English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - dzsanilapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
villam64Válasz erre
2014-01-09
11:11:02
Előzmény: dzsani #44872#44876
40 delta T mellett 40*.14*1.16=6,5 kWh. Ez félóra, plusz a fűtés rendszer hőleadása. Lehet 1 óra. De a 60 fok sok egy kondenzációsnak. Gyenge hatásfokon üzemel. A kondenzációst olyan alacsony hőfokon kell járatni, ami még kifűti a lakást. 50 foktól már nemigen kondenzációs.
2014-01-09
10:50:44
Előzmény: szocsmarci #44619#44873
Megvettem a visszacsapó szelepeket, kértem vélemény az aristontol is, megvárom a válaszukat, csak utána akarom megbontani megint a rendszert.
2014-01-09
10:48:06
Előzmény: robert #44505#44872

Van arra valami limit, hogy egy kazán mekkora mennyiségű vizet dolgoztathat?
Arra gondolok, hogy még nem volt -15 fok, ami miatt a 15kW hőigényt kérné a ház.
Elvileg a 12kW-os kazánomnak még vígan ki kellene szolgálni a házat, hiszen legrosszabb esetben is csak - 4-5 fok volt eddig.
Van 650 m 16-os padló cső, abban kb. 73 l viz van, az öt radiátorban és a törülköző szárítóban csövekkel együtt kb. 66 l. (ha jól számoltam) Ez össz:139 l.
Lehet, hogy ez a mennyiségű víz sok a kazánomnak, azért azért kell sok idő mire eléri a beállított előremenő hőfokot?

2014-01-02
10:52:55
Előzmény: dzsani #44591#44620
dzsani:
még egy apró gondolat: külső hőmérséklet alapú szabályozás. Új kondenz kazán 99,9%, hogy tudja.
Mindössze egy érzékelő bekötése szükséges, majd a hőmérsékleti görbe beállítása.
szocsmarciVálasz erre
2014-01-02
10:05:43
Előzmény: dzsani #44591#44619
Visszacsapó szelepet kell tenni minden szivattyú nyomó ágába - a kazánhoz nem kell. Enélkül elég zavarosak az áramlási viszonyok.
Az általad említett visszatérő bekötési sorrend kuszasága nem okoz gázfogyasztás növekedést. Ettől még működőképes a rendszer, és ha átkötnéd, akkor sem változna semmi. Egyedüli hátránya akkor van, ha ki akarod zárni az egyik rendszert, és le akarod üríteni úgy, hogy a másik azért még menjen. Na, akkor bajban leszel - de szerencsére nem nagyban, mert kicsik az átmérők, és minden cső alul megy.
villam64Válasz erre
2014-01-01
17:23:13
Előzmény: dzsani #44591#44602
A szivattyúkkal is érdemes variálni. A két mellék szivattyút legkisebbre, a kazánét legnagyobbra állítanám. Mindkét mellék szivattyúhoz érdemes visszacsapót tenni. Azok szétválasztják az irányokat.
2014-01-01
12:28:51
Előzmény: robert #44505#44591
Ismét megköszönném a segítségeteket!
Az már körvonalazódott, hogy a hőszigetelés hiánya a nagy probléma, födém szigetelését már valószínű a hét végén megoldom.

Ahogy ígértem, mutatok rajzot a fűtésről, bekötésről. Egy hibát már észrevettem, ami okozhat többlet gázfogyasztást, de szeretném kikérni a véleményeteket, mielőtt megint szétszedem a rendszert és kijavítom a hibát amit észrevettem.(lentebb vázolom, amit hibának gondolok)
Kicsit visszamegyek a történetben, hogy egyértelmű, legyen mi miért van/volt úgy.
Az átalakításnál padló fűtés volt tervezve a ház kifűtésére, de ehhez a ház szigetelésére van szükség a tervező szerint. A szigetelésre tudtuk , hogy nem lesz pénzünk ebben az évben, ezért felvetődööt, hogy hagyjuk meg a radiátorokat.
A kazánt felszereltük a falra, alatta a padló és a radiátor osztó-gyűjtők.Kerestem szerelőt, aki összeköti a rendszert.

1. kép




4 vagy 5 fűtésszerelővel beszéltem egyik sem vállalta csak hitegettek. Aztán egy ismerősöm ismerőse elvállalta 330000 Ft-ért.
Ebben benne volt minden, ami a kazán és az osztok közé került.( 1 szivattyú, hidrováltó, iszapleválasztó, légtelenítő szelepek, töltőszelep hőmérő csövek szerelvények, stb.)Vannak akik szerint ez sok volt, de úgy voltam vele, végre valaki vállalta, haladjunk..

2. kép

Októberben beköltöztünk, (április 1-én költöztünk ki.)A padló működött, aztán ahogy hidegebb lett, gondoltam elindítom a radiátort is.
Nem ment..,
persze, bolond lett volna a víz a nehezebb utat választani, lekeringett a hidrováltón keresztül, ezért nem fűtött a radiátor. Egyeztetés a szerelővel: jön-nem jön,ekkor-akkor, meguntam…






Visszamentem a fűtés tervezőhöz: tervezze újra a rendszert, mert nem jó. Megcsinálta..
Aztán a kényszer miatt neki álltam, vettem még egy szivattyút a radiátorokhoz, csöveket, nagyob esbe szelepet, és 1” hollandereket. (22-es csövekhez ¾ es hollanderek voltak szerelve, amik ugye leszűkűlnek 18-asra.Ez nem tesz jót a rendszernek- tervező szerint) December közepén egyik vasárnap reggel szétszedtem, estére összeállt.
3. kép
A kazán és a hidrováltó között van iszapleválasztó és mikrobuborék leválasztó is, csak azt nem rajzoltam be.
Azóta megy a radiátor is.
A hiba amit felfedeztem: A padló körhöz az esbe szelepbe visszavezetett visszatérő víz a radiátor és a padló közösített visszatérőből van levéve, amit szerintem a közösítés előtt kell levenni csak a padló ágáról. Úgy gondolom ez is okozhat többlet gázfogyasztást, mert így jobban visszahűl a hidrováltóba érkezett víz. Állítólag nem ártana visszacsapó szelep is , ha csak az egyik kör megy szükség van rá(padló vagy radiátor).
Ha kell, akkor hányat és hova kell beépíteni?
Esetleg kell e valamit változtatnom rajta vagy beépíteni még valamit?




2013-12-25
16:44:58
Előzmény: dzsani #44499#44505
dzsani,

Sejtettem, hogy erről van szó :)

Mielőtt bármire egy fillért is költenél, a "Födém hőszigetelése" topikban találod az ajánlásokat, sok képpel:
http://biosolar.hu/forum/385/18480/view#18480

Olvasd el az összefoglalót, meg a téma más hozzászólásait, a kérdéseidet pedig abban a topikban tedd majd fel, amelyikbe illik!

2013-12-25
13:53:57
Előzmény: dzsani #44499#44502
Én tavasszal szigeteltem a födémemet és Rockwool multirock (kőzetgyapot) táblás szigetelést használtam, ettől nem találtam ár/érték arányban jobbat. 10cm vastag tábla esetén 840Ft/m2 jött ki a költség. A Knauf-nak is van ilyen szigetelése de árban az is itt van. A lerakás egyszerű csak arra kell figyelni, kötésbe legyen rakva (ha 2x10cm raksz le).

Lentebb már írtam, a tekercses kőzetgyapotról mi a véleményem:
" Tekercses kőzetgyapotot ne vegyél, mert 2-3 év alatt összeesik és jelentősen veszt a szigetelőhatásából (az olcsó lesz a drága)." Ezt megkapod már 350Ft/m2 ár körül de annyit is/sem ér.
2013-12-25
13:10:11
Előzmény: 444tibi #44498#44501
Vannak hőmérők a visszatérő ágakban is, de most a szülőknél vagyunk. Ha visszamegyünk mondok konkrét adatokat, hőfokokat a rendszerről.
2013-12-25
13:07:13
Előzmény: nadtom #44495#44500
Amíg 0 fok körüli volt, addig elég volt a padló, de ahogy -2 vagy volt már -6 is, akkor már kellett a radiátor is. Most visszavettem 50 fokra az előremenőt.
2013-12-25
12:56:50
Előzmény: robert #44486#44499
robert,

Az észrevételeitek alapján utána néztem a papíroknak, amit a a fűtéstervező készített, annak idején átadott.
Ezek szerint a házunk jelenlegi hőigénye 15 kW.
A födém szigetelése után ez lecsökken 8 kW-ra, majd a homlokzat szigetelésével tovább csökken 5,3 kW-ra. Nagy valószínűséggel úgy van, ahogy mondtad/mondtátok, a kazán a szigetelt állapotra lett méretezve.
Január elején szeretném is a födémet leszigetelni. Azt mondják, "azt csak le kell gurítani és kész".
Tudtok tanácsot adni, hogy konkrétan mivel csináljam?
Üveg vagy kőzetgyapot, táblás vagy tekercses, fólia alulra-felülre kell-e, illetve milyen? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.
Robert, utólagos hőszigetelés rovatban láttam képeket a ház szigeteléséről.
Miért jó az, ahogy csináltad, hogy a lécekből rácsos keretrendszer van kialakítva és abba vannak a szigetelőtáblák rakva. Szimpatikusnak tűnik, de szeretném érteni a lényegét.
2013-12-25
12:55:58
Előzmény: villam64 #44496#44498
Villám,
az első témafelvető levélben írta, hogy több mint 1 óra,
mire a 60 fokot eléri, most, a nulla+2 fokban.
Minusz 10-be akkor hogyan fűti ki a házat 50 fokos vízzel?
Ez hasonlít Andrea esetéhez, itt is megy be a gáz, de hol a meleg?

Nekem saunier cirkóm 14-15kW-ra van visszavéve, kb. 10-12 kW radiátor van összesen, és ha mind a 3 kör megy,
indulás után 5-6 perccel már 60 fokos az előremenőm, és kezdi lemodulálni.
1 körrel ez kb. 2 perc.
És én sem állítom kisebbre az előremenőt, a radiátorok kb. éppen elegek a lakásba, nem tudtam túlméretezni, mert ingyé kaptam,
megpróbáltam 48-50 fokos vízzel, és órákig ment, 30X ki-be kapcsolt.
Marad a 60 fok, így egy ciklus 10-20 perc, és utána nyugton van 1 óráig.
Sztem. előnyösebb, mint napi 24 órában 51 fokos vízzel, állandóan pörgő szivattyúval
ki-be kapcsolgató készülék.

Dzsaninak ha jól emlékszem, 12 kW a készülék,
nem létezik, hogy több mint 1 órát szenved,
mire valami meleg érezhető a lakásban, az alapterület sem túl nagy,
nem tudom, mi a gond, de valami nem stimmel, az biztos.
Visszatérőnek a hőmérséklete kéne, mert amennyiben a visszatérő 1 óra múlva is 20-25 fokos, akkor oké, a teljesítmény kijön a kazánból, nade hová lesz?
2013-12-25
09:58:35
Előzmény: villam64 #44496#44497
villam, dzsani:
sőt én egy picit tovább mennék: menjen folyamatosan a kazán a lehető legalacsonyabb hőmérsékleten amivel ki lehet fűteni a házat.
Így kíméled a kazánt is, lévén egyre inkább tud kondenzálni. Az arisotonok tudomásom szerint elég könnyen és sokféle paramétrerrel programozhatók.
villam64Válasz erre
2013-12-25
07:51:09
Előzmény: dzsani #44492#44496
Azon gondolkodtam, hogy miért erőlteted a 60 fokot a radiátorokba? Mennyi a hőmérséklet, ha csak 50 fokig engeded a rendszert. Ez még majdnem kondenzációs üzem. A 60 fok nem valószínű, hogy az.
2013-12-24
22:32:35
Előzmény: dzsani #44485#44495
Ha minden helyiségben van padlófűtés akkor kapcsolad ki a radiátoros fűtést, ezzel tudsz spórolni és a kazánod is jobban fogja bírni az alacsonyabb előremenő vízhőfokot (illetve mostanság nincs is farkasordító hideg). A helyedben én nem várnék a födémszigeteléssel amint lehet megcsinálnám, ahogy ezt már többen javasolták. Tekercses kőzetgyapotot ne vegyél, mert 2-3 év alatt összeesik és jelentősen veszt a szigetelőhatásából (az olcsó lesz a drága). Táblás, nagyobb sűrűségű hőszigetelésből (pl. Rockwool multirock-ból) tegyél fel 2x10cm ami szerintem jelentősen javítani fog a helyzeteden.
2013-12-24
15:13:36
Előzmény: takyka #44490#44494
takyka,

Nem is hasonlítható az eredeti habisol falazatod a 30-as vályoghoz, meg a csupasz födémhez. Talán te még nem is találkoztál igazán rossz hőtechnikájú házakkal, amikhez képest dzsanié nem is rossz.

Nála a egy, a mai követelményektől messze elmaradó házba egy korszerű fűtés került, és ez jelenti a problémát. A falak szigetelése nélkül, önmagában a födémszigeteléssel a párakicsapódás és az evvel járó penészedés nem kerülhető el.


2013-12-24
11:38:07
Előzmény: takyka #44490#44492
Tavaly télen volt gondunk a párával/penésszel, volt amikor szabályosan folyt le a víz az ablakokról. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem csak átalakítást, hanem felújítást is végzünk ( bár ezzel a költséggel nem számoltunk a vásárláskor)
A falakat utólagosan víz szigeteltük, ami össze van dolgozva az aljzat víz szigetelésével. Októberben költöztünk vissza, azóta fűtünk, első hetekben volt 80 %-os páratartalom is. Több helyen mérem, ma már minden helyiségben 60% alatt van.( állítólag 40-60 % között ideális) Ez is azt mutatja, hogy az építkezés miatt van mit száradni a háznak. A fürdőbe, wc-be, konyhába elszívókat szereltem.
2013-12-24
09:20:36
Előzmény: dzsani #44470#44490
Ez brutális mennyiség. Nekem kb 130m2-re szigetelés előtt, ablakcsere után sem volt ennyi. Csináld meg amit Villám javasolt és nézesd meg a kazánod. Ha ennyire rossz a helyzet, nem csak a fűtéssel lesz probléma, hanem a párával is -> penész!

T.
villam64Válasz erre
2013-12-24
09:07:00
#44489
dzsani
Én azért sokallom a gáz mennyiségét. A födém szigetelése a padláson inkább munka, mint anyag költség. A legolcsóbb üveggyapot is tökéletes fektetve. Állítani nem szabad. 15-30 cm javasolt. Most is érdemes megcsinálni. A munka nem hűti jobbann a mennyezetet, mint a jelenlegi állapot. Az oldalfal sokkal drágább, és kisebb hasznot hoz, de komfortban számít. Olvasd el a hőszigetelés részeket is.
2013-12-24
08:35:46
Előzmény: dzsani #44485#44486
dzsani,

Nyilvánvaló, hogy a problémádat a hőszigetelés nélküli házad magas hővesztesége, hőhidassága okozza, ami a leírtak alapján egyáltalán nem kirívó.
Példa:
Egy 60m2-es B30-as téglából épült házrész (nem is önálló ház) a felújítás előtt melegvíz-készítés nélkül 2000m3-es gázfogyasztással bírt. Hőszigetelés után ez 700m3-re csökkent, melegvíz-készítéssel együtt.

Az szokásosnál kisebb kazán a végleges, teljes felújítást követő állapotra lett méretezve, és a jelenlegi hőigényt csak úgy fogja tudni ellátni, ha nem szakaszos üzemben használod.
Tehát próbálj meg állandó hőfokot tartani az épületben, ne vedd lejjebb a termosztátot éjszakára sem, akkor is tartsd a szintet, ha nem tartózkodtok otthon. Az is lehet, hogy most csúcsra járatva már nem a gazdaságos, kondenzációs üzemmódban működik.

Szerintem most nincs szükség a rajzokra.
Húzzátok ki ezt a telet így, a magas gázfogyasztás persze garantálva, de ezen csak avval segíthetsz, ha például egy kis kályhában elégeted az építkezésből maradt hulladékfát. Ez a szárításban is sokat segít.
Aztán nyáron megcsináljátok a hőszigetelést, és a következő télen már nem lesz gond a fűtéssel.

2013-12-23
21:46:28
Előzmény: szocsmarci #44481#44485
Köszönöm az észrevételeteket!
A házat tavaly nyáron vettük, és az idén tavasszal felújítottuk/átalakítottuk.
Nem új építésű, de az átalakítás során sok új fal aljzatbeton valóban még száradhat. A belső falak nagy részét lebontottuk, az aljzatot teljes egészében feltörtük,új aljzat, új vízszigetelés, aljzat hőszigetelés, új falak, nyílászárók.
Kívülről úgy néz ki, ahogy megvettük, de belül teljesen átalakítottuk/felújítottuk. Előszoba, nappali, konyha, fürdő és 3 szoba. Az egész házban, minden helyiségben padlófűtés lett kialakítva ( 9 kör ), és van 5 radiátor és egy törölköző szárító (3szoba, konyha, előszoba, fürdő).
Egy 12 kW-os Ariston kondenzációs kazán lett beszerelve, hidrováltón keresztül van csatlakoztatva a padló és a radiátor kör, mindkettőt külön-külön szivattyú keringeti.
A ház szigetelésére idén már nem volt fedezetünk, tehát nincs se a födém se a homlokzat szigetelve. A ház két részben épült, a régebbi rész vályog és kis méretű tégla, a későbbi rész üreges tégla. A fal vastagsága 30 cm.
Holnap rakok fel képet a rendszer kialakításáról.
szocsmarciVálasz erre
2013-12-23
19:53:48
Előzmény: dzsani #44470#44481
Valami nem stimmel - ebben mindenki egyetért. Tudni kellene a kazán típusát és teljesítményét, akkor többet tudnánk. Ha esetleg 24kW-os, akkor az fajlagos fogyasztásként 110W/légm3-t jelent a házra vetítve (hacsak nem egy 76m2-es gótikus templomban élsz :) ). A régi házak hővesztesége 50 W/légm3, ha nagyon rossz volt, akkor 80W/légm3 is lehetett - de ez is csak mínusz 15°C-ban!
Én arra tippelek, hogy rossz a kazánod, gáz oldalról felveszi a teljesítményt, csak éppen kiengedi a szabadba. A Dem-Rad kazánok és hasonló "társai" szoktak gyenge hatásfokkal üzemelni. Az is ez mellett szól, hogy egy 76m2-es házba nem is lehet nagyon beépíteni nagyobb teljesítményű hőleadókat - talán csak ha teljesen be van tekerve a padló, és körbe van építve a fal radiátorokkal.

Még egyetlen dolog lehet: új a házad, és még nem száradt ki. Ekkor lehetséges, hogy pár hónapig jóval magasabb a gázfogyasztás, ameddig nem szárad ki a fal, a födém, és a padló. A szárításhoz rengeteg energia kell, azonfelül a hőszigetelési értékek is nagyon leromlanak vizes szerkezet esetén.
fusimisiVálasz erre
2013-12-23
16:24:55
Előzmény: dzsani #44470#44473
Egy rajzot készíts a most üzemelő rendszerről. Lehet van benne valami baki.
Ismerősök most költöztek új házba - (nekik új régebbi építésű). Ott volt egy olyan eset, hogy fáztak a kazán jó. Nem vagyok egy nagy gépész, de megoldottam. A fürdőszobai radiátor külön körre került és ki volt nyitva maxira a szelep, Hamer megfordult a víz kazán leállt. Persze pont annál a radiátornál rossz volt a szelep - így a visszatérőnél egy imbusz kulccsal - leszabályoztam. Azóta minden frankó. Majd tavasszal kicseréljük a szelepet most nem engedtük le a vizet ezért.
2013-12-23
15:51:14
Előzmény: dzsani #44470#44472
dzsani,

Az idei szezonban 50%-al nagyobb alapterületet fele ennyi gázzal fűtöttük, amiben a melegvíz-előállítás is benne van.

Szerintem nem a kazánod kicsi, hanem a házadnak rossz a hőszigetelése, azon kellene javítanod. Miből készült a falazat, milyenek a nyílászárók, födémszigetelés van, stb... ?




Biosolar Forum  =>  Fűtés , HMV - Problémák  =>  Probléma - dzsanilapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva