English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Villanyszerelés  =>  Légzáró elektromos kábelezéslapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2012-02-06
10:28:43
#24669
meguntam a házban a huzatot, igy gyorsmegoldaskent leragasztottam az osszes elektromos szerelvenyt a hazban.
ez a kep a biztositekszekrenyrol keszult. latszik mennyire puposodik a folia..:(
a kovetkezo szezon feladatai koze tartozik ennek a megszuntetese is.

sajnos ettol a falban meg megmarad a hideg levego:(



2011-12-11
09:20:40
#21868
Szerintem talán teljesen megoldja (elkerüli) az egész problémát a szalag LED: Vehetsz egy 5 m-es tekercset 5500 Ft-ért pl. a Maglódi úti piacon (négyzet alakú ledes, ez állítólag jobb a téglalap alakúnál). Van meleg (sárga) és hideg (fehér) fényű is, a színes drágább. Öntapadós, a gipszkartont ki se kell vágni. 1 méternyi csíkra oszlik el 4,8 W; azt hiszem 5 cm-enként van egy led (0,24W), ezt szerintem 5 cm átmérőjű gipszkarton simán eloszlatja. A hosszú szalag egyenletesebb világítást is ad a spotoknál.
2011-10-19
21:29:49
Előzmény: newgis #18861#18865
newgis!

Ez elég gyorsan összejött.

Itt megtalálhatod:

HellermannTyton Kft
Kisfaludy u. 13
1044 Budapest
Hungary

Tel: +36 1 369 4151
Fax: +36 1 369 4151
E-Mail: office@hellermanntyton.hu
2011-10-19
21:12:25
Előzmény: monolit #18849#18861
Marha jó. :) Köszi. Esetleg ötlet, hogy hol lehetne beszerezni? Hiába kerestem rá guglin, külföldi találatok voltak csak. Mihamarabb szükség lenne hasonlóra, gondolkozok azon, hogy erősebb műanyag pohárból vágok ki hasonlót...
pl: www.ajandek.shop.hu/pictures/371358.jpg
2011-10-19
18:54:15
Előzmény: newgis #18649#18849
SpotClip

www.hellermanntyton.hu/termkek/jdonsgok/spotclip

Van zárt kivitelben is, de azt most nem találtam meg.
2011-10-18
22:57:47
Előzmény: newgis #18756#18811
newgis!

Otthoni használat. A legegyszerűbb diszkrét foglalat, felnyomja kicsit a fóliát és a hőszigetelést is.

Eleve kis teljesítményekre sok lámpatest van sűrűn beépítve. Sok kapcsolás, a napi átlag üzemóra 1,5-2 óra.
Hogy hol lehet a hiba nem értjük, mert a foglalat nem annyira meleg, hogy veszélyt jelentsen a fóliára.

payagyerekVálasz erre
2011-10-18
21:30:58
Előzmény: payagyerek #18806#18809
Itt meg 1 kíp, amint a komám kemencében sütteti a LED játékosokat.





payagyerekVálasz erre
2011-10-18
21:15:48
#18806
Biztos korlátolt igényű vagyok, de én fénycsöveket "pislákoltatok" otthon. Sosem rajongtam a spotlámpák "tüskefényéhez". Nekem az nem ad elég fényárt, ha sötét a plafon.
A csillárt meg különösen rühellem. Az csak a magasplafonos pesti bérházakban állja meg a helyét.

Nem tudom, mekkora fényteljesítmény ad a LED, de szerintem úgy 70 lm/W körül megáll.
Én sok helyen 36W-os hosszúfénycsövet veretek. Ez nyom 3350 lm-t. Vagyis 3350/36=93 lm/W. Elektronikáról csapatva totál igénytelen és valóban hosszú élettartamú. (És itt tényleg nincs mese!) Azért is szeretem a hosszúcsövet, mert nagy felületű fényforrás. 1db 36-ossal fényárt nyesek 25m2-en. Nincs 1 sarka sem a szobának, ahol 1 szemernyit kisebb lenne a fény. Nincsenek zavaró árnyékok.
Csak úgy érdekességképpen, velük ilyen képe van 1 hologramm képnek, ami spotlámpánál a szivárvány zavaró színeiben játszik.

kép1



Van szoba, ahol hajlított fénycsövet használok. Bár biztos van akinek unszimpatikus az armatúrája, de szerintem kis kompromisszummal kóser. Eddig még senki nem nyavalygott érte. Ám mikor felgyújtom a pilácsot, akkor pislákolnak, mint a sülthal.
Erről 1 kis történés:
Annó az asszonypajtival próbáltunk a szobába 600W-nyi (hatszáz) halogént. Nem tévedés! Mégis csak fos fény volt. Ám 2db ilyen 38W-os csővel szerelt pilács, kiböki az ember szemét! A 600W halogén, fele sem volt fényben a 76W-nak!
Ráadásul a halogén, ócska 2700K-es gyertyasárga volt. Ezek legalább az aranyközéputas 4000K-esek. Bár én nem rettenek meg a 6500K-től sem, pláne narancssárga festésű szobában.
Ez az:

kép2,kép3





Ez van még picsagömbölyded 21W-os formátumban is.

kép4



2011-10-18
20:24:08
#18803
DIP, SMD, PowerLED technológia

Mint azt már néhány helyen említettük is, illetve a termékkínálatunkon is látszódik: kivezettük a DIP ledes lámpák nagy részét. Az ok: túlságosan felhíguló kínálat ezáltal lecsökkenő minőség a nagyobb (50+) LED számú lámpáknál. Egy részük a nem megfelelő meghajtó elektronika miatt hullik el hetek alatt, a másik részük a túlhajtott ledeknek megfelelően szétégnek néhány hónap alatt, főleg huzamosabb használat mellett. A túlmelegedés miatt nem is ajánlunk huzamosabb (3-4 óránál hosszabb, kikapcsolás nélküli) használatra DIP ledes lámpát.
Folyamatos világításra (12-24 óra) minden esetben PowerLED vagy COB (Chip On Board) leddel szerelt lámpát válasszunk, a lakossági és/vagy huzamosabb idejű (8-12 órás) használatra pedig a most megjelent SMD LED lámpákat. Az SMD LED előnye talán már körvonalazódik is: jobb hőelvezetés (ezáltal jobb hőtűrés), a lapos ledek miatt könnyebb a szerelés (nem lógnak ki előre a led diódák a lámpából), a zárt üvegbúra pedig lehetővé teszi a párás, gőzös (magasabb IP védelem) helyekre való beszerelést.

forrás: www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/145

Fentiek szerint van különbség led lámpa és led lámpa között. Amikor korábban aggódásra okot adó melegedésről beszéltetek, azok érvényesek az SMD LED lámpákra is?
2011-10-18
20:20:29
Előzmény: takyka #18786#18802
A konkrét típusnál kb 35-40 Wattos halogénnek feleltetik meg ezt a led lámpát.
A nappali+étkező rész kb 30 m2 területű. Azt tanácsolták, hogy m2-ként legalább 1 Wattnyi led világítás jusson, én 10 db lámpát terveztem be (=40W). Az ajánláshoz képest fölélőttem, nehogy homályság legyen, remélem, nem terveztem rosszul. 120 fokos világítási szögűt szeretnék az egyenletes megvilágítás miatt.

2011-10-18
15:32:59
Előzmény: newgis #18751#18786
4W hoterheles akkora feluleten eloszolva nem fogja karositani a foliat szerintem.

Felig off a 4W-os LED szerintem max. 15-20W izzonak felel meg. Nem lesz az keves?

T.
2011-10-18
12:47:42
Előzmény: sándor #18739#18756
"Ami biztos, hogy nálunk hullanak a LEDek a hűtés hiánya miatt."
Megkérdezhetem, hogy nagyüzemben használjátok, tehát folyamatosan mennek, vagy otthoni használatról írtál?

Most inkább a szigeteléses verzió felé húzok, bár lehet, hogy a lámpák fölött nem 20 cm, hanem csak 8-10 cm fog elférni.
Nálunk jellemzően otthon, nyilván délután-esti használatot lehet feltételezni. Max. 1-3 órában gondolkozok, nem hinném, hogy ettől többet kellene üzemeltetni. Aztán lesz egy egész éjszaka arra, hogy a hő távozzon...

Szóval nem szeretnék verébre ágyúval lőni, de azt nem tudom, hogy a használatot tekintve a napi pár óra, 4 W-os, SMD Led-es LED használata verébnek számít-e, vagy sárkánynak...
2011-10-18
12:02:08
Előzmény: takyka #18722#18751
Ezen gondolkozok még mindig: a gipszkartonra tennék minél vastagabb csövet (160-asat, 10-15 cm magasat), azzal felnyomnám a fóliát. Később szinte a fóliára lesz ráterítve az üveggyapot, ahol fel van nyomva, ott biztosan lesz ellennyomás. A cső szélét valamivel tompítani kell, nehogy sérüljön a fólia.

Az előzőhöz: a nappaliban fa lécekhez lesz rögzítve a gipszkarton, rajta felülről a párazáró. A gipszkartonra emiatt nem tudok tenni alumíniumot, mert megolvasztja a fóliát.

Az is kérdés számomra, hogy a fenti cső tetejére tegyek-e a fólia alá valamit, vagy nem kell tartanom attól, hogy ott megolvad?
2011-10-18
11:55:15
Előzmény: takyka #18745#18750
Huhh. Nem hiszem el, hogy ennyire macerás megoldásnak kell lennie. Elképzelni sem tudom, hogy ezt hogyan lehet kivitelezni, ha felmegy a fólia, meg a gipszkarton...
2011-10-18
11:22:50
Előzmény: newgis #18734#18745
Semmiképp nem raknák be csövet szigeteletlenül a lámpa fölé.

Beépítettem a készülő szellőztető berendezésem befúvó csöveit a mennyezetbe, 10cm függőleges szakasz, 90° idom vége lezárva lóg a padlástérbe szigeteletlenül. Most, amikor megjöttek az első 10° alatti hőmérsékletek, egyből elkezdett csepegni a kondenzvíz az összes csővégből. Ha neked a kondenzlé a lámpatestbe fog belefolyni, annak nagyon nem lesz jó vége...

A Bous által javasolt fém lapot én a gipszkartonra felső felületére fektetném, ragasztanám vékony akril filmel, majd a lámpatestet megpróbálnám a fémlemezzel hővezető kontaktusba hozni, így a hő elvezetődhetne a gipszkartonba. Annak nagy felülete garantálná a hűtést. A kérdés mindöszesen, hogy mennyire lehet jó kontaktust kialakítani a lámpatest és a fémlap között.

Nem irigyellek a megoldandó feladat miatt...

T.
2011-10-18
09:48:53
Előzmény: newgis #18734#18739
newgis!

Mint írtam, valaki látott egy ilyen megoldást. Nem ő csinálta, hanem a villanyszerelők.
Garanciát nem tudok rá vállalni, de mint ötletet nem tartom kapásból elvetendőnek.

Egy másik szempont, hogy akárhogyan lezárod a pára útját, valahol mindig lesz egy kicsi hely, ahol koncentráltan feljut szigetelésbe. Akkor már inkább engedjük át irányítottan.

Viszont volt egy kérdés, amire nem tudott választ adni a gipszkarton szerelő. Azt kérdeztem tőle, hogy mi van, ha a csőben feljutó pára még a csőben lecsapódik? Erre mondta, hogy az egyik esetben a cső be volt kötve a szellőőző rendszerbe, tehát a párakicsapódás kezelve volt. A másiknál pedig alulról zárt volt a lámpatest.
Az tény, hogy a szobából a padlástérbe felvezető villanyszerelő gégecsövekben elő szokott fordulni párakicsapódás.

Egy átgondolást, egy próbát megérne, mert ha felülről szigeteled a csövet, attól még lehet párakicsapódás a csőben. A hűtés hatásosságát a szigetelés ronthatja.

Ami biztos, hogy nálunk hullanak a LEDek a hűtés hiánya miatt.
Pont most szerelik át a várost LED-es lámpatestekre. A lámpatest teljes felső oldala egyetlen nagy hűtőborda. Tehát a hűtés fontos.
2011-10-18
07:15:03
Előzmény: sándor #18730#18734
"A keletkező hő szabadon távozik a padlástérbe."
Magyarul a lámpatest köré épített csövet ne szigeteljem felülről?

Képzeljetek el egy nappalit, konyhát, ami felett van kábé 20 db spotlámpa beépítve. Ha nem teszek egyik fölé sem szigetelést, csak a fölöttük lévő csövet felvezetem a padlástérbe, akkor az elég jelentős hőveszteség, nem? Bár 20 db 8 cm átmérő esetén ez csak 0,1 m2 felületi "lyuk", ha jól számoltam, ráadásul ezek lámpatesttel betömött lyukak... Ez annyira nem is vészes? Fogjam fel úgy itt is szellőztetek? :)

Dilemma:
- folytonos párazárás és szigetelés felülről, vagy
- a lámpa felé csövek a padlástérbe a led-ek hűtése/hőelvezetése miatt...

A led-ek élettartamára veszélyes a szigetelés, ez lejött, most azt kérdezem, mennyire gáz, ha nem szigetelem felülről a lámpák fölé tett csöveket? Mennyire lehet veszélyes a csöveknél létrejövő hőmérséklet-különbség? Nem lesz ott hőhíd? Nem pont a lámpa fölött csapódik le majd a pára?
2011-10-17
22:27:30
Előzmény: newgis #18725#18730
newgis!

Régebben nem nagyon akartak foglalkozni az építkezők a LEDes világítások hűtésével. Nem hitték el a Bous által is írott hiányosságot.

Írtam a múltkor, hogy nálunk az enrgiatakarékos fénycsövekkel együtt a LEDeket is szó nélkül cserélik a boltban, mert tudják, hogy vakvágány volt a beépítés.
De mit tegyenek, ha viszik mint a cukrot, a boltnak menni kell. Hogy meddig tart a gyártó türelme? Ha elfogy, arra rámegy a gatyánk. Több mint 60 db van beépítve...

Most komolyan. Nálunk ezek a LEDek nem kifejezetten LED üzemeltetésére készült lámpatestekben működnek. Nem tudtuk megoldani azt a problémát amivel most Te is vergődsz.

Sajnos nem hallgatott a többség egy tapasztalt gipszkarton építőre.
Ő egy olyan megoldást látott, hogy a lámpatestek fölé, köré egy nagy átmérőjű csődarabot építettek be a szigetelésbe, a gipszkarton felső oldalához rögzítve. A csőhöz zár a párazáró fólia. Alulról maga a lámpatest a páraszigetelés.
A keletkező hő szabadon távozik a padlástérbe.
Látott olyat is, hogy ezekből a hőkivezető csövekből egy hőcserélőbe vezették a meleg levegőt és azzal is fűtötték a légcserélő friss levegőjét. A nem légtömör lámpatest volt a légcsere kivezető nyílása.

Én eddig ilyen megoldást, csak 4x18W-os minőségi, álmennyezetbe építhető armatúráknál láttam.

Mi sajnos nem számoltunk előre azzal, hogy a leendő lámpatestek felett ne legyen akadály.
Talán segít az ötlet.
2011-10-17
21:04:58
Előzmény: Bous83 #18723#18725
Elég ijesztő, amiket írtál. :)
Szóval a dilemma: a lámpák fölött hűteni kéne, hogy ne legyen túl meleg, viszont a padlás felé szigetelnem kell minél egyenletesebben, hogy ne legyen hőhíd...
2011-10-17
20:47:36
Előzmény: takyka #18722#18724
Értem az elgondolásod, két dolog miatt necces:
- a lámpa gyártója kb. 10 cm légrést javasol a lámpa fölé, ennyire felnyomni nehézkes...
- a profilok fent vannak, a lámpák helye a helység berendezése miatt adott, nem biztos, hogy a legoptimálisabb távolság mindenhol bejön...
2011-10-17
20:15:52
Előzmény: takyka #18722#18723
Hasonlóan csinálnám, mint Takyka, egy kis kiegészítéssel. Bonyolítanám annyival, hogy közvetlenül a ledes lápa fölé tennék egy 30x30cm-es 1mm-es alu lemezt. Ezzel szétosztanám a keletkezett hőt. E nélkül is működhet, de ne feledd, a ledek élettertama 25°-os chip hőmérsékletekre vonatkoznak. (érdekes, ezt nem szokták kiemelni, meg reklámozni sem. De most ebbe ne menjünk bele)Általában a gyári ledek adatla szerint 50000 órát üzemelnek. Általában 6 fokonként felződik az élettartam. Általában a gyári ledek 60° környékén üzemelnek.

Számítás: 50000 / 2^[ (60°-25° ) / 6 ] = 877 óra!!!

Ha napi másfél órát megy, nem éli meg a 2. szülinapját!

Szóval a szigetelésnek nem lesz baja, de ha felfelé nem hűl, akkor nem 2 évet fog menni, hanem 2 hónapot. Ha meg felülről meghűtöd, meg is nyújthatod az életét!

2011-10-17
19:59:53
Előzmény: newgis #18695#18722
Ha ledes lámpatestben gondolkozol, érdemes lenne a lámpát a tartó profiltól lehető legmesszebb elrakni, a fóliát nem kivágni, csak felnyomni. 4W hőtermelés nem fog problémát okozni. Valahogy így:

Ráadásul a vezetéknek az áttörést legalább 30cm-el arrébb csinálnám meg, hogy bekötéskor a lehető legkevésbé kínozzam a fóliát.





2011-10-17
06:23:11
Előzmény: gondor77 #18692#18695
A fagerendák alulról is deszkázottak, így a csavarok abba mennek bele.
Azt mondod, hogy jobb tűzőgépezni a fóliát a deszkázatra, plusz még csavarozzuk ezen keresztül a profilokat, mint hogy az előzőekben leírtak szerint "párazárjunk"? Ebben a verzióban szerintem sokkal inkább van kilyuggatva a fólia.
gondor77Válasz erre
2011-10-17
00:33:03
Előzmény: newgis #18670#18692
Igen, arra gondoltam, hogy váljon el e két dolog egymástól: legyen minél jobb a párazárás, és ettől elkülönülve legyen szerelve a lámpasor. A tartóprofilok csavarjai nyilván a fagerendákba fognak belefutni, így a párazárást sem nagyon befolyásolja.
2011-10-16
11:43:06
Előzmény: gondor77 #18665#18670
10 cm-rel megy lejjebb a gipszkarton, ezt írtam korábban, de nem értem pontosan a rétegrendedet. Két réteg gipszkartont tennél fel?
Vagy lehet azt is, hogy a párazárót a faförémre alulról "felszögelni", majd acélprofilok (azok is átcsavarják) és a profilokra a gipszkarton. Így meglenne a 10 centi, de itt sokkal többször lenne kilyuggatva a párazáró, szerintem...
Biosolar Forum  =>  Villanyszerelés  =>  Légzáró elektromos kábelezéslapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva