English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Pára, penész, gomba  =>  Hőhídlapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2017-07-08
09:48:40
Előzmény: zoliteso #51058#51062
A hővisszanyerős szellőztető lehet kiegyenlített, vagy túlnyomásos is, ilyen esetben lehet kémény mellett használni.
Kicsit furcsa, hogy 3 kémény is van a lakásban, ennek ellenére megindult a penész. A kémények szárítják a szobát (télen), üzemszünetben is.
2017-07-05
20:10:56
Előzmény: zoliteso #51058#51060
zoliteso,

Egyetértek Paragonnal:
külső hőszigetelés legalább a hőhidas felületeken (ami a penészedést okozó párakicsapódást szünteti meg), amennyiben ez nem kivitelezhető, akkor párátlanító (de olyan, ami hatásos, ami persze csak egyféle tüneti kezelés). Ez utóbbi tényleg fogyaszt, de tudod: nincsen ingyen leves...

Minden esetre tartsd magad távol a szélhámosoktól, pl. "hőszigetelőnek mondott festékektől" (lásd csodafesték)!!!
2017-07-05
07:21:38
Előzmény: zoliteso #51058#51059
Kedves Zoltán!
A szakértők, ha csatlakoznak ehhez a felvetéshez, biztosan meg fogják kérdezni, mennyi a fal hőmérséklete azokon a pontokon, ahol a penész megindul. Ez a kondenzálási hőmérséklet meghatározza, hogy mit kell, mit lehet csinálni. Ha nem túl rossz az eredmény, akkor megoldás lehet a párátlanító, amely igaz, hogy 200-300 W-t fogyaszt, de 10 liternyi párát kiszed a légtérből. Ha nagyon rossz az érték, valószínűleg hőhidas fal, akkor külső hőszigetelést+ ablakba illeszthető ventilátort javaslok. Ha a venti befelé nyomja a levegőt, a konvektorokat nem zavarja. Sajnos az, hogy a lakás nincs folyamatosan fűtve, rontja a helyzetet, a falak nagyon lehűlnek, megindul a kondenzáció, ezzel a párásodás.
Várjad meg, mit mondanak a szakik, de ha magamtól kellene döntenem, én a szellőztetést választanám, esetleg a ventit kapcsolnám össze egy páraérzékelővel
zolitesoVálasz erre
2017-07-04
18:21:58
#51058
Kedves Olvasók!

Magánház, kéményes konvektorok 2 szobában és egy konyhában, kéményes cserépkályha a 3. szobában. Fűtés nappalra letekerve, hiszen iskolában, dolgozni vagyunk. Amikor hazaérünk, 15-16 fokról fűtünk fel 20-21 fokra.
Ablakok: régi faablakok felújítva hőszigetelt üveggel, bemart szigeteléssel, tokok kiöntve purhabbal. Zaj, kosz, hideg kizárva.
Pára bezárva - melyet egy 6 fős család termel (mosás, szárítás, főzés, fürdés) - penész beindult.
Keresgélés az interneten: hővisszanyerős szellőztetés...király.
Nyílt égésterű konvektoroknál, cserépkályhánál nem használható, mert a ventilátor visszaszívhatja az égésterméket a kéményekből...

Hogyan tovább? Eléggé patthelyzetnek élem meg jelen pillanatban.
Ha rossz helyre írtam, kérlek segítsetek!

Üdv!
ZoliTesó
2013-07-02
09:54:23
Előzmény: sándor #41155#41157
Sándor,

"""
Ilyesmit a ferde tető alatti (cserép és a fólia/hőszigetelő anyag közöti) átszellőzésről írhattam.
Mivel ott a teljes tetőfelület egyenletesen átforrósodik, nehezen alakul ki a kéményhatás, még akkor is, ha növeljük is az átszellőző rés magasságát.

Lakáson belül, a már penészes helyeken én a teljes vakolat cserét javasoltam. Az új vakolatnak nem kész zsákos, hanem a régi hagyományos mészvakolatot, agyagmentes folyami homokból. Ezt a vakolatot csak mésszel festeném le.
A bútorokat a lehető legtávolabb javasoltam elhelyezni a faltól. Ez szerintem minimum 10 cm.

Nálunk a nappali szekrénysora a hideg északi faltól 15 cm távolságra lett már a beköltözéskor elhelyezve. Ekkora távolságnál már működik a légmozgás ventillátor nélkül is.
"""
biztos nem tetővel keverem, mert nekem is új volt a gondolat és megragadt bennem. De nem tudom kikeresni a keresővel, mert túl sok találatot ad, így nem akarok feleslegesen vitatkozni.
2013-07-01
17:57:16
Előzmény: plaszlo #41148#41149
plaszlo,

Szerintem ez nem így van. Ha nincs légmozgás, a vízmolekulák eloszlása (pára) akkor is egyenletes a szobában, ahhoz nem kell légmozgás.

2013-07-01
09:29:37
#41148
Csak érdekességképpen: ha jól emlékszem, éppen Sándor írta, hogy a távolság növelése azért nem minden esetben hatékony, mert ha távolabb tesszük a szekrényt a faltól, elindul egy intenzívebb légáramlás. Ha hideg a fal, intenzívebb lesz a páralecsapódás is, mert a megnövekedett légáramlás miatt több levegőből több nedvesség tud lecsapódni a hideg falon. Tehát a légáramlás szárító hatását felülírja az intenzívebb pára lecsapódás.
2013-06-28
16:45:45
Előzmény: st6969 #41122#41124
st6969,

Nem jelentkezik penészedés, ha a szekrény mögött a fal nem hűl a harmatpont közelébe. Mivel a szekrény mögött alig mozog a levegő, ezért ez a feladat a külső hőszigetelés ellenére sem egyszerű. Ezen az állapoton valamelyest javít, ha a faltól távolabb helyezed a szekrényt, de lehet, hogy az nem elég. Egy pici ventilátorral lehetne télen a megfelelő légmozgást biztosítani. Csak egy mini 5 vagy 12 Voltos PC ventilátorra gondolok.

Nekem is volt hasonló problémám ( http://biosolar.hu/forum/show/34814#34814 ) , akkor a kritikus részen lekapartam a tapétát és a diszperzitet és mésszel festettem. Evvel egyidejűleg járattam egy kis processzor-ventilátort is, tehát nem tudom, hogy önmagában bármelyik művelet megoldást nyújtott volna-e, vagy csak a kettő együtt.

2013-06-28
13:50:09
Előzmény: grano #41121#41122
villam64, grano
Köszönöm a visszajelzést.

A szerelőbeton és az aljzatbeton között lesz polisztirol. Igaz nem 10cm, hanem csak 8cm, lépésálló. Nem csak a falak mentén, hanem az egész szobában (17m2). Bár volt, aki azt mondta, nem lépésállót is simán le szoktak tenni, de nem merem, nehogy vmi baj legyen.

Festéshez mit javasolnátok? Kaparjuk le a diszperzitet? Mivel fessük újra?
2013-06-28
10:51:40
Előzmény: st6969 #41118#41121
St6969:
ha már egyszer bontod az alját akkor a külső falak mentén fektess le egy méter szélesen min 10 cm polisztirolt.
Sem melóban sem költségben nem extra ha az aljzatot ennyire abajgatod.
villam64Válasz erre
2013-06-28
09:03:14
Előzmény: st6969 #41118#41119
Szia

Mindenképp törekedj arra, hogy lehetőleg külső szigetelésekkel harmatpont felett legyen mindenhol a belső fal hőmérséklete, legalább 1 fokkal. Ezt segíti például a falfűtés, amit néhányan építettek. Hasonló szabályozással, mint a padlófűtés. Elég lenne szerintem a fal alsó 1 méteres magasságát becsövezni körbe a szobában. A téli szellőztetés is csökkenti a harmatpontot. Arra is vigyázni kell, hogy alulról is dohosodik a helyiség, ha nincs megfelelő kiszellőzése a padlónak. Az ismerősömnél a betonra tett szigetelés, és föléje tett fólia zárta le a betonon átszivárgó nedvességet. Mindamellett, hogy a beton is párazár más anyaghoz képest. Tehát, ha betonozol, akkor lehet, hogy sikerül más nem kívánatos irányba terelni a ház alatti nedvességet, mondjuk a falra, mert nem jó a régi vízzárás. Nálam a padló 13 fokot is mértem 21 fokos szoba hőmérséklet mellett, mert a lábazat is bevezette a hideget. Lehet szegély fűtést is beépíteni.
2013-06-28
07:45:29
#41118
Sziasztok!
Nem biztos, hogy épp a legjobb topic-ot választottam.
A leghidegebb (északi) szobát fogjuk felújítani. Kisméretű téglaház, 66-os építésű. Halszálka parketta helyett aljzatbetont kap.
Viszont a falakat is újra kell festeni, mivel a leghidegebb fal az elmúlt évek alatt a szekrény mögött bepenészedett. A külső oldali hőszigetelés bár segített sokat, de a probléma nincs megoldva. Magas a páratartalom, szellőztetünk, amennyit csak tudunk, de nem mozog a levegő, főleg nem a szekrény mögött, ami 2,4m magas (belmagasság 2,8m). Nincs közvetlenül a falhoz tolva, van kb. 5cm légrés. Ezt 10-re tervezem növelni. Ezen kívül egy aereco-t is fel szeretnék szereltetni a műanyag ablakra.
Kérdésem, hogy mi egyebet tegyek még? Szellőztető rendszerre nincs pénzem.
Ami még fontos: az újrafestést gondolom nem diszperzittel kellene (most azzal van). Mit javasoltok? Mész? Esetleg egyéb, valami megbízható penészgátlós festék?
Gondolom a diszperzitet le kellene kaparni?
Előre is köszönöm a válaszokat:
st
2012-12-12
23:39:10
Előzmény: robert #34816#36671
Sajnos a ventilátor nem ér semmit. Külső szigetelést még nem tudok csinálni egyelőre mert drága lenne, de már ilyen elvetemült ötleteken töröm a fejem. A adott a szoba, ahol olyan hideg egy részen a fal, hogy folyik rajta a víz. Olyat nem lehet csinálni hogy berakni egy kisebb hűtőpanelt valahova, ami mivel harmatponti hőmérséklet alá lenne jóval állítva, ezért oda csapódna ki a pára nagy része. Hiába szellőztetek, akkor is lecsapódik a pára ha egész éjszaka nyitva van az ablak. Semmit nem ér. Ötleteket várnék :D

Üdv
2012-10-29
14:14:24
Előzmény: tomasz #34815#34816
tomasz,

Mielőtt használni kezdenéd a ventit nem árt, ha penészölővel bepermetezed a területet.

HA nem mész alapú festékkel van a fal festve, akkor az is segíthet, ha például a diszperzitet 1 méter szélességben lekaparod a vakolatig, és mésszel javítod ki.

2012-10-29
14:09:40
Előzmény: robert #34814#34815
köszi, ezt kipróbálom, más megoldás akkor gondolom nincsen.
2012-10-29
14:04:17
Előzmény: tomasz #34809#34814
tomasz,

Két télen a képen látható 12Voltos ventilátort négy hosszabb csavarra állítva járattam egy penészedő falsarokban. Bevált, a légmozgás szárazon tartotta a falat, aminek a felületi hőmérsékletet is emelkedett.



2012-10-29
12:00:35
#34809
Üdv.

Egy szoba két sarkában olyan hőhíd van (vályogtégla), hogy a földtől a plafonig végig lecsapódik a pára a falon egy méteres szélességben, elszínezi a festést és ha nincsen törölgetve, szárítva időnként, akkor bepenészedik. Az egész ház körbeszigetelésére nincs pénz, ezen a kb pár négyzetméteres területen, ami ugye a sarkok miatt 3 falat is érint és szerintem elég hülyén nézne ki.
Hogyan lehetne ezt megoldani? Van-e erre valami más mód?
szocsmarciVálasz erre
2011-12-16
22:54:35
Előzmény: osztriga #21990#22022
Szia

A korábbi festék eltávolítása nem szükséges - páradiffúzió szempontjából. Ha látszik rajta a penész, vagy más egyéb dolog indokolja, akkor kapard le az eredetit.
Írtam, hogy garanciát nem vállalok a Dulux-os megoldásra, próbáld ki, ha működik, akkor jó. És ekkor nem kell feltétlenül lebontani a belső szigetelést, csak akkor, ha páralecsapódás van a szigetelésben. Ez a párazáró festék olyan lesz páradiffúzió szempontjából, mintha kicsempéznéd a falat. A csempén nem jut át a pára, így nem lesz ami kicsapódjon.

Mellékeltem egy fájlt. Ezen sacc/kb a falad van. A tesztfal1 (1. oldal) tartalmazza a párafékező fóliás belülről szigetelt falat, és a diagramját. (Párafékező fóliát tettem be, mivel Dulux festéket nem találtam :).
A tesztfal2 (2. oldal) a jelenlegi állapotodat tükrözi. A zöld vonal metszi a kéket, ami páralecsapódást jelent a falban, azon a ponton.
Benn hagytam minden számot, hogy lásd a program részletességét, és hogy a programba ne kössön bele senki, az nagy valószínűséggel jól számol. A légállapot és a fal rétegrendje változhat, ez az amit nehéz megmondani régi háznál.

Megjegyezendő, hogy 20C belső hőmérsékletnél és 65%-os relatív páratartalomnál már a párafékező fólia nélküli falnál sincs páralecsapódás ezen rétegrendeknél. Én 70 %-ot vettem fel.







osztrigaVálasz erre
2011-12-16
01:44:09
Előzmény: robert #21597#21992
Szia!
Neked is köszönöm a segítséget. Azóta sok mindenen változtattunk és egyelőre se penész a falon, se pára nincs az ablakon reggelente.... remélem ez így is marad!

Osztriga
osztrigaVálasz erre
2011-12-16
01:42:44
Előzmény: monolit #21600#21991
Köszönöm válaszod!

A termosztáton azóta beállítottam a napközbeni 1x felfűtést, ha nem vagyunk itthon, ha meg igen akkor amúgy is többet megy a fűtés.

Osztriga
osztrigaVálasz erre
2011-12-16
01:41:21
Előzmény: szocsmarci #21607#21990
Köszönöm a Válaszodat!

Érdekes dolgokat tudtam meg Tőled is. A szigetelést az előző lakó csináltatta, és igazat megvallva nem gondolkodtam el azon, mielőtt felújítottunk, hogy le kéne bontani. Talán a nyáron ráveszem magamat és a páromat erre a munkálatra. Sajnos a ház szigetelése kívülről nem megoldható. Egyébként a műemléképületeket is belülről szigetelik....
A szigetelt falat akkor kenjem le lemosható festékkel, olyannal amilyennel a konyhát is kifestettük (dulux konyhai festék), gondolom az alatta lévő réteget is le kéne kaparnom??? vagy nem????
A kazánom zárt égésterűre lett cserélve.

A penészirtás 2 hete megtörtént, azóta többet szellőztetek és többször van résszellőzésen nyitva az ablak. Azóta nem jött vissza a penész és a pára sem csapódik le reggelre az ablakon!

Köszönöm még egyszer!
Osztriga
szocsmarciVálasz erre
2011-12-04
13:59:41
Előzmény: osztriga #21595#21607
Szia

Megpróbálom átadni, amit tanultam az órán.

1. A páralecsapódás rossz dolog, gyengíti az épület szerkezetét; ez különösen igaz, ha megfagy a külső felülethez közel. A jég tágulása ledobja a vakolatot, porlasztja a téglát. Másfelől a penész egészségtelen, de ezt mindenki tudja.
Kétféle páralecsapódás van, ezek
a., rossz a fal hőellenállása, és már a szoba falánál lehűl annyira, hogy kicsapódik. (ez általában hőszigetelés nélküli kisméretű tégla, beton falaknál jellemző)
b., a pára vándorlása miatt, a falban alakul ki a lecsapódási pont (ez jellemző rosszul hőszigetelt falaknál, pl. belül van a hőszigetelés, kívül a tégla)


2. A páralecsapódást el kell kerülni, ami a legegyszerűbb a fal szerkezetének helyes kiválasztásával. De lehetséges a helységbe kerülő páratartalom csökkentésével, vagy szellőztetéssel.

Elsőként vegyük a falszerkezet kialakítását. Nem megyek bele a parciális nyomás témába, nem is igazán értek hozzá (csak használom a Winwattot, amiben ez készen benne van, szépen fel is rajzolja a nedvesség lecsapódás helyét). A lényeg, hogy szigetelni mindig a külső falon kell (a ma használatos szigetelő anyagokkal, tehát EPS, közetgyapot). Ha belül van leszigetelve a fal, akkor már a hőszigetelésben elkezdődik a páralecsapódás, ami visszajut a szoba belső falfelületére is a kapilláriscsöves jelenségnek "hála".

Második a belső páratartalom csökkentése. A kialakulását meg lehet előzni, ha pl. nem lakik ott senki, de ez nem életszerű. Mindig keletkezik pára (felmosás, főzés, légzés, izzadás, növények, fürdés, stb. miatt). Tehát el kell vezetni a párát, ami lehetséges szellőztetéssel (mesterséges - ez az elszívó ventillátor vagy légkezelő; természetes - ez a résszellőző, tömítetlen ablak, vagy szellőzőkürtő (a kémény is egyfajta szellőzőkürtő)).
A falon keresztül nem távozik jelentős mennyiségű pára, mert a falnak van páradiffúziós ellenállása. Ha leszigeteljük a külső falat, ez az ellenállás nő ugyan, de nem jelentősen. Ezt csak azért írom , mert szokták mondani, hogyha becsomagolják a házat, akkor a ház nem "lélegzik", ezért egészségtelen lesz a levegője, és penészedni fog. Ez nem igaz, azért lesz egészségtelen a levegője, mert általában az ablakokat is kicserélik a hőszigeteléssel párhuzamosan, ezért csökken a légcsereszám. A falnak ehhez semmi köze.

Egyik megoldásom a számodra, hogy a műanyag ablakoknál van egy résszellőző funkció. Általában ilyenkor 45fokba felfelé kell állítani az ablak zárját, ilyenkor kicsit elenged az ablak a tömítéstől. Olyan érzés, mintha hibása működne az ablak, és ki akarna lazulni. A bukó és a nyíló állás közt van fogantyú állása. Mi éjszakára is úgy hagyjuk, így csökkenthető, hogy az ablakon follyon le a pára, ami folytán az ablak penészes lesz.
Lehetséges még ablakba építhető résszellőzők alkalmazása is (Helios vagy Aerecco) + egy kis elszívó ventillátor a konyhába vagy a WC-be.

Másik javaslatom (de ezért semmi felelősséget nem vállalok), hogy fesd le magas páradiffúziós ellenállású (magyarul mosható) festékkel a BELÜLRŐL HŐSZIGETELT falat (csak azt). Ekkor nem megy pára a falba, tehát nincs ami lecsapódjon. Ha jó a belső hőszigetelés, akkor valószínű nem fog lecsapódni a pára a felületére (de kíváncsi vagyok, milyen az a "jó szakember", aki belülről szigetel). A megfelelő szellőzés ekkor különösen fontos. A falnak lehet hogy kell 2-3 hónap is, hogy kiszáradjon.

Az igazi megoldás a külső hőszigetelés, és résszellőzők alkalmazása egy gravitációs szellőző kürtővel (sima cső a tető fölé).

A penészgátló, gombaölő stb. festékek nem jelentenek végleges megoldást, addig tarta hatásuk, ameddig a benne levő hatónyag, egy perccel sem tovább.
Mellesleg remélem, hogy zárt égésterű a kazánod, műanyag ablakhoz az kell.

Szőcs Márton


Hőhíd RECOMMENDED


2011-12-04
11:15:11
Előzmény: osztriga #21595#21600
Gyors, ideiglenes megoldások.

1, Mészfesték alkalmazása.

Megszáradva is lúgos kémhatású, a gomba nem tud megtelepedni rajta. Kapható teddyzhető kivitelben is, amelyet te is fel tudsz hordani. A diszperziós festékek alá felvitt glettréteg gyűjti össze a párát, az okozza a gombásodást. A gomba tömény Hypoval távolítható el. Elölése után el kell távolítani a falfelületről!

2, programozható termosztát, napközbeni (déli)1-2 óra ráfűtéssel.

Ezzel szinten tartható a lakáshő. Ha nincsen hőn-tartás hiába fűtesz fel estefelé, -a falak hidegek maradnak- bár a szoba hőmérséklete számodra megfelelő, így a pára kicsapódik rajtuk.

3, Kapható már egy-két nagyáruházban optikai kábeles endoszkóp, amely világítással is fel van szerelve.

Ezzel a karton mögé lehet nézni. Egy kisebb lyuk fúrása elég a használatához.
2011-12-03
23:24:35
Előzmény: osztriga #21595#21597
osztriga,

Magad is látod, hogy az probléma oka a hőtechnikailag gyenge falakban keresendő. Ezért megoldást csak a falak utólagos külső oldalon történő teljes felületre kiterjedő hőszigetelése és a szükséges szellőzés biztosítása jelentheti.

A fokozott légzárású ablakok beépítése, és a régi (gondolom nyílt égésterű) állandó légcserét biztosító kazán újabbra (zárt égésterű) cseréje miatt megszűnt minden légáramlás, az időnkénti szellőztetés pedig nem elég.

A belső oldali hőszegetés nagyon drága, felfordulással jár, és a csatlakozó falak valamint födémek mentén nem hozza a várt eredményt.
Ugyebár a jelenlegi szakszerűen kivitelezett részleges szigetelés sem oldotta meg a problémát.

Mérned kellene a relatív páratartalmat a lakásban, ami alapján ki lehetne alakítani a penész elleni hadviselés taktikáját. Az is lehet, hogy a páratartalom nem magasabb, mint 50%, ekkor a levegő szárítása nem javasolt.

Átmenetileg segít, ha folyamatosan fűtötök, nem szakaszosan, a fürdőszobában és a konyhában pedig az egyik ablakból óvatosan kihúzzátok a gumi tömítőszalagot. Ha néhány hét után nem romlik tovább a helyzet, akkor talán résszellőzők beépítése és a folyamatos fűtés segít. A folyamatos fűtés meg fog látszani az energiaszámlákon is (a gázfogyasztás nőni fog).

A páratartalmat rendszeres időközönként mérjétek az összes problémás helységben.


Megjegyzés: A penész spórái nagyon veszélyesek, csúnya betegséget okozhatnak, ezért a meglévő foltok kezelése is odafigyelést igényel. Ha szárad, akkor nem szabad lesöpörni, be kell fújni penészölővel, és nedvesen letörölni, de ez rá van írva a különböző vegyszerek flakonjára is.

osztrigaVálasz erre
2011-12-03
21:16:13
#21595
Sziasztok!

Penészesedés a problémám. A helyzet (kicsit hosszú lesz):
Tavaly költöztem a lakásba (2. emeleti), ami a '80-as évek elején épült, téglaépítésű vegyítve panel elemekkel (ennél jobban nem tudom megfogalmazni, bocsánat). A ház vakolata kívülről sajnos mállik (társasház így a külső szigetelés/vakolás sajnos problémás)
Ablakokat cseréltettem minden helyiségben. A hálószoba és a fürdőszoba a problémás, (egyelőre remélhetőleg csak ez). A fürdőben kifejezetten fürdőszobai-konyhai dulux festék lett kenve, de mivel a falak nagyon hidegek, akárhogy is fűtünk a fürdésnél kicsapódik a pára a csempén és a falakon. Szellőztetni persze szoktunk. Itt sajnos az ablak felett szórt fekete penész jelent meg és az ablak szilikonozott részén is.
A hálóban, ami sarok szoba az előttem lakó - állítólag szakemberrel, 3 éve - gyapottal leszigeteltette a külső falakat, s gipszkarton került eléje. A két külső fal találkozásánál (mindkettő szigetelt), a plafonon a sarokban megjelent zöld penészcsoport, elszórtan virágszerűen. A falon még nincs.
Reggelente az ablakon lecsapódott víz keletkezik. Az ajtót nem zárjuk.
Ebben a szobában éjjel kb 19. fok lehet, de reggel 1x fűtünk, majd napközben ha otthon vagyunk, de amúgy csak késő délután és este. Kombi gáz cirkónk van, nyáron lett cserélve...
A lakásban a hőmérséklet általában 20,5-21 fok között mozog ha otthon vagyunk, de ha nem akkor nyilván nem fűtünk és kb 18,5-19 fok van. Szellőztetünk rendszeresen, naponta 1x vagy 2x.
Konyhában szag és páraelszívót használunk ha főzünk.
A lakás leghidegebb része a fürdő és a hálószoba, illetve a gyerekszoba, amit nyáron belülről szigeteltünk inhemiwa-rendszerrel (a külső falat).
A előttünk lakónál ez a fal penészesedett, de azt mi lekezeltük, újravakoltunk és a fürdőben is eltávolítottunk a csempéről a penészt.

Tavaly télen nem volt semmi gond (pedig akkor ott szárítottuk a ruhákat), nem penészesedtünk. A problémás hálóban a külső falakra nincs szekrény rátolva, most nem szárítunk bent ruhát, nincs növény.
Kérdésem, mitől indulhatott el a penészesedés? Miért kétfajta jelent meg? Fekete és zöld??? A penész nagyon egészségtelen...Aggódom hogy a gipszkarton mögött már minden penészes lehet. Mennyi esély van erre?? Bontsam ki az egészet, amit most télen nem igazán szeretnénk.... van esetleg vmi kímélőbb módszer amivel fel tudnám mérni a helyzetet?? Mit tanácsolnak mit tegyek?
Köszönettel:
Osztriga



Biosolar Forum  =>  Pára, penész, gomba  =>  Hőhídlapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva