English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-26
06:18:03
Előzmény: szocsmarci #34698#34699
szia
Az első képen vízkő-lerakódás van, a második kép a vízköves idomot mutatja kivülről (vagyis hogy a sárgaréz idom után következik a horganyzott közcsavar, majd a nikkelezett réz csap)- valószínűleg az idomok különböző fajtái is közrejátszanak a kialakult vízkőben. Ehhez hasonló lerakódások a fakata vízcsövek illesztéseinél alakulnak ki, és szűkítik a csőátmérőt.

Fontos: Az ESBE kazánvédő szelephez vezető cső (az előremenőből) milyen vastag kell legyen? Elég a 22-es rézcső, vagy tegyek 28-ast?
szocsmarciVálasz erre
2012-10-26
05:53:26
Előzmény: barbot #34692#34698
"Idegesít, hogy az 5/4-es gerincvezetékre csak 3/4-es biztonsági szelepek kerülnek." - Ez nem baj, a 3/4"-os is elegendő. Szerintem rakd az összeset a visszatérőbe, szerintem elég egy is, de az működjön.

"mi történik, ha így hagyom? (a horganyzott idomokat)" - Nem tudom, nem vagyok kémikus. Az igazság az, hogy egy két horganyzott idom mindig kerül az acélcsöves fűtési rendszerbe, mert nem lehet kapni a boltokban kezeletlen felületű feketeacél idomokat. Eddig még nem láttam ennek hátrányát sehol sem, majdnem biztos, hogy semmi baja nem lesz a rendszerednek. A pufferben fog lerakódni a kivált, csekély mennyiségű horgany.

Az első képen a lerakódás mintha a rossz minőségű műanyag csövekre jellemző iszap lenne. Pangó vezetékekekben szokott kialakulni.
A második képen nem látok semmit, ott mi a baj?
2012-10-25
21:37:18
Előzmény: szocsmarci #34689#34692
Szia!
Szétszedtem, amit lehetett, és nekifogtam megtisztítani a visszabontott idomokat. Igyekszem egyszerűen vezetni, amit lehet.

A tágulási tartály vezetékét a visszatérőbe kötöm, a biztonsági szelep mellé, ahogy a rajzon van. Az új tágulási tartályt megpróbálom közvetlenül a visszatérőbe csatlakoztatni egy közcsavarral, a régit meg hagyom, ahogy volt, az 5 rétegűvel.

"És már mondtam többször is, hogy a visszatérőbe tedd! Jóbb az, ha vizet köpdös, mintha gőzt." - Most akkor rakjak biztonsági szelepet az előremenőbe, és a visszatérőbe is, vagy csak a visszatérőbe? Ha mindkettőbe rakhatok, akkor melyikbe mennyit? Idegesít, hogy az 5/4-es gerincvezetékre csak 3/4-es biztonsági szelepek kerülnek. Elég 1-1 a két vezetékre, vagy rakjak kettőt az előremenőre, egyet a visszatérőbe, vagy egyet az előremenőbe, kettőt a visszatérőbe?

"Látom sok horganyzott idomot tettél a rendszeredbe. Fűtési vezetékbe nem szabad horganyzott csövet, vagy idomot tenni, mert kiválik belőle a horgany (60°C felett kezdődik). Használj inkább sima fekete csövet és idomokat, talán még lehet kapni nálatok ilyeneket - pl menetes feket könyök, T, stb."
Ne is mond. Az első (gázas) központi fűtésemet teljes egészében horganyzott csővel, idomokkal szerelték. Hogy az tart, és az a jó. Akkor, és még 1x hívtam szakit szerelni, ezek a horganyzott idomok onnan maradtak. Sajnos nincs anyagi lehetőségem az idomokat kicserélni. mi történik, ha így hagyom?
A fűtésrendszer elemeivel két év használat után nem tapasztaltam semmi rosszat, nem látszik korrózió, stb.
Ellenben a HMV bekötőidomai szörnyen néznek ki: A hmv-nek csak a végidomai, és a csapok vannak fémből, a vezeték műanyag. És akkor nézd meg az alábbi fotókat: kb. két éve új idomok voltak. A hmv tartály tetejére voltak bekötve-ezeket nem védi a védőanód? Az első képen látható lerakódás a második képen látható rézidom ( egy hollander fele), illetve a horganyzott összekötő találkozásánál alakult ki. Ez is a horganyzott idom miatt van?





szocsmarciVálasz erre
2012-10-25
20:47:14
Előzmény: barbot #34659#34689
- kötheted másképp is a kazán előremenőt, ahogy Neked tetszik. Minél rövidebb és egyszerűbb legyen a vezeték.
- a T idomok kötése itt majdnem mindegy, az ellenáramnak magasabb a zeta értéke (ellenállást jelző száma), úgy kösd, hogy Neked egyszerűbb legyen. Ha tehetnéd így is, úgyis, akkor oldalról csatlakozz a gerincbe.
- igen, hollander kell minden fő elemhez. Ne legyen rá szükséged, de ha kell és nincs, akkor az baj.
- nem szerencsés műanyag csővel szerelni a kazán környékén ha lehet, akkor inkább réz, vagy acél legyen. 1-2 méter távolság elmegy, akár több is, de a biztonsági szelep ne legyen messze. És már mondtam többször is, hogy a visszatérőbe tedd! Jóbb az, ha vizet köpdös, mintha gőzt.

Látom sok horganyzott idomot tettél a rendszeredbe. Fűtési vezetékbe nem szabad horganyzott csövet, vagy idomot tenni, mert kiválik belőle a horgany (60°C felett kezdődik). Használj inkább sima fekete csövet és idomokat, talán még lehet kapni nálatok ilyeneket - pl menetes feket könyök, T, stb.

2012-10-24
20:43:51
#34659
sziasztok.
Kérdeznék.
Van a jelenlegi (holnapig :-) ) rendszerem:



Szeretnék amit lehet, egyenesen, jól átláthatóan, fölösleges ugrások nélkül vezetni. A kérdésem a következő:

-A kazán előremenőjén alakítsam ki a bekötést úgy, mint ahogy most van (a képen), vagy köthetem másként is? Arra gondoltam, hogy a kazán előremenőjével ha felfele fordulok, akkor kb. egy magasságban leszek a hmv tartály hőcserélőjének felső csonkjával, illetve a kazán sipja sem lesz útban, mint most. (E miatt is kellett oldalra ugrasztani a gerincvezetéket). Ugyanakkor az előremenő lefúvószelepeit tudnám az előremenő fölé tenni (az oda betervezett levegőztető alá). A hmv tartály után a gerincvezeték felmenne a puffer felső csonkjához, vagyis lépcsőzetes elrendezés lenne. (Elméletileg így ha nem lenne a VT2-es visszatartó, akár gravitációsan is átfordulna a viz a kazán, hmv és puffertartály között...)

- Ha van két, vagy több fogyasztó (hmv, puffer tartály, fűtéskör, hőcserélő, stb...), és úgy kötöm be a gerincvezetékbe, hogy a visszatérők ellentétes irányból csatlakoznak, akkor ezek ellenáramlása mennyire nehezíti meg a szivattyúk dolgát, a könnyű keringést? Érdemes a különböző visszatérőket oldalból bevezetni a gerincvezetékbe?

-Tegyek hollandert a kazán után?

-Az új tágulási tartályt a másik mellé, a kazán visszatérőjéhez kötöm. A már meglevő tágulási 5 rétegű műanyagcsővel van kötve. Ez jó, köthetem az újat is ezzel? Milyen hosszú lehet a vezeték, lehet 1.5-2m a kazán, és a tágulási között?




2012-10-23
22:36:11
Előzmény: barbot #34630#34631
Köszi, de azt hiszem ez így marad. Majd, ha fejlesztek a rendszeren, vagy ha nem válik be.
2012-10-23
22:26:59
Előzmény: Gyuri #34625#34630
Menj be egy szaküzletbe, és kérjél ki egy-egy colos, 5/4-es visszacsapót mindkét fajtából.
A rugósoknál a szakik szerint az a gond, hogy a műanyag deformálódik, a fém meg sokszor zajos, illetve a fém megeszi az acélrugót, és onnantól már nem megbízható.
villam64Válasz erre
2012-10-23
17:53:35
Előzmény: Gyuri #34625#34626
Igen. Én is csak akkor kaptam nyelvest, amikor külön kértem.
2012-10-23
17:42:51
Előzmény: villam64 #34623#34625
Nekem minden visszacsapóm, rugós, és fémtányérral.
Azt hiszem 2500 körül volt. A műanyag 1900 lett volna, de másfajtát nem is kínáltak.
villam64Válasz erre
2012-10-23
17:04:19
Előzmény: Gyuri #34621#34623
Működik. Csak nagyobb energia kell, azonos vízmennyiség átküldéséhez. Volt, hogy rezgett, mert a rugó visszanyomkodta. Vagy szorult a műanyag csúszkálás közben. De egy részét én okoztam, mert forrasztanom kellett a közelében, és a műanyag nem szereti. Én leszokom róla. Ettől aggódásra nincs ok.
Viszont a másik rovatban beszélt lefújó után, csak a nagyobb áteresztésű nyelvest tennék. Ott nagyon számít a nagy teljesítmény miatt.
2012-10-23
15:16:35
Előzmény: villam64 #34614#34621
Mi a baj a rugós visszacsapóval?
Én mindenhova olyat vettem.
2012-10-23
09:18:55
Előzmény: villam64 #34614#34618
sziasztok.
Végül is a nyelves visszacsapót választottam a gerincvezetékre, és a fagyállós kör primer ágára egy rugósat, mivel ide csak függőlegesen lehet beszerelni. Mindkettőből nagyobbat vettem 1/4"-al- eléggé le van szűkítve a keresztmetszetük. Más helyen maradnak a nyelves visszacsapók.
Az eresztő biztonsági szelep helyett is vettem egy újat, úgyhogy marad a 3 lefúvószelep.
villam64Válasz erre
2012-10-23
08:13:29
Előzmény: barbot #34608#34614
Nekem vannak rossz tapasztalataim a rugós visszacsapóval. És a ti javaslatotokra inkább a drágább nyelvest vettem, és cserélem le a működő rugóst is.
szocsmarciVálasz erre
2012-10-23
07:14:23
Előzmény: barbot #34608#34612
Szia, elmondom az én álláspontjaimat.
1. A tágulási tartály lehet a földön, vagy bármilyen magasságban. Nem kell a kazán, vagy a puffer fölött elhelyezni. Ha egy 50 literes van már a kazán mellett, akkor a másik lehet a puffer mellett is, de szabály szerint mindig a hőtermelőhöz legközelebb kell elhelyezni.
2. Szerintem az olcsóbb, műanyag száras, rugós is megteszi, úgysem az lesz a legnagyobb hibalehetőség, hanem a szeleptányér tömítettsége. annak kell jónak lennie. Az eggyel nagyobb méret jó ötlet, sok esetben hasznos is. Nálad szerintem elegendő a csőmérettel megegyező méret, úgy emlékszem korábbról, hogy túl vannak méretezve a szivattyúid.
3. Kender + gumiám jó, passzentos réz idomoknál, ahol kigyűri a kendert, ott vékony kender, teflon + gumiám.
4. Ha lezársz egy vezetékszakaszt elzáróval, akkor vedd le a csap karját is, nehogy valaki megnyissa. Elvileg le is kell dugózni, de családi háznál szerintem ez elmaradhat.
5. Szivattyú kiosztás jó.
6. Már említettem, hogy kettő elég lesz, de tehetsz bele még, ha Téged ez megnyugtat. Az elvezetést úgy kell megoldani, hogy a kazánházban tartózkodó embereket ne veszélyeztesse a kifújt forró víz. Általában elegendő a fal felé fordítani a kimenő nyílást, és betenni egy könyököt, és egy darab csövet, és a föld felett 10-20 cm-re megállni.
2012-10-22
20:33:16
#34608
Sziasztok.
Kezdtem összeszedni a hiányzó elemeket, a hét végén szeretném pontra tenni a kazánt. :-)

Kérdéseim:
-A meglevő, 50 literes tágulási mellé még vettem egy 50 literest. A jelenlegi tágulási a kazán fölött van kb. 70 cm-el, ide viszont már nem tudom felszerelni a most vásároltat. Tehetem a pufferhez a rajzon jelölt helyre, a betonfödémre függesztve, ha a puffer teteje kb. 10 cm-re lesz a mennyezettől? Miben változik a működése, ha egy magasságban van a fütésvizzel?

-Kb. 1000 ft-nyi különbség van a rugós, és a csappantyús visszatartószelep ára között- a csappantyús a drágább. Én csappantyús párti vagyok, de az ár miatt gondolkodóba estem... Ha a rugóst ajánljátok, akkor ebből a műanyag, vagy a réz szelepszárast vegyem? A nagyobb áteresztőképesség érdekében a 3/4-es csőszakaszokra tegyek 1"-os visszatartókat, illetve az 1"-ra 1.1/4"-ost? Anno így ajánlotta volt egy kazános ismerősöm.

-A tömítésekhez kender + paszta jó lesz?

-A fagyállós körhöz berakom a meglevő szivattyút, de ott meg kell álljak, mert nem lesz elég az olvasó befejezni. Gondolom, ez nem lesz gond, ha lezárom azt a szakaszt.

-A kazánhoz marad a két éve újon vásárolt grundfos, a puffer után a radiátorkörhöz a wilo stratos, és a hőcserélőhoz a vailantos wilo. Ez így rendben lesz, vagy esetleg cseréljem meg a két wilo helyét?

-leeresztőszelepre + automata feltöltőre most nem lesz olvasó. Maradjon három lefúvószelep, vagy rakjak be még egy negyediket is? A lefúvószelepek eddig a kazánházban végződtek. Vezessem ki a Sándor által mutatott módon?

Egyelőre ennyi. Legkésőbb holnapután meg kell vegyem a ketyeréket.
Köszönettel, barbot


2012-10-17
07:13:01
Előzmény: zsezse #34406#34410
szia zsezse!
Köszi, akkor már csak az Angyalnak kell irjak, hogy elhozza a hozzavaló olvasót. :-)

2012-10-17
05:52:52
Előzmény: barbot #34399#34406
barbot

az az 5. veszhutes dolog megfelelo lesz!

ugyan csereli a vizet a zart korben, de usse kavics, remeljuk nem tul gyakran fordul ez elo.

2012-10-16
21:28:37
Előzmény: sándor #34390#34399
Szia Sándor!
igen, kezdetben úgy fogtam fórumozni, hogy megvan a működő fütésrendszerem, arra rákötöm a megtervezendő kollektort, és vigan él a favágó.

Aztán fórumozás közben kiderült, hogy a jelenlegi rendszer ezzel a kiépítéssel nem tudja fogadni a kollektort. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy a napkollektor rendszer költségeihez társul a fütéskör átalakításáé is. Ami ugyancsak nem jött ki kevésnek.

Közben sikerült olcsón kukázni egy 500 literes tartályt. Ez még egyet lökött a fütésrendszer átalakítása felé. És igen, itt jön be a pénz, mert a két munkát, a két rendszert (a fütés felújítását, és a kollektoros kiépítését)már nem birjuk meg anyagilag.
Közben valamelyik hozzászólásban kiszámoltátok, hogy a házunk energiaigénye több, mint duplája a szükségesnek. Villam64 többször is tanácsolta a szigetelést. Hallgattunk Rá, amennyire lehetőségeink engedték. Ebből a nyáron 3 új ablakra futotta. Jövőben a többit, ha az Isten is megsegít...
Nem akarom sokáig részletezni, de próbállok hallgatni a tanácsaitokra. Ha itt rábólintotok a rajzra, akkor úgy lesz megépítve a rendszer.
Szakértő nincs a háttérben Rajtatok kivül. Itt a szakik, meg a felhasználók nagyon jelentős része fölöslegesnek, luxusnak tartja a puffert, a kazánvédő szelepet, stb.-t. Én nem , de nem tudok mindent egyszerre megvenni. Zsezse tanácsát is megszivleltem. Keresem a jó megoldást, ami energiafüggetlen. Itt az ötödik, feltöltős biztonsági szelep tetszik: www.gazvizfutes.hu/index.php?action=osz_tel

Remélem, az angyal elhozza az árát, és nem úgy járok ezzel is, mint a 19-21000 ft-ért hirdetett kazánvédőkkel, amiket mind 30000 ft körüli árért akartak adni...

2012-10-16
11:31:47
Előzmény: zsezse #34370#34373
Szia zsezse.
Persze hogy értem, és köszönöm is jószándékodat! Szerintem minden szakma elkötelezettjei megvivják ezt a harcot a laikusokkal.
Tudom, hogy nekem is sántit ez a vészhütés...
2012-10-16
09:25:35
Előzmény: barbot #34369#34370
barbot

"Úgy helyezd el, hogy amikor elkezd dübörögni a kazán (nem úgy, mint a magyar gazdaság, henem komolyabban), akkor könnyen hozzáférj."

nekem itt bukik el a dolog

olyan automata, segedenergia nelkul is mukodo megoldast kell keresni, ami felugyelet nelkul is beavatkozik

ha ott allsz a kazan mellett, akkor eleg kinyitnod a hidegvizes feltolto agat, majd atfolyik a hidegviz a kazanon es lehuti. a tulnyomast meg levezeti a szelep.

persze nem szereti a kazan a hidegvizet, de hat a semminel jobb az is.

remelem erted/ertitek, hogy en csak teged/titeket szeretnelek megovni egy komolyabb balesettol, nem pedig trollkodok veletek!


2012-10-16
08:53:55
Előzmény: zsezse #34367#34369
Szia.
Erre adta ezt a tippet szocsmarci:
http://biosolar.hu/forum/show/34243#34243
Ez jó lesz, nem?
2012-10-16
08:08:35
Előzmény: barbot #34364#34367
barbot

ahogy irtam, en megertem azt, ha valakinek nincs kerete bizonyos dolgokra, de akkor mas, ideiglenes megoldast kell keresni, ami kevesbe eletveszelyes.
szerintem.


2012-10-16
07:32:50
#34364
Zsezse
Erre:
http://biosolar.hu/forum/show/34352#34352
Ne hidd, hogy nem értek a szóból, és nem parázok attól, amiket közölsz a biztonsággal kapcsolatban. Az, hogy nehezen adom be a derekam, az nem azt jelenti, hogy nem szeretnék egy általatok javasolt, jó és profi rendszert, biztonsági kört, stb...Ezért is kérdeztem szocsmarcit is, hogy mire lesz elég az 500 literes puffer? De valahogy el kell(ett) indulni, kell egy alap, amire épiteni lehet. Ha megnézed a lassan "Szabó család"-dá előrelépő fórumtémám elejét, láthatod, hogy én csak egy napkollektort szerettem volna rákötni a meglevő, jónak tartott fütésrendszeremre. Ehez képest le kellett mondjak a napkollektorról (egyelőre), és egy új fütésrendszert kell kiépitsek.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-15
07:57:22
Előzmény: barbot #34283#34299
A biztonságos tüzeléshez elég lesz, kb 1 óráig történő maximális kazán teljesítményhez.
2012-10-14
21:41:13
Előzmény: szocsmarci #34282#34283
Tudom, hogy fogas kérdés, de szerinted mire, mennyire lesz elég ez az 500 literes puffer?
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva