English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2016-05-30
19:54:01
Előzmény: Bous83 #49961#49965
Valóban ebben van valami, mert már én is mértem ilyesmit. Én inkább rosszul fogalmaztam, azt akartam mondani, hogy a szivattyú vízhozama akkor a legnagyobb, ha az ideális gyári értékekhez minél közelebb állunk. Tehát nem semmiért tesznek rá 1"-os szívó és nyomó oldali csatlakozót. Lehet ezeket szűkíteni, de saját tapasztalatom szerint nem érdemes. Arról nem is beszélve, hogy ha leszűkítem a nyomó oldalt a szivattyú hangja olyan mintha szenvedne(nagyobb nyomás előállítása miatt).
2016-05-30
09:56:14
Előzmény: Ferke #49960#49961
Az utolsó mondat végével nem értek egyet. Jómagam azt tapasztaltam és mértem (a szivattyú fogyasztását), hogy minél nagyobb energiát ad a víznek, annál jobban terheli a motort. Tehát ha nagyon lefojtom, és nagyon lecsökken a tömegáram, akkor nem hogy nő, csökken a szivattyú elektromosan felvett teljesítménye. Ha 100%-ig befogom, névleges fogyasztásának talán 20%-át veszi fel. A legnagyobb fogyasztást pedig akkor mértem, amikor kb. fél úton terheltem, azaz pl. egy 10 báros szivattyút 5 báron.
2016-05-23
20:36:15
Előzmény: Gyuri #49959#49960
Ha össze van pakolva a masina könnyen lehet hajtani ujjal a ventillátoron keresztül a szivattyút. Arra gondolok, hogy nem szorul valami? Normál esetben nem kellene melegedni. Ha a szívó oldal 1" nyomó oldal 3/4" akkor az normálisnak mondható. Mindig a legkisebb átmérőt kell venni, pl ha van a slagon egy 15mm-es szűkítő akkor csak annak megfelelő vizet fog tudni továbbítani, és csak a szivattyút terheli.
2016-05-23
18:37:16
Előzmény: Gyuri #49957#49959
Visszacseréltem a kisebbik járókerékre.
22-23 litert tud percenként.

Lecseréltem a slagot vastag merev falura 44 liter percenként :)
Ellenben ismét melegnek érzem a szivattyút.
2016-05-21
15:24:53
Előzmény: 444tibi #49956#49957
Nya
leteszteltem :)

10 perc után megtapogattam, mondom ez csak üzem meleg.
35 perc után leoldott a hővédelem. 10 perc szünet, újraindít és 10 perc járás után ismét leold...
Most nagyon forró, nincs kedvem összeégetni magamat, holnap szétkapom, és berakom a kisebb járókereket...

25-30 litert tud percenként, az szerintem elég kevés.
Mondjuk a vékony fajta slag van rajta...

2016-05-21
13:34:04
Előzmény: Gyuri #49953#49956
Mekkora ongol!! :-) :-)

A melegedes a ketto osszhatasa, kb. 70% a ventillator legaramlat hianya, sokat hut az a kis vacak.
A maradek 30% a nagyobb vizoldali teljesitmeny.
Rakd rendesen ossze es egy 20perces probauzem utan taperold.
Ha eppen meg tudod fogni, akkor meg az elfogadhato.

Nekem valami majdnem noname van, es mukodik a tulmelegedesvedelem, a tiedben is valoszinu mukodik, de inkabb ne csekkold le, ha megsincs benne.
2016-05-20
18:55:06
#49953
Nya megvan a megoldás.

Ma elmentem venni egy új járókereket.

Elvittem a sajátomat aminek az átmérője 13,2 mm és 6 vízvető borda van benne, 3 mm a rés távolság középen. kép: (
)
Pont ilyen nem volt. Az Elpumps 900 as járókerete 12,5 mm, szemlátomást kisebb. Az Elpumps 1500 as járókerete viszont sokkal nagyobb, talán 14 mm.
Mivel az 1500 as diffuzorát vettem, és azzal kompatibilis ezért azt vettem.
Hozzá tenném, sokkal több vízvető borda van benn, legalább 10 és a rés középen kb 5mm. Tehát minden paraméterében robusztusabb, nagyobb!
( www.pedrolloszivattyu.hu/szivattyuk_54/alkatreszek_66/elpumps_69/jpv_1500_vb_251500_121/jarokerek_jpv_1500_295 )

Összeraktam, és ugyan azt a problémát adta....
Szétszedtem, alá akartam rakni egy távtartót, hogy jobban belefeküdjön a diffuzor házba, de össze se tudtam rakni, mivel szélesebb a járókerék. Ekkor raktam alá egy ugyan olyan vastag távtartót, de szilikonból. Összeraktam, ekkor azt tapasztaltam, hogy ha rajta van a gravitációs nyomás a hordóból és átcsordogál rajta víz, és bekapcsolom, akkor nem csökken, hanem emelkedik a teljesítmény, de még így is gyatra....

És itt jön a csavar, és a megoldás!
Amikor elővettem a szivattyút nem volt otthon colos könyököm, ezért egy régi fali csapot csavartam be nyomó ági könyöknek a szivattyúházba. A colos részét a szivattyúba, a félcolos végére pedig a műanyag slag csatlakozót....
És ez okozta a problémát.
Miután levettem óriási nyomást produkált. Ebben a régi csapban derékszögben haladt a víz, ráadásul középen ott volt a szelepszerkezet...
Mivel ma vettem egy vaskönyököt, beraktam, és működik!!!

Kb 30 litert tud percenként.

A lényeg lényege, hogy működik.

Van egy pár aggályom, segítsetek!

15-20 percet járattam úgy a szivattyút, hogy nem volt rajta a ventilátor burkolat. A motor úgy felmelegedett, hogy a kezemet nem tudtam rajta tartani.
Mi ennek az oka?
A ventilátor burkolat hiány, vagy az, hogy az 1500 wattos szivattyú járókereke van rajta, ami sokkal jobban fogja a motort?
Ez normális? Mekkora az üzemi hőmérséklete egy 1000 wattos villanymotornak?

Lefog égni, vagy van hőkapcsoló és lefog oldani? A hamis perdolló táblán az van, hogy hőkapcsoló van benne....



2016-05-20
17:23:46
Előzmény: Gyuri #49950#49952
Nekem ugyanez van, es szinten ut,
ennek ellenere tokeletes, nyom mint a bolond.
Azert ut,mert mar gyarilag is egy rakas sz.r a muanyag kerek+ varialt a gyarto, az enyemen M8 a menet, a most kaphato jarokerekbe meg M6, es hazilag furtam fel es vagtam bele menetet. Ugy kovalyog, hogy egy helyen le kellett csiszolnom belole.

Ha minden uj lesz benne, mukodnie kene.
A motortengely ugyan nem tud hatracsuszni, de nezd meg a csapagyhazaknal, akkor lesz nagy a hezag elol.

2016-05-20
07:47:38
Előzmény: Gyuri #49950#49951
2700-ért még megér egy próbát. Még egy gagyi szivattyú is 15 ezrestől indul. Hátha sikerül. Mielőtt egyébként egy fillért is ráköltenék, megnézném, hogy a tengely nem sérült-e. Ha nincs rajta kopás, és központosan jár akkor lépnék csak.
2016-05-19
18:33:57
#49950
Szétszedtem ismét és a járókerék alá tettem egy alátétet, mert arra gyanakodtam, hogy távol van a diffuzor háztól.
Így látom, hogy sokkal nagyobb tojás van a járókerékben mint amit gondoltam.

Holnap veszek egy újat, de ha az se oldja meg, akkor elsírom magam :_(
2016-05-19
16:50:45
Előzmény: Ferke #49948#49949
Szia
A járókereket megpörgetve egy helyen üt.

Írtam a pedrollónak, nem tudják egyértelműen megmondani, hogy hamis. (Amúgy az)
Tegnap megpróbáltam kivenni az ejectort diffuzort, összetört az egész.
Ma elvittem az egész szart a helyi mindenes boltba, és kiderült, hogy az elpumps jpv 1500 al teljesen megegyezik az ejector. A diffuzor nagyon hasonló lehet, azt már a darabokból nem tudtam megállapítani.
Összeraktam az új ejektor diffuzorral, és ugyan azt a hibát produkálja.

Akkor maradt a járókerék aminek tiszták a járatai. Na most merre tovább?
Eddig 4200 Ft volt a mai kísélretezés, egy új járókerék 2700....
www.szivattyu.neet.hu/products_pictures/jpv_1500_diffsz_2.jpg
www.szivattyu.neet.hu/products_pictures/1500b_robb13.jpg
2016-05-18
06:48:03
Előzmény: Gyuri #49945#49948
Szia
A jswm 10mx az technopolimer járókerékkel van szerelve. Úgyhogy ettől lehet akár eredeti is. Nekem egyszer attól produkált ilyesmit a pedrollo mikor a járókerék betömődött egy beszippantott egérfészektől. Egy télen szépen beleköltözött az egér az ejektorházba. Egy acélos dróttal meg kell piszkálni a járókerék lamelláit, ha tiszta akkor mennie kell. De ha nyolcas van benne akkor komolyabb gond is lehet. Nem fut egyenletesen a járókerék?
2016-05-17
18:12:38
#49945
Ennek a szivattyúnak mi lehet a problémája?
Szállított vízmennyiség extrém alacsony, éppen csak csordogál.
Viszont bődületes nyomást tud felépíteni, gyakorlatilag nem tudom befogni a nyomóágat.

Gyárilag pedrollo jswm 10mx lenne, de szerintem hamis, mert nem bronz a járókerék, hanem műanyag. :(
A műanyag járókerékben van egy nyolcas...







2014-07-01
17:38:43
#46769
10 év használat után (ebből ~100 óra üzemidő) kivirágzott az esővizet átemelő szivattyúban a kondi.






UPDATE:
Kicseréltem a kondit, de sajna a motor is zárlatos :( Az már sosem fog kiderülni, hogy mi ment tönkre először, a kondi vagy a motor.
Maradt egy működő úszókapcsoló és 10 méter szerelt kábel :)

2014-04-09
19:40:20
Előzmény: 444tibi #46216#46217
444tibi,

Köszi a tanácsokat, most jól szív és jól nyom.
Kicsit meglepődtem, hogy ilyen semmi műanyagból készült a belső szerkezet...

2014-04-09
11:07:25
Előzmény: robert #46215#46216
Jól csinálod,
nincsen a műanyag alkatrész hátulján repedés, luk, sérülés, ahol a szívott és a nyomott víztér összetalálkozhat?

Ha nincs, akkor a hiba oka a kopás, nagy a rés,
engedelmeddel a te képedet töltöttem vissza, pirossal jelölt részeken ha nagy a kopás,
ez a tünet.



2014-04-09
08:25:46
Előzmény: 444tibi #46214#46215
444tibi,

A szivattyút úgy vettem ketté, hogy kicsavartam az öntvény pereméből a 4 csavart, és két oldalról az öntvények közé nyúlva egyenletesen megfeszítettem.

Az álló műanyag-rész (diffúzor?) nagyon vékony merev műanyagból készült. Azt gondoltam, hogy el fog törni. Először lekapartam a vízkövet, ami fogva tartotta, utána vékony csavarhúzóval körben haladva milliméterenként feszegettem mire engedett, és kihúztam az öntvényből. A persely még nincs elkopva.

2014-04-09
06:37:37
Előzmény: robert #46212#46214
Középen nincs tömítés, a diffuzorba forog a lapát kiemelkedő része,
ha nagyon meg van kopva, akkor cserélni kell, és a diffuzort is.
Ez akkor van, ha nagyon koszos, apró darabos szennyezett a víz.

Még egy, az első házból szedd ki a diffuzort, és sasold meg,
nálam ugyanez volt, nem szívott, csak ráfolyással nyomott valamennyit,
ki volt lyukadva a szívó ág, valszeg. kis kavicsot kapott fel. és olyat adaba..tt, hogy kitörte a műanyagot.
Az én szivattyúmnál a szívó csatlakozóba behelyezett csavarhúzónyél nyomogatása, ütögetése segít kinyomni az egész műanyag alkatrészt a házból, hátha nálad is így jön ki.
2014-04-08
07:33:38
#46212
Steig:
adott egy házivízmű, elvileg 6Bár nyomást kéne neki produkálni, de alig 2-t tud. gondoltam szétkapom a szivattyút, de még az életben nem láttam ilyent belűről.
az 1.es helyen van egy o-gyűrű tömítés és nem is szivárog ott. az rendben. a 2es helyen megjelöltnél meg nincs ott semmi. ez normális? bár ha ott lenne valami akkor meg hogy forogna a lapát? nemtudom. de nem lehet hogy aza baja, hogy ott kikopott és 'átfolyik' a cucc nagyobb nyomásnál?
szétkapva a vízmű, csak szivattyúként is ezt csinálja, szívóereje meg szinte nulla. ezt a 2 bárt is ugy produkálja ha mellete egy hordóból kapja a vizet.




R:
Kitisztítottam a kerti szivattyúmat, megint működik.





2014-01-03
15:47:03
Előzmény: 444tibi #43655#44672
"Kérdezném a T. Urakat,
a jelenleg közepes fokozatban (67watt)üzemelő WiloStar 25-6 keringetőm helyett
jó lesz a Grundfos Alpha2L 25-40?"

Magamnak válaszolok a szivattyú csere ügyében,
az Alpha 2l 25-40 közben megvételre került,
jól teszi a dolgát, ebben a nulla fok körüli időjárásban alacsony
fokozaton teljesen jól forgatja a vizet,
és eközben 9-10 wattot fogyaszt! Királyság.
Megmértem padlógázon is, 19,8 és 21,4 watt között eszik,
ilyenkor minden radiátor alja is meleg rendesen, még ez is
naaaggyon kellemes fogyasztás.
Már meg is van a terv, hogy az egész rendszert ez az 1 szivattyú viszi majd,
a Saunier cirko tavassszal teljes kiherélésen esik majd át,
néhány marék felesleges alkatrész kijön belőle, +kis elektronikai bütykölés,
és akkor a gázt is, meg a vegyest is a Grundfos Alpha viszi majd.


2013-12-19
10:13:36
#44354
H:
A problémák a teflonos menetes kötéseknél vannak, nem a forrasztásoknál.


V:
A teflonos szalagot vagy teflonos zsinórt használsz?. A zsinór jobb.


H:
Eddig szalaggal próbáltam. Az a gond, hogy 1-2 helyen az érdesítés ellenére is a tömítés elfordul betekeréskor a külsős réz meneten. Ma vettem L****E 55-öt, hátha azzal jobban boldogulok. Főleg ott fordul elő, ahol réz papára akarok horganyzott mamát tenni. A réz jól csúszik, a vas belső menetbe meg jól beletapad a tömítés. Nem nehéz tehát "megcsúsztatni" a tömítést szereléskor.
Te milyen teflon zsinórt szeretsz? Amit én vettem, kicsit drága.

V:
Amit vettél 55-öt. 1-2 menettel többet rakok rá. Sokkal jobb a szalaghoz képest. Én is sokallom az árát, de ez van.


T:
A horganyzott-réz, öntvény-réz kapcsolat problémás a Loctite 55-el is! 10-ből 8x nem sikerül nyomásállóra.

Oda nekem a kenderkóc sziloplaszt kombó vált be...


H:
Ma este csőfogóval jól felérdesítettem a réz menetet, a teflon szalagot sodorva tettem fel. Az első soron balról jobbra, áthágva a menetek falát. Majd vissza a menet árkaiban, és így tovább. Végig feszesen tartottam a sodrott "zsinórt".
Az idomok összecsavarásakor nem indult meg a tömítő "gyűrű", és ráadva a 6 bar nyomást, még nem gyöngyözik. Reggelig izgulhatok, akkor ránézek megint.

Ha folyik, jön a L***E 55, de kihívásnak tekintem, hogy anélkül oldjam meg :)

Ilyen volt a javítás előtt:




G:
újabban lehet kapni olyan réz elemeket amik gyárilag "durvított" menettel vannak, árban nem figyeltem a különbséget. az első darabnál azt hittem hibás, utána rájöttem h mind az, direkt. A menetbe bele van marva pici horony, hogy kapaszkodjon a tömités.
Én eddig "fűrészlapot", + szalagot használtam, az első réteget "sodorva", szalagként a menetbe.


P:
Én is fűrészlappal érdesítek és a hagyományos kócot (+ szilikonzsírt) használok. Ezzel sokkal nagyobb valószínűséggel tudok jó tömítést készíteni, mint a teflonszalaggal.


H:
Update:
A 4 zűrös kötésből hármat az érdesítés+teflonszalag módszerrel meg tudtam szerelni, a negyedik nem hagyta magát. Itt át kellett állnom a L**E 55-re, de azzal jó lett.


G:
LOCTITE ZSINÓR. De az a helyzet, hogy azt az egyszem merülő hüvelyt negyedszerre teflonszalaggal sikerült betekerni. Úúútálom a sima réz idomokat. Reszeltem, kapartam, fűrészeltem, végül egy köszörű kő karcolta úgy, hogy a menet sérüléseiben meg tudott kapaszkodni a tömítő.

A kóccal az a bajom, hogy láttam már kettétört réz idomot, amit a bedagadt kóc tört el. Ez lenne a legolcsóbb, hiszen töredéke a zsinórnak.

csak a sima, esztergált idomokkal van bajom. Pláne ha nem esztergált idomokba kell betekerni. A rézen elcsúszik a zsinór és nem tömít rendesen. Azokat szeretem amik már gyárilag érdesítettek. Ha kézzel kell akkor azt elég nehéz jól érdesíteni.


V:
Feltennék egy filmet neked a zsinór használatáról, ha tudnék. Túlbonyolítod. A meneten keresztben megtámasztod a bal hüvelyk ujjaddal, ha jobbkezes vagy. Majd feszítve a zsinórt, tekersz rá egy menetet, hogy visszaérkezéskor fedje a hüvelyk ujjaddal leszorított zsinórt. De ne az ujjad felett, hanem alatta. Majd a többi menetet, ahogy sikerül, úgy rátekered keresztül-kasul. 1-3 menettel többet, mint írnak. Attól függően, hogy tömítés nélkül mennyire lazának találtad a menet illeszkedést. Amennyiben az első két menetet jól megfogtad, akkor a többinél már nem kell a hüvelyk ujjadra támaszkodnod. Én a levágott zsinór végét a menet indulásához szoktam benyomni.
www.rolling.hu/webshop/pdf/Loctite/Loctite%2055.pdf


Én nem érdesítem. Jó feszesre húzom az első két menetet, keresztbe az indulón. Nem csúszik meg. Még amikor az idom betekerésekor is látszik, hogy odébb nyomta egy részét, az sem zavaró, mert a többi beszorul a menet közé. Csak az egészet ne nyomja el. Még betekeréskor is rá tudsz segíteni az üres kezeddel a tömítést megtámasztva, megfogva, hogy ott maradjon, csak a kezedre ne tekerd rá az idomot.

ZS:
a szalagot el kell felejteni! locktite fonal sokkal jobb, villamnak igaza van!
vagy sima koc + FBS paszta ;)
2013-11-25
14:49:23
Előzmény: grano #42838#43725
G:
Lassan megjön a puffer, neki kell álljak az alkatrészek beszerzésének.
Az első rögtön a fűtési kör szivattyúja.
Jelenleg ezt a feladatot egy régi WILO 25/7-es látja el, ami még a négy fokozatos fajtából való, s a 2. fokozaton üzemel. (sajnos ehhez már nem találok diagrammot, csak az újabb, 3 fokozatoshoz van a wilo oldalán).
A fűtési kör 15 db radiátorból áll, 10 db 600X1500-as, 2db 600X2000, illetve 3 kisebb ezek 600X600 körüliek. (jelenlegi méretezési hőigény 22 kW)
A Gr Alfa2-re esett a választás de, nem tudom, hogy 25-50 vagy a 25-60-asa lenne a jobb??
Nem tudom mennyire jó a túlméretezés.

ZS:
grano, nekem 25-60as alfam van, siman le tud modulalni 4-5Wig
nekem a falfutest kevergeti, olyan 7-10W kozott elviszi a hazat, ha csak 1-2 kor megy, akkor 5-8Wtal is beeri

szerintem elegendo a kisebb is, de a nagyobbal sem jarsz rosszul, ha nem sokkal dragabb.
en egyedul a kazannal hasznalom a 60-as szivattyut, 28as rezcsovon paszirozom at a V50en a vizet, II-es fokozatban (ez nem alfa)

G:
zsezse, nincs nagy difi az 50-es és a 60-as között, az "L" verzió jóval olcsóbb, de termofejes radiátorokhoz kell az autoadapt.
Amire nem jövök rá: "6H" olcsóbb párezerrel, de nem tudom miben lehet más.
Műszakilag ugyanaz a leírás szerint. Nincs hozzá hollander??


ZS:
grano
igen, van tobbfele meretben! a legnepszerubb(olcsobb) a 79 centis - mondtak.

milyen csovel szereted, hogy menetvagora is szukseged van? rezzel nem lenne egyszerubb (tudom, h dragabb:()


G:
zsezse, maradtam a sima fekete acélcső+idomok szerelésnél.
Rézzel nem dolgoztam még, meg ahogy nézem a rézből az a vastagság ami itt a 3/4-es méret már komoly péz.


ZS:
grano, a 3/4-es rezbol a 22-es cso, bar az pufferhez kicsi, akkor inkabb 28-as, annak a belseje 25-os
szerintem nagysagrendekkel egyszerubb a forrasztas, par idom alatt megtanulhato,

2013-11-04
08:27:01
Előzmény: tomasz #43113#43115
T:
Olyan kérdésem lenne, hogy a kádból kijövő csatlakozóra megy rá az 50es lefolyócső, majd ez megy bele egy 2ágú szuezba a bűzzárás és a könnyebb tisztítás végett (középlefolyó). A problémám az, hogy a kádból sokkal gyorsabban jön ki a víz, mint amit a szuez a pipacső miatt -ami belelóg- el tudna vezetni, ezért kiömlik belőle a víz. Természetesen még csak próbára van berakva, tehát bármi bontható. Az a kérdésem, hogy ezt hogyan szokták "szakszerűen" megcsinálni? Beszűkítik a kád lefolyóját, hogy lassabban menjen le rajta a víz?


G:
tomasz, ez egy régi baromság abból az időből amikor a szuez volt a bűzelzáró, az egyedi részek - kád, csap, zuhany etc - még nem voltak bűzelzárva.
Hagyd a francba az átvezetést, sőt én szuezt se tennék, hacsak a helyiség nem olyan használatú (Ha nincs állandó vízforrása kiszárad és bűzlik).
Minden részhez kell bűzuelzáró szifon és mehet a közösbe.


R:
tomasz,A kád-szifon általában 40-es szakasszal indul, ha a szuez nem tudja elvezetni a vizet, akkor vele, vagy utána lehet valami probléma.

Először is ellenőrizd, hogy a szuezben, vagy után nincs-e dugulás, szűkület, és a cső lejtése megfelelő-e.
Ha nem hozzáférhető (mert be van betonozva), akkor egy flexibilis dugulás-elhárítóval tisztítsd ki a csőszakaszt.



Ha a fenti feladatokat elvégezted, és mégis túlfolyik a szifon, akkor én a kád-lefolyó 40-es szakaszára egy 40/32-es idomból melegítéssel, ragasztással készítenék szűkületet.



A kád oldalfalára minden esetre egy szerelőajtót is tennék, hogy a későbbiekben hozzáférhető legyen a lefolyó környéke.


Granoval ellentétben én nem hagynám ki a szuezt. Egy elszabadult mosógép esetén is jól jöhet, nálatok pedig soha nem száradhat ki.


G:
robert, nálam állandóan eldugul a szuez, ha nem takarítom a mosógépből jövő szöszsöket akkor eldugul, de csak annyira, hogy épp még átfolyik.
Mosógépet nem kötnék után, max mosdókagylót.

Nálam csak akkor folyatott a mosógép ha szöszök miatt eldugult a mosdó. Azt pedig nem feltétlen szuez alkalmazásával, hanem inkább közvetlenül bekötött nagy átmérőjű elfolyóval oldom meg.

Én megutáltam egy életre, ha jövőre marad a szigetelésből mani akkor fürdőszoba felújítással a szuez távozik a méhtelepre.
A mosógépnek meg lesz külön szobája, így az is száműzetik a fürdőből.


R:
grano, Felújítások alkalmával volt már dolgom néhány problémás szuezzel, de mindig sikerült jó megoldást találni, és nyugodtabb vagyok, hogy a flexi csővel bekötött csapok és a nyomás alatt tartott mosógépek hiba esetén kisebb kárt okozhatnak.

Én azt vettem észre, hogy a lusta vízvezeték-szerelők próbálják az alkalmazásáról lebeszélni az építtetőket.

A régi, rozsdás öntöttvas szifonokban könnyen fennakadnak a szöszök és hajszálak, de a műanyaggal nincs ilyen gond.

Meg tudnád indokolni, hogy miért lenne jobb egy elfalazott (vagy szerelőajtón keresztül úgy-ahogy hozzáférhető) fürdőkád-szifon, mint egy lejtett csőszakasszal szuezbe kötött kád? Szerinted kisebb a dugulás valószínűsége, vagy könnyebb a karbantartás, javítás? Ugye egyik sem?


G:
robert, nem tudom kellett e valaha is kád lefolyót javítanom???
Szuezt takarítani annál többször.

Nem tett tönkre még soha semmit a fémharisnyás flexicső miatt elfolyó víz, mert nem volt még ilyen. Mosó-mosogató-gép sem árasztotta el minket, noha calgont tán egyszer mert venni a zasszony.
Az akit nem zavarnak az élettérben a gépészeti dolgok biztos jó néven veszi ezeket a figyelmeztetéseket.
Nekem egyre inkább heroltom van tőlük, noha szeretek velük foglalkozni.
(Épp most rakom össze, rajzolgatom a pufferhez szükséges idomokat, szelepeket, szivattyút etc).
De kifelé minden gépészettel amit csak lehet.
WC a fal mögött. Százszor nehezebb javítani ha kell. De egymilliószor jobb látvány mint a régi volt, vagy a másik ami még sima golyóscsappal nyitzár.


R:
grano, Számomra az egyszerűbb, szem előtt lévő egységek megnyugtatóbbak, mint az elfalazott bonyolultabbak, és lehetnek esztétikus megjelenésűek is. Nem akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről.


T:
Thomas, nekem ez az első u alakú törés nincs benne a lefolyó után, hanem egyből megy az 50es csőbe. Namármost a szuez utáni rész 1-2%os lejtéssel megy és egy 50es/110es Y idommal kötődik össze a wc vízszintes csővezetékével, majd "együtt" mennek ki a házból. Akkor ezek szerint a kád lefolyójának sokkal meredekebben kéne lejteni? Ez mondjuk nálam kivitelezhetetlen. Legrosszabb esetben kiveszem a szuezt és direktbe bekötöm, de igazából én kádat még nem láttam ilyen gyorsan lefolyni, szóval lehet, hogy ez a visszafordíó hiánya okozza azt, hogy nagyon gyorsan folyik ki a kádból a víz? Egy pár próbát még csinálok, a novemberi unalmas napokban elbohóckodok vele :D

edit: azt még elfelejtettem mondani, hogy a mosógép bekötésének nincs köze a szuezhez, meg úgy egyáltalán ehhez a szakaszhoz, az máshol csatlakozik a fővezetékhez.




R:
Értem.
A kádban áll a víz, az 50-es kifolyó nyomás alatt teljes keresztmetszetében megtelik, így tényleg nem sok esélye van az elfolyásnak.

1.
Ha a kád alatt hozzáférsz a kifolyóhoz, akkor két 50/32-es szűkítő idommal csinálhatsz egy szűkületet, de még egyszerűbb az 50-es csövet melegen összenyomni.

2.
Ha PVC szuezed van, akkor a befolyó csonkba betolhatsz egy tokelzárót, amire akkora lukat vágsz, amekkora szükséges.
A kupak könnyen kihúzható, ha tisztítani kell.




T:
A második megoldás szimpi! itt biztos be is fog gyűlni a kosz, de ezt egyszerűen lehet tisztítani. Jó ötlet, köszi!


SZ:
Tomasz

Ahogy olvasgatom itt az írásokat, úgy veszem észre, hogy Neked csak egy kád lefolyód van, de nincs hozzá bűzzár - hiányzik az "U" alakú törés, ahogyan fogalmaztál.
Szerintem mindenképp érdemes szifont is tenni a kádhoz. Nem olyat, mint amit Róbert linkelt be, hanem hattyú nyakast.




Ennek az a lényege, hogy a víz nagyobb ívet tesz meg a bűzzár alján, mint a tetején, ezért ott az áramlás is gyorsabb, ami miatt a koszt jobban felkeveri és továbbviszi. Ezért is hívják (hívták) öntisztító szifonnak - ami csak részben igaz, mert azért ez is eltömődhet.

Más:
- Szennyíz csőbe szűkítést nem szabad alkalmazni.
- Jó dolog a padlóösszefolyó, de nem mindenhova. Ahol gyakran van fröccsenő víz (zuhany környéke, zöldségtisztító, húsmosó, autómosó, kazánház, stb.), oda kell. Fürdőszobába szerintem nem kell. Csak azért betenni egy hibalehetőséget, hogy egy másik hibalehetőség kárát csökkentsük, felesleges. Célszerűbb a gumis flexicsöveket kicserélni hajlékony vékonyfalú acél vagy rézcsőre - ezek szoktak hirtelen eldurrani.


szocsmarciVálasz erre
2013-10-27
19:32:21
Előzmény: bbela #43005#43009
Tényleg igazad lehet. Nem ez az első tévedésem, és nem is az utolsó.
www.users.atw.hu/epeszgepesz/Rez/szakszeruszereles.pdf
Vakolat alatti szerelésnél a hőtágulásról gondoskodni kell! www.mek.oszk.hu/01100/01199/html/szereles.htm

Kép itt: www.mek.oszk.hu/01100/01199/html/image093.jpg

Tehát lehet vakolat alatt szerelni lágyforrasztással is rézcsövet.




2013-10-27
18:14:30
Előzmény: bbela #43005#43007
Én is hallottam ilyet, hogy elfárad a forrasztás,
de ha az általam 5 éve kivitelezett fűtésem is 45 évet legalább ki fog bírni,
akkor nekem ezért nincs aggódnivalóm, így 50 közelében.
Biosolar Forum  =>  Vízszerelés  =>  Vízszerelés, szivattyúk, szerelvényeklapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva