English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Napkollektorok - Vizes rendszerek  =>  Zsbalazs napkollektoralapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2016-11-02
10:26:00
Előzmény: zsbalazs #50464#50466
A törés miatt látható a párhuzamos kötés hibája. Nem lehet beavatkozni az egyes körök áramlásába. Ha lent hozzáférnél a két kör tömegáramához, akkor növelhetnéd a megtört cső irányába a nyomást, így cserélned kell. Két kollektorod teljesítménye kapott fojtást.
zsbalazsVálasz erre
2016-11-02
10:15:43
Előzmény: villam64 #50463#50464
Alapvetően hibás a párhuzamos kötés vagy csak azért mert megnyomódott a cső?



A nagy kockákban a csövek száma van írva a vastag vonalaknál a jobboldali lehet az előremenő
villam64Válasz erre
2016-11-01
17:49:19
Előzmény: zsbalazs #50462#50463
Word nem gyárt olyan dokumentumot, amit Róbert elfogad.
Szerintem a párhuzamos körök nem mozdulnak, vagy nagyon nagyon minimálisan.
zsbalazsVálasz erre
2016-11-01
16:19:20
Előzmény: villam64 #50461#50462
Én is arra gondolok hogy a kettőt fojtja le a törés.A kettőnél van a vezérlő szenzora és amikor bekapcsol a szivattyú még felfelé megy egy kicsit a hőfok majd csökken.Lehet ha kap nyomást kicsit visszafordul utána meg már csak a csökkent hő megy a pufferbe.
Azért még nem vagyok biztos a folyásirányban sem.
Még az is kérdéses hogy ilyenkor a két párhuzamos kör hogy viselkedik egymással.
A rajz Wordbe készült azt nem lehet felrakni?
villam64Válasz erre
2016-11-01
15:33:32
Előzmény: zsbalazs #50460#50461
A kérdés, hogy a csőtörés 1, vagy 2 kollektort választ le a főgerincről. Valószínűbb a kettő.
zsbalazsVálasz erre
2016-11-01
12:59:21
#50459
11 mm-t mértem a szűkületnél de lehet hogy a közepénél ennél is keskenyebb
villam64Válasz erre
2016-11-01
10:01:48
Előzmény: zsbalazs #50457#50458
Jó lenne egy rajz a kollektorok bekötéséről, és a sérülés helyéről. Bár meg kellene forrnia annak a kollektornak, amelyiken nincs áramlás. Megforr, és csak gőz marad ott, és az áramlás megáll, mert a maradék kollektor elég a szivattyú levezetésére. Így nem működik egy vagy két kollektor, bekötéstől függően. Nálam sorosan van a két kollektor. Tegnap 31->58.
Most kell kijavítani. amíg az időjárás engedi.
zsbalazsVálasz erre
2016-11-01
09:32:40
Előzmény: robert #50456#50457
1.az áramlásmérőn nem látni semmmt gondolom elpiszkolódott a megfekedett fagyállótól
2.kettő párhuzamosan van kötve,egy előtte sorosan.Ez már így van a kezdetektől.
3.most arra gyanakszom ettől gyengébb,lehet a szűkületben akár lerakódás is,amikor szétszedtük a hibásat egy csomó pordzerű valami jött ki belőle.Majd lemérem a szűkületet és megírom.Nem lesz könnyű a tető gerincénél javítani,ráadásul itt hajlított a rézcső arra összekötő sem tudom hogy megy rá.Legjobb lenne valami flexibilis hidrauika cső vagy valami olyasmi amivel az autók hűtőit kötik.70fok fölött nagyon akarom működtetni,elég 2,5bar is
4.már leolvadt,mostanában nem nézegettem.
5.Az nem is lenne baj hogy kisebb a hőmérséklet inkább a ki be kapcsolgatásnál csúszhat el a teljesítmény.Az lehet hogy nagyobb sebességnél tőbb a veszteség mire leér a pufferba?A tetőn már nincs szigetelve az összekötő cső (csövek)

Tegnap a 300 litert 25-ről 48-ra melegítette,de felhőtlen napsütés volt egész nap
2016-11-01
08:40:14
Előzmény: zsbalazs #50406#50456
zsbalazs,

1.
Ha jól tudom van áramlásmérő a rendszeredben.
Ellenőrizd az áramlási értékeket a szivattyú több sebességi fokozatában!

2.
Első körben arra gyanakszom, hogy levegős a rendszer, légteleníteni kellene.
Sorosan vagy párhuzamosan vannak kötve a modulok? A párhuzamosan kötött modulok közül egy vagy több nem vesz részt a termelésben.

3.
Ha a cső megtört, akkor ki kellene cserélni. Teljesen megváltoztatja az áramlási viszonyokat és dugulást is okozhat.

4.
Reggelente már deresednek a kollektor csövei, Ha valamelyik elveszetette a vákumot gyorsan leolvad, amikor bekapcsol a keringés, a jók tovább maradnak deresek.
A hibás csövek nem fűtenek, hanem hűtenek.

5.
Magasabb szivattyú fokozaton természetes, hogy alacsonyabb hőmérsékletre melegszik a víz, mert a több víz több hőt képes elszállítani.

zsbalazsVálasz erre
2016-10-16
08:31:27
#50406
Tisztelt Fórumozók!
Történt idén január 3-án hogy a fagyvédelem(program)ellenére az egyik összekötő szétfagyott és javítás után sem érzek erőt a koliban.Nyáron sem.
Most mentem fel a tetőre hogy beméregetem hol hány fokos,meglepődve láttam hogy a kollektorokat összekötő colos cső meg van törve. Én úgy saccolom hogy kb. 1/3-a lett az átmérő.
Lehet ez az oka hogy csökkent a teljesítmény?
Az a fura,hogy áramlás van,mert nem melegszik túl,3-4 fok a koli csúcsa és a puffer között.Szintkülönbség 8méter.Ha a szivattyút nagyobb teljesítményre állítom még rosszabbnak tűnik a termelés.
Westeh 3*30 cső

villam64Válasz erre
2015-09-13
06:54:05
Előzmény: zsbalazs #49300#49301
Nem logikus. Alacsonyabb lesz a hmv hőmérsékleted. És belülről vízkövesedik a cső, és csökken a belső átmérője. És szigetel a vízkő, még tovább rontva a hőcsere hatásfokát.
zsbalazsVálasz erre
2015-09-12
19:59:13
Előzmény: villam64 #49285#49300
igen a második hőcserélőben már ivóvíz kering
villam64Válasz erre
2015-09-06
14:43:50
Előzmény: zsbalazs #49284#49285
A 4-t úgy érted, hogy a hmv-t hőcserélővel veszed ki a tartályból?
zsbalazsVálasz erre
2015-09-06
14:02:08
Előzmény: villam64 #49266#49284
1-2. gázbojler
3.50 fokos is elég 50-120 liter megy naponta
4. egyik kör koli másik ivóvizes
5. gáz fogyasztást nehezebb nyomon követni mert főzünk is

zsbalazsVálasz erre
2015-09-06
13:56:37
Előzmény: robert #49265#49283
tehát 1 óra tiszta napsütést bukok naponta és azzal fűtöm a pincét fölöslegesen
villam64Válasz erre
2015-09-01
08:21:33
#49266
1. számolunk-e a plusz villanybojler veszteségével?
2. a 300 literes tartályt teljes egészében fűtjük-e villannyal?
3. hány liter 60 fokos vízre van szükség minden nap?
4. a keverőszelep 10-14 ezer, miért vetitek el a két hőcserélő közé? a komfortot növelné
5. az 1 órán belüli vízfogyasztást is figyelni kell, mert lehet fele, harmada akkora villany fűtés elég
2015-09-01
06:34:29
Előzmény: zsbalazs #49263#49265
zsbalazs,

Több m2 kollektor-felület esetén minden m2 a merőlegesen beeső napfényből kb 500W-ot juttat a tartályba ősszel. Ez a teljesítmény egy óra alatt 5 fokot emel 100 liter víz hőmérsékletén.
Tehát 3m2 kollektor - amennyiben a beeső sugárzás merőlegesen éri - 1 óra alatt képes 100 liter vizet 15 fokkal felmelegíteni.


Azokon a napokon, amikor 15 fokkal melegszik 100 liter víz, és ezt hasznosítani is tudod, 1.5kWh hőt gyűjtesz be.
A napi hőigényhez képest ez a mennyiség elenyésző, kb 20 forint. Szerintem számolni sem érdemes vele.


zsbalazsVálasz erre
2015-08-31
20:49:48
Előzmény: robert #49235#49263
engem azért nem hagy nyugodni a gondolat hogy 100 liter puffer felmelegítéséhez 30 ról 45 fokra hány óra őszi napsütés szükséges

azért 100liter, mert annyival csökkenteném a puffert ősszel. ugye jól gondolom hogy a tartály közepében nincsenek csövek?
azért ebben a hőtartományban gondolkodok, mert 30-35 még télen is összejön )akár 40 is) 48-tól meg már megvan a hmv-m

nekem fürdésen kívül a mosó és mosogatógép is hmv-ről megy
villam64Válasz erre
2015-08-28
20:38:19
Előzmény: zsbalazs #49230#49232
Két hőcserélőd van a 300 literhez. A keverőszeleppel megoldható, hogy először a felső hőcserélő menjen, majd 65 foktól hozzákeveri az alsót. Én a puffert keverem így hozzá.
http://wea.biosolar.hu/graphs/50/#
zsbalazsVálasz erre
2015-08-28
19:13:59
Előzmény: robert #49221#49230
"Nem értem, hogy nálad 90 cső miért nem melegíti fel a 300 literes tartályt, mert nálunk 8m2 sík-kollektor árnyékolás nélkül felforralná a 750 literest. "

nyár ok. tavasz is majdnem, de szeptembertől nagyon visszaesik
90 csőnek hány óra napsütés kellene 300 literhez?
külső hőcserélő nem jöhetne szóba? mennyi egy használt?
zsbalazsVálasz erre
2015-07-06
21:08:50
#48929
### zsbalazs mondta:
2 napja komoly problémák jöttek elő nálam!

Ha tudtok segítsetek, mert nincs meg az ok, hogy mi történhetett.

A WILO ST20/6-3 ELSŐ KÖRÖS SZIVATTYÚ 19w-ot vesz fel és nem megy csak zümmög.

A RESOL BS PLUS vezérlő is meghibásodott:
1. az első körös szivattyú folyamatosan kapja a fázist, nem lehet lekacsolni
2. A második melegvíz körös szivattyú nem kap fázist és be sem tudom kapcsolni a vezérlővel.

A vezérlőt szétszedve az OMRON 29808E G3MC-202-VD kapcsoló, vagy nem tudom mi (2 db van belőle)közül az egyik meg van égve (valószínű amelyik nem ad fázist), a másik meg iszonyúan melegszik (gondolom amelyik folyamatosan adja a fázist)




### robert mondta:
zsbalazs,

1. Első lépés a kollektorok letakarása.

2. Mindkét szivattyú működését ellenőrizd úgy, hogy a vezérlő kimenete helyett a hálózatra kötöd.

3. Ha a RESOL-on a kijelző működik, és pl a hőmérsékleti értékeket mutatja, akkor a relék 4 és 3 lába között mérd meg a vezérlő feszültséget (rá van írva, hogy mennyinek kell lennie). Ha a vezérlő feszültség ok, akkor a reléket cseréld le újakra.

4. A relék adatlapja szerint max 80 fok lehet az üzemi hőmérsékletük. Nem tudom, hogy nálad ez mennyi, de lehet, hogy a mostani hőségben több, és a túlmelegedéstől buggyantak meg.



### zsbalazs mondta:
3.A vezérlő feszültség az alaplapra lehet írva, agy a relére?esetleg a műanyag borítás belsejébe(ott vannak adatok)?
A kijelző működik, a szenzorok is, ha ki be kapcsoljuk a szivattyút, a relék lábánál változnia kellene a feszültségnek
Lehet több volt 80-nál kézzel forrónak éreztem, mintha szaga is lenne.

Hol lehet ilyen reléket kapni?


### robert mondta:
zsbalazs,

A relé lábai fölé van nyomtatva.



### zsbalazs mondta:
ki tudna valaki segíteni egy G3MC-202P-VD 5v-OS RELÉVEL?

RESOL BS vezérlőbe kellene

A neten 1 helyen találtam, de ott sincs éppen raktáron:(



### 444tibi mondta:Én kivaltanam egy nullatmentes optotriak+triak parossal,
pl. MOC340 es tarsai+TIC206+3 passziv
alkatresz, 600 ft korul megallna, csak sufnituningolni kell.
Ezeket a sarki zoldsegesnel is megkapod.

Elobb valaszoltam a relekeresesi leveledre,
de most olvastam vissza a topikba az elozmenyeket,
es latom nem vagy verprofi az elektronikaban.
Meg e sertodj,'en se.

Ez nem rele, vagyis SSR, szilardtest rele, de csak a neve rele,
nincs mozgo alkatresze.
Ha meleg, akkor valszeg. jo, azaz a hibat ashol keresd.
Ritka az amikor egy triac feloldali zarlatba megy, de nem kizart.
Akkor a kimeneten egyenfeszt mersz. Ha atut, akkor meg hideg.
Nehez igy tavolrol javitani, tippet adni.



### zsbalazs mondta:
hát az elektronika tényleg nem az erősségem,megálltam a gyerekkori villogó építésnél :(
apukám villamosmérnök volt régebben, Ő segít beméregetni, de tunningban ill helyettesítő termékbe már nem merünk beleállni.
Azért gondoltuk hogy a meleg a rossz, mert az nem hajlandó kikapcsolni, hiába állítom a vezérlőn, a hideg az kapcsol, az most csak nyák megégés miatt nem megy. Tehát szerintünk a zárlatos szivattyú hazavágta "relét" ami megégette a nyákot.

A Resol-on 4 A-es biztosíték van, de mintha a relé csak 2A-s lenne.

Esetleges folyamatos szivattyú üzemelés esetén hibásodhat a relé? Arra gondolok, hogy ha a rossz nem is kapcsol ki, de ha áramtalanítom éjjelre a vezérlőt akkor nem menne a szivattyú, vagy elég lenne csak a szivattyút kikapcsolni?


### zsbalazs mondta:
a VD nincs benne a nevébe a hq lapján lévőnél
az mit jelenthet?


### 444tibi mondta:
Azt nem mondtad hogy zarlatos a szivattyu.

Vegsetek akkor egy uj ssr relet, es csereld ki.
A vd felirat nem szamit.
Hulyen hangzik, de a biztositek azert van, ha nagy baj van, kiolvadjon,
felvezetot olvadobiztositekkal nem nagyon lehet vedeni, de nagyobb karoktol,
kigyullado panel, ilyesmi, megved.

Az utolso ket mondatot nem ertem.



### zsbalazs mondta:
köszi a segítséget, megrendeltem ügyesen megjött az ssr, kicseréltettem, már két napja jól üzemel, szivattyút is sikerült javíttatnom ill. cseréltetnem.
A másik ssr-en kikapcsolt állapotban is lehet kb 15V-ot mérni és minimális áramerősség is van rajta. Lehet az is megadja magát?


### 444tibi mondta:
Mérj a vezérlő két lábra, vagy szakítsd meg valahogy,
ez a legtutibb.
Ha EKKOR is, akkor szivárog, ez érdekes egyébként.
Akkor csere.
Nem hasznos a szivattyúnak, hogy valami állandóan csordogál rajta keresztül.


zsbalazsVálasz erre
2009-06-20
15:34:38
#2157
Róbert!

Eddig a kolektor (90 cső) beváltotta az elképzeléseimet.
Április jó volt, május változatos nem mindig lett volna szükség a fűtésre de azért jól esett az ingyen meleg. Júniusban még eddig sosem fűtöttem, most is csak a fölösleges meleget engedem a padlóra ami így még kellemes érzést ad (kár hogy télen nem jöhet számításba).
Júliusra,augra már megvan a medencém csak még be kell kötni a fűtést.
A szeptember októberre vagyok kíváncsi (várom a 2. fiamat) mert az újszülöttre még fűteni kell, így igazán sokat spórolhatnánk.

Korábban a rendszer beüzemelésével kapcsolatban jó hírem van, sikerült a szabályzót beszerelni a puffer tartályból automatikus kapcsolással készíti a HMV-t így már a villannyal sem pazarolok. Valószínű lesz egy téli/nyári kapcsolásom. Ha jól emlékszem Sándornak is ilyen van.

A HMV eddig szinte (talán 2-3 nap hiányzott)mindig megvolt, néha izgultam kisüt e a nap. Ma egész nap borult idő van, tegnap viszont ragyogóan sütött a nap így nagy a valószínüsége hogy a tartályom nem hül a HMV szint alá és meglesz a mai meleg víz is.

üdv. Balázs
zsbalazsVálasz erre
2009-04-27
17:33:58
#2047
Róbert!

Én is gondolkodtam...
Nyitva maradtak a radiátorok, és lehet hogy a cirkuláció alapvetően odament illetve ott lett leadva az energia nagy része amelyet a falak elszívtak. A tárolóból délután ki lett engedve a meleg, reggel újra 30 fokról kezdett melegíteni hogy jobb legyen a hatásfok.Érdekes ma sem volt melegebb mint hétvégén bent mégis +3 fokkal több volt. Valószínü a tiszta idő is segített.

Balázs

2009-04-26
19:56:25
#2045
zsbalazs,

Talán a következő történt:

A kollektoraid durván 20 kWh hőt termelhettek naponta.

Az első nap a tároló felfűtéséhez 10 kWh-ra volt szükség, a maradék 10 kWh a padló (5m3 beton) hőmérsékletét 2,5 fokkal emelte volna, ha a padló nem adna le hőt a környezetének. De ezért van a padlófűtés, hogy a padló leadja teljesítményt, emelve evvel a lakás hőmérsékletét. Ha nincs folyamatos betáplálás, akkor kihűl a padló.

Éjszaka a tároló még nem hűlt ki teljesen, csak 5 kWh-t vesztett a töltéséből. Így elvileg a második napon a 20 kWh hozamból 15 kWh (15kWh csak a harmada a 4-5m3 gáz energiájának) a padlót (ami pedig a környezetét) fűtötte. De az is lehet, hogy a hőmérséklet-korlátozó szelep - ami megakadályozza, hogy a padlófűtésbe forró víz jusson - nem engedte a teljes teljesítményt a padlóba jutni, de már a tárolóba sem fért több hő, ezért a többlet egyszerűen elveszett. Ezért kell a nagyobb tároló.

Most megmértem padló hőmérsékletét: 20.5 C. Ha mezítláb rálépek, akkor hidegnek érzem. De télen sem melegebb 24-25 foknál, és akkor sem érződik melegnek.
zsbalazsVálasz erre
2009-04-26
18:32:36
#2044
Róbert!

Szerdán lesz 3 hete hogy össze lett szerelve azóta én sem fűtöttem csak solarral, a meleg víz is megvolt, de nem tudom miért nem melegíti át a padlót.
Most a hétvégén nem voltam itthon a padlóra és a radiátorokba ment a termelés mégis mire hazaértem 20,5 fok van, a padló hideg és a hőmérséklet is kisebb a megszokottnál. Gázzal tapasztalatom alapján 4-5 m3-ből már érezhető a változás. Kb. a solarnak is tudnia kellene, ha más nem 2 nap alatt. A radiátorokkal jobb a tapasztalatom ha a 300 liter 50-60 fokos vizet ráeresztem kelllemes meleget teremt. csak bárhol olvasok a dologról mindenhol a padlót írják jobbnak (hatékonyság szempontjából).
Az tény hogy most erősen süt a nap napközben, de nekem elég kevés a déli ablakom, most tényleg nem kell nappal fűteni, de márciusban, októberben sem kell?
Gyerekmedencét akarok, de ezt nem számolnám a megtérülésbe bele, mert más jellegű szükséglet, ha egyáltalán annak nevezhető.
üdv. balázs

Biosolar Forum  =>  Napkollektorok - Vizes rendszerek  =>  Zsbalazs napkollektoralapozz: « előző   1, 2, 3, 4   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva