English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-11-02
22:36:23
Előzmény: sándor #35002#35007
szia sándor!
A kőzetgyapott megvan, maradt meg a padlásfödém szigetelésekor.
Fólia alatt a háztartásban használt átlátszó, önmagához tapadó fóliára gondolsz? Én arra gondoltam, hogy a kőzetgyapottot háztartási fóliával jó szorosan odafogatom a tartályra, majd erre egy réteg alufóliát ragasztok/tekerek körben. Ezt az alufóliát újra betekerném háztartási (átlátszó) fóliával, hogy védve legyen az aluréteg is.
Ezt most hamarjában, és olcsón meg tudnám csinálni, hálóval meg talán a jövő hét végén...
villam64Válasz erre
2012-11-02
21:29:52
Előzmény: barbot #35001#35003
Remélem sikerül pontosítani a beállításokat a rendszeren, hogy egyre elégedettebb legyél. Az elmélkedés jót tesz az öregedés ellen. A kazánvédővel elvész a gyenge tüzelés lehetősége. De a többi kárpótol, hogy gyorsan, és nyugodtabban megpakold a kazánt. Ne kelljen fojtogatni. Az intenzívebb tüzelésre jobban nyit a kazánvédő szelep. Érdemes ebbe az irányba menni. Most meg kell tanulni ennek a használatát. Aztán lehet tovább lépni. A szigetelést se felejtsd, sokat számít. Akár szakaszosan is. Nem mindegy, hogy 5 órát fűtesz, vagy 4-et, 3-at 2-t. Én mindig variálok, hogy csökkentsem a leendő kiadásokat. További sikereket.
A vascső sokkal hidegebb a rendszerben, mint a rézcső. A csőtermosztátot nehezebb beszabályozni ilyenkor.
2012-11-02
20:52:40
#35001
És akkor a KÖSZÖNET:
Szeretném megköszönni a segítségeteket, türelmeteket, amit a rendszer fejlesztése/tervezése során nyújtottatok! Tudom, hogy nem könnyű velem. :-)Külön köszönet robertnek a fórumért, villam64-nek, szocsmarcinak, sándornak, zsezsének: Biztosan felszusszannak most Ők is! :-)))
2012-11-02
20:45:08
Előzmény: szocsmarci #34996#34999
Jelenleg a rendszer elég stabilan beállt:
kb. 5 óta ég a tűz, a lakásban a hőmérséklet az akkori 17 fokról mostanra felment 19-re. A kazán huzatszabályzója 80 fokon, a kazán hőmérséklete 60 fok, +/- 2-3 fok, nyomás 1.5 bar. Az előremenő fütőviz hőmérséklete (a hmv tartály 3/4 részben lezárt bekötése, és a puffer lekötése között) 50-55 fok körül van-amit nem értek...(lehet, hogy kalibrálni kellene a hőmérőket...)
Sajnos a visszatérőre nem tudtam visszatenni a hőmérőt, és nagyon hiányzik(nem csak onnan).
A puffer kukázott nyomás és hőmérő-órája valószinüleg nem jó, ez 2 bart, és 40 fokot mutat.
A puffer visszatérőjébe sajnos nem tettem be olyan pipát, mint amilyet az előremenőbe, igy a puffer alsó bekötőcsonkja alatti rész hideg. A váltás meglepően gyors, érződik, hogy nagyon rétegzett a viz ezen a szakaszon. Az alsó bekötőcsonktől felfele nem érzek rétegződést.
A grundfos/kazánköri szivattyú 2-es, a wilo stratos/radiátorköri szivattyú az auto 1-es fokozaton van.
A csőtermosztát eléggé lustának tünt eleinte, de müködik. Mivel nagyon szakaszosan küldte be a vizet a lakásba, és mert már egy hete nincs rendes fütésünk (a gyerekszoba csempéjét használtuk csak)hát lehúztam a csőtermosztátot 10 fokra, hogy beinduljon a fütés. Most felhúztam 30 fokra, remélem, ennyire kikeveri a meleget, miután leégett a tűz. Elég sok fa elment a régi rendszerhez viszonyitva. Szép egyenletes, kék lánggal égett a tűz, ezt az esbe szelepnek tulajdonitom.
Hogyan tudom szigetelni a puffert, mert a kazánházba egy kicsit sok a 21 fok? Én kőzetvattára gondoltam, amit pl. geotextillel, vagy esetleg vászonnal szoritanék a pufferre, majd erre egy réteg alufóliát ragasztanék. Szerintetek?


2012-11-02
20:20:38
Előzmény: villam64 #34990#34998
Elnézést kérek, hülye vagyok.
A pufferhez nem kell visszacsapó szelep. Csak bepánikoltam...
szocsmarciVálasz erre
2012-11-02
20:03:06
Előzmény: barbot #34982#34996
Nem baj, ha nem érted, legalább nem derül ki, hogy pontosan Én sem értem :) . Automata üzemmódban úgy működhet, hogyha a szivattyú hirtelen hőmérséklet esést tapasztal, akkor azt hiszi, hogy éjszaka van, és beáll 1-es fokozatnak megfelelő állásba. Ha megnő a hőmérséklet, akkor visszaáll a beállított értékre.
Neked 3 állásod van, de nem úgy van, hogy 1-3-5 a jelzésen? Tedd középre, és onnan indulj el.
"a a szivattyú érzékelője szabályoz- ezek szerint a szivatyú állás közben átenged valamekkora vizmennyiséget magán?"' - Igen, 1-es állásnak megfelelő vízmennyiséget - ha a szobatermosztát is bekapcsol!

Melyik visszacsapód hiányzik? A fűtési pufferre nem kell, a HMV "puffere" kell. Ha a HMV-n nincs, akkor próbáld szinte teljesen lefojtani a HMV tartály egyik elzáróját.
2012-11-02
18:20:46
Előzmény: barbot #34989#34995
Radiátor szelepeket lezárni?
villam64Válasz erre
2012-11-02
16:49:33
Előzmény: barbot #34989#34990
Csapot tettél a pufferhez, nem? És melyiket felejtetted ki?

2012-11-02
16:26:47
#34989
Baj van
Kifelejtettem a visszacsapót a puffer visszatérőjéből...
Egyelőre megpróbálom lehúzni a csőtermosztátot 10-15 fokra, hogy menjen a lakásba a fütés...
Hirtelen 5let?
2012-11-02
11:04:16
Előzmény: szocsmarci #34978#34982
Szia
A szivattyú az előremenő vezetéken van.
Igen, én is megtaláltam a leirását, de nem értettem, most sem értem. Ezek szerint a szivattyú fordulatszáma annál nagyobb, minél nagyobb a fütőviz hőmérséklete, vagyis minél több hőt el kell szállitson? Az szerinted mit jelent, hogy " A szivattyú ezután a minimális fordulatszámra kapcsol. A fűtőkazán újabb felfűtése után a szivattyú a korábban beállított névérték-fokozatra kapcsol vissza."? Azt, hogy alacsony vizhőfoknál nem kikapcsol, hanem csak lassan keringeti a vizet, hogy legyen idejük a radiátoroknak a hőleadásra? Akkor a szabályzó fokozatai gyakorlatilag a szivattyú működés közbeni, maximális teljesitményét/fordulatszámát határozzák meg?
A nappali üzemmódban is 3 állása van a szabályzógomnak.
Ha a szivattyú érzékelője szabályoz- ezek szerint a szivatyú állás közben átenged valamekkora vizmennyiséget magán?

szocsmarciVálasz erre
2012-11-02
09:18:06
Előzmény: barbot #34975#34978
Szia
A következő csak akkor érvényes, ha a szivattyú az előremenő vezetékben van!!!!!
"A Wilo Stratos Eco szivattyúmnak a kapcsolója milyen állásban kell legyen?"
Ezt találtam: A szivattyú automatikusan követi a fűtőberendezés éjszakai csökkentett üzemét egy hőmérséklet érzékelő elektronikus kiértékelése alapján. A szivattyú ezután a minimális fordulatszámra kapcsol. A fűtőkazán újabb felfűtése után a szivattyú a korábban beállított névérték-fokozatra kapcsol vissza."
Neked vegyes kazánod van, ezért ha nem raksz a kazánra, akkor lecsökkenhet a vízhőmérséklet, amit vehet úgy a szivattyú, mintha éjszaka lenne - holott nappal van. A kérdés az, hogy ez jó, vagy nem jó? Erről a belső hőmérséklet érzékelőről nem tudok semmit, ezt nehéz lesz megmondani.
Én a következőket tenném a helyedben. Próbafűtésnél nappali állásba, 3-as pontra állítanám. Ekkor folyamatosan üzemel a szivattyú, a legutolsó radiátorokig is el kell jusson a melegvíz. Ha nem jut el, akkor lehet növelni (5-ösig), de a legközelebbi radiátorok szelepei se legyenek zajosak. Ez lenne az alap beszabályozás. Akkor jó, ha minél kisebb az állás, és eljut a víz a legvégére.
Másodikként áttenném az AUTO oldalra, ugyanazzal az értékkel, amivel jól üzemelt a nappali állásban, és figyelnék pár napig. Ha megfelelően üzemel, így hagynám. Ha nem, akkor vissza a nappali oldalra.
Úgy emlékszem, a visszatérőbe rajzoltam a szivattyút, ezért ha úgy is tetted be, akkor csak a nappali állásba teheted, és 3-asról indulj el. Erre a szivattyú szabályzásra nem gondoltam, pedig akkor már ismert volt, hogy milyen szivattyúd van. Lehet hogy megspórolhattál volna pár kWh elektromos energiát évente.
Ui.: Egy próbát megérne, hogyan viselkedne a szivattyú, ha az AUTO oldalra raknád (pár napig).
2012-11-02
07:24:26
#34975
sziasztok.
A tegnap feltöltöttem a rendszert, és kipróbáltam (volna). Szerencsém volt, hogy nem raktunk visszacsapót a hmv tartály hőcserélőjére, hanem megfuttattam volna a rendszert: forditva tettem fel a kazánköri szivattyút. Mindenesetre, amire kiszedtem a parazsat a kazánból, már volt melegvizünk. Jól megijesztett...
Csak egyetlen csapnál csöpögött 2 bar-on, de az is a tömbszelencénél. Hogy jobb legyen, egy olyan használt csap, amin hollander sincs, úgyhogy Szent Lóvé napja után ki kell cseréljem.
A csőtermosztát nagyon lustának, megbizhatatlannak tünik...

Kérdés:
A Wilo Stratos Eco szivattyúmnak a kapcsolója milyen állásban kell legyen? A szabályzógombján balfelől az auto felirat alatt van 3 fokozat, mig jobb felől a nap piktogramm alatt is van 3 fokozat.
villam64Válasz erre
2012-10-31
14:22:14
Előzmény: barbot #34914#34918
50 fok felett, hogy a lekapcsolási küszöb ne legyen 50 fok alatt, mert akkor csak a kazánban kering a víz.
2012-10-31
13:56:06
Előzmény: sándor #34889#34914
szia sándor!
Nálam a kazán + hmv + puffer + a radiátorkör 5/4-es, illetve 35-ös réz gerincvezetékre van bekötve, 28-as rézzel. A radiátorkör 32-es 5 rétegüvel csatlakozik a 35-ös rézben végződő kazánkörre. A 32-es gerincre van rákötve 4 radiátor, valamint egy 28-as gerincvezeték. Ez a 28-as réz gerinc 1 radiátorral, és egy csomópontal rendelkezik, ahonnan elágaznak a 18-as réz vezetékek 3 irányba, összesen 5 radiátorra. Ez az egész kb. 35-40 méter gerincvezetéket jelent + a 3 oldalágat. A puffer beszerelése előtt a rendszerben kb. 120-130 liter viz volt, ebből a kazánban 45 liter. Nem egyszerre készült a rendszer, hanem 3-4 évente módositottam, toldtam, ahogy a nadrágszij engedte. A túlméretezett csövekről, radiátorokról lebeszéltek a szerelők, de nem bántam meg. Ami nagyon alulméretezett, az az új pufferem, ami csak 500 literes (és még szigeteletlen is, mivel gáztartály volt).
Ezeket azért irtam le, hogy szerinted, szerintetek ez majd mennyiben fogja befolyásolni a tömegáramokat, szivattyúsebességeket, müködést, stb?
Ha a vtc511-es kazánvédőm 50 fokos, hány fokon kell inditsam a kazánkör szivattyúját? És a fütéskörét?
A választott rendszerem az, aminek a rajzát ide utoljára feltettem-szereléskor csak egyetlen csap helyét változtattam meg.Erre rábólintott villam64, szocsmarci is, és beépitettem a szocsmarci által javasolt biztonsági hütőcsapokat is.
2012-10-31
00:05:52
Előzmény: szocsmarci #34729#34880
Szia!
Semmi sem olyan egyszerű, mint papiron, de lassan haladok. Nosztalgiázok az árammentes szelepekkel, a villam64-el tervezett rendszerváltozat iránt, mert idegesít a + szivattyú, és a + elektronika, de lassan összeáll a rendszer, ami bár sokban fáj, de mégsem annyiban, mint az automata, áram nélkül is működő változat. A fagyállós rendszer valószinüleg elmarad.
A következő, holnapi gondom a csőtermosztát helye: a puffer előremenő csonkja 30 cm lett, ha a gerincre rakom, távol van a puffertől? kb. fele távolságra tudom rakni. Igy jó lesz?

2012-10-28
22:34:16
Előzmény: Gyuri #34793#34794
Szia!
Köszi, légyszives, kérdezd meg.
Fontos, hogy ne kelljen semmi extra ketyere hozza, amolyan megveszem, használom típus legyen inkább. No meg persze occó. :-)

2012-10-28
22:18:52
Előzmény: barbot #34788#34793
Nekem is Omro relékkel rakta össze az ismerősöm, ha gondolod megkérdezem a típusokat.
A termosztátokhoz 24 Volttal ment, a szivattyúkhoz 230 V. Az egész dobozt egy konnektorba kötötte be, és külön megkért, hogy nehogy fordítva dugjam be, mert akkor a nem megfelelő ágat fogja a relé szaggatni.
2012-10-28
22:16:15
Előzmény: szocsmarci #34774#34792
Szia szocsmarci!
"Mivel nem használsz szabályzót a HMV tartály melegítéséhez (direktben megy a kazán után, párhuzamosan a pufferrel), ezért nálad sajnos sok vízkő lesz. Ez az egyik ára a költségkímélésnek."
A védőanódok két év használat után úgy néznek ki, mint ahogy láthattátok a képen. A hmv tartály aljában csak inkább a védőanódról leszotyogott darabok voltak, vizkőkiválás még a hőcserélő spirálon sem volt. Le is fotóztam, mert rosszabbra számítottam. A tartály legaljáról egy rongyal simán letöröltem a lerakódást, hiba nincs.
Fixen is beköthetem a szivattyúkat, írtam is az előbb Sándornak, hogy ven egy kicsi biztosítékdobozom, az jó is lenne. Van benne egy 2A-es biztosíték, az elég a szivattyúknak?
Villanyszerelő van, ha kell, de jobban csípnék egy egyszerű, általam is beköthető, szájbarágós leírást a bekötésekről (beleértve a vezetékek színeit is).

Köszönettel, barbot
2012-10-28
22:02:58
Előzmény: sándor #34753#34788
Szia Sándor!
Eddig a grundfos szivattyúm a szünetmentes tápon keresztül ment, ezentúl a lakásfűtés szivattyúi fognak onnan menni. A fagyállós kör szivattyúit nem akarom rákötni addig, amíg nem tudom, mennyit bír el egy 55Ah-s autó-akkumulátor. Arra gondoltam, hogy egy hosszabbítós-elosztót kötök a szünetmentes táp után, és abba dugom a szivattyúk dugaszát.A csőtermosztáton semmi kikötést nem ír arról, hogy nult, vagy fázist kell rákötni. A szivattyúkat, dugaszokat úgy kötöm, ahogy mondod.
Sajnos az Omron relé-re guglizva egy halom típust találtam, melyik lenne jó nekem, és főleg mennyi? (Zárójelben jegyzem meg, hogy a HBR csőtermosztát 50%-os árkedvezménnyel, garancia nélkül került 2000 ft-nyi oroszlánba itt - ez odakint-ha jól sasoltam, akkor kb. a normál ár. A helyi szaküzletekben ennek duplájába kerül.- Itt szinte minden drágább...)

"Tehát a szivattyút általában polaritás helyesen, kétsarkú megszakítással, fixen illene bekötni."
-Van egy kicsi biztositékdobozom, abba meg kukázot csatlakozók. Kösssem ezt be a szünetmentes után?


szocsmarciVálasz erre
2012-10-28
19:43:37
Előzmény: barbot #34746#34774
A védő anódhoz nem értek, azt tudom, hogy cserélni kell, ha elfogyott. A földelésre sem mondanék semmit, mert nem vagyok benne biztos, csak gondolom, hogy mindent le kell földelni, kivéve az anódot.

A pangó ágon a vízkő kiválás törvényszerű, ezen nem kell csodálkozni. A vízkő kiválása elsősorban a hőmérséklettől függ (60°C felett intenzív), de függ a nyomástól, a cső anyagától és az áramlási sebességtől is. Mivel nem használsz szabályzót a HMV tartály melegítéséhez (direktben megy a kazán után, párhuzamosan a pufferrel), ezért nálad sajnos sok vízkő lesz. Ez az egyik ára a költségkímélésnek.

Megnéztem a Stratos ECO bekötését, de semmi extra. Amit Sándor írt, fontold meg, lehet hogy jobb lenne fixen bekötni, dugvilla nélkül. A mini Omron relé nem tudom pontosan mit takar, gondolom csak egy jelet ad a csőtermosztát, és a relé húzza be mindkettő vezetéket (L-t és N-et is egyszerre). A csőtermosztát sorkapcsai bőven elbírják a szivattyú teljesítményét, ezért én a relének nem látom értelmét.
Nem ártana egy villanyszerelő, aki segít a bekötésben, az a biztos.
2012-10-27
20:18:33
Előzmény: szocsmarci #34729#34746
Szia! Köszi!
Akkor így kötöm a csőtermosztátot.
HMV tartály-kérdés: A védőanód mennyit szokott tartani, illetve annak van egy oldódó réteg a felületén (kb. 5 mm vastag, és azon belül egy alumíniumszürke mag)? A tartály tisztítólemezénél egy réz csatlakozót is találtam, mellette a földelés jelével. A hmv tartályt, vagy a védőanódot kell(ene) földelni?
Szerintetek mivel magyarázható az, hogy a vízkő kivált a hmv tágulási tartályának bekötőcsonkjánál (azon kívül, hogy ismét sárgaréz-horganyzott idom párosítás), ha ez a hmv körnek egy olyan ágába van bekötve, amiben gyakorlatilag nem folyik víz (ezen a csövön csak a tágulási, és a biztonsági szelep van)?





szocsmarciVálasz erre
2012-10-27
10:18:31
Előzmény: barbot #34716#34729
A C és a 2-es sorkapocsra kell kötni a lakás szivattyúját - máshol úgy írják ezt, hogy hűtési üzemmód. A csőtermosztátot a puffer bekötőcsonkjára kell tenni.
Sajnálom, hogy nem tudod megvenni a szobatermosztátot, talán majd jövőre sikerül. Ez a csőtermosztát amúgy is kell majd a végső rendszerhez, tehát nem feleslegesen vetted meg.



Ha valaki szerint rossz a rajz, jelezze, nem szakmám az elektromosság, lehet benne hiba - bármilyen egyszerű is a rajz.
2012-10-26
20:44:40
#34716
No sziasztok.
Szárazon, tömítés nélkül összeraktam az idomokat. A puffer gumitömítését végül is 300 fokos, piros szilikonnal tömítettem, remélem, tart egy darabig.
Az ESBE átkötése 22-el lesz.
A horganyzott, a fekete, és a réz idom sajnos eléggé össze van keveredve,ez ellen tenni nem tudok sajnos. A régi kötéseknél (a fűtésnél) nem tapasztaltam gondot, csak a hmv-nél tapasztaltam két helyen is lerakódást/vízkövet. A hmv tartály oldalát még nem bontottam le, nagyon kíváncsi vagyok a belsejére, a védőanódokra.

És a gondok:
nem tudom megvenni a szobatermosztátot. Hogy oldjam meg a puffer utáni szivattyú vezérlését annak hiányában? Ennek a szivattyúnak ilyen csőtermosztátot vettem:
www.cylex-tudakozo.hu/ceg-termek/brh+cs%C5%91termoszt%C3%A1t_10355.html
Ennek a mechanikus termosztátnak két állása van:
www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=149503
Hogyan kössem be?
szocsmarciVálasz erre
2012-10-26
11:41:13
Előzmény: barbot #34699#34709
22-es rézcső elég lesz átkötésnek.

Az első kép tehát vízkő - én iszapnak néztem :). A rézcsőben a vízkő nem igazán válik ki, de a horganyzott idomokat nagyon szereti. Ezért tűnhet úgy, hogy az átmenet gondot okoz. A szabály úgy szól, hogy horganyzott után lehet rézcső, fordítva nem - de ez az elektrokorrózió miatt van így, a vízkő más tészta.
A második képen még mindig nem látok semmit, de elhiszem, hogy vízköves. Az is lehet, hogy csak szivárog a tömítés, a víz elpárolog, a vízkő pedig ott marad.
A "fakata vízcső" mi akar lenni? Gondolom fekete csőre gondoltál. A fűtésre használható csak fekete cső, a használati vízre horganyzott cső kell - gondolom ezt tudtad.
2012-10-26
06:41:59
Előzmény: barbot #34699#34700
barbot

nekem 22-es csovel jon az eloremenobol az ESBEbe, eddig nem okozott gondot.

ennek ugyis csak a hideginditasnal van szerepe, utana ugyis csak toredek vizmennyiseg fog itt atfolyni.

Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva