English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-12-04
15:16:34
#36312
Tegnap a 24 kW-os kazánnal, egész napi tüzelés mellett, ágak-bogak, a 2 m3 puffert csak félig sikerült felfűteni. Mellette csak a lakást, meg a 300 literes hmv-t. Ez az 1 m3 puffer 70 fokon a szigetelt lakásnak 1 napra elegendő, most 0 fok környékén. A mérés alapján a tartály vesztesége óránként legalább 1 kWh. 2000-es tartályhoz nem szabad 35 kW-os kazánnál kisebbet használni. Az is igaz, hogy a tartály legalább 2/3-a 10 fokos volt. Most melegszik 20-ra fűtéskor. A fűtött tér falak nélkül 51 m2. Falakkal 75 m2 lehet. Holnap meglátom, hogy innen mire jutok. 50 fokos víznél 9 kWh a napi veszteség, 20 fokos víznél 1,6 kWh. 70 fokon olyan 15 kWh lehet. A grafikon alapján.


A tartály alsó harmada.



2012-11-02
12:46:45
Előzmény: Gyuri #34981#34984
Gyuri:
víz fajhő: 4,1813J/g*C)
2000 liter 1 C dT esetén 2.000.000g * 4,1813J/(g*C)= 8.360kJ/C
45 fok dT mellett 8.360kJ/C * 45C= 376.200kJ
367.200kJ = 104kWh
104 kWh /24kW = 4,35h

De ne feledd h felfűtésnek is ideje van és a 24 kW csak névleges teljesítmény átlagban talán ha 80-90%-al számolhatsz.
2012-11-02
11:36:18
#34981
Tudom, hogy nem ide tartozik, de hogy tudom kiszámítani, hogy
24kw os kazánnal mennyi idő alatt lehet 2000 liter vizet 35°C-ről 80°C-ra fűteni?
2012-11-01
08:11:14
Előzmény: barbot #34938#34944
barbot

mint irtam, ez csak az en tapasztalatom. az biztos, hogy mindenkeppen ki lehet jonni kevesebb futoanyaggal, ha az ember megtalalja az optimalis tuzelesi beallitasokat a puffer mellett!
nehez osszehasonlitani egy olyan futesi modot, amikor csak akkor van meleg a lakasban, ha eg a tuz a kazanban. ilyenkor az ember azon dolgozik, minel inkabb elnyujtsa az egesi idot, minel lassabben, kevesebb energiat leadva egjen a tuz.
maradjon parazs a kovetkezo begyujtasig, ejszaka is maradjon valamennyi, hogy ejjel is kicsit melengesse a hazat.

illetve teljesen mas az, hogy az ember akkor tuzel, amikor ideje van (feltetelezve, hogy a pufferben mindig marad egy kicsi)
es igyekszik minel hamarabb felfuteni a puffert, teljes teljesitmenyre osztokelni a kazant! latszolag tobb fat kell egyszerre bepakolni, de kevesebbszer is kell megrakni a kazant, illetve osszessegeben tobb energiat tudsz kivenni belole.
valahogy igy lesz pozitiv ennek az egesznek a merlege.
villam64Válasz erre
2012-10-31
12:22:02
Előzmény: zsezse #34908#34910
Nálad nincs gond, mert magas kazán hőteljesítmény párosul alacsony fűtési hőmérséklettel. De Barbot-nál nem, Gyurinál nem tudom milyen mértékben, de ott is inkább fordított az arány. Náluk hamarabb megszívhatja a puffert a lakás. Sándornál is. Ezért szétválasztotta motoros szeleppel. Amíg az arány nem változik, addig a leválasztás a jó. De megbeszéltük, hogy lehet bíbelődni a szivattyú arányokkal. De a teljesítmények miatt én háromszoros szorzót gondolnék a kazán szivattyú javára.
2012-10-31
11:58:40
Előzmény: villam64 #34905#34908
es mi van akkor, ha nem a szakszeres bekotest nezzuk, hanem a puffert ket oldalrol, 2-2 csatlakozoval tamadjuk meg

egyik oldalon csak a kazan dolgozik be, a masik oldalon csak a lakas dolgozik ki.

ilyenkor teljesen mindegy, mliyen fokozaton mennek a szivattyuk, egymastol teljesen fuggetlen a kazan es a lakas.

szerinted ez a modszer?
pl igy




villam64Válasz erre
2012-10-31
11:34:42
Előzmény: zsezse #34892#34905
Plusz 10 kW kazánteljesítmény, plusz jobb hatásfokú kazán. És a te rendszered is csak a keverőszelepes fojtás után állt be. Ez is szép játék. Ezeket előzi meg a bonyolultabb bekötés. Mert játszottál a tüzeléssel, a szivattyú fokozatokkal, és a keverőszelepekkel. Ez 3 a hatványon. Minél kisebb a fűtési hőmérsékleted a ház felé, és minél nagyobb a kazán felől a teljesítmény, annál könnyebb. De nem mindenki van így.
2012-10-31
10:29:14
Előzmény: villam64 #34890#34892
villam64:

szerintem sokmindenben ugyanazt a tehenet nezzuk, csak forditva.
azt irtam en is, hogy a kazanszivattyu nagyobb teljesitmenyu, mint a lakaskori.

azonos teljesitmenyu szivattyuk mellett a keresztmetszet is donto lesz, plane ha a kazane a nagyobb!

nem ertem, miert gond, hogy _rovid_ ideig keveri a puffer vizet is, amikor a kazan uzemoraja joval kevesebb, mint a lakas futese.

nalunk pl jo, ha napi 2-3 orat megy a kazan es az ejszakat is beleszamitva 24 oraban megy a futes.
nem zavar, hogy ebbol a 2-3 orabol 2x10-15 percet keveri a puffert esetlegesen.

egyebkent arra ne fogadj, hogy 8080-as processzort nem hasznalunk mar!
ha koveted a marsi expediciot, ott is valami oskovulet procit kuldtek fel, mert az birja jobban az ottani sugarzasi viszonyokat!

nekem 25-60as szivattyu van a kazankoron II-es fokozatban, 5/4-es ESBE VTC-vel, 28as csovel a puffer(ek) es a kazan kozott
a lakas fele pedig 2db 25-50-es szivattyu (padlo: normal ups, II-es fokozatban; fal: grundfos alfa, auto adapt, legkisebb fokozatban 7Won)

en ezt nem erzem ekkora problemanak.
nagyobb gondnak erzem, hogy ha pl lezarnank a puffert egy szeleppel, amig az ESBE teljesen ki nem nyit, hogy honnan szivjon a lakaskori szivattyu!




villam64Válasz erre
2012-10-31
10:17:45
Előzmény: zsezse #34888#34890
Zsezse
- Ez nem gravitációs üzem. Itt szivattyúk vannak, teljesítményekkel. A cső keresztmetszet édes kevés beállítás lehetőség. A szivattyú teljesítményével tudsz variálni. A 20-as csövön is átnyomok megfelelően nagyobb teljesítménnyel, mint a 28-ason. A radiátor keringtető mondjuk fix 3 m3/h. A kazánvédő szelep miatt meg kap 0-10 m3/h mennyiséget. Tehát, amikor a kazánvédő 3 m3/h alatt ereszt a puffer felé, akkor a radiátor keringtető a pufferből szív. A szakszeres bekötés egy őskövület, mely tanulmányi alapnak jó ma már csak. Mint ahogy nem használunk 8080-as processzort sem. Különböző fűtési bekötés alternatívák kellenek, hogy a különböző szokások, kazánok, lakások, igényekhez igazodjon. A la natur nem használunk szakszeres bekötést.
- Az, ha leáll a kazán és utána keveri meg a puffert, az természetes. De, hogy a kazán működése mellett, az nem.
- Az, hogy mennyit enged az esbe a pillanatnyi teljesítménytől, és visszatérőtől függ. Tág, változó értékek.
- Természetesen a plusz egy szivattyú nem kellene. Ha nem két szivattyúnak kellene együtt mennie. Ráadásul a másodiknak a követhetetlen esbe tömegáram mellett. Én javasoltam azt is, hogy kazán szivattyú 100 W-on menjen, a radiátor szivattyú 20-30 W-on. De nem figyelt senki, erre.
2012-10-31
09:52:18
Előzmény: villam64 #34883#34888
villam64

(fejbol: ) a 28-as cso belso atmeroje 25mm, felulete 490mm2
a 22-es cso belso atmeroje 20mm, felulete 314.
a 28-ason 1.5-szer annyi viz tud atfolyni adott nyomaskulonbseg mellett.

Ha nem lenne kazan, a lakas futese igy is ugy is felkeveri a puffert, szoval szeirntem ez nem hiszem, hogy megoldas lenne.
a pufferes rendszereknel azert feltetelezhetjuk, hogy a kazan boven tultermel a lakashoz kepest, igy ha a kazan mar felmelegedett, akkor boven fog kiengedni annyi vizet az ESBE, ami a lakasnak elegedo lesz.


szinten feltetelezhetjuk, hogy a kazanszivattyu nagyobb teljesitmenyu, mint a lakas oldali szivattyuk, igy csak nagyon rovid ideig van az a jelenseg, amit te mondasz: amig az esbe epp nyit vagy epp zar.
de amikor zar, akkor meg igy is ugy is keveri a puffert.

sajnos radiatoros rendszernel ennyi hatrany van, hogy a langyos vizet nem fogod tudni meg egyszer kivenni a pufferbol, kisebb delta T-vel tudsz dolgozni.
ez ellen en csak a keveroszelepet es a megfelelo tomegaram beallitasat tudom javasolni: minel inkabb hutsuk vissza a radiator visszaterot, ne okozzon keveredest. a hideg viz menjen a puffer aljaba, onnan toltodjon fel (es ne a kozepebol "uljon le")

anno, amikor meg voltak radiatorok is a rendszerben, de mar beraktam a keveroszelepet, azt vettem eszre, hogy joval kevesebb, valamennyivel alacsonyabb homersekletu vizet engedett mar vissza a pufferbe, jobban kihasznalta a radiator is a pufferben levo energiat, el tudtam nyujtani a futesi idot.

az altalad javasolt bekotesben +1 szivattyu is van, engem az "zavar".

mit gondolsz errol?
2012-10-30
01:52:59
Előzmény: villam64 #34830#34833
Én félek ettől a két szivattyús rendszertől, de meghajlok a szakik előtt. Mindenesetre, annyi hollander van berakva, hogy mind a Sándor, mind a Te változatod felé el lehet lépni. reggel folytatom...
villam64Válasz erre
2012-10-29
23:05:26
#34830
http://biosolar.hu/forum/show/28624#28624
Bármennyire is nem értitek a Barbot-nak tett puffer bekötést, mégis jobbnak tartom a párhuzamos T idomos, 2 szivattyús bekötéseteknél. A T idomos bekötésetekhez kell a 2. szivattyú működése. Annak a beállítása viszont lehetetlen. Nem lehet váltó csap nélkül megoldani, hogy a kazánból, vagy pufferből szívjon. Anélkül keveri a kettőt, megzavarja a puffer feltöltést. Az az általános bekötés logikátlan.
Oldjátok meg:
1. A fűtés csak lakás felé menjen egy időben, és zárja le a puffert.
2. Ha nem kér a lakás, csak a puffer felé menjen
Az egyes pont nagyon fontos!
2012-10-29
13:34:16
Előzmény: grano #34802#34811
grano

ez igaz, de ha a primer levegot nyitva hagyod neki, akkor csak kihuzod a meleget a kazanbol, nem fog beindulni a gazosodas, hiaba magas a homerseklet.

erre irtam, h gazdasagtalanul.


2012-10-29
11:10:39
#34807
"""
Ha a puffered a rajz szerint van bekötve, akkor abból kerül üzemközben levegő az előremenőbe.

A szivattyúdat túlságosan magas fokozaton járatod, ezért tud a hátsó radiátoroknál levegőt beszívni. A víz úgymond lekering a kazánhoz közelebbi radiátorokon. Valószínűleg a radiátorok is teljesen ki vannak nyitva.

Normál esetben a radiátorokban szokott a levegő összegyűlni. Fokozatosan elkezd a hátsó végük hidegebb lenni, majd leáll az egész radiátor.
Feltéve, ha szabályosan, vízszintesen vannak szerelve.

Megoldás lehet az előremenőt is belekötni a tágulásiba. A vízszint fölé bevezetve a csövet annyival, hogy a szivattyú ne tudja oda már felemelni a vizet. De igazából az előremenőbe kellene kötni a tágulásit.

A kazánod folyamatosan termel gőzbuborékokat már 70-80 fokon is.
A vízből is állandóan válik ki gáz "levegő", ami összegyűlik a puffered tetejében és onnan kerül az előremenőbe.

Ezért javasolt a puffert az alján és a tetején csatlakoztatni a rendszerhez kettő darab T idommal, és nem átmenő tárolóként használni.

Megoldás lehet a puffer állandó légtelenítése a legfelső ponton.
Azonban számolj azzal, hogy az automata légtelenítők gyorsan levízkövesednek, és vagy nem nyitnak többé, vagy állandóan szivárogni fognak.

Először egy golyóscsappal kellene csak megpróbálni az összegyűlt levegőt finoman kiengedni, miközben maximumon járatod a szivattyút.
Ha ez beválik, akkor hetente, havonta elég lehet egyszer légteleníteni. Úgy is ott vagy a kazánházban és tudod figyelni a jelenséget.

Én mindkét megoldást alkalmazom a fekvő tárolónál.
Van kettő automata légtelenítő, előttük egy egy golyóscsappal, plusz külön egy egy golyóscsap, azokon közvetlenül ki lehet engedni az esetleges levegőt.
A puffer eleve ferdén van felállítva. A betáplálás és az elvétel a lejjebb lévő végénél történik a puffer tetejéből. A levegő átmegy a felső végébe, ahol nem okoz semmi zavart. Tíz év alatt egyszer néztem meg, de csak egy szusszanásnyi levegő gyűlt össze benne.
"""

Köszi a gyors választ.

Igazatok van, ha leáll a szivattyú, akkor nem akar légtelenítésnél levegőt beszívni. A kazán előre/visszamenőn is van egy kézi légtelenítő, a pufi tetején automata van + két radiátor között a visszatérőn van egy automata + az előremenőn egy kézi légtelenítő fent a padláson. Szóval raktunk mi be bőven. :D Gondoltam én, hogy a tágulási jó helyen van így, mert hogy az a kázánból egyből célszerű oda elvezetni, hogy kimenjen a gőz forrás esetén. Igazából az a furcsa, hogy mindig a hideg ágon ami jön vissza a kazánba, ott hallom a viz csörömpölést, ami a kazánban keletkezik úgymond, az kimegy a nyílt tágulásin.

Üdv.
2012-10-29
09:04:42
Előzmény: tomasz #34798#34805
tomasz:
szerintem a szívott rendszered is belejátszik:
http://biosolar.hu/forum/show/32994#32994
A radiátorok jó eséllyel légköri nyomás alatt vannak, azaz a levegő saját magát préselheti be.

Ha így az előremenőből biztonsági, a visszatérőből tágulsi vezetéket csinálsz a szivattyúd a biztonságin keresztül átdolgozhat a tágulási tartályodban, mert kicsi a víznyomás.

Nekem azért van az előremenőben a szivattyú:




2012-10-29
08:41:55
Előzmény: zsezse #34789#34802
zsezse:
"ha azt hevited, akkor csak egyre magasabb homersekletet fog elerni - persze gazdasagtalanul!!"
erre írtam h hőfoknövelés -> hatásfok növekedés.

villam64Válasz erre
2012-10-29
07:30:11
Előzmény: tomasz #34798#34800
A puffer tetejére nem tudnál légtelenítőt tenni? Álló szivattyúnál próbáltad légteleníteni?
2012-10-29
07:23:11
Előzmény: tomasz #34798#34799
tomasz

a rajzod vagy hianyos vagy a rendszered erdekes:)

a pufferbe hogyan csatlakozik a visszatero ag?

a legtelenites soran ugye le volt(ak) kapcsolva a szivattyu(k)?

ha igen, akkor erdekesnek tunne, hogy levegot szivjon be, foleg, ha alacsonyabban levo radiatorrol van szo!

allitsd le a szivattyut, es ugy legtelenits!
van a kazanod elott is legtelenito? celszeru oda is tenni (vagy buboreklevalasztot)

nem hagytal nyitva veletlenul automata legtelenitot a szivattyu elott? esetleg onnan is keletkezhet levego.

ha nem tud bejutni mar levego, csak a rendszerben levo van, akkor erdemes az elso idoben minden csapot kinyitni es max fordulaton jaratni a szivattyut, hatha kidolgozza.
a kazanban nagyon nem tesz jot egyebkent a bennragadt levego!

a rajzon hogy legtelenedik a lakas eloremeno?
egyebkent nem baj, ha igy van a tagulasi
2012-10-29
02:33:27
#34798
Üdv :)

Segítségeteket kérném, nem tudom mi lehet a gond a rendszeremmel, de valamiért a levegő nem hajlandó kimenni a rendszerből normálisan, olyan mintha a kazán visszatérő ágban lenne, néha átmegy egy adag a kazánon és akkor kimegy, de egy idő után mindig új "adag" keletkezik és már ötletem sincs hogy miért. A rajz olyan szempontból csalóka, hogy több radiátor is van ugyan azon az ágon, szóval gyakorlatilag ugyan úgy kéne működnie mindegyiknek, viszont most hogy légteleníteni akartam, mivel hallottam hogy csörömpöl a levegő, az első három radiátor teljesen oké volt, legyen ez a rajzon az első radiátor, de az utána lévő radiátorok MIND levegőt szívtak be amikor kinyitottam a légtelenítőt. Ez miért lehet? Az a vicc az egészben, hogy a fűtés ugyanúgy megy, forró mindegyik radiátor, de a radiátorok fele (pont a fele, vizet ereszt ahogy azt kell, a másik fele meg levegőt szív be) A radiátorok között annyi szintkülönbség van, hogy azok a radiátorok, amik levegőt szívnak be, kb 20 centivel lejjebb vannak, mint a többi.

Segítsetek légyszi. Én tanácstalan vagyok. a kiegyenlítőm kb 2 méterrel van az előremenő csővezeték szintje felett. Az a gond, hogy nincs rákötve a visszatérőre, csak az előremenőre?





2012-10-28
23:09:08
Előzmény: grano #34787#34789
nem biztos, hogy ertem, hogy most min vitatkozunk:)

most en mit irtam/csinalok rosszul szerinted?

en is azt irtam, hogy ha novelem a homersekletet, akkor no az eges hatasfoka.
illetve, hogy igyekszem en is mihamarabb elerni a gazosodast es azok elegetesehez szukseges allapotot.

2012-10-25
10:33:35
Előzmény: szocsmarci #34656#34679
korábban ezt írtam:
"Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj."
80 fokig fűtve..
Akkor ezek szerint nem is olyan rossz, a "házi" exel, amit Blus olvtárs csinált (Zindexen) :-))
szocsmarciVálasz erre
2012-10-24
20:52:48
Előzmény: HBalazs #34498#34656
Szia
Bocsi, hogy csak most szólok közbe, itt vannak a méretezések. vizfarago.hu/wp-content/uploads/Zart-tagulasi-tartaly-meretezo.xls
Ha már van egy 80 literes tartályod, és azt megtartod, akkor az levonható a szükséges térfogatból.
Ha esetleg a rendszered bírja, és rászánod magad, akkor vehetsz egy 3,5 bar nyomású biztonsági szelepet (2. verzió), ezzel is megspórolhatsz pár litert.
Ha nem 100°C-ra veszed a vízhőmérsékletet (hiszen úgysem lesz mindenhol 100°C a víz, max a kazánban de a pufferben már nem,) akkor ezzel is nyersz. Hogy mennyit, azt számítsd ki magad.
Javaslom a szükségesnél nem nagyobb tartály beépítését, ha esetleg pár év múlva cserélned kell, ne legyen nagy anyag teher.





2012-10-19
18:47:06
Előzmény: dejoe #34508#34515
Azert nincs ez a bekotes rajta a ajzomon, mert csak most kaptam toletek a tippet :)..el is fogadtam.
A szakszeres bekotest ismere, az a bibliám. De pl az elobb tárgyalt HMV vezerlés (PufferTermo+HMV termo sorbakotése) nincs rajta..

Amugy a tagulasi tartaly meretéhez nem értek, de ezt is elfogadom, beszélek a szakikkal..ismét köszi.
Azert vagyok itt, hogy okosodjak és elfogadom a segítő tanácsokat.
2012-10-19
13:59:20
Előzmény: HBalazs #34498#34508
"A rad kortleszabályoznám keveroszeleppel pl. 60Cre max"
Akkor ha már csinálsz egy rajzot, akkor miért nem rajzolod meg úgy ! :-))

Vagy minek is "tervezni " egy új rendszert ?
Ha már mondjuk más megtete ezt előttünk ?
Pl. szakszer ...javasolt bekötés....


És akkor nincsenek ilyen kérdések..
2012-10-19
13:53:07
Előzmény: HBalazs #34498#34507
"A ház egyszintes, legmagasabb pontja a puffer teteje "

Akkor esetleg :
- 0,4 bar az induló
- 2,5baros a biztonsági, ezért 2,0 bar a végnyomás
- 80 fokig fűtöd fel a puffert
Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj.

Szerintem...:-)
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva