English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Építés  =>  Burkolatoklapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2014-11-16
07:23:11
Előzmény: sz2laszlo #47755#47758
A szigetelés jó dolog, meg a harmatpont csökkentése. A kettőt együtt érdemes csinálni. A padló falfűtéssel kombinálva jó dolog, kiváltja a radiátort. De a szomszédaid felé szigetelni kell, mert gatyád rámegy, hogy helyettük fizeted a fűtés számlát. A padló falfűtés témában, meg a szigeteletlen padlófűtés témában olvashatod az én tervemet. Nekem nincsenek szomszédaim a fal másik oldalán.
A párátlanítás nagyon fontos. Nekem az idén a párárlanítóval 6°C-kal alacsonyabb a harmatpontom. Most 10 °C, tehát ilyen hőmérsékletű felület kell, hogy kicsapódjon a pára.
Szomszédfelé szigetelés, fűtőtest, burkolat. Minimum 5 cm szigetelés. A falfűtésnél úgy variálok, hogy a belső falakra 5 hurok fűtéscsövet, a külső falakra 7 hurok fűtéscsövet teszek, plusz a padló. Viszont nálam 15 cm külső szigetelés van. Én csak a gipszkarton alá az alsó 1 méterre teszek fűtéscsövet. Viszont hagyom áramolni a levegőt mögötte a felső 2 méter felé. Gipszkarton helyett lehet vakolni is a csöveket.
sz2laszloVálasz erre
2014-11-16
06:33:16
#47755
Sziasztok,

Köszönöm én is a linket (Villam64), sosem hallottam még ilyen rögzítésről. Időközben egy helyen fel kellett szednem a küszöböt; amit én parkettnek véltem, erre (is) van felütköztetve. Most legalább végképp nem tudom mi ez,mert a kb. 20x50cm-es falapoknak csak a tetejére van ragasztva a régi az úgy 2mm vastagságú (nekem klasszikus) parkett 'minta' . Annyi pozitív, hogy mind fa. Nem régi beköltözés miatt (második hónapunk itt) csak most ismerkedek a rétegrenddel. Nos, a parkett alatt 10mm-es MDF van ami jó nedvszívó is gondolom. Alatta gyalulatlan hajópadló padozat. Ez alatt tippem szerint párnafák. Érdemes-e hő ill. hangszigetelési célzattal pl. tömbösített kőzetgyapotot szabni a p.fák közé, vagy inkább XPS-t?Ennyit láttam, remélem azért van valahol egy betonréteg is:) A változás annyi, hogy annyira riogatnak a szomszédok a fütésszámlával (házközponti), hogy azon agyalok, mit lehetne változtatni. Falfűtés? Padlófűtés.? És ha igen, akkor hogyan? A legjobb megoldás (egyedi kazán) kilőve a kedves lakóközösség által.:( Van erre is v.mi hasonlóan briliáns ötleted, ötletetek?
2014-11-04
22:05:08
Előzmény: villam64 #47655#47656
Életemben nem láttam ilyet, de tetszik. :-)
Ezért jó a fórum.
Én is köszönöm!
villam64Válasz erre
2014-11-03
22:33:45
Előzmény: barbot #47654#47655
Nem arra gondolok. Kapható olyan lambéria és padló kapocs, melyet becsúsztatsz a nútba, és ennek a kapocsnak a harmadik kiálló részét szögeljük le a pici szeggel a párnafához. Így nem sérül a padló, és még bontható is marad sérülés mentesen.
Például.: www.lamberiahaz.hu/hajopadlo/265-hajopadlo-rogzit-kapocs-100-dbdoboz47
2014-11-03
21:13:59
Előzmény: villam64 #47653#47654
Szia villam64!
Ha a kapoccsal arra a vékony szegre gondolsz, amit pneumatikus, vagy villanyos pisztollyal lőnek be, akkor teljesen rendben van, sőt jobb mint a szeg, mert nem hasítja olyan könnyen a faanyagot. Nekem eszembe sem jutott...
Szurok helyett is biztosan kerül jó, testes ragasztó.
villam64Válasz erre
2014-11-03
20:18:27
Előzmény: barbot #47647#47653
Én kapcsokat javaslok a parketta rögzítésére. Iszonyat a leszögeléses módszer.
2014-11-03
07:56:32
Előzmény: sz2laszlo #47646#47647
Szia!
Mindegyik szép, mert fa, és mert él.
A puhafákat is lehet kezelni, hogy jobban bírják az igénybevételt, de ennek általában egy vastag, testes réteg az ára a fa felületén, amitől egy kicsit műanyagos lesz. A legtöbb keményfa ezt alapból tudja.

Érdemes olyan deszkát venni, amelyiknek az alsó oldala hosszanti irányba nútolva legyen: ez sok erőt kivesz a fából, nem tud annyira vetemedni, dolgozni. (Ilyet látsz a legjobbotthonos cikkben, a svédpadló leírása fölött. A keményfa gyérebben, a puhafa sűrűbben van nútolva.)

Nálunk a fenyőágasan lerakott, 25 cm hosszú parkettákból álló sor colos deszka párnafája forró szurokkal van leragasztva a beton pincefödémre. A párnafára a parketták vékony szeggel vannak rögzítve, minden 4.-5., ahogy kérte a padló. A szegek a parketták nútolt kantjába vannak beütve, hogy ne látszódjanak. Most már vannak modernebb ragasztók, nem mint a Szüleink idejében, és a méretek is pontosabbak...

Ha nem akarsz szigetelést/légrést a padló/parkett alá, akkor önterülő aljzatot is lehet önteni a betonfödémre, és arra közvetlenül ragasztani a parkettet/padlót, de ez lehet, hogy többe kerül, mint párnafával.Ha kb. 10 cm széles párnafákat raksz le 20-25 cm-ként ( a választott padló/parkett mérete, vastagsága és fafajtája függvényében), az szinte annyi, mintha telibe lenne deszkázva a parkett/padlódeszka alatt.

Szerintem simán meg tudod csinálni, nem kell hozza pilótaiskola.
Úgy számolj, hogy ha Te lerakod, akkor a szaki munkadíját hozzácsaphatod a parkett/padló árához, és a jól végzett munka eredménye jobb érzés lesz a lábadnak. :-)

Még annyit, hogy mindegyik padlónál lehet számítani arra, hogy esetleg csiszolni kell lerakás után. Régebb, ha nagyon össze volt száradva az újracsiszolt parkett, a csiszoláskor keletkező port a résekben hagyták, hogy tömítsen. Az olaj + a lakk a helyén tartotta.

sz2laszloVálasz erre
2014-11-03
05:45:48
Előzmény: barbot #47645#47646
Köszi a fáradozásodért! Kicsit belenéztem, tényleg szép a vörösfenyő meg a kőris is. Hőkezeltet csak akkor vegyek ha padlófűtést szeretnék (nem az lesz)? Gondolom a többi is szárítva van méretre-vágás előtt, hogy ne vetemedjen. Árban azért földközelben kell maradjunk, sajna (vagy szerencsére) behatárolt a keret. Gondolom ezeket se a betonra kell lefektetni. Utánaolvasok, mik a plusz kiadások nm-ként. Érdemes alá szigetelést tenni emeleti lakásban? Az alföldfa oldalát nem is igazán értem de rákeresek még a lerakásra stb.
2014-11-02
20:31:03
Előzmény: sz2laszlo #47638#47645
Szia sz2laszlo!
Nálunk a szalagparketta= fűrészpor + ragasztó. zzel nem azt akarom mondani, hogy nincs jó és tartós minőség ebből is, de annak áráért már tömörfát is lehet venni...

Kikerestem egy pár linket, amelyeken informálódhatsz az alapok felől, és főleg amelyek alapján választhatsz.

Jó lenne minél több fafajt megnézni, hogy aszerint válasszatok. A nyír világos, fehéres, az akác is világos, de sárgás. A kőris, tölgy sötétebb, és főleg a kőris mintázata gyönyörű. Fenyőből szerintem csak a vörösfenyőt válaszd, abban több a tartalék, szívósabb, mint a többi.

Mindegyiknél vedd figyelembe, hogy olajjal való beeresztéskor, lakkozáskor egy-két árnyalattal sötétebb tónusuak lesznek, pontosabban mélyül a tónusuk.

Fényezéskor, lakkozáskor készíts próbadarabot, hogy lásd a különbségeket, és hogy hol állj meg. Tölgynél, kőrisnél elég lehet az olajazás, lakkozni nem muszály. A többinél ajánlatos, főleg ha az ifjak csúszkálni fognak rajta. :-) Izlésetek szerint lehet matt, selyemfényű vagy fényes a felülete. A selyemfényű a leg praktikusabb szerintem, de izlések és pofonok. A fényes felületeken minden hiba, karcolás, koppanás jobban látszik.

Fózolt/sarkított lapokat ne használj, mert az asszony visszabontatja az első takarításkor. :-)

Láttam, hogy van hőkezelt faanyag is, ha valaki padlófűtést akar rakni alája:
www.thermowoodmaster.hu/551/HU/padloburkolatok.html

És akkor a többi link:
www.legjobbotthon.postr.hu/cimke/haj%C3%B3padl%C3%B3
www.abh-system.hu/i/kepek/termekek/fozolt_hajopadlo_infok.jpg
www.abh-system.hu/i/kepek/termekek/fozolt_hajopadlo_profilrajz.jpg
www.alfoldfa.hu/tudastar/fenyopadlozas-csinald-magad/


sz2laszloVálasz erre
2014-11-02
11:00:19
Előzmény: barbot #47636#47638
Szia barbot!

Köszi a reakciót, mindjárt rá is világított a hozzá nem értésemre. Az én fejemben a szalagparketta az igazi fa csak nagyobb méretben mint amit régebben használtak. Én is az igazi fát preferálom, meg olyat is szeretnénk. Akkor ezt (már ami olyan mint a régi, csak nagyobb) hogy hívják? Vagy csak engem kevert meg a neve, mert megvallom nem olvastam utána mi is a szalagparketta valójában.
2014-11-02
10:43:14
Előzmény: sz2laszlo #47620#47636
Szia sz2laszlo!

"""
Abban biztos vagyok, hogy a padló az megy és a vizes helységeken kívül mindenhol szalagparketta lesz.Persze, most (szerencsére) trendi is a vegyszermentes élettér kialakítása, de az említett parketta-kezelési eljárásnak szerintem esetleg padlófűtés esetén lehet kockázata, ha egyáltalán. A laminált úgy kopog mintha tűsarkúban lenne mindenki aki rálép.(Pontosabban engem speciel a jég ropogására /rianás/ emlékeztet) v.mi lépésálló szigetelést is gondolnék alá ( Erre van tippje v.kinek? -miből?;-milyen vastagon? )
"""

A szalagparkett előnyös ott, ahol alulról padlófűtés melegíti, felülről nedvesség érheti. Homogén szerkezete, összetétele miatt kevésbé dolgozik, mint a tömör fa, de attól még műanyag, és főleg sok-sok ragasztó, bomlástermékekkel. Én csak előszobába, esetleg konyhába raknék, vagyis olyan helyeke, ahol keveset tartózkodunk. És biztos, hogy minden ilyen "műanyag" bocsájt ki bomlástermékeket. Hogy mi mennyit, az nézőpont kérdése. Viszonyítsátok a fához.

A padlófűtést esetleg bírhatja a ragasztott tömörfa-lemezekből tömbösített parkett, de ezzel nincs tapasztalatom, utána kell érdeklődni. Az biztos, hogy ez kevésbé dolgozik, mint a tömör fa, és kevesebb a ragasztó benne, mint a szalagparkettben.

Lakótérbe a legjobb a tömör fa parkett. Nekünk 2 szobában tölgy van, nem kopog, jó érzés rajta járni. Persze harmincvalahány év után nem illeszkednek tökéletesen a lapok, a központi fűtés miatt összeszáradtak, de attól még szép és jó. Ez vasbeton födémre forró szurokkal ragasztott deszkákra volt anno lerakva, olajas beeresztés nélkül. Lassan megérett az újracsiszolásra, de ezt össze kell kössük meszeléssel, úgyhogy ez is a jövő zenéje.

Esetleg gondolkozzatok el a hajópadlón, deszkapadlón is. Az is gyönyörű tud lenni. Abból is érdemes lenne strapabíróbb fát, pl. nyírfát, akácot választani, ha kerül...

Kopogásra mindegyik felületnél segít az alája beépített/beragasztott vastag deszka, foszni. A deszkák között lehet szigetelni, vagy rácsos szerkezettel csökkenteni a hőhidak hatásfokát, de szerintem jó szigetelő a fa...

Ha fa járófelület mellett döntötök, akkor lakkozás/viaszolás előtt feltétlenül eresszétek be olajjal (kínai olaj, svéd faolaj, vagy lenolaj). Ha mindkét oldalát, élét be tudjátok ereszteni olajjal, akkor az nagyban csökkentheti a faanyag mozgását. Jól előkészített faanyagot száraz helységben ugyanolyan minőségben lehet lerakni és használni, mint a szalagparkettet. Annak káros mellékhatásai nélkül.

Szóval nálam tömör fa parkett, deszkapadló, tömbösített/rétegelt parkett, és végül a szalagparkett a sorrend.




macko003Válasz erre
2014-08-01
18:51:43
#46945
macko003:
Van egy majd 40 éves panel lakás, eredeti parkettával.
Sakktábla mintában az alatta lévő (butor(?))lapra ragasztva.
Minden szobában több helyen nyikorog.
Valószínűleg párnafák vannak alatta.
A költségek mérlegelése utána felszedni nem szeretném (nem is tudom, hogy pontosan mi van alatta), újrarakni nem lehet. Laminált parkettát sem.
Így újra szeretném lakkoztatni. Kaptam olyan javaslatot, hogy purhabot kell alá fújni, hallottam olyat is, hogy nem ér semmit...

Van valakinek javaslata?
Tapasztalata a purhab tartós tartóképességéről?


barbot:
A parkettért tényleg kár lenne felszedni. Én megkeresném azokat a pontokat, ahol nyikorog a padló. Ott megfúrnám pl. egy 8-as fúróval, hogy lássam a rétegrendet. A rétegrend alapján már tudni fogod, melyik réteg engedett el, és aszerint be tudod lőni, hogyan tovább: Ha a parkett a párnafán nyikorog, akkor a megoldás valami testes ragasztó a párnafa és a parkett közé + facsavar. A csavar fejét besülyesztve, megfelelő színű gittel gittelve, lakkozás után nem szabad látszódjon. Ha nem a parkett és a párnafa között nyikorog, hanem a párnafa a betonon, akkor veszel olyan 6-os, vagy 8-as műanyag-tiplit, amivel az ajtókat szokták rögzíteni (ezt olyan helyen használják, ahol a faburkolat mögött nem lehet hozzaférni a betonhoz, kőhöz, téglához).Kifúrod a fát normál fúróval, majd belefúrsz a betonba is,ugyanezen a lyukon keresztül, amennyit a tipli kér, majd a tiplit a benne levő szeggel együtt elütve rögzíted. Ne feledd jól lenyomni (pl. a menyezettől leékelni) a padlót. Ezeknek a tipliknek szokott lenni egy vékony karima a felső/külső végükön. Ezt ha nem tudod elütni a fába, be kell sülyeszteni, de csak a parkett színétől max. 1-2 mm-re. A purhab közvetlenül az előtt lenne jó, hogy a tiplivel lehúzatod/rögzíted a padlót. Ha a betonban vasat érsz, az megnehezíti a dolgod, tönkreteheti a betonfúrót is, a következő lyukaknál vedd figyelembe majd.
Azt nem tudom, a panelek betonfödémje mennyire bírja a lyuggatást, erről kérdezz meg egy mérnököt, vagy más szakit.
Ha nem nagy a rétegek játéka, lehet, hogy a csiszoláskor bekerülő por + a lakk megoldja a nyikorgást...


macko003:
a parkettán érződik , hogy picit megsüllyed.
köszönöm a tanácsot, meglátjuk milyen lehetőségek adódnak.
2014-04-05
19:32:50
#46184
Teraszfelújítás

Itt a tavasz, ideje felújítani!
Egy leharcolt teraszt újítottam fel a törött/repedt üvegtéglák cseréjével.
A régi fekete! burkolatra WPC paneleket raktam és a szegélyt cseréltem.




macko003Válasz erre
2013-11-22
20:51:52
#43670
Sziasztok

Segítségeteket szeretném kérni. Ismerős megcsinálta a burkolást, viszont a felső 3 sor csempe ráment a festékre, ami pedig elvált a faltól... Így a csempét most a fuga tartja fent a falon.
A visszaszedésen kívül van valami javaslat, hogy ezt elkerüljem? Sőt, az egyik helységben valószínű, hogy azonos csempét sem tudnék már szerezni, Illetve a maradék lett pluszban feltéve dísz képpen.
Én valami híg csempe ragasztóra, vagy tapéta vagy esetleg pillanat ragasztóra gondolnék és a tetejét körbe szilóval. A lakásba beköltöztünk, és kb 1 hónap után jött elő, így nem szívesen szórakoznék a visszaszedéssel. Vagy megpróbálni szerezni azonos csempét, és majd kb 1 év múlva megcsinálni, amikor is ki szeretném adni majd albérletnek.

Ötletek?

Válasz (grano): pattex építési ragasztó. Pisztolyos-tubusos kivitel.
Én az aláfalazott beépített wc-nél a finom illesztést ilyennel csináltam (pont egy greslap vastagság kellett ) és jó (kopp-kopp). Viszonylag folyékony és viszonylag mindenhez ragad.

2013-11-05
12:43:41
Előzmény: takyka #43131#43133
Takyka,

"Adott egy színes térkőburkolat, amit a szigetelés során sikeresen összemaszatoltak a "szakemberek" hungrocel ragasztóval. Miután szóvátettem, sikálással és sósavval javítottak a helyzeten. A foltok halványodtak, de nem lett jó. Azt mondta az emberke, hogy újra megsavazná.

Létezik erre a problémára valami profi megoldás? A sósav nem károsítja hosszú távon a térkövet? Kicsit aggódom..."


Savval csak olyan szennyeződést lehet eltűnteti, amit old. A műanyag nem ilyen.
A cement alapú ragasztókban is sok a diszperzit.

Próbáld meg hőlégfúvóval!

2012-09-02
22:47:55
Előzmény: paga #32671#32692
Az nem érdekes, ha hamarabb koszolódik, a penészből elegem van.. Ha kicsit is segít, akkor nem lesz festve. :)

Én úgy gondolom, hogy mivel szigetelt a falad, ezért kevésbé tud áthűlni, ezért kisebb az esélye a páralecsapódásnak a burkolat mögött.

Amúgy nekünk is párnafával volt, csak éppen beleépítve a vakolatba. :)
20+ évvel ezelőtt jó ötletnek gondolták.
2012-09-01
14:49:04
Előzmény: tthom #32528#32671
Gondolkodtam, hogy itt tegyem-e fel a kérdést, vagy a homlokzati hőszigeteléseknél, mert összefügg a két terület.
Bizonyára másokat is érdekelhet.

Szóval általában mindenütt azt olvasni, hogy a szigetelt külső falaknál, belül a bútorokat célszerű a falaktól ~10cm távolságra elhelyezni, hogy ne rekedjen meg ott a levegő, ne legyen páralecsapódás és majd penészedés.
Ezzel nincs is bajom.

De mi van akkor, ha én pl. valamilyen fa alapú falpanellel, lambériával szeretném belülről burkolni a helységeimet. A kültérrel határos falakat is.
Tehetem? Ne tegyem?
Számítanom kell a penészedésre?
Vannak ezzel kapcsolatos tapasztalataitok?
Érdekel a véleményetek.



paga,
minden ház, fal, szellőzés más ugye, de saját tapasztalatot le tudok írni.
Nekünk lakáson belül két szint van, lépcsőházzal, aminek a falán körben lambéria volt, egyik fal külső hideg fal, egy másik szobafal, a harmadik meg fürdőszboba fala. Fa lambéria, lakkozva, mindenkinek tetszett, nekem mondjuk nem. :)

Télen észrevettem, hogy a lambéria tetejénél penészedik a fal, mintha folyamatosan hideget kapna, ezért most a festésnél úgy döntöttem, hogy leszedem.

No.. A hideg fal részen szép tenyérnyi penészfoltok voltak a fán, a vakolat azokon a helyeken egyben lejött. A fürdőszobai részen is volt jó pár penészgyanús rész, viszont ott meg szinte az egész vakolat tönkrement, ledobta a fal, gondolom a folyamatos párától a fürdőszoba felől. A sima szobai falon alig akart lejönni, egészséges fa, masszív vakolat.

Újra lett vakolva, jelenleg csak ki van festve, de szeretnénk rá parafát, szigorúan nem festve, lakkozva, mert mindenki úgy közlekedik, hogy a falat támasztja. :)

Szóval ha beburkolod, szerintem ne olyan festékkel, lakkal kezeld, ami lezárja a levegő útját.. Igazából én úgy építeném meg, ha már mindenképp burkolat, hogy valamiképp tudjon mögötte szellőzni a fal. Mittomén, kéményhatást kihasználva, alul és felül is lenne szellőzőrés.



tthom,
Köszönöm a gondolatsort, hasonlóra jutottam magam is.
Amire a mi választásunk esne, lambéria tekintetében, az valamilyen előregyártott, utókezelést nem igénylő (szerintem laminált) falpanel lenne.
Ezeket is -és a lambériákat is- úgy szoktuk szerelni, hogy egy alátét fára/lécezésre.
Azaz az általad is ajánlott kéményhatás elvileg megoldhatná a fal és a lambéria/falpanel közötti rész kiszellőzését, ezért is javasolja ez minden ilyen gyártó a szerelési utasításában.

Engem csak az érdekelne, ha lenne valakinek ilyen megoldással kapcsolatban gyakorlati tapasztalata, hogy egy utólagosan szigetelt külső fal esetében sem kell tartani a penészedéstől, ha a falra belülről -előírás szerinti vastagságú lécezésre- lambéria borítást szerelünk?
Azaz menyire lenne elégséges ide a kéményhatás, hogy a légrés korrekten átszellőzzön? vagy mennyivel vastagabb lécezés kellene a lambéria alá, hogy megfelelő szellőzést is biztosítson?

Írod, hogy:
"Újra lett vakolva, jelenleg csak ki van festve, de szeretnénk rá parafát, szigorúan nem festve, lakkozva, mert mindenki úgy közlekedik, hogy a falat támasztja."

nem teljesen értem a mondatot.
Ha a parafát nem fested és nem lakkozod, akkor -gyakorlati tapasztalat- hamar elkoszolódik, ha folyamatosan tapogatják menet közben. Pláne, ha gyerkőcök is vannak. :)
Falburkolatként sokszor már eleve olyan lapokat árulnak, amik már felületkezeltek, lakozottak.
Gondolom ezeknél a kezelőszereknél vannak olyanok, amik kevésbé zárják le a pólusokat és a parafa (is) tud valamelyest lélegezni.
black_slashVálasz erre
2011-06-02
10:15:25
Előzmény: robert #14733#14736
robert!


Talált! Nos, én sem építenék így, mivel én magam felszedném (annyira nem vészes a por és kosz sztem). De esetleg "ipari" méretnél (több száz négyzetméter) már lehet, van értelme meditálni a dolgon. Főleg, ha a kivitelezés rövid ideje is nagyon fontos. Itt ha jól értem, nem erről van szó.

Tudom, hogy nem reklámtopik, de esetleg nem tud valaki Budapesten olyan helyet, ahol 15cmx15cm-es fekete/fehér (beltéri) padlólap lehet venni?
2011-06-02
07:08:34
Előzmény: black_slash #14731#14733
black_slash,

Ugye a mapei-re gondolsz? Nekem is többször adtak tanácsot telefonon és személyesen is (tényleg készségesek). Egyébként legutóbb éppen kötőhíd kapcsán. Akkor nem padlófűtéses helységekről volt szó, és a magas ár miatt más terméket vettem.

Ha azt mondanák, hogy van erre a problémára kész rendszerük, ennek ellenére nem építeném be. Szerintem nagyon sok körülménynek kellene együttesen teljesülnie ahhoz, hogy időtálló felületet kapjunk.

black_slashVálasz erre
2011-06-02
05:59:02
Előzmény: robert #14721#14731
robert!


Annyi kiegészítést azért tennék, hogy érdemes közvetlen a ragasztóanyag gyártójánál érdeklődni. Van itt Mo-on egy nem túl olcsó cég, ahol általában szívesen adnak tájékoztatást és lehet, hogy van rá biztonságos megoldásuk/anyaguk , ami "repedésképződést akadályozó rétegként" funkcionál. (Persze nem feltétlenül kell tőlük vásárolni.)
2011-06-01
18:18:25
#14721
Emilben kaptam egy kérdést. Van esetleg valakinek hozzáfűznivalója?



Kérdés:
Tanácsot szeretnék kérni padlófűtéssel kapcsolatban. A házunkban jelenleg is ilyen működik. Az alsó szinten járólap van misungban. Mivel a burkolat már nem a legújabb és legszebb, ezért cserélni szeretnénk. A kérdés az, hogy milyen módon tegyük ezt? Eltávolítsuk a jelenlegi járólapot és úgy tegyük fel az újat, vagy - ahogy azt néhányan ajánlották - tapadóhíd alkalmazásával rakjuk rá a régire?
A második megoldás nyilván kevesebb munkával és piszokkal járna, de nem tudom, hogy ez nem hozna-e magával többlet gázfogyasztást?


Válasz:
Többletfogyasztást biztosan nem okoz az "egyszerűsített módszer", mert
a burkolat jó hővezető.

A problémát a hőmérséklet-ingadozás okozza. Olyan kötőhídra és
ragasztóra van szükség, aminek a gyártója garanciát vállal a
rendszerére. Habár ez sem olyan egyszerű, mert a régi burkolat, vagy a
tisztítás, zsírmentesítés minőségére így is könnyen lehet hivatkozni
baj esetén.

Ha a burkoló azt mondaná, hogy "mindig így szoktuk csinálni, sose
volt még probléma belőle", akkor új mester után kellene nézni!

Előrebocsátom, hogy nekem nem szakmám a burkolás. De akárhány munkában
vettem eddig részt, és a kétségeim ellenére elfogadtam az
"egyszerűbb" megoldásokat, akkor az később balul ütött ki. Ezért azt
javaslom, hogy elő a vésőt, a kalapácsot és a konténert, mert csak a
régi burkolat visszabontásával lehet a megfelelően erős felületet biztosítani. Utána szükség lehet még egy
csiszolásra, vagy kiegyenlítésre is, hiszen az alapfelületnek teljesen
szilárdnak és síknak kell lennie. Az alkalmazott anyagok kiválasztásánál a padlófűtéshez ajánlottakat kell választani.

Padlófűtés nélkül nem lenne kifogásom a ráburkolás ellen, de padlófűtés esetén nem kockáztatnék.

2011-02-23
11:12:20
Előzmény: Plaszlo #12062#12066
Plaszlo,

Hát igen, előbb tudni kellene, hogy mivel állsz szemben.

A rétegrend ok.
A munkához lapvibrátorra és roppantóra van szükség, a lerakott kövek vibrálásához a gumilapot fel kell tenni, különben karcos lesz.

A fugába agyagmentes kvarcos homok kell.



2011-02-23
10:54:19
Előzmény: robert #12058#12062
Nagyon jól néz ki. Épp tegnap kaptam kéretlen levélben egy beton térelemgyártó bemutatkozó levelét és katalógusát. Az árait nézve nem drágább mint egy jó minőségű fagyálló kültéri mázas lap.
Rétegrend:
- döngölt kavicságy
- finom kétszer rostált sóder szintén döngölve, szintezve és
- térkő?
A térkövek közé milyen homok kell? Úgy tudom nem a sima jó bele. Cementet sehol nem raktál bele erősítésnek?
2011-02-23
08:21:16
Előzmény: plaszlo #12055#12058
Plaszlo,

Az eső a lejtésnek köszönhetően lefut a burkolatról. A maradék nedvesség elpárolog, illetve elszivárog. Sehol sincs beton a burkolatok alatt, még a télikertben (klinker) sem.











2010-06-16
07:32:57
#6139
Azt kell elsősorban tudni, hogy a két szigetelés más-más célra alkalmas. A kenhető fólia "csapódó" vízhez alkalmazható, kizárólag beltérben. Célja meggátolni a szerkezetbe folyadék szivárgását ami a csempe fúgái között elszivárog.

A két komponensű szigetelést két rétegben kell felhordani a megfelelő vastagságban, közte hálós erősítés alkalmazható. Ez üzemi víz szigetelésére alkalmas, azaz medencékhez is használható.

A két szigetelés közül az utóbbi anyagvastagsága bioztosíthatja a padlólap elmozdulását a dilatáció fölött.

Mosogatónál és a WC-knél fölösleges szigetelni, ellenben a gipszkartonoknál és a falcsatlakozásoknál hajlaterősítő szalagot kell beépíteni.

- "A ragasztók húzó és szakító-szilárdság tényezőiből hogyan számítható ki, hogy mennyit bírnak oldalirányú mozgásban? (azaz mennyire flexibilisek?)"

Itt nem az említett erők számítanak, hanem a tapadószilárdság. Ezek a ragasztók (az említett drágábbak) ezt biztosítják. A két betonlemez fog egymáshoz képest elmozdulni, közte függőlegesen is. A lap maga még így is eltörhet a dilatáció fölött.A flexibilitásukat úgy mérik, hogy felragsztják a lapokat a próbatestre és azt hajlítják. A próbataest 2 cm-es hajlását elviselve (ha jól emlékszem 2m-en) már megfelelő a ragasztó.

- "kell a dilatációkra hajlaterősítő gumicsikot tenni? Vagy inkább repedés-áthidaló 1m széles erősítő-szövetszálas anyagot tegyek a fólia fölé?"

Vizes helyiségnél tehető a dilatációra a gumicsík is.

Mivel nem teljes a dilatáció kivitelezése (a dilatáció a burkolat felett nem jelenik meg) nem reklamálható hiba esetén !

Biosolar Forum  =>  Építés  =>  Burkolatoklapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva