English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-09-07
11:21:04
Előzmény: szocsmarci #47215#47227
Melyik oldalra célszerű tenni a hőmérőket, érzékelőket? A kazán vagy a radiátorok felöli oldalra? Mi határozz ezt meg, a vezérlés helye?



szocsmarciVálasz erre
2014-09-06
12:32:48
Előzmény: grano #47216#47218
Azért szeretem az ürítőt alulra, mert így tanultam, és mindenhol így látom. A szivornyahatással is ki lehet szívni minden vizet, de a gyakorlatban az van, hogy megnyitják az emberek a csapot és kész.

Abban igazad van, hogy kicsi az esélye a koszolódásnak. De ha ki kell emelni a tartályt, vagy pédául fagyveszély miatt le kell teljesen üríteni, akkor jobb legalul az ürítő. Minden előfordulhat.

"De lakossági méretben el tudsz képzelni annyi iszapot ami egy köbös pufi fenekét megtölti?"
Esetleg: HMV tartály, nagy rendszer sok fogyasztási hellyel, de kicsi fogyasztással - mondjuk Gábor25 esetében egyik sem áll.
2014-09-06
10:44:00
Előzmény: szocsmarci #47213#47216
szocsmarci:
az iszapolo kivezetés lehet oldalt is, csak egy hattyúnyakkal le kell érjen az aljába a tartálynak. A nyomás úgy is kihozza az iszapot.
De lakossági méretben el tudsz képzelni annyi iszapot ami egy köbös pufi fenekét megtölti? Még a régi vastagcsöves rendszerekben is max 100 liter víz van, a pufi alja meg tán 50 liter.

Egy 30 lakásos társasház már más tészta, ott köbméterek lehetnek a több száz méteres csőhálózatban.
szocsmarciVálasz erre
2014-09-06
09:30:56
Előzmény: Gabor25 #47214#47215
Talán azért mert így falfülkébe is tehető, mert az összes csatlakozás elől lehet. Ha jobbos, vagy balos a bekötés, akkor is be lehet tenni a hőmérőket a 6/4"-os csonkokba. He felülről nézzük, akkor 120°-os szöget zárnak be, így neki lehet nyomni a falnak teljesen a tartályt.

Elvileg tehették volna a bal oldali csonkok mellé is a 1/2"-os sort, de Magyarország már jó ideje jobbos, és a korámánnyal senki nem húzhat ujjat - még az ilyen csalafinta rejtett dolgokkal sem.
2014-09-05
22:33:09
#47214
Nem értem mi lehet az oka annak, hogy a tartályok 90%-ánál a érzékelő/hőmérő csonkokat közvetlenül a jobb oldali csonkok mellé teszik?




szocsmarciVálasz erre
2014-09-05
19:31:35
Előzmény: Gabor25 #47212#47213
Nem tudom, miért nem tesznek a lakossági méretű pufferere alsó ürítőt. Az ipari méretűekben 2"-ost is szoktak tenni, így a leülepedett iszapot ki lehet dobatni. Ha gyártatnék, akkor tetetnék; igaz, hogy ez megemeli a tartály magasságát, mert alul el kell férnie. Talán kicsit "veszélyes" is egy kivezető csövet az aljára hegeszteni, könnyen megsérülhet. Talán elég a palástba hegeszteni, a lehető legalacsonyabb részébe, ahol még a két hegesztés közti távolság ezt megengedi.

Utólag is tudsz rá tetetni csonkokat, de jóval költségesebben. És ne feledd, hogy le kell engedni az 1000 liter vizet, ami már elvileg jó minőségű, lágy víz - mégha kicsit barnás-zöldes is lesz amikor leüríted, de oxigénben és keményítő anyagokban (kalcium, magnézium) szegény.
2014-09-05
19:19:34
Előzmény: szocsmarci #47210#47212
Azért nem terveztem rá külön leeresztőt, mert ha véletlen le kell engedni ezt megtehetem bármelyik alsó csonkon keresztül is.
A concept vagy magnet tartályokon sincs külön leeresztő csonk.
Vagy ez nem jó megoldás?
Ha most kevesebb csonkot tetetek rá, és a jövőben bővíteni szeretném, tudok rá házilag otthon tenni rá plusz csonkokat (kifúrom a tartályt, és hegesztek rá csonkot) vagy ez nem ilyen egyszerű?
szocsmarciVálasz erre
2014-09-05
08:13:25
Előzmény: Gabor25 #47209#47210
1. Úgy kell csonkozni, hogy praktikus legyen. Ha hőmérőt szerelsz be, akkor a közlekedési útvonallal szembe legyen, ha termosztát érzékelőt, akkor ne látszódjon nagyon, de azért könnyen szerelhető legyen.
2. Persze hogy kell; ha kilyukad a tartály, vagy a rosszul lett megszerelve és le kell engedni, akkor ez megtehető legyen. Különben elázik a ház, vagy eltart 2 napig, mire kivödrözöd belőle a vizet (cseppmentesen).
3. Nem kell tisztító ajtó. Ez fűtési víz, elvileg annyi kosz lesz benne, amennyi a kazánból és a radiátorokból kijön - az olajos szutyokra gondolok, ennek egy része itt fog lecsapódni, különben tiszta lesz. A HMV tartályokra szoktak tenni tisztító nyílást, de ott sem sűrűn nézegetik, hogy mi van a tartályban, mert macerás visszatömíteni.

Ha nem akarsz rá sok dugót tenni, és nem akarod bővíteni a rendszeredet később, akkor nem kell rá ennyi csatlakozó. A 7-10 csonkok elmaradhatnak. Én most szerelek a bátyámnak egyet, úgy tervezem, hogy csak két csővel kötöm be, valamint lesz rajta 3db hőérzékelő, 1db hőmérő, és egy ürítő.
Ha magamnak gyártanám így tenném. Ha nem mered csak két csővel bekötni, akkor megteheted 4-gyel is, ekkor nem 7, hanem 9 csonk kell rá.



2014-09-04
19:48:50
#47209
Mielőtt megrendelem a tartályt lenne, néhány kérdésem:
1, Van-e annak bármi jelentősége, hogy hol helyezkednek el a mérőcsonkok? Legtöbbnél közvetlenül a jobb oldali csonkok mellett vannak a mérő óráknak kialakított csonkok, de láttam már olyat is ahol a kettő között.
2, Kell-e rá külön leeresztő csonk?
3, Kell-e rá tisztítóajtó?
Csatoltam a tervet arról amit szeretnék legyártatni, szerintetek megfelel, vagy van amit másként kellene?




szocsmarciVálasz erre
2014-08-28
19:05:14
Előzmény: Gabor25 #47164#47165
1" csonkot azért írtam, mert általában 1" csővel lehet szerelni a tartályok körül. Valahol nagyobb, valahol kisebb, a 6/4" cső túlzás 30kW-hoz radiátoros fűtés esetén. Elméletileg méretezni kell, de ha pl 1" (vagy 28-as réz) a gerinc, akkor lehet nyugodtan ezzel szerelni.
Az is jó, ha megadod a concept tartály méreteit és csonkozását - de annyi csonk sosem kell. Beszélj a szerelőddel, melyik oldalra kéri, stb.
2014-08-28
18:01:40
Előzmény: szocsmarci #47145#47164
1500 literes gyárit szerettem volna, de az 1000 átmérőjével nem fér be az 1000-es ajtón, így Babóton csináltatom, ott gyártanak 955 átmérővel tetszés szerinti magasságban. Remélem az már be fog férni, esetleg a csonkok lehetnek útban, azokat meg majd beforgatjuk valahogy.
A concept tartályokon 8 darab 6/4"-os csonk van, Te azt mondod inkább tetessek rá 1"-os csonkokat?
Van ennek valami jelentősége, vagy ha megírom nekik, hogy gyártsák le egy concept tartálynak megfelelően, az is megfelel?
szocsmarciVálasz erre
2014-08-28
15:23:08
Előzmény: grano #47155#47158
Akkor ez a gyár csak Neked termel :).
2014-08-28
14:28:36
Előzmény: szocsmarci #47149#47155
szocsmarci:
nekem az ajto 110 a belmagasság viszont csak 185.
Más nem is igazán árul ennek megfelelő méretet.
szocsmarciVálasz erre
2014-08-28
09:27:15
Előzmény: grano #47146#47149
Nem vitatom, hogy a magyar termékek jók. Csak a hajam égnek áll, ha az apróságokra nem figyel a gyártó - Jelen esetben az 1000 literes tároló méretére gondolok.
2 féle befoglaló mérettel is kapható:
- 950mm átmérő,1500mm palást magasság+100mm láb
- 700mm átmérő,2500mm palást magasság+100mm láb

Gratulálok, az első nem fér be még az 1000mm széles ajtón sem (az 1000 mm a névleges méret az ajtónál!), a második meg magasságilag problémás, egy szokásos 2,7m belmagasságú házba nem fér el. Nem lehet felállítani, és nem lehet légtelenítőt sem rátenni.
2014-08-28
08:31:46
#47146
Én tőlük vettem:
www.puffertartaly-kazan.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1223&Itemid=586&lang=hu
A postás még kért 12500 pézt a szállításért.


szocsmarciVálasz erre
2014-08-28
08:01:22
Előzmény: Gabor25 #47137#47145
Jobban járnál, ha vennél inkább a boltban. Nem tudom, mennyi a kisipari gyártás költsége, de egy 1000 literes tárolót már megkapsz 100.000 Ft-ért. Ehhez jön még a szigetelés, ami gyárilag elég drága mulatság, de megéri.

Ha mégis csinálni akarsz, akkor a követzkező csonkok kellenek:
1db kimenet 1" a pont a tetejére, vagy a teteje közelébe
1db bemenet 1" a palást aljára, nem kell az edényfenék tenni, de esetleg lehet az edényfenékbe hegeszteni valahol a széle és a közepe közé
1db ürítő 3/4" pont az aljára
1db légtelenítő 1/2", ha a kimenet nem pont a tetején van
3db 1/2" hőmérő hely aljára, közepébe, tetejébe (a palástra)
1db 1/2" mérőhely a palást tetejébe - esetleges termosztátnak vagy érzékelőnek

Lehet még tartalékba hegyeszteni 1" karmantyúkat a be-, és kimenetnek a palás szélébe, vagy az edényfenékbe, ha a szerelés során kiderülne, hogy mégsem fér el a cső a lejtés vagy a légtelenítés miatt, és lejjebb/feljebb jön ki a csatlakozás.
Minden csatlakozás hegeszthető acél karmantyú legyen.
villam64Válasz erre
2014-08-27
18:42:11
Előzmény: Gabor25 #47141#47142
Nagyon nehéz így. Azt sem tudjuk, hogy mennyi ideig fűtöttek puffer nélkül naponta? A 11 radiátor nem kevés.
2014-08-27
18:28:32
Előzmény: villam64 #47140#47141
Sajnos nem tudok pontosabb értéket mondani, idén költöztünk be és még nem fűtöttünk egyszer sem, nincs tapasztalatunk.
villam64Válasz erre
2014-08-27
18:24:08
Előzmény: Gabor25 #47137#47140
A 8-10 kW pontosítást igényel. Nekem az mond valamit, hogy hány kWh fűtési energia kell naponta. Nekem maximum 7 m3 földgáz, vagy 70 kWh energia szükséges a nagyon hideg napokon.
A nagy tartály csatlakozás felesleges. A csatlakozó csőhöz illeszkedő csatlakozót érdemes kérni, mert, később csak feleslegesen drágán szűkíted a csőhöz.
2014-08-27
17:29:34
Előzmény: villam64 #47132#47137
A lakás hőigény 8-10 KWatt körül van.
A kazán 32KW-os Celsius kazán.
11 darab radiátor.
120 literes HMV tároló.
A tartály amit csináltatni szeretnék 1300 liter. Ehhez kapcsolódóan az a kérdésem lenne, hogy a tartályra mennyi és mekkora csonkokat tetessek?
Megfelelő, ha azt mondom a gyártónak, hogy gyártsa le egy concept puffer tartálynak megfelelően?
- 8 db szabadon felhasználható 6/4"-os méretű csonk a köpenytéren
- 4 db 1/2 "-os méretű csonk a hőmérők és érzékelők elhelyezésére
- 1" méretű légtelenítő csonk a tartály tetején
- 6/4"-os csonk elektromos fűtőpatron utólagos beépítéséhez(opció)

Vagy felesleges ennyi csonkot teteni rá?

A gond, hogy még nem sikerült megfelelő szerelőt találnom, volt már nálam néhány árajánlatot adni, de mind más megoldást mondott.
A radiátorokra rá sem néztek, meg sem kérdezték, mekkora a ház hőigénye, az egyik kihozná 300 ezerből a másik 600-ból.
Ezért gondoltam, hogy kicsit utánna olvasgatok, hogy képbe kerüljek milyen megoldások vannak.
Nálam még nincsenek termofejek a radiátorokon, de a Te mogoldásod szerintem nekem is megfelelne. Megkeresem a rajzodat.
Szeretném a számomra legmegfelelőbb rajzot, és egy listát az ehhez szükséges alkatrészekről, hogy mi az ami szükséges, és van értelme beszerelni.
A lényeg, hogy ha este hazaérek munkából és begyújtok előbb melegítse fel a házat, és a HMV-t, majd ha elérte a beállított hőfokot kezdje el melegíteni a puffert.



villam64Válasz erre
2014-08-26
21:00:42
Előzmény: Gabor25 #47130#47132
Én keverőszeleppel oldottam meg. Az elmúlt téli verzióban az egyik kazánvédő keverőszelep addig nem engedte a pufferre a fűtést, amíg a visszatérő nem volt elég meleg a lakás felől. Minden radiátoron thermo fej van. És párhuzamosan a hmv tároló. Amikor a termofejek elkezdtek lezárni, akkor a hmv nyitott köre maradt. Ez is átmelegedett, és ekkor indult meg a puffer feltöltése, mely a lakásban volt, és ott csatlakozott a fűtés csőhőz. Az új télre készült tervem a padlófűtés verzión alapszik, olyan, mint a Szocsmarci féle verzió. Több verziót megtalálsz a fórumozók rendszer rajzaiban. Az enyémet is.
De!
Az én lakásom hőigénye már alacsony. Az alapbekötés hátránya, hogy elfelejtik illeszteni az egyes elemeket.
1. lakás hőigénye
2. mennyi idő alatt akarod a napi hőveszteséget visszatáplálni
3. alul méretezik a vegyes kazánt, nem írtál róla semmit
4. a gázkazánhoz képest én háromszoros teljesítményű vegyest tennék kényelmi szempontok miatt, de kétszeres a minimum
5. másnál is bekötötték a pufferen keresztül a fűtést itt a fórumon, nem jött be
Az 5-ös pont alapján jó lenne a fűtésszerelőd tervrajzát látni
szocsmarciVálasz erre
2014-08-26
20:54:10
Előzmény: Gabor25 #47129#47131
Szerintem nem jó ötlet fűtésként kezelni a HMV készítést. A rajz jobb oldalán a teteje közelében van egy háromjáratú szelep (3 db csúcsában összeérő kis háromszög az egyszerűség kedvéért), be is van karikázva pirossal, és oda van írva: 30kW-ig 1", az felett 5/4". Ez egy fontos szelep, ha elmarad, akkor csökken a komfort és a megtakarítás. Szóval ezt mindenképp ajánlatos betenni, ami azt jelenti, hogy a Te elképzelésed szerint ez útán jönne csak a leágaztatás a melegvíznek. Ez nem jó, nem jó ötlet a fűtés szabályzás után kötni a melegvizet.
Ha nincs benne ez a szelep, akkor is ott van még a nyomásvisszony, jobban mondva a nagyobb tömegáram kezelésének a kérdése. Elvileg elképzelhető, hogy működőképes legyen így is, de lesz néhány hét (vagy inkább hónap), amikor nem lesz a bojlerben meleg a víz, csak langyos.
2014-08-26
17:55:38
Előzmény: villam64 #47123#47130
"Én előbb a lakás felfűtését preferálom. A pufferen keresztüli fűtéshez alacsony hőigényű ház kell, különben bukta."
És ezt hogyan oldják meg? Megkerülik a puffert amíg a ház felmelegszik?
2014-08-26
17:53:22
Előzmény: szocsmarci #47126#47129
Köszi a választ, értem akkor mindenképp a puffert kell először fűteni, és onnan megy majd a radiátorokba a melegvíz.
A HMV-t nem közvetlenül a kazánra kötnénk rá. Nálunk van egy osztó arról ágazik le a 11db radiátor, ez az osztó a pufferről fogja kapni a melegvizet, a szerelő erre az osztóra kötné rá 12. fogyasztónak a bojlert, így ugyanazt a vizet kapná mint a radiátorok. Vagyis nem külön ágon kötné rá a bojlert a pufferre. Ez így helyes?
szocsmarciVálasz erre
2014-08-26
10:44:08
Előzmény: Gabor25 #47122#47126
Ez az alap rajz, ebből szoktunk kiindulni


"A szerelő azt mondta, hogy Ő úgy köti be, hogy a kazán felemelegíti a tartályt és ebből fűti fel majd a lakást."
Kapcsolásilag ez jó sorrend, csak rosszul fogalmazott a szerelőd - vagy Te érted félre. A tartályt felülről tölti a kazán, és ott rétegződik a víz; tehát a teteje olyan meleg lesz mint a kazánból kijövő víz, az alja akár lehet hideg is. A radiátoroknak külön szivattyú kell, ami kiszívja a tetejéből ezt a melegvizet (ha van már), és már mehet a fűtővíz a radiátorokba.
Egy pár liter víz azért keveredik a tartály tetejében, és a két szivattyú közt általában van teljesítménybeli különbség is, ezért van benne pár perc késleltetés - de semmiképp nem kell megvárnod, míg az egész tartályt felfűti a kazán.

"A másik kérdésem, hogy az indirekt bojlert simán rálehet kötni az osztóra mint egy radiátort (így ugyanazt a hőfokú vizetkapja, mint a radiátorok), vagy ennek egy külön kört kell kialakítani közvetlenül a puffertől?"
Jobb a puffertől venni egy külön kört, külön szivattyúval és visszacsapóval. Ez a "hivatalos" bekötés, de itt a fórumon többen állítják, hogy egyszerűbb a kazánból közvetlenül kivenni egy kört, és fojtásnak betenni egy termosztatikus szelepet. Ennek az az előnye, hogy meglehet spórolni egy szivattyút, szerintem a hátránya az, hogy nagyobb HMV bojler kell, és ha a pufferben van még melegvíz, de a kazán már kihűlt, akkor már nem tudja fűteni.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva