English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-08-03
22:43:16
Előzmény: villam64 #46951#46959
Szia Villam64!
Akkor ha a nyomáspróba sikerül, nyugodtan megvehetem a kollektorokat ennyiért? Sajnos nem ezért mentünk a kereskedőhöz, csak kutyafuttában néztem meg a kollektorokat. A cimkéjén csak egy NIS felirat látszott, az ha jól tudom, valami különleges, kollektoroknál használt üveg. Viszont nagyon zavar, hogy fehér foltos az üveg. Még nem tudom, lemosható-e, vagy sem.
A kazánhoz csak a Szocsmarci által javasolt módon tudom bekötni. Viszont ha levinném a kollektorok HMV tartályát a pincébe, onnan már könnyedén rá tudnék csatlakozni a HMV, és a fütésrendszerre is.
A kazánházban levő HMV tartályon nem igazán tudok változtatni, nincs hely. A kazánnál, a HMV, és a puffer-tartálynál idom idomot ér, ezért írtam is Szocsmarcinak, hogy nyári használatra tervezve a kollektorokat, fagyálló nélkül a legegyszerűbb lenne bekötni a kollektorok előremenőjét a HMV tartály hőcserélőjének a CS2 csapjához, illetve a visszatérőt a puffer alján levő leürítőcsaphoz- az a rajzon a CS7 mellett van.
Amúgy ördögöd van. :-) A nyáron már egyszer úgy maradt 3 hétig a fagyállós rendszer kézi kapcsolója. A család már sztrájkra készült, hogy egyik napról a másikra nem elég a meleg víz...
2014-08-03
22:20:48
Előzmény: szocsmarci #46939#46958
Szia Szocsmarci!
A nagy az összeforrasztott dupla hőcserélő.

A napkollektorokat még megnézem egyszer a jövő héten. Esetleg megpróbálom nyomáspróbázni, ha a kupec engedi.

A fagyállós kör fütésére lehetne a legyegyszerüben használni, és elég is lenne az átmeneti időszakban. Viszont nyáron lehetne a legjobban kihasználni.

Néztem a kazánházban a mozgásteret: Mivel nagyon szűk, kicsi helyre van bezsúfolva minden, hát a legegyszerűbb lenne bekötni a kollektorok előremenőjét a HMV tartály hőcserélőjének a CS2 csapjához, illetve a visszatérőt a puffer alján levő leürítőcsaphoz- az a rajzon a CS7 mellett van.
Tavasztól őszig is sokat jelentene. A nyáron kb. 20000 ft-nyi fát fürödtünk el kukoricacsusza hiányában...
villam64Válasz erre
2014-08-02
21:51:10
Előzmény: barbot #46932#46951
Garanciával a 20000 ft-ot megéri darabja. Kollektoros fűtés rásegítés csak a német jeges hőszivattyú technológiával működik. 2 darabtól már be kell tervezni a felesleges hő elvezetését. Ez nálam a keverőszelep a puffer felé tereli. Nálam úgy van beállítva, hogy 50 fokig átenged a keverőszelep a hmv felé, onnantól meg elkezdi a puffer felé terelni, és a visszatérőt keveri a hmv felé. 60 fokos lejövőnél már először a puffert fűti, és annak a visszatérőjét kapja a hmv.
De fűtés rásegítés majdnem 0, mert november 1-től február végéig minimális a napsütés. 1 nyári hónap termelése majdnem lefedi ezt a 4 hónapot.
Annak a helyiségnek téli temperálásába besegíthet, de vigyázni kell a nem automata csapos kapcsolgatással. Könnyen elfelejtődhet. Esetleg egyszerűbb külső hőcserélővel illeszteni a hmv-hez.
A saját rendszeremet is újra terveztem a változó igényhez. A te esetedben is újra tervezést javaslok.
szocsmarciVálasz erre
2014-08-01
00:03:13
Előzmény: barbot #46932#46939
"A kötegelt csöves hőcserélőt a nagy után gondoltam beépíteni, hogy az a rajz szerint a maradék hőt a puffertartályba nyomja."
Ezt nem értem, mi az a "nagy"?

Napkollektorokhoz sajnos nem értek ilyen szinten, nem tudom eldönteni ránézésre sem, hogy egy kollektor jó-e vagy sem. De úgy tudom, hogy ezeknek is van élettartamuk, a vákumcsöves kollektorok jobban öregszenek, mint a síkkollektorok. Gondolom a síküveg is gyengül az idő múlásával, ez a jégkár miatt lehet fontos. Esetleg az üveg fakulhat, ez meg a hatásfokot gyengítheti. A benne levő rézcső nem öregszik, de esetleg szétfagyhatott, a hőszigetelés meg zsugorodhat. Röviden ezek lehetnek a hibák szerintem. Tudni kellene miért szerelték le!

A fagyállós körhöz tudod csatlakoztatni a napkollektort, de szerintem felesleges fűtésrásegítésre használni. A HMV készítés elviszi télen szinte a teljes megtermelt energiát, ezen ne is gondolkozz, itt már többször kitárgyaltuk ezt a témát.
A Te helyedben elgondolkodnék a fagyálló nélküli üzemen. Ahogy Téged ismerlek, egyszerűség mindenek felett, nem baj, ha kényelmetlenséggel jár!
Tehát tavasszal, ha vége a fűtésnek, csak fel kell tölteni a napkollektort, amit a HMV tartály CS2 és Cs3 csapjainak jobb oldalára kötsz. Egy szivattyú, kis vezérlés, 18-as rézcső és kész. Ősszel ne feledd leüríteni, mert szétfagy a kollektor, a Cs2 csapot meg hagyd nyitva, hogy tudjon tágulni a víz.
2014-07-30
21:34:39
Előzmény: szocsmarci #46930#46932
Szia Szocsmarci!
Igen, szeretnék minél több fát kiváltani. A HMV előállítás nem gond addig, amíg megy a fütés, és nyáron is olcsó (szinte ingyen) volt, amíg volt kukoricacsúsza. Most nincs, és szívom a fogam, és mérgelődök a fa miatt.

Ezért reménykedtem a hőcserélőkben. A kötegelt csöves hőcserélőt a nagy után gondoltam beépíteni, hogy az a rajz szerint a maradék hőt a puffertartályba nyomja.

Most van három drb. 2 nm-es, használt síkkollektor, darabjáért 20000 ft-nyi oroszlánt kérnek. Az egyiknek mintha meszes lenne az üvegje. Réz hőelnyelősök. Azt szerinted érdemes megvenni?

A következő lehetőség az lenne, ha a meglevő rendszerre rá tudnám kötni a napkollektorokat. Itt a rendszerrajz:


A kérdés az, hogy a jobb felől látható, már kiépített fagyállós körhöz rá tudnám-e csatlakoztatni a kollektorokat? Ez a kör müködik, a méhészműhelyt füti szükség esetén. Télen esetleg temperálna a kollektor, nyáron meg fütené a HMV tartályt. Persze, most jó lenne az a + szivattyú a HMV fütési körébe, a puffer felé, amit javasoltál anno...
2014-07-30
21:15:03
Előzmény: barbot #46929#46931
Ha occsóér adják, hozd csak el azokat a lemezes hőcserélőket. Nekem ilyen viszi a falhűtésemet. Remek cucc. Attól, hogy dzsuvásak, meg össze vannak kötve, még nem biztos, hogy rosszak. Kisavazod, lenyomáspróbázod aztán kiderül... Ha jó mind a kettő, az egyiket simán eladod.

T.
szocsmarciVálasz erre
2014-07-30
16:40:37
Előzmény: barbot #46929#46930
A rajzod egy NTH hőcserélőt mutat. NTH = Nagy Teljesítményű Hőcserélő. Viszonylag nagyok, és a nevével ellentétben kis teljesítményűek, csak amikor ezek készültek, akkor nagynak számítottak. Csak azt akarom mondani, hogy ezek is kis teljesítményűek lehetnek, melegvíz előállításhoz pár kW-ot nézek ki belőlük.
Már említettem talán, hogy lekicsinylően beszélsz a melegvíz előállításról, pedig ha kukázott cuccból dolgozol, akkor sokkal nehezebb alkotni valami tartósat, mint a fűtés esetében. Gondolom HMV termelésre gondoltad ezt a hőcserélőt.
Ez el fog tömődni a csövek közt néhány hónap múlva.
2014-07-30
08:44:53
Előzmény: szocsmarci #46928#46929
Szia Szocsmarci!
Az inox csöves hőcserélőt egyiket a másik végébe, sorosan összehegesztve gondoltam, belesülyesztve egy vastagabb csőbe. Mellékelek egy neten talált rajzot, úgy- csak épp gőz helyett meleg víz menne rá.
A lemezes hőcserélőt meg nagyon sajnálom. esetleg megpróbálom elhozni úgy, hogy ha nem jó, akkor visszaveszik. Sajnos későn mentem, és szétvágtak két nagyot: mindkettő lemezes volt, az egyik kb.40x30x12, a másik pedig 100x40x10 cm-es lehetett...




szocsmarciVálasz erre
2014-07-30
07:50:33
Előzmény: barbot #46926#46928
Szia Barbot.Az inox csöves köteges hőcserélő szerintem felejtős, csak olyan tartályba rögzíthető, ahol a mefelelő pontok ki vannak alakítva a rögzítéshez és a tömítéshez. A kép jobb alsó részén mintha meg lenne sérülve a cső is.
A lemezes hőcserélő elég ramaty állapotban van. Nem a színére gondolok, mert azon lehet segíteni, hanem a csatlakozásokra. Nincs garancia arra, hogy mindegyik jó - és ha csak egy nem jó, akkor mehet a kukába.
Nem értem a csavarokat sem a hátlapon. Ez egy forrasztott lemezes hőcserélő, talán Swep B25 típusú - ahogy kiveszem a képről (hcs2_3.jpg) . Nem szétszedhető!!!!!!
Hat csonkja van, ez különlegesnek számít az épületgépészetben. Neked csak 4 csonk kell, ezért kettőt le kell dugózni. A pontos típusból kinyomozható, hogy melyik az a kettő.
Neked egy hőcserélő is elég lenne a napkollektorhoz, de ezek a hőcserélők nem javíthatóak! Szerintem ne vedd meg, várj inkább egy jobb alkalomra, vagy vegyél újat.
2014-07-29
20:35:29
#46927
Sziasztok!
Szerintetek megér egy 2 nm-es síkkollektor használtan 20000 ft-ot? Gondolom, réz abszorberes, mert réz csövek lógnak ki belőle. 3 drb. van.
2014-07-29
20:10:25
#46926
Sziasztok!
Ma vettem egy hőcserélőt kb. 1000 ft-ért. Az első képen látszik. 7 mm-es inox csövekből van kötegelve 2 drb., 74 cm hosszú, és egyenként 4 cm vastag csőköteg. Mi a véleményetek, használható?
A többi képen levő dupla hőcserélő használható lenne napkollektorhoz? Kb. 50 cm hosszúak, 12 cm szélesek, és kb. 8 cm magasak. Ezt nem tudtam megvásárolni, de félrerakattom. Ha megveszem, hogy lehet kimosni, illetve ha esetleg folyni talál, javítható? Nem szerelt, csavarokkal összehúzatott típus.














2014-01-10
21:53:05
Előzmény: szocsmarci #44916#44936
Szia szocsmarci!
Köszi szépen a mateket, ehez én lüke vagyok. :-)
Már írtam volt valamikor a tavaly, tavalyelőtt, hogy valamit kezdenem kell a párával, és most ugyanazt írod Te is. A fölső, átszellőztetett szigetelést nem akarom bolygatni. Annyi a fejlemény a tavalytól, hogy a konyhát elköltöztettük a régi helyéről-gyakorlatilag egy légtérbe az előszobával, vagyis a mindennapos ki-bejárással járó ajtónyitogatás át tudja öblíteni friss levegővel az új konyhát. Az új konyha födémje a már ismert rétegeken kivül kapott belül egy gipszkarton álmennyezetet a régi alatt kb. 5-7 cm-el, és egy réteg hőtükrös, párazáró pukifóliát (ezt nem tudom rendesen hogy nevezik, dupla rétegű, és a két fólia között zárt légzsákocskák vannak). Így lenne a legjobb megoldani a többi szoba párazárását is, de elég sokba kerül, nincs rá keret. A légzáró diszperzittől meg azért félek, mert ha nem válik be, akkor esetleg penészedni fog, vagy ki tudja?
A szerencsénk szerintem az, hogy a rétegek nem folytonosak, sok az egyenetlenség, folytonossági hiány, így át tud szellőzni. A tavaly nagyon megijedtem, mikor a padlástérben, a deszkapadozat résein a nagy hidegben (-17 alatt) ki volt virágozva a pára. A padlástér jó huzatos, régi cigánycseréppel van födve a ház, ki tud száradni, de mi lehetett a rétegekben?
Sokat könyítene anyagilag, és technikailag, ha a stukaturozott mennyezetre fel lehetne közvetlenül fogatni a párazáró fóliát, és a gipszkartonlapot. De vajon lehetséges-e, illetve mit tudna okozni?
És ha körbeszigetelem kivülről a házat, akkor nem fog-e még jobban a födémre koncentrálódni a páraterhelés?
A szobákba mindenképpen tervezek a mennyezet alá egy-egy redőnyös szellőztetőt. A fürdőszobába vettem már egy redőnyös ventilátort, amelyik mikor bekapcsol, kinyitja a redőnyöket (vagyis amíg valaki a fürdőben van, illetve ég a villany, müködik). Ennek kell valami extra bíztosíték, vagy köthetem be a világítás kapcsolójára?
szocsmarciVálasz erre
2014-01-10
19:05:14
Előzmény: barbot #44856#44916
Mellékelem a födémed hőtechnikai számítását.
Pont szabványon belül van az értéke: 0,29W/m2K ( < 0,30W/m2K). A pára viszont kritikus szintet ér el a hőszigetelés külső felületén. A zöld igencsak megközelíti a kék vonalat, ami nem jó. Párafékező fólia ajánlott a hőszigetelés alatti rétegek bármelyikébe.



2014-01-09
13:59:34
Előzmény: villam64 #44860#44883
Szia villam64!
A kazánajtó módosításakor erre gondoltam: A Viadrus ajtaja duplafalú, a két, csavarral összehúzatott öntöttvas lap között hőszigetelés van.A pillangószelepnél levő nyílást belül lezárom egy hőálló üveggel, hogy be lehessen nézni, de a levegő ne ott menjen be, hanem a két fal között. Így ott elő is melegedik, mert nem lesz ott a hőszigetelés...
A kazánajtó belső lapján levő két lyukra csatlakozik két colos cső, ami szabályos közönként ki lesz fúrva. A két csövet a kazán belsejének kb. 2/3 magasságában végigfutó párkány alá szerelném, és a két külső, nagyjából S alakú pipában végződő végére rácsukódna az ajtó. Így az ajtó belső felén kifúrt lyukakon keresztül a két csőbe szívná a kazán a levegőt, amit bent a tűztérben egyenletesen adagolna, a tűztér teljes hosszában, két oldalról, mint két párhuzamos fúvóka.
A képen már ki van fúrva a két beömlőnyílás.





2014-01-09
13:46:32
Előzmény: sándor #44866#44881
Szia sándor!
Itt nem sokat cifrázták a méretet, ugyanabból a sorozatból sikerült több méret. nagyjából tartottak egy méretet, oszt kalap. Mivel nem a legjobb minőségű agyagból dolgoztak, hát hogy ne repedjen, az agyagba füvet, szalmát gyúrtak, ami megakadályozta a száradás közben a durvább repedéseket, és égetéskor egy kevés hőtöbbletet bíztosított. Tényleg porózus a tégla, és jól faragható. kenyérsütőkemence építésekor a legtöbbre értékelt építőanyag most is. A kiégetett téglákat vályoggal rakták össze, kötésben. Viszont a közfalaknál csak minden 10-15. sort kötöttek be az oldalfalakba, és ahol nyílászáró volt, azon az oldalon meg méteres oszlopokban falaztak. Az 1907-ben épült házat fölülről számolva kb. 8-10. téglasornál, a gerendák alatt egy kb. 4 újnyi szálas, és 1 újnyi vastag kovácsoltvas pánt fogja össze. Az oszlopos falazás falszárításkor, a kovácsoltvas pánt a fűtéscsövek behúzásakor okozott meglepetést.
Valamikor volt redőnyös szellőztető beépítve, ezt sajnos az idők folyamán a modernizálás elvitte, de tervezem visszaépíteni. A belmagasság 3,30, úgyhogy jó magasan lesz. Mindenképpen jó lesz hosszú távon a fürdő és a konyha által termelt gőzt kivezetni.
villam64Válasz erre
2014-01-09
09:04:31
Előzmény: barbot #44857#44860
A visszatöltést akkor egyéb barkácsolással megoldható. Nálam a rendszer nyomásban a gőz kieresztése nem okozott gondot. Utána tölteni nem kellett. Eleve több volt a rendszerben, mint a tágulási értéke. Most áll be a tervezett üzemi nyomásra. Eltértem az anno általam is propagált feltöltési beállítástól. 1 B tágulási alapnyomás mellett 2 B-ra töltöttem fel a rendszert. Néha csöpögött az egyik 2,5 B biztonsági érthetetlenül 2 B mellett. De a nyomás csökkenésével ez megszűnt. Meg kevésbé csöpög a kilyukadt radiátor, meg az egyik gyors szorító. Kibírja a rendszernyomás tavaszig, a javításokig. A viadrus kazánajtót nem értem. Van más fajta, mint amit rátesznek. A terelést működik nálam, csak kevésnek találom a szekunder levegőt azon a fél pillangónyi helyen. A másik felét meg lezárták. Érthetetlen számomra ez a barbárság.
2014-01-09
00:31:21
Előzmény: villam64 #44845#44857
Hihetetlenül jó érzés a megbízhatóság. Mostanában (jellemzően a hétvégeken) viszont olyan feszültségingadozások vannak, hogy csuhaj. A szünetmentes táp egy párszor már a frászt hozta rám, mikor a feszültségesést kompenzálta. Lehet, hogy a szinuszos szünetmentes táp nélkül eddig kifeküdt volna az elektronikával telepakolt radiátorköri szivattyúm?
Egyik ismerősöm a fütésrendszer visszatöltését az automata mosógépeknél használatos elektromos feltöltőszeleppel oldotta meg.
A tavaly kukáztam egy viadrus kazánajtót, hogy megoldjam a szekunder levegő egyenletes elosztását a tűztérben, de végül is nem szereltem be a puffer mérete miatt.
2014-01-09
00:22:24
Előzmény: szocsmarci #44840#44856
szocsmarci.
"A cigánytéglát kisméretű tömör téglának veszem. Cigánytégla nincs a katalógusban :)."
Erre beugrott a következő anekdotta:
"A 40-es visszacsatolást megelőzően kérdik a székely bácsit, hogyaszongya: Mondja csak bácsi, van maguknál irredentizmus, nacionalizmus? A jó öreg nem tudja, mi ellen jók ezek az izmusok, hát óvatosan felel: Éppenséggel nincs, de igény lenne rá! :-)"

Visszatérve az igényekről a lehetőségekre: Mindenképpen biztató az általad kiszámolt eredmény, a ház alápincézett, és az újabb építésű részén lehetne első körben alkalmazni. Ugyanis a ház homlokzati részét még mindig nem sikerült kiszárítani teljesen a drénnel, pedig ez is régi igény már. :-) Most, látva az elkészült szigetlést, nagyon gondolkodóba ejtett, hogy az aládrénezett részen is megcsináljam a szigetelést, ha sikerül kiszellőztetnem a szigetelés alatt.
Láttam egyik építőtelepen valami betonit? lap nevű lapot, ami kb. 2x3 m-es, és 2 cm vastag. Ezt ha teherhordóként használnám a ház alapja mellett, erre rá lehetne ragasztani a szigetelést, és alatta meg ki lehetne szellőztetni, illetve le lehetne verni a vakolatot a tégláról, hogy jobban szellőzzön. Gondoltam, hogy egy 12V-os ventillátor egy kicsi napelemről működtetve egész évben (vagy csak tavasztól őszig?) száríthatná a falat...
A födém szigetelését megcsináltam egy pár éve, ennek rétegrendje bentről kifele: kb. 2 cm vakolat, stukaturnád, colos deszka, 20 cm légrés, colos deszka, kb. 3-5 cm vályog, 10 cm kőzetgyapott, és legfölül colos deszka. Pára által átjárható szerkezet (ezért is költöztettük el a tavaly a konyhát). Ennek mennyi lehet a hőátbocsájtása? Párazáró fólia nincs, de valamit ki kell találjak az elkövetkezendőkben (vagy párazáró festés belül, vagy gipszkartonprofil + párazáró, hőtükrös fólia + gipszkarton, és arra párazáró festék). Ablakcsere is volt a tavaly leszigetelt helységben, és még egy ablakot meg tudtunk venni a következő szobának, a többit meg az idén, ha a Fentvaló is úgy akarja...
villam64Válasz erre
2014-01-08
16:16:43
Előzmény: barbot #44842#44845
Örülök neki, hogy működik. A biztonsági rész azért kell csak, amiért nálam is kellett volna tegnap előtt. Lezártam a puffer ágat, mert fogytán a hulladék. A radiátor szelepek lezártak a hmv meg nem tudta elnyelni a hőt. Nálam DC keringtető van, saját védelemmel. 90 °C-nál lekapcsol. Nem érdekli, hogy ekkor kellene inkább mennie. Alig égett már, de 120 °C-ot elérte a mutató. A rendszer nyomása alig változott. Biztonsági szelepek stabilan zártak maradtak. Az időnként kazánba jutó vizet megforralta. A kazán kimenetére tett mikrobuborék leválasztón már gőz jött ki, egy idő után folyamatosan. A csak parázs ellenére 1 óra kellett, hogy 90 °C-ra visszamenjen, és beinduljon a szivattyú. Na ezt védte volna meg a lefújó szelep, nem engedte volna 90 °C fölé a kazánt. Meg a puffer, ha nem zártam volna el. De a két kazánvédő hideg ága közé beterveztem egy visszacsapót, mely bypass-ként megvéd ebben az esetben. Ezért is mondtam, hogy a sima biztonsági szelepek ettől nem védenek meg, mert az a mennyiség, ami a kazánban gőzzé válik, pufferes rendszernél nem okoz akkora túlnyomást. Azoknak az a feladata, hogy üzemi nyomáson tartsák a rendszert. Zsezse is soros kötésben használja a két pufferét.
2014-01-08
15:09:30
Előzmény: villam64 #44839#44842
Szia villam64!
Hát, ha jól emlékszem, (talán Sándornál?) a jó rendszer jellemzője a poros vezérlés, csapok, stb. Elmondhatom, hogy nálam is poros a rendszer. :-) És ez elsősorban nem a szén, meg a hamu miatt van így, hanem mert működik a rendszer. Nem igaz, hogy nem lehetne jobbá tenni, de (lehetőségeink figyelembevételével) meg vagyok elégedve. :-)
A hiányosságok:
A biztonsági, automata lefúvó és visszatöltő szelepet nem sikerült megvásárolnunk, és sajnos a puffert sem tudtuk bővíteni. A kicsi puffer miatt nem érdemes időkapcsolóval működtetni a radiátorkört. (A kazánkör termosztátja 55 foknál kapcsolja a kazánköri szivattyút,a radiátorkör termosztátja pedig 35-38 foknál a kazánkörit. Ezt azért ilyen alacsonyan, mert amire a radiátorköri szivattyúnak a pufferen mérő termosztátja bekapcsol, a kazán már vígan 60 fok fölött van, illetve hogy kiszedjük a tárolt hőt, amennyire csak lehet.)
Nagyon kompaktra sikeredett a rendszer, szűk a hely. Ha a puffert bővíteni akarom, akkor az új puffert már csak a szomszédos garázsban tudom elhelyezni.
Előnyök:
A fenti hiányosságoktól eltekintve a rendszer működik, kétszer kell hozzanyúlni: tavasszal és ősszel nyomásellenőrzés a tágulási tartályokban, illetve ősszel a fűtés kezdetén el kell zárni kb. 2/3-ig, vagy 3/4-ig a HMV tartály hőcserélőjét, és tavasszal, miután már nem fűtünk, meg kell nyitni a HMV tartály hőcserélőjét teljesen.
A kazán tiszta, lerakódás minimális, a kéményből és a sípból kb. 5 liternyi kormot takarítottunk ki.
Ezen a télen kb. 4 szekérnyi (tavaszi) gyérítésfa fogyott el, és kb. 1/2 m3 lignit. Ez kb. 50e ft. (A gyérítésfa fiatal, növendékerdőből kivágott,3-4 cm-től 10-15 cm átmérőig levő fiatal fa, csapnak is nevezik. A gyérítésfa vastagságától függően kb. 2,5-3 szekér/egység gyérítésfa ad ki egy szekér (kb. 2m3) jó bükk vagy gyertyánfát. 3 gyérítés van: az első, a másod, és a harmadgyérítés. A harmadgyérítésből származó fa már jónak számít, ebben néha a 20 cm-t is eléri a fa vastagsága. Előnye, hogy nem kell hasogatni, hátránya, hogy gyenge a tüze, hamarabb leég. Viszont szén alá ideális. )
szocsmarciVálasz erre
2014-01-08
12:42:49
Előzmény: barbot #44833#44840
A cigánytéglát kisméretű tömör téglának veszem. Cigánytégla nincs a katalógusban :).
A mostani falad 1,17 W/m2K, 10 cm EPS szigeteléssel 0,4W/m2K-re adódik. A Megengedett érték jelenleg 0,45W/m2K itt Magyarhonban.
Ha beszorzod a felülettel, és a hőmérséklettel, akkor nem kapsz valami hatalmas megtakarítást: csak kb 2-3kW-ot. De érdemes meglépni: jó a falad hőtároló képessége, ezen felül hőérzetben sokat fog jelenteni. A belső fal hőmérséklete 1,66°C-ot emelkedik számítás szerint.

Érdemes előbb a födémet hőszigetelni, utána talán az ablakcsere következik? Már nem is emlékszem, de itt Róbert már taglalta a fontossági sorrendet. Ezt is vedd figyelembe, mielőtt nekiállsz.
villam64Válasz erre
2014-01-08
08:55:19
Előzmény: barbot #44833#44839
Szia Barbot.
Milyen tapasztalatok lettek a rendszerrel kapcsolatban, bővebben. A második puffert kötheted sorba, de kialakíthatod csapokkal úgy is a kötést, hogy bármikor átforgatva párhuzamosítható, és sorosítható. Én a sorosnak vagyok a híve. A puffert a másik mellé rakva szorosan, csökken a szigetelendő felület, és a helyigény.
2014-01-07
23:15:39
Előzmény: szocsmarci #44770#44833
Jó lenne egy puffer még, de tovább kellene folytatni a szigetelést is...Az 500 literes puffer is sokat jelent, tapasztalom nap mint nap. 60 cm-es gyengén égetett tömör cigánytéglára ragasztva 10 cm-es hablemezt/xps-t mennyit jelentene?
Erdély, a Székelyföld jó hely még, de lassan tönkretesszük, letaroljuk. :-( Most kell meglátogatni, amíg még vannak érintetlenebb helyek. És nem busszal, hanem kiskocsival, vagy gyalog.

szocsmarciVálasz erre
2014-01-06
12:12:34
Előzmény: barbot #44752#44770
Elvileg be lehet toldani még egy puffert is a meglévő mellé. Szépen lehet vele játszani, hogy párhuzamosan működjön, vagy az egyik tolja-e a másikat. Esetleg átkötő szakaszokat tenni, és egyszer így, máskor úgy működjön. De az 500 liter plusszal nem sokra mész, az kicsi. Mármint belülről nézve, kívülről viszont jóval nagyobb helyet fog elfoglalni a kettő 500-as, mint egy 1000 literes.
Nem jártam még Erdélybe sose. Szégyenlem is magam, mert székely származású vagyok magam is. Majd meglátjuk, egyszer csak összejön egy jó kis túra.
Tudom, a székelyek olyanok, hogy fogy a pálinka egész nap: nyitva van a szája az üvegnek, mégsem párolog.
Az egészségedre vigyázz! Ha Te nem vigyázol a magadéra, más sem fog.
2014-01-05
10:57:58
Előzmény: szocsmarci #44751#44752
Szia szocsmarci!
Köszönöm, főleg az egészségre vonatkozó kivánságot, az hiányzik...
Igazad van a mérnöki szempontokkal,de szegény ember vízzel főz. Tisztában vagyok vele, hogy az 1000-1500 literes puffert ugyanazzal a megoldással, költséggel be tudtam volna építeni, mint az 500 literest, mérgelődök is miatta. Főleg, ha eszembe jut, hogy ha még sikerül kukáznom egy újabb 500 literest, szét kell-e teljesen bombáznom a rendszert, vagy csak bele kellene toldjam?
A tavalyi pálinkának való még érik, a tavalyelőtti 8 liter viszont halvány 55 fokosra sikeredett. Vegyesgyümölcs egy kevés szederrel, málnával. :-) Jársz errefelé?
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Tervek - Barbotlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva