A puffer jelenlegi tömítése kb.5 mm vastag, és nagyjából trapéz alakú. A tömítés egy, a tartály oldalába kiképzett fészekbe ül bele, és abba húzódik bele belülről a tisztítónyílás födele. Gyakorlatilag a gumit a tartály acélja veszi körbe. Arra gondoltam, hogy a gumit ott hagyom a helyén, és a fészket bekenem hőálló szilikonnal. A képen nem látszik, de a tartályból kiugró rész (amibe a födél belülről beleül) kb. 2-2.5 cm. Így:





szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
17:02:23
Előzmény: barbot #34260#34265
- Felesleges ennyi biztonsági szelep - 1 kell de az működjön. Ha ragaszkodsz a többhöz, az nem baj, csak a meghibásodás esélyét növeli.
- A hőcserélőhöz szivattyújához is tegyél visszacsapót, kell. Akkor is kell, ha a puffer aljára és tetejére kötöd, de inkább kösd a gerincre. Hagyd meg a légtelenítőnek és az ürítőnek az alját és a tetejét. A kazánhoz is tegyél ettől függetlenül egy légtelenítőt, mert hideg kazánnál az Esbe szelep lezár, és a szivattyú újra visszaszívja a levegős vizet.
- A HK2 azért kell a pufferhez, mert így akkor is működik, ha meleg puffer, nem csak akkor, amikor a kazán megy.
- A kazánt és a puffert is kösd oldhatóra, elfelejtettem ezeket megemlíteni.

"-Ez tényleg gazdaságos megoldás a visszahűtésre, köszi. Be is rajzoltam. A ferdeszelep miért szükséges? És mikor kell csordogáljon, nyomás alatt, vagy csak simán feltöltve?"
A ferde szelep azért szükséges, hogy jobban megtudd védeni a kazánodat. Ha elkezdődik a csattogás, akkor önkéntelenül hirtelen nyitod ki a csapokat, nem szép óvatosan.
Nyomás alatt kell csordogáljon az elfolyónál, másképp nem is tudod beszabályozni. Egyébként mindegy, mert ha nincs rajta nyomás, akkor is ugyanúgy fog folyni. A két elzáró legyen üzem közben zárva, a ferdeszelep beállítva egy értékre. Ne feledd, mind a két csapot ki kell nyitni, ha eljön az ideje.

- A 28-as rézcső pipa elég lesz a pufferbe.
- A tisztítónyílás tömítésre nem tudok biztosat mondani. A jelenlegi gumi valószínű olajra jó, ha 50°C-ot írnak rá, akkor biztos nem bírja a 90-95°C-ot tartósan. Legjobb lenne levágatni egy újat, esetleg venni klingerit lapot (szigorúan azbesztmenteset a környezetünkért), és abból szabni egyet. A hőálló szilikon akkor jó, ha papírvékony a kitöltendő hely, különben nem fogja bírni a nyomást.
2012-10-14
13:39:48
Előzmény: szocsmarci #34243#34260
szia
-jelenleg 3 drb. biztonsági szelep van a kazán mögött: kettő az előremenőben, és egy a visszatérőben. A fölsők kb. 15-20 cm-re vannak eltolva a fővezetéktől egy 3/4-es csővel, aminek a végén levő T idomba van behajtva a két biztonsági szelep. Egyszerűen fordítsak rajtuk (kettő alul, egy fölül), vagy hagyjak csak alul kettőt?
-A Cs1-et töröltem, átrajzoltam a szivattyú, és a kazán közé.
-A HK3-at átrajzoltam oda, ahová tanácsoltad. Ezzel kapcsolatban lerajzolom a pufferemet, de addig is: A puffer 1.5"-os csonkjai a puffer ellentétes oldalain vannak. A puffer legalján, és legtetején viszont van még 1-1 3/4"-os csonk is, ahová iszapleeresztőt, illetve levegőztetőt terveztem eredetileg, csak aztán újragondolva, inkább oda tettem volna a fagyállós rendszer hőcserélőjét, mert így nem kell + még egy visszacsapó, illetve ha a gerincvezetékbe kötöm a fagyállós rendszer hőcserélőjét, nem fogja azon keresztül visszafelé átfordítani a vizet a puffer szivattyúja?
-A HK2 így nem érzékenyebben reagál? Így még van valamennyi tartalék a HMV, és Puffer-tartályokban, míg ha átrakom az általad javasolt helyre, akkor már nemcsak a kazán van forrásközeli állapotban, hanem a tartályok is "telítve" vannak forró vízzel.(Ez persze HK2-hőfok-függő)
- CS8, és CS9-et még itt hagyom, amíg eldől, hogy visszacsapó, stb. kell-e.
- Szivattyúkat, ESBE szelepet, hőcserélőt oldható kötéssel kötöm.
-a levegőztetést a puffer tetején szeretném megoldani lehetőleg, annál is inkább, mert ott mozog a legkevésbé a víz. Most a vízáramlás miatt nehezen levegőztethető a rendszer, már többször filóztam egy fejjel lefele bekötött szűrőn, ami jobban kiszedné a levegőt. Ettől még rakhatok a kazán után is egy automata levegőztetőt, mert van egy, ami annyit ér a rendszeren, mint a "Hót lón a patkó."
-A fagyállós rendszerbe is teszek tágulási tartályt, és lefúvót.
-Meghagyom a mostani leeresztőket, jó helyen vannak.
-Ez tényleg gazdaságos megoldás a visszahűtésre, köszi. Be is rajzoltam. A ferdeszelep miért szükséges? És mikor kell csordogáljon, nyomás alatt, vagy csak simán feltöltve?
-A belinkelt,igazi, szabályos rendszerhez + a biztonsági hőcserélőhöz importálni kellene az ottani fizukat is...

-A pufferbe ha beleeresztek 1-1 28-as rézcső-pipát, az elég lesz?
-A puffer tisztítónyílásának gumija a tartály felirata szerint 50C fokot(és 11 bar-t) bír. Maradhat ez, vagy tömítsem inkább hőálló szilikonnal? A szilikont úgy nyomnám be, hogy a tisztítónyílás peremére ráhúznék egy háztartási fóliát, ami megakadályozná a tisztítófedélnek a tartályba ragadását. A rögzítőcsavart sem húznám meg teljesen amíg meg nem köt a szilikon, így még maradna a szigetelőgyűrűben tartalék, hogy mikor jól meghúzom, biztosan tömítsen.
-Esetleg kockáztassam meg a jelenlegi, ép tömítőgyűrű használatát? Valahogy jobban bízok a tizenéves német technikában, mint valami újban...







szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
09:47:22
Előzmény: barbot #34232#34243
Szia
- BSZ1 felesleges, ha két biztonsági szelepet szeretnél, akkor inkább tedd mindkettőt a visszatérőbe. Az előremenőben gyorsan elfog öregedni a zárótányér tömítése.
- CS1 nem kell, kicsi a kazán elennálása (ha nagy lenne, akkor kellene).
- SZ1-től balra tegyél be egy elzárót (vagy golyós elzáróval rendelkező szivattyúhollandert).
- A HK3-at jobb lenne a CS6 feletti pöttybe kötni, vagy ahhoz közel, hogy érzékelni tudja a puffer melegét és a kazántól jövő vizet is. A CS6-ot tartalmazó csővezeték rövid legyen.
- HK2-t tedd inkább a HK3 mellé.
- CS8, és CS9-et ne a pufferbe csatlakoztasd, hanem a (rajzodon vízszintesen lévő ) gerincbe (CS6 és CS7 mellé).
- Szivattyúkat, ESBE szelepet, hőcserélőt oldható kötéssel kösd be. Annyi elzárót tegyél be, hogy ha ezeket cserélni kell, akkor ne kelljen a párhuzamos rendszereket, a kazánt vagy a puffert is kizárni és leüríteni.
- a legtöbb levegő a kazánnál fog "termelődni", a kazán kilépő közelébe tegyél egy automata légtelenítőt.
- Fagyállós körbe is kell tágulási tarály, és biztonsági szelep.
- Minden magaspontra légtelenítő (kézi vagy automata), minden mélypontra ürítő. Úgy kell szerelni, hogy ezekből a lehető legkevesebb kelljen.

Mellékelek egy rajzot a visszahűtésről. Nem szabályos megoldás, annyi előnye van, hogy vészhelyzetben jobb a semminél, és olcsó.
Úgy helyezd el, hogy amikor elkezd dübörögni a kazán (nem úgy, mint a magyar gazdaság, henem komolyabban), akkor könnyen hozzáférj. A ferde szelepet ne hagyd ki, és alaphelyzetben úgy állítsd be, hogy "pisiljen" az elfolyó vezeték. Ha kell éles helyzetben, akkor majd jobban kinyithatod. De vigyázz, ha forró a kazán, és sok hidegvizet ráengedsz, akkor megrepedhet a kazántest. Az elfolyó vezetéket olyan helyre vezesd, ahol a forróság nem okoz gondot, a PVC lefolyóvezetékbe ne, az csak 60°C-t bír. Ha épületen kívülre vezeted, akkor ne a járdára, mert jégpályát csinálsz. És lehetőleg ne fagyjon be a cső vége sem. Az elzárók jó minőségűek legyenek, ne olyan, amit 3 év után már nem tudsz megmozdítani. A fűtési rendszer töltésére is használható ez a vezeték.

Ha igazi, szabályos rendszert szeretnél, akkor valami hasonló kell (biztonsági hőcserélő + elfolyó szelep): kazanwebaruhaz.hu/immergas-biztonsagi-hocserelo-soline-kazanokhoz-zart-futesi-rendszer-mukodtetesehez-biztonsagi-hocserelo-futes-kiegeszitok-8105200



2012-10-13
22:21:43
#34232
Sziasztok.
Próbálom véglegesíteni a rajzot, berajzoltam mindent, ami eszembe jutott...




szocsmarciVálasz erre
2012-10-13
20:32:45
Előzmény: barbot #34226#34227
Jó lesz. Tegyél két visszacsapót a puffertől jobbra lévő két körbe (házfűtés + SWEP).
2012-10-13
19:05:23
Előzmény: szocsmarci #34034#34226
szia
Lehet, hogy ezt a hőcserélőt el tudom cserélni egy szivattyúra, és akkor a fagyállós rendszer swep hőcserélőnek a primer oldalára is tudok rakni szivattyút. Így rendben lesz?
2012-10-10
12:21:27
#34044
Ok, köszi, nem variállom, kihagyom a hőcserélőt.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-10
10:14:57
Előzmény: barbot #33991#34034
Kicsit viseltesnek tűnik ez a "hőcserélő", én nem raknám be a saját rendszerembe. De ha ragaszkodsz hozzá, akkor az lenne a legjobb, ha a kazánba tudnád valahogy illeszteni. Ha nem megy, akkor a 2"-os cső (amibe ez belemegy), a kazánhoz legközelebb legyen, és függőlegesen álljon, így jobb lesz a keringése a víznek. Természetesen az előremenőbe kell tenni.

"A spirál közepén kb. 1"-os csőnek megfelelő rés van, és a spirál elméletileg örvénylő mozgásra kényszerítené a fűtővizet, vagyis elég jó hatásfoka lehetne elméletileg..." - Ez nagyon elméleti gondolkodás, többet ér, hogy a megtekerések, és a hernyó minta miatt megnő a felület.
2012-10-09
17:24:22
Előzmény: barbot #33991#34006
az elektromos szelep nem jo, mert akkor is mukodnie kell, ha nincs aram!

esetleg egy NC-s relevel megoldhato, de felesleges az ido 99%-ban aram alatt tartani a relet ezmiatt.

idezem magam:)

" csak a segedenergia nelkul is mukodo megoldasok johetnek szoba, ami aram nelkul is automatikusan mukodik!!)"
2012-10-09
10:55:54
Előzmény: zsezse #33971#33991
Szia.
mellékelek két fotót, meg egy paintos rajzot.
A lényeg az, hogy a 77 cm hosszú sárgaréz hőcserélő (a rajzon pirossal) benne van egy 1.5-2"-os csőben, amin keresztül kering a fűtés vize. A hőcserélő egyik végére rá van kötve a vezetékes víz, amit egy elektromos szelep tud megnyitani, ha egy termosztát mondjuk 90 fokot érzékel a kazánnál. A hőcserélő másik vége a szennyvízbe van kivezetve. A hőcserélő csonkjai 1/2"-ak.








2012-10-08
19:32:31
Előzmény: barbot #33968#33971
ha tudsz rola egy rajzot kesziteni, akkor tudok rola velemenyt mondani
j olenne tudni a teljesitmenyet, azert komoly teljesitmenyt kell levennie

nem a visszaterobe hanem az eloremenobe kellene bekotni

a otbbi az jo.
2012-10-08
17:43:21
Előzmény: zsezse #33935#33968
Szia!
Válaszoddal kapcsolatos szakmai kérdés:
Van egy kb. 60-70 cm hosszú, spirálba hajtott bordás hőcserélőm, fél colos bekötéssel. (valami ilyensmi: www.abolt.net/list.php?t=2969 -csak épp használt.) Ha jó lesz, előkotorom, és fotózom.
A kérdésem az, hogy ha ennek heggesztetek egy kb. 1.5-2"-os csőfészket, amin keresztülfolyik a kazán visszatérője, és ezt a hőcserélőt beleillesztem úgy, hogy egy termosztát beleengedje a hideg vezetékes vizet a hőcserélőbe forrásközeli hőmérsékleten, jó lenne vészhütőnek? A spirál közepén kb. 1"-os csőnek megfelelő rés van, és a spirál elméletileg örvénylő mozgásra kényszerítené a fűtővizet, vagyis elég jó hatásfoka lehetne elméletileg... A hőcserélőspirál szabad végét meg bekötném a szennyvízvezetékbe.
2012-10-07
13:11:19
Előzmény: zsezse #33935#33939
Zsezse, mindenben egyetértek veled. Az előzőekben felhozott negatív példákat én sem mint követendő példaképeket hoztam fel. :-)
Valahogy képzeld magad az asztronauták helyébe, akik az ISS-en egy fogkefével, egy kanállal, és egy fülpiszkálóval kell szervizeljenek egy gépet. :-)És akkor gondolj bele a meglevő fűtésrendszerembe, meg a sokszor felvázolt lehetőségekbe... A nehézségek akkor kezdődtek, mikor nem tudtam egy kazánházat ragasztani a lakóház mögé: Ha sikerül, akkor vígan elkering gravitációsan a viz, nem kell aknát ássak az udvar alatt, lehetetlené téve a természetes körforgást...

Nemhiába akarom minél kevesebb elektronikával, automatikával megúszni a rendszert. Tudom, hogy minden egyes elem hibalehetőségeket rejt magában, főleg, ha az elemek egy-egy kulcsfontosságú része (pl. a szivattyúk) még kukázott is...
A puffert is azért tartom elsősorban jó dolognak,mert azzal meg tudom etetni a fölösleges, a házba pillanatnyilag épp nem szükséges hőt. Nem sokat: Eddig volt, hogy néha a tanácsos, egészséges és gazdaságos 19-20 fokos szobahőmérséklet helyett esténként 21-22-23 fok is volt. Én ezt a 19-20 fok fölötti szobahőmérsékletet generáló hőt szeretném a pufferben tudni, tartani a következő nap reggeléig. Arról nem is beszélve, hogy a "jót" könnyű megszokni: ha egy pár nap feleresztettem a hőmérsékletet 21-22 fokra, a következő alkalommal, mikor "csak" 20 fok volt, már érkezett a reklamáció, hogy "Hideg van, fázok". Véleményem szerint pedig olcsóbb felöltözni, de ez más tál tészta, kompromisszumokat kell kötnöm. Ez a hétköznapi valóság...

Az 50 fokos ESBE-t beszerelem, a kazán előremenőjén meg kihagyom az STS20 helyét.
Nyílt rendszert nem szívesen csinálnék, mert a kazánház teteje csak egy fél méterrel magasodik a régi lakóház 3.4 m belmagasságú szobafödéme fölé, és egy helységben fölül van vezetve a fűtés. Alul vezetni nem lehet, a lakóház fafödémje fölé meg nem viszek vizet, vezetéket.



2012-10-07
10:30:08
Előzmény: barbot #33933#33935
barbot

azert, mert masokat nem erdekli, hogy akar fel is robbanhatnak, en nem kovetnem a peldajukat:)

kazanok biztonsagi berendezesei topicban epp az iment irtam le, hogy miert is fontos zart rendszernel a vesz hutokor!

a goznek a terfogata 1600x osa a vizenek, es ha a lefuvoszelep elkezdi kiengedni a vizet, esik a nyomas, a forraspont meg alacsonyabb lesz, intenzivebb lesz a forras. ezt az ugrasszeru nyomasnovekedest nem fogod tudni biztonsaggal levezetni a biztonsagi szelepekkel es a tagulasi tartaly sem fogja felvenni!
nem veletlenul irtam szelepEKet sem! egy az eloremenobe, egy a visszaterobe!


eleg egy aramszunet, amikor nem vagy otthon, asszonypajti megrakja a tuzet, vagy egy szivattyu megallas, egy veletlenul elzartan felejtett csap.
eleg ha veletlenul nyitvamarad a levego ajto, es pikk pakk megforralod a 300-400 liter vizet! utana mit csinalsz? hogyan pagyolgatod?

ezek hetkoznapi valoszinu esetek, nem extrem, 10 evente elofordulo dolgok.

valos pelda: begyujtasz, radcsorognek telefonon, h azonnal gyere at a szomszedba mert a gyerek elesett barmi.. te otthagyod az indulo kazant, es ha valamiert megforr, akkor nincs, aki kontrollalja, patyolgassa. gondolom nem szeretnel a cimlapon lenni, mert a kazan lebontotta a hazat!

lehet sokmindent a penzhiannyal magyarazni, de a biztonsagi berendezesek nem ez a kategoria.

akkor inkabb az ESBE-t be se tedd, ne emeld meg az uzemi vizhofokot, amig nincs benn egy STS20!!
(es nem, nem lesz jo a lefagyott szoba rakapcsolasa, nem lesz jo semmi mas otlet, csak a segedenergia nelkul is mukodo megoldasok johetnek szoba, ami aram nelkul is automatikusan mukodik!!)


bocs, de azon szivesen elvitatkozgatok veled, hogy miert meg miert nem kell fagyallos hocserelo, meg hogy allits elo HMVt, de egy zart futesi rendszer vegyes tuzelessel nem jatek!

meg egy nyilt rendszernel is megtortenhet a tragedia, konnyebben, mint hinned! eleg egy jegdugo, amit eszre sem veszel, ha egy kopogos hidegben lefagy a padlason a cso, eleg egy veletlenul elzarva felejtett csap.
az egyik rokonomnal csak az egyik csap maradt elzarva, a visszateron tagulhatott volna, de megis megrepesztette az ontveny kazant!

hidd el, nem a levegobe beszelek, ezek valos peldak az elmult 5 evbol a szukebb es tagabb ismerosi koreimbol!

2012-10-07
09:44:17
Előzmény: zsezse #33931#33933
szia zsezse!
Zárt rendszerem van, jelenleg kb. 130 liter vizzel, hidegen 1.2 bar nyomáson, 50 literes tágulásival.Persze lefúvószelepek vannak, több is: Pl. a kazán előremenőjén 2 drb 1/2"-os, a visszatérőjén 1 drb 1/2"-os. Tudom, hogy ez nem elég. Beteszek még egy 50 literes tágulásit.
Vészhűtő-köröm nincs. Nem azért, mert itt nem divat, hanem mert nem telik. Itt még olcsóbb pátyolgatni a kazánt, mint rákölteni a technikai fejlesztésre.
Az esetek 90 %-ban nemes egyszerűséggel megoldják 1 lefúvóval a rendszereket...
2012-10-07
09:03:00
#33931
barbot

nyilt vagy zart rendszered van?

nyilt rendszerben annyira nem gond a megforras, ha jol van tervezve es hamar fel tud szaladni a goz a tagulasi tartalyba. persze jot nem tesz neki, de a vizkovesedesen kivul (Es a muanyag csovek elolvadasan kivul) nagyobb bajt nem fog okozni.

zartnal viszont _KOTELEZO_ biztonsagi hutokort alkalmazni, anelkul neki se fogj, mert felrobbanhat a kazan!

szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
22:22:56
Előzmény: barbot #33921#33925
" ..két mérőpont jelét kezelő termosztátos egység " - érdeklődj, de talán a külön termosztáttal olcsóbb. Kérdezz meg egy villamos szakembert is.
" .. kompresszortartály volt megboldogult legénykorában. " - az kicsit más. Az oldószeres tisztítás javasolt, utána ha be tudsz nyúlni, vízsugárral ki tudod rendesen öblíteni.
"A tetején levő lefúvószelep helyére automata levegőztetőt teszek. " - Ez nagyon OK.
"A tartály 1,5"-os csonkjaiba ha pipa alakban berögzítek egy 28-as rézcsövet, hogy a tartály alsó és felső holtterét is kihasználjam, " - Nem tudom, hogyan valósítod meg a gyakorlatban, de jó ötlet. Vannak tartályok, ahol ilyen benyúló csövek vannak, hogy a minél melegebb vizet szedjen ki a tartályól, de ezek általában HMV tartályok. A fűtésnél nincs olyan nagy jelentősége, mint HMV-nél, ezért ha macerás, akkor inkább ne csináld meg. 28-as rézcső elég Neked mindenhova, nagyobb nem kell.
"A tartály legalján levő 1/2"-os csonkra akarok tenni iszapleengedő csapot. ". Ez is jó ötlet, habár az iszap leengedéséhez nagyobb átmérőt szoktak alkalmazni, hogy gyorsan kijöjjön a szutykos víz. De ürítőnek azért jó lesz ez a csap.

Villámnak és Granonak: Én sem értek egyet a HMV készítéssel, külön szivattyúval történő HMV előállítás jobb lenne (puffer tetejére kötve). De ha így már működött Barbotnak 2 évig, és megszokta már, akkor legyen így. Valószínű az a szerencséje, hogy kevés melegvizet használnak, és a kazán fűtővíz hőmérséklete nem túl magas - és nem is alacsony. De ha mégis betenne egy külön szivattyút HMV termelésre, akkor az a fűtést nem befolyásolná.
villam64Válasz erre
2012-10-06
20:40:55
Előzmény: grano #33919#33922
Nem. Nálad nincs ekkora kazán, és ekkora hőigény a lakás felé. 'Deha' nekem kell folyamatosan felhívnom a figyelmet Barbot eddigi fűtésére, akkor nincs értelme beszélnünk róla. Kezdjétek el végig olvasni Barbot terveit.
2012-10-06
20:35:06
Előzmény: szocsmarci #33918#33921
Megérdeklődöm, hogy létezik-e két mérőpont jelét kezelő termosztátos egység. ha jól emlékszem, a napkollektoroknál használnak hasonlókat.
A tartály alján van olajlerakódás, ugyanis ez egy kompresszortartály volt megboldogult legénykorában. Oldószeres rongyal kitörlöm alul, és akkor kalap.
A tetején levő lefúvószelp helyére automata levegőztetőt teszek.
A tartály 1,5"-os csonkjaiba ha pipa alakban berögzítek egy 28-as rézcsövet, hogy a tartály alsó és felső holtterét is kihasználjam, jó lesz? A tartály csonjai alatt és fölött kb. 30-30 cm van a tartály aljáig, illetve tetejéig, kár lenne ott hagyni. vagy inkább 35-ös cső kellene?
A tartály legalján levő 1/2"-os csonkra akarok tenni iszapleengedő csapot.
2012-10-06
19:51:01
Előzmény: villam64 #33913#33919
villam:
nálam párhuzamosan van a kettő és észre se lehet venni h a HMV elindul.
Pedig 25-6-os wilo a HMW kör és 25-7-es a fűtés.
Mindezek nem közvetlen a Totya-ról hanem HCS után.
Sajnos nincs pufferem az is igaz.
Mondjuk nálam mindenütt az előre menőben vannak a szivattyúk, s ez sok problémát megold.
szocsmarciVálasz erre
2012-10-06
19:43:55
Előzmény: barbot #33912#33918
Javaslom vegyél szobatermosztátot, amit kinéztél nem drága. Akár csak időkapcsolóként is használhatod.
Úgy látom félsz attól, hogy megforr a kazánod. Erre az esetre adnék egy (remélem utolsó) rajtot. Szerintem nem bonyolult, a lényeg az, hogy egy új termosztát kell, ami indítja a ház szivattyúját, ha túl meleg a puffer. Az elektromos bekötésben nem vagyok biztos, azt hiszem diódának hívják azt a kütyüt, ami olyan, mint egy visszacsapó szelep, csak az elektromosságban.

"A gond: olajos a belseje. Ipari méretben ezt mivel tisztítsam?"
A vascső és a radiátor amikor a gyárból kijön, akkor kissé olajos. Ez az olaj szokott lerakódni az olyan helyeken, ahol lassú az áramlás. Ha nem túl olajos, akkor szerintem hagyd; ha nagyon olajos, akkor öblítsd át egyszer (töltsd fel, majd engedd le a vizet). Tehetsz bele tisztítószert, ami viszi az olajat, de azt utána alaposan ki kell öblíteni, különben a kazánban ráéghet a kazánlemezre, ezáltal jelentősen lecsökken a kazán hatásfoka. Tisztítószert csak saját felelősségre alkalmazhatsz, nem tudok olyan konkrét szert ajánlani, mert nem ismerek egyet sem. A drága fűtési rendszert tisztító szereket csak iszap és vízkő ellen ajánlják, olajat nem említenek meg benne (habár az iszap egy része lehet olaj, a többi fémpor, emulzió, vagy és más egyéb anyag - kender, forraszanyag, folyasztószer maradvány, stb).
Szerintem ne törődj vele, de ha marad még egy kevés pénzmagod, akkor egy spirotherm (vagy más) iszapleválasztó nem árthat.



Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva