English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és puffertároló kombinációlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-10-31
09:52:18
Előzmény: villam64 #34883#34888
villam64

(fejbol: ) a 28-as cso belso atmeroje 25mm, felulete 490mm2
a 22-es cso belso atmeroje 20mm, felulete 314.
a 28-ason 1.5-szer annyi viz tud atfolyni adott nyomaskulonbseg mellett.

Ha nem lenne kazan, a lakas futese igy is ugy is felkeveri a puffert, szoval szeirntem ez nem hiszem, hogy megoldas lenne.
a pufferes rendszereknel azert feltetelezhetjuk, hogy a kazan boven tultermel a lakashoz kepest, igy ha a kazan mar felmelegedett, akkor boven fog kiengedni annyi vizet az ESBE, ami a lakasnak elegedo lesz.


szinten feltetelezhetjuk, hogy a kazanszivattyu nagyobb teljesitmenyu, mint a lakas oldali szivattyuk, igy csak nagyon rovid ideig van az a jelenseg, amit te mondasz: amig az esbe epp nyit vagy epp zar.
de amikor zar, akkor meg igy is ugy is keveri a puffert.

sajnos radiatoros rendszernel ennyi hatrany van, hogy a langyos vizet nem fogod tudni meg egyszer kivenni a pufferbol, kisebb delta T-vel tudsz dolgozni.
ez ellen en csak a keveroszelepet es a megfelelo tomegaram beallitasat tudom javasolni: minel inkabb hutsuk vissza a radiator visszaterot, ne okozzon keveredest. a hideg viz menjen a puffer aljaba, onnan toltodjon fel (es ne a kozepebol "uljon le")

anno, amikor meg voltak radiatorok is a rendszerben, de mar beraktam a keveroszelepet, azt vettem eszre, hogy joval kevesebb, valamennyivel alacsonyabb homersekletu vizet engedett mar vissza a pufferbe, jobban kihasznalta a radiator is a pufferben levo energiat, el tudtam nyujtani a futesi idot.

az altalad javasolt bekotesben +1 szivattyu is van, engem az "zavar".

mit gondolsz errol?
2012-10-30
01:52:59
Előzmény: villam64 #34830#34833
Én félek ettől a két szivattyús rendszertől, de meghajlok a szakik előtt. Mindenesetre, annyi hollander van berakva, hogy mind a Sándor, mind a Te változatod felé el lehet lépni. reggel folytatom...
villam64Válasz erre
2012-10-29
23:05:26
#34830
http://biosolar.hu/forum/show/28624#28624
Bármennyire is nem értitek a Barbot-nak tett puffer bekötést, mégis jobbnak tartom a párhuzamos T idomos, 2 szivattyús bekötéseteknél. A T idomos bekötésetekhez kell a 2. szivattyú működése. Annak a beállítása viszont lehetetlen. Nem lehet váltó csap nélkül megoldani, hogy a kazánból, vagy pufferből szívjon. Anélkül keveri a kettőt, megzavarja a puffer feltöltést. Az az általános bekötés logikátlan.
Oldjátok meg:
1. A fűtés csak lakás felé menjen egy időben, és zárja le a puffert.
2. Ha nem kér a lakás, csak a puffer felé menjen
Az egyes pont nagyon fontos!
2012-10-29
13:34:16
Előzmény: grano #34802#34811
grano

ez igaz, de ha a primer levegot nyitva hagyod neki, akkor csak kihuzod a meleget a kazanbol, nem fog beindulni a gazosodas, hiaba magas a homerseklet.

erre irtam, h gazdasagtalanul.


2012-10-29
11:10:39
#34807
"""
Ha a puffered a rajz szerint van bekötve, akkor abból kerül üzemközben levegő az előremenőbe.

A szivattyúdat túlságosan magas fokozaton járatod, ezért tud a hátsó radiátoroknál levegőt beszívni. A víz úgymond lekering a kazánhoz közelebbi radiátorokon. Valószínűleg a radiátorok is teljesen ki vannak nyitva.

Normál esetben a radiátorokban szokott a levegő összegyűlni. Fokozatosan elkezd a hátsó végük hidegebb lenni, majd leáll az egész radiátor.
Feltéve, ha szabályosan, vízszintesen vannak szerelve.

Megoldás lehet az előremenőt is belekötni a tágulásiba. A vízszint fölé bevezetve a csövet annyival, hogy a szivattyú ne tudja oda már felemelni a vizet. De igazából az előremenőbe kellene kötni a tágulásit.

A kazánod folyamatosan termel gőzbuborékokat már 70-80 fokon is.
A vízből is állandóan válik ki gáz "levegő", ami összegyűlik a puffered tetejében és onnan kerül az előremenőbe.

Ezért javasolt a puffert az alján és a tetején csatlakoztatni a rendszerhez kettő darab T idommal, és nem átmenő tárolóként használni.

Megoldás lehet a puffer állandó légtelenítése a legfelső ponton.
Azonban számolj azzal, hogy az automata légtelenítők gyorsan levízkövesednek, és vagy nem nyitnak többé, vagy állandóan szivárogni fognak.

Először egy golyóscsappal kellene csak megpróbálni az összegyűlt levegőt finoman kiengedni, miközben maximumon járatod a szivattyút.
Ha ez beválik, akkor hetente, havonta elég lehet egyszer légteleníteni. Úgy is ott vagy a kazánházban és tudod figyelni a jelenséget.

Én mindkét megoldást alkalmazom a fekvő tárolónál.
Van kettő automata légtelenítő, előttük egy egy golyóscsappal, plusz külön egy egy golyóscsap, azokon közvetlenül ki lehet engedni az esetleges levegőt.
A puffer eleve ferdén van felállítva. A betáplálás és az elvétel a lejjebb lévő végénél történik a puffer tetejéből. A levegő átmegy a felső végébe, ahol nem okoz semmi zavart. Tíz év alatt egyszer néztem meg, de csak egy szusszanásnyi levegő gyűlt össze benne.
"""

Köszi a gyors választ.

Igazatok van, ha leáll a szivattyú, akkor nem akar légtelenítésnél levegőt beszívni. A kazán előre/visszamenőn is van egy kézi légtelenítő, a pufi tetején automata van + két radiátor között a visszatérőn van egy automata + az előremenőn egy kézi légtelenítő fent a padláson. Szóval raktunk mi be bőven. :D Gondoltam én, hogy a tágulási jó helyen van így, mert hogy az a kázánból egyből célszerű oda elvezetni, hogy kimenjen a gőz forrás esetén. Igazából az a furcsa, hogy mindig a hideg ágon ami jön vissza a kazánba, ott hallom a viz csörömpölést, ami a kazánban keletkezik úgymond, az kimegy a nyílt tágulásin.

Üdv.
2012-10-29
09:04:42
Előzmény: tomasz #34798#34805
tomasz:
szerintem a szívott rendszered is belejátszik:
http://biosolar.hu/forum/show/32994#32994
A radiátorok jó eséllyel légköri nyomás alatt vannak, azaz a levegő saját magát préselheti be.

Ha így az előremenőből biztonsági, a visszatérőből tágulsi vezetéket csinálsz a szivattyúd a biztonságin keresztül átdolgozhat a tágulási tartályodban, mert kicsi a víznyomás.

Nekem azért van az előremenőben a szivattyú:




2012-10-29
08:41:55
Előzmény: zsezse #34789#34802
zsezse:
"ha azt hevited, akkor csak egyre magasabb homersekletet fog elerni - persze gazdasagtalanul!!"
erre írtam h hőfoknövelés -> hatásfok növekedés.

villam64Válasz erre
2012-10-29
07:30:11
Előzmény: tomasz #34798#34800
A puffer tetejére nem tudnál légtelenítőt tenni? Álló szivattyúnál próbáltad légteleníteni?
2012-10-29
07:23:11
Előzmény: tomasz #34798#34799
tomasz

a rajzod vagy hianyos vagy a rendszered erdekes:)

a pufferbe hogyan csatlakozik a visszatero ag?

a legtelenites soran ugye le volt(ak) kapcsolva a szivattyu(k)?

ha igen, akkor erdekesnek tunne, hogy levegot szivjon be, foleg, ha alacsonyabban levo radiatorrol van szo!

allitsd le a szivattyut, es ugy legtelenits!
van a kazanod elott is legtelenito? celszeru oda is tenni (vagy buboreklevalasztot)

nem hagytal nyitva veletlenul automata legtelenitot a szivattyu elott? esetleg onnan is keletkezhet levego.

ha nem tud bejutni mar levego, csak a rendszerben levo van, akkor erdemes az elso idoben minden csapot kinyitni es max fordulaton jaratni a szivattyut, hatha kidolgozza.
a kazanban nagyon nem tesz jot egyebkent a bennragadt levego!

a rajzon hogy legtelenedik a lakas eloremeno?
egyebkent nem baj, ha igy van a tagulasi
2012-10-29
02:33:27
#34798
Üdv :)

Segítségeteket kérném, nem tudom mi lehet a gond a rendszeremmel, de valamiért a levegő nem hajlandó kimenni a rendszerből normálisan, olyan mintha a kazán visszatérő ágban lenne, néha átmegy egy adag a kazánon és akkor kimegy, de egy idő után mindig új "adag" keletkezik és már ötletem sincs hogy miért. A rajz olyan szempontból csalóka, hogy több radiátor is van ugyan azon az ágon, szóval gyakorlatilag ugyan úgy kéne működnie mindegyiknek, viszont most hogy légteleníteni akartam, mivel hallottam hogy csörömpöl a levegő, az első három radiátor teljesen oké volt, legyen ez a rajzon az első radiátor, de az utána lévő radiátorok MIND levegőt szívtak be amikor kinyitottam a légtelenítőt. Ez miért lehet? Az a vicc az egészben, hogy a fűtés ugyanúgy megy, forró mindegyik radiátor, de a radiátorok fele (pont a fele, vizet ereszt ahogy azt kell, a másik fele meg levegőt szív be) A radiátorok között annyi szintkülönbség van, hogy azok a radiátorok, amik levegőt szívnak be, kb 20 centivel lejjebb vannak, mint a többi.

Segítsetek légyszi. Én tanácstalan vagyok. a kiegyenlítőm kb 2 méterrel van az előremenő csővezeték szintje felett. Az a gond, hogy nincs rákötve a visszatérőre, csak az előremenőre?





2012-10-28
23:09:08
Előzmény: grano #34787#34789
nem biztos, hogy ertem, hogy most min vitatkozunk:)

most en mit irtam/csinalok rosszul szerinted?

en is azt irtam, hogy ha novelem a homersekletet, akkor no az eges hatasfoka.
illetve, hogy igyekszem en is mihamarabb elerni a gazosodast es azok elegetesehez szukseges allapotot.

2012-10-25
10:33:35
Előzmény: szocsmarci #34656#34679
korábban ezt írtam:
"Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj."
80 fokig fűtve..
Akkor ezek szerint nem is olyan rossz, a "házi" exel, amit Blus olvtárs csinált (Zindexen) :-))
szocsmarciVálasz erre
2012-10-24
20:52:48
Előzmény: HBalazs #34498#34656
Szia
Bocsi, hogy csak most szólok közbe, itt vannak a méretezések. vizfarago.hu/wp-content/uploads/Zart-tagulasi-tartaly-meretezo.xls
Ha már van egy 80 literes tartályod, és azt megtartod, akkor az levonható a szükséges térfogatból.
Ha esetleg a rendszered bírja, és rászánod magad, akkor vehetsz egy 3,5 bar nyomású biztonsági szelepet (2. verzió), ezzel is megspórolhatsz pár litert.
Ha nem 100°C-ra veszed a vízhőmérsékletet (hiszen úgysem lesz mindenhol 100°C a víz, max a kazánban de a pufferben már nem,) akkor ezzel is nyersz. Hogy mennyit, azt számítsd ki magad.
Javaslom a szükségesnél nem nagyobb tartály beépítését, ha esetleg pár év múlva cserélned kell, ne legyen nagy anyag teher.





2012-10-19
18:47:06
Előzmény: dejoe #34508#34515
Azert nincs ez a bekotes rajta a ajzomon, mert csak most kaptam toletek a tippet :)..el is fogadtam.
A szakszeres bekotest ismere, az a bibliám. De pl az elobb tárgyalt HMV vezerlés (PufferTermo+HMV termo sorbakotése) nincs rajta..

Amugy a tagulasi tartaly meretéhez nem értek, de ezt is elfogadom, beszélek a szakikkal..ismét köszi.
Azert vagyok itt, hogy okosodjak és elfogadom a segítő tanácsokat.
2012-10-19
13:59:20
Előzmény: HBalazs #34498#34508
"A rad kortleszabályoznám keveroszeleppel pl. 60Cre max"
Akkor ha már csinálsz egy rajzot, akkor miért nem rajzolod meg úgy ! :-))

Vagy minek is "tervezni " egy új rendszert ?
Ha már mondjuk más megtete ezt előttünk ?
Pl. szakszer ...javasolt bekötés....


És akkor nincsenek ilyen kérdések..
2012-10-19
13:53:07
Előzmény: HBalazs #34498#34507
"A ház egyszintes, legmagasabb pontja a puffer teteje "

Akkor esetleg :
- 0,4 bar az induló
- 2,5baros a biztonsági, ezért 2,0 bar a végnyomás
- 80 fokig fűtöd fel a puffert
Akkor 140 literes tágulási kéne , hogy a megadott nyomástartományba beleférj.

Szerintem...:-)
2012-10-18
22:49:03
Előzmény: dejoe #34493#34498
Szia DeJoe,

"radiátoros körbe biztos kell a 70-80+ fokos víz ? :-)"
-ugyertem 80C amit a KazanTermo indít a puffer felé és igy akár a HMV felé is.
(A rad kortleszabályoznám keveroszeleppel pl. 60Cre max)

-Másik ötleted a puffer 65C-s Termojáról jol hangzik és meg is oldaná a problémámat.. Van(lesz) amugy egy masi termo is a pufferban, ami a minimumot adja arra az esetre ha pl 2 napig nem uzemel a rendszer (LakásTermo + PufferTermo sorbakotve.) Ez a második pufferTermo megoldást ad a problémára, koszi!! :)

-Tágulási jelenleg 80, látom kevesled :)
Kazán+rendszer+puffer vize kb. 1800-1900 liter. A ház egyszintes, legmagasabb pontja a puffer teteje :)
Nincs gázkazán, csak a vegyes+puffer.

Mekkora tartályt javasolnál? Nem akarom megszívni..
2012-10-18
21:36:16
Előzmény: HBalazs #34486#34495
jaaa a 80 liter az nagyon karcsúnak tűnik !

www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=153352
2012-10-18
21:32:36
Előzmény: HBalazs #34486#34493
radiátoros körbe biztos kell a 70-80+ fokos víz ? :-)

"Mit szoltok?"
"csak akkor szabadna tolteni a HMVt, ha megy a kazán is "
"Ha már csak a puferbol veszem ki a kakaót, akkor a végefelé (40C) már hűtöm a HMV-t...."
Az indirektben van beépített termosztát ?
Ha van...azzal kéne sorba kötnöd egy másik (kapilláris termosztátot), amivel mérnéd a puffer tetején a hőmérsékletet.
Ha az mondjuk nagyobb mint 65 fok és az indirektben alacsonyabb a hőm. mint 50 akkor mehet a szivattyú.
(a puffert mérő ZÁR ha a víz melegebb mint 65 fok, az indirekté ZÁR , ha a tartályban alacsonyabb a víz hőmérséklete mint 50 fok...esetleg)

"Mi a tapasztalat az iszaplevalasztóról? van ertelme, megeri?"
Gázkazánoknál garanciális feltétel...de itt mivel a pufferben a leglassabb az áramlás,ha van a dzsuva a puffer aljában fog úgyis összegyűlni.

"Zárt tágulási tartaly merte mekkora legyen "
Ez sokmindentől függ(het)..
- rendszer magasságtól (statikus nyomás)
stb..
Szóval van gázkazán a rendszerben aminek kell egy bizonyos nyomás ?
2012-10-18
16:48:05
#34486
Szia Zsezse, Sandor, All,

(1)-Felmerult bennem még egy tisztáznivaló.
A terveim szerint lesz HMV(140l)is a rendszerhez kötve csokigyoval.
2 eset van sztem:
A) Ha éppen fűtök, akkor 80C megy át a HMV-n (ha kéri)
B) Ha már csak a puferbol veszem ki a kakaót, akkor a végefelé (40C) már hűtöm a HMV-t....
Lesz egy PufferTermo is, de az kb 30C minimumra lesz állítva, hogy a lakás szivattyuk ne menjenek ha kihul minden (LakasTermo+PufferTermo sorbakötve)

Szal sztem csak akkor szabadna tolteni a HMVt, ha megy a kazán is (80C).igaz rovidebb ideig lesz a HMV-r rasegitve (amugy a futoszal melegiti).
Mit szoltok?

(2) Mi a tapasztalat az iszaplevalasztóról? van ertelme, megeri?
(3) Zárt tágulási tartaly merte mekkora legyen (1500l puffer)most 80l van betervezve?

csatolva a bekotes ujra.



2012-10-18
16:34:00
Előzmény: grano #34484#34485
grano
nem ertem a kerdest

20KW-os hoigeny nagy es/vagy szigeteletlen hazat feltetelez.

mi a cel?
ha az, hogy 24 oran at kitartson a puffer, akkor egy energetikussal ki kell szamolni, hogy ez mennyi vizet jelent, es a pufferhez kell meretezni a kazant

ha csak az a cel, hogy ne futsed tul a lakast, akkor eleg egy 30-40KWos kazan, 1500-2000L pufferrel, a feleslege ebbe belemegy.

en most az adott korulmenyeimhez egy univerzalis kazanban gondolkodom.
ha vennem a fat, akkor se vennek faelgazositot, mert amennyiert megveszem a fat annyibol majdnem kifutom egy kond. gazkazannal es nem lesz 1x sem koszos a kezem.

a szomszedom iden 120e Ftert vett nyarfat es nem lesz eleg neki a telre. a masik szomszedom kozel 400e FTert vett bukk es tolgy kemenyet.
2-3 ev alatt elpofekeli o is kandalloban + gazkazan a temperalashoz.
ennyit nekem nem er meg.

ha lenne sajat erdom, vagy jutanyos aron szereznem be a fat, akkor elgondokodnek a faelgazon.

2012-10-18
15:56:16
Előzmény: zsezse #34482#34484
zsezse:
persze, de mekkora kazánt tennél egy 20kW-s hőigényre?

Az igazi válaszod az előző volt, azaz a kiválasztáskor kisbálát akartál tüzelni.
Az h ma már más a fűtőanyag az csak történelem, a nálam lévő totya pl nem jó fára, az szenes kazán, mutatja ezt a kilakítása is (kis ajtó).
Mégis fával tüzelek benne mert ez adódik.
2012-10-18
15:40:05
Előzmény: grano #34480#34482
grano

tul kicsi, ha kevesebb vagy alig nagyobb a kazanod teljesitmenye, mint a haz hoigenye

szamszerusitve mondjuk egy 20KW os kazan szerintem tul kicsi ha meg pufferelni is szeretned a ho"t.

az is lehet, hogy egy 8Kw-os kandalloval kifutod a hazat, de folyamatosan pakolnod kell, hogy meleg legyen benn.


tul nagynak pedig hivjuk azt, ahol mar effektive nem rovidul le a tuzeles idotartama azaltal, hogy nagyobb kazant veszel.

pl: szerintem egy 60KWos kazannal nem jarnek jobban, mint az 50essel, mert mindkettovel naponta 1x begyujtok, kb ugyanakkora fak mennek bele:)

jo valasz igy?:)
2012-10-18
14:52:07
Előzmény: zsezse #34478#34480
zsezse:
köszönöm.
Az idézett részben benne van valóban h ne legyen túl kicsi ne legyen túl nagy de mi a túl kicsi és mi a túl nagy?

A Te választásod azaz h kisbálás kazán teljesen érthető sokan választják ezt a módot, különösen azok akiknek olcsón van kisbála.
Mondjuk hosszú távon az h nem kell aprigatni a fát sok spórolást jelent.
2012-10-18
14:32:32
#34478
kazan meretezes

ezt mar olvastatok?
http://biosolar.hu/forum/405/18428/view#18428

tipp: kiemelt cikkek! :)
eleg sokmindent leirtam benne szajbaragosan

ha tul kicsi kazant veszel a hazhoz, allandoan ott fogsz ucsorogni mellette.
ha tul nagyot, akkor nagy puffer kell hozza, ami egyreszt draga, masreszt relativ megno a hoveszteseged a tarolas miatt.

cserebe viszont lerovidul a tuzelesre forditott ido.
Nekem pl azert lett 50KWos kazanom, mert anno azt gondoltam, hogy majd szalmabalaval fogok tuzelni, mert az olcso.
a legkisebb szalmabalas kazan pedig a V50 -> 50kw.
igazabol, ha van puffered, akkor szinte tokmind1, mennyivel nagyobb a kazanod a haznal.
en szeretem azt is, hogy nem kell tokolni a tuzelo elokeszitesevel, megusztam a hasogatast, az aprofa keszitest, azzal tuzelek, amit mas mar kidob (fureszpor, kereg, zsakolhato tuzelo, agtusko, tusko) igy meguszom olcson a telet.
ezt kis kazanban en sem vallalnam be
nekem ez volt a szempont.

puffert pedig nem a vizter meretehez valaszt az ember, hanem a kazan teljesitmenyehez ill. a haz hoigenyehez.
okolszabalykent kb 50L / kazan Kw szoktak ajanlani, tehat 30KWos kazanhoz kb 1500L a minimum.
akkorat celszeru beszerezni, hogy napi 24 orat fedezni tudjon a puffer.


Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és puffertároló kombinációlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30   következő »
Copyright © 2005-2014 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva