English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Ablak, ajtó  =>  Ablaklapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
sz2laszloVálasz erre
2014-11-02
12:11:28
Előzmény: robert #47637#47639
Valóban, ezeket a hőhídmentes tokokat nem nekem találták ki. Ahol az ablakcsere lenne ott most egy olyan van aminek az alsó harmada fix, a teteje meg bukó. Ennek a bukónak semmi szerepe nincs ( a szellőzés megoldott lesz másképpen) és ennek a helyére tervezek egy fix egészet. Ja, mondjuk így is nyerek centiket, mert ugye nem lesz benn osztás.
2014-11-02
11:46:37
Előzmény: sz2laszlo #47634#47637
sz2laszlo,

Én nem bánnám, ha néhány centivel kisebbek lennének az ablakaim, de ha téged ez zavarna és a fal kivésése nem gond, akkor csináld úgy.

A beállított keret PUR habbal történő hézagkitöltése esetén a hab kifolyását megakadályozandó zsalu furatokkal ellátott lécekből is elkészíthető.

Ha a hőhid-mentes tokozás alatt a hőszigetelővel elválasztott külső és belső tokra gondolsz... kaphatóak horror áron, így inkább csak olyanok fizetnek érte, akiknek nem számít a pénz.

sz2laszloVálasz erre
2014-11-02
11:15:49
Előzmény: robert #47632#47634
Ha jól értem szélesebbek lettek a tokok, azért kell pár centivel kisebbet csináltatni? Vagy a bontás elkerülése miatt? Tehát ha legalább vagy pontosan ekkora ablakot szeretnék mint most van akkor bontani kell. Ez nem gond csak ha jól tippelem kissé lejjebb kerül az ablak /hogy a felső áthidalót vagy hogyishívják amire kerülnek a további téglasorok az ablak felett /ne kelljen kibontani? Vagy ilyen esetben az is cserés? Vagy fogadjam el a kisebb ablakot? Ez nem szimpi. Persze adja magát hogy a szigetelés is korlátoz a méreten ezzel kalkuláltam. A rögzítésnél nemes egyszerűséggel elfelejtettem azt is leírni, de természetesen nem a PUR-habbal akarom rögzíteni, az csak a hézagkitöltésre hivatott.De az XPS-es elképzelésről mi a véleményed? Ennek a hőhidak minimalizálása lenne a célja.
Újabban viszont nem nagyon látok (vagy csak rossz felé keresek) hőhídmentes tokozással készült ablakokat. Anno mi még SÜCHO meg HERO profilokból gyártottunk ilyet.
2014-11-02
09:12:23
Előzmény: sz2laszlo #47631#47632
sz2laszlo,

A régi ablaktok méreteknél 1-2cm-el mindenképpen kisebb méretet kell gyártatni, hogy ne kelljen a falazatot bontani.
Ha külső hőszigetelést is tervezel, akkor a kávára ragasztandó hőszigetelő vastagságát is vedd figyelembe, az önmagában 10cm-el kisebb keretméretet is eredményezhet.

Rögzítéshez a PUR-hab nem elég, az ablak gyártója szokott ajánlani (esetleg az ablakkal együtt szállítani) beépítő acélprofilokat (un füleket), amelyekkel az ablak biztonságosan rögzíthető. Ezek hiányában a helyi adottságoknak megfelelő távtartók fából is könnyen elkészíthetőek, a rögzítési pontokon a kereten és a távtartón keresztül hosszú tokrögzítő csavarokkal az ablak biztonságosan rögzíthető. Fix ablakok esetén az üveget ilyenkor kiemelik, a beállítás után visszaszerelik.





sz2laszloVálasz erre
2014-11-02
08:56:51
#47631
Sziasztok!

Ablakcsere esetén mit kell mérjek? Magát a nyílást ahova az ablak kerül? Egyik sem lesz nyíló, tehát fix ablakok. Van erre valami szabvány, hogy a toknak milyen mélyen kell a falba süllyesztve lenni? Szigetelni meg, ( a beépítés után visszamaradt hézagokat ) PUR habbal töltsem ki? Vagy esetleg XPS csíkokat is illesszek a külső és belső oldalra a kerethez /de nem rögzítve csak fixen tartva pl. kézi rögzítővel ami oldható miután a purhab megkötött /, hogy a fal szigetelését erre fel tudjam ütköztetni ? Mit javasoltok?
2014-10-19
11:03:36
#47535
Itt az látható, hogy teregetés alkalmával némi pára csapódik ki a dupla üvegtábla alsó szélénél.

Tudom, hogy az üvegeket távtartó alu-profil hőhidat képez, de a pára csak alul jelentkezik (a távtartó mellett kicsit felhúzódik).
A kicsapódásból arra következtetek, hogy a két üveg közé zárt levegő rétegződik, a hideg alul gyűlik össze.




szocsmarciVálasz erre
2013-11-21
19:41:49
Előzmény: 444tibi #43642#43644
Köszi, de ez nekem elvileg a szakmám része. Elég sok hőveszteség számítást csinálok, amiből az ilyen kérdések is megválaszolhatók.

Egyébként csatlakozom Róberthez, a belső felületi hőmérsékletek 17,8 és 14,4 °C számításilag, a szabvány szerinti hőátadási tényezőknél (8 és 24W/m2K).
Valószínűleg az vezetett félre, hogy ezek az értékek egységesek (konstansok) egy házon belül (ha a széljárás, függönyözés, ablak kiugrások, stb megegyeznek), ezért első körben logikusnak tűnt, hogy a hozzájuk tartozó hőmérsékletek is az adott pontokban megegyeznek. Azaz egy adott "hőszigetelési értékű" réteg mindig ugyanakkora hőmérsékletet fog meg egy többrétegű szerkezeten belül - ami nem igaz, mert a teljes szerkezethez viszonyított arány számít.
2013-11-21
18:41:27
Előzmény: szocsmarci #43610#43642
Ne keseredj el, én is néha olyan baklövéseket követek el,
hogy csak lesek.
De kiküszöbölöm, és máris süt a nap, szép az élet.
szocsmarciVálasz erre
2013-11-20
11:30:23
Előzmény: robert #43607#43610
Nem emiatt tévedtem, hanem a túlzott maga biztonságom miatt. Meg az a helyzet, hogy elvagyok havazva munkával, sokfelé jár az eszem. Ez a fórumbeli irogatás kikapcsolódás lenne részemről, és valamelyest önbizalom növelő is egyben. De ha ilyeneket baromságokat írok, akkor pont az ellenkezőjét érem el.
2013-11-20
10:57:31
Előzmény: szocsmarci #43605#43607
szocsmarci,

Sejtem, hogy mi vitt félre...

A falfűtés és a radiátoros fűtés összehasonlításánál volt szó az alfa jóságos hatásáról. A vakolatba ágyazott fűtőszálak közvetlenül melegítik a falat, a radiátorral felmelegített levegőnek először le kell küzdenie az alfát.


szocsmarciVálasz erre
2013-11-20
10:51:24
Előzmény: robert #43599#43605
Igazad van - ha lenullázom az anyag hőszigetelő képességét, akkor az alfa veszi át a hőszigetelés képességét, azaz a felületi hőmérsékletek kiegyenlítődnek belül és kívül. Szabvány szerint 3,5°C lesz ez a hőmérsékleti érték, a falban lévő hőmérsékleti görbe közel vízszintes lesz.

Ha igaz lenne amit írtam, akkor a hőkamerázásnak sem lenne értelme.
2013-11-20
09:54:07
Előzmény: szocsmarci #43597#43599
szocsmarci,

Kérlek gondold át, mert szerintem teljesen rosszul értelmezed a témát.
A hőátadás ténylegesen egy hőellenállást képvisel, de a felületi hőmérsékleteket legfőképp az anyagok hővezetése határozza meg. Minél rosszabb hővezetőről van szó, a hőátadás hatása annál nagyobb.

Próbálj meg a két ablaktípust a Winwattba beírni!

szocsmarciVálasz erre
2013-11-20
09:25:35
Előzmény: robert #43582#43597
A rajzon látszik, hogy teljesen mindegy, mekkora az ablak hőátbocsátási tényezője. A külső és a belső HŐÁTADÁSI (alfa) értékek miatt a felületi hőmérsékletek megegyeznek - kívül is és belül is.

Azért nehezen érthető az emberek számára, mert a jobb hőszigetelésű anyag tapintása melegebb. Ez csalóka, mert az első pillanatban megegyezik a felületi hőmérséklet, utána a rosszabb hőszigetelésű anyag jobb hővezető képessége miatt már tényleg hidegebb lesz a tapintási ponton. Ehhez jön még, hogy általában a nagyobb hőkapacitású anyag hővezetése a jobb, ezért több hőmérsékleti energiát is képes elnyelni.



2013-11-19
21:48:26
Előzmény: szocsmarci #43575#43582
szocsmarci ,

Nem értem, hogy mire gondolsz, miért mért hőátadási tényezőt Paragon?

Az rendben, hogy a két hőátadási tényezőnek körülbelül ugyanannyinak kellene lennie, de a két ablak hőátbocsátása nagyon különböző, az egyik U=1, a másik U=2.4.

Ennek megfelelően jogos, hogy a belső oldalon nagyobb eltérést várt Paragon a kontakt-hőmérével.

Vagy félreértettem valamit?

szocsmarciVálasz erre
2013-11-19
19:00:09
Előzmény: Paragon #43552#43575
Rossz a közelítés! Amit mértél az az úgynevezett alfa (hőátadás, vagy hőátadási tényező). Ez az egymással érintkező felületek (levegő és ablak) közti hőátadást adja meg. Elvileg ugyanazt kellett volna mérned mindkét ablak esetén, de valószínű, hogy azért egy kis szórt sugárzást is mért a műszered, emiatt lett jobb a jó hőszigetelésű ablak belső felületi hőmérséklete.

Úgy kellene mérned, hogy ráteszel egy réteg fadarabot (vagy bármi mást) az ablakra, és az ablak és a fadarab találkozási pontján méred a hőmérsékletet. A jobb hőszigetelésű ablaknál értelemszerűen jóval magasabb hőmérsékletet kell mérjél.
De hadd ne számoljam ki, hogy milyen vastag fadarabnál a leglátványosabb a különbség.
2013-11-19
14:25:40
Előzmény: Paragon #43552#43559
Paragon,

U=1 és U=2.4 adatokból ~18 és ~14 fokot várnék. A hőátadást azonban sok tényező befolyásolja, például a légmozgás, a fűtőtestek elhelyezése és nem utolsó sorban a külső és belső hősugárzás.
Nálunk nincs olyan helység, ahol kétféle típusú ablak is van, egyébként megmérném a felületi hőmérsékletüket.

2013-11-19
13:46:17
Előzmény: nadtom #42794#43552
A családi házunkban két fajta ablak került beszerelésre, az egyik 10 évvel ezelőtt, 2,4 értékkel, illetve most egy új, 1 W/m2K értékkel. Kiváncsiságból megmértem az üvegfelület belső hőmérsékleteit. Kinti hőmérséklet 0 fok, belső hőmérséklet 20.1 C-fok.
Régi ablak hőmérséklete 16,7 C-fok, amíg az új, 1 W/m2K erkély ajtó belső hőmérséklete 17,1C-fok. Ez a 0,4 fokos javulás nem mutatja számomra, hogy a hővezető képességben olyan jelentős javulás következett volna be.
Így felmerül bennem a gyanú, talán a hőreflektáló képesség is el van túlozva. Ennyi lenne csak a javulás?
A mérést az üveg közepén, belső oldalról szigetelt tapintó hőmérővel végeztem ami messze nem olyan pontos, mint az érintés nélküli hőmérők, de összehasonlításra megfelelő
Tisztelettel Parag László
2013-10-14
20:53:49
Előzmény: robert #42795#42796
Róbert,
Elvitték az ablakosok, mert nem tudtam volna vele mit kezdeni, csak a szemétbe került volna.
2013-10-14
19:50:30
Előzmény: nadtom #42794#42795
nadtom,

Mi lett a sorsa a kiszerelt üvegeknek?

2013-10-14
19:38:14
#42794
Ma kicserélték az összes ablakomba az üveget 1.0 szolár üveg került beépítésre műanyag távtartóval, 2 óra alatt végeztek.
ATengereszVálasz erre
2013-09-01
07:16:12
Előzmény: nadtom #42117#42118
A két rétegű (termopán) üveg nem vákuumos. Levegő van belül, csak a perforált alu profil ami a távtartó a két réteg közt szilikagéllel vagy valami hasonló nedvszívó anyaggal van kitöltve, ezért magába szívja a légnedvességet, így nem tud lekondenzálni az üvegen. Ami jelen esetben történt, az az, hogy a ragasztás nem volt tökéletes, vagy a keretbe illesztésnél van a hiba és folyamatosan bemegy, megáll a víz a keret és az üvegek találkozásánál, így idővel áthatolt a ragasztáson. Sajnos a hiba nem javítható, nem hinném, hogy van olyan termopán készítő üveges, aki hajlandó lenne szétszedni, megpucolni és újra gyártani az üveget, meg lehet próbálni, de alighanem az lesz a válasz, hogy rendelj nála egy újat. Ha nem régi az ablak talán garanciában lehetne próbálkozni. Szóval sok jót nem tudok sajnos mondani.
2013-09-01
05:45:24
#42117
Az egyik 2 rétegű ablaküvegem elengedte a vakuumot és ráadásul kosz is ment a két üveg közé amit persze nem lehet kitakarítani. Lehet valamit kezdeni ezzel a problémával vagy cserélni kell az üveget? (2005-ös, Mályi Glas)
2013-08-31
08:30:12
Előzmény: mrhoff #42111#42114
mrhoff,

"... azt mondják 3 rétegű üveget csak szigetelt háznál érdemes, különben penészesedés is felléphet..."

Vagy rosszul mondták, vagy félreértettél valamit.
Penészedés akkor lép fel, ha hőhidas az épület vagy nem elegendő a légcsere.

A huzatos régi ablakok biztosítják a szellőzést.

Az új, jól záródó ablakok tökéletesen elzárják a levegő útját. Lehet szellőzőnyílást vágatni rajtuk, ami persze lerontja a hőszigetelő képességet, akkor pedig nincs sok értelme drága szuper ablakot venni. Ezért egy fokozottan hőszigetelt házba gépi szellőzőberendezést építenek hővisszanyerővel.

Még egyszer: nem az üvegezés, hanem a tömítettség okoz penészedést, ezért ablakcsere után gondoskodni kell a kieső friss levegőmennyiség pótlásáról.




2013-08-31
00:22:15
#42111
Jászablak.hu -ról, továbbá a Horizont Penta + vagy az Schüco Corona Si82 van tapasztalat, vélemény?
Netes szűkszavú véleményeket olvastam, mindenhol dícsérik a Penta +-t, jó középkategóriás, Roto NT vasalattal árulják, kiforrott profil amolyan best buy ár érték arányban.
Az Schüco nem sokkal drágább, kérdés megéri-e egy régi kb 50 éves háznál + pénz ráfordítani, amikor mindenképp csak dupla üvegezéssel menne (1,0-val),mivel azt mondják 3 rétegű üveget csak szigetelt háznál érdemes, különben penészesedés is felléphet.
ATengereszVálasz erre
2013-08-30
18:33:01
Előzmény: sándor #42100#42109
"...felmelegített keramit téglákat rakott az ágyába a lábaihoz és a derekához éjszakára..." Ezzel semmi baj, én fűtetlen szobás lakásban nőttem fel, csak a konyhában volt egy sparhelt (takaréktűzhely a német sparherd-ből magyarítva,abban is főleg főzéskor volt komolyabb tűz. Dunyhával takarództunk és esténként mielőtt ágyba bújtunk volna egy csatos kristályvizes üvegbe forró vizet töltöttünk a tűzhelyen álló mosófazékból, azzal melegítettük fel az ágyat, hogy ne legyen dermesztő hideg mikor belebújunk. Utána már a dunyha melegen tartotta az ágyat. Pedig senki se tudta, hogy mennyi a dunyhában lévő libatoll lambdája.
Biosolar Forum  =>  Ablak, ajtó  =>  Ablaklapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva