English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-05-13
11:00:41
Előzmény: tompi #14295#14296
Mennyi idő alatt fűtöd fel a pufit 80/80 fokig ?
Próbáltad úgy, hogy csak a pufit fűtöd fel ? Az úgy mennyi idő ?
A visszatérő víz hőmérsékletét tudod mérni ?
Ha nincs kazánvédő szelep, az nem túl egészséges a kazán számára > kondenzáció.
De biztos kéne , hogy legyen mert különben nem tudna megfelelő előremenőt produkálni a kazán...
Ilyen a "kazánvédő " szelep:
esbe-vtc511-toltoszelep-dn32-50-c~p-10766399.html
Nincs ilyen-vagy ehhez hasonló- a kazán visszatérőben a szivattyú előtt ??
2011-05-13
10:44:29
Előzmény: dejoe #14294#14295
Mindig addig fűtök, amíg az alső és felső hőmérő is 80 C -os, így gondolom az egész tartály, 80 C-os. Persze ezután, éppen ezért mert hamar lehül,nem szoktam abbahagyani a tüzelést, hanem pakolom még, aztán mikor már a termosztát kikapcsolt, tehát a ház 20 C-os, akkor nem rakom tovább.Csak épp ez a bajom, hogy utána is szerintem hamar kihül a tartály, mert néhány bekapcsolás és már csak 60 aztán 50 és így szépen megy lefelé a pufi hőmérséklete. Aztán néhány óra és újra pakolhatom a fát. Persze ez a mostani
-10,-15 C-os hidegben volt. Később kb. 0,-5 foknál kibírt kb. 6-8 órát. De ez volt az első tél, hogy használtam.
A tartályból kijövő alsó csonkra, ami a kazán felé megy, van egy szivattyú, amit írtam és utána van egy, ha jól gondolom visszacsapó szelep (Europa 1" DN25 ), és így megy be a kazán alsó részébe. Más nincs.


2011-05-13
10:18:38
Előzmény: Tompi #14277#14294
"tartály elég nagy külömbségek szoktak lenni. Pl 70 C a felsőn és 40 C az alsón. Aztán ez kiegyenlítődik persze később kiegyenlítődik."
Ebből még nem derült ki, hogy a felfűtés után a puffer teljes keresztmetszetében 80 fokos-é !!!!

Nem írtad, de lehet csak kifelejtetted, nincs berakva a kazán és puffer közé "kazánvédő szelep" ???? Pl. esbe VTC 511 , regulus stb....
2011-05-13
09:34:00
#14292
Sziasztok!
Megjegyezném, hogy én a fűtéshez és a puffertartályhoz nem értek. Pontosan azért kérdezem ezeket az infokat a mesterektől, hogy kijavítsam, kijavíttassam a hibákat. Szóval, csak azt tudom leírni, amit mint hozzá nem értő látok.
A kazán a garázsban van 27 kw-os celsius, a tartály tőle 3 méterre van,rézcsövekkel összekötve; huzatszabályzó be van kötve a kazánra.
Mint említettem nem értek hozzá, így bocsánat ha nem mindenre tudom a választ pontosan, amit kérdeztek, illetve kicsit butuskán írom le, de ezért kérdezek, illetve ezért nem én csináltam a rendszert.
Szóval a tartályból alulról jön ki egy cső, erre a csőre a kazán elé van berakva egy szivattyú. Ezen szivattyú után, a kazán felé van még egy tágulási tartály és egy nyomásmérő, ami 1,5 bar nyomást mutat és ez, ha fűtök felmegy 1,9-ig. A szivatyút én kapcsolom be, ha akarom hogy keringesse a viezet a tartályba a kazán, tehát ha begyújtok bekapcsolom, ha leég a fa kikapcsolom. Ez egy villás dugó, melyen van egy kapcsoló. A kazánból felül kijön egy cső, ami belenyomja a vizet a tartályba, ezen nincs szivattyú. A tartályhoz van kötve egy másik tágulási tartály természetesen nagyobb. A tartály másik oldalán három csonk van bekötve van egy felül, mely magasságában van egy hőmérő. Ebből a csonkból kijön egy cső, mely elágazik kétfelé, az egyik cső a a használati melegvíz csöve mely belemegy egy 120 lireres melegvítárolóba, ezen nincs szivattyú. Ezt egy termosztát vezérli, mely a HMV tartályon van. Ez 50 C-ra van állítva. A felső cson másik elágazása egy keverőszelephez ér, mely 65 C-ra van beállítva. A keverőszelep jobb oldali csonkja megy a radiátorokhoz, a keverőszelep alsó csonkjához a fűtés visszajövő van csatlakoztatva, melyre rá van kötve egy lefúvószelep, majd egy szivattyú, melyet a házban lévő termosztát szabályoz.
A tartályból jön még ki két csonk, az alsó részen. A legalsó, mely a leeresztő csap magasságában van, megy a HMV visszatérő, melyre rá van csatlakoztatva a szivattyú és egy lefúvószelep.
A harmadik bekötött csonk a tartályba a pont az alsó hőmérővel van egymagasságban. Ez a csonk kb 50 cm után elágzik és belemegy a fűtés visszatérőbe illetve a keverőszelep alsó csonkjába. Remélem mindent jól írtam.
A vályogház falai 40 cm vastagok. A radiárorhoz menő csövek műanyagok és a padló alatt mennek, ami nem tudom le van e szigetelve. Tehát nem padlófűtésünk van, csak ott meleg a padló, ahol a csövek elmennek. Egyébként le van járólapozva. Az ablakok újak, fából vannak. A radiátorok újak.

Ennyi nagyvonalakban. Köszönöm
2011-05-12
22:05:28
Előzmény: Tompi #14277#14280
"Hogyan tudnám elérni, a legalább 12, de ha lehet a 24 órás begyújtásokat?"

Úgy, hgy nem gyujtasz be hamarabb mint a kivánt időtartam....:-)))
vagy
nem tartasz 20 fokot bent
vagy
hőszigetelsz, ami vályognál nem olyan egyszerű

Amúgy milyenek a falak ?
Van alattuk vízszigetelés?
Nem vizesednek ?>>>>> jobb hővezetés, nagyobb hőigény
HMV felfűtése, hogyan van megoldva/bekötve? Nem lehet, hogy az keveri össze/hűti le a puffer vizét.

A puffer töltő szivattyút mi-hogyan kapcsolja/vezérli?
Mikor kapcsol ki? VAn füstgáz termosztátod?

Amúgy milyen kapcsolás szerint lett bekötve a kazán-puffer-fűtéskör?

2011-05-12
22:02:26
Előzmény: Tompi #14277#14279
Tompi,

Akkor tart majd ki 12 órát tároló
a. a jelenlegi hőszigetelés mellett: ha 3 köbméteresre cseréled
b. a jelenlegi tartállyal: ha a hőszükségletet a harmadára csökkented

Egy öreg parasztházban az első verziónak nagyobb esélye van, mert a vályogból készült épület utólagos hőszigetelése sokkal nehezebb, mint egy tégla ház esetén.

Javítani biztosan lehet a helyzeten.
Ha kicsit részletezed, hogy milyen a fűtési rendszer, a padlóburkolatok, a nyílászárók, az épület falazata, állapota, alaprajza, stb... akkor ötletekkel segíthetünk.
2011-05-12
19:53:34
Előzmény: robert #14276#14277
A padlás nem lakott, ugyanis ez egy régi parasztház, így a födém deszka illetve saralt, ha jól írom. A házat már így vettük és én erre raktam 10 cm üveggyapotot a padlásra. Azt még hozzá kell tennem, hogy a pufi a garázsban van, amit szintén leszigeteétem, hogy ott se menjen el a hő. A Pufit azért tettük be mert gázból kb 400 m3 ment el egy hónapban, úgy, hogy 19 fok volt max a házban, ez természetesen együtt a melegvízzel. Igen, 4-5 óra alatt a teljes tartály lehül.Peresze, ha nincs -15, akkor 6 órát is kibír.
A pufim hőszigetelése 10-15 cm üveggyapot illetve 1 cm osb lap körbe.
Egyébként alul felül van a tartályon hőmérő és a két hőmérő között ahogy elkezd fűteni a tartály elég nagy külömbségek szoktak lenni. Pl 70 C a felsőn és 40 C az alsón. Aztán ez kiegyenlítődik persze később kiegyenlítődik.
Hogyan tudnám elérni, a legalább 12, de ha lehet a 24 órás begyújtásokat?

2011-05-12
18:54:28
Előzmény: Tompi #14275#14276
Tompi,

Télen a házad hőszükséglete mondjuk 100kWh/nap, vagyis 4kWh óránként, 5 óra alatt 20kWh.

Azt mondod, hogy ez alatt az idő alatt a tartály 80-ról 40 fokra hűl le. Ha ez a hőmérséklet-csökkenés az egész tartályra igaz, akkor 40kWh hő lett felhasználva, kétszer annyi, mint feltételeztük.

Valószínűleg tényleg nagyon gyenge lehet a hőszigetelés, de az is lehet, hogy a kazán nem fűti fel egyenletesen a tárolót, és csak azon a ponton éri el a 80 fokot, ahol a szenzor el van helyezve. Ezt egy érintő hőmérővel ellenőrizheted.

A padlás lakott? Milyen ott a hőszigetelés, miből van a födém?
2011-05-12
18:32:54
#14275
Sziasztok !
Egy kis egítségre lenne szükségem. Van egy 90 m2 es vályog családiházam, melyet egy 27 kw-os vegyeskazánnal fűtök. Van hozzá egy 1000 literes puffertartályom. Erről megy a melegvíz és a fűtés. Az a gond, hogy a tartály 80 C -ról kb. 4 max 5 óra alatt 40 C-ra csökken, úgy, hogy a termosztátot 20 C-ra van max állítva! Mi lehet a baj? Kicsi a puffer? Rossz a szigetelés? Szeretném, ha nem kéne ilyen gyakran begyújtani.
2011-03-23
08:53:21
Előzmény: villam64 #13094#13150
vegulis ugy oldottam meg, mint a regi oregek: csak egy cso megy fel a tagulasiba az eloremenobol.

2011-03-20
20:25:41
Előzmény: Hollopapa #11471#13110
Másképpen nem is tudnám.
villam64Válasz erre
2011-03-20
13:05:22
#13094
Szia Zsezse
Nem írtad, hogy a tágulásinál kivetted-e a meleg ági felmenő csövet. Ott a szivattyú működésekor mindig magasabb lesz a vízoszlop, tehát belenyomod a tágulásiba.
2011-03-18
12:20:15
#13044
Sziasztok!
Készül a pufferem. 3-as lemezbõl, 120-as átmérõvel, 4-es domborított végekkel, 2,5 m magas. Kb 2500 literes lesz. A lakatosom szerint érdemes volna lehorganyoztatni kívül-belül, így örök élet. Szerintetek érdemes-e, mert lényegesen megdobná az árát?
2011-03-02
20:25:39
Előzmény: tutibor #11897#12431
hali
nekem fém tartályom van a rosszvastelepen vettem 2500 l-es 1m-en belül van 30°c különbség a melegvíz szinte 5-10 perc alatt fogy el
na ha műanyag akkor szerintem a hővezetést számolva talán 4,9 - 9,8 perc.
a palást felülete abelső szelet felűletéhez (már ha felszeletelnénk) szerintem max ennyi %-al jár

2011-02-18
09:00:01
Előzmény: sándor #11896#11900
Én is ilyen árakat találtam, ezért kerestem fel egy lakatost. Még csak felületesen számolta ki, de azt mondta, hogy 60e alatt biztos nem jön ki az anyag. Ha 200e körülit mond, akkor természetesen a gyárit választom, de ha feléből is ki tudja hozni, akkor nála rendelem meg.
2011-02-18
08:54:31
Előzmény: sándor #11896#11897
Azon gondolkodtam, ha műanyagból lenne a puffer nagyobb lenne a rétegződés, a fal rosszabb hővezetése miatt.
Jól gondolkodom?
villam64Válasz erre
2011-02-18
05:02:25
Előzmény: tompahi #11832#11893
Nincs bajom a lakatosoddal, de mennyit szántál a 2000 literesre. Vannak gyártók, akik nem drágán árulnak. A puffer részben, vagy itt megtalálod. 200 ezerért van gyári szigeteletlen.
2011-02-17
22:07:14
Előzmény: zsezse #11852#11887
Köszönöm a válaszokat!
Egyenlőre egy álló hengeres tartályban gondolkodom, mert mind szigetelés, mind hőveszteségek miatt ez a jobb választás. A fekvő tartályos megoldás csak akkor lenne előnyösebb számomra, ha a kazánház tetejéhez közel tudnám elhelyezni, így alatta maradna hely pl. báláknak. Tudom, hogy a kazánom legalább egy 2,5 köbméteres tárolót kívánna, de nem a ház hőigényéhez választottam V50-est, hanem mert csak ebbe fér bele egy bála. A házunk egy egyszintes 10x15-ös (kb 300 légköbméteres) 50 centis szigeteletlen vályogfalú, műanyag nyílászárókkal, fa gerendás plafon alúról 10 cm-es kőzetgyapot+gipszkarton szigeteléssel. Amíg gázzal fűtöttünk plafon szigetelése nélkül kb. 2000 köbméter ment el egy télen, bár akkor még nem "szerettük" annyira a meleget. A szerelőnk szerint egy 25 kW-os kazán tökéletesen elég lett volna, őrültségnek tartotta ekkora kazánt venni, ennek ellenére megvettem, és nem bántam meg.
Puffer után érdeklődtem a közeli boltokban, ajánlottak is 400, 500 esetleg 1000 literest, mikor meghallották, hogy engem 2000 literes érdekel csak ámultak, hogy mekkora házam lehet, nagyobbat már nem is mertem kérdezni. Azt mondták, hogy 1000 literesnél nagyobbat még nem keresett senki, és egyébként is gazdaságtalan, mert sok idő felfűteni, és csak 40 fokig tudom kinyerni a befektetett energiát. Csak azt nem értettem, hogy a maradék 40-ről mit gondolt, hogy begyújtás előtt kiengedem? Így hagytam a boltokat is.
Ezért gondoltam, hogy nekem elég lesz egy 2000 literes is. Persze majd beszélek a lakatossal, addig nyújtózkodunk, amíg lehet, de az megnyugtató, hogy szerintetek is elég a 2 mm-es lemez, mert csak ezt tudja lehengeríttetni, meg így olcsóbb is.
2011-02-16
11:57:29
#11852
tompahi
szia! Orulok, hogy egyre tobben vagyunk ezzel a kazannal:) ugy nez ki, akkor bevalt masnak is.
Nos, nekem a 2.2kobost felfuti nehany ora es mondjuk 3-4 megrakassal. Hozzatennem, hogy en "szemettel" futok, mindennel, ami csak van a fataroloban. Szerintem balaval, jo huzattal 3-4 bala eleg lenne hozza, de ezt majd csak jovore tudom megmondani. Ez egyebkent egy napi adag egy kozepesen nagy (~100nm) es kozepesen szigetelt csaladi haznal - szerintem, viszont pufferel egesz napra eleg lesz a futes + a melegvizet is produkalja.

viszont a 2 kobos nem annyira sok ehhez a kazanhoz, en, ha lenne ra lehetosegem minimum 3 kobmeterben gondolkodnek. (mondjuk 2x1.5, es akkor konnyebben mozdithatoak)
ja, es fekvoben is gondolkodhatsz, abban is szepen retegzodik a viz, nem lesz belole gond.

szerintem az enyem max 3as lehet, de nem mertem. amit rendeltunk uj 1700L-est, az 2esbol van tuti. ha kivulrol lefeluletkezeled, belulrol meg nem engeded le a vizet, szerintem nem lesz vele gond.

2011-02-15
22:14:39
#11832
Sziasztok
Tamás vagyok Páhiról. Elolvastam több száz hozzászólást a fűtés témakörben. Sok jó megoldást találtam köztük. Ezért bátorkodok néhány kérdést én is feltenni a témában.
Van egy lébényi V50-es bálás kazánom. A negyedik telet fűtöm végig nagy részt bálával. Csak nagy hidegben éjjel fűtünk fával. Nekünk a bála a legolcsóbb, mivel saját földemen saját eszközzel készítem. Ezért a fát szeretném teljesen kiváltani. A komfortosság is azt kívánja, hogy egy jó puffertartályt építsünk a rendszerbe. Már két éve tervezem, de nem volt helyem. Tavasszal kazánház bővítés lesz, így már befér egy tartály is. Az előző hozzászólásokból okulva lemondtam az 1000 literesről egy 2000 literes javára.
Zsezsétől kérdezném, nála hogy vált be az összesen 2200 literes? Mennyi idő alatt képes felfűteni teljesen? Meddig képes tartani a lakásban a meleget?
A gyári tartályok egy kicsit drágák, ezért felkerestem egy lakatos műhelyt. Ők viszont csak 2 mm-es lemezből tudják megcsinálni a palástját. Sándort kérdezném, hogy szerinte ez a vastagság is elég egy nyitott rendszerben? Nem szeretném később a kész tartályt a helyéről kivenni, mert csak ajtó bontással lehet megoldani terveim szerint. A bekötése viszont csak őszre várható. Úgy számolgattam, hogy Zsezse 900 literes tartálya is 2 mm-es lehet, mert azt írta, hogy még 150 kg-ot sem nyom.
Előre is köszönöm a válaszokat.
HollopapaVálasz erre
2011-02-06
08:09:23
Előzmény: kronosz #10962#11471
Felesleges külön tenni a pufit....
2011-01-29
13:29:39
Előzmény: lacko #11186#11188
Mint írtam ebay.com bár ha sürgős akkor.......nem ok.
pl

Olyat keress, hogy "temperature controller" és amelyikhez alapból jár a Kjelű jeladó.
Bár most úgynézem drágábbak lettek :-( , anno -2 hónapja- kb 9000 Ft volt 2 db.
Ha sürgős nézz körül a dialcomp honlapján. vagy vatera-n/expressezn is , mert a miénkhez hasonlót árult valaki nemrég.
2011-01-25
18:44:07
Előzmény: Dejoe #10818#11065
Köszi,kombi pufferem van.Hol jutok hozzá ilyen termosztáthoz?
villam64Válasz erre
2011-01-23
06:26:18
#11002
Tegnap megpróbáltam felfűteni a puffert. A 20 kg fabrikettel, és egyéb nedves-száraz fával nem sikerült. A vezérlést a rendszer rajzok szerint megkapta. A bekötés szerint a tartály felső pontja minden egységnek közös. A visszatérő ágakon vannak visszacsapó szelepek. A ház fűtése ment végig. Napközben ment a napkollektor is, mert itt szép idő volt. A fűtéskör visszatérő ága külön a szivattyúval, külön bemeneten van a tartályba. A vegyes kazán szívó oldala a szivattyúval alul szintén külön bemeneten van. Fűtéskor aztán rájöttem, hogy amikor a ház igényt nyújt be fűtésre, akkor a keringtetője megszívja a ház felé a fűtéskört. Nyomás csökkenést okoz. Ezt nyomással betolja lent a tartályba. Eközben ennek egy része megy a vegyes kazán felé. A felső meleg ágon a nyomáscsökkenés a kazán, és a tartály felől beszívja a házba a meleg vizet. Amikor a szoba termosztát kikapcsol, akkor tovább fűti a vegyes kazán a puffert. A hideg bemenet nem így melegedett volna fel. Ezt a melegedést a tartály alsó részén a fűtési rendszer visszatérője okozta. Intenzívebb tüzeléssel, meg nem ilyen alacsony hőfokról indulva talán elég lett volna a tüzelő 1 napra. 35 °C feletti tartály felső résztől, már a kazán fűtötte a lakást. Éjjel 22 órától reggel 5:40 óráig a heti programozású termosztát 19 °C-ot tart, a nap többi részében 21 °C-ra van beállítva. Az időjárás állomás a sarokban hidegebbet kap a faltól, mint a szoba levegője. A vezérléssel sikerült megoldani, hogy a heti termosztát a gázkazánt, és a puffert is vezérelje. A gázkazánnak a hőmérséklet szabályzásra saját elektronikus termosztátja van, ez nem helyettesíthető hagyományos kapcsolóssal. Hacsak nincs más bekötési pont a kazánon, de nem változtatok rajta. Ezért a heti termosztát teljesen áramtalanítja, ha nem kell fűteni.



Róbert
Gondoltál rá, hogy összefoglaló táblázatot készíts az egyes fűtési rendszerekről, mint a napkollektoros résznél?
2011-01-21
20:05:49
Előzmény: kronosz #10962#10965
Már elkezdtem leírni ugyanezt a gondolatot. A kuckó jó ötlet, az ajtót is jól le kell hőszigetelni, a falat is (kívülről).

A fa lehet, hogy párásodást okozna.

Ezt a rajzot mi is feltettük már párszor. Ez egy alapkapcsolás.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva