English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés - Elektromos  =>  Villanybojler
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2018-10-09
02:02:47
Előzmény: szocsmarci #52120#52125
Végül is a tartályt nem alakítom át, csak kiegészítem. :)

1. Nem terveztem hegeszteni a tartályt. A levehető 2cm vastag vaslapot hegesztjük, ha végül oda kerül.

2. Igen, olvadóbetét, és már egyszer olvadt ki nekik. Hiba. A hely kész, nem fogják bekötni. (van egy másik tök hasonló hely, ott ugyan ez a tartály van, ott meg bekötötték utólag. Ki érti ezt. Azt mondják nem olvad ki. :) ) p.s. még padlóösszefolyó sincs abban a helyiségben, ahol ez a tartály van. :/

3. Elsőre én is ezt gondoltam, de:
a) Ha nem lesz használva a fa, le lehet zárni 100%-osan a levegő útját. (Erre a gyártó is gondolt)
b) Meglepő, de nem lezárva is, ha felfűtik 60 fokra, azt mondják másnap még télen is 45 körül van, és páran még le tudnak zuhanyozni vele. Gondolom ahhoz nem elég meleg, hogy jelentős légáramot csináljon azon a viszonylag hosszú fűtéscsövön, eleve viszonylag elzárt levegőbeáramlással. Na meg azért 500l sem kevés...
c) az energia most még jobban a semmibe megy, ha teli az akku a napelemek stagnálnak. Nyáron sokszor van ilyenjük, általában 10-kor már szabályoz vissza a Fronius, ahelyett, hogy egy fűtőbetétet tolna. Szóval az energia már eleve kidobott, csak nyerni lehet ezzel... :)

Nem opció még egy tartály elhelyezése, a meglévő 500l-re kell dolgozni. A kérdés, hogyan érdemes. Kilépő keverő már van beépítve.
2018-10-09
01:50:56
Előzmény: robert #52119#52124
Róbert,

Fogalmam sincs a pontos tartály rajzról, de a kedvedért a hasamra csaptam, és rajzoltam... :)



(A víz a sraffos, a vasfalak vonal vastagok. b*szki, a parázs meg a füst lemaradt..)

Megkértem a helyi embert, hogy az összes csonkról lőjön egy fotót, meg hogy nézze meg van-e félúton csonk....

A bekötése meg egyszerű, bal lent jön be a hideg, szelepen jobbra el a tartály felé, egy tágulási T-vel, majd be a tartályba.

Fent kijön, belemegy egy kizárható keverőszelepre, ami a hideggel valahova 45 körülre keveri...





szocsmarciVálasz erre
2018-10-07
16:53:08
Előzmény: Bous83 #52118#52120
Nem biztos, hogy szerencsés dolog átalakítani ezt a tartályt.
1. nem lehet ész nélkül hegeszteni, nem tudod, mivel van lekezelve belül - de valamivel biztosan le van kezelve, innen kezdve kilyukad a hegesztés mellett.
2. biztonsági kérdés(ek) - a jobb oldalon a tartály felső részénél lévő cső, ami a tartályból kilépve lefelé kanyarodik olyan, mintha egy olvadóbetét lenne. Ha az, akkor nem ártana belekötni a szennyvízbe - megfelelő méretben, ami minimum NA100-ast jelent. A kazánházakba amúgy javasolt a szuez, ha tartály is van benne.
3. energiatakarékosság - ha nem fűtöd a tartályt fával, de al elektromos patron üzemel, akkor a kéményhuzat hűti belülről a tartályt. Így a drága elektromos energia megy ki a szabadba.

A megoldás, ha külön felteszel mellé egy elektromos bojlert, aminek a hidegvizes csonkjára csatlakozik ennek a fatüzelésű bojlernek a melegvíz kilépő csonkja. Ha meg akarod "fűszerezni", akkor tehetsz egy termosztatikus keverőszelepet is közé (nyilván egy hidegvíz vezetékkel kiegészítve, ha 45°C fölé megy a fatüzelésű bojlerben a víz). Ha még bonyolítani akarod, akkor jöhet a HMV (töltő) szivattyú is.
2018-10-07
15:25:15
Előzmény: Bous83 #52118#52119
Bous83.

A tartályról kellene egy rajz!
2018-10-07
13:01:15
#52118
Sziasztok,

Szeretnék véleményeket/ötleteket kérni arra, hogy ti hogy egészítenétek ki egy fatüzelésű 500 literes bojlert elektromos fűtőbetéttel.




A helyszínen a víznek igen nagy ásványanyag tartalma van, a meleg víz a mosdókat színezi, feltételezem ezen ásványanyagok a fűtőfelületre még extrémebb tempóban rakódik ki.

Először azt terveztem, hogy a tartály tisztító nyílását használom, (mellesleg nem is értem hogy lehet azon keresztül kitisztítani ezt a tartályt, ugyanis dupla falú, belül van az égéstér, és alul csak 5cm van a két fal között, tehát a tisztító nyíláson át kíváncsi vagyok arra az eszközre, amivel kiszedi a túloldalról is a vízkövet. talán egy laposvas, ami élén oldalra hajlik, de fel le nem? Minden estre izgi lehet) ahova is installálok pl. egy "Drazice TJ 3,3 kW 400v" fűtőbetétet, amihez azonban a zárólapot egy csővel meg kell hosszabbítani 15cm-rel, hogy beleférjen. így értem:




Aztán gondolkoztam azon, hogy van egy hőmérsékletre működő lefúvó szelep, ami valahol 90 körül lefúj. Ha az előállított meleg vizem egyenesen felmegy a tartály tetejére, lehet, hogy már akkor eléri a lefújó szelepnél a 90-enet, amikor a tartály közepe még csak jóval alacsonyabb, az alja meg hideg lesz még. nem tudom mennyire rétegződik be a tartályon belül...

Azonban ha nem akarok rétegződést, és a teljes térfogatot próbálom felfűteni mondjuk 85 fokra (hogy sokkal több energiát tároljak be), akkor ugye azt másként nem lehet mint keringető szivattyút használni. Akkor meg már annak körében lehet valami fűtés (villanykazán), és akkor nem kell melóznunk egy csomót a tisztító zárólappal. Igaz így a tartály egyenletesen melegedne, ami szintén nem jó, ha kevés energia van...

Alul felül van csatlakozás a tartályhoz, fél úton nem tudom van-e. Ha érdekes a kérdés, csináltatok fotókat...

A fene tudja...

p.s. két fokozatban tervezem kapcsolni a fűtést, ez sziget üzemű rendszerhez megy, a feles energia lenne ide ellőve. A 3 betétből 1. fokozatnak kettőt használnék párhuzamosan, azonban megdiódázva mindkettőt (persze ellentétes irányban) hogy csak fele teljesítményt kapjanak a betétek (ezzel is csökkentve a kirakódást), valamint 2. fokozatként ezek mellé bekapcsolnám a maradék betétet. Azaz 1. fokozat 1,1kW, 2. fokozat 2,2kW. (valószínűleg árnyékos 7kWp lesz a forrás)

p.s.2 jó hogy leírtam nektek ezt, már ettől jöttek ötletek: vagy 3 fokozat kéne? és a 3. fokozat az, hogy ha a teteje elérte a 85-öt, és még mindig van energia, AKKOR indítom be a keringetőt, és csak annyira, hogy felül mondjuk visszavigye 80 alá, és akkor a tetejét melegen tartva végül full 80-85 is lehet a tartály? Ha a meglévő be-ki csövek közé beteszek kívül egy függőt keringetővel és fűtőbetéttel keringetőt kikapcsolva fel fog statikusan menni a 2,2kW hő azon a talán colos csövön és be a tartályba?
2015-01-28
22:40:02
Előzmény: medig #48245#48246
Hajdu tapasztalat: 120L-es 1975-ös évjáratú bojler tökéletesen működőképes állapotban, 2008-ban lett nyugdíjazva. 5-6 tagú családot szolgált 28 éven keresztül (értsd, hőfokszabályzó tökig felcsavarva, naponta, hidegre kifürödve). Egy-két alaplapot, fűtőbetétet, anódot elfogyasztott, de a belső zománcozás most is makulátlan.

sz2laszlo,

"valami kib@szott energiatakarékosra" Egy villanybojler sem lehet sokkal energiatakarékosabb mint a másik. A fűtés hatásfoka adott ~100%, a szigetelés hatékonyságában nagy eltérések nem lehetnek. Energiatakarékosnak mondják a hőszivatyúsokat, de ez csak akkor áll, ha nem fűtött térből veszi ki a hőt.

T.
sz2laszloVálasz erre
2015-01-26
17:39:26
#48238
Sziasztok!

Csak feldobnám a kérdést itt, hogy mi a nagyérdemű véleménye az ARISTON bojlerekről. Jót és rosszat is lehet róla olvasni, de pl. nem olvastam hajdú-bojler gyalázó cikket. Sajna itt hollandiában azt nem kapni. Kicsit sajnálom, (vagy szerencse, hogy leírják) hogy ennyi rosszat írnak az ariston-ról pedig esztétikus megjelenésűek. Valakinek közvetlen tapasztalata van a márkával? Esetleg melyik márka megbízható, amit érdemes venni? Két főre 100 v. 120 literes szerintem elég esetleg odafigyelve a 80-as is. Most egy 50l-est cserélnénk valami kib@szott energiatakarékosra ( az ára ennek arányában lehet magasabb is, nincs is konkrét keret mert azt se tudom, hogy ami szar az mennyi. Mire érdemes odafigyelni a méreten kívül?
2014-04-12
09:54:58
Előzmény: robert #43658#46221
Róbert,

"Én is kíváncsi vagyok, hogy mi jön ki, és hány főre vonatkozik."

Anno mondtad, hogy a veszteség kb 2,5kWh/nap, és egy fő kb 1,5kWh/nap. Ezt azóta több helyen leellenőriztem (ügyfeleknél), ökölszámoknak tökéletes! (volt olyan hely, ahol az éjszakain csak a villanybojler volt, illetve olyan is, ahol gázzal ment minden, és nyáron csak HMV-t csinált + havi felírás.) Minden esetben 10%-on belül volt a mért energia, és amit fentebb írtam különbsége! Azóta ez nekem nem becslés, hanem tényadat... :)

P.S. Kivételek mindig vannak, egy haverom húga mindig utolsónak fürdik, és mindezt mindaddig teszi, amíg jön a meleg víz. Egyszer szar lett a bojlerük, kicserélték, de nagyobbra. Utólag megbánták, mert a lányka azóta is ezt teszi, csak azóta sokkal többe kerül... :)
2014-04-08
06:38:56
Előzmény: villam64 #46210#46211
villam64,

Feltöltéskor ugyan marad valamennyi levegő, de úgy gondolom, amint 444tibi írta, az a kevés levegő egyrészről a vízben feloldódik, másrészről a felfűtéskor keletkező gőz-buborékok kiszorítják, a gőz pedig végül kondenzálódik, így a levegő rövid idő alatt teljesen eltűnik, és a bojler teljes térfogatát víz tölti ki.

Sajnos nem találtam erre vonatkozó adatot sehol.

villam64Válasz erre
2014-04-07
20:45:35
Előzmény: robert #46206#46210
Róbert
Tisztításnál látod, hogy a meleg cső nem ér a tetejéig. Az még összenyomódik. Nem szörcsög. A növekvő nyomással könnyebb elszállítani. Az automata légtelenítők is alacsony nyomáson működnek szépen. Magas nyomáson a kisebb mikrobuborék tovább sodródik.
2014-04-07
19:49:18
Előzmény: robert #46206#46207
Van benne.
Feltöltés után kb. 1-2 hétig, aztán szépen feloldódik a vízben.
volt olyan klotyótartályom, amely vastag csőből állt gyakorlatilag, kb. 20 centi átmérővel, és 40-50 centi magasággal.
Alul volt 1 darab szelep, és ennyi.
A víz beömlött a tartályba, összenyomta a tetejébe a levegőt, az volt a rugó.
Amikor kinyitottam, zúdult a víz, mint állat.
Havonta 1X le kellett kluttyogtatni teljesen, mert a vízben feloldódott levegő miatt egyre kisebb lett a légpárna, a végén alig pisilt.
Ez a tünet a cimborám bojlerből készült hidrofor tartályánál is,
2-3 havonta le kell engedni teljesen, mert egyre sűrűbben kapcsolgat, elfogy a levegő belőle, feloldódik a vízben.
2014-04-07
19:24:39
#46206
A tágulási tartály topikban olvastam, hogy a villanybojlerben levegő (is) van.
Szerintetek mennyi levegő van benne, ha egyáltalán van benne valamennyi?

Én úgy gondolom, hogy nincs levegő a villanybojlerben, ha lenne, akkor szörcsögne a csap.

2013-11-22
10:24:12
Előzmény: nadtom #43656#43658
nadtom,

Amennyiben havonta fel szoktad jegyezni a gázóra-állást, és a melegvizet csak gázzal állítod elő, akkor egyszerű kiszámolnod a havi/téli/nyári/ fogyasztást.

Én is kíváncsi vagyok, hogy mi jön ki, és hány főre vonatkozik.

2013-11-22
09:28:06
#43656
Róbert, Fusimisi, 444Tibi,

Köszönöm a hozzászólásotokat és a véleményeteket.
Az egész téma azért merült fel bennem, mert próbálnék a gázszolgáltatótól függetlenedni, és ennek a HMV az egyik akadálya.
A kérdés persze még számomra sem teljesen eldöntött több dologra kell még választ kapnom.
Pl. mennyi gáz fogy a HMV előállítására téli és őszi időszakban, most ugye nem gázzal fűtök így a gázt csak erre használom. Ebből látható lesz a megtérülés.
Az is kérdés, hogy a lakás jobb szigetelésével mennyire csökkent a hőveszteség a korábbiakhoz képest, illetve az is, hogy csak hőszipkával és klimákkal ki tudom-e fűteni a lakást mondjuk -15C-ban.
Szóval számomra sem egyértelmű a dolog, még csak a gondolkodás szintjén vagyok.
2013-11-22
08:53:00
Előzmény: nadtom #43625#43654
nadtom,

Ha nem csinálsz semmit, a gáz harmadába kerülne, mint a nappali áram, vagy akár az általad előállított.
A terved szerint még egy tárolót is beiktatnál, aminek egyszer beruházási költsége van, másodszor meghibásodhat, harmadszor folyamatos veszteséget okoz.

Miért?

fusimisiVálasz erre
2013-11-22
08:41:17
Előzmény: nadtom #43625#43653
Ez az a kérdés amihez nem mertem hozzászólni na de mégis nem bírtam ki. - villanybojler 2kW/óra. Amit beválasztottál időt elviszi fél jó nap termelésed.
Ami még szóba jöhet helyette egy kisebb indirekt tároló amire ráfűthetsz picit villannyal a nagy részét megoldja a fűtés vagy a solar. A rajz nincs előttem csak egy 5let.
2013-11-21
11:54:17
Előzmény: nadtom #43625#43635
Nadtom,
a legjobb neked olyan lett volna, amit tegnapelőtt adtam el, alsó csőkígyós hőcserélővel , és elektromos fűtőbetéttel.
Én nem variálnék, simán utánakötném a villanybojlert.
Amúgy is dúskálni fogsz az áramban, valamint nagyon sokat számít, hogy 5-10fokos, vagy kicsit előmelegített vizet fűt tovább. Bizonyára lesznek napok, amikor nem kap előmelegített vizet, ennek ellenére én speciel nem variálnék, a víz útja akkor a
szolár tároló-->villanybojler-->gázkazán, hát nem tudom.
Így ráadásul nem küszöbölöd ki a gázt, hisz elmondásod szerint az az utólsó láncszem így is az maradna.
Valamint, nem tudom számokkal levezetni, csak ráérzés, hogy ha mindent így hagysz, olcsóbban jársz, mert

1 bojler+1váltószelep+havi x mennyiségű áram+havi x mennyiségű gáz+anyag, szerelés
ez nagyobb, kisebb, egyenlő
eddigi gázfogyasztás+semmit nem kell venni, átalakítani

Te döntöd el, hogy az egyenlet alsó és felső része közé milyen jelet teszel.

Amit nyernél, kis családoddal együtt, HA mindig menne a villanybojler,
az a melegvízkomfort. Én speciel rühellem az átfolyósokat, volt már dolgom 440ezer forintossal is, egy tusolás erejéig futottunk össze :-) de énnálam fix tároló forever.





2013-11-20
21:32:53
#43625
Sziasztok,
Lenne egy kérdésem:
Jelenleg a HMV-et a napkollekor illetve őszi téli időszakban a kondenz kazán biztosítja.
A rendszer úgy működik, hogy a 300L tárolóból a víz egy segéd energia nélkül működő útváltó szelpbe megy, ha 48C-ot meghaladja a víz hőmérséklete megy egyből a csapokhoz, ha nem éri el megy a kanzánba és az rámelegít.

A gázfogyasztásom szeretném eliminálni, tekintettel a HMKE-re, azaz a HMV-t is villannyal szeretném előállítani. Arra gondoltam, hogy a 300L-es solár tároló után (a meglévő irányváltó szelep elé) beteszek még egy segédenergia nélkül működő utváltó szelepet és egy 80L-es villanyboilert.
A rendszer úgy működne, hogy a víz ha nem elég meleg a solár tárolóból először a villanyboilerbe menne, majd a boilerből a mostani irányváltó szelepbe.
Ha a villanyboiler felmelegítette a vizet a kazán előtti irányváltó szelep egyből a csapokhoz küldené, de ha sok vizet pancsolnánk ki és a villanyboilerből kifogyna a víz akkor a kazán továbbra is rámelegítene, mint most is. Így mindig rendelkezésre áll a HMV, illetve mivel mindig zuhanyzunk (3fő) a 80L villanyboiler is elegendő melegvizet biztosítana terveim szerint. A villany boilert egy időzítővel csak pl. 16:00-21:00 engedném működni, hogy ne pazarolja az áramot fölöslegesen.
Szerintetek jó lenne ez így vagy van egyszerűbb megoldás?
2013-03-27
11:51:34
Előzmény: robert #39907#39919
Azért a 0,6kWh melegvízre nem gyenge spórolásnak tűnik! Hiába no, túl jól élünk... :-) A vízhőfok csökkentést én is megcsináltam, mióta gázzal fűtöm a tárolót, azóta csak 50 fokig engedem fel. Így naponta 3x fűt rá a kazán. (persze nem tetőtől talpig)

Az inka24k-val nyomatom a bojler (Hajdu ide200f) csőkígyóját 80fokon.
2013-03-26
20:03:22
Előzmény: takyka #39811#39907
takyka,

"Elmúlt nyáron elég pontos képet sikerült kapnom a melegvízkészítésem energiaszükségletéről. A három hónap átlaga napi 8kWh egy 200L-es bojlerrel."

Anyukám feljegyezte villanybojler éjszakai áram-fogyasztását.
A 120 literes Hajdú bojler 45 fokra állítva egy év alatt 530kWh áramot fogyasztott, ami 1.45kWh napi átlagnak felel meg.

Bármennyire is spórolós valaki, a veszteségen csak akkor tud fogni, ha alacsony hőfokon tartja a bojlert.
Gyári adat a 120 literes tárolóra: készenléti energia = 1,5kWh/24h (@65C)
65 helyett 45 fokos vízzel arányosítva (20 fokos helység) 0.8kWh veszteség várható.
Az elhasznált melegvízre marad 0.65kWh.

HAJDÚ - www.hajdurt.hu
A villanybojlerekről:



ELMÜ - www.aram.hu
A melegvíz-készítésről:



Biosolar Forum  =>  Fűtés - Elektromos  =>  Villanybojler
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva