English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-01-10
20:53:05
Előzmény: szocsmarci #44916#44936
Szia szocsmarci!
Köszi szépen a mateket, ehez én lüke vagyok. :-)
Már írtam volt valamikor a tavaly, tavalyelőtt, hogy valamit kezdenem kell a párával, és most ugyanazt írod Te is. A fölső, átszellőztetett szigetelést nem akarom bolygatni. Annyi a fejlemény a tavalytól, hogy a konyhát elköltöztettük a régi helyéről-gyakorlatilag egy légtérbe az előszobával, vagyis a mindennapos ki-bejárással járó ajtónyitogatás át tudja öblíteni friss levegővel az új konyhát. Az új konyha födémje a már ismert rétegeken kivül kapott belül egy gipszkarton álmennyezetet a régi alatt kb. 5-7 cm-el, és egy réteg hőtükrös, párazáró pukifóliát (ezt nem tudom rendesen hogy nevezik, dupla rétegű, és a két fólia között zárt légzsákocskák vannak). Így lenne a legjobb megoldani a többi szoba párazárását is, de elég sokba kerül, nincs rá keret. A légzáró diszperzittől meg azért félek, mert ha nem válik be, akkor esetleg penészedni fog, vagy ki tudja?
A szerencsénk szerintem az, hogy a rétegek nem folytonosak, sok az egyenetlenség, folytonossági hiány, így át tud szellőzni. A tavaly nagyon megijedtem, mikor a padlástérben, a deszkapadozat résein a nagy hidegben (-17 alatt) ki volt virágozva a pára. A padlástér jó huzatos, régi cigánycseréppel van födve a ház, ki tud száradni, de mi lehetett a rétegekben?
Sokat könyítene anyagilag, és technikailag, ha a stukaturozott mennyezetre fel lehetne közvetlenül fogatni a párazáró fóliát, és a gipszkartonlapot. De vajon lehetséges-e, illetve mit tudna okozni?
És ha körbeszigetelem kivülről a házat, akkor nem fog-e még jobban a födémre koncentrálódni a páraterhelés?
A szobákba mindenképpen tervezek a mennyezet alá egy-egy redőnyös szellőztetőt. A fürdőszobába vettem már egy redőnyös ventilátort, amelyik mikor bekapcsol, kinyitja a redőnyöket (vagyis amíg valaki a fürdőben van, illetve ég a villany, müködik). Ennek kell valami extra bíztosíték, vagy köthetem be a világítás kapcsolójára?
szocsmarciVálasz erre
2014-01-10
18:05:14
Előzmény: barbot #44856#44916
Mellékelem a födémed hőtechnikai számítását.
Pont szabványon belül van az értéke: 0,29W/m2K ( < 0,30W/m2K). A pára viszont kritikus szintet ér el a hőszigetelés külső felületén. A zöld igencsak megközelíti a kék vonalat, ami nem jó. Párafékező fólia ajánlott a hőszigetelés alatti rétegek bármelyikébe.



2014-01-09
12:59:34
Előzmény: villam64 #44860#44883
Szia villam64!
A kazánajtó módosításakor erre gondoltam: A Viadrus ajtaja duplafalú, a két, csavarral összehúzatott öntöttvas lap között hőszigetelés van.A pillangószelepnél levő nyílást belül lezárom egy hőálló üveggel, hogy be lehessen nézni, de a levegő ne ott menjen be, hanem a két fal között. Így ott elő is melegedik, mert nem lesz ott a hőszigetelés...
A kazánajtó belső lapján levő két lyukra csatlakozik két colos cső, ami szabályos közönként ki lesz fúrva. A két csövet a kazán belsejének kb. 2/3 magasságában végigfutó párkány alá szerelném, és a két külső, nagyjából S alakú pipában végződő végére rácsukódna az ajtó. Így az ajtó belső felén kifúrt lyukakon keresztül a két csőbe szívná a kazán a levegőt, amit bent a tűztérben egyenletesen adagolna, a tűztér teljes hosszában, két oldalról, mint két párhuzamos fúvóka.
A képen már ki van fúrva a két beömlőnyílás.





2014-01-09
12:46:32
Előzmény: sándor #44866#44881
Szia sándor!
Itt nem sokat cifrázták a méretet, ugyanabból a sorozatból sikerült több méret. nagyjából tartottak egy méretet, oszt kalap. Mivel nem a legjobb minőségű agyagból dolgoztak, hát hogy ne repedjen, az agyagba füvet, szalmát gyúrtak, ami megakadályozta a száradás közben a durvább repedéseket, és égetéskor egy kevés hőtöbbletet bíztosított. Tényleg porózus a tégla, és jól faragható. kenyérsütőkemence építésekor a legtöbbre értékelt építőanyag most is. A kiégetett téglákat vályoggal rakták össze, kötésben. Viszont a közfalaknál csak minden 10-15. sort kötöttek be az oldalfalakba, és ahol nyílászáró volt, azon az oldalon meg méteres oszlopokban falaztak. Az 1907-ben épült házat fölülről számolva kb. 8-10. téglasornál, a gerendák alatt egy kb. 4 újnyi szálas, és 1 újnyi vastag kovácsoltvas pánt fogja össze. Az oszlopos falazás falszárításkor, a kovácsoltvas pánt a fűtéscsövek behúzásakor okozott meglepetést.
Valamikor volt redőnyös szellőztető beépítve, ezt sajnos az idők folyamán a modernizálás elvitte, de tervezem visszaépíteni. A belmagasság 3,30, úgyhogy jó magasan lesz. Mindenképpen jó lesz hosszú távon a fürdő és a konyha által termelt gőzt kivezetni.
villam64Válasz erre
2014-01-09
08:04:31
Előzmény: barbot #44857#44860
A visszatöltést akkor egyéb barkácsolással megoldható. Nálam a rendszer nyomásban a gőz kieresztése nem okozott gondot. Utána tölteni nem kellett. Eleve több volt a rendszerben, mint a tágulási értéke. Most áll be a tervezett üzemi nyomásra. Eltértem az anno általam is propagált feltöltési beállítástól. 1 B tágulási alapnyomás mellett 2 B-ra töltöttem fel a rendszert. Néha csöpögött az egyik 2,5 B biztonsági érthetetlenül 2 B mellett. De a nyomás csökkenésével ez megszűnt. Meg kevésbé csöpög a kilyukadt radiátor, meg az egyik gyors szorító. Kibírja a rendszernyomás tavaszig, a javításokig. A viadrus kazánajtót nem értem. Van más fajta, mint amit rátesznek. A terelést működik nálam, csak kevésnek találom a szekunder levegőt azon a fél pillangónyi helyen. A másik felét meg lezárták. Érthetetlen számomra ez a barbárság.
2014-01-08
23:31:21
Előzmény: villam64 #44845#44857
Hihetetlenül jó érzés a megbízhatóság. Mostanában (jellemzően a hétvégeken) viszont olyan feszültségingadozások vannak, hogy csuhaj. A szünetmentes táp egy párszor már a frászt hozta rám, mikor a feszültségesést kompenzálta. Lehet, hogy a szinuszos szünetmentes táp nélkül eddig kifeküdt volna az elektronikával telepakolt radiátorköri szivattyúm?
Egyik ismerősöm a fütésrendszer visszatöltését az automata mosógépeknél használatos elektromos feltöltőszeleppel oldotta meg.
A tavaly kukáztam egy viadrus kazánajtót, hogy megoldjam a szekunder levegő egyenletes elosztását a tűztérben, de végül is nem szereltem be a puffer mérete miatt.
2014-01-08
23:22:24
Előzmény: szocsmarci #44840#44856
szocsmarci.
"A cigánytéglát kisméretű tömör téglának veszem. Cigánytégla nincs a katalógusban :)."
Erre beugrott a következő anekdotta:
"A 40-es visszacsatolást megelőzően kérdik a székely bácsit, hogyaszongya: Mondja csak bácsi, van maguknál irredentizmus, nacionalizmus? A jó öreg nem tudja, mi ellen jók ezek az izmusok, hát óvatosan felel: Éppenséggel nincs, de igény lenne rá! :-)"

Visszatérve az igényekről a lehetőségekre: Mindenképpen biztató az általad kiszámolt eredmény, a ház alápincézett, és az újabb építésű részén lehetne első körben alkalmazni. Ugyanis a ház homlokzati részét még mindig nem sikerült kiszárítani teljesen a drénnel, pedig ez is régi igény már. :-) Most, látva az elkészült szigetlést, nagyon gondolkodóba ejtett, hogy az aládrénezett részen is megcsináljam a szigetelést, ha sikerül kiszellőztetnem a szigetelés alatt.
Láttam egyik építőtelepen valami betonit? lap nevű lapot, ami kb. 2x3 m-es, és 2 cm vastag. Ezt ha teherhordóként használnám a ház alapja mellett, erre rá lehetne ragasztani a szigetelést, és alatta meg ki lehetne szellőztetni, illetve le lehetne verni a vakolatot a tégláról, hogy jobban szellőzzön. Gondoltam, hogy egy 12V-os ventillátor egy kicsi napelemről működtetve egész évben (vagy csak tavasztól őszig?) száríthatná a falat...
A födém szigetelését megcsináltam egy pár éve, ennek rétegrendje bentről kifele: kb. 2 cm vakolat, stukaturnád, colos deszka, 20 cm légrés, colos deszka, kb. 3-5 cm vályog, 10 cm kőzetgyapott, és legfölül colos deszka. Pára által átjárható szerkezet (ezért is költöztettük el a tavaly a konyhát). Ennek mennyi lehet a hőátbocsájtása? Párazáró fólia nincs, de valamit ki kell találjak az elkövetkezendőkben (vagy párazáró festés belül, vagy gipszkartonprofil + párazáró, hőtükrös fólia + gipszkarton, és arra párazáró festék). Ablakcsere is volt a tavaly leszigetelt helységben, és még egy ablakot meg tudtunk venni a következő szobának, a többit meg az idén, ha a Fentvaló is úgy akarja...
villam64Válasz erre
2014-01-08
15:16:43
Előzmény: barbot #44842#44845
Örülök neki, hogy működik. A biztonsági rész azért kell csak, amiért nálam is kellett volna tegnap előtt. Lezártam a puffer ágat, mert fogytán a hulladék. A radiátor szelepek lezártak a hmv meg nem tudta elnyelni a hőt. Nálam DC keringtető van, saját védelemmel. 90 °C-nál lekapcsol. Nem érdekli, hogy ekkor kellene inkább mennie. Alig égett már, de 120 °C-ot elérte a mutató. A rendszer nyomása alig változott. Biztonsági szelepek stabilan zártak maradtak. Az időnként kazánba jutó vizet megforralta. A kazán kimenetére tett mikrobuborék leválasztón már gőz jött ki, egy idő után folyamatosan. A csak parázs ellenére 1 óra kellett, hogy 90 °C-ra visszamenjen, és beinduljon a szivattyú. Na ezt védte volna meg a lefújó szelep, nem engedte volna 90 °C fölé a kazánt. Meg a puffer, ha nem zártam volna el. De a két kazánvédő hideg ága közé beterveztem egy visszacsapót, mely bypass-ként megvéd ebben az esetben. Ezért is mondtam, hogy a sima biztonsági szelepek ettől nem védenek meg, mert az a mennyiség, ami a kazánban gőzzé válik, pufferes rendszernél nem okoz akkora túlnyomást. Azoknak az a feladata, hogy üzemi nyomáson tartsák a rendszert. Zsezse is soros kötésben használja a két pufferét.
2014-01-08
14:09:30
Előzmény: villam64 #44839#44842
Szia villam64!
Hát, ha jól emlékszem, (talán Sándornál?) a jó rendszer jellemzője a poros vezérlés, csapok, stb. Elmondhatom, hogy nálam is poros a rendszer. :-) És ez elsősorban nem a szén, meg a hamu miatt van így, hanem mert működik a rendszer. Nem igaz, hogy nem lehetne jobbá tenni, de (lehetőségeink figyelembevételével) meg vagyok elégedve. :-)
A hiányosságok:
A biztonsági, automata lefúvó és visszatöltő szelepet nem sikerült megvásárolnunk, és sajnos a puffert sem tudtuk bővíteni. A kicsi puffer miatt nem érdemes időkapcsolóval működtetni a radiátorkört. (A kazánkör termosztátja 55 foknál kapcsolja a kazánköri szivattyút,a radiátorkör termosztátja pedig 35-38 foknál a kazánkörit. Ezt azért ilyen alacsonyan, mert amire a radiátorköri szivattyúnak a pufferen mérő termosztátja bekapcsol, a kazán már vígan 60 fok fölött van, illetve hogy kiszedjük a tárolt hőt, amennyire csak lehet.)
Nagyon kompaktra sikeredett a rendszer, szűk a hely. Ha a puffert bővíteni akarom, akkor az új puffert már csak a szomszédos garázsban tudom elhelyezni.
Előnyök:
A fenti hiányosságoktól eltekintve a rendszer működik, kétszer kell hozzanyúlni: tavasszal és ősszel nyomásellenőrzés a tágulási tartályokban, illetve ősszel a fűtés kezdetén el kell zárni kb. 2/3-ig, vagy 3/4-ig a HMV tartály hőcserélőjét, és tavasszal, miután már nem fűtünk, meg kell nyitni a HMV tartály hőcserélőjét teljesen.
A kazán tiszta, lerakódás minimális, a kéményből és a sípból kb. 5 liternyi kormot takarítottunk ki.
Ezen a télen kb. 4 szekérnyi (tavaszi) gyérítésfa fogyott el, és kb. 1/2 m3 lignit. Ez kb. 50e ft. (A gyérítésfa fiatal, növendékerdőből kivágott,3-4 cm-től 10-15 cm átmérőig levő fiatal fa, csapnak is nevezik. A gyérítésfa vastagságától függően kb. 2,5-3 szekér/egység gyérítésfa ad ki egy szekér (kb. 2m3) jó bükk vagy gyertyánfát. 3 gyérítés van: az első, a másod, és a harmadgyérítés. A harmadgyérítésből származó fa már jónak számít, ebben néha a 20 cm-t is eléri a fa vastagsága. Előnye, hogy nem kell hasogatni, hátránya, hogy gyenge a tüze, hamarabb leég. Viszont szén alá ideális. )
szocsmarciVálasz erre
2014-01-08
11:42:49
Előzmény: barbot #44833#44840
A cigánytéglát kisméretű tömör téglának veszem. Cigánytégla nincs a katalógusban :).
A mostani falad 1,17 W/m2K, 10 cm EPS szigeteléssel 0,4W/m2K-re adódik. A Megengedett érték jelenleg 0,45W/m2K itt Magyarhonban.
Ha beszorzod a felülettel, és a hőmérséklettel, akkor nem kapsz valami hatalmas megtakarítást: csak kb 2-3kW-ot. De érdemes meglépni: jó a falad hőtároló képessége, ezen felül hőérzetben sokat fog jelenteni. A belső fal hőmérséklete 1,66°C-ot emelkedik számítás szerint.

Érdemes előbb a födémet hőszigetelni, utána talán az ablakcsere következik? Már nem is emlékszem, de itt Róbert már taglalta a fontossági sorrendet. Ezt is vedd figyelembe, mielőtt nekiállsz.
villam64Válasz erre
2014-01-08
07:55:19
Előzmény: barbot #44833#44839
Szia Barbot.
Milyen tapasztalatok lettek a rendszerrel kapcsolatban, bővebben. A második puffert kötheted sorba, de kialakíthatod csapokkal úgy is a kötést, hogy bármikor átforgatva párhuzamosítható, és sorosítható. Én a sorosnak vagyok a híve. A puffert a másik mellé rakva szorosan, csökken a szigetelendő felület, és a helyigény.
2014-01-07
22:15:39
Előzmény: szocsmarci #44770#44833
Jó lenne egy puffer még, de tovább kellene folytatni a szigetelést is...Az 500 literes puffer is sokat jelent, tapasztalom nap mint nap. 60 cm-es gyengén égetett tömör cigánytéglára ragasztva 10 cm-es hablemezt/xps-t mennyit jelentene?
Erdély, a Székelyföld jó hely még, de lassan tönkretesszük, letaroljuk. :-( Most kell meglátogatni, amíg még vannak érintetlenebb helyek. És nem busszal, hanem kiskocsival, vagy gyalog.

szocsmarciVálasz erre
2014-01-06
11:12:34
Előzmény: barbot #44752#44770
Elvileg be lehet toldani még egy puffert is a meglévő mellé. Szépen lehet vele játszani, hogy párhuzamosan működjön, vagy az egyik tolja-e a másikat. Esetleg átkötő szakaszokat tenni, és egyszer így, máskor úgy működjön. De az 500 liter plusszal nem sokra mész, az kicsi. Mármint belülről nézve, kívülről viszont jóval nagyobb helyet fog elfoglalni a kettő 500-as, mint egy 1000 literes.
Nem jártam még Erdélybe sose. Szégyenlem is magam, mert székely származású vagyok magam is. Majd meglátjuk, egyszer csak összejön egy jó kis túra.
Tudom, a székelyek olyanok, hogy fogy a pálinka egész nap: nyitva van a szája az üvegnek, mégsem párolog.
Az egészségedre vigyázz! Ha Te nem vigyázol a magadéra, más sem fog.
2014-01-05
09:57:58
Előzmény: szocsmarci #44751#44752
Szia szocsmarci!
Köszönöm, főleg az egészségre vonatkozó kivánságot, az hiányzik...
Igazad van a mérnöki szempontokkal,de szegény ember vízzel főz. Tisztában vagyok vele, hogy az 1000-1500 literes puffert ugyanazzal a megoldással, költséggel be tudtam volna építeni, mint az 500 literest, mérgelődök is miatta. Főleg, ha eszembe jut, hogy ha még sikerül kukáznom egy újabb 500 literest, szét kell-e teljesen bombáznom a rendszert, vagy csak bele kellene toldjam?
A tavalyi pálinkának való még érik, a tavalyelőtti 8 liter viszont halvány 55 fokosra sikeredett. Vegyesgyümölcs egy kevés szederrel, málnával. :-) Jársz errefelé?
szocsmarciVálasz erre
2014-01-05
09:40:00
Előzmény: barbot #44740#44751
Szia Barbot. Örülök, hogy működik, sok egészséget kívánok hozzá. Már elmondtam, hogy mérnökileg nem jó - a mérnökök olyan embereknek terveznek, akik a kazánházat arra használják, hogy a felmosó vödröt tárolják benne. És ha a szerelő egyszer megépíti a rendszert, akkor legalább 10 évig ne is kelljen visszahívni a szerelőt.
Pálinkád hogy sikerült az idén? Nekem még nem főzték ki, rengeteg gyümölcs lett az országban idén, és sokat kell várni a pálinkafőzőkre.
2014-01-04
21:12:03
Előzmény: szocsmarci #43319#44740
BÚÉK Mindenkinek!
Szia szocsmarci!
Igen rég nem jelentkeztem, ezért elnézést is kérek.
Nekem a HMV előállítása a rajzolt rendszerrel jól működik. A rajz szerint megépített rendszerben télen kb. 2/3-ig el van zárva a HMV tartályt(300 literes HOVAL, hőcserélője 2nm-es felületű csőkígyó) fűtő előremenő . Nyáron teljesen megnyitom a csapot. Nyáron csak módjával kell fűteni, hogy ne melegítsük feleslegesen a puffert is.
villam64Válasz erre
2013-04-04
17:02:26
Előzmény: barbot #40077#40080
Túlélem. A teszt idején használtam, most fagyasztom a padláson.
2013-04-04
12:33:51
Előzmény: Bous83 #40059#40077
Szia Bous83!
Ezek szerint már csak az ár a kérdés, mert azon áll, vagy bukik minden. :-)
A szállitással kapcsolatban: autóbuszra gondoltam, vagy kisbusz utánfutójára- ezek a legolcsóbbak. De ez nagyon függ attól, hogy mennyire törékenyek, sérülékenyek a lapok, illetve hogy vizszintesen, vagy függőlegesen lehet őket szállitani. Ha ez nem megfelelő, akkor méret és suly alapján kell keressek egy fuvarozót, ami szerintem kerül előbb utóbb.
Villámot azért ne szabaditsd meg miattam a ketyerétől addig, amig nem végleges a dolog, vagy nem tudja pótolni valamivel. Ő nagyon sokat segitett, tervezett nekem itt a fórumon, nem szeretném viszonzásképpen megröviditeni.
Köszönettel, barbot
2013-04-03
20:59:44
Előzmény: barbot #40023#40059
Szervusz Barbot,

Bocsi hogy eltűntem, "rám szakadt az ég". Minden adatot megadtál, amint tudom, megírom mi mennyibe kerülne.

A magasságból kifolyólag 1x4 elrendezésben kellene majd felraknod. Így a teljes mező 1,58m magas, továbbá 3,3 m széles lenne. Tehát összesen 8db horogra, 2x 3,4m installációs profilra (nem sima alu profil), 4db végleszorító, továbbá 6db köztes leszorító kellene. A kis táv miatt nem biztos, hogy érdemes variálni a solar kábellel. Annyira azért nem kerül sokba. Ezen felül lenne a 4db modul, valamint a fesz-szorzó fix bemeneti feszre szabályzó vezérlőmodullal. (Ebből jelenleg 1db tesztpéldány van, az pedig Villámnál figyel, de hamarosan úgy is meglátogatom, majd elhozom tőle.)

A lista ennyi, valamint a szállítás, amit még mindig nem tudok.

P.S. Lehet olyat is, hogy a 3,4m-es profilt kettévágom, és adok hozzá toldó idomot. Így végül is 4db 1,7m-es lenne, így átlóban ráfér a modulokra. Van is olyan papírom, amiben két modul fér el, ebből lenne 3db. Kettőben 2-2 modul, a 3.-ba meg így mehetne az összes többi cucc. Van javaslatod, honnan kérjünk árat szállításra?

2013-04-01
19:03:38
Előzmény: Bous83 #39942#40023
Szia!A tető kb. 2.5 méter a kupáscseréptől a csatornáig. A hosszúság kb. 6-7 méter a kazán kéményétől a homlokzatig. A szarufák között 1 m a távolság. Jó lenne fentről, a kupáscseréptől indítani, hogy a szomszéd ház tetejének árnyéka minél később árnyékoljon.
Szerintem megoldható emberi áron a szállítás. :-) De Udvarhelyen van egy profi színesfémekben utazó cég, ott is meg lehet venni aluprofilt, ha minden kötél szakad.
Üdv. Barbot
2013-03-28
22:32:15
Előzmény: barbot #39947#39948
Szervusz, megkaptam a mailt. Már csak az a kérdés, hogy mennyi a gerendatávod, és hogy mehet-e egy sorba. (a modul mérete 1580x808mm) a teljes mező így 3,32m, valamint 1,6m magas lenne. (ez a tetőhorgok száma miatt szükséges) Amint ezt is megadtad, küldök neked egy kedvezményes fórumos árat, mely nem fogja tartalmazni a szállítást. Arra még nincs ötletem... (Bár egy nagy logisztikai telepen bérlek irodát, de hogy miként lehetne elküldenem pl a két db 3,3m-es inst.profilt? A webcímemen találsz referenciaképeket, ha azokat meglesed, fogod érteni miként van ez a rögzítősdi... :)
2013-03-28
21:12:39
Előzmény: Bous83 #39942#39947
Szia Bous83!
Emil ment freemailről.
Hogy hogyan fogom rögzíteni a tetőhöz, azt még nem tudom. Ami meg a tetőburkolatot illeti: sajnos haladunk a korral, a tetőnek itt is neve van: Bramac.
A modulok, és a HMv tartály közti távolság kb. 6 m.
A fütőbetétet megkérdezem holnap.
Köszönettel, Barbot
2012-12-15
22:05:13
Előzmény: villam64 #36810#36813
Köszi. Valószínűleg a 24V-ot szakítom meg a kapillárissal. Ma behúztam a szobatermosztát-vezeték egy részét. :-)
villam64Válasz erre
2012-12-15
20:27:15
Előzmény: barbot #36755#36810
Mindegy. Ahogy neked jó.
2012-12-14
19:42:51
Előzmény: villam64 #36657#36755
Szia.
Ma este elővettem a kapilláris termosztátot, és a relét, hogy a hétvégén azzal is haladjak egy kicsit.
Kérdésem az, hogy hogyan lenne jobb:
1: a kapilláris termosztátot kössem sorba a 24/26 volt-al működő szobatermosztáttal (így a kapilláris termosztát is a relén keresztül tudja ki/be kapcsolni a radiátorköri szivattyút: HA a lakás meleget kér, és HA meleg a kazán, vagy a puffer, akkor behúz a relé, és bekapcsolja a radiátorköri szivattyút).
2: A kapilláris termosztát legyen a relé után, a 220V-on?

Nekem az első változat a szimpatikusabb, mert azzal kevesebbet kell dolgozzon a relé, de várom a véleményed, véleményeteket.
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva