English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és puffertároló kombinációlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2012-10-29
07:30:11
Előzmény: tomasz #34798#34800
A puffer tetejére nem tudnál légtelenítőt tenni? Álló szivattyúnál próbáltad légteleníteni?
2012-10-29
07:23:11
Előzmény: tomasz #34798#34799
tomasz

a rajzod vagy hianyos vagy a rendszered erdekes:)

a pufferbe hogyan csatlakozik a visszatero ag?

a legtelenites soran ugye le volt(ak) kapcsolva a szivattyu(k)?

ha igen, akkor erdekesnek tunne, hogy levegot szivjon be, foleg, ha alacsonyabban levo radiatorrol van szo!

allitsd le a szivattyut, es ugy legtelenits!
van a kazanod elott is legtelenito? celszeru oda is tenni (vagy buboreklevalasztot)

nem hagytal nyitva veletlenul automata legtelenitot a szivattyu elott? esetleg onnan is keletkezhet levego.

ha nem tud bejutni mar levego, csak a rendszerben levo van, akkor erdemes az elso idoben minden csapot kinyitni es max fordulaton jaratni a szivattyut, hatha kidolgozza.
a kazanban nagyon nem tesz jot egyebkent a bennragadt levego!

a rajzon hogy legtelenedik a lakas eloremeno?
egyebkent nem baj, ha igy van a tagulasi
2012-10-29
02:33:27
#34798
Üdv :)

Segítségeteket kérném, nem tudom mi lehet a gond a rendszeremmel, de valamiért a levegő nem hajlandó kimenni a rendszerből normálisan, olyan mintha a kazán visszatérő ágban lenne, néha átmegy egy adag a kazánon és akkor kimegy, de egy idő után mindig új "adag" keletkezik és már ötletem sincs hogy miért. A rajz olyan szempontból csalóka, hogy több radiátor is van ugyan azon az ágon, szóval gyakorlatilag ugyan úgy kéne működnie mindegyiknek, viszont most hogy légteleníteni akartam, mivel hallottam hogy csörömpöl a levegő, az első három radiátor teljesen oké volt, legyen ez a rajzon az első radiátor, de az utána lévő radiátorok MIND levegőt szívtak be amikor kinyitottam a légtelenítőt. Ez miért lehet? Az a vicc az egészben, hogy a fűtés ugyanúgy megy, forró mindegyik radiátor, de a radiátorok fele (pont a fele, vizet ereszt ahogy azt kell, a másik fele meg levegőt szív be) A radiátorok között annyi szintkülönbség van, hogy azok a radiátorok, amik levegőt szívnak be, kb 20 centivel lejjebb vannak, mint a többi.

Segítsetek légyszi. Én tanácstalan vagyok. a kiegyenlítőm kb 2 méterrel van az előremenő csővezeték szintje felett. Az a gond, hogy nincs rákötve a visszatérőre, csak az előremenőre?





2012-10-28
23:09:08
Előzmény: grano #34787#34789
nem biztos, hogy ertem, hogy most min vitatkozunk:)

most en mit irtam/csinalok rosszul szerinted?

en is azt irtam, hogy ha novelem a homersekletet, akkor no az eges hatasfoka.
illetve, hogy igyekszem en is mihamarabb elerni a gazosodast es azok elegetesehez szukseges allapotot.

2012-10-25
10:33:35
Előzmény: szocsmarci #34656#34679
korábban ezt írtam:
"Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj."
80 fokig fűtve..
Akkor ezek szerint nem is olyan rossz, a "házi" exel, amit Blus olvtárs csinált (Zindexen) :-))
szocsmarciVálasz erre
2012-10-24
20:52:48
Előzmény: HBalazs #34498#34656
Szia
Bocsi, hogy csak most szólok közbe, itt vannak a méretezések. vizfarago.hu/wp-content/uploads/Zart-tagulasi-tartaly-meretezo.xls
Ha már van egy 80 literes tartályod, és azt megtartod, akkor az levonható a szükséges térfogatból.
Ha esetleg a rendszered bírja, és rászánod magad, akkor vehetsz egy 3,5 bar nyomású biztonsági szelepet (2. verzió), ezzel is megspórolhatsz pár litert.
Ha nem 100°C-ra veszed a vízhőmérsékletet (hiszen úgysem lesz mindenhol 100°C a víz, max a kazánban de a pufferben már nem,) akkor ezzel is nyersz. Hogy mennyit, azt számítsd ki magad.
Javaslom a szükségesnél nem nagyobb tartály beépítését, ha esetleg pár év múlva cserélned kell, ne legyen nagy anyag teher.





2012-10-19
18:47:06
Előzmény: dejoe #34508#34515
Azert nincs ez a bekotes rajta a ajzomon, mert csak most kaptam toletek a tippet :)..el is fogadtam.
A szakszeres bekotest ismere, az a bibliám. De pl az elobb tárgyalt HMV vezerlés (PufferTermo+HMV termo sorbakotése) nincs rajta..

Amugy a tagulasi tartaly meretéhez nem értek, de ezt is elfogadom, beszélek a szakikkal..ismét köszi.
Azert vagyok itt, hogy okosodjak és elfogadom a segítő tanácsokat.
2012-10-19
13:59:20
Előzmény: HBalazs #34498#34508
"A rad kortleszabályoznám keveroszeleppel pl. 60Cre max"
Akkor ha már csinálsz egy rajzot, akkor miért nem rajzolod meg úgy ! :-))

Vagy minek is "tervezni " egy új rendszert ?
Ha már mondjuk más megtete ezt előttünk ?
Pl. szakszer ...javasolt bekötés....


És akkor nincsenek ilyen kérdések..
2012-10-19
13:53:07
Előzmény: HBalazs #34498#34507
"A ház egyszintes, legmagasabb pontja a puffer teteje "

Akkor esetleg :
- 0,4 bar az induló
- 2,5baros a biztonsági, ezért 2,0 bar a végnyomás
- 80 fokig fűtöd fel a puffert
Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj.

Szerintem...:-)
2012-10-18
22:49:03
Előzmény: dejoe #34493#34498
Szia DeJoe,

"radiátoros körbe biztos kell a 70-80+ fokos víz ? :-)"
-ugyertem 80C amit a KazanTermo indít a puffer felé és igy akár a HMV felé is.
(A rad kortleszabályoznám keveroszeleppel pl. 60Cre max)

-Másik ötleted a puffer 65C-s Termojáról jol hangzik és meg is oldaná a problémámat.. Van(lesz) amugy egy masi termo is a pufferban, ami a minimumot adja arra az esetre ha pl 2 napig nem uzemel a rendszer (LakásTermo + PufferTermo sorbakotve.) Ez a második pufferTermo megoldást ad a problémára, koszi!! :)

-Tágulási jelenleg 80, látom kevesled :)
Kazán+rendszer+puffer vize kb. 1800-1900 liter. A ház egyszintes, legmagasabb pontja a puffer teteje :)
Nincs gázkazán, csak a vegyes+puffer.

Mekkora tartályt javasolnál? Nem akarom megszívni..
2012-10-18
21:36:16
Előzmény: HBalazs #34486#34495
jaaa a 80 liter az nagyon karcsúnak tűnik !

www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=153352
2012-10-18
21:32:36
Előzmény: HBalazs #34486#34493
radiátoros körbe biztos kell a 70-80+ fokos víz ? :-)

"Mit szoltok?"
"csak akkor szabadna tolteni a HMVt, ha megy a kazán is "
"Ha már csak a puferbol veszem ki a kakaót, akkor a végefelé (40C) már hűtöm a HMV-t...."
Az indirektben van beépített termosztát ?
Ha van...azzal kéne sorba kötnöd egy másik (kapilláris termosztátot), amivel mérnéd a puffer tetején a hőmérsékletet.
Ha az mondjuk nagyobb mint 65 fok és az indirektben alacsonyabb a hőm. mint 50 akkor mehet a szivattyú.
(a puffert mérő ZÁR ha a víz melegebb mint 65 fok, az indirekté ZÁR , ha a tartályban alacsonyabb a víz hőmérséklete mint 50 fok...esetleg)

"Mi a tapasztalat az iszaplevalasztóról? van ertelme, megeri?"
Gázkazánoknál garanciális feltétel...de itt mivel a pufferben a leglassabb az áramlás,ha van a dzsuva a puffer aljában fog úgyis összegyűlni.

"Zárt tágulási tartaly merte mekkora legyen "
Ez sokmindentől függ(het)..
- rendszer magasságtól (statikus nyomás)
stb..
Szóval van gázkazán a rendszerben aminek kell egy bizonyos nyomás ?
2012-10-18
16:48:05
#34486
Szia Zsezse, Sandor, All,

(1)-Felmerult bennem még egy tisztáznivaló.
A terveim szerint lesz HMV(140l)is a rendszerhez kötve csokigyoval.
2 eset van sztem:
A) Ha éppen fűtök, akkor 80C megy át a HMV-n (ha kéri)
B) Ha már csak a puferbol veszem ki a kakaót, akkor a végefelé (40C) már hűtöm a HMV-t....
Lesz egy PufferTermo is, de az kb 30C minimumra lesz állítva, hogy a lakás szivattyuk ne menjenek ha kihul minden (LakasTermo+PufferTermo sorbakötve)

Szal sztem csak akkor szabadna tolteni a HMVt, ha megy a kazán is (80C).igaz rovidebb ideig lesz a HMV-r rasegitve (amugy a futoszal melegiti).
Mit szoltok?

(2) Mi a tapasztalat az iszaplevalasztóról? van ertelme, megeri?
(3) Zárt tágulási tartaly merte mekkora legyen (1500l puffer)most 80l van betervezve?

csatolva a bekotes ujra.



2012-10-18
16:34:00
Előzmény: grano #34484#34485
grano
nem ertem a kerdest

20KW-os hoigeny nagy es/vagy szigeteletlen hazat feltetelez.

mi a cel?
ha az, hogy 24 oran at kitartson a puffer, akkor egy energetikussal ki kell szamolni, hogy ez mennyi vizet jelent, es a pufferhez kell meretezni a kazant

ha csak az a cel, hogy ne futsed tul a lakast, akkor eleg egy 30-40KWos kazan, 1500-2000L pufferrel, a feleslege ebbe belemegy.

en most az adott korulmenyeimhez egy univerzalis kazanban gondolkodom.
ha vennem a fat, akkor se vennek faelgazositot, mert amennyiert megveszem a fat annyibol majdnem kifutom egy kond. gazkazannal es nem lesz 1x sem koszos a kezem.

a szomszedom iden 120e Ftert vett nyarfat es nem lesz eleg neki a telre. a masik szomszedom kozel 400e FTert vett bukk es tolgy kemenyet.
2-3 ev alatt elpofekeli o is kandalloban + gazkazan a temperalashoz.
ennyit nekem nem er meg.

ha lenne sajat erdom, vagy jutanyos aron szereznem be a fat, akkor elgondokodnek a faelgazon.

2012-10-18
15:56:16
Előzmény: zsezse #34482#34484
zsezse:
persze, de mekkora kazánt tennél egy 20kW-s hőigényre?

Az igazi válaszod az előző volt, azaz a kiválasztáskor kisbálát akartál tüzelni.
Az h ma már más a fűtőanyag az csak történelem, a nálam lévő totya pl nem jó fára, az szenes kazán, mutatja ezt a kilakítása is (kis ajtó).
Mégis fával tüzelek benne mert ez adódik.
2012-10-18
15:40:05
Előzmény: grano #34480#34482
grano

tul kicsi, ha kevesebb vagy alig nagyobb a kazanod teljesitmenye, mint a haz hoigenye

szamszerusitve mondjuk egy 20KW os kazan szerintem tul kicsi ha meg pufferelni is szeretned a ho"t.

az is lehet, hogy egy 8Kw-os kandalloval kifutod a hazat, de folyamatosan pakolnod kell, hogy meleg legyen benn.


tul nagynak pedig hivjuk azt, ahol mar effektive nem rovidul le a tuzeles idotartama azaltal, hogy nagyobb kazant veszel.

pl: szerintem egy 60KWos kazannal nem jarnek jobban, mint az 50essel, mert mindkettovel naponta 1x begyujtok, kb ugyanakkora fak mennek bele:)

jo valasz igy?:)
2012-10-18
14:52:07
Előzmény: zsezse #34478#34480
zsezse:
köszönöm.
Az idézett részben benne van valóban h ne legyen túl kicsi ne legyen túl nagy de mi a túl kicsi és mi a túl nagy?

A Te választásod azaz h kisbálás kazán teljesen érthető sokan választják ezt a módot, különösen azok akiknek olcsón van kisbála.
Mondjuk hosszú távon az h nem kell aprigatni a fát sok spórolást jelent.
2012-10-18
14:32:32
#34478
kazan meretezes

ezt mar olvastatok?
http://biosolar.hu/forum/405/18428/view#18428

tipp: kiemelt cikkek! :)
eleg sokmindent leirtam benne szajbaragosan

ha tul kicsi kazant veszel a hazhoz, allandoan ott fogsz ucsorogni mellette.
ha tul nagyot, akkor nagy puffer kell hozza, ami egyreszt draga, masreszt relativ megno a hoveszteseged a tarolas miatt.

cserebe viszont lerovidul a tuzelesre forditott ido.
Nekem pl azert lett 50KWos kazanom, mert anno azt gondoltam, hogy majd szalmabalaval fogok tuzelni, mert az olcso.
a legkisebb szalmabalas kazan pedig a V50 -> 50kw.
igazabol, ha van puffered, akkor szinte tokmind1, mennyivel nagyobb a kazanod a haznal.
en szeretem azt is, hogy nem kell tokolni a tuzelo elokeszitesevel, megusztam a hasogatast, az aprofa keszitest, azzal tuzelek, amit mas mar kidob (fureszpor, kereg, zsakolhato tuzelo, agtusko, tusko) igy meguszom olcson a telet.
ezt kis kazanban en sem vallalnam be
nekem ez volt a szempont.

puffert pedig nem a vizter meretehez valaszt az ember, hanem a kazan teljesitmenyehez ill. a haz hoigenyehez.
okolszabalykent kb 50L / kazan Kw szoktak ajanlani, tehat 30KWos kazanhoz kb 1500L a minimum.
akkorat celszeru beszerezni, hogy napi 24 orat fedezni tudjon a puffer.


2012-07-23
21:42:59
Előzmény: szocsmarci #31831#31836
szocsmarci
koszi az eszreveteleket.
nem tudtam, hogy nem szabad kozositeni, de elhiszem neked.
Ezesetben gondolom fuggetlenul kell felvinni a tartalyhoz. sztem ugyis zart rendszer lesz, igy ez mindegy is.

nem csoda, ha nem ertetted a HMV keszitest, mivel lehagytam a rajzrol a HMV oldali szivattyut:(
bar ahogy irtam, ha pufferrol tortenik a toltes akkor sztem a felso hocserelore is rakotheto a gazkazannal parhuzamosan egy egy visszacsapoval

"- Hidraulakilag nem tökéletes a puffer körüli rész. A pufferre rádolgozik a két kandalló, ez OK. A pufferről veszi a fűtővizet a 3 fűtési kör, ez félig OK, mert a puffer nem hidróváltó. De kis rendszernél még elmegy."
a rajz alapja a mar-mar hirhedtte valt szakszeres bekotes. en ebbol indultam ki.

a gazkazan es a futesi szivattyuk sorbakapcsolasaval kapcsolatban viszont nem tudok vitatkozni, azzal meg nem foglalkoztam. elkepzelheto, hogy kell hozza hidrovalto.

a helyisegenkenti szabalyozast mar parszor kitargyaltuk, hogy nem biztos, hogy megeri foleg ilyen kis meretben. foleg padlofutesnel.

nekem nincs kulso homerseklet alapu szabalyzasom, de kb evente 2x kell allitanom az eloremeno homersekletet: a nagy hidegekben par fokkal feljebb vettem az eloremenot. a gazkazanon gondolom ez konnyebben megoldhato, mint egy VTA szelepen. egy sima mezei VTA szelep ~10e Ft. nem tudom, megeri-e egy komolyabb vezerles + 3 db allitomotor. persze profibb lenne a rendszer igy, ahogy irtad, csak kerdes, hogy ennyi pluszkoltseget meger-e ez az amugy is bonyolult rendszer.

szocsmarciVálasz erre
2012-07-23
13:26:56
Előzmény: zsezse #31784#31831
- A két kandalló biztonsági vezetékét nem szabad közösíteni. Ez biztonsági előírás, azon felül beindulhat egy olyan nemkívánt áramlás is, ami az egyik kandalló melegvizét átnyomja a másik, nem működő kandallón.
- A puffer feletti melegvíz készítést nem nagyon értem. Ha van vízelvétel, akkor beindul a fűtési pufferről a ráfűtés? Nagyon érzékeny automatika kell, és erősen túlméretezett hőcserélő. Pl: ilyen: www.soltec.hu/kollektortermek/fwm.php , frissvíz modulnak hívják. És ha nincs vízelvétel, nincs ami a HMV hőcserélő szekunder oldalán mozgassa a vizet, azonfelül csapnyitáskor sem állandó térfogatáramú víz áramlik a hőcserélőn. Annál inkább, mivel a kisebb ellenállás felé áramlik a víz, ezért be sem megy a HMV hőcserélőbe.
Oda egy belső hőcserélő kellene (a fűtési pufferbe), ami a puffer melegvizét nyomja (csőkígyón keresztül) a HMV tartályba, plusz egy bronzházas szivattyú szükséges, + hőmérséklet különbség kapcsoló.
- Hidraulakilag nem tökéletes a puffer körüli rész. A pufferre rádolgozik a két kandalló, ez OK. A pufferről veszi a fűtővizet a 3 fűtési kör, ez félig OK, mert a puffer nem hidróváltó. De kis rendszernél még elmegy. Ha csak a gázkazán megy, és a kandalló hideg, akkor sorba lesz kötve a gázkazán szivattyúja, az egyes körök szivattyújával. Ez már nem jó.
Az egyik megoldás a Buderus kapcsolási rajza: www.buderus.hu/files/201110211147370.R1%20%28G124,%20G211,%20SU,%20LP,%20HV,%204XXX,%202%20FK%29.pdf . Hátránya, hogy a gázkazán és a hidróváltó közötti részt a gázkazán állandóan melegen fogja tartani, de le lehet kézzel állítani a gázkazánt, és csak akkor indítani, amikor biztos, hogy szükséges lesz rá.
A másik megoldás egy hidrováltó a gázkazán és a puffer után a közös fűtési vezetékbe, de ekkor kell egy szivattyú a puffer és a hidrováltó közé (plusz visszacsapó szelepek a megfelelő helyre).
Nem állítom, hogy Zsezse megoldásával rossz lesz a rendszer, de "áramlásilag nem szabályos".
- Illene külső hőmérséklet függvényében szabályozni a rendszert, nem kézileg állítani a VTA szelepeket. Elvileg nem szabad tervezni helységenkénti szabályzási lehetőség nélküli fűtési rendszereket sem, tehát a fal és padlófűtési osztóra termodinamikus szelepet kell tenni, és a szobákba szobatermosztátot. A földszintre termós szelepeket a radiátorokhoz. Ez feltételezi, hogy a három szivattyú (fal, padló, radiátoros kör) fordulatszám szabályzott.
2012-07-23
12:34:00
Előzmény: Bilvus #31819#31827
en ugy veszem ki, ez egy sima futo fali keszulek, ehhez indirekt tarolot tudsz csatlakoztatni.
ezesetben az elso nagy rajz lenne szamodra megfelelo hmv szempontbol.
2012-07-23
11:15:14
Előzmény: zsezse #31784#31819
Szia!

Ez a gázkazánom, kb. 3 éve megvan, ezt tervezzük beépíteni az új rendszerbe is:
www.gepeszdepo.hu/kazanok/gazkazanok/ariston/reszletek/731/ariston-genus-premium-system-24

Köszönöm szépen a rajzot!

Szilvi
2012-07-22
12:44:22
Előzmény: Bilvus #31776#31784
bilvus

sokmindent leirtal, latszik, hogy meg elotte vagy a dolgoknak, a tervezes idoszakaban (Ezt pozitivumkent irom!)

a tervek legyenek nagyok, merjunk nagyot almodni, aztan majd ugyis a vegere kiesnek a felesleges reszletek.
kezdjuk sorba:
ha jol gondolom, nem nehany evre szeretned tervezni ezt a rendszert. ezesetben erdemes gondolni a kesobbiekre is. biztos, hogy evek mulva is lesz lehetoseg, ido es ero a fat felhordani?
melyik az egyszerubb: a gyereket levinni magaddal abban az 1-3 evben, amig kicsi es megrakni lenn a tuzet vagy felhordani tobb kobmeter fat?

ket kalyha, ket kemeny (mert akkor mar erdemes a kemenyt kibeleltetni, ne usson at a katrany nehany ev mulva) -> dupla koltseg. ezek a vizteres kandallok nem olcsok, lehet, hogy az osszkoltsegbol kijonne 1 komolyabb kazan is, amivel sokat lehetne sporolni idoben es munkaban (nem kell aprora vagni a fat, nagyobb teljesitmenyu, kevesebbszer kell megpakolni, nem koszolsz a lakas(ok)ban, stb)

arrol nem is beszelve, hogy a lakoterben elhelyezett kalyha rengeteg levegot huz ki a lakoterbol, tehat biztositani kell a friss levego utanpotlast.
ez a para szempontjabol jo, de a folyamatos huzat engem speciel zavarna.
csak hangosan gondolkodom...

en rabeszellek a padlofutesre DE azt tudnod kell, hogy a gyerekeknek nem feltetlenul egeszseges ez! oda kell figyelni, hogy a padlo ne legyen tul meleg, ne keverje a port - es persze intenzivebb porszivozast/felmosast igenyelnek ezek a feluletek. ezert is irtam, hogy a padlot erdemes csak temperalasra hasznalni es a fo futes legyen a falfutes.

a kombi puffer elonye, hogy helytakarekos, de hatranya, hogy nyaron sokkal tobb vizet kell melegen tartanod, mint amire szukseged lenne.

okolszabalykent 50L puffer terfogatot szamolunk KW-onket. pl: 20 KW hoz 1000L minimum

ertheto, hogy a gazkazant nem akarod hasznalni, de ahogy irod is: lesz olyan alkalom, amikor fogod. Ezmiatt fontos, hogy atfolyos vagy indirekt futesu. ezt nem irtad meg egyebkent pedig fontos lehet.

ha lesz 1 kis idom rajzolok 1 skiccet en hogy kepzelem el:
ime!

az elso kepen a komplett rendszert probaltam felvazolni.
a) feltetelezem, hogy nyitott rendszer lesz - bar itt a gazkazan mukodesevel lehetnek problemak. Ha zart rendszert epitetek, akkor mindket kalyhahoz tagulasi tartaly es biztonsagi hutokor kiepitese szukseges!

b) Tovabba - bar nem irtad - a rajzon egy indirekt futesu gazkazant rajzoltam, mellyel a HMV felso reszet folyamatosan melegen tudod tartani, ha erre igeny van.

c) a gazkazant egy 3 jaratu szeleppel valasztottam el a puffertol. Ha ezt kiveszed, akkor megoldhato a gazkazannal a puffer futese is, ezzel bizonyos esetekben gazdasagosabba lehet tenni a gazfutest. hatranya viszont, hogy ha a gazkazan nem mukodik, akkor is athuznak rajta valamennyi vizet a lakasoldali szivattyuk.

d) meg 1 opcio: mivel azonos a vizter a HMV felso hocsereloben es a pufferrol leagazo kulso hocsereloben, ezert egy-egy visszacsapoval bekotheto a felso hocserelo kigyoba a puffer es a gazkazan is, ekkor elhagyhato a kulso hocserelo, cserebe a HMVnek csak a felso reszet tudja felfuteni a vegyes kazan, igy mindenkeppen szukseges lehet a pufferrol valo utantoltes lehetosege.

e) en valoszinuleg meghagynam a kulso hocserelot es az egesz HMV tartalyt futenem a vegyes korrol.

f) egy szivattyut tudsz sporolni, ha nem a pufferrol, hanem a vegyes tuzelesu kalyhakrol direktben futod a HMV tartalyt. Ezesetben erosen ajanlott a kulso hocserelon keresztuli feltoltes, hiszen egyebkent csak a HMV felso reszet tudnad tolteni, ami valoszinuleg keves lenne, illetve ha elfogyna, akkor a pufferbol nincs lehetoseg utantolteni.

ff) meg egy szivattyut es keveroszelepet tudsz sporolni, ha a padlofutes es falfutes koroket ugy tudod meretezni, hogy azonos hofoku vizzel is mukodjenek,
ebben az esetben motoros szelepekkel tudod szetvalasztani a ket kort.

g) celszeru olyan HMV tartalyt beszerezni, amin van 3 db kimenet: 2 hideg es 1 meleg oldali, igy a kulso hocserelot a ket hideg pontra tudod ratenni a hatekonyabb feltoltes erdekeben.

h) beletettem a falfuteshez egy opcionalis falhutest is, ha esetleg a kesobbiekben erre igeny lenne - egy kulso hocserelovel es 2 csappal a falfutes csoveit hutesre is tudod hasznalni. kihagyhato.


i) ezen a rajzon 2 opciot rajzoltam az atfolyos rendszeru kombi gazkazanhoz:
az elso rajzon siman bekotod a gazkazan hideg HMV oldalara a HMV tartaly meleg agat. nemelyik gazkazan ezt nem viseli el es letilt, igy a futest sem fogja biztositani (tul meleg vizet erzekel a bemeneten)
j) Tovabbi gond lehet, hogy ha bekapcsolva hagyod a gazkazant - vesz melegviz ellatas, esetleges rafutes - akkor minden csapmegnyitaskor belobban a kazan, es csak akkor all le, ha a tartalybol odaert mar a melegviz.
k) a 2. opcional egy 3jaratu szeleppel ki tudod kerulni a gazkazant, igy a fent emlitett problemak nem lepnek fel. cserebe bonyolultabb lesz a vezerles picit.
nemelyik gazakazanhoz van is ilyen opcio modul, ugy tudom.
l) a forrazasveszely elkerulese vegett celszeru egy ESBE VTA szelepet betenni a HMV tartaly utan a meleg agba, ezt nem rajzoltam be. a vegyes kazan es a szolar ugyanis akar 70-80 fokos vizet is elo tud allitani a HMV tartalyban, ami ovatlan csapmegnyitaskor baleseteket okozhat (pl tipikusan az idos emberek nem annyira tudjak kezelni az egykaros csaptelepeket, konnyen forrazas lehet a furdesbol - tapasztalat)



remelem segitett:)


2012-07-22
10:12:00
Előzmény: zsezse #31770#31776
Sziasztok!

A puffer és a HMV tároló a földszinten lesz, elférnek, megvan a helyük bármekkorák. :) A kályhák akkora teljesítményűek, hogy külön-külön is épp kifűtik az egész házat (biztos ami biztos, különböző családi eshetőségekre). A gázkazán 24 kW-os kombi fűtő (Ariston), de semmit nem akarok a gázra alapozni, vegyük úgy mintha nem is lenne (fűtésre egyáltalán nem szeretném használni, csak ha mindenki elmegy otthonról, 2. gyerek épp jön, betegség, a másik lakásban élők sem tudnak épp fűteni, stb). Melegvizet télen mindenképp a fatüzeléssel szeretnék készíteni, nyáron a kollektorral, a gázt csak az olyan időszakokban használnám melegvíz készítéshez, ha fűteni sem kell és a nap sem tud melegvizet adni. (Elegem van a gázszolgáltatók havi rendszerességgel érkező sokkoló sárga cetlijéből. :))
Az emeletre nem probléma felhordani a tüzelőt, a fenti kályhás helység mellett van egy nagy terasz, kívülről feljuttatható a fa, ott elfér.
A nyílászárók lent 2 rétegű műanyag ablakok, kb. 50 éves, vastag falak (nem tudom hol-mit raktak bele, tégla, szikla, kő...), fent lyukacsos tégla falak és 3 rétegű műanyag ablakok. Még nincs leszigetelve, de később kívülről az egész ház le lesz szigetelve 10-essel.
A vegyes tüzelésből mindenképp kettő kell, mert ha én fent lakom, és mondjuk a szülők (lent) elutaznak egy-két hónapra rokonokhoz, akkor kívülről (ez itt olyan vidék, hogy néha 1 m a hó, folyamatosan fúj a szél, és sokszor nagyon hideg van, -20-25 fok) járok le az ő lakásukba majd rakni a kályhát, a gyereket meg hagyom magában...? Vagy fordítva, mi utazunk el valahova, ők meg a csúszós és letakarítatlan lépcsőn járjanak fel pakolni a kályhát 60 évesen...?
A padlófűtés régi álmom, és még semmi nincs fent, így szabadon választható. Nekem sajnos örökké a lábam fázik télen, meg a gyerek is a földön szeret játszani ameddig kisebb... :)
Tudom, kicsit talán túl van méretezve a kályha-téma, de nekem fontos, hogy később ne kelljen fáznunk soha azért, hogy spóroljunk a gázon. Gyerekekkel meg jó ha van a lakásban télen 23-24 fok, a fa cipelését és a hasogatást még bírjuk ennyi idősen. :) Szénmonoxid riasztó lesz mindkét szinten.

Köszönöm szépen az eddigi válaszokat, a kérdés tényleg csak az, hogy kombi puffer vagy külön HMV és puffer, és ugye mekkora + miből hány kígyós...?
2012-07-22
09:02:31
Előzmény: szocsmarci #31768#31770
szocsmarci:
szerintem felesleges egy ilyen kismeretu hazra kulon puffert tenni, igazabol csak bonyolitja a dolgot. raadasul a hoveszteseg is nagyobb lesz.
szerintem szepen szet lehet valasztani a ket szintet a korokkel.
lehet, hogy az emeleten el sem tudna helyezni egy ekkora puffert.
ugyan fellephet az "kozos lo" effektus, hogy az egyik szintnek nagyobb a hoigenye, mint a masiknak, igy az egyik hiaba pakolja agyon a kalyhat, o is fazni fog, mert a masik szinten feltekertek a termosztatot, de az az elonye is megvan, hogy ki tudjak egymast segiteni.


ennek ellenere a ket kalyhat en is tulzasnak erzem, raadasul az emeletre felhordozgatni a tuzelot... macera. mondjuk en kazan parti vagyok eleve.


viszont a fenti padlofutesrol nem beszlenem le. nekunk van az emeleten 1 furdonk, ahol eddig nem volt padlofutes, es igencsak hideg volt a padlo, pedig alatta is futott helyiseg volt. tavaly raszantam magam es atalakitottuk padlofutesesse. egeszen mas a komfort!
a fenti padlofutest szerintem egy az aljzatbetonba tett erzekelovel lehetne szabalyozni es csak temperalas celjabol mukodtetni (pl 25-26 fokos beton homerseklet)

szerintem szolarral nem akar futeni - ahogy irtad, nincs is sok ertelme.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és puffertároló kombinációlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30   következő »
Copyright © 2005-2014 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva