English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
szocsmarciVálasz erre
2012-05-24
17:03:37
Előzmény: grano #29759#29764
www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=191
Kicsit hosszú, de érdemes áttanulmányozni, ha komolyan érdekel a dolog.

www.vgfszaklap.hu/kepek/00-07_08/8.jpg szivattyú az előremenőben, huroknak nyoma sincs.

www.vgfszaklap.hu/kepek/00-07_08/6.jpg - ha "átfordítod" magadban a rajzot, akkor itt is látható, hogy a hurokban a vízszint lefelé van.

"Miért okoz gondot szerintetek az előre menőben lévő szivattyú?" nem gond, bírja a hőmérsékletet, sőt, pár %-kal (vagy csak pár tized%) kisebb lesz a fogyasztás is a viszkozitás csökkenés miatt.
2012-05-24
16:05:29
Előzmény: szocsmarci #29757#29759
"A hurokban a vízszint magassága a kazán ellenállásától függ"
Attól függ, hogy szívott vagy nyomott rendszerről van szó.

Ha a visszatérőben van a szivattyú és nyomott a rendszer akkor a szivattyú emelőmagasságát csak a kazán, a csövek és a T elágazás ellenállása csökkenti.
Ha szívott akkor a csövek és a T elágazás ellenállása csökkenti a tágulási felé ami így túlfolyhat.
Ha az előremenőben van akkor csövek + T + ESBE + T <60 fokesetén, ha nagyobb akkor ugye már a "nagykörön" megy nagyobb ellenállással.

Nálam ez nagyon határon van, épp, hogy kijön a szivattyú hozzáfolyási nyomás minimuma is a 95 Celsius esetére.

Miért okoz gondot szerintetek az előre menőben lévő szivattyú?
szocsmarciVálasz erre
2012-05-24
15:50:30
Előzmény: grano #29752#29757
Mindegy, hol van a szivattyú (előremenőben vagy a visszatérőben), ugyanaz a végeredmény. A hurokban a vízszint magassága a kazán ellenállásától függ, olyan magas, mint a kazán hidraulikai ellenállása. Ez pár cm lehet a Te esetedben, de érdekes módon ennél a szivattyú helyzetnél lejjebb lesz a vízszint a hurokban, mint a tartályban.
A visszatérő hőmérséklet emelő szelepnél (ESBE) a szivattyút illik a visszatérőbe tenni, úgy szebb, de mégegyszer mondom nincs jelentősége.

De a kazán aljáról a tágulási vezetéket a tartály aljába kell kötni, a lefuvató vezetéket a tetejébe - ahogy írtátok is, ez biztonsági szempontból fontos. Ha bedurran a kazán, könnyen fölboríthatja a tartályt, vagy levágja a tetejét, ilyenkor nagy erők szabadulnak föl.
2012-05-24
15:38:19
Előzmény: szocsmarci #29754#29756
Ha a TOTYA kileheli lelkét minden nyomottra kerül, de addig biztonsági okokból marad a puffer a nyitotton. Van benne uszkve 200 liter a kazán felett ami elpárologhat ha gixer van.

a visszacsapó szelepeken én is gondolkodtam, de nem tudom megmagyarázni, hogy miért is kell? Nem túl nagy ellenállás hogy a körrel szemben nyomjon?

a visszahűtés (inkább előhűtés) lehetősége volt az egyik célom.
4m2 napkolit tervezek 15 fokos dőlés szöggel ami nyáron csúcsba túlnyomhatja a 200 literes HAJDUT ezt bele lehet tolni a pufferba.
szocsmarciVálasz erre
2012-05-24
15:29:19
Előzmény: grano #29750#29754
Én a fűtési puffert a zárt oldalra tenném, tartósabb lesz a puffertartály a zárt rendszerben. Nyáron sok oxigént vehet fel a nyitott tágulási tartályon keresztül. Hátránya, hogy nagyobb zárt tágulási tartály kell.
A rajz közepén lévő szivattyúhoz is kell visszacsapó szelep, és a fűtési puffer utánihoz is - minden szivattyúhoz, ahol egymással párhuzamosan több szivattyú van.
Én nem vagyok híve a sorba kötött hőcserélőknek; a rajzod szerint olyan eset is előfordulhat, hogy a puffertároló vizét a napkollektoron keresztül visszahűtöd.
2012-05-24
15:24:45
Előzmény: grano #29750#29753
"neten párban vettem 20-ért tavaly"
Eredeti ? me má mindent hamisítanak !!
www.e-gepesz.hu/nyomtat.php?id=9352
2012-05-24
15:22:39
Előzmény: dejoe #29745#29752
Nem...
Direkt van az előre menőben. Tudom mindenki a visszatérőbe teszi, mert azt úgy szokták, de mivel nálam a tágulási alig 3 méter magasan van a kazánközéptől félő, hogy a szivattyú átdolgozik a biztonsági vezetéken a tágulásiba, túl nagy hurok kellene az ellentartáshoz, amit nincs hova felvezetnem.
E mellett ezzel a megoldással kedvezőbb a rendszer nyomástérképe is.
2012-05-24
15:06:00
Előzmény: dejoe #29747#29750
Igen, én is utólag vettem észre, hogy a tágulási vezetékeit felcseréltem... :-O
Küzdök az ExpressSCH-val.

A távolság: szuterinban a puffer, földszinten a HMV.
Nem egy nagy pénz egy WILO 25/4, neten párban vettem 20-ért tavaly, most is van 12-13 körül.
A java megvan, egy HMV, egy szolár, meg egy fűtési keringető kell újként a puffer után, a többi eleve üzemel már.
2012-05-24
14:45:17
Előzmény: grano #29739#29747
A nyitott tágulási se túl "szabályos"
Visszatérőből kéne menjen a "tágulási", előremenőből pedig a "gőz" cső.

Nem sok egy kicsit a szivattyú ? :-))
Egymástól messze lenne a puffer és a HMV tartály ?
Mert ha nem , akkor ha a fűtési és a HMV lemezes hőcserélőt sorba kötöd, megspórolsz egy szivattyút. Úgy mint a HMV-napkolinál.
2012-05-24
14:36:41
Előzmény: grano #29739#29745
A vegyes -puffre körben lévő keringető biztos rossza helyne van !
A keverőszelep UTÁN, a kazánhoz közelebb kéne lennie !
2012-05-24
14:04:03
Előzmény: barbot #29740#29743
Egy éve rakattam bele, tudtommal zománcos, (mint minden régi HAJDU?), korrózió egyelőre nem ütötte fel a fejét.
Ma már nem csinálnék ilyet, külső hőcserélőt tennék helyette. Nagyobb teljesítmény, egyszerűbb, takarítás is könnyebb.
A 20 méterrel viszont asszem sokat mondtam: két szálból készült és ha minden igaz az "csak" 10 méter.
2012-05-24
13:34:57
Előzmény: grano #29739#29740
Szia grano!
Én Tőled kérdeznék, szintén zöldfülüként. :-)
Irod: "HMV egy HAJDU villanybojler, amibe 20m-es rézspirál van betekerve. Jelenleg a BAXI a fő hőtermelője, illetve a télen a hőcserélő után a nyomott körből vittem egy külön szivattyúval, végül is elvoltunk vele kis odafigyeléssel simán lehetett használni."
Kérdésem az, hogy mióta használod a rézcsövet hőcserélőnek, van-e zománcozva belül a bojlered, illetve volt-e gondod a korrózióval? Mire kellett figyelj, mit változttnál rajta?
Köszönettel, barbot.
2012-05-24
13:18:57
#29739
Sziasztok!

Új emberként a fórumon felrakom én is tervrajzomat. Végig olvastam gyakorlatilag minden bejegyzést, sokat segítettek, ötletet is adtak, meg persze újabb gondokat is szültek.

A főbb elemekről: az épület szintes családi ház, tetőtér beépítés nélküli (födém szigetelése már folyamatban), jelenleg (méretezési állapot) 20kW hőigénnyel.
Ez terveim szerint 1-2-3 éven belül 8kW-ra csökken.

A felső szinten van egy BAXI Luna 3 System 3 HT kondenzációs kazán 30kW max/10 kW min teljesítménnyel, zárt, nyomott rendszerben.
A szuterénban egy 20+ éves TOTYA talán 20-30kW-os teljesítménnyel, amiben kizárólag fával fűtök, ez viszont csak nyílt rendszeren lehet.
HMV egy HAJDU villanybojler, amibe 20m-es rézspirál van betekerve. Jelenleg a BAXI a fő hőtermelője, illetve a télen a hőcserélő után a nyomott körből vittem egy külön szivattyúval, végül is elvoltunk vele kis odafigyeléssel simán lehetett használni. Természetesen mindenütt visszacsapó szelepezve.
De szeretnék én is egy puffert mert látom, hogy kell.

A képen egy terv van, ahol már némi szolár is besegít a HMV termelésbe.
Legyetek szívesek mondjatok véleményt.

Köszönöm előre is
Grano





szocsmarciVálasz erre
2012-05-04
20:18:43
Előzmény: dejoe #29122#29142
A kazánköri szivattyúnak a kazán és a keverőszelep közt van a helye - így jobban hangzik :).

Nem értem a puffer hőcserélőinek kötését. Addig rendben, hogy a kazánköri oldal sorba van kötve a hőcserélőkön keresztül. De a szekunder oldal a víztérbe kell csatlakozzon, nem a kazánköri hőcserélőkbe - különben nincs semmi értelme a hőcserélős puffernek. Egyébként sem látom értelmét a hőcserélős puffernek.

Az osztó-gyűjtő elvileg elmaradhat, kis rendszernél nincs jelentősége.
2012-05-04
14:05:28
Előzmény: hunbadman #29119#29122
A pufferkörben lévő szivattyúnal a keverőszelep UTÁN van a helye! A kazánhoz közelebb....
hunbadmanVálasz erre
2012-05-04
12:19:31
Előzmény: zsezse #29107#29119
Hello


Kicsit képzavarban vagyok, de a visszacsapó szelepnek nem az az értelme hogy visszafelé ne tudjon folyni a viz?


csatoltam az uj tervezetett igy gondoltad?



2012-05-04
09:43:09
Előzmény: hunbadman #29101#29107
hunbadman

a kazan-futeskorok kozotti hocserelozest felejtsd el! nem fog mukodni rendesen, csak pocsekolsz. a retegzodes majd magatol kialakul, ha lesznek keveroszelepeid azok minimalisan tartjak a visszaterot, igy nem fog felkeveredni a tartalyban a retegzodes jelentosen.

kihagytad a futesi korok elol a visszacsapo szelepeket, igy egymasbol is tudnak huzni vizet, ha valamelyik szivattyu nem megy.

en nem parhuzamosan hanem sorban kotnem be a tartalyokat, ugyanis igy nem biztositott az egyenletes feltoltes + szerintem nagyobb a hoveszteseged is, ha nem toltod fel mind3 tartalyt.
ha igy akarnad hasznalni, akkor tichelmann kotesben kellene bekotni a puffereket sztem.

nezd meg ezt a rajzot:
www.i-house.hu/haz/zrinyi/online/
en igy oldottam meg.

hunbadmanVálasz erre
2012-05-04
08:45:08
Előzmény: zsezse #29082#29101
Hello

Köszönöm a hasznos hozzászólásokat majd rakok fel kepeket amikor szerelési stádiumban lesznek a dolgok...

Összedobtam egy gyors rajzot a tervezett rendszeröl

de lenne meg egz dolog ami motoszkál a fejembe

Pl ha a puffer ugye rávan kötve a kazánra és a fütökörök a höcserélön kersztül veszik le a höt annak meg van az az elönye , hogy

a rétegződést jobban megmarad a tartájban (persze csak akkor ha a kazan már nem pörgeti a vizet a tartályokban)

és

mivel elszeparált körön van a kazántól ezért lehet nagyobb a viznzomás a fötökörökön és aszem ha nagyobb a nyomás akkor keveésbé válik ki az oxigén a vizből (de lehet hogy hülyeséget beszélek)

és csak egy hátránya van hogy (vagyis kettö mert drágább a höcserélös puffer tartály) kell egy másik tágulási tartály a fütőkörre.



2012-05-03
13:10:38
Előzmény: hunbadman #29081#29082
igen, pontosan.
en radiatorhoz 35-60, padlofuteshez 25-43 fokos keveroszelepet hasznalok.

hunbadmanVálasz erre
2012-05-03
12:54:32
Előzmény: zsezse #29060#29081
Hello


és Gondolom a szivattyú az az előremenő körön van persze a keverőszelep után.

Hogy ne a 90c vizet kelljen fogatnia hanem csak az adott körnek megfelelőt.
2012-05-03
00:24:01
Előzmény: szocsmarci #29062#29071
"3x1m3 soknak tűnik nekem"

Még ekkor is ?

"Az idei szezonban (tavaj oktobertöl számitva) kb 3000 köbméter gázt használtunk el."
ÉS
"Én ugy szeretneém hogy egyszer napota befütok azt jólvan."


szocsmarciVálasz erre
2012-05-02
21:55:17
Előzmény: hunbadman #29031#29062
"sima puffer kell vagy hőcserélős"?
- Sima puffer is elég, a Celsius CR-35 2 bart tud üzemi nyomásként.

"mert ugye ha sima van akkor a kazan 2" kimeneti csövet egyböl mehet a a laddomaton keresztül a tartályokban es akkor ugye nem lehet baj a hőcserélő szük keresztemtszete. De ha hőcserélőst teszek be akkor ugye s hőcserélő spirál mérete leszűkíti a keresztmetszetet plusz akkor ugye teljesen el lesz szeparálva egymástól a kazán kör és a fűtőkor tehát kell egy plusz tágulásitartály a kazán körére is. viszont a kazán ugye lassabban tudja átmelegíteni a tartályokban lévő vizet.
"
Ebből csak a tágulási tartályos rész fontos. Hőcserélős puffernél kell, és még kell egy szivattyú is plusszban.

"a másik kérdessem hogy minden fűtési körre kell külön szivattyú vagy lenne egy a puffer tartály után és a köröket meg automata szelepekkel lehetne lezárni vagy ez tulságusan le lassítaná a keringési sebességet?"
A padlófűtésre külön szivattyús kör kell keverő szeleppel, a radiátorosra elég lehet egy szivattyú is, két zónaszeleppel, esetleg keverőkörrel. Igénytől függő, ismerni kell a fűtött légtereket, rendszer ellenállásokat. Támpont lehet, hogy most milyen szivatyúk, szerelvények vannak beépítve.

"Esetleg tudtok valami jó kis tervező progit amivel össze lehetne dobni egy épkézláb tervet?"
Rajzolni egy dolog, megint más tervezni. Neked nem kell szerintem egyik sem, jobban jársz, ha kézzel rajzolsz. Számolni nem kell sokat, mivel már kész a rendszered - ha jól veszem ki.

3x1m3 soknak tűnik nekem, javaslom, hogy először próbálj meg egy telet egy puffertartállyal, utána meglátod. Amúgy is úgy célszerű kiépíteni, hogy kiszakaszolhatóak legyenek egymástól a pufferek, ha bővíteni kell, akkor csak hozzá kell rakni a további puffereket a megfelelő elzáróval.
2012-05-02
21:20:21
Előzmény: hunbadman #29031#29060
hallo

lehet kazant valasztani a tuzelohoz is, a kazanhoz meg ugye illik 50L/Kw puffert tenni. a 35KWos kazanhoz illik minimum 1800L puffer, hogy hatekonyan tudj benne tuzelni.
ha utolag le is hoszigeteled a lakast akkor legfeljebb ritkabban kell begyujtanod, tovabb kitart a puffer.
persze az effektiv hoveszteseged megno a pufferben ezaltal, de ha a fa miatt ekkora kazan kell - esetleg ilyen fat tud szerezni olcson - akkor usse kavics.
nalunk is ugyanez volt a helyzet. a tuzelo hozta magaval az 50-es kazant, hoszigetelesre akkor nem volt penz. falfutessel vagtunk neki a hoszigeteletlen haznak. nem faztunk, de sokat futottunk.

koronkent illik szivattyut tenni, mert eltero homersekletuek lesznek az eloremenoid is.

futeshez nincs szukseg hocserelos puffer tartalyra, azt inkabb csak szolar futesrasegitesre vagy gazkazanos rafutesre szoktak hasznalni, ritkan felso hocserelorol veszik le a HMVt. ha teheted, direktben futsd a tartalyt.

en biztosan nem porolnek/hamuznek/fustolnek/szenvednek a faval a lakasban, kandallo feeling ide vagy oda!

hunbadmanVálasz erre
2012-05-02
10:46:12
Előzmény: Nandi #29030#29031
Hello


mindenki a szigetléles jön tudom hogy az volna az első de én fordítva vagyok bekötve és most a felsőrész padlófűtése miatt amúgy is hozzá kell nyúlni a rendszerhez. Most ha már szétütöm a házat akkor már megoldom a külön fűtés köröket is....

Én is gondolkozta hogy az emeltre beteszek egy kandallót de az csak a felső 70m2 -
fűtené ki és a ház többi része meg menne a drága gáztól (az alsó részre nem tudok belakni mert nincs kémény)

Jelenleg a ház végében lévő kazánházon van egy kémény, de az új kazánt már a lépcsőház alatt lenne szóval oda egy kb 10m kéményt építenék (annyira komolyan gondoltam a kandallót hogy még tavaly vettem egy 6 m 20c leier kéményt, de az nincs felépítve csak áll a raklapon szóval ahhoz kell csak pár új elem és már is megvan a szükséges 10m (lehet több meg meg kell mérnem mennyi kell hogy a tető gerinc fölé érjen 40cm-vel))

és ha van egy jó vegyes tüzelésem amit tudok fával fűteni akkor meg minek a kandalló (persze tudom jól néz ki meg hangulat meg minden)

Vannak kapcsoltaim és tudnék fát szerezni jó áron szóval ez mis egy pluszt pont a vegyes tüzelés oldalán

és ha a szigetelés után nem naponta hanem kétnaponta kell befűteni akkor az még inkább eltudom viselni :-)
2012-05-02
10:28:31
Előzmény: hunbadman #29025#29030
Én a ház hőszigetelésével kezdeném legalább 10 cm vastagságban.
Következésképpen kevesebb gépészettel megúszod.
Például: A puffer maga a ház. Ha este befűtesz másnapig, vagy szellőztetésig megfelelő marad a hőfok. Egy 1000 literes puffert még rakhatsz, hogy elsimítsd a hőleadást, hogy folyamatosan legyenek melegedő helyek a lakásban.

3000 m3 gáz sok, nyilván a fűtésre fordított költségekből szeretnél lefaragni, mialatt a komfortról nem szeretnél lemondani.
A kitűzött cél eléréséhez a leghatékonyabb módszer a hőszigetelés.
A fatüzelésre való áttérés nem jelent kisebb fűtési költséget (helyi adottságok és kapcsolatok jelentősen eltérhetnek).

Nálam hidraulikus váltó + fűtési körönként egy szivattyú + a kazánban 1 szivattyú van. Jól működnek, ha a villamos energia fogyasztástól eltekintünk.

Kondenzációs kazán van, de ház 120 nm lakrészét teljes egészében egy db 6 kW- os kandallóval fűtjük.
Ez a kandalló lehetne egy vízteres tömegkályha, vagy vízteres kandalló + puffer kombináció.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva