English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-10-25
09:39:56
#8372
topikj!

Biztosan át fog keringeni a kazánon, ami a teljesítményének megfelelő hőleadóként fog viselkedni amikor nem megy a tüzelés a maximumon.
Ez a lehetőség még a Robert által ajánlott verziónál is bekövetkezik.

Miért nem választod szét radikálisan a működési fázisokat?
Például:
- Kazán és a fűtéskörök. Kizárt dolog, hogy egy átlagos ( a lakás fűtés igényéhez méretezett) kazán ne tudná órákon keresztül csak a lakást kiszolgálni. A tárolás ilyenkor nem szükséges és lehetséges.
- Csak a tárolót fűtöd, de azt ezerrel. Kérdés a kazán és a tároló mérete? Egy nap betárolt hőmennyiség előnnyel biztonsággal fűthető a lakás.

De, hogy a tároló feltöltését rábízd arra, hogy a szabályzók mekkora visszatorlasztást, ellenállást fognak éppen kifejteni? Nagyon leegyszerűsítve, ki akarsz spórolni néhány alkatrészt.
Miért kell feltétlenül két szivattyú a két körhöz? Nem együtt akarod őket használni? Lenne olcsóbb és álló állapotban nem áteresztő megoldás is.

Még szerencse, hogy alacsony hőmérsékleten akarsz dolgozni, de azért gondold végig a hőlépcsőket. Padlóba, falba bemenő hőmérséklet 30-40 fok. A tároló felső részében, ahonnan kivezetsz, legalább stabil 70 fok kell, hogy az alsó 30 fokkal (a visszatérő hőmérséklete!) együtt meg legyen az elképzelt betárolt hőmennyiség.
A vegyeskazánból folyamatosan 80-90 foknak kellene az előremenőbe kerülnie.
(Az eddig látott kapcsolásokkal ez nem valósítható meg, csak ha visszacsatolt kazán feltöltést alkalmazol.)
Ráadásul a kazánod előremenője periodikusan és leálláskor is visszaesik. És akkor azonnal hűteni fogja a tárolód már meglévő felső hőmérsékletét. Márpedig egy vegyes kazánt nem illik 40 fok alatt leállítani.
Ezt kellene biztonságosan és gyors működéssel leszabályoznod körönként!

Tudom, hogy a terved nagyon hasonlít a nagykazános kapcsolásokhoz. De ha azt kicsiben próbálod meg utánozni, akkor rosszul fog működni. A nagykazánok folyamatos tüzelést, folyamatos nagy hőigényt feltételeznek.





2010-10-24
23:08:20
#8369
topikj:
ezzel a megoldassal az a baj, hogy at fogod keringtetni a vizet a hideg kazanon is, mert a kazanon es a pufferen keresztul huzod majd ki a vizet.
2010-10-24
20:38:20
#8367
robert

és ha a gerincet kötöm a keveröszelepre és elötte elágazik a puffer felé valahogy így?





2010-10-24
17:48:33
#8362
topikj,

Szerintem nem lesz szükség a hőcserélőre. A kapcsolás valahogy így alakul:




2010-10-24
15:14:20
#8359
Üdv Mindenkinek!

Segítségre lenne szükségem! Mégpedig hogy a képen látható egy levakdugózott csatlakozási csonk ahová terveim szerint bekötjük a puffert. Utánna jön a höcserélö és 2 keveröszelep az egyik a padlófütéshez a másik pedig a falfütéshez (a falfütésé nem látszik)

A kérdésem az lenne hogy célszerü e meghagyni a höcserélöt vagy teljesen fölösleges?




2010-10-24
11:57:06
#8357
zimmerit,

Én átalakítanám a kapcsolást. A bojler hőcserélőt párhuzamosan kötném a radiátorokkal, thermo-szelep helyett szivattyúval irányítva a víz útját. A szivattyút egy hőmérséklet-különbség kapcsoló vezérli, a szenzorok a bojlerben (bojleren) és a pufferben (pufferen) vannak elhelyezve (S1, S2). Szerintem ez a kapcsolás egyértelmű, és nem függ a nyomásviszonyoktól.




zimmeritVálasz erre
2010-10-24
11:30:57
#8356
A bojler vmi olasz csoda, Braün 120literes, sajnos olaszul nem tudok, a neten hivatkozást nem találtam róla, tehát ez minden amit tudok róla.
A kazán azért keringet le 30 fokig, mert a másik topicban megbeszélt, kazántérbe lógatható érzékelő beszerelése még csak folyamatban van /szerelő még nem ért ide/, így meg csak egy csőtermosztát indítja a szivattyút, ami az elmenő ágon van... Azt azért tudni kell, hogy a rendszer új, csak a kazán régi, és hát még csak most ismerkedem vele, ezért félve nyúlok mindenhez, és igazából éppen csak az elvet értem, már amikor értem :)

2010-10-24
10:51:54
#8355
zimmerit:

hany literes a bojler? pontosan milyen tipus?
el tudom kepzelni esetleg, hogy a hocserelo felett van beepitve az elektromos futoszal, es az csak a felso 50L vizet melegiti.

a hocserelon normal uzemben at kellene folynia annyi viznek, hogy legalabb langyos legyen a kijovo aga. ha nem is fut, akkor biztosan nem jo a keringes azon az agon.

a kapillarist lehet, hogy csak ugy tudod betuzni a szigeteles ala, hogy finoman megfurod a kopenyt es a pur habot kipucolod mondjuk egy csavarhuzoval.
esetleg a bojler aljan nincs erre kialakitott resz? a regi villanybojlereknel van. elferne a sajat erzekeloje mellett/alatt?!

egyelore csak siman huzd le az erzekelot, hadd dolgozzon az az ag!

valasyolva a kikeringetos reszre: igen, elkepzelheto az is, hogy ha hul a kazan, akkor visszahuti a bojlert is.
de 30 fokig miert keringteted? az mar nagyon keves a radiatorokba is, a puffer teteje optimalis esetben ennel joval tobb, ha mar leegett a kazan, es a kazannak sem tesz jot a 30 fokos viz (kiveve persze, ha mar leegett teljesen)
en 50-60 foknal alacsonyabban nem jaratnam a kazant!
zimmeritVálasz erre
2010-10-24
09:53:23
#8353
zsezse, az érzékelőt hogy lehet a bojlerbe tenni? nincs kialakított hely, és erre én nem látok lehetőséget...

Ja, és köszi mindenkinek a válaszokat, ritka az ilyen segítőkész közösség.
zimmeritVálasz erre
2010-10-24
09:41:50
#8352
Bekötési rajzot majd készítek, de vhogy így képzeljétek el, hogy indul a kazán elmenő ága, aztán szivattyú, visszacsapószelep, majd jön a kisebb átmérőjű lecsatlakozás a bojler felé, és ugye a főág meg megy tovább a puffer felé. Az érzékelőt délután leveszem...
A fő probléma ugye az, hogy kísérletezgettünk, és visszaállítottuk a bojler saját belső szabályzóját középre /eredetileg fullon volt/, az elv ugye az lett volna, hogy az 50 fokhoz közelebb kalibráljuk, és így a kazán többet tudna rásegíteni. Erre tegnap este kb. 50 liter melegvizet kivettünk a bojlerből, és bumm, kifogyott, kazán cseszett rásegíteni, ehh. Azt sem értem miért fogyott ki... A visszaállítás kavarhatott be?
2010-10-24
09:24:58
#8351
zimmerit,

Iktasd ki a szelep hőérzékelőjét és mondd el, mi történik.
2010-10-24
08:43:26
#8349
rike:
nem tamogatom!
az ilyen HMV bojlerek belso hocsereloje nagyon kis teljesitmenyt tud levenni es a vegyes kazan konnyen megszaladhat ilyen esetben!
surun kellene valtogatni, ha esetleg a kazan teljesitmenyet nem tudna levenni!
szerintem a termofej zarja el indokolatlanul azt az agat, a kapillaris erzekelot kellene megnezni!
valamennyi viznek at kene keringenie a hocserelon is, ha parhuzamosan vannak kotve!

2010-10-24
00:26:29
#8348
zimmerit!

A leírásod alapján,párhuzamosan van kötve a HMV-hőcserélője mint egy radiátor,a legbiztosabb és legolcsóbb melegvized úgy lenne ha a főágba lenne beépítve egy irány váltó szelep amit a bojler hőmérséklete kapcsolna.Addig a HMV-hőcserélőjén keresztül termelne a szivattyú a pufferre,amíg el nem éri a beállított hőmérsékletet a bojler(alapállás),utána átvált pufferre és csak azt melegíti,ha közben fogy a melegvíz visszavált bojlerre.Így mindig lenne HMV,és nem is kellene az elektromos fűtést használni,csak fűtési szezonon kívül.Persze a szivattyú ki-be kapcsolását hozzá kéne hangolni.

Üdv!
2010-10-23
20:05:12
#8346
zimmerit
jo lenne latni egy vazlatrajzot a bekotesrol, hogy hogy is van bekotve.
a puffernek valoszinuelg kisebb az ellenallasa mint ennek a lekotesnek, de aezrt valamennyinek at kene folynia.
en az erzekelot valoszinuleg inkabb a bojlerbe dugnam be inkabb, nem a visszaterobe.

zimmeritVálasz erre
2010-10-23
19:21:12
#8345
Vegyes kazánunk van (fával etetjük), 500 liter pufferrel, radiátorok a földszinten, és az elmenő ágon, felvezetve a padlásra, van egy nyitott tágulási tartály. Két szivattyú van, egy a kazán és a puffer között, egy meg a puffer után, ami egy szobatermosztáttal vezérelve a raditárok felé tol az elmenő ágon. Most jön a kacifánt, a kazán és a puffer közti szivattyú mögött van egy lecsatlakozás egy Braun elektromos+hőcserélős bojler felé. A bojler hőcserélőjének bemenő ága (alsó csatlakozó) előtt van egy termofej (Honeywell 20-50 Celsiusig skálázható), aminek az érzékelője pedig a visszatérő ág tövébe van téve. 50 fokra van belőve, viszont egy dekát sem fűt... sőt úgy tűnik semmiféle keringés nincsen ezen az ágon. Azt vágom, hogy ha a kimenő ág 50 fok feletti akkor nem is lesz, viszont ma például 60fokos víz volt a kazánban, a szivattyú ment, a bojlerből meg kifogyott a melegvíz és így se moccant meg. Szerintetek hol keressem a problémát? Illetve létezhet olyan est, pl. a szivattyú még 30 fokig lekeringet, és a bojlerből inkább úgymond kiveszi a melegvizet??
2010-10-21
22:45:00
#8325
Sándor
szerintem kozi is és én is a kazánvédő szelep alatt , mondjuk az ESBE VTC sorozatra gondoltunk.
Mint most utánna néztem, HIBÁSAN
A pontos titulusa kazántöltő szelep. bár védi is a kazánt,lásd alább :-)
ESBE katalógus:
"VTC töltő szelep. Védi a kazánt (150 kW-ig) a túl alacsony visszatérő hőmérséklettől,mely kátrányosodást okoz, megrövidítve a kazán élettartamát."
2010-10-21
22:28:15
#8323
kozi
ja és a puffer töltő szivattyú "vezérlésére" azért komolyabb dolgot kéne alkalmazni, mint 1 csőtermosztát 30 fokra állítva...

2010-10-21
22:24:53
#8322
kozi
Ha nem lemez , hanem öntöttvas a kazán akkor is szükséges a kazánvédő szelep.
Nem csak a kazán "élettartamát" növeli , hanem a kéményét is, nélküle garantált a kátrány (kazánban-kéményben)!

Amúgy honeywell helyett rakhatsz ESBE VTA szelepet is, az úgy 16eft-tól indul.
2010-10-21
21:24:30
#8321
Köszönöm a hozzászolásokat,én központi szabályozás alatt egy központi keveröszelepet értek a puffer után (pl. honeywell V135 + hozzá termofej T100R)de ez bizony több tizezres tétel!Nem vagyok meggyözödve arról hoy megéri e a "beruházást".Bár lehet hogy átmeneti idöszakban mikor a "házunk "nem kér folyamatos fütést és ha kér akkor is elég rövid ideig,alacsonyhöfokot is tudnánk állitani(35-40 fok)a radiátoros körünkhöz.Igy esetlegesen habár a beruházási költség nagyobb de gazdaságosabb üzemet érünk el.
Lenne azért még egy keresztkérdésem.Célszerü e ha a telepitett kazánunk lemez,kazánvédö szelep beépitése?Vagy csak bizzam a szabályozást egy csötermosztátra amely 30 fok felett inditja a szivattyút a kazán és puffer között ez alatt pedig leállitja.

2010-10-21
20:06:25
#8319
kozi4!

zsezse és DeJoe a lényeget megválaszolta.

Én annyit tennék hozzá, hogy a család kényelme érdekében ha van lehetőséged, akkor akkora tárolót alkalmazz, hogy durván egy napi fűtés szükséglet eltárolható legyen benne.
Ha a vegyes kazánnal tüzelsz, akkor úgy is rámegy egy csomó idő és figyelem. Ahhoz, hogy esetleg a következő napon ne kelljen begyújtani, nem kell kétszer annyi munkát az előző napi fűtésbe befektetni.
Egy mai kazán megfelelő beállítással van annyira jó hatásfokú, ami már megéri az árát.
Minél kisebb teljesítményű egy kazán, annál rosszabb a hatásfoka. Lehet, hogy a gépkönyve szerint nem, de a valóságban igen. Sűrűn kell begyújtani = veszteség. Gyorsan leég, lehűl = veszteség. Nem rakható rá csak kisméretű tüzelő anyag ami gyorsan ellobban = veszteség.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kis kazánról nagyra, direktről tárolósra, tárolósból szabályozottan (ESBE) a radiátorokba, váltottam.
A fűtésköltségem most 0-15%-al (fa beszerzéstől függően) egyenlő és/vagy nagyobb, mint hét évvel ezelőtt volt.
Ezért szerintem megéri átgondolni a dolgot.

2010-10-21
10:34:11
#8312
Na közben megtaláltam honeywell V135 + hozzá termofej T100R
Igaz ez így együtt, majd 3x annyi mint a VTA....

2010-10-21
10:27:39
#8310
zsezse
Ezalatt:
"Érdemes e szabályozni a radiátoros kört a puffer után központilag "
ő szerintem a puffer utáni és radiátorköri szivattyú előtti keverőszelepre gondolt, amivel beállíthatod/maximálhatod a radiátorkörbe menő víz hőmérsékletét.
Pl ESBE VTA sorozat, vagy a "precízebben " szabályozható honeywell kapilláris termofej (tipus nem jut eszembemost)
Szerintem...
2010-10-21
00:19:17
#8305
kozi4:

>Érdekelne a véleményetek arról hogy hogyan lehetne "kiszámolni" egy adott rendszer mellett melynek a hőszükséglete adott,a puffer és a kazán nagyságát.
ha megvan a hoszukseglet,akkor az eggyel nagyobb teljesitmenyu kazan mar jo lesz.
ha "csak" ekkorat veszel, akkor folyamatosan raknod kell a tuzet, hogy a haz meleg legyen.
a pufferben el tudsz tarolni homennyiseget, ehhez azonban valamennyivel naygobb teljesitmenyu kazant celszeru betenni. igy kevesebb idot kell majd tuzrakassal toltened.
a haz hoszuksegletet altalaban huzamosabb -15 fokra szamitjak ki, tehat az ido nagy reszeben az eppen megfelelo kazan is tultermel. akarmit is csinalsz, ez, mint veszteseg fog megjelenni, ezt a veszteseget tudod a pufferben eltarolni, es nyeresegkent felhasznalni (illetve a tuzelesed hatasfokat is novelheted azaltal, hogy a nevleges teljesitmenyen jarathatod a kazant!)


>A vegyes kazán méretét hozzá tudom igazítani ,de a puffer mérete is meghatározó,nem lehet normál módon számolni hiszen a kazánunk hatásfoka jóval alatta van a faelgázosító technikával szemben,illetve a nagyobb méretű puffer már lehet hogy gazdaságtalan?

okolszabalykent 50L / kazan KW kozelitesnek megfelelo. tehat egy 30KW-os kazanhoz 1500L puffert illik tenni.
a tarolas a hoveszteseg miatt mindig veszteseg, ezert a nagyon nagy puffert nem celszeru valasztani - hiszen mire kifogyasztanad belole a vizet, kihul.
kerdes persze, hogy a puffert hol tudod elhelyezni. ha lakoteren belul, akkor a puffer hovesztesege megjelenik a hazon belul, nem vesz el.



>Tüzelőanyag szempontjából sem lényegtelen ha "szabályozottá" tett rendszer jóval többet fogyaszt esetleg.
forditva! a szabalyozatlan fogyaszt joval tobbet!

>Érdemes e szabályozni a radiátoros kört a puffer után központilag vagy elég ha a radiátorszelepekre(termofej)bízzuk a dolgot?
mit ertesz kozponti szabalyzas alatt? a legjobb eredmenyt a helysegenkenti termosztattal + koronkenti szabalyzassal tudnad elerni, de ennek eleg borsos az ara.
olcsobb es egyszerubb rendszer egy kozos szobatermosztat (ami a pufferbol kivetet szabalyozza) + termofejek a radiatorokon.

>Ha mondjuk a pufferünk nincs levédve belülről korrózió ellen javasolt e a hőcserélős leválasztás egy padlófütött kör esetén?
a pufferbol levalo darabok es egyeb szennyezodesek miatt ha azonos a vizter mindenkeppen celszeru valamilyen szuromegoldas a padlofutes kor ele (de akar a radiatorok ele is). nekem most igy van megoldva, hocserelovel, de en ossze fogom nyitni a ket kort.

remelem segitettem!

2010-10-20
21:11:50
#8302
Szép napot mindenkinek!
Érdekelne a véleményetek arról hogy hogyan lehetne "kiszámolni" egy adott rendszer mellett melynek a hőszükséglete adott,a puffer és a kazán nagyságát.A vegyes kazán méretét hozzá tudom igazítani ,de a puffer mérete is meghatározó,nem lehet normál módon számolni hiszen a kazánunk hatásfoka jóval alatta van a faelgázosító technikával szemben,illetve a nagyobb méretű puffer már lehet hogy gazdaságtalan?Tüzelőanyag szempontjából sem lényegtelen ha "szabályozottá" tett rendszer jóval többet fogyaszt esetleg.Érdemes e szabályozni a radiátoros kört a puffer után központilag vagy elég ha a radiátorszelepekre(termofej)bízzuk a dolgot?
Ha mondjuk a pufferünk nincs levédve belülről korrózió ellen javasolt e a hőcserélős leválasztás egy padlófütött kör esetén?

köszönöm a válaszokat előre is.
kozi4
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva