English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-11-07
14:24:36
#35195
Gy: Tudnak nekem valaki linkelni, egy olcsó keringető szivattyút, ami megfelel a hmv készítéshez?

S: Így néz ki egy fűtésre készített keringető szivattyú állandóan frissülő ivóvízben működtetve. Működik májustól szeptember végéig, ha süt a nap.
Szétszedni nem merem, mert már nagyon vékony a járókereke, az átömlő keresztmetszet kb. 20%-al le van szűkülve a vízkőtől és a rozsdától.
Amikor felszereltem két szezont adtam neki, de meglepetésre már öt éve működik, és talán még egy szezont elmegy.



Gy: Ebből az öntvény házas szivattyuval te fogyasztásra szánt vizet keringtetsz?

S: Ez a szivattyú a medence ivóvíz minőségű vizét forgatja.
De igy fog kinézni, ha hálózati ivóvízre akarsz hasonlót használni.
A hmv-et egy 18W-os Grundfoss ivóvíz szivattyú keringeti. Megfizethető.

Gy: Úgylátom a grundfos Comfort széria és a Wilo Star-Z széria a HMV hez az igazi.

S: A hmv szivattyúk öntvényháza sárgaréz, vagy bronz. Nem véletlenül van a minőségi puffereknek, bojlereknek tűzzománcozott belső felülete.
Az ívóvíz agresszív. Savállóból csak a mélykút szivattyúk készülnek.

Gy: Tökéletesen igazad van, és, ha megújuló energiáról van szó túl gyakran vagyok hajlamos elfelejteni, hogy befektetést, befektetéssel hasonlítunk össze.
De a hmv készítés módszereinél, azért annyira minőségi különbségek nincsenek.

Szétszedtünk egy régi szivattyút édesapámmal, abban is saválló járókerék volt.
Persze a ház az öntvény.

Nekem minden szivattyum bontott használt.
Az egyiket a házzal vettem, a másikat méh telepen találtuk, és vásároltuk vissza.Egy 30-50 ezres tétel, hazavágja az egész projekt költségvetését.

S: Ez a Wilo, de nincs feltétlen erre szükség több mint 40 ezerért.
>
Előnyös jellemzők
• Különösen alacsony teljesítményfelvétel: maximum 4,5 W az új szinkronmotorral
• Legkiválóbb minőségű anyagok: nemesacél járókerék biztosítja a legmagasabb higiéniai standardot, hosszú élettartamot és korrózió elleni biztonságos védelmet
• Kiszélesített alkalmazási terület vízköves vizeknél: 20°nk keménységi fokig.
• Flexibilis motorcsere: gyors csere az összes járatos szivattyútípussal (WILO Z 15)
• Gyors és kényelmes villamos csatlakoztatás szerszámok nélkül a Wilo konnektorral
• „A” kivitel golyós elzárószeleppel és visszafolyás-gátlóval
• „C” kivitel golyós elzárószeleppel, visszafolyás-gátlóval és kapcsolóórávalStar-Z 15 TT: ld. Star-Z sorozat a 16. oldalon
>

Ez a Grudfoss is tökéletesen megfelel. Nálam ennek egy régebbi, ma már nem gyártott tipusa üzemel.

UP 15-14 B, ~27 ezerért.

Használtat semmilyen körülmények között, még az eladó, vagy a szerelő garanciájával se vegyél olyan helyre, ahol megbízhatóan kell üzemeljen!

Most cseréltem egy, a dobozából kivett, de az eladáskor már öt éves, az eladónál pihenő, tartaléknak vásárolt szivattyút.
Hiába próbáltam lebeszélni a tulajt a vásárlásról.

A második télen sem volt hajlandó csak "noszogatásra" elindulni.
Végre belátta, hogy a mellette lévő bolti új szivattyú minden gond és szerelés nélkül indult.
A javítási költségre nekem már bőven kifizette a Vaterás és a bolti ár közötti különbséget.

Elmentünk a boltba, és hagyott engem szivattyút választani.
Egy 1,2 millás kazánt tett majdnem tönkre a nem induló szivattyúja, bagó 10 ezer megtakarításért.

Megvizsgáltuk a szivattyút. Állás közben, a forgórész súlyától egyszerűen benyomódott a tengely a perselybe.

Általános szabály:
Egy, gyárból kikerült villanymotort két év tárolás után már nem szabad üzembe helyezni.
Ki kell mindkét csapágyát cserélni, mert a csapágyak kenőanyaga 2 év alatt elveszíti a kenőképességét, illetve az alsó golyók erősen benyomódnak a csapágyfutamba.
Lehet, hogy az új kenőanyaggal forogni fog, de zajosabb lesz, és a csapágy élettartama a töredékére csökken.


2012-11-06
21:16:09
Előzmény: Gyuri #35172#35174
Gyuri:
innentől viszont szerintem mehet az olcsó WILO.
Nem tudom miért, de a vaterán fele mint a boltban, nekem kettő is szolgál onnan, egy a totya után az előremenőben, egy a HMV-t csinálja ilyenkor fűtés szezonban másfél éve, anno 24 volt házhoz szállítva a kettő.
Max a HCS-t gyakrabban kell savazni, de az se egy drága dolog, százas tétel egy adag citromsav, attól jobb nincs.


2012-11-06
20:59:24
Előzmény: grano #35161#35172
Milyen követelmények vannak a keringető szivattyúval kapcsolatban?
Mert a szülőknél, a használati meleg víz, külön van a fogyasztási utcai víztől.
Tehát a fürdésre, WC-re, mosásra, mosogatásra használt víz, az egy hidrofor szivattyúról fúrt kútról működik. Gondolom ez egyszerűsíti a dolgokat.
2012-11-06
17:15:28
Előzmény: Gyuri #35160#35161
Gyuri:
nem tudod bekötni külön szivattyú nélkül.
De amit linkeltél az drága, a megathermnél láttam 26-1CB1412 cikkszámon 10.176-ért
12 lemezest ami bőven elég.
Elektronika nem igazán kell, egy csőtermosztát + villanybojler rendszere elegendő.
A gázbojler az passz .

Amin gondolkodtam h a HMV szivattyú helyett nem lenne e jó egy sima, új keringető?
WILO Star RS 25/4 tizenpárért van a vaterán.
2012-09-18
15:12:34
#33269
SZIVATTYÚ TENGELY BEÁLLT

Kérdés: A Pedrollo-t két hónappal ezelőtt teszteltem. Azóta pihent. Most e tengelye nagyon szorul, el sem tud indulni. Ötlet?

válaszok:
- a tengelyt áztassa WD40-be

- Apósom minden egyes fűtési szezon előtt leszedi a szivattyúk hátulját és csavarhúzóval megforgatja a tengelyüket. Sőt minden szivattyúval így tesz ami egyszerűen bontható és sokat állt.

- Nekem nem volt ilyen problémám pedrollóval. A sógor LEO-ja járt így (a vasas víztől), a tengelyt fogóval megmozgatva felszabadult és forgott vidáman.

- Én a szivattyúkat amikor leszedem ősszel, akkor kiöntöm, a leürítő csavarral kiürítem a bennt ragadt vizet. Majd rögtön WD40-et fújok a szívó nyílásba, miközben röviden megpörgetem.
Utána a levegőztető csavar helyén, a fagyvédő tágulási csavarok helyén fújok be egy egy adagot. Megint megpörgetem, majd ismét befújva elteszem pihenni.
Télen havonta egyszer a ventillátor megmozdításával ellenőrzöm, hogy nem ragadtak e be.
Egy szivattyú árán lehet 15 flakont vásárolni. Egy flakonnal az összes szivattyúmat be tudom teleltetni. A várható kétéves (csúszógyűrű) élettartamuk kitolható 8-10 évig, a természetes kopás felső határáig.

- A szerviz is ezt ajánlotta: szellőzőrács le, műanyag szellőztetőlapátok le, fogóval tengelyt megmozdítani. OK

- Szárazon ne! Ha járókerék oldali a probléma, akkor legalább vízzel töltsd fel és álljon legalább egy napig, mielőtt megmozdítod.
Ha megroppan a kerámia (grafit) gyűrű akkor a mögötte lévő csapágyon keresztül közvetlenül a motorba kerül(t) a víz.
Ennek a kategóriának szerves alapú a tekercselés lakkozása, amit imádnak a baktériumok a levegőn. Víz alá merítve sokáig működőképes, gondosan megbontva kiszárítható.
Ha egy kicsi Pedrollónak fogó kell, és nem elég a ventillátorral kifejtett erő, akkor komolyan necces lehet a baj."

- Áztattam pár órát (víz + WD40), ami önmagában nem segített.
A szervíz természetesnek vette a problémát, szerintük ha szárazon állt pár hónapig, akkor az elég lehet egy kis rozsda kialakulásához.
A ventilátor lapát műanyag, könnyen elfordul a tengelyen, avval nem lehet nyomatékot kifejteni. Ajánlották, hogy toljam le a tengelyről. A fogóval nem kellett nagy erőt kifejteni, lehetett érezni, ahogy elengedi a dzsuva.
Garanciális a szivattyú, nem lett volna értelme munkát csinálni maguknak.


szocsmarciVálasz erre
2012-09-08
20:44:28
Előzmény: zimmerit #32803#32813
Passzolok. A TEKA általában jó középkategóriás, a kínai meg lehet minden, de általában szar ebben az "iparágban".
Én azért felvenném a fapofát, és megpróbálnám a garanciát érvényesíteni, hátha sikerül. A bizonyítási kényszer nem tudom kit terhel, de majd úgyis megmondják a boltban.
zimmeritVálasz erre
2012-09-08
16:08:28
Előzmény: szocsmarci #32741#32803

A fej kézi erővel, kóc nélkül, minimális ráhatással lett feltéve és csepegésmentes volt.
A klóros víz nem jellemző felénk, sőt a csapvizünk merem állítani átlagon felüli, no meg a gyári fejet szét is bontottuk, sem vízkőlerakódást sem egyéb anomáliát nem észleltünk - igaz, utólag jutott eszembe, hogy az 5 év garit ezzel el is buktuk.
szocsmarciVálasz erre
2012-09-05
17:07:09
Előzmény: zimmerit #32720#32741
Lehet, hogy csak véletlen a gyors tönkremenetel, gyári hibás volt mindkettő, és Te pont kifogtad. De hanem akkor:
1. Falikorong túl szűk, vagy ovális, vagy túl erősen szorítottad bele a fejet. Talán túl sok kender lett feltekerve a menetre?
2. Magas a klórtartalom, amit a réz nem kedvel. A zuhanyfej a legmagasabb pont, ha elzárod a csapot, a nyomás megszűnik, és a vízben oldódott klór kiválik, és összegyűlik a zuhanyfejben. Ez ellen nem tudom létezik-e megoldás - mármint a magas klórtartalom csökkentésére. Azt a vizet használod, amit kapsz.
zimmeritVálasz erre
2012-09-04
19:03:29
#32720
Nem teljesen ide tartozó téma, de van valakinek tapasztalata zuhanyfejekről - itt nem a kézizuhanyra gondolok, hanem a falból kiálló cső és azon egy zuhanyfej dologról - ugyanis két éven belül a harmadik "fejegységet" kellett megvennem. A második egy kínai gagyi volt, itt fogjuk rá, hogy ezért (bár tök masszívnak tűnt), de az első TEKA márkájú drágaság és mindkettő ugyanúgy halálozott el - egyszerűen szétnyílt a zuhanyfej oldala/teteje. Létezik, hogy a nyomás viszi szét, de hogy a rumcájszba, mikor a kézizuhany (ugyanazon a szerelvényen) vidáman operál tovább.
2012-07-17
11:25:09
Előzmény: szocsmarci #31602#31604
Köszönöm, de ez egy "ideiglenes" mérés, a fokozatos felfűtés alatt akarom nézni a visszatérő vizet is, nemcsak az elmenőt. Nem akarom ezért most elkezdeni szétszedni a csövezést. Ezt is felírom a listára, amiket egy esetleges későbbi szétszedéskor meg kell fontolni. Vagy teszek rá elektronikus hőmérőt, amit jól hozzá lehet rögzíteni és le lehet szigetelni.

szocsmarciVálasz erre
2012-07-17
10:48:23
Előzmény: hAnd #31597#31602
Szigeteld be a csövet, és a hőmérőt, úgy, hogy csak a kerek számlap látszon ki. "Házi" pontossághoz ez is bőven elég. Ha pontosabbat akarsz, vakkor léteznek hővezető paszták, pl.: www.shop.traconelectric.com/product/VKP = 3380ft/250gr. De olcsóbb merülőhüvelyes hőmérőt venni, és azt beépíteni. Én a helyedben nem foglalkoznék ezzel, a látott értékhez hozzáadnék 3°C-t, és ennyi.
2012-07-17
07:08:16
#31597
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogyan javíthatnám a rugós rögzítésű kerek hőmérő pontosságát. Ennek a hátán van egy csavar, és gyakorlatilag csak ez ér a csőhöz, miközben az egész fém hátlap a levegőben van és hűl. Létezik valami erre kitenyésztett hővezető paszta, vagy hogyan másképp lehetne növelni a hőátadó felületet?
szocsmarciVálasz erre
2012-06-26
18:43:01
Előzmény: tthom #31089#31101
Nem hiszem, hogy a nyomásal van a gond. A horganyzott acélnak 1/2" a legkisebb mérete, ez az ötrétegű csőből 20x2-esnek felel meg, aminél nagyobb egy lakásba nem is kell. Másrészt ha kisebb áramlást akarsz, akkor le lehet fojtani a vízóra körüli szabályzó szeleppel (ha nincs, akkor a golyóscsappap is lehet kicsit fojtani).
Szerintem egy leszkadt szeleptányér, vagy valami más szerelvény okozza a zajt. A helyét lehet pontosítani a megfelelő csaptelepek nyitásával , hallgatozással.
2012-06-26
14:25:03
Előzmény: pali #31082#31089
pali,

nem, sajnos nincs ilyen, ki van nyitva minden.. Valahogy maga a hálózat viszi a hangot, zúg..
2012-06-26
12:36:10
Előzmény: tthom #31071#31082
Szia tthom!
Nálam a melegvíz lett egyszerre csak hangos. Keresgéltem az okát és a kazán bemenőjénél lévő szeleppel játszott a gyerek. Teljesen kitekertem és máris halk lett.

Nincs nálad valamilyen fojtás a rendszeren? A fő elzáró csapok teljesen nyitva vannak?

Üdv: Pali
2012-06-26
12:00:45
Előzmény: plaszlo #31075#31080
plaszlo,

hát, akkor ennyi.. Vízhozam kell, megyünk füldugóért. :)
2012-06-26
11:08:41
Előzmény: tthom #31071#31075
Vésés nélkül csak főági nyomáscsökkentővel tudod halkabbá tenni. Ez persze hozza a gyengébb vízhozamot is.
2012-06-26
10:53:45
#31071
Üdv,

van valakinek ötlete arra, hogy egy meglévő vízhálózatot miként lehetne csendesíteni? Bármelyik csapot is nyitjuk ki, zúg szinte az egész, nagyon hangos az egész házban. Régi 20+ éves szerelés, acélcsövek valószínűleg, semmi műanyag. Vagy esélytelen, amíg nem cseréljük műanyagra nem lesz jó?

Volt már közben csapcsere is itt-ott, attól nem változott semmi. Átfolyós vízmelegítő van, ha az számít bármit is... Bár, hideg-meleg, mindegy..
2012-06-04
07:37:01
Előzmény: zsezse #29874#30142
Megfontoltam a javaslatodat, és az alakíthatóság miatt rézzel kezdtem el a rendszert. Megnéztem pár youtube videót a forrasztásról, elolvastam könyvben, egész jól sikerült. A problémák a teflonos menetes kötéseknél vannak, nem a forrasztásoknál.
Köszönöm a tippet!

2012-05-28
22:41:38
Előzmény: hAnd #29872#29874
ja, akkor sorry, en azokra gondoltam hirtelen. azokban nem vagyok otthon.
en rezzel szereltem, nekem nem sok cso kellett, idom annal tobb!
a preselest en special azert nem szeretem, mert kesobb ha modositani/javitani kell akkor az idomokat dobhatod ki. a forrasztott rez idomokat szet tudod szedni es ujra felhasznalni:) persze ez nem feltetlenul szempont.
2012-05-28
21:27:34
Előzmény: zsezse #29871#29872
Köszönöm a tanácsokat. Nem tudom, egyről beszélünk-e, de én a szénacél alatt nem a "régimódi" vascsöveket értem, hanem a vékonyfalú, kívülről horganyzott, préskötéssel szerelhető rendszert. Ezek belső fala is túl érdes? Nekem ezt azért ajánlották, mert az idomok sokkal olcsóbbak, mint az ötrétegűhöz valók, a legolcsóbbak a forraszthatő réz idomok, de ott meg a cső drága. Ez a vékonyfalú szénacél lenne a középút: olcsó cső, középdrága, préselhető idomok.


2012-05-28
19:51:17
Előzmény: hAnd #29864#29871
hand

a muanyag csonek tobb hatranya van:
tartos 95 fok felett deformalodik, igy a megforrast nem szereti
szerelni "nem szep",
ha jol tudom viszonylag dragak hozza az idomok is.
viszont hosszu szakaszokon ahol esetleg lehet/kell hajlitani ott szerencses lehet.

a regi vascsoveket viszont en mar nem ajanlanek, mert annak a belseje nem sima, lerakodasokat jobban tamogatja.
szerk: te nem erre gondoltal, hanem a vekonyfalu uj tipusuakra.

a vorosrez idomokat nezted?

ha ilyen keves korod lesz en megkockaztatnam a 22-es csovet is, szerintem elegendo, de 28 biztosan.

szerelni is egyszeru vele (egyszerubb, mint szenacellal)
szocsmarciVálasz erre
2012-05-19
07:41:03
Előzmény: bigmafa #29558#29585
Érdemes szigetelni, ha szigetelés van, akkor van megtakarítás is. Műanyag, vagy más közdarab beépítése nem kell, nem nyersz vele semmit. Könnyen lehet, hogy azért melegszik át a cső, mert van egy kis csövön belüli graviációs áramlás. Ezt a szigetelő közdarabbal nem tudod kiküszöbölni.
Szerintem nem érdemes ilyen kis szakaszra sok időt szánni, le kell szigetelni és kész. Amúgy ez szabvány is, nem jó nyáron sem, ha feleslegesen melegíti a házat a használati melegvíz.
2012-05-18
09:14:37
#29558
Sziasztok,

Eddig villanybojlerem volt, s most, mikor áttértünk egy indirekt fűtésű tárolóra, meglepve tapasztalom, hogy a rézcsövek milyen messzire képesek elvinni a tartály melegét (még 1.5 méterrel később is melegnek érzik a cső). Az világos, hogy szigetelni kell, de valóban érdemes? Hiszen akkor még messzebb elviszi a hőt, és akkor hosszabb, szigetelt szakaszon hűl majd a rövidebb szigeteletlen helyett. Nyernék vele bármit?
Mi erre a jó megoldás? Gondoltam valami műanyag közdarab beiktatására a tároló csonkjainál, de nem vagyok meggyőződve hogy ez olyan zseniális megoldás lenne...
Más hogy csinálja? (a vízszerelőktől inkább nem kérdezem meg, finoman szólva nincs mérnöki vénájuk)

Köszönöm!

szocsmarciVálasz erre
2012-04-23
15:16:29
Előzmény: zsezse #28810#28829
Átnéztem a Grundfos kínálatát kora reggel. A Liftaway B40.1-be egy tartály, sima KP150 szivattyút kell bele tenni, és máris alkalmas szennyezett + szürke vízhez. A KP150 a TG (Tesco Gazdaságos) jobb minőségű változata rozsdamentes tengellyel, köpennyel, motorpajzzsal és járókerékkel. A tartály tartalmaz egy gumibevonatú rozsdamentes acél visszacsapó szelepet, és egy szűrőt is. Kikötés a szemcse és szálmentesség.

De mintha a Grundfos tartály nagyobb lenne 30 literesnél, 80-100 literes lehet.
A bemenő szennyvízet szűrd meg egy megfelelő méretű szűrővel, hogy a megfogott hajszálakra fennakadt szappannal is megbírkózzon.

A Grundfos KP150 maximális szemcsemérete 10mm, a Te általad említett TG 35mm-erével szemben.
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva