English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2014-12-21
19:28:01
Előzmény: Gabor25 #47915#48043
Gabor25,

Mivel úgy is hozzá kellett kicsit nyúlni a kazánkimenőmhöz és nem hagyott nyugodni, hogy most visszakering-e kazánon keresztül, vagy netán csak a vastag (35-ös) csőben kering a meleg és ez fűti: tetettem be egy nyelves visszacsapót. Az eredmény: totál ugyanaz mint előtte (kazán hosszabban marad meleg, mint várnám). Ez volt akkor is, amikor 3-4 napig kézzel zártam-nyitottam a kazán előremenő szelepet.
Nálam úgy tűnik nem kering vissza, csak arra tudok gondolni, hogy simán lassan hűl le a kazán (én esetemben a primer/szekunder is levegőajtó elég jól zár, füstcsőben huzatszabályzóm nincs). Puffer nélküli rendszerben mindenképpen hamarabb hűl, mivel ott a fűtésköri keringető tovább hűti a kazánt is.

Más, hátha valakinek hasznos lehet még: Ami miatt amúgy is hozzányúltam az az volt, hogy bizonyos "nem javallott" fűtési technikával (=állat módra megrakva régi fenyő épületfával) forralni tudtam a csöves hőcserélőben. A kimenő víz csak 70-80 fokos, de hallottam a buborékolást a kazánban + ment szépen a levegő a puffertöltőn keresztül vissza ami láncreakció-szerűen erősítette a forrást (közepes és max szivattyúteljesítményen is).
Ritkán jelentkezett (meg azóta a fenyő is elfogyott végre), de zavart, meg a szivattyút is féltettem.
Villam sokaknak javasolta, meg külföldi fórumon is olvastam, hogy a mikrobuborékleválasztó jó dolog: tökéletesen megoldotta (kazánkimenőre tettem, a szivattyú-puffer elágazás elé a közös ágra).
2014-11-30
19:56:02
Előzmény: szocsmarci #47889#47915
A kazánkörbe lenne 2db, 1 a VTC alatt, egy meg a kazán előremenőn.
Előtte tesztelem, van-e értelme egyátalán. Puffer felfűtés után elzárom a bemenő csonkot, megnézem így mennyivel hül kevésbé a pufferban a víz, lehet, hogy nem lesz számottevő különbség, ha meg jelentős a különbség, beteszem a nyelves visszacsapót.
szocsmarciVálasz erre
2014-11-29
08:59:55
Előzmény: Gabor25 #47885#47889
Ezek elviekben mgoldják a problémádat, de kicsit soknak találom a visszacsapó szelepeket.
2014-11-28
20:59:50
Előzmény: szocsmarci #47884#47885
A rugós szelepet a szivattyú után építeném be, így az elkerülőágban csak a nyelves lenne. Még azon gondolkoztam, hogy a kazán előremenőbe teszek egy nyelves visszacsapót, közvetlen a bemenő csonkhoz.
szocsmarciVálasz erre
2014-11-28
20:09:32
Előzmény: Gabor25 #47882#47884
Ha rugós visszacsapószelepet építenél be akkor elvesztené a funkcióját a nyelves visszacsapó. Végső megoldásként jó az is, ha elszeretnéd kerülni a visszahűtést - a kazán kilépő csonkja után tedd.
A többiek azt sugallják, hogy ha van gravitációs áramlás, akkor átenged az ESBE és a nyelves visszacsapó szelep is. Elviekben mindkét szelep tányérja alá ragadhat kosz, ami okozhatja ezt a hibát. De az is lehet, hogy közel van a kazán és a puffer egymáshoz, és vastag a cső köztük (1" vagy nagyobb), ami miatt kialakul egy csövön belüli áramlás - csak a kazán kilépő csonkja és a puffer teteje közti csőszakaszon, a visszatérőt nem érinti. Ennek elkerülésére egy lehetséges megoldás, hogy egy U alakú csőszakaszt építtetsz be a kazán és a puffer közé.
2014-11-28
16:46:51
Előzmény: forrest #47872#47882
Nekem most telt el 20 óra mióta kialudt a tűz és a kazán még most is 30 fokos.
Nekem is 63 fokos ESBE van beépítve, és az elkerülőben van nyelves visszacsapó, viszont a kazánköri szivattyú és a kazán között nincs beépítve rugós visszacsapó, nem tudom ez okozhatja-e a kazán melegedését.
Olvastam már itt, hogy másnál is előfordult ez a probléma viszont nem tudom hogy megoldódott-e valahogy.
2014-11-28
07:44:00
Előzmény: Gabor25 #47871#47872
Hány fokos az ESBE-d?
Ha alacsony, akkor nem lehet, hogy túl sokáig nyitva van puffer felé?
Tehát túl sokáig tart, amíg a felfűtött állapotból a lehűlési fázisban eléri az ESBE hőfokát (egész addig nyitva a kazán-puffer kör), amikor is az végre lezár puffer felé és többé már nem kering gravitációsan.

atmos/szakszer: ott is van szerintem, szakszeres rajzon az "úszó visszacsapózár" feliratú szelep. Szerintem ugyanaz mintha előremenőbe van téve.

Közben mértem egyet (sajnos még nincs kiépítve szuper loggoló/grafikonozó rendszer mint pl zsezsénél):

Mindkét nap délután 5-re pontosan 85 fokra fűtött puffer (alul/felül), kb ugyanannyi hőelvétel. Ezt sajnos csak saccolom, egyáltalán nem tudom mérni (külső hőm. ugyanannyi volt, program alapján fűtöttünk, és kb szellőztetés is ua. volt). Nekem 63 fokos szelep van.

1. nap: miután leégett a tűz (kazánhőmérő ekkor 80 fokot mutatott) elzártam a kazán primer/szekunder levegőjét
2 óra múlva kazán: 60 fok
4 óra múlva kazán: 40 fok
13 óra múlva kazán: 25 fok


1. nap: miután leégett a tűz (kazánhőmérő ekkor 80 fokot mutatott) nyitva hagytam a primer/szekundert
2 óra múlva kazán: 55 fok
4 óra múlva kazán: 30 fok
13 óra múlva kazán: 19 fok
A puffer mindkét esetben így alakult: 55fok fent, 40 lent. Ergo egy idő után megáll a keringés, de lehet ez tovább tart mivel a pufferből könnyebb gravitációsan, mint a pufi nélküli radiátoros körből.
Ezt jobb lenne 10 percenként mérni+ grafikonozni, így nem túl sokatmondó.


2014-11-27
19:31:24
#47871
Szabad-e, illetve kell-e az kazán és a puffer közé az előremenő ágba nyelves visszacsapót betenni? Több rajzot láttam már itt a fórumon is, van amelyiken van, van amelyiken nincs betéve (az atmosos, szakszeres bekötésen például nincs). Van-e ennek előnye, illetve hátránya? Akadályozhatja-e esetleg a víz keringését?
2014-11-25
20:14:27
Előzmény: zsezse #47858#47860
60 fokig egyik cső sem meleg a visszatérő ágban, aztán 70 foknál elindítom a szivattyút, hírtelen felmelegszik mind.
Melyiknek kellene melegednie, szivattyú indítás nélkül, a nyelves visszacsapó puffer felöli szakaszának vagy a kazán felöli szakaszának?
2014-11-25
06:07:18
Előzmény: Gabor25 #47857#47858
azt kellene megnezned, hogy a csovek mennyire melegek. pl a visszatero agon.
ha az esbe lezar utana meg nekem is sokaig meleg a kazanban a viz, de a csovek hidegek, nalam nem aramlik semmi a pufferbol
2014-11-24
21:27:59
Előzmény: zsezse #47851#47857
Igen, van ESBE szelep és vele párhuzamosan bekötve egy nyelves visszacsapó szelep.
2014-11-24
15:40:59
Előzmény: Gabor25 #47850#47856
Szerintem normális, bár nem mondanám kívánatosnak :)

Nálam ugyanez van, jó vastag csővel van bekötve a puffer, gravitációsan is kering.

Ha okoskodásom helyes, akkor amint a kazán veszít hőjéből, a hidegebb víz nehezebbé válik és elindul a puffer aljába, helyébe meleget szív a pufi tetejéből (a normál iránnyal ellentétesen)

Nekem laddomat van, ahhoz gyárilag adnak egy kis pöcköt, amivel ki lehet ékelni a legalján egy bypass szelepet (ez egy biztonsági funkció, hogy gravitációsan is működjön a rendszer ármaszünet esetén). Kipróbáltam fixen zárt állapotban, akkor hamarabb hűlt a kazán (=kevesebbet buktam el a pufferből).
Noha észrevehető különbség volt, inkább kivettem a szelepékelést, jobb a biztonság.

Akik jobban értenek hozzá talán meg tudják mondani egy visszacsapó segíthet-e a kazán előremenőbe, hogy vissza ne engedjen semmit. Persze ha leragad az bajos lehet...
2014-11-24
09:09:59
Előzmény: Gabor25 #47850#47851
vanESBE.szeleped.a.kazankorben?
2014-11-23
20:53:13
#47850
Normális-e az a jelenség, hogy miután kialszik a vegyes kazán, leáll a szivattyú, és a kazánhőmérő még 6 óra múlva is 40 fokot mutat? Mikor nem volt puffer tartály ennyi idő alatt simán lehűlt 20 fok alá.
Olyan mintha a puffer melegítené a kazánt. Mikor a puffer 80 fok a kazán 60, mikor a puffer 60 fok a kazán 40. Van egy 20 fok különbség. Ez másnál is így van vagy nálam nem jó valami?
villam64Válasz erre
2014-11-12
22:14:15
Előzmény: Gabor25 #47729#47733
Én a belelógatást javaslom. Mondjuk a T idom felső ágát felhasználva.
KendericeVálasz erre
2014-11-12
21:53:13
Előzmény: Gabor25 #47729#47732
Én úgy tudom, hogy a "K" jelű érzékelőket a füstcsőre szerelik. Ezzel indítják a kazánköri szivattyút. Magas hőmérséklet tartományban dolgozik (250-400°C).
2014-11-12
20:52:21
#47729
Puffer tartályra a vezérlőhöz való K típusú termo elemet hová és hogyan kell rögzíteni? Be kell valahogy lógatni a pufferban lévő vízbe, vagy elég hozzá kötegelőzni a felső mérőcsonkhoz, vagy inkább a tartály tetején lévő csonkhoz kell valahogy odarögzíteni? Melyik a legjobb megoldás, hol mér a valósághoz legközelebbi értéket?
Ez vezérelné, hogy a szivattyú 45 fokos víz hőmérséklet alatt ne kapcsoljon be.

2014-10-10
08:26:44
Előzmény: Gabor25 #47460#47463
Nálam kb 1700l térfogat, egyszintes ház, 120l jön ki, anno ráhagytam szerelőmre aki magától 150l-eset hozott.
Ez nagyjából az én adataimmal: http://apps.biosolar.hu/exptank/?Va=1700&Tavg=90&H=2&Pb=3

Ha csak 2 barig mehet akkor lehet jobb a 150-es, de nem vagyok épületgépész. én nagyobbat tennék :)

Lehetséges probléma: állandóan lemegy a víz a biztonságin amikor hideg állapotról felfűtöd), majd amikor visszahűl lelevegősödik (ha nincs automata töltő).

2014-10-08
05:29:25
#47460
Egy 1400 literes puffer tartályhoz, mekkora zárt tágulási tartályt érdemes venni?
A kazánban a megengedett maximális nyomás 2 bar (zárt rendszer). A rendszerben szerintem kb. 1600 liter víz lehet. A szerelő egy 100 literest akar nekem beépíteni, de attól tartok az kicsi lesz, és nem szeretnék fél év múlva újat venni. Ha nagyobbat veszek mint amire szükség van abból lehet-e probléma?
És milyen probléma lehet abból, ha túl kicsi a tartály?
szocsmarciVálasz erre
2014-10-06
20:41:47
Előzmény: Gabor25 #47456#47457
Melyik oldalra tennéd a hidraulikus váltót? Van valami vázlatrajz, ami szerint mész és amit be tudnál linkelni ide?
Egy kicsit elbizonytalanodtam, hogy létezik-e olyan kötés, amiben csak egy vegyes kazán, egy puffer és egy hidrováltó van. Persze be lehet kötni 3 szivattyúval, de az nem ad többet a hidróváltó nélküli változatnál.
Itt egy másik vázlat, kicsit talán jobban átlátható, mert rajzos. A HMV + napkollektor részt letöröltem, hogy egyszerűbb legyen, itt megtalálod az egészet: www.viessmann.hu/content/dam/Internet_hu/pdf_documents/tervezesi_segedletek0/kapcsolasi_vazlatokfatuzeles5826470hu2011.pdf



2014-10-06
17:38:27
Előzmény: szocsmarci #47450#47456
Vissza olvasgattam fórumokon, és azt írják, hogy a 2T bekötésnél jobban oda kell figyelni a tervezésre, méretezésre. Nem mindegy a csövek átmérője, mennyi könyök van a rendszerben, mekkorák a szivattyúk, az áramlási viszonyok. A hidrováltos bekötésnél (ahol a puffer egyik oldalán van a kazán, másikon a radiátor kör) nem kell ezekkel foglalkozni. Mivel én nem tudom kiszámolgatni, méretezni a rendszert, és ahogy elnéztem a fűtésszerelőm se, ezért lehet,hogy inkább a biztosra megyek, és a hidrováltós változat marad.
szocsmarciVálasz erre
2014-10-05
21:00:03
Előzmény: Gabor25 #47440#47450
Kis rendszernél elég a 2T. Nem mennék bele a hidróváltóba, kicsit mindenkinek szürke folt (nekem is). Ha nincs gázkazán hozzá kötve, és családi házról van szó (10-12db radiátorral), szinte biztos, hogy a 2T elég.

A kazánhoz elég a kis szivattyú is, általában 25-40-es jó. Szinte csak az ESBE kazánvédő az ellenállás, amit le kell küzdeni.
A külső szivattyút méretezni kell, és szinte mindig nagyobb a kazánkörinél. Ha tanácstalan vagy vegyél 25-60-ast. Ha kisebb kell, akkor vissza lehet fogni, ha nagyobb, akkor ott valami nagyon el lett méretezve. Ha ennél nagyobbat veszel, akkor valószínű, hogy a közeli radiátorszelepek zajosak lesznek.

A rajzról.
- Az Y szűrő a kazán alsó csonkja közelébe kell.
- radiátoros kör szivattyújához is kell visszacsapó.
Amúgy kb jó, de még néhány elzáró elkellene bele a fő szerelvényekhez.
villam64Válasz erre
2014-10-05
12:49:42
Előzmény: Gabor25 #47444#47445
Fűtő szivattyúnak a puffer és lakás közöttit értettem. Az értemezésed jó a végén. Azért, mert a kazánvédő szelep szinte sosincs nyitva teljesen, így hiába megy maximálisan a kazán szivattyúja, a teljesítményének egy része nem jut ki a rendszerbe. Amennyiben ilyenkor a fűtési keringtető azonos teljesítményen lenne, és a lakásnak nagy lenne a hőigénye, akkor a még hideg pufferből szívna rá, és langyos víz menne a lakásba, ami tovább lassítja a felfűtését. Ez főként alulméretezett kazánnál fordult elő másoknál.
2014-10-05
07:12:37
Előzmény: villam64 #47442#47444
A hőleadók (radiátorok) teljesítményét nem tudom, de biztosan kisebb a kazánnál, ami 32KW-os.

A fűtő szivattyú, a kazán és a puffer közti szivattyú?

"Ezért a fűtési keringtető teljesítményének a 2-3 -szoros kazán szívattyú teljesítményt javaslok."
Vagyis, ha jelenleg a kazán és puffer közti szivattyú 25-60-as, akkor a puffer és a lakás közé, ennél jóval kisebb teljesítményű szivattyút kell tenni?

villam64Válasz erre
2014-10-04
20:46:57
Előzmény: Gabor25 #47440#47442
Én sem értem a hidrováltóst. Én általában a hiba okokat keresem. Mások tudják a hidrováltót elmagyarázni. Nekem eĺőbb meg kéne tanulnom.
Azt látom, hogy 2T bekötésnél a hőleadók teljesítménye kisebb legyen a fűtő kazán teljesítményénél, hogy a fűtő szivattyú ne a tartályból szívjon vissza, mert hiánya van. Onnan csak akkor szívjon, ha leállt a kazán. Ehhez megfelelő kazán többlet kell. Ezért a fűtési keringtető teljesítményének a 2-3 -szoros kazán szívattyú teljesítményt javaslok.
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Egyéb  =>  Vegyes kazán és pufferlapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva