English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-22
21:33:16
#34608
Sziasztok.
Kezdtem összeszedni a hiányzó elemeket, a hét végén szeretném pontra tenni a kazánt. :-)

Kérdéseim:
-A meglevő, 50 literes tágulási mellé még vettem egy 50 literest. A jelenlegi tágulási a kazán fölött van kb. 70 cm-el, ide viszont már nem tudom felszerelni a most vásároltat. Tehetem a pufferhez a rajzon jelölt helyre, a betonfödémre függesztve, ha a puffer teteje kb. 10 cm-re lesz a mennyezettől? Miben változik a működése, ha egy magasságban van a fütésvizzel?

-Kb. 1000 ft-nyi különbség van a rugós, és a csappantyús visszatartószelep ára között- a csappantyús a drágább. Én csappantyús párti vagyok, de az ár miatt gondolkodóba estem... Ha a rugóst ajánljátok, akkor ebből a műanyag, vagy a réz szelepszárast vegyem? A nagyobb áteresztőképesség érdekében a 3/4-es csőszakaszokra tegyek 1"-os visszatartókat, illetve az 1"-ra 1.1/4"-ost? Anno így ajánlotta volt egy kazános ismerősöm.

-A tömítésekhez kender + paszta jó lesz?

-A fagyállós körhöz berakom a meglevő szivattyút, de ott meg kell álljak, mert nem lesz elég az olvasó befejezni. Gondolom, ez nem lesz gond, ha lezárom azt a szakaszt.

-A kazánhoz marad a két éve újon vásárolt grundfos, a puffer után a radiátorkörhöz a wilo stratos, és a hőcserélőhoz a vailantos wilo. Ez így rendben lesz, vagy esetleg cseréljem meg a két wilo helyét?

-leeresztőszelepre + automata feltöltőre most nem lesz olvasó. Maradjon három lefúvószelep, vagy rakjak be még egy negyediket is? A lefúvószelepek eddig a kazánházban végződtek. Vezessem ki a Sándor által mutatott módon?

Egyelőre ennyi. Legkésőbb holnapután meg kell vegyem a ketyeréket.
Köszönettel, barbot


2012-10-17
08:13:01
Előzmény: zsezse #34406#34410
szia zsezse!
Köszi, akkor már csak az Angyalnak kell irjak, hogy elhozza a hozzavaló olvasót. :-)

2012-10-17
06:52:52
Előzmény: barbot #34399#34406
barbot

az az 5. veszhutes dolog megfelelo lesz!

ugyan csereli a vizet a zart korben, de usse kavics, remeljuk nem tul gyakran fordul ez elo.

2012-10-16
22:28:37
Előzmény: sándor #34390#34399
Szia Sándor!
igen, kezdetben úgy fogtam fórumozni, hogy megvan a működő fütésrendszerem, arra rákötöm a megtervezendő kollektort, és vigan él a favágó.

Aztán fórumozás közben kiderült, hogy a jelenlegi rendszer ezzel a kiépítéssel nem tudja fogadni a kollektort. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy a napkollektor rendszer költségeihez társul a fütéskör átalakításáé is. Ami ugyancsak nem jött ki kevésnek.

Közben sikerült olcsón kukázni egy 500 literes tartályt. Ez még egyet lökött a fütésrendszer átalakítása felé. És igen, itt jön be a pénz, mert a két munkát, a két rendszert (a fütés felújítását, és a kollektoros kiépítését)már nem birjuk meg anyagilag.
Közben valamelyik hozzászólásban kiszámoltátok, hogy a házunk energiaigénye több, mint duplája a szükségesnek. Villam64 többször is tanácsolta a szigetelést. Hallgattunk Rá, amennyire lehetőségeink engedték. Ebből a nyáron 3 új ablakra futotta. Jövőben a többit, ha az Isten is megsegít...
Nem akarom sokáig részletezni, de próbállok hallgatni a tanácsaitokra. Ha itt rábólintotok a rajzra, akkor úgy lesz megépítve a rendszer.
Szakértő nincs a háttérben Rajtatok kivül. Itt a szakik, meg a felhasználók nagyon jelentős része fölöslegesnek, luxusnak tartja a puffert, a kazánvédő szelepet, stb.-t. Én nem , de nem tudok mindent egyszerre megvenni. Zsezse tanácsát is megszivleltem. Keresem a jó megoldást, ami energiafüggetlen. Itt az ötödik, feltöltős biztonsági szelep tetszik: www.gazvizfutes.hu/index.php?action=osz_tel

Remélem, az angyal elhozza az árát, és nem úgy járok ezzel is, mint a 19-21000 ft-ért hirdetett kazánvédőkkel, amiket mind 30000 ft körüli árért akartak adni...

2012-10-16
12:31:47
Előzmény: zsezse #34370#34373
Szia zsezse.
Persze hogy értem, és köszönöm is jószándékodat! Szerintem minden szakma elkötelezettjei megvivják ezt a harcot a laikusokkal.
Tudom, hogy nekem is sántit ez a vészhütés...
2012-10-16
10:25:35
Előzmény: barbot #34369#34370
barbot

"Úgy helyezd el, hogy amikor elkezd dübörögni a kazán (nem úgy, mint a magyar gazdaság, henem komolyabban), akkor könnyen hozzáférj."

nekem itt bukik el a dolog

olyan automata, segedenergia nelkul is mukodo megoldast kell keresni, ami felugyelet nelkul is beavatkozik

ha ott allsz a kazan mellett, akkor eleg kinyitnod a hidegvizes feltolto agat, majd atfolyik a hidegviz a kazanon es lehuti. a tulnyomast meg levezeti a szelep.

persze nem szereti a kazan a hidegvizet, de hat a semminel jobb az is.

remelem erted/ertitek, hogy en csak teged/titeket szeretnelek megovni egy komolyabb balesettol, nem pedig trollkodok veletek!


2012-10-16
09:53:55
Előzmény: zsezse #34367#34369
Szia.
Erre adta ezt a tippet szocsmarci:
http://biosolar.hu/forum/show/34243#34243
Ez jó lesz, nem?
2012-10-16
09:08:35
Előzmény: barbot #34364#34367
barbot

ahogy irtam, en megertem azt, ha valakinek nincs kerete bizonyos dolgokra, de akkor mas, ideiglenes megoldast kell keresni, ami kevesbe eletveszelyes.
szerintem.


2012-10-16
08:32:50
#34364
Zsezse
Erre:
http://biosolar.hu/forum/show/34352#34352
Ne hidd, hogy nem értek a szóból, és nem parázok attól, amiket közölsz a biztonsággal kapcsolatban. Az, hogy nehezen adom be a derekam, az nem azt jelenti, hogy nem szeretnék egy általatok javasolt, jó és profi rendszert, biztonsági kört, stb...Ezért is kérdeztem szocsmarcit is, hogy mire lesz elég az 500 literes puffer? De valahogy el kell(ett) indulni, kell egy alap, amire épiteni lehet. Ha megnézed a lassan "Szabó család"-dá előrelépő fórumtémám elejét, láthatod, hogy én csak egy napkollektort szerettem volna rákötni a meglevő, jónak tartott fütésrendszeremre. Ehez képest le kellett mondjak a napkollektorról (egyelőre), és egy új fütésrendszert kell kiépitsek.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-15
08:57:22
Előzmény: barbot #34283#34299
A biztonságos tüzeléshez elég lesz, kb 1 óráig történő maximális kazán teljesítményhez.
2012-10-14
22:41:13
Előzmény: szocsmarci #34282#34283
Tudom, hogy fogas kérdés, de szerinted mire, mennyire lesz elég ez az 500 literes puffer?
szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
22:38:30
Előzmény: barbot #34277#34282
- Szóval csak akkor akarod fűteni a hőcserélős helységet, amikor megy a kazán. OK, értem, akkor jó helyen van a HK2.
- A tartály alja is felmelegedhet, normál üzemben. Mivel kicsi a puffered, ezért rendszeresen fel fog melegedni, attól függően, mennyit raksz a kazánba.
2012-10-14
22:15:16
Előzmény: szocsmarci #34273#34277
A HK2, vagy a KK kézi kapcsoló a Sz3-at, és a Sz4-et egyszerre kapcsolja, így a hőcserélőről el lehet vinni a hőt.
A pufferen a tömítés helye kb. a tartály alsó 1/4-nél van. Itt a fórumon elég sok szó esett a tartályok rétegzettségéről. Ha tudjuk azt, hogy a tartály 1.8m magas, a fala 5 mm vastag acéllemez, és a szigetelés kb. 10 cm vastag lesz rajta, akkor kb. milyen hőfok-lépcsők várhatóak?
szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
21:13:43
Előzmény: barbot #34271#34273
A HK2-nek így nem látom értelmét. Ha melegszik a kazán és bekapcsol a szivattyú, a hőcserélőn nincs ami átvegye a hőt. És általában akkor fog melegedni a kazán, amikor nincs áram. Ha van áram, akkor a puffer átveszi azt a hőt, ami nem megy a lakás felé.

Most már emlékszem erre a fedéltömítésre, egyszer már feltetted. Ha bekened a szilikonnal a tömítést, attól a hőmérséklet még nem változik, ugyanúgy 50°C felett lesz. Valószínű NBR anyagú a gumitömítés = "Benzin- és olajálló gumilemez NBR: Tartósan maximum 60°C hőmérsékletű folyékony, vagy gáz halmazállapotú szénhidrogéneknek, növényi olajoknak, zsíroknak képes ellenállni. Üzemanyag-állósága, pentán állósága is igen jó. Keménység: 70 ±5 Shore."
Ebben nem tudok segíteni, nem tudom, mi lenne a végleges megoldás. Így talán pár évet elüzemelhet, a magas hőmérsékleten az NBR élettartama rohamosan csökken.
2012-10-14
20:12:08
Előzmény: szocsmarci #34265#34271
szia
A HK2-t csak azért tettem be, hogy ha esetleg túlmelegszik a kazán, mondjuk 85-90 foknál bekapcsoljon. A fagyállós kör szivattyúit vagy kézzel, vagy időkapcsolóval fogom bekapcsolni, szükség szerint.
A puffer jelenlegi tömítése kb.5 mm vastag, és nagyjából trapéz alakú. A tömítés egy, a tartály oldalába kiképzett fészekbe ül bele, és abba húzódik bele belülről a tisztítónyílás födele. Gyakorlatilag a gumit a tartály acélja veszi körbe. Arra gondoltam, hogy a gumit ott hagyom a helyén, és a fészket bekenem hőálló szilikonnal. A képen nem látszik, de a tartályból kiugró rész (amibe a födél belülről beleül) kb. 2-2.5 cm. Így:





szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
18:02:23
Előzmény: barbot #34260#34265
- Felesleges ennyi biztonsági szelep - 1 kell de az működjön. Ha ragaszkodsz a többhöz, az nem baj, csak a meghibásodás esélyét növeli.
- A hőcserélőhöz szivattyújához is tegyél visszacsapót, kell. Akkor is kell, ha a puffer aljára és tetejére kötöd, de inkább kösd a gerincre. Hagyd meg a légtelenítőnek és az ürítőnek az alját és a tetejét. A kazánhoz is tegyél ettől függetlenül egy légtelenítőt, mert hideg kazánnál az Esbe szelep lezár, és a szivattyú újra visszaszívja a levegős vizet.
- A HK2 azért kell a pufferhez, mert így akkor is működik, ha meleg puffer, nem csak akkor, amikor a kazán megy.
- A kazánt és a puffert is kösd oldhatóra, elfelejtettem ezeket megemlíteni.

"-Ez tényleg gazdaságos megoldás a visszahűtésre, köszi. Be is rajzoltam. A ferdeszelep miért szükséges? És mikor kell csordogáljon, nyomás alatt, vagy csak simán feltöltve?"
A ferde szelep azért szükséges, hogy jobban megtudd védeni a kazánodat. Ha elkezdődik a csattogás, akkor önkéntelenül hirtelen nyitod ki a csapokat, nem szép óvatosan.
Nyomás alatt kell csordogáljon az elfolyónál, másképp nem is tudod beszabályozni. Egyébként mindegy, mert ha nincs rajta nyomás, akkor is ugyanúgy fog folyni. A két elzáró legyen üzem közben zárva, a ferdeszelep beállítva egy értékre. Ne feledd, mind a két csapot ki kell nyitni, ha eljön az ideje.

- A 28-as rézcső pipa elég lesz a pufferbe.
- A tisztítónyílás tömítésre nem tudok biztosat mondani. A jelenlegi gumi valószínű olajra jó, ha 50°C-ot írnak rá, akkor biztos nem bírja a 90-95°C-ot tartósan. Legjobb lenne levágatni egy újat, esetleg venni klingerit lapot (szigorúan azbesztmenteset a környezetünkért), és abból szabni egyet. A hőálló szilikon akkor jó, ha papírvékony a kitöltendő hely, különben nem fogja bírni a nyomást.
2012-10-14
14:39:48
Előzmény: szocsmarci #34243#34260
szia
-jelenleg 3 drb. biztonsági szelep van a kazán mögött: kettő az előremenőben, és egy a visszatérőben. A fölsők kb. 15-20 cm-re vannak eltolva a fővezetéktől egy 3/4-es csővel, aminek a végén levő T idomba van behajtva a két biztonsági szelep. Egyszerűen fordítsak rajtuk (kettő alul, egy fölül), vagy hagyjak csak alul kettőt?
-A Cs1-et töröltem, átrajzoltam a szivattyú, és a kazán közé.
-A HK3-at átrajzoltam oda, ahová tanácsoltad. Ezzel kapcsolatban lerajzolom a pufferemet, de addig is: A puffer 1.5"-os csonkjai a puffer ellentétes oldalain vannak. A puffer legalján, és legtetején viszont van még 1-1 3/4"-os csonk is, ahová iszapleeresztőt, illetve levegőztetőt terveztem eredetileg, csak aztán újragondolva, inkább oda tettem volna a fagyállós rendszer hőcserélőjét, mert így nem kell + még egy visszacsapó, illetve ha a gerincvezetékbe kötöm a fagyállós rendszer hőcserélőjét, nem fogja azon keresztül visszafelé átfordítani a vizet a puffer szivattyúja?
-A HK2 így nem érzékenyebben reagál? Így még van valamennyi tartalék a HMV, és Puffer-tartályokban, míg ha átrakom az általad javasolt helyre, akkor már nemcsak a kazán van forrásközeli állapotban, hanem a tartályok is "telítve" vannak forró vízzel.(Ez persze HK2-hőfok-függő)
- CS8, és CS9-et még itt hagyom, amíg eldől, hogy visszacsapó, stb. kell-e.
- Szivattyúkat, ESBE szelepet, hőcserélőt oldható kötéssel kötöm.
-a levegőztetést a puffer tetején szeretném megoldani lehetőleg, annál is inkább, mert ott mozog a legkevésbé a víz. Most a vízáramlás miatt nehezen levegőztethető a rendszer, már többször filóztam egy fejjel lefele bekötött szűrőn, ami jobban kiszedné a levegőt. Ettől még rakhatok a kazán után is egy automata levegőztetőt, mert van egy, ami annyit ér a rendszeren, mint a "Hót lón a patkó."
-A fagyállós rendszerbe is teszek tágulási tartályt, és lefúvót.
-Meghagyom a mostani leeresztőket, jó helyen vannak.
-Ez tényleg gazdaságos megoldás a visszahűtésre, köszi. Be is rajzoltam. A ferdeszelep miért szükséges? És mikor kell csordogáljon, nyomás alatt, vagy csak simán feltöltve?
-A belinkelt,igazi, szabályos rendszerhez + a biztonsági hőcserélőhöz importálni kellene az ottani fizukat is...

-A pufferbe ha beleeresztek 1-1 28-as rézcső-pipát, az elég lesz?
-A puffer tisztítónyílásának gumija a tartály felirata szerint 50C fokot(és 11 bar-t) bír. Maradhat ez, vagy tömítsem inkább hőálló szilikonnal? A szilikont úgy nyomnám be, hogy a tisztítónyílás peremére ráhúznék egy háztartási fóliát, ami megakadályozná a tisztítófedélnek a tartályba ragadását. A rögzítőcsavart sem húznám meg teljesen amíg meg nem köt a szilikon, így még maradna a szigetelőgyűrűben tartalék, hogy mikor jól meghúzom, biztosan tömítsen.
-Esetleg kockáztassam meg a jelenlegi, ép tömítőgyűrű használatát? Valahogy jobban bízok a tizenéves német technikában, mint valami újban...







szocsmarciVálasz erre
2012-10-14
10:47:22
Előzmény: barbot #34232#34243
Szia
- BSZ1 felesleges, ha két biztonsági szelepet szeretnél, akkor inkább tedd mindkettőt a visszatérőbe. Az előremenőben gyorsan elfog öregedni a zárótányér tömítése.
- CS1 nem kell, kicsi a kazán elennálása (ha nagy lenne, akkor kellene).
- SZ1-től balra tegyél be egy elzárót (vagy golyós elzáróval rendelkező szivattyúhollandert).
- A HK3-at jobb lenne a CS6 feletti pöttybe kötni, vagy ahhoz közel, hogy érzékelni tudja a puffer melegét és a kazántól jövő vizet is. A CS6-ot tartalmazó csővezeték rövid legyen.
- HK2-t tedd inkább a HK3 mellé.
- CS8, és CS9-et ne a pufferbe csatlakoztasd, hanem a (rajzodon vízszintesen lévő ) gerincbe (CS6 és CS7 mellé).
- Szivattyúkat, ESBE szelepet, hőcserélőt oldható kötéssel kösd be. Annyi elzárót tegyél be, hogy ha ezeket cserélni kell, akkor ne kelljen a párhuzamos rendszereket, a kazánt vagy a puffert is kizárni és leüríteni.
- a legtöbb levegő a kazánnál fog "termelődni", a kazán kilépő közelébe tegyél egy automata légtelenítőt.
- Fagyállós körbe is kell tágulási tarály, és biztonsági szelep.
- Minden magaspontra légtelenítő (kézi vagy automata), minden mélypontra ürítő. Úgy kell szerelni, hogy ezekből a lehető legkevesebb kelljen.

Mellékelek egy rajzot a visszahűtésről. Nem szabályos megoldás, annyi előnye van, hogy vészhelyzetben jobb a semminél, és olcsó.
Úgy helyezd el, hogy amikor elkezd dübörögni a kazán (nem úgy, mint a magyar gazdaság, henem komolyabban), akkor könnyen hozzáférj. A ferde szelepet ne hagyd ki, és alaphelyzetben úgy állítsd be, hogy "pisiljen" az elfolyó vezeték. Ha kell éles helyzetben, akkor majd jobban kinyithatod. De vigyázz, ha forró a kazán, és sok hidegvizet ráengedsz, akkor megrepedhet a kazántest. Az elfolyó vezetéket olyan helyre vezesd, ahol a forróság nem okoz gondot, a PVC lefolyóvezetékbe ne, az csak 60°C-t bír. Ha épületen kívülre vezeted, akkor ne a járdára, mert jégpályát csinálsz. És lehetőleg ne fagyjon be a cső vége sem. Az elzárók jó minőségűek legyenek, ne olyan, amit 3 év után már nem tudsz megmozdítani. A fűtési rendszer töltésére is használható ez a vezeték.

Ha igazi, szabályos rendszert szeretnél, akkor valami hasonló kell (biztonsági hőcserélő + elfolyó szelep): kazanwebaruhaz.hu/immergas-biztonsagi-hocserelo-soline-kazanokhoz-zart-futesi-rendszer-mukodtetesehez-biztonsagi-hocserelo-futes-kiegeszitok-8105200



2012-10-13
23:21:43
#34232
Sziasztok.
Próbálom véglegesíteni a rajzot, berajzoltam mindent, ami eszembe jutott...




szocsmarciVálasz erre
2012-10-13
21:32:45
Előzmény: barbot #34226#34227
Jó lesz. Tegyél két visszacsapót a puffertől jobbra lévő két körbe (házfűtés + SWEP).
2012-10-13
20:05:23
Előzmény: szocsmarci #34034#34226
szia
Lehet, hogy ezt a hőcserélőt el tudom cserélni egy szivattyúra, és akkor a fagyállós rendszer swep hőcserélőnek a primer oldalára is tudok rakni szivattyút. Így rendben lesz?
2012-10-10
13:21:27
#34044
Ok, köszi, nem variállom, kihagyom a hőcserélőt.

szocsmarciVálasz erre
2012-10-10
11:14:57
Előzmény: barbot #33991#34034
Kicsit viseltesnek tűnik ez a "hőcserélő", én nem raknám be a saját rendszerembe. De ha ragaszkodsz hozzá, akkor az lenne a legjobb, ha a kazánba tudnád valahogy illeszteni. Ha nem megy, akkor a 2"-os cső (amibe ez belemegy), a kazánhoz legközelebb legyen, és függőlegesen álljon, így jobb lesz a keringése a víznek. Természetesen az előremenőbe kell tenni.

"A spirál közepén kb. 1"-os csőnek megfelelő rés van, és a spirál elméletileg örvénylő mozgásra kényszerítené a fűtővizet, vagyis elég jó hatásfoka lehetne elméletileg..." - Ez nagyon elméleti gondolkodás, többet ér, hogy a megtekerések, és a hernyó minta miatt megnő a felület.
2012-10-09
18:24:22
Előzmény: barbot #33991#34006
az elektromos szelep nem jo, mert akkor is mukodnie kell, ha nincs aram!

esetleg egy NC-s relevel megoldhato, de felesleges az ido 99%-ban aram alatt tartani a relet ezmiatt.

idezem magam:)

" csak a segedenergia nelkul is mukodo megoldasok johetnek szoba, ami aram nelkul is automatikusan mukodik!!)"
2012-10-09
11:55:54
Előzmény: zsezse #33971#33991
Szia.
mellékelek két fotót, meg egy paintos rajzot.
A lényeg az, hogy a 77 cm hosszú sárgaréz hőcserélő (a rajzon pirossal) benne van egy 1.5-2"-os csőben, amin keresztül kering a fűtés vize. A hőcserélő egyik végére rá van kötve a vezetékes víz, amit egy elektromos szelep tud megnyitani, ha egy termosztát mondjuk 90 fokot érzékel a kazánnál. A hőcserélő másik vége a szennyvízbe van kivezetve. A hőcserélő csonkjai 1/2"-ak.








Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva