English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-11-28
22:59:15
Előzmény: horvath98765 #43817#43820
szia

javaslom, hogy tekerj vissza ennek a topicnak a 2009-es reszeihez, ott sok valaszt talalhatsz, amikor meg en is csak ismerkedtem ezzel a kazannal.
pl:
http://biosolar.hu/forum/show/1841#1841

a gyari fustcso igy nez ki:
www.calor2000.eu/kepgal/#/content/V%20tip/017.jpg/
kétszer törik, nem derékszögben, a torkaban van egy pillangoszelep, amit 3 allasban tudsz hasznalni, de teljes allapotban sem zar el teljesen!
ez kezi mukodtetesu, igen. begyujtaskor teljesen nyitva, amikor atmelegedett a kemeny es a rendszer, akkor felig zarhato, ha mar atizzott az egesz anyag, tavoztak az illoanyagok, nedvesseg, stb, akkor teljesen elzarhato.

2000Lt hany balaval tudsz felfuteni? ez jo kerdes. En szoja balaval tuzeltem az utolso idokben, azzal kb 6 bala volt, ha a lakast nem futottem.
nekem is 60-as szivattyum van, II-esen megy.

a begyujtasrol Sandor is irt jokat (most olvastam ujra), erdemes visszanezegetned a topic elejet!
a lenyeg, hogy a buza (es a szoja is) erosen gazosodik, mikor begyujtod.
mivel ilyenkor meg hideg a rendszer, nincs is kello huzat, nem fog rendesen egni az elejen csak irgalmatlanul fustolni. Beteliti a kazan legteret es a kemenyt is fusttel, amint eleri a homersekletet es belenyal a lang az egesz eldurran es vissza fog okadni egy jo adag fustot!
Celszeru esetleg az elso begyujtast vagy fel balaval vegezni, vagy az also reszt elzarni es a felso kemlelo nyilast kinyitni, igy a szekunder reszrol felulrol kezd el egni a bala.
ha mar nem fustol a kemeny, akkor ranyithatod az aljat is - ezt ki kell tapasztaljad.
mindenkeppen szerezz be egy huzatszabalyzot es egy pillango szelepet a fustcsobe.
a felfutes kozbeni zakatolas alatt mit ertesz? ha levegos a kazanod, akkor az okozhat hangoskodast, nem tesz neki jot. a gepkonyveben leirjak, hogyan kell lejtenie, hogy minel hamarabb kilegtelenedjen. Ha ugy erzed, hogy pl a rendszerbol is kaphat levegot a szivattyu altal, akkor celszeru a visszaterore a kazan ele is berakni egy legtelenitot.
a legfrissebb gepkonyvet itt talalod:
www.calor2000.eu/gyartmanyismerteto.pdf

ha megvigyaztak, akkor meg sokaig kazan lehet ez az oregebb darab is, de ha mar folyt, akkor szerintem csak ido kerdese, mikor lukad ki megint:(

ha esetleg tovabbi kerdesed van, nyugodtan hivd fel a gyartot is, szivesen segitenek!
horvath98765Válasz erre
2013-11-28
22:33:23
Előzmény: zsezse #43795#43817
Kösz a gyors választ.
Nincs még pillangószelep a füstcsőben. azt hogy lehet szabályozni, csak kézzel?
Hát idén most csak 1000 lesz a puffer de akkor bővíteni fogom.
2000 l puffert hány bálával tudok felfűteni 80 fokosra? Most ez a minirendszer 1 bálával 20C-ról 90re nyomja fel a kazánvizet.60nál kapcsol be a szivattyú, 25/60 as GFoss, 2es fokozaton használom. ( Egyszer véletlenül 1-esen hagytam, na akkor ment 100 fölé a víz)

Vasárnap lettem kész az összerakásával, azóta próbálkozom a megfelelő begyújtással, de az elején kb 40fokos vízhőig visszadurrog és puffog az egész,ha alul kinyitom az ajtót, és a szekundert becsukom. A feleségem egyedül is szeretné begyújtani, de így fél tőle. Mi a helyes sorrend, te hogy szoktad?
Az normális , ha felfűtés közben enyhén zakatoló hangja van, mint egy gőzmozdonynak?
( Használtan vettem, 1994ben gyártották, már volt hegesztve is, hátul fent az ívnél.Illetve hátul a két sarokrész közepén volt lukas, ezt már én hegesztettem meg, és most nem folyik.)
2013-11-28
14:53:44
Előzmény: theB01 #43806#43808
theB01,

Azért kérdezem, mert a tüzépen vett tűzifa manapság semmivel sem olcsóbb, mint a gáz.

Más:
Légy szíves, egy kérdést csak egyszer, egy helyen tegyél fel! Kösz!

2013-11-28
14:44:28
Előzmény: robert #43805#43806
Azt hiszem Romániából hozzák, eléggé nyers állapotban, illetve a gyümölcsösben található hulladék fákat szoktam eltüzelni.
Miért?
2013-11-28
14:37:00
Előzmény: theB01 #43804#43805
theB01,

Honnan veszed a fát? Milyen nedvességtartalommal és mennyiért?

2013-11-28
14:33:11
#43804
Sziasztok!


Nagyon gondolkodom egy kis fűtés korszerűsítésben, konkrétan azt tervezem, hogy egy puffertárolót teszek a rendszerbe, így szeretném csökkenteni a fűtési költségeket hosszú távon. (A ház szigetelése jó, új műanyag ablakok vannak.)
Mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban, mennyi megtakarítás érhető el, ha egy ilyen puffertárolót építünk be? Csinált esetleg valaki olyan kimutatást, hogy mennyi gáz/fa fogyott a puffer előtt, és mennyi utána?
Jelenleg gázzal, és vegyes tüzelésű kazánnal fűtök.

theB01

2013-11-27
23:32:41
Előzmény: horvath98765 #43794#43795
horvath98765
egy ket jotanacs egy v50 tulajtol;)
-az 1000L puffer edes keves, legalabb 2-2.5m3-ben gondolkodj! az 1000L-t megeszi reggelire ez a kazan.
-a 100 fokos kazanviz azert van, mert ehhez a rendszerhez ez a kazan nagy, nem veszi le a hot rola.
probalj meg a pillangoszeleppel zarni (van pillangoszeleped a fustcsoben, ugye?)
es egy huzatszabalyzot beszerezni, ezzel kordaban tarthatod a kazant valamelyest, de a puffert mindenkeppen hozza kell rakni, ha nem akarsz allandoan szelloztetni + kazanvizet potolni a forras miatt

a VTc511 amig nincs puffer csak a megforrast hozza kozelebb sajnos, addig nem sok ertelme volt betenni szerintem.

a muanyag csovekre vigyazz, mert 95 fok felett hajlamosak deformalodni, esetleg kicsuszni a hollanderbol, tobb ismerosom jart mar igy!
celszeru egy ESBE VTA322 35-60C hoerteku keveroszelepet berakni a muanyag resz ele, hogy vedjed a magasabb homersekletektol (felteve, ha max 60C elegendo neked)
a puffer gravitacios toltesenel figyelj oda, hogy visszafele ne tudjon keringeni a viz, tehat egy nyelves vagy golyos visszacsapot is be kell rakjal a rendszerbe.

en igy kottem be a sajatom:
www.i-house.hu/haz/zrinyi/online/

az alapja a szakszeres ajanlott bekotes T idomokkal. ha van meg kerdesed, irj.


horvath98765Válasz erre
2013-11-27
23:02:14
#43794
Elfelejtettem, hogy amit biztosan szeretnék, hogy 2" csővel összekötni a kazánt és a pufit, ha áramszünet lenne, tudjon gravitálni.
horvath98765Válasz erre
2013-11-27
22:34:29
#43792
Sziasztok!
Adott egy 80 nm2 ház, egy gerincen 6 radiátorral,20-as 5rétegű müa csövek a házban,kazánházban 1" acél csövek, jelenleg puffer nélkül fűtöm egy V50 es lébényivel, Esbe vtc511 a visszatérőbe beépitve, 4 napja indítottam el, tüzelgetek benne bálával, már 2x volt 100 fokon a kazán vize.
Egy 1000 literes puffertartály vár beépítésre, de csak körvonalakban vannak elképzeléseim, hogyan is kössem rá a rendszerre. Ha tudnátok valami jó rajzot ami nem túl bonyolult. Van még egy 200 l-es egycsőkígyós bojlerem, hmv készítésre, ő is beépítésre vár.huzatszabályzóm nincs, tágulási tartályom egy 100 l es régi villbojler.
köszönöm előre is
villam64Válasz erre
2013-09-23
12:18:53
Előzmény: vateralex #42466#42471
Az, hogy a házat fűtöd először (bekötéstől is függ) mellékes ebből a szempontból. Csak az számít, hogy ennyivel hosszabb ideig kell fűteni, de ritkábban.
vateralexVálasz erre
2013-09-23
10:06:00
Előzmény: villam64 #42462#42466
"Volt iszapleválasztóm, abban nem találtam szennyeződést."
Igen, épp ezt olvastam valahol, hogy nem fogja meg a szennyeződést.

"A 30 °C*1,16 kWh=34,8 kWh. Ezt egy 35 kW-os kazán nem tudja 1 óra alatt leadni. Tehát több mint 1 óra, inkább 1,5 óra plusz fűtés kell a puffer felfűtéséhez."
Először úgyis a házat fűti a kazán, és a maradékból a puffert, nem?

(Köszi a válaszokat.)
szocsmarciVálasz erre
2013-09-23
08:12:22
Előzmény: vateralex #42459#42464
Szia

Jobb a belső vészhűtő kör, mint a külső, vagy mint a sima hálózati víz beengedése a forró kazántestbe. Egy külső visszahűtő egység kb 40e ft. Még ehhez jön hozzá a termosztatikus érzékelő szelep, esetleg egy DBV1 : http://biosolar.hu/forum/show/37615#37615 , ami meg lehet csinálni hőcserélő nélküli is.

Jó hogy említetted a nyomásnövekedést. Ha zárttá teszed a rendszert, akkor megnő a nyomás benne. A radiátorok nem biztos, hogy bírni fogják, egy kettő belőlük talán "elengedi" magát. Ez reális veszély, attól függően, hogy mennyi oxigén került a rendszerbe. De a másik oldalról vizsgálva, ha nyitott rendszer marad, akkor előbb-utóbb a radiátorok amúgy is tönkremennek. A meghirdetett 10 év garancia csak zárt rendszerre érvényes! Javaslom tedd zárttá a radiátoros oldalt (puffert is). A kazánt le lehet választani, de ha újat veszel, akkor annak is jobb a nagyobb nyomás - nem lesznek helyi forráspontok a kazántesten. Egy hőcserélő kb 25e Ft, egy olcsó szivattyú is annyi, elzárók, csövezés: kb 70 Ft hőcserélővel leválasztani a kazánt.

Kazánnak én ezt ajánlom: www.junkers.hu/files/201106091725270.Szerelesi%20utmutato_Supraclass%20Comfort_S.pdf
Van más színben is, csak akkor Buderusnak, vagy valami másnak hívják. Valahol észak Európában gyártják - nem tudom hol pontosan. Masszívnak tűnik, szekunder és tercier levegő beállítás, füstgáz terelő rostély, huzatszabályzót adják hozzá, és egyéb extrákkal felszerelt. Nem azt mondom, hogy ez a legjobb, csak azt, hogy ez jó. Kis szériaszámú kazánokat nem érdemes venni, egy kazánhegesztő nem tervez olyan jól, mint mondjuk három mérnök - habár lehet, hogy jobban hegeszt.

Kazánalap kell, - de kell a puffernek is (lehet egybe önteni). Min 6cm vastag betonlap süllyedés mentesen beállítva, szögvas zsaluba öntve.

Puffernek szintén a gyárit ajánlom. Szerintem bármilyen típus megfelel, akár még használt Fűtőber melegvizes tároló is jó, csak bírja a nyomást - általában 6 bart bírnak.
villam64Válasz erre
2013-09-22
21:46:43
Előzmény: vateralex #42461#42462
Mint írtam, ismeretség hiányában nem tudok javasolni kazánt. Szocsmarci is sokat hozzátett. A barkács áruházban is lehet jó kazánt venni. http://biosolar.hu/forum/show/42188#42188 Például itt elvetettük a harmadik terelő lemezt, mert ennél a beépített második terelő lemezzel, eléggé meg van nyújtva a fa lángjának az útja. Tehát ezt a kialakítást támogatom. Az alsó ajtó a hamu tároló. A középső a tűztér. A legfelső a füstjárat tisztító. A láng szépen hátul a víztérnél megy körbe. Nagyon sok jó kazán kapható. A totyában is láttam jót, de abból is több féle van. Nagy tűztér ajtós, és három ajtós. Kapható olyan vegyes kazán, amennyiért faelgázosítós is kapható. De Szocsmarci is minimum 30 kW-ot számolt. Ha alája mész, akkor komoly fűtési gondod lehet. Kényszerből nálam is vas és réz van. Elméletileg zárt rendszerben, nem cserélgetve a vizet beáll az egyensúly. Volt iszapleválasztóm, abban nem találtam szennyeződést. Próbaképp átépítettem mikrobuborék leválasztónak. Sejtésem szerint a szennyeződés leülepszik a pufferben is. Tehát nem biztos, hogy szükséges iszap leválasztó. Amelyik nyomáspróbázott, azt engedik is zárt rendszerben. A nyomáspróbának azért nagyobbnak kell lennie, mint a fűtési rendszer nyomása. Én szívesebben venném, ha 4 B a nyomáspróba, és 2,5 B a fűtési rendszer biztonságija. A kandallónál 1,5 B biztonságit tettem be, de az kicsi mozgásteret enged, nagyobb tágulási tartály kell. A puffert úgy számoljuk, hogy 1000 liter=1 m3. 1 m3 víz 1 °C-kal történő emeléséhez 1,16 kWh energia kell. A puffer felhasználhatósága általában 40-70 °C között van. A 30 °C*1,16 kWh=34,8 kWh. Ezt egy 35 kW-os kazán nem tudja 1 óra alatt leadni. Tehát több mint 1 óra, inkább 1,5 óra plusz fűtés kell a puffer felfűtéséhez. Plusz azért, mert közben a házat is fel kell fűtened. A puffer felső kivezetésén is javaslok egy légtelenítőt, mert azt is buborék csomópontnak tapasztaltam. Hőcserélőt csak kényszerből javasolnék. Inkább úgy alakítanám a rendszert, hogy ne kelljen.
vateralexVálasz erre
2013-09-22
20:55:33
Előzmény: vateralex #42460#42461
+ még egy kérdés:

Egy megkérdezett szerelő a magyar kisipari kazánokra esküszik. Én meg a Fröling, Eder, Windhager-féléket gondolom jónak.

Van, aki szerint barkácsáruházból nem veszünk kazánt.
Mit tudtok a Sárkány nevű kazánról?
És a mai Totyákról?

Bármilyen infót szívesen veszek. Köszi.
vateralexVálasz erre
2013-09-22
20:52:11
Előzmény: vateralex #42459#42460
Plusz kérdés:
van-e reális veszélye annak, hogy az újonnan kialakított rézcsövek megzabálják a meglevő acélokat?
vateralexVálasz erre
2013-09-22
20:50:07
Előzmény: szocsmarci #42457#42459

"a vegyeskazánt nem is szabadna zárt rendszerbe kötni, hiába engedik meg egyes cégek." - külföldön egyértelműen szabad, Magyarországon lehet. A kazán túlhevülést el kell vezetni segédenergia nélkül működő vészhűtővel. Ezért célszerű olyan kazánt venni, amiben ez már bele van építve, mert külön megvenni drága."

És ami bennük van, az fölér egy külön épített külső vészhűtő szeleppel? Nagyságrendileg mennyi pluszköltséget jelent, ha külön épül?
Milyen kazántípust ajánlasz? (A kolléga ajánlásai fényében a hosszú járatú lemezkazánok közül kellene egy.)

"Az egyszerűség miatt célszerű zárttá tenni a rendszert, különben kell a hőcserélő és plusz egy szivattyú."

Mennyi pluszköltséget jelent ez? Csökkenti-e a rendszer hatékonyságát egy hőcserélő?
Attól tartok, hogyha megnöveljük a rendszer nyomását, a régi radiátorok, csövek folyni kezdenek? Vagy azért ezt a kását nem eszik olyan forrón?

"kazán alap építésén"
A régi vegyes a pincében a homokban áll, talán téglán. Kell az újnak betonplacc vagy csak jó ha van. És a puffernek? (1000l, függőleges lenne.)
Milyen puffert ajánlotok? Típus, lényeges tulajdonságok?

Segítségeteket nagyon köszönöm!
vateralexVálasz erre
2013-09-22
20:38:22
Előzmény: villam64 #42456#42458
"Ami biztos, hogy ha a vegyes kazán leírása engedi, akkor mehet zárt rendszerben."

Ha csak annyit tudunk róla, hogy 3 bárig nyomáspróbázott, az elég, vagy kell a kifejezett gyári megengedés?

"Fához énszerintem a hosszabb füstjáratút érdemes választani, melyek inkább lemezből vannak."

Lényeges, hogy vízrostélyos legyen vagy ez nem fontos?
Esetleg konkrét típusokat tudnátok írni?

"Számít, hogy mennyi a gázfogyasztás a hideg napokon, megkönnyíti a kiválasztást. A puffert ehhez hozzá kell adni."
1000 l-es puffert mennyivel kell pluszban számolni?

"1. Nem tudunk látatlanba garanciát adni használt kazánra."
Mi igaz abból, hogy használat során kiég(het) a lemezkazánból az acél és így tönkre tud menni?

"2. A ház leírása alapján 35 kW-os kazán jobb lenne. Újonnan 170 ezer körül van. Én úgy látom, hogy a három ajtós terelőlemezes kazán fához jobb."
Milyen típusok jöhetnek szóba?

"3. A rengeteg vízen mit értenek? Van már tapasztalatod a ház fűtéséről?"
Semmi.

"4. Meg kereshetsz kivitelező kerestetik részben is. Másnak is javasoltak kivitelezőt. Hova vársz kivitelezőt, mely város környékére?"
Isaszeg.

Egyébként cca. mennyiért vállalnak ma egy ilyen kiépítést?

"6. A szivattyú elé érdemes mikrobuborék leválasztót tenni, minimalizálja a buborék bejutását a szivattyúba, stabilizálja a működését."
A kazánokat hogyan lehet kimosni a bennük levő fekete trutyitól? Hányszor, mivel, egyszerűen slaggal vagy ....?
Olvastam azt is, hogy az iszapleválasztó nem sokat ér, hanem valami szűrő (is) kell. Hova kell betervezni, milyen márkájút? És hogy képzeljem: időnként ki kell borítani belőle a trutyit, mint egy hamutálból?
szocsmarciVálasz erre
2013-09-22
20:04:19
Előzmény: vateralex #42454#42457
Kicsit elkéstél a fűtési rendszered átalakításával, azt gondolom, hogyha csak most kezdesz tervezgetni, akkor nem lesz kész a fűtési szezon elejére. :(
A házad gravitációs rendszerrel készült, a szivattyút lehet, hogy már a ház építésekor bele tették, de minden esetre úgy készült, hogy anélkül is elüzemeljen. Egy furcsa átmeneti időszak volt ez a 70-es évek körül - félig gravitációsan, félig szivattyúsan. A padlóba tett acélcsövek mindenesetre rossz döntésnek bizonyultak, ritkán sikerült jól leszigetelni a csöveket, ezért kívülről elkezdtek rozsdásodni. A hőtágulást sem lehet precízen megoldani a betonban - szóval valószínű, hogy cserélned kell őket pár éven belül.
Kapcsolási rajznak itt van pl ez:


A HMV készítés elhagyható, ha a gázkazánnal csinálod a melegvizet - meg lehet oldani úgy is, ha a gázkazánt nem kötöd rá a fűtési rendszerre. De szerintem kösd rá, végszükség esetén (pl tönkremegy a vegyes kazán) jól jöhet.
Vegyes kazánból szerintem vegyél újat, a használt mindig lutri. A házad hőigénye 15-20kW lehet max, de célszerű nagyobbat venni - főleg ha van puffer. Én 30kW-osat mondok, de ez csak hasra ütés - pontos számítás erre nincs.

"a vegyeskazánt nem is szabadna zárt rendszerbe kötni, hiába engedik meg egyes cégek." - külföldön egyértelműen szabad, Magyarországon lehet. A kazán túlhevülést el kell vezetni segédenergia nélkül működő vészhűtővel. Ezért célszerű olyan kazánt venni, amiben ez már bele van építve, mert külön megvenni drága. Az egyszerűség miatt célszerű zárttá tenni a rendszert, különben kell a hőcserélő és plusz egy szivattyú.

"Aztán: van, aki azt mondja, hogy süllyesszem le az új vegyeskazánt, mert .... nem is tudom, miért." - talán mert jobban kering gravitációsan a víz. Ha van szivattyúd, akkor nem lényeges kérdés ez, a legkisebb fűtési szivattyú is (25-40) valószínű 3x akkora, mint ami Neked kell (de legalább a duplája). Azonfelül ha lesüllyesztenéd, még elgondolkodhatnál a kazán alap építésén, és a keletkezett ürítő víz elvezetésén is. Nem is értem, kinek juthatott ilyen az eszébe.

Szerintem nem egy ördöngösség, egy képzett fűtésszerelő meg tudja építeni a kazánházat terv nélkül is. Főleg ha a radiátorok és a csövek fenn maradnak. csak nehéz lesz mostanában szerelőt kapni.
villam64Válasz erre
2013-09-22
18:53:32
Előzmény: vateralex #42451#42456
Vannak itt olyan kérdések, amikről fogalmam sincs. A fali turbós kazánod leírását és paramétereit sem ismerem. Ha az Immergasod nem működik fűtési rendszer nélkül, akkor bekötöd, de letekered a termosztátját. Visszacsapókkal az egyes fűtőkészülékek szétválaszthatók.
Ami biztos, hogy ha a vegyes kazán leírása engedi, akkor mehet zárt rendszerben. Nálam 2,5 B biztonsági gondoskodik a túlnyomás védelemről. Régen volt nyitott rendszerem, de a gázkazán miatt zártba került. Nincs vele gond. Süllyeszteni sem kell a vegyest. Fához énszerintem a hosszabb füstjáratút érdemes választani, melyek inkább lemezből vannak. El kell kerülni a megforrást a kazánban. A puffer ezt könnyíti meg. Számít, hogy mennyi a gázfogyasztás a hideg napokon, megkönnyíti a kiválasztást. A puffert ehhez hozzá kell adni. Nem szabad alul méretezni a kazánt. Nem javítható a hiba. A puffer azért is jó, mert áthidalható vele a két begyújtás közötti időszak. A zárt rendszernek vannak plusz költségei is, hogy a lehető legbiztonságosabb rendszer legyen.
Szívesen elemzünk néhányan terveket tapasztalatunkat átadva, de nem szakmánk, barkácsolunk. A többiek segítségével megpróbálunk egy rajzot készíteni, bár ilyen esetben, valóban egy tervező és kivitelező jobb választás legtöbbször. Még pontosítsuk a fűtés szükségletet, meg amit kell, és elmondjuk pontonként a véleményünket.
1. Nem tudunk látatlanba garanciát adni használt kazánra.
2. A ház leírása alapján 35 kW-os kazán jobb lenne. Újonnan 170 ezer körül van. Én úgy látom, hogy a három ajtós terelőlemezes kazán fához jobb.
3. A rengeteg vízen mit értenek? Van már tapasztalatod a ház fűtéséről?
4. Meg kereshetsz kivitelező kerestetik részben is. Másnak is javasoltak kivitelezőt. Hova vársz kivitelezőt, mely város környékére?
5. Nekem öntvény kazánom van, nem ismerem a lemezkazánokat, bár a vízteres kandalló ugyan az. Utólag a kialakítás miatt inkább lemezt vennék.
6. A szivattyú elé érdemes mikrobuborék leválasztót tenni, minimalizálja a buborék bejutását a szivattyúba, stabilizálja a működését.
vateralexVálasz erre
2013-09-22
17:58:42
Előzmény: vateralex #42453#42454
Aztán:
- érdemes-e nagyobb teljesítményű kazánt venni, mint ami a ház hővesztesége? Ha igen, hány százalékkal nagyobbat? Figyelembe véve, hogy puffertartály is lesz. (Ez 100 m2-es, b30-as ház, kis részben alápincézett, hagyományos ablakok, ajtók, nem szigetelt. Csak a födém lesz paplanozva.)

Olyat is olvastam, hogy nem is kell a puffertartály, mert úgyis rengeteg víz van a vastag csövekben.
(Azt tudom, hogy érdemes lenne csökkenteni a csövek vastagságát, cserélni a csöveket, de erre jelenleg nincs pénzem és kedvem.)

vateralexVálasz erre
2013-09-22
17:51:18
Előzmény: vateralex #42451#42453
(Konkrétan ilyen varázsszavak kerülnek elő, mint keverőszelep, hőcserélő...
Aztán, hogy a vegyeskazánt nem is szabadna zárt rendszerbe kötni, hiába engedik meg egyes cégek.
Az is kérdés, milyen vegyeskazánt válasszak. Öntvényt vagy lemezest? Milyen típust? Használtat is meg szabad venni, vagy csak újat? Anyagilag ez se mindegy.
Aztán: van, aki azt mondja, hogy süllyesszem le az új vegyeskazánt, mert .... nem is tudom, miért.
Szerintem jobb lenne lebetonozni a pincét, nem még ásni.

Igazából egy olyan emberre lenne szükségem, aki nem csak szépen tud forrasztani rézcsöveket, hanem érti is, hogy mi van, mit lehet, mit nem - tanácsot tud adni és meg is tudja csinálni.

Ugyanis nem tudom magam fűtésszerelővé képezni, ha egész nap olvasok akkor sem.
Nem tudom eldönteni, hogy kinek van igaza. (Pl. zárt vagy nyílt rendszer tárgykörében.))


vateralexVálasz erre
2013-09-22
17:43:43
Előzmény: villam64 #42449#42451
oké, előre is kösz a segítséget

Küldök egy alaprajzot és egy 3d-s felülnézeti képet.
Zölddel a radiátorok, kékkel a cirkó, pirossal a kazán, sárgával a tervezett puffertarály.

A padlóban jönnek a visszatérők, magasan mennek a forróvizes csövek. Acélcsövekből áll a rendszer, a forróvizesek és a pincébe menők közt vannak nagyon vastagok is.
A radiátorok acélradiátorok (gondolom, ki kell őket mosni), jól besüllyesztve a 40-es falakba. Körbe vannak kötve: a bejárati ajtótól nézve jobb oldali utcai szoba radiátora az egyik végpont és a fürdőszoba a másik.
A nyitott rendszer kiegyenlítőtartálya - ami egy tejesdézsa egyébként - a padláson van, nagyjából abban a vonalban, ahol a pincében a kazán.

A rendszer: egy Immergas fali turbós gázkazán (kékkel jelölve) és egy szétpukkantott Z3-as öntvénykazán a pincében (örökség a régi lakóktól).
Mivel szinte kizárólag fával szeretnénk fűteni, kell egy normális, 20-25 kw-os vegyes kazán és - gondolom - jó lenne egy 1000 literes puffertartály a pincébe.
Ezt kellene összekötni az Immergassal. (Ez adja a melegvizet, de fűtésre nem nagyon lesz használva. Azt mondták, hogy sajnos a fűtési rendszerbe is be KELL kötni, másként nem működne a forróvízkészítés sem.)

Ez a pillanatnyi helyzet.

Milyen megoldásokat tudtok elképzelni?

(Mellékelem az alaprajzot.)



2013-04-05
07:29:59
Előzmény: NJ679407 #40086#40089
Én sem kötekedek.... :-)
"A hiba oka így egy kalibrációs hiba lenne ugyebár, amit rohadt nehéz észrevenni szerintem, kellett vagy 3 hónap fejtörés"
De azért ha van egy kis logikai érzéke az embernek, akkor ha:
- van egy hőmérő ami mutat "valamennyit" (legyen 40),
- ÉS van 2 (KETTŐ) másik - ladomat visszakeverés, kazánba vissza - ami mutat "valamennyit" + 20 (HÚSZ) fokot, AMI UGYE FIZIKAI KÉPTELENSÉG, hogy a kazán hidegebb legyen mint az onnan távozó víz....akkor csak beugrik valami hamarabb is..nem ?
:-)
NJ679407Válasz erre
2013-04-04
23:43:43
Előzmény: villam64 #40078#40086
Köszi a pontosítást, nem kötekedek, egyszerűen a huzatszabályzó vezérlés működési elve nem volt ismert számomra - illetve a kazánhőmérő és a huzatszabályzó között gondoltam van valami elektronika, de nincs, ezek akkor egyszerű gázpatronnal működnek, hőre tágulási elven, mind a kapilláris hőmérő mind a huzatszabályzó esetében? Illetve egymástól független működésűek. A hiba oka így egy kalibrációs hiba lenne ugyebár, amit rohadt nehéz észrevenni szerintem, kellett vagy 3 hónap fejtörés+beregeltem ide a fórumra szerencsére. Nem vagyok szaki, de az ilyen hibákat nem első körben kéne kizárni a szerelőknek? Ez nagyon alap lenne, hiába új berendezés.
Jut eszembe amikor kalibrálták anno decemberben veszettül kormolt a kazán, ha 60 fokon történt ez az RT3 leírás alapján és levonjuk azt a huszon akárhány fokot, amennyit tévedhet a hőmérő... de a szerelő a laddomat patron irányába ment, ahelyett hogy sorjában ment volna végig a lehetséges hibákon. Egyébként nem bánom, nagyon jól megismertem a rendszeremet, és anyagi kár sem volt.
Ezt most találtam az index fórumon ezt:
www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?na_start=24297&na_step=30&t=9147701&na_order=
itt is hasonló probléma volt és csőhőmérőzés ment reflexből, kazán hőmérő gyanús itt is hehe, szerintem ez lesz a gond nálam is. Hétvégén rámoccantom a szerelőt, addig nem engedem el, amíg nem lesz 80°C a pufferem! Köszi és szurkoljatok!
villam64Válasz erre
2013-04-04
16:43:32
Előzmény: NJ679407 #40064#40078
Dejoe-val értek egyet. De lejjebb leírtam. És most ismételgetjük neked. A huzatszabályzót mindenki a kazán hőmérőjéhez állítja. Amennyiben a kazán hőmérője hibás, akkor a hibás értékhez. A laddomat hőmérője, és az új hőmérőd is jóval kevesebbet mutat, mint a kazáné. Te mégsem a kazánéval foglalkozol. Akkor mérd meg egy harmadikkal a kazán elmenőjét. Amíg minden arra mutat, hogy hibás a kazánhőmérőd, addig nem érdemes a másik pontosságával foglalkozni.
De még pontosítok. A huzatszabályzó, nem hőmérő. Az egy thermo fej, ami a hőmérséklet emelkedésére tágul. 'Egészen addig nincs köze a hőfokhoz, amíg a megbízható kazán hőmérőjéhez be nem állítod.'
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva