English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-03-22
19:03:27
Előzmény: dejoe #39765#39790
Akkor jó szerkezet, nem úri huncutság, be lesz egy kazánvédő épíve, de nem Laddomat, azt én horror árúnak találom, keringetőszivattyúm 2 darab is hever itthon, egy Wilo, meg egy Grundfos, akkor ide is Esbe kerül majd be.
2013-03-22
17:20:56
Előzmény: JoeJoe #39784#39785
A kazán víztartalma 39 L erre III fokozatban szív rá a szivattyú.
Nem sok az egy kicsit?
2013-03-22
17:16:32
Előzmény: dejoe #39776#39784
Idézet: Miután ha nem III. ba van kapcsolva a szivattyú nem indul, be.
Attól még szívhat magára több vizet mint amit képes felmelegíteni.
2013-03-22
08:31:31
Előzmény: JoeJoe #39769#39776
Ez van a használatiban !
"A keringető szivattyú sebességkapcsolója 3 -as állásban kell, hogy legyen."



2013-03-22
08:28:15
Előzmény: zsezse #39767#39775
"amit legeloszor is ki kellene probaljal, hogy csak a puffert futeni, es megnezni, mennyi ido alatt tudod felfuteni."

Igen ez jó ötlet ! :-)
És tényleg azt is jó lenne tudni, hogy a puffer "meddig" - "hány" fokos.
Meg felfűtés során PONTOS vízhőfok értékeket megadni !
Nem azt, hogy "laddomat jobb-meg bal oldalán a hőfok ", mert ugyi az attól függ hogyan van bekötve, mi melyik oldalon van... :-))

"a legegyszerubb talan 2 kulon szobatermosztattal megoldani,"
Elég ahhoz 1 IS ! :-)
Lásd "vezérlés"....
2013-03-22
08:21:04
Előzmény: NJ679407 #39766#39774
Itt valami nagyon nem kerek !

"Az első begyújtáskor még 72°C laddomat patron volt bent, de nem tudtam elérni a tüzelés során,hogy teljesen kinyisson a patron, így a kazán túlmelegedett,nem volt hőelvétel, "

Ilyen nem igazán fordulhat elő ! Csak akkor ha rosszul van bekötve a laddomat, vagy rossz a patron benne...

"a puffertartályt nem tudtam felfűteni a kazán többszöri megrakásával, száraz rönkfával sem csak max 66 °C-ra, hiába izzad a kazán 90°C-on.."

Ez is a fizikai képtelenség kategória !
HACSAK nem akkora a hőelvétel a házban !
Ami akár valószínű is lehet, mert hát hideg a ház !

DE amúgy hogyan lehet, hogy 90 fokos a kazán és az előremenőd meg "61-63 °C de max 70°C az előremenő" ?

A "vezérlés" nálunk..hátha segítség
http://biosolar.hu/forum/show/9422#9422
illetve
http://biosolar.hu/forum/show/9424#9424


Ami még fontos !
"A házban levő hőfokról: emellett a fűtés mellett a házban nem tudok csak kb.13-17 fokot előállítani,"

Hány fokról kezdted felfűteni a házat, mikor ??

2013-03-22
06:25:42
Előzmény: NJ679407 #39766#39769
Szerintem sok a hármas fokozat a ladomaton, próbáld I-be.

2013-03-22
00:52:14
Előzmény: NJ679407 #39766#39767
NJ<sokszam>

alapvetoen jonak tunik a rajzod, bar a visszacsapokat lehagytad rola, de odakepzeljuk.

amit legeloszor is ki kellene probaljal, hogy csak a puffert futeni, es megnezni, mennyi ido alatt tudod felfuteni.
Ez egy fix mennyisegu viz, tehat le tudod merni, mennyit javitottal az egeseden.
Nekem ez a puffer 1/3-nal levo 1 db homero fura, mar mashol is lattam, akkor sem ertettem.
Veletlenul nincs a puffer masik oldalan 1 rakas csonk, ahova lehetne kotni homeroket? ahol en lattam, ott volt. pont forditva szereltek be a puffert, igy azok a csonkok nem voltak lathatoak, ezert maradt ez az 1 hely.
Igy nem latod ugyanis, mennyi melegviz van meg a pufferben.

tehat: lakas/radiator elzar, vegyes kazannal puffer fut.
ha igy sem tudod vagy csak nagyon nehezen felfuteni, akkor valami a tuzeleseddel lesz.
elkepzelhetonek tartom, hogy esetleg tul sok a huzatod ekkora kemenynel es kiviszi a meleget.
a solidakon van fust jarati pillangoszelep ugy tudom, azt probaltad mar elzarni, amikor beizzott rendesen a kazanban a tuzelo?
szekunder levegot tudsz adni neki? egy ismerosomnek van egy kis kemlelo nyilas a solida kazanjan, szerintem ott lehet adni neki.
mennyire fustol a kemenyed ha mar tuzelsz egy jo 10-20 perce?
ha nem fustol es ezeket a beallitasokat kiprobaltad, akkor valoszinuleg nagyot nem teveszthetsz.
a huzatszabalyzot elegendo 80 fokra tenni, nem kell feleslegesen izzitani az anyagot, mert csak kiviszed az egetlen fagazt.
feltetelezem, hogy a fem kemeny nincs lerakodva, jo a huzata es valoban szaraz faval probalsz tuzelni!

ha ez megvan, akkor raterhetunk a lakas oldalra:
mindenkeppen ossze kell kotni a lakast valahogy a puffer szivattyuval.
jo megoldas lehet, hogy eloszor a pufferben levo melegvizet felhasznalni es csak utana a gazkazant.
a legegyszerubb talan 2 kulon szobatermosztattal megoldani, a vegyest mondjuk 21 fokra allitva sorbakotni a pufferben talalhato csotermosztattal
-HA a pufferben van melegviz ES a szobaban hidegebb van 21 foknal, akkor vegyes
-HA a pufferben mar nincs melegviz -> gazkazan tegye a dolgat

az ESBE VTA szelepet erdemes minel alacsonyabb homersekletre allitani, igy el tudod nyujtani a futesi idot, nem lesznek akkora kilengesek a lakasban.
gazkazannal ki tudod tapasztalni, hogy melyik az az eloremeno, amivel futve jol szintentarthato a haz es nem kapcsol ki'/be gyakran a gazkazan. ezt kellene megcelozni a pufferrel is!

remelem tudtam segiteni!

NJ679407Válasz erre
2013-03-22
00:20:17
#39766
Sziasztok,
régóta figyelem a fórumot, a ház felújítás alatt nagyon sok dolgot innenn tanultam meg. Sajna elég kevés infot találtam a neten pufferek optimális szabályozásáról, optimális hőfokáról - a méretezésen át a szigetelésig minden elérhető, de szabályozás, ami a legfontosabb része az egész pufferezésnek, az fehér folt a térképen. A szerelők is csak egy bizonyos szintig tudtak mindent megoldani, hiába a rutin.
A rendszerem:
-Solida 7 vegyestüzelésű kazán (fa 30 kw)
-huzatszabályzó
-Füstcsőtermosztát
-Laddomat 63 °C patronnal
-1000 L Concept puffer, 10 cm gyári szigeteléssel,(egy hőmérő van a tartály felső 1/3nál)
-Siemens RAK-TR.1000B-H merülőtermosztát (a tartály felső 1/3nál)
-ESBE keverő szelep 35-60 °C
-Grundfos szivattyú 1( tartályból a radiátorok felé)
-szakszer bekötés, laddomat kézikönyv szerinti bekötésnek megfelelő
-C40 gázkazán
-Grundfos szivattyú 2
-szobatermosztát a gázkazánhoz
-2x 60 liter táguási tartály - nyílt rendszer
-2 előremenő csöves(cső anyaga vas)
-régi radal típusú aluradiátorok
-a keringetett víz mennyisége kb. 150 l + puffer
-kémény 10.8 m, 150-es átmérőjű saválló cső
-ház 150nm2, 30-as tégla, 3 szint,új ablakok, födém betontálcás, rajta salakbeton (6 cm)

A fűtési rendszer az ajánlások szerint kiépítve,a radiátorokokat megtartottam és a meglevő csöveket is, radiátorszelepek cserélve. (Át lett mosva a rendszer 2x, jött ki barna cucc rendesen. )
Az első begyújtáskor még 72°C laddomat patron volt bent, de nem tudtam elérni a tüzelés során,hogy teljesen kinyisson a patron, így a kazán túlmelegedett,nem volt hőelvétel, a huzatszabályzó lefojtotta a tüzet és elkátrányosodott a fa, kihűlt a füstcső, leállt a laddomat.
A patront azóta kicseréltem 63°C –osra, a rendszer elkezdett működni. Nyit a laddomat szelep , de hogy mennyire azt nem tudom megítélni, van hőelvétel a kazánból ez tény. A hőmérők állása sorrendben:felső/bal alsó/jobb alsó. 61-63 °C de max 70°C az előremenő/58 °C körüli a kazánba menő/35-50°C visszatérő értékek olvashatóak a laddomaton. A működés nem a legoptimálisabb, de mielőtt jobban belemegyek, a szabályozásról egy-két dolgot.

A szabályozás:
A laddomatot a füstcsőtermosztát indítja, majd állítja is le. A kazánon a huzatszabályzó 90-en van. Ha a pufi csőtermosztát 60°C, indul a szivattyú1 a radiátorok felé, ez egyben tiltja a gázkazán szivattyú 2-t(ha gázkazán megy ez fordítva is érvényes+visszacsapó szelep van beépítve: a gáz nem dolgozik a pufferre). A laddomatot a puffertöltő funkciója és kazánvédő szerepe miatt vettem. Az ESBE szelep a felmenő ágban van, a tartályból nem enged felmenni csak max. 60 C°-os min. 35 C°- vizet, itt egy csatlakozás a van a visszatérőbe, ami megy a puffer aljába. Az ESBE célja az lenne, hogy ne nyomjak a radiátorokra felslegesen 80°C-ot.
1.Probléma, hogy a fűtés szakaszosan megy, ha begyújtok megy a fűtés a pufferből, de miután kialszik a tűz, és a tartályban a víz 60°C alá megy, leáll a keringetés és a pufiban csak áll a melegvíz. Ha visszaveszem mondjuk 40°C-ra a csőtermosztátot, akkor kilövi az összes hőt a házba azonnal, mondjuk egy jó óra alatt. Ezt gondolom egy külön szobatermosztáttal meg lehetne oldani, de az elektromos oldalához nem értek. Erre mit javasolnátok, figyelembe véve hogy van egy gázkazán is a rendszerben, amit csak hőntartásra akarnék használni amíg nem vagyok otthon? Első körben fűtsön a vegyeskazán+pufi amíg lehet, csak utána menjen a gáz.
2. Másik probléma, hogy a puffertartályt nem tudtam felfűteni a kazán többszöri megrakásával, száraz rönkfával sem csak max 66 °C-ra, hiába izzad a kazán 90°C-on.. A 40-60°C tartományban tud működni, de én szeretném a kazán teljes hőjét betárolni, ehhez pedig fel kellene tudnom fűteni a puffert, irodalmi adatok alapján akár 80-90°C-ra is, mit mondjak nagyjából 4 óra alatt, a víz fajhője alapján számoltunk.
Áramlás: a laddomat szivattyúja 3- mas fokozatban megy (95 kw), a tartályból a szivattyú 1 egyes fokozaton (50kw) szállít a radiátorokhoz.
A házban levő hőfokról: emellett a fűtés mellett a házban nem tudok csak kb.13-17 fokot előállítani, ha kint nulla van. Ez sok tényezős dolog tudom – szigetelések, szökik a hő a padlásra,stb (egy szoba zárt ajtóval már 20-22 fokot is tud, a radiátorok jók) de amire szeretnék koncentrálni, az a szabályozás megfelelő kialakítása amellett hogy a puffert maximálisan felfűtöm.

Várom a javaslataitokat vagy kérdéseiteket!





2013-01-03
12:14:51
Előzmény: pepe #36569#37405
pepe,

Itt egy kazán-puffer kombo, amihez még napkollektor csatlakozást is kiépítettek.
Nem tanulmányoztam a konkrét megvalósítást, de ránézésre problémásnak látom.
Úgy gondolom, hogy addig működhet jó hatásfokkal, amíg elszippantjuk a hőt a tárolóból. A tűz leégése után a puffer a kéményen keresztül kihűl, a napkollektoros csatlakozás csak "papucs orrán pamutbojt".
www.fűtés.com/faelgazosito-kazan/f-a-kazan-tekintse-meg-akcios-termekeinket-az-arlistankban-/1/



2012-12-17
00:19:57
Előzmény: villam64 #36832#36881
és most olvastam....másnak sincs vele gondja ! :-))

www.forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122872816&t=9147701
"Az ATMOS/SZAKSZER bekötés a legjobban működő kötés a gyakorlatban. Nem kellene lehúzni, ha még nem szereltél ilyet.
Mi egy tucatnál járunk és ezidáig parádésan működnek.
Nem gondolom, hogy a LADOMAT-al nem egyeztettek.."
2012-12-17
00:06:47
Előzmény: villam64 #36832#36878
Nem értem az ellenszeved/útálatod a 2T-s bekötéssel szemben . :-))

Azért nem értem, mert általában akkor jut el az ember oda , hogy köll egy puffer, amikor egy szercsak "nagy lesz a kazán" a házhoz.
Ez bekövetkezhet hőszigetelés után, vagy egy rosszul kiválasztott "nagy" kazán után.
Tehát ebben az esetben lakásfútés közben is tud töltődni a puffer !
Akinek meg nagyobb a lakás hőigénye mint a kazán pillanatnyi teljesítménye az ne akarjon pufferelni ! :-)) Hisz csak minimális időtartamot tud(na) áthidalni abból fútve..

Az általad felvázolt megoldások meg szerintem csak felesleges hibaforrások, + költségek ! pl. váltószelep, dupla fútőköri szivattyú....
szerintem

A Te lakásodnak mekkora a hőigénye ?
villam64Válasz erre
2012-12-16
10:24:33
Előzmény: zsezse #36800#36832
Olvasgattam újból az összefoglalót. Kitérsz a kazán méretezésére. Óránként 10 kW elég sok, de megfelel például Andrea esetére. Ez 24 óra alatt 240 kWh. Ez a fűtési idényből 1 hónap. Ezen 1 hónap alatt mennyi időt akarunk a kazánnal foglalkozni? Ez egy 32 kW-os kazánnal 8 órányi fűtés. Ennek a végén érné el a kívánt hőfokot. Ezalatt a 8 óra alatt veszít 80 kWh-át, ami újabb 2,5 órás fűtés. Ehhez még hozzájön ebben az időszakban a puffer 50 kWh. Ezt ki is vesszük belőle. Igen, csakhogy benne van-e ez a mennyiség a pufferben a hidegek előtt? Ha nincs, fel tudja-e fűteni a hideg időszakban? Tud-e avval foglalkozni a kazán, hogy 10 óra fűtési idő alatt, még a puffert is felfűtse? Ha ugyancsak 10 kWh de kisebb lakás, 24 óra alatt 120 kWh hőigény. A 32 kW-os kazán 4 óra üzemidő plusz 20 kWh, az plusz 1 óra. Ekkor van esélyem a felfűtésére. Mindkét esetben szinten tudom tartani a hőmérsékletet 24 kW-os gázkazánnal. De ugyan akkora szakaszos üzemű berendezéssel nem. Van ahol a duplája. kell. Ezért nem vehetem lényegtelennek a pufferel való ügyködést. Számomra fontos, hogy a begyújtás után az 1-X fokot hűlt lakást visszamelegítsem, és amikor ez megvan, akkor töltsem a puffert, ha akarom. És ezt automatizálva.
1. Ehhez a legjobb megoldásnak tartom a motoros váltószelep a puffernél (Gyuri). Ez, ha megy a kazán, de nem kér a lakás, akkor a pufferre irányítja a fűtést. Ha kér a lakás, akkor a lakás felé küldi. Az utolsó variáció, ami kell, már 4 útú szelepet feltételez, hogy kér a lakás, és nem megy a kazán, de elég meleg a puffer a fűtéshez. Ez az állapotban működhetne egy visszacsapó, és akkor elég a 3 útú szelep.


2. A kapilláris szelep-visszacsapó is jó (Granó féle). De nem mindenkinek. Nekem igen, mert thermo fejek vannak a radiátorokon, amik megakadályozzák a túlfűtést, azt hogy a kazán szivattyú átnyomjon a fűtés körbe. A másik nehézség, a kapilláris szelep, megfelelő áteresztő képessége.


3. Két szivattyú a fűtés körben. Ha megy a kazán akkor az egyes megy, ha nem megy, akkor a kettes megy. Itt még a keverőszelep bekötése kérdéses. Bár a 2. ábrán beköthető felülre a keverőszelep, a hideg ága a vtc és a vcs1 között lenne bekötve.




4. A kazán szivattyú egyben a fűtés szivattyú, mint Barbotnak javasolt verzió. A pufferből vételt másik szivattyú végzi, mely nincs a fűtés útjában. Hátránya, hogy a puffer töltést vezérlést a keverőszelep végzi. Nagy fűtési igényhez elmegy. Mert fűtés nélkül nincs puffer töltés. Módosítandó.


5. A sima T idomos bekötés, de ehhez jelentős többlettel kell rendelkezzen a kazán, akár a szivattyúk összehangolásával, és megfelelő számításokkal, mert különben se a fűtés, se a puffer nem megy.
szocsmarciVálasz erre
2012-12-15
20:00:20
Előzmény: pali #36786#36808
Ez már 3D, gyorsan fejlődsz. De nagy fába vágod a fejszéd, az összes kapcsolást nem tudod megcsinálni, olyan sok van. És az itteniek véleményei is különbözőek, nem lehet egységes álláspontot kialakítani, csak a nagyon egyszerű rendszereknél.

2012-12-15
17:06:45
Előzmény: villam64 #36773#36800
villam
kerlek csinálj akkor 1(-2) rajzot, leirást hozzá, vitassuk meg és beleirom az összefoglaló cikkbe.
villam64Válasz erre
2012-12-15
13:52:58
Előzmény: pali #36786#36787
Igen, így néz ki.
2012-12-15
13:49:55
Előzmény: villam64 #36773#36786
Erre gondoltál?




villam64Válasz erre
2012-12-15
10:38:21
Előzmény: zsezse #36771#36773
Zsezse, DeJoe
A sima T idomos bekötést úgy látom, hogy tervezés, és annak elfogadása után működhet csak. Működhet, csak mi a garancia? Megfelelő tartaléknak kell lennie a kazánban a hidegebb lakás felfűtéséhez, különben a szivattyúk össze-vissza rángatják a vizet a rendszerben. Ezért csak úgy tudom elképzelni a bekötést (ajánlást), ami ezt kivédi. Tehát, ha megy a kazán, és, a lakás fűtést kér, akkor a pufferből, vagy máshonnan ne áramolhasson vissza víz, le legyen választva. Ha csak a kazán megy, akkor a pufferbe menjen. Ha csak a lakás kér fűtést, akkor a pufferből menjen. Az alapkapcsolás ezeket nem teljesíti. Így még egy csomó oldalt és információt utána kéne olvasnia a kérdezőnek. De megteszi-e, hogy még 40 oldalt elolvas? Bekötés több is felvetődött. Motoros váltószelepes, kapilláris érzékelős, két szivattyús. A motoros váltószelepes a pontosabb szétválasztás. A kapillárisnak is vannak kitételei.
Ha 30 kW-tal sokat kell tüzelnem, mert nagy a ház hőigénye, akkor nincs is értelme ekkora puffernek. Csak langyosítani tudná. Nagyon számít, hogy mennyi a fűtési energia igénye a háznak. Ha 10 m3 gáz, az 90 kWh plusz 150 kWh puffer, az 240/30=8 órányi folyamatos fűtés. Faelgáznál 3 töltés, vegyesnél 10-16 töltés. Faelgáz, ha van valaki otthon, de vegyesnél lehetetlen. Eleve meg sem próbálnám felfűteni a tartályt. De ezt az alapkapcsolás nem tudja. Ő ide is tesz egy kicsit, oda is tesz egy kicsit, és semmi nem működik. Emiatt nem tudom elfogadni.
Pali
Felvetődött régebben a Tichelmann elv szerinti bekötés. Inkább azt kéne javasolni.
2012-12-15
09:49:23
Előzmény: villam64 #36734#36771
villam64

kerlek javasolj akkor egy bekotesi semat a kovetkezo egyszeru alapkapcsolasra:

30KW-os kazan + kazanvedo szelep
radiatoros futes
1500L puffer tarolo


2012-12-14
22:03:56
Előzmény: villam64 #36734#36759
Viszont ha azt nézed, hogy a legtöbben akkor gondolkoznak el egy puffer beszerelésén, ami után szigeteltek és "nagy" lett a kazán , akkor tehát pont jó lesz nekik a T-s bekötés..nem ? :-))
2012-12-14
13:07:35
#36750
Sziasztok!

Az alábbi rajzokat, viszonylag gyorsan tudom megcsinálni.
Az alap kapcsolásokhoz szívesen elkészítem őket. A szerelvényeket, elzárókat nem akarnám belerajzolni, mert túl bonyolult lenne. A konkrétaknál már mindenki berajzolja magának a visszacsapót, légtelenítőt stb....

Üdv: Pali



2012-12-14
10:36:17
#36742
Ismét azon csodálkozom, hogy egy általános, szinte semmilyen konkrétumot nem tartalmazó kérdésre (most éppen cskovacs) hogyan születhetnek konkrét átalakításokat, milliós beruházásokat ajánló tanácsok.
Ha fáj a fogam, és a fogorvos anélkül, hogy megkérdezné melyikre panaszkodom, ki akarna húzni néhányat találomra, esetleg az összes cseréjét ajánlaná egy erős protézisre, valószínűleg szó nélkül otthagynám.

Először talán tájékozódni kellene, mind a meglévő problémáról és körülményekről, mind a kérdező felkészültségéről.
1. Általános problémára nem lehet konkrét tanácsot adni.
2. Csak olyan tanácsot érdemes adni, amit megért a kérdező.

Mit szólnátok ahhoz, hogy össze kellene állítani egy egyszerű kérdéssort, ami az adott topik elején, esetleg oldalsávban, vagy valahogy másképpen megjelenítve, segítené a kérdezőket az elindulásban, és megkímélné a válaszolókat a szokásos kérdések újbóli feltevésétől, meg attól hogy feleslegesen túráztassák magukat?


Vegyes kazán és puffertároló kombináció_RECOMENDED
villam64Válasz erre
2012-12-14
09:31:08
Előzmény: zsezse #36732#36734
A saját tapasztalat, a régebbi bekötésnél volt. Ráindult a lakásfűtő szivattyú, és megkavarta a puffer vizét. Ugyan ezt látom Gyurinál, Barbotnál, Andreánál, meg a régebbi vitáknál is. Granonál működik, miután eltalálta a szivattyúk beállítását. Jobb megelőzni ezeket a gondokat, mert nem szívesen jön vissza a fűtésszerelő orvosolni a hibát.
Az eredeti T idomos padlófűtés keverőszelep előtti problémát a puffer keveréssel nálad emlékszem.
A T idomos bekötés nagy kazánnal. Amit már jeleztem többször. A kis kazán kazánvédője sétálva engedi át a meleg vizet. A lakás fűtő meg vágtában kéri. Ezért a puffertől fogja elvenni, még ha hideg is. Ha közben szigeteltél, akkor lecsökken a hőigénye a lakásnak. Kell a keverőszelep a radiátor elé. Lecsökken fogyasztás sétára, egyensúlyba kerül a két szivattyú, nem keveri meg a puffert. Ha nem szigeteltél, és vágtázni akarsz, akkor akadályozd meg a hideg hozzákeverését a puffer felől, mert langyos vízzel totyogás lesz a sétából.
Pufferelni csak akkor tudsz, ha többleted van, ha szenvedsz egész napi tüzeléssel, akkor nem tudod a puffert feltölteni.
Te rendszered már fél kazánnal is simán dolgozik. Nagyon számít a kazán teljesítmény, érzem a 24 kW-os kazánomon, ahogy képtelen a 2 m3- pufferrel megbirkózni. Csak a pufferhez 5 óra intenzív tüzelés kell neki.
2012-12-14
08:58:06
Előzmény: villam64 #36729#36732
villam64

ez SAJAT tapasztalat?
tehat volt ilyen rendszered es hasznalat kozben kiderult, hogy nem jo?

a sajatom T idomos bekotesu, es remekul megfigyelheto, hogy ha hideg a lakas es a puffer is, akkor a puffert szinte nem is tolti, csak kb 45-60 perc utan kezd el a pufferbe is lassan toltodni a felesleg, amikor a lakas oldali keveroszelepek mar zarnak.

> bajom vele, hogy megjelennek az emberek itt a fórumon, és panaszkodnak.
OROK SZABALY es csak msot tanultam meg: "Aki panaszkodik, attol el kell venni!"

>A T idomos bekötés feltételezi, hogy jelentős túltermelésed van a kazánnal. Ez meg is látszik a rajzokon, mert szabályozó szelepek vannak a radiátor felé is.
ez a ketto hogy fugg ossze? a szabalyzo szelep pont ellene dolgozik a nagy kazannak, hogy meg kevesebb energia jusson a hazba, mintegy elnyujtva a futesi idoszakot. ha kisebb kazanom lenne, meg nagyobb szerep jutna a lakasoldali keveroszelepeknek.

>Neked sem volt jó, amíg a fogyasztásodat padlófűtéssel, a hozzávaló keverőszeleppel nem korlátoztad.
vagy nem ertem, amit irsz, vagy keversz valakivel. nekem mindenfele problemam volt, de ilyen nem:)

tehat meg egyszer megkerdeznem: van SAJAT tapasztalatod ezzel a bekotessel, es azt tapasztaltad, hogy nem jo? es hogyan javitottad ki? te milyen bekotest ajanlasz?
szivesen felveszem az ajanlott bekotesek koze a kiemelt cikkben.

villam64Válasz erre
2012-12-14
08:49:00
Előzmény: zsezse #36723#36729
Zsezse a bajom vele, hogy megjelennek az emberek itt a fórumon, és panaszkodnak. A T idomos bekötés feltételezi, hogy jelentős túltermelésed van a kazánnal. Ez meg is látszik a rajzokon, mert szabályozó szelepek vannak a radiátor felé is. Neked sem volt jó, amíg a fogyasztásodat padlófűtéssel, a hozzávaló keverőszeleppel nem korlátoztad. Megfelelő tervező, és kivitelező kell hozzá. Például Szocsmarci. De, amikor a kazán teljesítménnyel alája mész a fogyasztási és puffer igénynek, akkor már nem működik a rendszer. Az előtte jó fűtés is rossz lesz. Míg ha beépül a puffer elé a szabályozás, hogy ne zavarjon bele a fűtésbe. Akkor maximum a puffer nem fog működni, de a fűtés megmarad.
Tehát csak az, hogy alapból jelentős kazán teljesítmény többletet feltételez, az energia igénnyel szemben.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32   következő »
Copyright © 2005-2014 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva