English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2010-05-17
09:16:15
#5727
Ebben az esős, párás időben úgy tűnt, mintha lomhább lenne az autó. Nem tudom valós érzés, vagy csak kezdem megszokni a nyomatéknövekményt és már ez is kevés. :-(
2010-05-17
09:12:40
#5726
Örülök ennek a témának, mert én is cefrével járok, igaz csak fele-fele arányban. Én egy 1.4 16 szelepes Astrában használom. Ezzel a keverési arányban még nem okoz semmi problémát, az elektronika még képes ennyit korrigálni. A cefre nem tesz tönkre semmit, csak feloldja a lerakódott szennyeződéseket és ez okoz néha problémát. Eldugíthatja a benzinszűrőt és a benzincsőben kezdődő repedésekből is kimossa a lerakódásokat, ezért fordul néha elő, hogy a kezdődő hibákból konkrét hibát csinál.
A cefre oktánszáma 105 oktán, amit a 15%-ban hozzákevert 95-öe benzin kicsit leront, de így is fölötte van a prémium benzinekénél. Teljesítményben nem lett kevesebb az autó, viszont alacsony fordulatszámban nőtt a nyomatéka. Ez az üzemanyag nagyobb kopogástűrése miatt lehet, ahol képes az elektronika az előgyújtást tovább növelni.
Kíváncsian várom az átalakítóval a tapasztalataidat, főleg a fogyasztással kapcsolatosan, hogy tiszta cefrével mennyivel fogyaszt többet és hogyan alakulnak a tankolások a benzinhez képest. Sajna kezd felkapott lenni ez az üzemanyag, ezért ennek is szépen emelik az árát a benzinével együtt. Érdemes lenne egy konkrét megtérülési számítást is végezni néhány tankolás után. Én az E85 Power átalakítót néztem ki magamnak, de még nem vettem meg.
2010-05-15
18:48:43
#5693
zsezse!

Daewoo Nubira-2004 es évjárat (1,6l-80kw).Konkrét alkatrészhibát senki nem tudott felmutatni ami kimondottan az E85-től lett volna,kivéve hogy állítólag jobban oldja a lerakódott szennyeződést az űzemanyag rendszerben-ajánlott az űa-szűrő cseréje az első pár tankolás után.A chiptuning tulzás,habár vannak olyan típusu elektronikák amelyekkel nem csak a sima Etanol üzemmód állítható be,hanem Power-üzem is.Az enyémbe egy Bioetun v3-nevü elektronika lett beépítve,melyet egy program segítségével lehet számítógéppel paraméterezni.Nekem nem a teljesítménynővelés volt a célom.Egyébként 2-tankolást mentem átalakítás nélkül 50-50% e85 és benzin keverékkel,0-5c-hőmérsékletnél kisebb hidegindítási problémák adódtak(2.3.indításra pöccent).

bővebben:www.e85tuning.hu
2010-05-15
18:19:08
#5691
rike:

milyen autoban hasznalod?
a gyarto nyilatkozott-e arrol, hogy az autoba tolthetsz ilyet?
a benzinvezetekek es stb birni fogjak? olvastam par helyen, hogy ezeket kikezd(het)i a bioetanol. tudsz errol barmit is?

a beallitasok alatt valamilyen chiptuningot ertesz?
2010-05-15
17:15:20
#5690
Tisztelt fórumozók!

Azért indítom ezt a témát mert már 2-hete én is az E85-használók közé tartozom,a leendő tapasztalataimat szeretném megosztani másokkal,kíváncsi vagyok a régebbi E85-felhasználók véleményére és az általános véleményekre.Túl vagyok a beállítások első fázisán(hidegindítás,melegedési fázis és a fő dúsítás értékének beállítása),most a fogyasztást tesztelem.Első pozitív tapasztalat-jóval a környezetvédelmi előírások alatt teljesít a motor.Jövő héten felteszem a pontos értékeket(benzines és E85-üzemben egyaránt).


Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: « előző   1, 2, 3, 4, 5, 6
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva