English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2011-10-06
13:33:03
Előzmény: dejoe #18340#18344
vagom.
en meg rosszul irtam: a puffer alja es a kazan eloremenoje kozotti kulonbsegre gondoltam.

Magyarul, ha a puffer teteje 80 fokos, az alja 40, a kazan meg csak 70 fokos, akkor elvileg a tetejebol hut egy kicsit, de azert meg tol meleget a pufferbe.
a vegen mondjuk lesz 75 fokos a tartaly teteje, de jobban toltve lesz a puffer.

En azt gondolom, hogy a legtobb futesi rendszer ma mar nem 80/60on mukodik (radiatorok is megelegszenek max 50 fokos vizzel), igy ha a puffer tetejet kicsit hutom is, a kazanban akkor sem hagyok melegvizet.

en 60 fok korul inditom a kazanfeltolto szivattyut. Talan 62-63nal indul, 60nal kapcsol ki.

ezt akkor latnam hasznosnak, ha pl a HMVt a puffer segitsegevel allitom elo (pl szakszeres bekotes) vagy puffer felso csokigyon atvezetett HMV.

2011-10-06
11:16:54
Előzmény: zsezse #18338#18340
"az eloremeno es a puffer teteje kozti kulonbseget "

De ha a - rétegződés miatt - a kettő (majdnem vagy szinte) ugyan akkora hőmérsékletű , akkor "mihez képest" vezérelsz.

:-))
Többen azért alkalmazzák(uk), hogy a ,már leégő/hülő kazán ne hűtse vissza a puffert !
Sorba van kötve a pufferköti szivattyút indító termosztáttal.
Főleg ott a lényeg, ahol nem túl nagy a puffer (1000-1200liter)
DE
Ha elég magas hőmérsékleten indítod a puffertöltő szivattyút (>75-80 fok), akkor nincs nagy jelentősége,hogy van-é vagy nincs.
szerintem

2011-10-06
09:16:00
Előzmény: dejoe #18337#18338
mennyivel jobb/megbizhatobb fustgaztermosztatot hasznalni, mint az eloremeno es a puffer alja kozti kulonbseget figyelni?

2011-10-06
08:15:58
Előzmény: csabi #18336#18337
"vegyes tüzelésű kazánhoz milyen füstgáz termosztátot lenne célszerű beépíteni"
Ami bírja a magas hőmérsékletet :-)))

Nézegessd az ebuyt.
Többen onnan vettek(ünk) REX C100-at, anno 5000ft/db ra jött ki az ára.
Amihez alapból adták a K jelű érzékelőt, (400fokig mér)
De többet is bír, teszteltem :-)))
2011-10-06
07:04:26
#18336
Sziasztok.

Azt szeretném kérdezni,hogy vegyes tüzelésű kazánhoz milyen füstgáz termosztátot lenne célszerű beépíteni.

Előre is köszönöm.
2011-10-05
21:46:13
Előzmény: matesz #18326#18328
szia
igy mar sokat javult a kep.
a KSZ melletti/elotti abra mi? mivel ugyanaz a jele, mint az alatta levonek, ezert visszacsaponak tunik. Oda feleslegesek, max egy elzarast tegyel oda, ha a szivattyut cserelni/javitani akarod a rendszer leengedese nelkul.

ha a puffer vege nem domboritottak, akkor ne kiserletezz a nyomasprovabaval szerintem. Illetve megprobalhatod, de valoszinuleg nem fogja birni.
Nem ertek hozza, de esetleg egy belso merevitest ha beleheggesztenek lehet, hogy jo lenne?! Talan olcsobb, mint cserelni/eladni-masikat venni.

Ellenkezo esetben en elgondolkodnek a cseren, mert jobban jarsz hosszutavon. A rozsdamentes tartaly ide tul "draga"

a gazkazan atvereserol nincs konkret tapasztalataom, en is csak hallottam. Meg nem erositette meg senki.

a VK biztonsagi hocserelojebe mi megy be?
en HMV-nek olvasom, de ugye nem az? talan HHV?:) huto hidegviz? vagy hideg halozati viz?

a hocserelos kerdesedre sajnos nem tudok valaszt adni. en tennek egy csapot vagy inkabb egy termofejet, igy be tudod allitani, milyen meleg viz menjen az eloremenobe a tuloldalon.

meg egy dolog
a gazkazan/hocserelo oldal nem tetszik nekem. Ha hocserelorol dolgozol, akkor is atmegy a gazkazanon a viz. szerintem ezt ki kellene kuszobolni.

2011-10-05
20:29:52
Előzmény: zsezse #18319#18326
Sziasztok !

Köszönöm a válaszokat.
Ami megvan az a gáz kazántól balra é ehhez szeretnék hozzáilleszteni egy VK-Puffer rendszert.
- Igen a zárt rendszer lenne a legideálisabb de sajna a pufferem adott.
A puffer egy 820 l nem nyomásálló -legalábbis nem volt tesztelve- tehát az alja meg a teteje nincs domborítva rozsdamentes acél tartály.
A tartályon van három (alul felül középen ) karima illetve 6 db 1" és 3 db 1/2" csőcsonk. A tartály nagyon szuper csak sajna nem valószínű hogy rá tudom kötni zárt rendszerre.
A vegyes kazán az menne zárt rendszerbe is.

- Igen a ESBE-t átrajzoltam.
- Biztonsági szelepet azért nem rajzoltam mert nyitott rendszernél nem sok értelmét látom. Vagy tévedek?
- A melegvízet most a gázkazán adja és van saját külső indirekt tárolója, csak most a fűtésre koncentrálok jobban. De ha van ötletetek nagyon szívesen veszem
- A szolárt a legalsó karimába tervezem majd.
- A pufferen a szelepek azok golyós csapok akarnak lenni.

Most vagy lenyomás próbázom a puffert és hátha. Vagy eladom a rozsdamentes cuccot és veszek egy hagyományos vas puffert ami nyomásálló. ( Ha valakinek éppen kell egy rozsdamentes tartály -mit tudom én pálinkát akar főzni- akkor van nálam egy eladó és csere is érdekel.

A gázkazán nyomáskapcsolójának átverésében nem vagyok teljesen biztos hogy működne. Nem okozna kárt ha a kondenzációs gázkazán nincs nyomás alatt?

Ha semmi sem jön össze a fentiek közül akkor marad a külső hőcserélő.
Ehhez kell még valami szabályzó szelep a hőcserélő elé vagy után szerintetek?


Minden hozzászólást észrevételt köszönök.



2011-10-05
11:13:10
Előzmény: matesz #18307#18319
matesz

eloszor is jo lenne tudni, hogy mi van meg es mi van csak papiron a lentiek kozul.
En most feltetelezem, hogy minden csak papiron letezik. (a gazkazantol balra.)

nehany alapgondolat, amit par hozzaszolassal lejjebb leirtam mar egy kolleganak.
Probald meg valahogy osszehozni a gazkazant es a puffer/vegyes kazant egy korbe, mert a hocserelovel csak a hatasfokot rontod. Elbukod a puffer retegzodesebol adodo plusz energiakat, mert ossze fogja higitani a puffer aljan levo hidegvizet a langyossal, amit meg esetleg a padlofutesbe bekuldhetnel.

Ha a vegyes kazanod zart korbe szerelheto, akkor plusz biztonsagi elemekkel (ahogy lattam a rajzon, van beepitett biztonsagi hutokor), illetve egy STS20as termo szeleppel ez biztositott.
a masik megoldas, amit meg nem erositett meg senki, hogy a gazkazan nyomaskapcsolojat atverve a gazkazant is lehet nyitott rendszerbe kotni, de nem biztos, hogy ez a jarhatobb ut.
Ha ezek egyike se mukodhet, akkor maradj csak a hocserelonel.
A belso hocserelo felulete kicsi ekkora teljesitmeny atadasahoz, azt maximum szolarhoz hasznald. (gondolom also hocserelo spiral)

Ahogy robert irta, az ESBE TV 25-60 ilyen formaju bekotese nem javasolt, mert igy nem tudja lezarni a kazan oldalt, ha a kazan mar kihult, es a puffer szivattyu at fogja keringetni rajta a vizet.

Nem latok biztonsagi szelepet a rajzon, ezt szandekosan hagytad ki? egyet az eloremenobe, egyet a visszaterobe szokas tenni.

a legtelenito elvileg elegendo a puffer tetejere, ha a lejteseket meg tudod ugy oldani, hogy minden oda emelkedjen.
a nyilt tagulasi tartalyba az eloremenobol jovo vezeteket egy hurkon keresztul vezesd be felulrol, mert ide csak akkor kerul viz, ha a kazanod veletlenul megforrna.
egy javasolt bekotest itt lathatsz, itt van ESBE szelep is: www.calor2000.eu/gyartmanyismerteto.pdf - 6. oldal

en tennek visszacsapo szelepet a radiator/padlofutes szivattyuk ele/moge, hogy ha csak az egyik kort hasznalod ne szivjon a masik korbol vizet visszafele.

a 820L puffer eleg sovany, bar a kazan sem tul nagy, ha tudsz, minimum 1000ig nyugodtan menj el, de a puffer sosem eleg nagy:)
a vezerleshez:
-a kazanszivattyu meg tudja hajtani a hocserelot is, igy ha megy a kazan, akkor nem kell a HSZ-nek mukodnie.
-KSZ-t elegendo 60foktol inditani.

Nem tudom, a hasznalati melegvizet mivel allitjatok most elo (gondolom a gazkazan csinalja), de erdemes mar most gondolni ra, hogy a vegyeskazannal meg tudd oldani (pl egy indirekt taroloval)
Ha a kesobbiekben tervezel szolart, akkor annak a bekoteset is mar most gondold vegig. Sok variacio van. Nekem a legszimpatikusabb egy indirekt tarolo also hocserelovel, amit az also hocserelon keresztul szolarral tudsz futeni, egy kulso hocserelovel pedig pillanatok alatt megmelegited a kazanrol.



2011-10-05
08:05:00
Előzmény: matesz #18307#18315
matesz,

Csak néhány gondolat:

1. A tágulásiba be van kötve a kazán előremenő és visszatérő ága is
2. A kazánon minden üzemmódban átfolyik a fűtővíz
3. A szelepek a pufferen duplázva vannak
4. A kazánon a szivattyú és a szelep ilyen bekötését honnan vetted
2011-10-04
22:30:56
#18307
Sziasztok !

Kicsit új vagyok a témában és szeretnék segítséget kérni tőletek.
Az alábbi rendszerbe gondolkozok és szívesen venném ha megosztanátok velem a rendszer terv problémáit. A nem jelölt csővezetékek 1"-ak.
Mivel a vegyes rendszerem nyitott a gázkazános meg zárt ezért hőcserélőt kell alkalmaznom.
- Egyik fő kérdésem az lenne hogy a lemezes hőcserélő köré kell e bármilyen szerelvény amivel be tudom szabályozni hogy a lehető legtöbb energiát tudja kivenni a pufferből vagy elég csak keringtetnem a szivattyúval.
- A pufferen vannak karimák is. A pufferbe helyezhető spirál hőcserélőre ne is gondoljak? Pedig jó lenne mert akkor spórolnék egy szivattyút.
- Légtelenítőt a puffer tetejére gondoltam csak. Kellene máshová is tennem.
- Visszacsapó szelepet hova kellene még tennem?
Nyitott tágulásira úgy 60 litert számoltam gondolom az elég.
A válaszokat észrevételeket előre is köszönöm.




2011-09-20
09:11:48
Előzmény: zeonoos #17904#17927
Zeo

az elso kerdes: a mostani rendszered zart vagy nyitott? feltetelezem, hogy zart a gazkazan miatt.

Ha meg szeretned tartani zartnak, akkor 2 lehetoseged van:
-a vegyes kazant is bekotod a zart rendszerbe, ennek feltetele, hogy a vegyes kazan zart rendszerbe kotheto legyen + a puffer is nyomasallo kell, hogy legyen es kell hozza par plusz biztonsagi elem, ami a vegyes kazan zart rendszerben uzemeltetesehez szukseges: biztonsagi szelepek, biztonsagi hutokor, illetve a puffer miatt nagyobb zart tagulasi tartaly.

-a vegyes kazant + puffert meghagyod nyitott koron, es egy hocserelovel veszed le a hot rola/belole. Ehhez kell vagy egy dragabb puffer, amiben van belso hocserelo, vagy +1 szivattyu es egy kulso hocserelo. Nem beszelve arrol, hogy a rendszer hatasfoka sem lesz az igazi.

-a vegyes kazant meghagyod nyitottnak, a puffert a zart korbe teszed, ekkor hocsereloznod kell a vegyes kazant, de ezt NE TEDD, mert az a legrosszabb megoldas. a hatekony tuzeleshez szukseges, hogy a vegyes a maximalis vizmennyiseget megkaphassa a minimalis hofokon, amit a gepkonyv eloir. Ez hocserelovel nehezen biztosithato!

A masik megoldas, amit nem javaslok, de hallottam mar "szakiktol" (hogy mennyire szakemberek e jotanacs kijelentese utan, nem tudom), de egyes gazkazanokon megoldhato, hogy atvagjak a nyomasmerot, es ezzel nyitott rendszerben is uzemeltetheto a gazkazan, melle pedig bekotheto a vegyes is.

A legjobb hatasfokot tehat azzal ered el, ha a vegyes/puffer/gazkazan/radiatorok mind mind egy viztomeget alkotnak, egy korben vannak - hocserelo nelkul.
Ha aggodsz a puffer/vegyes belso falarol levalo kosztol, akkor visszamoshato szurokkel meg tudod ezeket fogni.
A vegyes kazan + pufferhez mindenkeppen tervezz egy kazanvedelmi ESBE szelepet, ami biztositja a minimum 50-60 fokos visszatero vizet a kazannak a katranyosodas elkerulese vegett (pl ESBE VTC511).

"nem torekszem oriasi pufferre"
kazan KW-onkent 50L-rel szamolhatsz, tehat egy 30KW-os vegyes kazanhoz illik egy 1500L-es puffert tenni, hogy ki tudd hasznalni a kazan tudasat.
nyilt tagulasi rendszernel pedig kb 4-7%-kal szoktak szamolni tagulasi tartaly meretezeskor. (7%: okolszabaly)

Kerdezted meg, hogy a gazkazan mit fog szolni az eleve meleg vizhez: a gazkazan ebbol a melegvizbol nem szabad, hogy lasson barmit is, ezeket parhuzamosan kell rakotni a rendszerre, mint "termelok", ahogy a radiatorok, mint "fogyasztok" vannak rakotve. Egy-egy visszacsapo szeleppel elvalaszthato a ket termelo, igy nem melegitik egymast.

A rendszerrajzok topicban talalsz par bekotest, amit itt nehanyan hasznalunk, hatha segit az indulashoz.

Ha mar bekotod a vegyes kazant, erdemes esetleg elgondolkodni, hogy a HMV keszitesbe is besegitsen. Ehhez szukseges egy indirekt tarolo, vagy egy sima hocserelo nelkuli tarolo (pl regi kiszuperalt villanybojler), amit egy kulso hocserelovel meg tudsz futeni. Ha most nem is akarsz beruhazni ra, a lehetoseget hagyd meg a kesobbiek soran.

Ha barmilyen kerdesed lenne meg, szivesen segitunk!


2011-09-19
11:46:13
#17904
Üdv mindenkinek,

a következő tiszteletteljes kérdésem lenne:
Adott nálunk egy radiátoros fűtésrendszer egy 28 kW-os bosch kondi-kazánnal, 14 radiátorral, mindegyiken termo-fejekkel. A fűtésrendszer gravitációsból lett átalakítva évekkel ezelőtt, a tetőtér beépítésével egyidőben. Magát a kazánt tavaly cseréltük ki, plusz volt szigetelés (8cm), nyílászárócsere (K=0,7-1,1). Amikor -15 volt kint folyamatosan, a legmagasabb előremenő 52 °C volt.

Mivel a gravitációs rendszer vegyestüzelésű volt, így a pincében most is megvan a kazán, ami 24kW-os, kéménye rendben, viszont nincs a rendszerre kötve. Ezt szeretném beüzemelni, puffertartályos megoldásban gondolkodom, viszont a gázkazánt nem tudom a tartályra kötni, az maradna közvetlenül a rendszerben. Milyen hőcserélőre és szelepekre lesz ehhez szükség? A kazánt csak az igazán hideg napokon szeretném használni, így nem törekszem óriás pufferre. A gázkazán 'mit fog szólni' az eleve meleg vízhez?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Zeo
2011-09-01
23:29:20
Előzmény: IMI101 #17249#17250
IMI101,

Durva számítás

Kiinduló adatok:
- a kazán teljesítménye P
- a tárolóban T1 fokos visszatérõ víz van
- a tárolóban maximum T2 fokig emelkedhet a víz hõmérséklete
- dT=T2-T1
- a kazán egy töltettel t órán keresztül üzemel, ezalatt t*P KWh hőt szolgáltat
- 1m3 víz 1C fokkal történő melegítéséhez 1kWh energia szükséges (fajhő c=1)
- a keletkező hő eltárolásához V=t*P/dT térfogatú tartály szükséges

Példa:
Ha t=4 óra, T1=40C, T2=90C és P=20kW, akkor V=4*20/50=1.6m3

2011-09-01
22:46:58
Előzmény: robert #17203#17249
Nagyon szépen köszönöm a segítségét!Akkor ön szerint mekkora tartály az ideális?
2011-09-01
08:39:52
Előzmény: IMI101 #17195#17203
IMI101,

Három esetet vizsgáltam:
1. Jelenlegi állapot
Max hőveszteség= 12kW
Fűtési hőszükséglet egész évre= 21000Kwh

2. A fal 8cm vastag hőszigetelése
Max hőveszteség= 9.5kW
Fűtési hőszükséglet egész évre= 17000Kwh

3. A fal 8cm vastag hőszigetelése és a födém 10cm vastag hőszigetelése
Max hőveszteség= 8kW
Fűtési hőszükséglet egész évre= 14000Kwh

A max hőveszteség a ház kifűtéséhez szükséges FOLYAMATOS teljesítményt jelenti -15 Celsius fokos külső hőmérsékleten.
De a kazánok nem működnek folyamatosan és puffertároló nélkül a túlfűtésből adódó veszteségek nagyok, ráadásul állandóan rakni kell a kazánt.
Ezért a tényleges kazánteljesítményt úgy számolhatjuk ki, hogy 50%-os napi működést feltételzve (ettől el lehet térni) a max hőveszteséget 2-vel szorzunk ha van puffer, puffer nélkül pedig 3-al.

Ha tehát a jelenlegi állapotot nézzük (1.), akkor 12kW*3/12.5kWh*2=36/24kW-os kazán kell (50%-os üzem puffer nélkül/pufferrel).
2. 28.5/19kW
3. 24/16kWh


Tomasznak igaza van: 500literes puffertartály nagyon kicsi.

2011-09-01
02:54:52
Előzmény: IMI101 #17195#17201
Imi101

Ha most hirtelen akar átállni fa tüzelésre és nincs raktáron száraz fa, akkor még drágábban is kijöhet a téli fűtés mint gázzal, főleg ha tönkreteszi az új kazánt a vizes fa. A száraz fára nagyon oda kell figyelni, http://biosolar.hu/forum/438 ebben a topikban elég sokat beszéltünk a száraz fáról, mindenképpen érdemes átfutni :)

Pontos információk nélkül elég nehéz saccolni a kazánra, de az 500literes puffertartály nagyon kicsi. Helytől függően minél nagyobbat kell venni. Egy jól méretezett kazán és puffertartály kiváltja az egész napos kazánhoz való járkálást és szépen mehet a fűtés magától akár több napig is.

Üdv.
2011-08-31
22:09:36
Előzmény: payagyerek #17026#17198
payagyerek:
tobb, mint 20 evig uzemelt nalunk nyilt rendsezrben egy totya kazan + radiatorok.
a radiatoros kor nyitott most is, szoval szerintem nem rontottam a helyzeten:)
2011-08-31
20:36:55
Előzmény: robert #17194#17195
Igaza van azzal hogy a szigetelés elöbb kell megcsinálni de az élet és az épitkezés nagyon drága.Idén még kibirom szigetelés nélkül de jövöre muszály lesz.a külsöre én is min. 8 cm gondoltam.Igen számolhatja ugy.
2011-08-31
20:27:28
Előzmény: IMI101 #17193#17194
IMI101,

Ha a hőszigetelés előbb készül el, mint a fűtés, akkor sokkal kisebb kazánra lesz szükség. Szóval számolhatom a hőszig utáni állapottal?

Egy tipp: 5cm szigetelést nem érdemes felrakni, alig kerül többe a 8cm vastag és sokkal jobb.
2011-08-31
20:23:40
Előzmény: robert #17188#17193
hát nem sok tapasztalatom van mert tavasszal vettük meg a házat és most fejeztük be.Maga a ház 30cm porotherm téglából van de szeretnék min.8cm szigetelés rá rakni.A födém beton. mennyezet gipszkarton 5cm paplannal szigetelve. a padlástér meg 5cm hungarocelles beton van.A nyilaszárók újak.3fös a család.És csak fűtéshez akarom használni.
2011-08-31
19:43:20
Előzmény: IMI101 #17185#17188
IMI101,

A fűtőkészüléket nem a ház alapterülete, hanem a hőszükséglete szerint kell kiválasztani.

A hőszükségletet meg lehet határozni tapasztali úton vagy számítással, esetleg rutinból.

Tapasztalat: eddig néhány év átlagában milyen fűtőeszközzel mennyi fűtőanyagot égettetek el.

Számítás: ehhez a ház hőtechnikai tulajdonságait kell ismerni (falazat, födém, nyílászárók, beépítés jellege, lakók száma ha a melegvíz készítés is feladat stb...)

Rutin: a fűtésszerelő ránéz és mond valamit.

Szerintem próbálkozzunk először a tapasztali módszerrel.
2011-08-31
19:10:59
#17185

Tiszteletem Mindenkinek!
Egy nagy segítségre lenne szükségem.130nm alapter. és 250cm belmagasságú házam van.most érkezett el az idő hogy vegyes tüzelésű kazánt vegyek és megkérdeztem vagy 10 szakembert és össze vissza mondanak véleményt mekkora kazánt vegyek.27 20 14... stb kw ezeket mondták.Nem egy olcsó mulatság a vásárlás és nem akarok rossz lóra tenni.A másik akadály pedig hogy ajánlották a puffer tartályos megoldását is.Nekem 500literes mondtak de nem tudom elég lenne ez csak fűtéshez.Ha tudnának segíteni ebben nagyon meg köszönném. Imi101

payagyerekVálasz erre
2011-08-26
22:07:21
Előzmény: zsezse #16923#17026
Zsezse bátyó! Most akadt meg a szemem ezen:

"beepitesre kerul majd 2 ESBE VTA szelep, amely a mostani padlofutes hocserelot fogja kivaltani, illetve a mostani radiatoros/kesobbi falfutes(hutes) homerseklet szabalyzasat kesziti elo."

Arra vigyázz, hogy a padlófűtés csövei nem biztos, hogy oxistopp-osak! Hiába van ráírva. Vagyis ha kiveszed a leválasztó hőcserélőt, könnyen lehet, hogy eleszi a rozsda a radiátorokat.
2011-08-24
02:09:27
Előzmény: dejoe #16839#16923
igen, ez az enyem. (a masik, www.i-house.hu/haz/petofi/online/ a szuleime)

tegnap elidoztem kicsit a gepeszeti reszlegnel. Tavaly ota erik az atepites egy masik semara, ugyhogy nemsokara neki is kezdek.

Valoszinuleg marad ez a T-s bekotes, de kiveszem a magnesszelepet, erre meg a hocserelos korszakbol volt szukseg. Direktben futve a kazanrol mar nincs ra szukseg, a kazan boven eleget termel a lakas es a puffer futesehez.

Valamint az egesz HMV hocserelos hobelebancot (szolar hocserelo + kazan hocserelo) kozelebb viszem a bojlerekhez, mert jelenleg kb 5-6 meter tavolsagokat tesz meg a viz agankent. (ez a rajzon nem latszik) Raadasul ezek az agak nem is kelloen hoszigeltek. Ugy szamolom, hogy majd 15 meterrel kevesebb csovon kell majd a viznek kozlekednie, igy a szolar is kisebb hoveszteseggel fog dolgozni.

beepitesre kerul majd 2 ESBE VTA szelep, amely a mostani padlofutes hocserelot fogja kivaltani, illetve a mostani radiatoros/kesobbi falfutes(hutes) homerseklet szabalyzasat kesziti elo.
2011-08-22
15:44:38
Előzmény: csabi #16849#16851
Igen, de az a puffer felső kivezetéséhez kéne rakni(mind2őt)
Még 1x mondom ott a "hivatalos" rajz
Nézd már át/meg lécci...:-))
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva