English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
payagyerekVálasz erre
2011-01-13
23:28:27
Előzmény: takyka #10678#10680
Taky bátyó!
Van annál olcsóbb is: LEO XQM-60. Normális boltban ez 8500Ft. Miliméterre pontosan ugyanez, csak zöld. Én is őket használom, kútban.
De!:
Ez csak 1 fázisúban van. Vagyis nem tud menni a frekiváltóról.
Ráadásul:
Hangosak. Bizonyos fojtás mellet, már sivalkodnak, mint a vágási malac. Nagyobb fojtásnál, üvöltő gázturbina hangja van. (A turbina-turbinaház felépítése miatt.)
Mindemellett, én is sokallom. Csak a sufniban végezné! Mondhatni, hogy oda, igen brutál!
Helyette, sima fűtési kergetőszivattyú is megteszi. A 30-50-70W-os lépésekkel, remekül beállíthatod. Bár -tartok tőle- 30W-nál, soha nem lesz föntebb véve.

Már bocs, de csak azért beszélnélek le róla, mert tudom, hogy úgysem bírod használni.
(A LEO a kutamban, 1m3-t nyom úgy, hogy szakított vízoszlopot kell szívnia és nyomnia. Ha ez bekerül zárt vízkörbe, akkor úgy fog nyomni, hogy még a szomszéd is hallja majd a víz üvöltését a csőhálózatban.)
macko003Válasz erre
2011-01-13
23:14:00
Előzmény: villam64 #10677#10679
villam64,
Csak egy ötlet, azért hozzuk fel, hogy "vitatkozzunk". Mivel még nem próbáltam...
Szivattyú kell, kábelezés kell, esetleg érzékelő, egy időzítőbe nem halok bele, hogy kipróbáljam (max jó lesz másra).
Illetve ha jól emlékszem valahol azt olvastam, hogy a csöveket érdemes szigetelni, a hideget a páralecsapódás miatt, a meleget a hőveszteség miatt, így kevesebbet főt a fal.
2011-01-13
22:56:03
Előzmény: Dejoe #10676#10678
Nézd meg az árát, majd az adatlapját. Jelenleg az az elképzelésem, hogy a pk60-at egy frekvenciaváltóról hajtom meg (van otthon elfekvőben). A frekiváltóval szabadon tudom szabályozni a fordulatszámot 0-névleges között. Le tudom követni a kazán teljesítményfelfutását is. Persze, ha valaki azt mondja, hogy ez a szivattyú ezért, vagy azért nem jó, akkor szívesen fogadok más (hasonló árfekvésű) szivattyúra javaslatot.

T.
villam64Válasz erre
2011-01-13
22:36:50
Előzmény: macko003 #10671#10677
macko003
Azért javaslunk, hogy mások is használhassák. A nyári keringtetést azért vetem fel, mert a meleg lakásban keringtetsz forró vizet a falban. Így, amikor nem kéne fűteni, akkor is fűtesz. Nyáron ezt látom feleslegesnek. Engem például a 26 fok már zavar, a 20 meg kevés.
2011-01-13
22:19:30
Előzmény: takyka #10675#10676
Jól értem, ilyen szivattyút (pk60) szeretnél berakni HMV cirkulációhoz/nak ???
Nem túl nagy (teljesítményű) ez oda ??

A grfosnak van - biztos a többinek is - a fűtési 25/60-as hoz hasonló méretű, de rozsdamentes anyagból szivattyúja.
Az nem lenne jobb oda ???
2010-12-30
20:25:51
Előzmény: gabi0219 #10081#10083
Típus megjelölés nélkül nem nagyon megy :(
gabi0219Válasz erre
2010-12-30
20:16:33
#10081
Sajnos nem tudom
Már nem vagyok ott
Annyi hogy nincs rajta fokozatállító
25-40 vagy 25-50 vagy 25-60
de a 25 az biztos
és 100 Wattos
2010-12-30
19:51:45
Előzmény: gabi0219 #10076#10078
A típust (betűk és számok is számítanak) olvasd le légy szíves.
gabi0219Válasz erre
2010-12-30
19:39:27
#10076
Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy Grundfos 100W-os keringető szivattyúnál van 8 pont ezek közül a az 1. és a 2. össze van hidalva
A kondenzátor kiesett a súlyánál fogva

Én megkérdeztem az egyik haveromat hogy hova kell vissza dugni
azt mondta 6 és 8
megy a szivattyú
kerestem a neten leírást és ott a 4 és 8 pont közt van
felhívtam a havert azt mondta az nem baj mert ezzel csak a sebességet állítjuk be kárt nem csinál

Valaki aki ismeri ezeket kérem írjon és nyugtasson meg!

Gabi
2010-12-13
15:24:56
#9697
Rike,
őszinte leszek, fogalmam sincs mi működteti, feltételezem a hálózatról kapja a delejt (boccs Sándor), több mint 3 éve megy, azóta nem piszkáltam. Valahol láttam a leírását, majd előkeresem. Lecserélhetném egy egyszerű mechanikusra, de mivel 0.5 C fok pontossággal szabályoz, ez már visszalépés lenne.
2010-12-13
15:18:32
#9696
Sándor,
eddig manuális módban használtam az előbb leírtak miatt, mivel nem tudok minden napra alkalmas programot szerkeszteni. Így egyszerűbb, elmenetel előtt beállítom 18 C fokra, ha meg hazaérünk úgyis szellőztetés, majd beállítom a szükséges értékre. Ezen kívül lekapcsolni szoktam, ha időlegesen nincs szükség a fűtésre. Gyanítom kontakthibás lehet, mert kocogtatásra eltűnik a kijelzőről minden, de lehet az üzemmód átkapcsoló rossz már, mert az mechanikus. Korábban már játszott hasonlót, akkor 21.5 C fokra állt be magától, ez meg pazarlás, már megszoktuk a hűvösebb 19.5-20 C körüli értéket.
Bosszant a dolog, nyáron akartam öntanulós hőfokszabályozót venni, ami a lakás fűtési viszonyait megjegyezve kisimítja a kilengéseket, de másra kellett a pénz és mivel akkor még nem volt baj vele, későbbre halasztottam. Nagy baj nem történik, ha leáll a fűtés, már nem hűl ki olyan gyorsan a ház, mint régen, de a hörcsög nem szereti a 18 fok alatti hőmérsékletet, nem akarom megfázzon az öreglány.
2010-12-13
15:06:38
#9695
Plászló!
Nézd meg az elemeket,a termosztátban!Jártam már így,két nap után jöttem rá és addig nem is jelezte ,hogy lemerült,bizonytalan volt a működése nem mindig húzott be a relé.

Üdv!
2010-12-13
11:28:07
#9690
Ez egy 10 éves Ferroli Domina C24E kombi kazán. Kicsi a ház a kazánhoz képest, hamar fel tudja fűteni a vízkört elérve a beállított 65 C fokot, majd leáll a fűtés, visszahűlés után újra bekapcsol, míg a termosztát le nem állítja a fűtést. Nagyjából úgy működik, ahogy Sándor leírta, ha lekapcsol a termosztát, leáll a keringtetés is, majd egy idő múlva megint elkezdi keringtetni a vizet, minden indulásnál egy kis időre bekapcsol a fűtés, kb. 20-30 másodpercre, majd csak keringteti a vizet.
Az alaplángot (begyújtási/I. fokozat) még nyáron állítottam kisebbre, mert nem lehetett normálisan zuhanyozni, vagy leégetett, vagy hideg volt a víz, nem tudta eléggé visszaszabályozni magát a nyári melegebb hálózati vízhez és az igényinknek megfelelően. (HMV -nél bekapcsol az I. fokozat, majd pár másodperc múlva a II. fokozat, utána pár másodperc múlva elkezdte visszavenni a gázt, de mivel már túlfűtött le is kapcsolt, majd kezdődött elölről.) Nincs még nálunk csatorna, nem lehet szabadon csobogtatni a vizet.
Még a szerelő húzta fel nagyon a lángmagasságot, hogy biztosan begyulladjon, mert mindig letiltott a kazánelektronika időtúllépés miatt. Az égőfej kitisztítása helyett ez volt a gyorsabb megoldás, de miután rendesen kitisztítottam, már kis lánggal is biztosan begyúlladt, nem volt vele tovább probléma.
A lángmagasságot bizonyos korlátok között "hivatalosan" lehet állítani (nem buhera!), a szükséges gáz-levegő arányt az égősor keverőfejének biztosítani kell, mivel több fokozat és azon belül szabályzási tartománya is van.
Mivel sokat olvastam itt a nem kívánt kondenzáció negatív hatásairól, ezért gondoltam a hideg idő miatt megemelem a nyárra beállított lángmagasságot a kondenzáció elkerülésére. Szerintem csak fűtésre a mostani teljesítmény fele is bőven elegendő lenne, de mivel kombi kazán................ez van. Így magasabb hőfokú a füstgáz, a hálóban már hallani is lehet, ahogy a fém kémény pattog a felfűtésnél, majd a leállás után, eddig csendben volt. Megmérni nem tudom a füstgáz hőmérsékletét, nincs ilyen tartományú hőmérőm :-(. Lesz majd időm, megnézem a becsatlakozó kéménycsöveket, meg a kémény aljában a kondenzvízgyűjtőt, hátha látok valamit.
A szivattyú teljesítményének visszavételével alig hallhatóvá vált a keringtetés, viszont rendesen fűt továbbra is, nincs nagyon végén lévő hideg radiátor. Minden bizonnyal az enyémnél jóval nagyobb fűtőkőrhöz illene a III-as fokozat, a thermofejes szelepek így is tovább csökkenthetik a fűtőkört. Most viszont a termosztát kezd szívatni, a manuálisan beállított hőfokot önhatalmúlag visszaveszi 10 fokra, csak nézek, miért lesz egy idő után olyan hideg a házban. Programozható elektronikus termosztát, de manuális módban használom, mert sosem egyforma két nap, ha későn érünk haza, minek fűtse feleslegesen a házat.
2010-12-13
10:15:08
#9687
Én úgy értem Plaszlo írását, hogy a kazán a beállított fűtővíz hőmérséklet elérése miatt kapcsolgatott ki-be, nem a termosztát miatt. Szerintem továbbra is a fűtővíz hőmérsékletét kellene megemelni, és a pazarló ki-be kapcsolgatást elkerülni.

T.
2010-12-13
08:48:19
#9686
plaszlo,

Látod, aki keres...

A ki-bekapcsolás esetleg nem a vízhőmérséklettel, hanem a termosztáttal van kapcsolatban, vagyis a szoba levegője gyorsan eléri a termosztáton beállított hőmérsékletet, azért kapcsol ki, nem pedig azért, mert a kazán magasabb hőmérsékletű.

2010-12-13
00:02:42
#9685
Robert,
ma megnéztem a kazánt - és lőn csoda, amit eddig nem vettem észre, mert nem is kerestem -, 3 fokozatú szivattyúja van. Ferroli-Grundfos 95/60/40 W teljesítményfokozatokkal. Most átállítottam 60 W-os fokozatba, már a kazánnál is hallható volt, hogy sokkal halkabb lett. Szerintem ez a fokozat is bőven elég lesz a ház kifűtéséhez, de most figyelem pár napig.
A másik, egy kérdés: néztem az alap lángmagasságot, amit még nyáron állítottam be. Most kicsit megemeltem, hogy a kondenzációt csökkentsem - úgy tűnik a második fokozatot csak a HMV előállításnál használja, mert amíg figyeltem a fűtést, nem kapcsolt be a második szelep. A nagyobb teljesítménnyel sokkal hamarabb eléri a beállított hőmérsékletet és így gyakrabban fog kikapcsolni. Melyik a kevésbé ártalmas a kazánnak, ha tovább ég, de alacsony intenzitással, vagy magasabb intenzitással, de gyakrabban leállva?
Most megint nem kell sokat fűteni, amíg figyeltem a pincében a működését, többször be-kikapcsolt a kazán, közben úgy megemelte a lakás hőmérsékletét, hogy azt hittem nyár van. Ha már szétszedtem, ki is tisztítottam az égősort és a hőcserélőt. A hőcserélőn a láng irányában (alul) kékes színű lerakódást találtam, felül tiszta volt (a korához képest). Ez lenne az égéstermékből kicsapódó sav hatása?
payagyerekVálasz erre
2010-12-07
09:20:41
#9500
Ezek a szivattyúk -elvileg- BLDC rendszerű, mágnes-forgórészű motorok. A hatásfok javulás azért jön létre, mert -ezen motorok- jobb hatásfokúak az eddigi, rövidrezárt forgórészű, kalickác aszinkron motorokhoz képest.
Az aszinkronok esetében a betáplált villany mágnesezi át újra és újra a forgórész vasát. Ez veszteség.
A BLDC-kben a forgórész mágnes. Ez körül táncol körbe az állórész tekercseiben a villany. Így 30-40%-al jobb hatásfokkal ketyegnek.
Más kérdés, hogy:
Eme szivattyúknál, lehet játszadozni a beállításokkal. Lehet csökkenteni az áramlást. Ami szép és jó, de vajon hasznos-e?
Pl.:
Vegyünk 1 primitív radiátoros fűtést. Ezt járassuk kis áramlással. Ekkor bemegy 60°-os fűtővíz, de csak 30° jön ki. Vagyis kukára vetettem a radiátor fűtőfelületének a felét. mivel a 30°-os aljú radiátor, már nem nagyon fűt.
Ez hőszipkás üzemben, fokozottan káros.
Evvel szemben:
Csapassuk a rendszert nagy áramlással. Ekkor bemegy 60°, de 50°-osként jön ki. Vagyis a teljes radiátorfelület ki van használva.
Hőszipkánál 4-5°K adja a megfelelő fűtőfelület-kihasználtságot úgy, hogy még nem számottevő a szivattyúzási teljesítmény.
Ergo.
Ha a fűtésrendszer tervezése, kivitelezése nem jó, akkor csak a szivattyú teljesítménye korrigálhat. Ha fajin, kis áramlási ellenállásúra sikeredett a rendszer, akkor kis szivattyúteljesítmény is eláraszthatja, megfelelő mértékben a fűtőfelületeket.
Más kérdés, hogy a régi fajta, rossz hatásfokú szivattyúk, eldisszipált hője is a fűtésrendszerbe kerül. Viszi a víz magával.
Igaz csak 1-es COP, mivel cekászként kezeljük a veszteségi hőt.
Vagyis ha 1db 100W-os szipóka, 70W-ot bedisszipál a fűtésbe, és csak 30W-al kergeti a vizet, akkor -tulajdonképp- az sem teljesen veszteségi hő.

Megint más kérdés, ha ezek a drága szivattyúk, majd 5-6 év múlva, szépen megfeszülnek. Akkor ismét szaladhatunk a boltba? (Látván a mai elektronikák igénytelenségét, ócskaságát.)
Ezzel szemben a régiek, 20 évet is elbattyogtak. (Nem wilo-ról beszélek!) Nagyobb fogyasztás, de igen ritka bolti költekezés mellett.

Persze, senkit nem akarok lebeszélni semmiről! Sőt! Inkább csak azért írtam mindezt, hogy több oldalról, több szemszögből is megközelítsük a témát.
2010-12-07
00:47:05
#9493
Többféle üzemmódban tud működni, a fűtési rendszer igényei szerint. Ez az energiamegtakarítás alapja, mindig csak annyit teljesít, amennyi igény van rá.
Ezt találtam róla:
www.vizpumpaszerviz.hu/kez.ut.%20Alpha%202.pdf

2010-12-06
20:36:16
#9483
Véleményem szerint nem az alkalmazott motor jobb hatásfoka révén éri el az AKÁR 50%-os energiamegtakarítást ez a szivattyú, hanem a szabályzott üzemmód miatt. Nagy vonalakban, mindig csak annyi vizet szállít, amennyi a beállított nyomáshoz szükséges.

T.
villam64Válasz erre
2010-12-06
20:32:24
#9482
Értelmezésem szerint a grundfos-nál a növekvő ellennyomásra csökkenti a teljesítményt. A laing solárnál a feszültséggel állítható 8-24 V között a teljesítmény.
2010-12-06
15:59:36
#9465
Plaszlo,
A ferrolimban valamilyen olasz vagy török szivattyúk vannak, de úgy néznek ki, mint a grundfos.
2010-12-06
15:08:06
#9462
Az enyémen nem láttam semmilyen kapcsolót, de majd megnézem tüzetesebben.
2010-12-06
13:24:51
#9458
Plaszlo,
Először a kazánban lévő szivattyú fordulatszámának a csökkentését érdemes megpróbálni. Én levettem a minimumra (3 állású).
2010-12-06
12:01:14
#9455
Ez tényleg jónak néz ki, de nem jó a cirkóba. Ha jól értelmeztem, ezek állandó működésű szivattyúk, a cirkó meg maga kapcsolgatja a szivattyúját. Gondolom ez meghülyítené a szivattyú vezérlését, de automatában biztosan nem tudna működni. Gondoltam arra is, hogy levenni a vezérlést a kazánról, de mivel kombi, ez sem járható út. Az enyém nem váltószelepes, melegvízvételnél azonnal lekapcsolja a keringtetést. Kombi kazánhoz nem láttál ilyen okosságot? Amikor csak simán keringteti, lehetne kisebb is a víz áramlási sebessége, csendesebb is lenne, meg a felső szint termoszelepeinek lezárásakor is elegendő lenne kisebb vízforgatás, a kazán le tudja szabályozni a fűtés intenzitását.
2010-12-02
21:55:50
#9353
Plaszlo,
Találtam ugyan szinkron szivattyúkat, de nem olyan jók, mint ez:



A Laing egyenáramú szivattyúknak is alacsony a fogyasztásuk.
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva