English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Elrontott könnyűszerkezetes födémlapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2015-01-04
18:53:01
Előzmény: PetiG #48129#48130
PetiG,

Ha rövid távon olcsón szeretnél tüneti kezelést, akkor folytonosan borítsd be fóliával a lambériát (a ferde síkokat és a plafont), majd egy réteg gipszkartonnal az egészet zárd le.

Ha a probléma okát szeretnéd megszüntetni, akkor alkalmas időben bontsd le a lambériát és a jelenlegi hőszigetelést, majd építsd újra előírás szerint.

2015-01-04
16:36:26
#48129
Szeretném a segítséget kérni, régebbi építésű házban lakunk amikor még nem volt szempont a hőszigetelés. Most felköltöztünk a padlástérre ahol a szobában elég hideg van, azért nem olyan szörnyű mert a lambéria valahogy melegebb érzetet ad mint a lenti szoba salaktégla fala.
A szobában a könnyűszerkezetes fal viszonylag jól el van készítve, viszont a szoba olyan csapott házikó alakú azaz van a falban egy 45 fokos törés ami a tetővel párhuzamos, nem tudom érthetően fogalmaztam-e. Itt a "rétegtrend" a következő:
cserép, kőzetgyapot, lambéria majd a szoba.
Sajnos így befúj a szél, hogyan tudnám szakszerűen de olcsón kiegészíteni ezt a gyatra szigetelést?
2014-12-20
09:10:48
Előzmény: kovacsgy #48036#48040
kovacsgy,

Durva kalkuláció:
- bontás és hulladék-kezelés - 500Ft
- kőzetgyapot (5cm) - 500
- fólia - 200
- gipszkarton és váz - 1.000
- gipszkartonozás munkadíj - 1.500
Négyzetméterenként kb 3.700Ft/m2, összesen 150*3.700=555.000Ft

Ha kiderül, hogy a faanyag nem lett lekezelve, akkor azt is meg kell csinálni.

kovacsgyVálasz erre
2014-12-19
23:52:48
Előzmény: robert #48027#48036
Robert,

Számítottam erre a válaszra, így nem "kaptam a szívemhez". Az már korábban megtörtént akkor, amikor kiderült, hogy a "vállalkozó" mit hozott össze. Hogy teljes legyen a kép: a szóban forgó épület emelt szerkezetkész állapotban van, így kívánja értékesíteni a kivitelező-tulajdonosa. Megjegyzem az eredeti (engedélyezett) terven gipszkarton, párazáró, lécváz, gerenda, közte kőzetgyapot szerepel.

A kérdés: kb.mennyibe kerülne a födém helyrehozása (nikecell lapok leszedése, helyette gipszkarton + párazáró felrögzítése a lécvázra). 150nm-ről beszélünk.
Köszönettel
2014-12-17
17:41:22
#48029
a plafon EPS-sel valo szigeteleset mostanaban ujra nagyon sok helyen latom.
Valamiert egyszeru es logikus dontesnek gondoljak sokan, de tenyleg nem gondoljak at sem a belso hoszigeteles ellenerveit, sem a tuzveszelyesseget.
a legutobbi pelda szinten a csaladombol, hogy strukaturos mennyezetet alulrol lamberiaztak, hoszigeteles gyanant pedig szemetes zsakokba becsomagolt (!) 5 centis kozetgyapot paplanokat raktak a lamberia fole. (mert ugye annyit tudtak, hogy a kozetgyapot ne hulljon a nyakukba)
nyilvanvalo, hogy sem a folytonos parazaro sem a folytonos hoszigetelo funkciojat nem tolti be, raadasul a mennyezet egy reszen nyitott maradt a lamberia folott, mert kivettek egy falat, igy az egesz helyiseg a lamberian keresztul folyamatosan szellozik.
mondanom sem kell, hogy nem tudtam lebeszelni oket errol a tervrol.

ilyenkor mindig szep emlekkent emlekszek vissza arra, amikor felgyurtuk az ingujjunkat es felszedtuk a sajat hazunk padlasan kb 8m3 perlitet a felso deszkazatrol es visszatortuk a gerendak koze. nem kisse volt poros, de megerte...
2014-12-17
12:36:59
Előzmény: kovacsgy #48026#48027
kovacsgy,

Itt van leírva a rétegrend:
http://biosolar.hu/forum/show/7232#7232

Lényeg, hogy a gerendák fölé olyan vastag hőszigetelő réteget kell tenni, hogy a fólia alatt a pára a gerenda tetején se tudjon kicsapódni.




Nem írtad, hogy a mennyezet EPS borítását ti találtátok ki, vagy egy "olcsó vállalkozó". Akárkinek volt az ötlete, óriási hibának tartom, ugyanis tűz esetén halálos égéstermékek forrása lehet.

Ezért a Zsezse által ajánlott gipszkarton fölé szorított párazár beépítésével és az EPS kőzetgyapotra cserélésével két legyet üthetnél egy csapásra.

Amikor az EPS lebontását megemlítem lehet, hogy a szívedhez kapsz, de ajánlom, hogy nézz utána milyen az, amikor az EPS ég.

kovacsgyVálasz erre
2014-12-17
09:43:46
Előzmény: robert #48023#48026
Robert,

Köszönöm a gyors választ!
Ha jól gondolom a párazáró fólia csak akkor védené a födém faszerkezetét is, ha -lakótérből kifelé haladva- közvetlenül a nickecell felett, de a lécek és a gerendák alatt lenne. A javaslata alapján azonban csak a kőzetgyapotot védené a párától. Ez így elég lenne? Valamint csak a kőzetgyapot csíkok alá kellene tenni a fóliát, párhuzamosan a gerendákkal (a gerendák alá nem lehet így betenni, hiszen ahhoz hozzá van csavarozva a nikecell lapokat tartó lécváz)? Köszönettel
2014-12-17
09:36:30
Előzmény: robert #48023#48025
esetleg az egesz ala tenni parazaro foliat es gipszkartont?
2014-12-17
08:32:48
Előzmény: kovacsgy #48022#48023
kovacsgy,

A párazár kihagyása hiba volt, a tetőszerkezet és a hőszigetekés jó eséllyel károsodhat.



Szerencsére a kőzetgyapotot könnyen fel lehet szedni és a fóliát ragasztással folytonossá téve a kőzetgyapotot vissza lehet tenni a helyére.

Érdemes két fázisban elvégezni a munkát, a födém egyik feléről felszedett anyagot a másikra halmozni, és gondosan fóliázni, majd a hőszigetelőt visszateríteni. Aztán ugyanezt ugyanezt elvégezni a másik oldalon.




kovacsgyVálasz erre
2014-12-16
23:02:34
#48022
Egy könnyűszerkezetes födémkonstrukcióval kapcsolatosan érdeklődnék.
Leírnám, hogy a szoba plafonjától nézve milyen rétegek követik egymást:
festék, dryvit réteg+ háló, 7 cm nikecell, lécváz, gerendák, kőzetgyapot.
Kérdésem az lenne, hogy a gerendák közé behelyezett kőzetgyapot alá nem
került párazáró fólia. Ez problémát jelenthet? (egyesek szerint igen).
Ha ez esetleg így rossz konstrukció, akkor hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Üdvözlettel
2013-04-28
15:36:28
Előzmény: robert #40453#40465
Kedves Róbert!

Köszönöm a gyors válaszodat, sajnos sok mindenben megerősítettél bennünket, nem tudjuk elkerülni egy igazságügyi szakértő felkérését, szakvéleményét.
Jól gondoltad könnyűszerkezetes födémünk van, ahol gipszkarton, légrés és hőtükrös párazáró fólia volt, a fólia felett rácsos háló, amely a kőzetgyapotot tartotta.
Itt a gerenda 15x5 méretű, rajta 5x5-ös pótléccel, a ferde síkon pedig 15x10-es szarufa alatta szintén párazáró hőtükrös fólia, 5 cm légrés lécezés és a cserép.

2013-04-27
15:26:00
Előzmény: paleo #40452#40453
paleo,

A fórumon tegeződünk, remélem nem vagyok udvariatlan, ha ezt a formát követem.




Ha jól értem, akkor a tetőteret ferde síkok és könnyűszerkezetes vízszintes födém határolja.

Véleményem szerint:
- ha a lakótér felől a párazárást rendesen kivitelezik és után sem törik át, akkor a párazár mögé semmiképpen nem kerülhetett volna jelentős mennyiségű nedvesség
- amennyiben a tetőfólia és a hősszigetelés között a kiszellőztető rés előírásszerűen lett volna kialakítva, és a szellőzés a szabadba az eresz és a gerinc közelében, valamint a szarufa-közökben biztosítva van, akkor a hőszigetelés száraz marad
- ha a padlástér megfelelő keresztmetszetű szellőzőnyílásokkal lett volna ellátva, és a hőszigetelés páraáteresztő anyaggal lett volna letakarva, akkor a könnyűszerkezetes födémen száraz marad


Az általad említett károkat a fent említett lényeges kivitelési szempontok betartásának hiánya okozhatta.


Azt nem is értem, hogy a betervezett 25cm helyett miért csak 15cm hőszigeteésre maradt hely. Ez nem okozhatna nedvesedést, de önmagában is égbekiáltó kivitelezési hiba.


Ha a hőszigetelést nem kellene megbontani, akkor a párazáró fóliát a meglévő és egy újabb réteg gipszkarton között helyezném el.
A szigetelés cseréjét egyébként hogyan képzelik elvégezni bontás nélkül?


A helyes rétegrendre jó néhány példát találhatsz a fórumon.



Mondtam néhány dolgot, ami eszembe jutott, de az alapján, amit leírtál, a helyedben megfontolnám, hogy felkérek egy igazságügyi szakértőt, aki részletes helyszíni vizsgálatokat végez, és jegyzőkönyvet készít, még mielőtt a kivitelező bármihez hozzákezdene. Addig nem is engednék vissza az épületre egy olyan kivitelezőt, akinek a munkájával ennyi probléma merült fel.
Egy szakember esetleg sok más hiányosságot is felderíthet, például a faanyagok mentesítésével kapcsolatban.


2013-04-27
14:37:19
#40452
Kedves Róbert!
Véleményére lennék kíváncsi, ikerház padlástér szigetelés problémával kapcsolatban.Februárban a tetőtérben fűtést követően, nagy mennyiségű pára képződött, ami lecsapódott és a szigetelőanyag szétázott. A kivitelező szerint a pára a falak száradásából keletkezett és jutott fel a padlástérbe, "csak meg kellett volna várni a kiszáradást".Végül az elázott szigetelést kiszedték a vízszintes és ferde síkokról is, ekkor kiderült, hogy a tervezett 25 cm kőzetgyapot helyett csak 15 cm került a ferde síkokhoz, mert csak ennyi fért el.A ház tetőtér beépítésese gipszkartonozva. A gipszkarton fölött hőtükrös párazárófólia, majd közetgyapot került. A tető pedig szintén hőtükrös párazárófóliával lett borítva.Szerintünk a két párazáró nem jó megoldás, a tetőre páraáteresztő kellett volna. A ferde síkok utólagos szigetelésére zártcellás, 0,03 lambdájú szigetelőanyagot ajánlottak 14 cm vastagságban és akkor még marad 3 cm légrés.A vízszintes síkon a hőtükrös párazáró átfedéssel került le, de nem volt leragasztva, és a villanyszerelés után a lyukakat nem zárták le.Itt mehetett fel a pára és a tető párazárója miatt nem tudott távozni, vagy a tető átszellőzése sem jó. A tető nyeregben vannak szellőző cserepek.Mi a helyes rétegrend, utólag a vízszintes síkon a fóliát,a ferdesíkon a szigetelést a gipszkarton megbontása nélkül megnyugtató módon ki lehet cserélni?A tetőn Bramac fekete cserép van.
Köszönöm segítségét.
2013-03-06
14:01:20
Előzmény: aptschi #16309#39203
Szia!
Érdeklődni szeretnék, hogy sikerült –e teljes mértékben megoldani a problémádat, ha igen mi lett a végső jó megoldás?. Sajnos én is hasonló gondokkal küzdök, mint amiket te is írtál korábban. (vizesedés, penész….)


2011-07-27
13:17:28
#16309
A kiszellőztetés topikba már írtam, most itt folytatom.
Szóval elkezdtem a födémszigetelés javítását. Parcellákra osztottam a padlást így jutottam el kb 80%-ig, a garázs feletti rész még hátra van.
Felszedtem a régi a hőszigetelésre csak úgy ahogy ráhajigált nejlonokat, kuka. Az üvegyapot kiszáradt.
Elkezdtem az adott parcellákban felszedni, a szomszédosba átrakni, maszk kellett, de nagyon. :-)
Aztán, leraktam 1 réteg légbuborék fóliát, átfedéssel.
majd leraktam 1 réteg solflex-tél hőtükrös fóliát szintén átfedéssel.
Ezt megpróbáltam légmentesen ragasztani, de több csatlakozási pontom is van, ahol ez nehezen ment.
A légbuborék elég jól védi a légtükrös párazárót, ami nem igazán szakadt ki még sehol, pedig kúsztam, másztam sokszor rajta, a légbuborékok is jól bírják.
A gipszkarton mennyezetes részeken a solflex fóliára a szélénél pár ujjnyi estrichbetont raktam végig, hogy zárjon jól.
Ez volt a legundorítóbb rész, sok helyen nem fértem hozzá, a gipszkartonon kúsztam, betonos-nem2kilós vödörrel, a fogópárok alatt, félve, hogy beszakadok, de eddig még nem :-)
Mondjuk eddig mindegyik gipszkartonos szobában (2) a mennyezet festése sérült, repedt, egyik helyen a gipszkarton pár mm mélyen "betört" sajnos ezeket majd javítani kell...
Ekkor szidtam az előző tulajt igazán.
Ahol kellett tűztem, ragasztottam a fóliát.
A látszógerendás részeken gyorsabban haladtam.
A régi hőszigetelést visszaraktam, de sz*rt sem ér. Van ahol hellyel-közel látszik a fólia, de talán mondható az, hogy 5-(10cm) részbenösszeesett régi üveggyapotot visszaraktam eddig.
Itt tartok most.

Még a garázs felett fel kell szednem mindent (44+ kb20 m2).
Gipszkartonos rész lesz, fogok még anyázni.
Itt már nem merek majd annyira a gipszkartonra direktben rámenni, mert itt már nincs fal alátámasztás legalább 2-3m-en ugye...
Az anyag megvan, csak idő kellene.
Meg várok még egy picit, mert megszületett a csemeténk, s most még szilencium van részben, meg egyébként is a padláson vagy 50 fok...
Szóval szeptemberben folytatom.
Ha megleszek, akkor kialakítom majd a kötelező közlekedési útvonalakat, már a végleges szinthez, ugyanis akarok még venni a szar gyapotomra mindegyik részre 40cm 0,042-es üveggyapotot. Majd arra geotextiliát.
Ez még kb negyedmilla, és kb 5millió agyi idegsejt lesz... :-)
Ha kész lesz, akkor hálát adok; majd a garázs és az előszoba közötti beltéri ajtót kihajítom, s tetetek be egy kültérit a bejáratihoz hasonlót. Így már nem fog átfújni a szél sem a házon.
Remélem a következő télen látszik majd a fűtésszámlán is, hogy végiganyázom ezt az évet... :-)

2011-06-15
22:29:26
Előzmény: ondra #15118#15128
ondra,

Olvastad ezt az üzenetet: http://biosolar.hu/forum/show/15026#15026 ?

A cserép alatti fóliát nem elég felülről kiszellőztetni, a padlástér kiszellőztetését is meg kell oldani, méghozzá nagy keresztmetszetű szellőzőkkel. Ezek szerint ez hiányzik?
2011-06-15
20:14:04
#15118
Tisztelt Sándor

Köszönöm,hogy válaszolt levelemre.A kérdésére,hogy alulról tegyek egy párazáró foliát az nem kivitelezhetö mert látszodnak a gerendák és lambéria,ez a födém igy a szép.Arra a kérdésére,hogy hol párásodik a tetö pedig,a legjobban a hajlatokba a tetöfolia aljáról folyik a viz,de nagyon. A gerenda közökben pedig a talpszelementöl felfele.Az a baj,hogy feketék a gerendák,félek hamar el fognak rohadni.Még egy olyan kérdésem lenne,hogy hol lehet beszerezni ilyen lindab rácsot.Én szegeden lakom.Azt mindenképp beépitem körbe a tetö alatt.És még ha van véletlen valami jó ötlete szivesen meghalgatom.Még egyszer köszönöm.

Kóbori róbert
2011-03-08
09:53:56
Előzmény: robert #12701#12702
Jaja, azokat a részeket, amiket a padlásról elérek (ebből van több szerencsére), azt onnan fogom, s tényleg csak úgy, hogy a rést lezárom, hogy tömített legyen, s utána már kitaláltam, milyen szépen viszem majd ezeken a részeken is a fóliákat, rá a gyapotot stb.
Csak tényleg azok a részek a neccesek, mint amit tegnap is csináltam: a külső falaknál lévő részek.
Tegnap azért meglepődtem, hogy az a hátsó rész mennyit elnyelt… Majd ma megnézem, hogy merre tágult ki, remélem a cserepet nem emelte meg. :-) :-D

2011-03-08
09:33:08
Előzmény: aptschi #12699#12701
aptschi,

Ha a padlás felől is hozzáférsz, akkor csak a legszűkebb rést érdemes kitölteni a habbal, annyira, hogy zárjon. Száradás után a padláson tömd ki szálas hőszigetelővel az üregeket, mert különben az isten purhabja sem lesz elég.
2011-03-08
09:19:21
#12699
Nos, egyelőre addig jutottam, hogy a hidegszobánkban a díszléceket leszedtem a látszógerendák alól.
A szoba végében kb egyujjnyi résen tudtam kinyúlni a talpszelemenig. Itt zéró hőszigetelés, semmi.
Elkezdtem purhabbal kifújni, s ragasztani le folyamatosan, hogy nehogy a beltérbe jöjjön vissza. Az itteni 1m-es szakaszok egy 750ml-s purhabot simán elnyeltek.
Optimistán csak 3 flakonnal vettem, ami így nem lett itt elég. Még csak a szoba harmada! van meg, a legrosszabb részeket kinyomtam, egy kardinális lyuk még mindig van a másik oldalon az egyik gerendánál, ahol érzem, hogy húz ki a meleg, de! este mikor bent tevékenykedtem, ha ment a radiátoros fűtés, akkor már 20 fok volt, s reggel is csak 17ig hűlt vissza, az eddigi 14-15 helyett.
Tehát biztosan jó irányba haladok. Ma folytatom, s bontom le a gyerekszoba végét is, meg a konyha végét is… grrrrrrrrrrrr (de legalább jó lesz!)

2011-02-25
14:29:20
Előzmény: aptschi #12186#12187
apatchi,

Nem kell kapkodnod, úgy olcsóbb lesz :)

Szerintem menj el egy bádogoshoz, ér rendelj tőle méretre vágott és lehajtott Lindab lemezt a kívánt színben.
2011-02-25
14:12:26
#12186
Szerintetek honnan tudok szerezni alsó beszellőzőnek perforált lemezt leggyorsabban, legolcsóbban?

2011-02-24
14:34:54
Előzmény: sándor #11971#12128
"""
A csatorna kiszellőzést nem szabad szellőző cseréppel kombinálni. A tető felett kialakuló áramlások miatt nem fog működni. Ráadásul télen a cserép szellőző rései a párától befagynak és teljesen elzárják a levegő útját. Ebben a csőben üzemszerűen kétirányú a légmozgás. Igazság szerint ezt a csövet is fel kellene vinni direktben a kémény magasságig.

A tetőtér (padlás) kiszellőzése "hőcserélése" nem jó kifejezés. A padlásteret át kell szellőztetni. Drasztikusan, hatékonyan, érezhető légmozgással.
A kúpcserepeid nem azért vannak az élére állított gerendára csavarozva, hogy kellően megemeljék, hanem azért, hogy rögzítsék. A mellette lévő szivacs "tömítés" csak összegyűjti a párát, a porzó vizet. Szellőzésre alkalmatlan.
A kúpcserepeket meg kell emelni, és madárhálóval védeni a megnövekedett rést. Madárhálóval és nem rovarhálóval, mert az az intenzív légáramlás miatt gyorsan eltömődik porral.
Az alsó, a levegő beáramlás kialakítására Robert mindent megírt.
Nem véletlenül van minden régi házon a végfalakon, az emelvényfalakon, a tetőn, egy padláshoz több helyen is díszes és nagyméretű szellőző nyílás kialakítva. Pedig a régi építési, födémszigetelési módok nem a pára lezárásán alapultak, hanem a pára befogadásán és visszaadásán, áteresztésén. (Mai megfelelője a dupla gipszkarton.)
A padlástérben télen a külső hőmérséklettel azonos, nyáron néhány fokkal melegebbnek kell lenni mint a külső hőmérséklet. Akkor jó az átszellőzésed.
Akkor nem lehet többé téma, hogy milyen "tükröt" tegyél a hőszigetelés tetejére.
A hőszigetelést felülről csak a porral való eltömődés ellen kell védeni. Erre való a lég és pára áteresztő geotextilia. Semmilyen egyéb járulékos szigetelésre nincs szükség. Még a szigetelés felett kialakítandó járófelületet is levegő és pára áteresztő módon kell kialakítani. Mert olyan belső párazárást, aminek nulla az áteresztő képessége nem lehet készíteni. Annak a minimum párának pedig ami utat talált felfelé, szabadon el kell tudni távozni a szigetelő anyagból.

A farontó gombák által ilyen durván megtámadott gerendákat utólag lekezelni, csak a probléma elodázását jelenti. A már látható gombák fonalai sokkal mélyebbre nyúlnak a fában annál, hogy oda behatoljon bármilyen fakezelő anyag.
Ha felületen elpusztítod is a gombát, a helyén egy meggyengült faanyag marad vissza. Ráadásul legfeljebb csak a gerendák három oldalát tudod lekezelni.
Ha sikerül ezek után tökéletesen szárazon tartanod a gerendákat, akkor a beszáradt spórák átmennek alvó állapotba. A legkisebb nedvesedésre azonnal aktivizálódnak. A légmozgással, a rovarokkal átszállíttatják magukat olyan helyekre, ahol újból megfelelő életteret találnak.
Ezeket a megtámadott farészeket, gerendákat ki k
"""


Én most már azt érzem, hogy kezdek kibonyolódni. :-)
Pont azért, mert hogy segítettek nekem.

A csatorna kiszellőzést nem szellőzőcseréppel oldanám meg, hanem egy alapcseréprre szerelt kiszellőzővel. lásd pdf.
Én 4 dologról sem vagyok meggyőzve:
- a kiszellőzőben meleg levegő van télen, s ebből olyan mennyiségű mozog ki, hogy jelentős páralecsapódás keletkezne
- (egyébként is a cső felső részében akár a padlástérben van, akár kívül télen olyan hideg van, hogy vszínűleg a pára még a csőben lecsapódik s lefolyik a csatornába),
- ha lesz 2 alsó beszellőzőnyílás is a csatornakiszellőző mellett, hogy akkor kell-e még a tető felé kivezetés;
- ha kivezetem a tető felé ott olyan légáramlatok vannak, amik JELENTŐSEN befolyásolják a működést: pl nem hiszem, hogy fújna olyan erősségű szél, hogy a vizet kiszívná a szifonokból, ha mégis, akkor már rég nem lesz háztetőm.
Konklúzió részemről: a párazárást a födémen e körül a cső körül nagyon jól meg kell oldani, mert eg hülye hőhídként viselkedik.

Padlástérszellőzés:
nálunk kinti nyári 35 foknál volt a padlástérben van 50, tehát vmit tennem kell.
Először megcisnálom az alsó beszellőzőket, s megnézem mennyire lesz hatékony. Ha nem lesz az akkor hívok ácsot, megemeltetem majd a kúpcserepeket.

Felülre nem fogok hőtükör fóliát tenni.

A gombás részt majd legyalulom, illetve kezelem favédő anyaggal az összes többi résszel együtt.
A megtámadott részt kicserélni lehetetlenségnek tartom, le kellene szedni a tetőt a házról, azt meg nem akarom.

Hőtükrös fóliát még nem láttam, nem tapogattam.
Viszont, ha úgy van ahogyan írod (elhiszem Neked), akkor talán tényleg érdemes először külön lefektetni a buborékos fóliát, mert ez ugye párazáró is. Aztán erre rá a hőtükrös párazáró fólia. S ha szerencsém van, s jól tudom a buborékosat letenni, akkor mer nem fog a buborékos és a párazáró közé pára kijönni.
Aztán erre mehet rá a gyapot, mehet rá a geotextilia.


2011-02-21
03:49:50
Előzmény: robert #11959#11965
Egyáltalán nem haragszom azért, hogy ide tetted át, mert hát ezek tények: a mostani hőszigetelésem semmit sem ér.

De még mindig nem győzött meg senki arról, hogy ne tegyek bele sok pénzt a felújításba. :-)
Szóval.

1.
Párazáró fólia
Lehet, hogy jó a mezőgazdasági is, de az én kérdésem az, hogy ha teszek le egy réteg légbuborék fóliát, illetve arra rá egy lefelé hőtükör fóliát, akkor ez télen jobb lesz, mint ha csak mezőgazdasági fóliát tettem volna?

2. a gipszkartonnál a felfüggesztésnél körbe fogom ragasztani ragasztószalaggal minden egyes felfüggesztési pontnál.

3.
szálas szigetelő feletti réteg:
Ide elég lenne a geotextilia???
ebből gondolom elég a 150g/m2 sűrűségű?
akkor ide ne tegyek páraáteresztő hőtükör fóliát? végül is logikusnak tűnik, mert ha tudok jó hőcserét csinálni, s azt pedig szeretnék, akkor nincs mit visszatükrözni.

Egy jó hőcserével hány foknak szabad lenni max nyáron a padlástérben?

A tervem az, hogy akkor teszek most geotextiliát s meglátom, hogyan működik majd télen és legfőképpen nyáron a ház. Ha nem leszek elégedett, s leszek olyan őrült akkor 2-3 év múlva még mindig átgondolhatom a páraáteresztő hőtükör fólia felrakását, de most abban bízom, hogy azt soha nem kell majd.

Ja: a geotextilia elég ahhoz, hogy a kb 35 cm üveggyapotom (alatta tökéletesen kialakított légzárással és tökéletesen lerakott párazárással) jól működjön majd hőszigetelésként (nem kellene egy páraáteresztő fólia az üveggyapotra)?
("A páraáteresztő fólia azt is megakadályozza, hogy az alulról vagy felülről érkező levegő áthatoljon a szigetelőanyagon, hideg felületi pontokat hozzon létre, és csökkentse az energiahatékonyságot.")

4.
VISZONT!
Akkor ezek szerint a mostani gerinc kialakításom az jó úgy, ahogy van?
A padlástéri levegő elvileg felül ki tud menni, mert ugye a cserépfóliám a gerincnél nem folyamatos, hanem csak odáig ér fel mind a 2 oldalról, s a kúpcserepeim is egy élére állított gerendán vannak, s a rések szivaccsal vannak lezárva.
A szivacson tud kiáramlani a levegő olyan sebességgel, hogy jó legyen a hőcsere?

MOndjuk elvileg jónak kell lenni, mert ha a víz átmegy a szivacson, akkor elvileg a levegő is.
Ha meg mégis kevés lenne, akkor szerintem a legmagasabb pontra ( a nappali felett) teszek majd 2 átvezetőlyukas alapcserepet, s ezekbe 2 szellőzőcsövet amely cső kb 1m hosszban lógna lefelé a tető belső síkjától (a cserépfóliától mérve), s a csövek alá tennék egy lemeztál szerűséget, hogy ha csapadék jönne be a szellőzőn, akkor az oda csöpögjön (vagy a csöveket vissza kivezetném a cserépfólia fölé), illetve ezeket az 1-1 m-es csőszakaszokat kifúrnám fúrógéppel trappista sajtnak, hogy már legfelül is tudjon rajta kimenni a levegő.
Vagy hagyjam az 1m-es csőszakasz kialakítását? ami csapadék bejön, úgy is elpárolog?

anyagok:
www.parkettaoutlet.com/3-tetokiegeszito-elemek.pdf
10. és 11. oldal
vagy ebben is benne van: www.masterplast.hu/files/shop/documents/cid6.pdf

5.
csatornakiszellőzés:
a 4-es pontban kitalált alapcserép+szellőzőcső kombóval oldanám meg. egy gégecsővel kötném össze a 2 csövet.
A 11. oldalon lévő flexibilis cső gondolom jó lehet ide.

6.
"A párazáró fóliát csak a szarufáig vidd, a szarufára már ne. Nem kell ragasztani, úgysem sikerül. Inkább önts rá egy pár ujjnyi

habarcsot, az majd lezárja a levegő útját."
Ööööö, akkor ez hogy is legyen?
ne úgy csináljam, hogy a talpszelemen előtt kb 1-2cm-ig vigyem, s ebbe a 1-2cm-es sávba, valamint a fólia szélétől bfelé vagy 2-3cm-re, ameddig a fal is van, öntsem a habarcsot?

7.
a látszógerendás rész felett vagyok bajban a páraáteresztő fólia széleken történő lezárásával, helyem sem nagyon van. nyomjak ki purhabbal mindent, ameddig bírom, s arra eresszem rá a fóliát, habarcs, aztán szeva? Ezen a részen nagyon jól akarom a légzárást is megoldani!
Bár, most gondolkodom, hogy mivel a tetőn a párazáró fóliát a teljes területen légmentesen akarom kialakítani, ezért csak a külső határolófalaknál kérdéses a fólia jól történő rögzítése, a gipszkartonnál nincs baj, tehát szívni csak a dolgozó egy hosszú és egy rövid falán, vmint a szomszédos szoba egy rödid falán, illetve a konyha egy rövid falán fogok. Tehát purhabbal nyomulni is csak itt kell!!! A kiengedett tetőrész miatt a nappalinál a külső fal felőli résszel már nem tudok mit kezdeni (rajta van a tető) remélem, hogy ezzel nem lesz baj soha...


KIVITELEZÉS

köszi a leírtakat, mert kicsit egyszerűsödött a fejemben a dolog.

1.
Első körben ki fogom fújni a határolófalaknál purhabbal azokat a részeket (ez ugye főleg a látszógerendás részek), ahol látszik, hogy kifúj a ház.
Ehhez le kell szednem belül a gerendák/lambéria és a falak találkozásánál lévő díszléceket.
Itt néhol kb 2-3 cm-es rések vannak!!!! ki a padlástérbe...

2.
megcsinálom a beszellőzéseket az eresz alatt

3.
kivezetem a csatornaszellőzőt

4.
lekezelem a tetőfelületet favédő anyaggal. szerintem nem volt, mert akkor ha jól tudom vmi kékes-zöld színűnek kellene lennie a szarufáknak is...
Milyen anyagot ajánlotok?

5. kijavítom a födémszigetelést:
két fázisban fogom, hogy tudjam a meglévő anyagokat hová tenni, így először rácuccolok majd a garázs-előszoba-hth terület fölé, s a maradék részt csinálom, utána meg majd ezt is befejezem.

6.
padlásajtó tökéletesítése

7. nyáron mérem majd a padlástéri hőmérsékletet, s annak függvényében, még igény szerint beteszem a fenti 2 kiszellőzőkéményt

2011-02-20
20:48:02
Előzmény: aptschi #11946#11959
aptschi,

Először is bocs, hogy a "Elrontott könnyűszerkezetes födém" témába tettem át az eddigi hozzászólásokat. Úgy gondolom a hibák kijavítása munkaigényes ugyan, de nem jár nagy kiadással, és nem nem jár nagy felfordulással.

A cserép és a fólia közötti szellőzés jónak tűnik.



Rétegrend a deszkázott födémen:
párazáró fólia (bármilyen, mezőgazdasági is jó, csak folytonossá kell tenni)
szálas hőszigetelő (akármilyen)
geotextília


Rétegrend a gipszkarton födémen:
Az általad elképzelt megoldás ok, kérdés, hogy a függesztők körül hogy tudod a fólia zárását megoldani.
szálas hőszigetelő a profilok szintjéig
párazáró fólia
szálas hőszigetelő
geotextília

A geotextília nem gyűjti össze az esetleg bejutó vizet, és tényleg szellőzik
Ha a cserép alatti légrés működik, és a padlástér rendesen ki van szellőztetve, akkor a hőtükörre nincs szükség.
Amennyiben a padlástérben nem lehet érezni a légmozgást, akkor nem távozik a meleg sem, ezért annyi szellőzőt kell megnyitni, amennyi a teljes levegőmennyiség folyamatos cseréjéhez szükséges. Ezért én a zöld és a magneta részeken is megcsinálnám.

A csatorna kiszellőztetőt mindenképp vezesd ki a tető fölé pl egy szellőzőcserép felhasználásával. Ne zárd le, mert akkor a szennyvízcsőben kialakuló vákuum kiszippanthatja a szifonokból a vizet.

A purhab és a hőszigetelő (perlites vakolat) tökéletesen megfelel a rések tömítésére és a párazárásra.

A padlásfeljáró lefelé nyílik. Kellene egy második csapóajtó. Rétegelt lemezből el lehet készíteni és pántokkal rögzíteni a padláson a kibúvó keretre. Körben tömítőszalagot kell ráragasztani, így az ajtó saját súlyánál fogva légtömören zár.
A padlástér felől a rétegelt lemezre 10cm polisztirol hőszigetelést ragasztva a hőszigetelés is egyszerűen elkészíthető.



A hőszigetelésről mindenképp szedd fel a fóliát.

A párazáró fóliát csak a szarufáig vidd, a szarufára már ne. Nem kell ragasztani, úgysem sikerül. Inkább önts rá egy pár ujjnyi habarcsot, az majd lezárja a levegő útját.

Ha nincs flexed és nem is tudsz szerezni, akkor sokat fogsz káromkodni, viszont megmaradnak az ujjaid :)
Szóval egy Ytong fűrészlappal, kézi erővel egy léc mellett vezetve elnyiszagolhatod az anyagot.

Deríts ki, hogy le volt-e védve a fa. Ha nem, akkor bármilyen ecsetelhető favédő anyag megfelel, a kiadósság a dobozon található.
A fóliaragasztónak nem kell a fához tapadnia, csak a fóliákhoz.

A rovarhálót ne vedd duplán, fölösleges bonyolítani.


Biosolar Forum  =>  Hőszigetelés - Padlás  =>  Elrontott könnyűszerkezetes födémlapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva