English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  ENERGIAPOLITIKA  =>  Támogatásoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-10-19
11:35:28
#8259
agiesafiuk,

Jó hallani, hogy valakinek sikerült :)
agiesafiukVálasz erre
2010-10-19
11:29:21
#8257
Sziasztok,
nem tudom nézitek-e még a hozzászólásokat, valóban sok idő telt el.
Én a programról "zajos" :) családi estén az egyik híradóban hallottam, persze félfüllel.
Másnap reggel, miután kiürült a lakás :D , a neten próbáltam utánajárni:
A KVVM honlapján azonnal kiderült, kik pályázhatnak. Úgy éreztem az esélyes szervezetek közül számomra a nagycasaládosokat támogatók jöhetnek szóba, lévén 3 ördögfiókát nevelek. Szintén pár kattintás után kezemben volt egy rövidke lista a helyi szervezetekről. 3 telefonhívásomba került és már dönthettem is, kit tartok a legesélyesebbnek - mivel csak egy alapítványnál lehetett jelentkezni. Aznap délelőtt felkerestem őket, megadtam a kért adatokat és boldogan nézegettem az új gépek fotóit.
Alig pár nappal később már elkeseredve olvastam, hogy lezárult az alprogram. Felhívtam az alapítványt, ahol elmondták, hogy utolsó napon befogadták pályázatukat, úgyhogy a remény még megmaradt, de nem bíztattak.
Rövid ideig én is követtem itt-ott hozzászólásokat, híreket, sőt mérgelődtem is amiért beleéltem magam a dologba; de aztán a napi feladatok hatására az ügy feledésbe merült.
Most tegnapi napon - durván fél év után :D - levélben értesített az alapítvány, hogy nyertek a pályázaton, és kérték az együttmöködést a lezáráshoz és a konkrét gépcseréhez.
Szóval váratlan "Happy End"
Természetesen az igazsághoz hozzátartozik, hogy megyeszékhelyen lakunk, ez jelenthetett némi előnyt a szóbajöhető alapítványok esetében, de ezt leszámítva igazán gyorsan rövidre zárható volt a jelentkezés része a dolognak. (Alig 15-20 perc böngészés és telefonálás)
A nagy sürgés-forgásból, amit a jelentkezésnél az alapítvány aprócska irodájában tapasztaltam, kizárom a lehetőségét, hogy jóelőre tudtak volna a titkos pályázatról és ezért mindent alaposan előkészítettek volna.
Persze összeesküvéselméletek mindig vannak és többnyire jól megalapozottak - legalábbis szerintünk, amíg terjesztjük - de ez talán kivétel lehetett.
Az azonban biztos és hangsúlyozandó, hogy az esélyegyenlőségről itt nem lehetett szó abban az értelemben, hogy ki hol lakik, illetve milyenek a számára elérhető kommunikációs csatornák - ami nagyban meghatározta a reagálás gyorsaságát és ezzel együtt az esélyeket is.
Kitartás, és üdv mindenkinek!

2010-08-26
14:37:35
#7073
Energia-adó
Szerintem mindennemű energiafajta primerenergiára átszámolásával és az előállítás során fellépő környezetterhelés és externáliák figyelembevételével kialakított különadóról van szó.
Ha evvel az adóval el lehetne érni, hogy ne legyen érdemes pl 100km-nél nagyobb távolságra ingázni, autóval araszolni a városban, a hazai/helyi élelmiszerek és más áruk helyett távolabbról származót vásárolni, vagy azt, hogy lényegesen dráguljon meg a repülés, akkor támogatom.


Zöld Széchenyi
Ha jól olvasom, akkor ez nem csak a bioetanolról szól:
"A vidéki térségek képesek arra, hogy saját forrásból, környezetbarát módon, a jelenleginél olcsóbban kielégítsék az energiaigényük jelentős részét.
A helyi erdőkben keletkező faanyag, mezőgazdasági hulladék, a szerves trágya és a kommunális hulladék hasznosításában rejlő óriási potenciált a falvak, kisvárosok, önkormányzati intézmények, mezőgazdasági üzemek csak akkor tudják kihasználni... energetikai célokra."




Támogatások RECOMMENDED
2010-08-02
11:22:43
#6773
Két érdekes írás a távhő támogatásról Felsmann Balázs tollából . Sajnos kicsit megkésve találtam rá.

„A távhő ÁFA csökkentése nem ösztönöz a hatékonyság javítására, sokkal inkább a jelenlegi alacsony hatékonyságú távhőrendszer fenntartását szolgálja, és mint ilyen sem közgazdasági, sem energiapolitikai érvekkel nem támasztható alá” – írtam 2009. május 11-i írásomban. Azóta többen fontosnak tartották kifejezni véleményüket az általam leírtakról.
A reakciók fényében talán nem érdektelen újra áttekinteni a kérdést, mielőtt döntés születne arról, hogy az ÁFA csökkentésén keresztül generális újraelosztást hajtsunk-e végre a magyar adófizetők 1/6-a érdekében, 5/6-uk-at hátrányosan érintve. Másképp fogalmazva, mielőtt adórendszerbeli változtatással akarnánk kezelni egy kétségkívül valós, ám elsődlegesen Budapest-specifikus problémát.

www.forcemotrice.eu/files/articleUploads/1006/file/Miert%20csokken%20a%20tavhoafa%2020090511.pdf

www.forcemotrice.eu/files/articleUploads/1006/file/Miert%20csokken%20a%20tavhoafa%202.pdf
2010-07-31
16:58:28
#6754
Jövő januárban indul a Új Széchenyi Terv, amely a kormány szándékai szerint uniós forrásokat felhasználva, hét kitörési pont mentén tenné rendbe a magyar gazdaságot. A legfontosabb célkitűzés... beindítaná a zöld gazdaságot, Magyarországot biotech-nagyhatommá tenné...


... a 21.században egy ország sikere azon múlik, hogyan tudja kezelni a fosszilis energiahordozókra épülő energiafelhasználási struktúra által kiváltott problémákat - mint a növekvő árak és az ellátásbiztonság - az energiatakarékosság, az energiahatékonyság, az energiabiztonság és a megújuló energiaforrások felhasználásával. A zöldenergetikai beruházásokat fel kell használni arra is, hogy új munkahelyeket teremtsenek vele.

Az egyik célkitűzés az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, a klímabarát beruházások ösztönzése, a környezettudatosság növelése. A zöld gazdaságfejlesztések területén szerepe lesz az atomenergiának is, mivel ez az ellátásbiztonság javításának egyik leghatékonyabb eszköze, így "közép-és hosszú távon szükséges megvizsgálni új atomerőművi blokkok építését és üzembe helyezésének lehetőségét". A Zöld Fejlesztési Bank klímabarát fejlesztéseket, energiamegtakarítást és megújuló energiahordozó felhasználást eredményező beruházásokat finanszírozna. Kezdetben ez kizárólag állami tulajdonban lenne, később pedig többségi állami tulajdonban, és esetleg tőzsdére is vinnék...


villam64Válasz erre
2010-07-01
14:56:59
#6307

Energiatakarékosság

Januártól indul a nemzeti épületkorszerűsítési program
Magyarország

Bencsik János, a Nemzetgazdasági Minisztérium energiaügyi és otthonteremtési államtitkára bejelentette, hogy januártól évi százezer lakás komplex felújításával megkezdődik a nemzeti épületkorszerűsítési program.

A felújítást kis- és közepes vállalkozások végeznék, akiknek tartósan munkát biztosítana a program. A felújítás után az épületek energiafogyasztása 70-80 százalékkal csökkenne.

A felújításra az uniós támogatás átcsoportosításával, a széndioxid kvótából, és a megalakítandó zöld bank hiteléből 100 milliárd forint körüli összeg áll rendelkezésre évente, a zöld bank hitele lenne az önerő, amelynek a törlesztő részletét a megtakarítás fedezné, a felújítás e feletti része vissza nem térítendő támogatás lenne - mondta el újságíróknak az államtitkár.

Az előző kormány elkészítette a Nemzeti Megújuló Energia Cselekvési Terv javaslatát, amelyet júniusban kellene leadni Brüsszelben. Az új kormány bejelentette, hogy csak szeptemberben adja le a tervet, mivel előtte széles körű konzultációt folytat arról. Ennek első állomása volt az a megújuló energia konferencia, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Hungaricum csoport közösen rendezett.

Bencsik János kifejtette, hogy a villamos energia termelésében a megújuló energia csak kiegészítő szerepet kap, viszont a hőenergia előállításánál 40 százalékos lesz az aránya. Szerepet kap a mező- és erdőgazdasági biomassza, a faipari hulladék, és mindez decentralizáltan kerül felhasználásra.

Az államtitkár beszélt az energia árak felülvizsgálatáról, és arról, hogy az energia szolgáltatók csak méltányos profithoz jussanak. Kovács Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára erről csak annyit mondott, hogy folynak a tárgyalások az állam és a szolgáltatók között, de még nem fejeződtek be. Bencsik János újságírók előtt hangsúlyozta, hogy a rászorulók továbbra is kapnak támogatást a gáz árához.

Jelenleg egy átlagos magyar lakás energia felhasználása évente és négyzetméterenként 250 kWh, míg Szlovákiában csak 130 kWh - mondta Olajos Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium klíma- és energiapolitikai helyettes államtitkára. A lakásfelújítási program - amely kiterjed majd az állami- és önkormányzati közösségi épületekre is - ezt csökkenti le drasztikusan. A támogatás a csökkenéssel áll majd arányban, de egyéb szempontokat is értékelnek majd a bírálók."
2010-05-24
11:23:01
#5834
Miért kell a megtérülés kockázatát mindig a a hozzá nem értőknek felvállalni?
A megrendelő nem szakember, de feltételezi, hogy a kereskedő az, azért fogadja el az ajánlatát.
Ahhoz, hogy a cégek szavának hitele legyen, garanciát kellene vállalniuk az ajánlataikra. Ezért finanszírozás témában valami ilyesmit szeretnék látni:

Állami támogatást nem kellene adni. Közpénzt ne kockáztathasson senki, mert nem az övé (lást más férfiak nemi szervének elhelyezése a csalánosban). Így csak olyan beruházások indulnának el, amelyek megtérülésének meg van a garanciája, illetve valaki(k) felvállalja(k) a kockázatot.

Ezért az üzletbe be kellene vonni a bankokat és biztosítókat is. A bank olyan beruházással nem foglalkozna, aminek a megtérülési ideje hosszabb, mint 10 év (ez egyben a garanciális idő is).
A beruházási költség 50%-át a vevő állja, a fennmaradó hányadát a kereskedő banki kölcsönből. A kölcsön fedezete a kereskedő tőkéje, ha nincs fedezet akkor a bank dönt, hogy emeli a kamatot, vagy ejti az ügyet, de később konszolidációról szó sem lehet.
A megtérülési idő 50%-a alatt az üzemeltetést a telepítő cég végzi. Ezen idő alatt (5 év) a megtermelt energiával a kereskedő rendelkezik, abból fizeti vissza a kölcsönt és a kamatokat, a többlet a hasznát növeli, a hiány a nyereséget csökkenti.
A 5 év lejárta után a rendszert átadják a megrendelőnek.

Hogy mit adna ehhez állam? A támogatások helyett (az adók ezen hányada az adófizetők zsebében maradna) stabil törvényi hátteret. Energiaszolgáltatást csak olyan cégeknek engedélyezne, amelyek a lakossági forrásból származó alternatív energiát korlátozás nélkül - és jól szabályozott műszaki feltételek mellett - kötelesek átvenni. Nem igaz, hogy nem tudnák a szolgáltatók ehhez a műszaki hátteret biztosítani. Legfeljebb átrendeződne a szolgáltatói struktúra.
A zöld bankok forrását a jól átgondolt környezetterhelési díjakból befolyó pénz jelentené.



Támogatások RECOMMENDED
2010-04-27
07:56:02
#5421
ditke,

Látom nem reagált senki a hozzászólásodra, de biztosan mindenkiben ébresztett gondolatokat. Így voltam vele én is. Végül nem küldtem el a posztot, amit írtam, és nem nyitottam egy topikot "korrupció" címmel.

2010-04-26
17:19:35
#5413
Sziasztok!


Fontosnak tartom elmondani nektek egy másik szemszögből ezt a "szuper" pályázatot!
Én egy bizonyos érdekvédelmi szervezet vezetője vagyok. A kiírás napján találkoztam a pályázattal. Azonnal nekifogtunk leszervezni az egészet. Vidék városban lakok, ahol nem sok kereskedő jöhet szóba, de mindkettő országos szintű. Egyik 1 hétig semmit nem tudott, nem is hallott róla, a másik sem, de azt legalább érdekelte. Féltek attól, hogy vállalják a projektet, de nekik a beadáskor árat kell mondani a gépekre, amikből választani lehet és azt tartani is kell addig, amíg a konkrét vásárlásra kerül a sor, ami lehet akár 2 hónap múlva is. No és azért azt is le kell szervezni egy kicsit, hogy a szervezet bebiztosítsa magát, mert ha valaki drágább gépet vásárol annál, mint amennyi támogatást kap, azt azért valahogy be kell szedni. Nos amikor már több 10 főről van szó és nem ismerjük egymást testközelből, azért ezt jól ki kell találni. A lényeg, hogy ezzel elment 1-2 hét, no és aztán még az igények leadása után el kell készíteni a pályázatot, illetve be kell szerezni a szervezetnek az iratokat a bíróságtól, stb. Több lényeges dolog is kérdéses maradt, de ezek inkább már csak részletek lennének.
Ehhez képest, április 23-án 14 órakor lezárult a pályázat (az okt. 30-i határidő ellenére). Durva 1 hónap alatt elfogyott az 1 milliárd forint. Én már csak azt nem értem, hogy az általatok és az általam említett nehézségek ellenére, hogyan került be mégis annyi pályázat 1 hónap alatt, hogy kimerült egy ekkora keret? Hogyan tudták más szervezetek megoldani ezt gyorsabban és vajon akkor mindegyik kereskedő a 0-ról indult, vagy volt akit már nem ért meglepetésként ez a pályázat? Ha jól belegondolok, akkor 1 milliárd forint értékű (ill. hát több, mert ez csak a támogatás összege)mosógép és hűtőgép beszerzése, legyártása sem hinném, hogy akadálymentesen történhetne, ha ez váratlanul jön!
Tudom ez egy kicsit más megközelítése a dolognak, de számomra nagyon érdekes!
2010-04-17
08:16:47
#5258
Abban tudnátok segíteni, hogy milyen szervezethez alapítványhoz/szervezethez lehet fordulni a Zöld Beruházási Rendszer Energiatakarékos Háztartási Gépcsere Alprogram ( www.kvvm.gov.hu/index.php?pid=9&sid=9&tid=415 )pályázattal kapcsolatban, ha valaki regisztrált álláskeresőként szeretne mosógéphez jutni?

- KVVM: nem áll kapcsolatban ilyen szervezetekkel, nem tudja, kérdezzem az önkormányzatot
- önkormányzat: nem tud válaszolni
- munkaügyi központ: ők államigazgatás, ők nem tudják

Akkor ki tudja? Van egy 1 milliárdos pályázati keret, de senki sem tudja, hogy kinél lehet pontosan pályázni...


UPDATE
semmi jó hírem nincs azoknak, akik ezen a Zöld
Beruházási Rendszer Energiatakarékos Háztartási Gépcsere Alprogramon keresztül szeretnének új háztartási géphez jutni.

A pályázat kiírója, a KVVM a rászorulóknak érdemben nem tud segíteni. Már a kiírás másnapján felkerestem őket, amikor is ezt válaszolták:

Tisztelt Cím!

Felhívjuk figyelmét, hogy a pályázatra magánszemély nem nyújthatja be pályázatát, csak szervezetek, alapítványok és egyesületek. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium 2010. évi Háztartási gép csere pályázatával kapcsolatban tájékoztatom, hogy a minisztérium nem áll kapcsolatban egyetlen célcsoportba tartozó szervezettel, alapítvánnyal, egyesülettel sem.

A helyi önkormányzatnál tudnak tájékoztatást kérni, hogy helyben milyen egyesületek, alapítványok vagy szervezetek foglalkoznak az Önök által kiválasztott célcsoporttal. A helyi szervezetnél kell jelentkezni, mert csak azon keresztül tudnak érvényes pályázatot benyújtani.

A pályázat benyújtására jogosultak köre

Jelen pályázati forrásból támogatást kaphatnak a Magyarországon 2008. január 1. napja előtt bejegyzett az alapszabályukban/alapító okiratukban nevesítetten
* a nagycsaládosok érdekvédelmét, segítését, támogatását megvalósító,
* az időskorúak gondozását, segítését és érdekvédelmét megvalósító,
* a fogyatékossággal élő személyek érdekvédelmét, segítését és támogatását megvalósító,
* a regisztrált munkanélküliek érdekvédelmét, segítését és támogatását megvalósító alapítványok, egyesületek.

Kérjük a fentiek szíves tudomásul vételét.

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium
"

Néhány nap múlva megköszöntem a CTRL+C - CTRL+V levelet, tájékoztattam őket, hogy nincsenek szöveg értelmezési nehézségeim a mély szakmai szövegek kivételével és megírtam, hogy azért furcsa, hogy hozzájuk érkeznek be a pályázatok, de nem tudják, hogy kik nyújtják be azokat, másrészt pedig osztályvezetők és főosztályvezetők is őket ajánlgatják információ forrásként.

A munkaügyi központ segítsége:
"
Tisztelt Uram!

A Munkaügyi Szervezet államigazgatás, és nem tartozik az Ön által jelzett szervezetek közé. Javaslom, hogy kérdésével a pályázat-kiíróhoz forduljon.

Üdvözlettel: XY kirendeltségvezető
"
Ezt én is tudtam, csak gondoltam - ugye logikus gondolat volt? -, hogy egy olyan szervezet, aki elviekben az állás nélkülieket segítené az kapcsolatban áll civil szervezetekkel, de úgy tűnik nem...
/Egyébként, amióta diplomám van (10 hónapja), azóta nincs állásom és bár a sajtó szerint hiányszakmát végeztem az egyetlen bűnöm, amit a munkáltatók eddig a fejemhez vágtak az-az, hogy pályakezdő vagyok és nincs 2-5 év szakmai tapasztalatom, de honnan lenne, amikor ingyen sem alkalmazott senki a diákévek alatt - szakemberek külföldön dolgoznak, nincs aki a diákokat érdemben oktathatná -, vagy ahová felvettek, ott amolyan papírtologatás vagy nem szakmai munka volt a feladat./

Az ország egyik leghátrányosabb vidékén működő alapítványtól ezt a választ kaptam:
"
Tisztelt Uram! Mi úgy tudjuk, hogy civil szervezetek pályázhatnak. Mi azért nem pályázunk, mert olyan problémás, hogy nem éri meg. Ha elolvassa a pályázati kiírást Ön is rájön, hogy ez egyetlen alapitványnak szervezetnek sem éri meg olyan sok plusz munkával jár.
A pályázati anyagot megtalálja nonprofit oldalon is.
"

Megkerestem a Szociális és Munkaügyi Minisztériumot is:
"
Tisztelt Uram!

A minisztériumnak címzett megkeresésével kapcsolatban az alábbiakban válaszolok.

Tekintettel arra, hogy az Energiatakarékos Háztartási Gépcsere Alapprogram pályázatot a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KVM) írta ki, a érdeklődők tájékoztatása is a KVM feladatkörébe tartozik. Elolvasva levelét, a KVM válaszának értelmezésében ennek ellenére megpróbálok segítséget nyújtani. A pályázat benyújtására jogosultak köre
a Magyarországon 2008. január 1. napja előtt bejegyzett az alapszabályukban/alapító okiratukban nevesítetten

- a nagycsaládosok érdekvédelmét, segítését, támogatását megvalósító,
- az időskorúak gondozását, segítését és érdekvédelmét megvalósító,
- a fogyatékossággal élő személyek érdekvédelmét, segítését és támogatását megvalósító,
- a regisztrált munkanélküliek érdekvédelmét, segítését és támogatását megvalósító alapítványok, egyesületek.

Valószínűsítem a levele alapján, hogy Ön a regisztrált munkanélküliek érdekvédelmével is foglalkozó civil szerveződésen keresztül vehetne részt a pályázaton. XY város honlapján megtalálható a civil szervezetek és alapítványok felsorolása, de a feladatkörük sajnos nincs megjelölve. Ezért közvetett segítségként azt javasolhatom, hogy forduljon a XY információért, amely a leírás alapján a XY civil szervezeteket fogja össze, tehát feltehetőleg tisztában van a tevékenységi körükkel is. E-mail: ***

Remélem, hogy a segítségére lehettem.

Budapest, 2010. április 14.

Üdvözlettel:

XY
osztályvezető
"

Sikerült felkutatnom, kb. 15 alapítványt, akik a célcsoporttal foglalkoznak. Ezek közül kb. 5 db volt az, aki valóban azzal foglalkozik, amiről a honlapján ír.
2 hete megkerestem 3 önkormányzatot is, de egyikük sem válaszolt még.
A szakkereskedések és áruházláncok, már hallottak a programról, de részleteket nem tudnak, azt pedig egyáltalán nem, hogy mely alapítványok segítenék a célcsoportokat. A legszebbet tegnap hallottam az egyik boltban: egy érdeklődő az egyik alapítványtól azt a választ kapta, hogy indulnak a programban, én meg azt a választ kaptam szintén attól az alapítványtól, hogy nem indulnak.

Egyetlen olyan alapítványt találtam, aki pályázik és egyetlen mosógép fajtát lehet rajtuk keresztül megpályázni, ami nem rossz. Ez egy olyan alapítvány, aki országosan ismert és elismert, de valószínűleg a 10 millió forintos pályázati keretét (ez kb. 150 gép) hamar kimeríti.

Hol a hiba?

- a sikeres pályázathoz a rászoruló, a kereskedő és az alapítvány együttműködésére van szükség, nem lett volna egyszerűbb, ha a rászoruló pályázik egy egyszerű adatlappal, esetleg APEH igazolást és a rászorultságát igazoló papírt bekérik vagy egyszerűen csak a nyilvántartásból lekérik az adatokat, illetve az önkormányzatot kiküldik környezettanulmány készítésére? A kereskedőknek még csak-csak érdekük a rájuk zúduló adminisztráció mellett papírozni egy pályázattal, mert ők hozzájutnak (majd egyszer talán) a pénzhez, de a kis alapítványoknak nem sok anyagi hasznuk van az üzleten, így ők nem is szívesen munkálkodnak ezen (tisztelet a kivételnek).
- ez a program soha nem fog eljutni azokhoz, akik tényleg nagyon-nagyon rászorulók lennének. Mindig mindenkinél van szerencsétlenebb és elesettebb ember, mert itthon kb. mindenki magasabb életszínvonalon él, mint pl. Kárpátalján egyes szerencsétlen embertársaink, de hogy ezek a rászorulók a harmadik sikertelenség után feladják az biztos, főleg, hogy a leadandó gépük műszaki adatait is meg kell küldeniük az alapítványnak, ami régebbi típusoknál azért érdekes feladat
- másrészt az eszközöket 3 évig nem lehet eladni és a háztartásban kell használni. Szerintem ha egy ilyen eszköz olyan családhoz jut, ahol már nem tudják fizetni a villanyszámlát, az mindegy, hogy 8 vagy 6 ezer Ft lesz, akkor sem fogják tudni fizetni és az első alkalommal, amikor nem lesz mit enni, túladnak áron alul a gépen (bírósági végzésért meg egyik ellenőr sem fog szerintem rohangálni, hogy bejusson a házba ellenőrizni megvan-e még a hűtő vagy a mosógép).

A kiírás első mondata: "A pályázat célja a klímavédelem", hát hajrá... Arról már lemondtam, hogy sikerül, de azért a sokszor tapasztalt "nekem sincs, akkor másnak se legyen" mentalitás helyett nem adom fel, hogy másoknak segítsek, ha tudok. Hétfőn megyek az egyik önkormányzathoz, hátha élő szóban megtudok valamit, mert csak leírni nem akarták/merték a mondandójukat.


### Sándor mondta:
milan!

Mire nagyjából átlátod a jelenlegi pályázati rendszert, a megközelítési utakat, addigra minden megváltozik. A következő fél-egy év nem lesz a legalkalmasabb az illetékes hivatalok felderítéséhez.

Volt (van?) az ország bizonyos részein, az áramszolgáltatók és bizonyos üzlethálózatok között kedvezményes és (vagy) cserekészülékes együttműködés. Igaz, hogy a kedvezmény nem a csúcstechnológiás készülékekre vonatkozott. Inkább a jó középkategóriásokra. Egy egy készülék azért belekerült a középkategória felső részéből is.
Szerintem az aktuális árukészlet kifuttatása vezérelte az akciót.

Ilyen volt (van?) a Démász és az Euronics együttműködése. A kedvezményes (valami állami pénzből támogatott) kölcsön mellett, jelentős árengedményt is kínáltak.
Ciklikusan hirdették az akciókat, hogy most van e, nem tudom. Talán megérné utána nézni, ha már ilyen rengeteg energiát fektettél a kérdésbe.



UPDATE
Támogatás nincs és még onnan sem kaptam választ, akin keresztül sikerült végül nagy nehezen pályázni, de legalább majd megtudhatom, hogy kik a sikeresen pályázó alapítványok. Biztos mindenki más okosan ügyesen tudott mindenről, csak azok nem akiket én kérdeztem. :)
--------------------------------------------------------------------------
Hivatkozva az adatvédelmi biztoshoz érkezett beadványára, melyben egy minisztérium által kiírt pályázattal összefüggő adatok nyilvánosságával kapcsolatban kér állásfoglalást, az alábbiakról tájékoztatom:

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (Avtv.) 2. § 4. pontja és 19. §-a alapján a közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő, valamint a tevékenységére vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső információk közérdekű adatnak minősülnek, az ilyen jellegű adatokat pedig - a törvényben megállapított kivételekkel - bárki számára hozzáférhetővé kell tenni.

A közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmet csak olyan információ esetében tagadhatja meg jogszerűen az adatkezelő, amely minősített adat, az Avtv. szerint döntés-előkészítéssel kapcsolatos adat, illetve üzleti titok.

Egy közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázattal kapcsolatos adatok közérdekű adatnak minősülnek. A közérdekű adatkérést köteles a közfeladatot ellátó szerv (minisztérium) az erre vonatkozó igény beérkezését követő 15 napon belül teljesíteni. (Avtv. 20. §)

[Erről már erősen lekéstek, mert ilyet nem kaptam.]

Az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény (Einfotv.) rendelkezik arról, hogy az egyes közfeladatot ellátó szerveknek (közzétételre kötelezetteknek) milyen adatokat kell honlapjukon közzétenni (általános közzétételi lista). Jogszabály egyes ágazatokra, a közfeladatot ellátó szervtípusra vonatkozóan meghatározhat egyéb közzéteendő adatokat (különös közzétételi lista). A közfeladatot ellátó szerv vezetője, valamint jogszabály ugyanakkor további kötelezően közzéteendő adatkört határozhat meg (egyedi közzétételi lista).

Az Einfotv. törvény szerint a közfeladatot ellátó szerv köteles az általános közzétételi listában közzétenni:
- a közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírására, azok eredményeire és indokolásukra vonatkozó adatokat [tevékenysége, működésre vonatkozó adatok között],
- a koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatokat (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye) [gazdálkodásra vonatkozó adatok között].

A minisztérium, mint közfeladatot ellátó szerv a fentiek alapján – az közérdekű adatokra vonatkozó egyedi adatszolgáltatáson túl – köteles honlapján közzétenni az általa kiírt pályázattal kapcsolatos adatokat, így többek között a pályázat leírását (milyen módon, milyen feltételekkel lehet pályázni), a pályázat eredményét.

Ön beadványában azonban elsősorban nem közérdekű adatkéréssel fordult a minisztériumhoz, nem is közzétételi kötelezettségét firtatja, hanem azt kérdezi, hogy Ön miként pályázhatna az adott pályázaton, konkrétan milyen alapítványnál, egyesületnél tud jelentkezni az adott programra (Zöld Beruházási Rendszer Energiatakarékos Háztartási Gépcsere Alprogram). A programról például az alábbi linken találhat bővebb tájékoztatást:
www.palyazatok.org/zold-beruhazasi-rendszer-energiatakarekos-haztartasigepcsere-alprogram/

A pályázat kiírása szerint a pályázat benyújtására olyan, 2008. január 1. előtt bejegyzett alapítványok, egyesületek jogosultak, amelyek az alapszabályukban/alapító okiratukban nevesítetten, a pályázatot kiíró által meghatározott tevékenységet végeznek. Ilyen szerv nyilván nagyon sok van az országban, ezeket annak kell megkeresnie, aki a programon, ezen szervezet támogatásával kíván indulni.

A minisztérium a pályázatban nem taxatív felsorolásban határozta meg azokat az alapítványokat, egyesületeket, amelyek pályázhatnak a programra, hanem azon kritériumokat határozta meg, amellyel egy pályázó alapítványnak, illetve egyesületnek rendelkeznie kell. Az alapítványok/egyesületek taxatív felsorolása ezért sem található meg az oldalon.

Bár a pályázásra nyitva álló határidő már lejárt, az Ön arra vonatkozó kérdéseire, hogy mely társadalmi szervezetek nyertek a pályázaton, mely alapítványok, illetve egyesületek nyújtottak be eredményes pályázatot, mint közérdekű adat kiadására vonatkozó kérdést a minisztérium köteles megválaszolni.



### Sándor mondta:milan!

Sok erőt a harchoz!

Szerintem le fogsz pattanni minden ajtóról.
Kétszer szóltam hozzá a témádhoz, 04.17. és 04.27.-én. Akkor egy valós, élő példát ajánlottam. De hol van azóta az Euronics? Bezárt, eltünt a rendszerből. Viszont sokan kihasználták akkor a lehetőséget. Kíváncsi lennék, hogy ma milyen részletekkel fizetik, a kedvezménnyel megvásárolt készülékeiket?

Csúnya, de ránk kényszerített megoldás a megoldás. Keresni kell egy alapítványt amelyik megfelel a kiirásnak. Ez lehet akár a házi verebeket támogató alapítvány is. Ha rendesen, szabályosan lepapirosozzátok, még adókedvezményre is jogosultak lehettek a vásárlás után.

De, hogy mi várható egy fél év múlva, arra sem várni sem tippelni nem érdemes.
Volt már, hogy az értelmesebb megközelítési út győzött.



UPDATE
azóta - amíg ezen a határozaton ügyködtek az OBH AB-nál - már vettünk mosógépet, csak tényleg érdekel, hogy kik a láthatatlan alapítványok, akikről sehol senki sem tudott. Vagy legalább megtudom, hogy legközelebb, hol kell érdeklődni.
Szeretem végigjárni az utakat, mert a bürokraták arra játszanak, hogy bonyolult és úgysem fog senki sem utána járni. (Max. a noface iwiw emberek majd jól utánam néznek.)
Biosolar Forum  =>  ENERGIAPOLITIKA  =>  Támogatásoklapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva