English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2017-10-24
10:37:12
#51266
Szép napot mindenkinek

Olyan fórumtársakat keresek akik elgondolkodtak már etanol-methanol elöállitásán.
A háború idején nálunk sok ilyen üzem volt.
Akkoriban más módszererekkel dolgoztak úgy vélem
Kiváncsí vagyok a véleményetekre
2013-11-19
18:42:24
Előzmény: cscs #43577#43578
cscs:
van, de nem olcsó (10e+ felett rémlik):
www.roxel.hu/html/termekek.html
PAX 1000 programozható jelkonverter.
Itt ugyan nem írja, de ha Gyuritól úgy kéred, akkor lambdaszondához méretezett 0-1,2V-os tartományra írja a terméket. Ha jók a rémképeim 7 bit-es, de lehet csak az elődje volt annyi.
2013-11-19
18:21:32
Előzmény: grano #43499#43577
Szia!

Igen, gondoltam én is erre, hogy az érzékelők és az elektronika nem tud mit kezdeni a "túl tiszta" kipufogó gázzal és ez a világító lámpa titka. ...és esetleg megoldási tipped van-e a tippedhez? :)

Üdv cscs
2013-11-18
19:19:13
#43516
Szerintem ahhoz hogy az etanolban levő erőt ki tudjuk használni erre az üzemanyagra tervezett motor kellene tervezni, de annyira hogy az benzinnel nem is menne.
Például etanolnál a kompressziót lehetne még növelni a jobb hatásfok = kevesebb fogyasztás miatt, más karakterisztikájú erősebb gyújtás, más hidegindítás meg még sorolhatnám ha jobban értenék a témához, ami most van így az csak kínlódás.
2013-11-18
10:09:27
Előzmény: cscs #43498#43499
cscs:
nekem van tippem. A megváltozott üzemanyag a kipufogó gázban megváltozott O2 tartalmat eredményez, amit a lambda szonda jelez a motorvezérlő elektronika felé.
Mivel a motorvezérlő szerint a keverék túl sokáig van a megengedett tartományon kívül jön a check engine.
Anno a piros ladámban bosch szondára cseréltük a gyárit ami rossz volt. mindegyik fűtött, 4vezetékes bosch termék egyébként, de mivel eltért a karakterisztikájuk a vezérlő csak stabil menetben tudta tartani a lambdaablkaot, azon kívül szinte állandóan check engine.

2013-11-18
09:03:42
Előzmény: Rike #38128#43498
Szervusz Rike! Sziasztok Többiek! :)

Köszi! :) Nem tűntem el, csak teszteltem. :) Szóval a tapasztalat az, hogy immáron tökéletesen működik. Indul hidegen, melegen, télen, nyáron és gond nélkül. Nem szaggat, nem áll le, nem pörög fel a motor, nem ingadozik. Fogyasztási tapasztalatok (kíméletes vezetési stílussal, főleg településen kívüli használattal): benzinnel 6,55 l/100 km, bioetanollal 8,25 l/100 km. Jelenlegi üzemanyag árak mellett a benzin olcsóbb, ez nem kérdéses.
Korábban is volt és most is jelen van az a probléma (erről még nem írtam), hogy a műszerfalon etanol használat után egy idő elteltével kigyullad és általában úgy is marad egy narancssárga hiba jelző lámpa, ami a Suzuki könyve szerint katalizátor működési elégtelenségre utal, de autószervizes ismerőseim szerint számos más is lehet, mert több minden van ehhez a visszajelző lámpához kötve. Állítólag szegény a keverék, de ezt nem tartom valószínűnek, mivel amíg be nem állítottam az átalakítót, addig igen-igen sokat kapott (hála az átalakítót "beszerelő és beállító" szakembereknek) és akkor is és most is világít a lámpa. Van, hogy magától kialszik, de általában valamilyen "OBD-s" diagnosztizáló készülékkel kell kiütni jelet. Van-e tipp erre a problémára?

Üdv
2013-09-13
07:47:40
Előzmény: villam64 #42294#42295
www.hirado.hu/Hirek/2011/08/31/15/Pandaurulek_segitheti_a_biouzemanyag_gyartast.aspx

"...Más vizsgálatok alapján a kutató úgy becsüli, hogy bizonyos feltételek folyamán ezek a baktériumok a növényi biomassza 95 százalékát egyszerű cukrokká bonthatják..."

Az ilyen jellegű kutatások alapozhatják meg a bioüzemanyagok valódi elterjedését: szó szerint a szarból lehet előállítani üzemanyagot.
Nem ipari méretekben, hanem falusi méretekben.
villam64Válasz erre
2013-09-12
20:19:06
#42294
www.richpoi.com/cikkek/tudomany/kavezaccbol-allitottak-elo-biodizelt-kutatok.html

Kávézaccból állítottak elő biodízelt az amerikai Cincinnati Egyetem kutatói.
2013-01-28
22:43:50
Előzmény: cscs #38123#38128
Szia cscs!

Végre,működik!Akkor bejött a gyanú-nem jó az NTC-adó(ezért gondoltam,hogy ki kell mérni v.átkötni a gyárira).Ne aggódj,teszteld az indításokat és ha jó minden(legalábbis eddig úgy tűnik)akkor hagyd így.Finomítani meg lehet később is ha szükséges,megfigyeled,hogy nem kap e sokat v. keveset indítás után.Arra figyelj és ne ijedj meg,hogy ha hidegindítás után közvetlenül rövid időn belül leállítod és újból indítod,lehet hogy sokat fog kapni(mert hideg motornál újból kezdi a 30mp-es dúsítást).Közben a motor nem igényli mert már a henger átmelegedett,ilyenkor ha fulladva megy addj neki gázt és kész,(ez extrém helyzet),úgy hogy ne foglalkozz vele.

A tapasztalatokat várom!

Üdv! Gratula!


2013-01-28
18:32:45
Előzmény: Rike #37826#38123
Szia Rike!

Az általad írtakból arra gondoltam, hogy hátha az NTC a fehér/narancs vezetékkel működne. Ezért rákötöttem, de nem működött. Megelégeltem a kudarcokat és a gyári gombára kötöttem a rendszert, de nálam a fehér/narancs vezeték jött be. A narancs szálat pedig kikötöttem és leszigeteltem.
Heuréka! Végre reagál rá a rendszer és a motor melegedésével együtt vándorol a sárga mező is!
Már így is kiválóan indul hidegen és melegen is az autó. Nagyon még nem volt alkalmam tesztelni, de 3 konkrét értékem már van:

-Reggel, utcán parkolt autó mellett, hideg motornál és -2°C külső hőmérsékletnél 3,75V-os mező sárgul.

-Melegedés közben, amikor épp hogy megmozdul a hőmérséklet mutató 1,72 V-os mező sárgul.

Üzem meleg motornál (a mutató középen) 0,62V-os mező sárgul, de az AD2/Volt ablakban 0,55 V szerepel, tehát egy kicsi híja annak, hogy ne ugorjon át a 0,47V-os mezőre.

Pörgettem egy darabig az autót, hogy bekapcsoljon a ventilátor, de olyan hideg volt, hogy nem tudott annyira felmelegedni.

Röviden ennyi, de már ennek is nagyon örülök!
Mit szólsz a fentiekhez?

Üdv cscs
2013-01-18
22:56:04
Előzmény: cscs #37669#37826
Szia cscs!
Most én is bealudtam egy kicsit!Nem írtam el,valóban a narancsra van kötve a gyári gomba és ahogy múltkor írtam az AD2-bemenetre működik-ezzel a program verzióval.A hőgomba kimérése egy mezei multiméterrel egyszerűen lehetséges,de lehet meg kéne próbálni a gyárival.Az 5V-os pontjára kötöd a narancs szálat.

Üdv!
2013-01-12
21:37:27
Előzmény: Rike #37507#37669
Szia Rike!

Nem tűntem el, csak a főnököm elküldött tanfolyamra, most meg tanulnom kell a vizsgára legalább két hetet, hogy esélyem legyen a kettesre... :) Na de!

Kibontottam a vezetékeket a szigetelés alól és a következőkre jöttem rá illetve tapasztaltam:

-a kommunikációs port jól volt bekötve (fekete-2fehér csíkkal,sárga-2fehér csíkkal,fehér-2barna csíkkal).

-a barna szál vakon le volt szigetelve (opcionális hibajelző lámpa vezetéke). Legalább nem zavar be.:)

-a fehér/narancs vezeték (motor gyári hőgomba bekötésére) szintén vakon leszigetelve. Ez rendben is van, mivel a csomaghoz adott NTC-t kötötték be a fiúk.

-a szabadon lógó fehér vezeték utólag, a V3-as piros szálához volt forrasztva és a kapcsolóhoz volt húzva, hogy ellássa 12V-al, de mégsem erről a szálról táplálták meg, hanem az autó egy másik vezetékéről. A rend kedvéért átforrasztottam és most már a kapcsoló a piros vezetékről kapja a 12V-ot.

-ezen fehér vezeték mellett futó fekete/fehér szálat pedig a V3-as fekete (test) vezetékéhez kötötték és a műszerfal alá egy csavarhoz rögzítették. Csavarról leválasztottam és a kapcsoló "-" pontjához kötöttem, mivel a kapcsolót szintén egy utólag bekötött vezetékkel ugyanehhez a csavarhoz földelték. Itt a válasz -gondolom én-, hogy az NTC-ből miért ment a fekete vezeték egyből vissza a V3-ba. Azért mert a műszerfal alatt volt testelve. Így viszont már nem volt test. Ezt úgy oldottam meg, hogy a motortérből az NTC és a V3 közötti fekete szálhoz forrasztottam egy új vezetéket és azt az akksi test pontjához rögzítettem a kocsiszekrényen. Jó-e ez így vagy külön kell földelni a V3-at és külön az NTC-t?

-Írtad, hogy Nálad "a gyári hőgombára van kötve a narancs színű vezeték". Ezt elírtad, vagy tényleg így van bekötve, mivel a rajz szerint a gyári hőgombához a fehér/narancs színű szál való?

Írtad, hogy ki kellene mérni az NTC-gombát,hogy hőre változik e az ellenállása. Ezt milyen eszközzel és hogyan kellene kimérnem?

Mindenesetre most már talán minden szál a helyén van, de mégsem változott semmi sem. Az AD1 és az AD2 érték nem változik a motor melegedésével.

Szia!

cscs
zsbalazsVálasz erre
2013-01-07
22:47:50
Előzmény: Égboltos #37519#37552
Én meg 107 ezeret 4 év alatt, többnyire szlovák 200 forintos gázzal. Nekem már visszahozta az autó árát, nem csak a beszerelést.
Szerintem évi 10 ezer km-nél már bőven megéri.
Sok sikert mindenkinek!
ÉgboltosVálasz erre
2013-01-07
00:25:34
#37519
Az áram és gáz ára egy új ötletből eredően hirtelen 10%-kal csökkent, de a megígért autógáz áremelés nem maradt el. Az eddig 236-ról 251Ft-ra nőtt, ami alacsonyabb a vártnál illetve beígértnél. továbbra is buzdítok mindenkit akinek befér a költségkeretébe állítsa át. Ezzel az autóval mentem már 60 ezret, lassan az autó árát is visszahozza.
2013-01-06
16:56:33
Előzmény: cscs #37490#37507
Szia cscs!

Az enyém is 4.5.9-es verzió-ezzel működik.Most az következne,hogy ki kellene mérni az NTC-gombát,hogy hőre változik e az ellenállása.A bekötése akkor jó ha a fekete szál le van testelve.A két szabad vezeték,valószínű,hogy csak bent van a kötegben és másik bekötésnél használatos,nálad mindenképpen a hőgombával lesz a gond-mert a többi része működik.Megnéztem a honlapon a bekötést és összehasonlítottam az enyémmel,nálam a gyári hőgombára van kötve a narancs színü vezeték-ahhoz nem kell másik mert a gyári le van testelve a kommunikációs portra pedig három vezeték megy(fekete-2fehér csíkkal,sárga-2fehér csíkkal,fehér-2barna csíkkal).A rajz alapján a fekete szál a vezérlő testvezetéke,ha ez valóban az általad leírt módon van bekötve-(hogy egyből megy be a v3-ba mint a narancs színű)akkor 2bekötési hiba van-nem kap stabil testet a vezérlő,és a hőgomba sem.Mellékelem a rajzot!


Üdv!



2013-01-05
16:29:49
Előzmény: Rike #37281#37490
Szia Rike!

A firmware 4.5.9.-es. Ezzel a fájlal frissítsek: firmware_475.enc.(ezt találtam a honlapon)? Átraktam az NTC-t a fűtéscsőre, előtte forróvizes edény falához szorítottam, de nem reagál a hőre (a hőtő csöve is elég meleg volt előtte és a főtés cső is kellően melegszik). Kibogoztam a vezetékeket amennyire bírtam és nem láttam, hogy valahol is összeérne a két vezeték. Az NTC-be menő egyik vezeték narancssárga, a másik meg fekete. Ha jól láttam, mind a kettő a V3 dobozába megy. Ellenben találtam egy vezetéket, ami csak úgy lóg a levegőbe szigetelés nélkül. Ez ahhoz a köteghez van kötözve, ami a kapcsolóhoz és a kommunikációs porthoz jön. Ez egy dupla szálas vezeték egyik szála fehér vezeték fekete csíkkal és ez csavarhoz van testelve, a másik szabadon lógó része pedig fehér színű. Ez hová való? Tanácstalan vagyok már megint.

Üdv cscs

2012-12-30
23:37:16
Előzmény: cscs #37280#37281
CSCS!

Nézd meg az NTC-hőgomba le van e testelve,esetleg nem ér e össze a két vezetéke,forrasztása mert akkor produkálhatja hogy fix értéket ad.A hűtőre menő cső nem jó,mert az csak akkor melegszik rendesen ha ki nyit a termosztát,jó megoldás a fűtéscső.Próbáld le a hőgombát-vedd le a csőröl és melegítsed fel valamivel és nézd meg hogy változik e.

De mind ennek előtte frissitsed fel a vezérlő firmwaret a programból,lehet csak ennyi lesz a gond-a rossz hengerkijelzés miatt gondolom.

Üdv!
2012-12-30
21:09:31
Előzmény: Rike #37256#37280
Szia Rike!

Egy csomó dolgon túl vagyok, de sajnos még mindig nem értem oda, hogy a sárga mező bárhova is vándoroljon és hőmérsékleteket méregessek a beállításhoz.
Először is ki kellett derítenem, hogy NTC vagy Gyári (belső hőgombához) bekötést alkalmaztak a beszerelő cégnél. Írja a bekötési útmutató, hogy csak az egyik alkalmazható. Gondoltam szétszedem a szigetelő szalagozást és megnézem, hogy ezek a "zsenik" hogy kötötték be a hardvert. Erről gyorsan lemondtam, mert elég macerás lett volna, meg esetleg széteshettek volna forrasztások (ahogy korábban a kommunikációs port csatlakozója szét is esett már egy halvány erőhatásra is). Viszont azt láttam, hogy az autó hűtőradiátorához menő gumicsőhöz van rögzítve gyors kötözővel az NTC-nek nevezett jeladó, igaz a szakirodalom valamiféle hőszigetelést is javasol a menetszél elleni visszahűlés megakadályozása érdekében, de ez nem volt (most már van, mert tettem rá). Tehát ha az NTC-t bekötötték, akkor biztos, hogy a "gyárit" nem (gondolom én). Ezért láthatod az 1. képemen, hogy a "Motor hőmérséklet érzékelésnél" NTC szerepel és nem a Gyári. (Megjegyzem próbáltam a másik verziót is, de nem működik.)
Azt írja programozási utasítás, hogy a "Melegedés és Indítózás AD bemenet" AD1-hez van kötve és ezt ne is állítsuk el. Eddig nem is tettem és ekkor a korábban már írt értéket mutatta a gép (4. kép): 2,97 V-nál volt a sárga jelzés hideg, langyos és meleg motornál is. Tanácsodra átállítottam AD2-re az értékeket. Változás annyi, hogy hideg és meleg motornál is 0,16 V-nál állt a sárga jelzés (3. kép)

Mindenesetre az 1-3. képek a jelenlegi beállításaimat mutatják, és a sárga mező nem vándorol a motor melegedésével összhangban. Még mindig ez a gondom.

Ja és még egy érdekesség: az autóm 4 hengeres. Miért zöld mind a 8 hengereket jelző szám. Nem csak 4 zöld számnak kellene lenni, mint pl. a Te képeden? Hozzáteszem, néha nálam is csak 4 zöld szám szokott lenni, néha meg 8, mint most itt a képeken.


Üdv cscs















2012-12-29
14:33:32
Előzmény: cscs #37247#37259
Az első tábla lemaradt!Elfelejtettem,hogy ha bemásoltad akkor az AD2-értéket figyeld melegedéskor és annak kell szinkronba lenni a táblázattal.A 100C-t úgy tudod meghatározni,hogy megvárod míg bekapcsol a hűtőventillátor-ekkor megnézed melyik érték sárga(hány V-az AD2).Álló helyben feltudod melegíteni addig,ha nem passzol az enyémhez akkor majd átírjuk a táblázatot.



2012-12-29
14:29:28
Előzmény: cscs #37247#37256
CSCS!

Nagy nehezen sikerült a műtét,újból kellett programozni nekem is mert a más verzió miatt nem ismerte fel a beállított adatokat.Lefényképeztem az összes táblát remélem látható lesz,azt hiszem meg van a hiba-a tiédet is a régi programmal állították be,ugyan úgy jártam mint te hidegen indult,melegen megfulladt.A fő gond,hogy a régi program az AD1-bemenetre aktiválta a táblázatokat az új pedig AD2-re.Nem bonyolítom,másold át a fényképek alapján az adatokat,ha a besárgított kocka a fényképen kb.80-90C körül lesz nálad is,akkor valószínü jó lesz a táblázat neked is.A hideg indítást még tesztelem ha lehűl a motor.

Az índítási táblázat 7-8 sorában lévő 5és10 érték hibás-azt is 0-ra tedd(csak még a javítás előtt fényképeztem).Ha valami nem passz.írj!

Üdv!





2012-12-29
00:47:37
Előzmény: cscs #37247#37251
cscs!

Letöltöttem az új verzióju programot,ami olyan felületű mint a tiéd(nekem még a régi volt meg),ma ráteszem az autóra és lefényképezem az összes beállítást.A régi szerint nem lehetett a gyorsítást állítani de lehet,hogy azt hagyom is kikapcsolva a takarékosság miatt.Arra gondolok a leírásod alapján,hogy a táblázatok bekapcsolási paraméterénél lesz valami beállítási gond,vagy hőfokadó bekötési probléma.

Üdv4
2012-12-28
21:06:12
Előzmény: Rike #37208#37247
Szia Rike!

"járó motornál figyeled a sárga értékeket,aminek a motor melegedésével a táblázat eleje felé kell vándorolnia"
Nos, hideg motortól kezdtem és üzem melegig járattam a motort, de a sárga mező nem mozdult. Ahogy írtam korábban (igaz, akkor csak az üzem meleg motorra) a sárga mezők végig 2,97 V-nál állnak és egy istenért sem vándorolnak sehova. :)
Miért lehet ez? Milyen beállítás hiányzik?

Üdv

cscs
2012-12-27
23:46:15
Előzmény: cscs #37209#37213
Helló cscs!

Nem maradt más mint,hogy szerzel egy hőmérőt és legalább két távolabbi értéket próbálj meghatározni,ebből már a többit megtudjuk állapítani.A hőmérőt legjobb a fűtőradiátorra menő melegágra rögzíteni és kinyitni a fűtéscsapot.

Üdv!
2012-12-27
17:08:33
Előzmény: Rike #37208#37209
Sejtettem, hogy valami ilyesmiről van szó.
Már csak egy problémám van! A motor hőmérséklet visszajelző óra nem számozott. Csak egy C betű jelzi a hideget, egy H a meleget. Az üzem meleg motornál kb. a félúton áll meg a mutató, ami gondolom 90 fok celzius. Ellenben, hogy amikor elindul lentről a mutató az hány fokot jelent nem tudom.
Mit javasolsz, mi legyen?

Üdv
2012-12-27
14:57:23
Előzmény: cscs #37205#37208
Szia cscs!

Semmi extrára ne gondolj,ha a műszerfali hőmérsékletmérőd be van számozva akkor nyugodtan felhasználhatod(én is az alapján csináltam).A kivezérelt feszültségnél pedig a táblázat bal oldalán lévő értékekre gondoltam(ezt le is írtam,ha vissza olvasod az előzőt).Megpróbálom egyszerűen leírni,tehát- megnézed a táblázatban,hogy melyik sor van be sárgítva-és hogy hány fokos a motor(mindig azt a mennyiséget adja amelyik sárga)ez mind a két táblázatban ugyanaz a sor lesz mivel ugyanaz a hőfokadó vezérli.A lényeg,a mérőóra nálam is 50C-tól van számozva és 80C-ig bejelöltem a táblázatban a ki vezérelt értékeket(ezért másoltam papírra)ezt úgy tudod,hogy járó motornál figyeled a sárga értékeket,aminek a motor melegedésével a táblázat eleje felé kell vándorolnia.Ha megvagy ezzel másold ide a fórumba és az általad beállított"egyszerű paraméterek"nevezetü táblázatot,és hogy mennyire van állítva az alap főkompenzáció.

Üdv!
Biosolar Forum  =>  KÖZLEKEDÉS  =>  Bioüzemanyagok, bioetanollapozz: 1, 2, 3, 4, 5, 6   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva