English  Deutsch
Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyú kiegészitő fűtéskéntlapozz: 1, 2   következő »
Mielőtt kérdezel olvasd el a témához tartozó KIEMELT CIKKEKET!
2013-10-05
20:53:55
#42635
Én is hozzákezdtem a hőszivattyús fűtéshez,Bous elméleti tanácsai után vettem egy Mammoth víz-levegő hőszivattyút (szinte új).Mivel hűt-fűt levegő/víz-ként kötöttem be,12kW fűtő és 10kW hűtő teljesítményű.A pincében beltériként működik,a kimenő levegője megy ki a szabadba,a beszívás pince,garázs,lépcsőház légtere(kb.800m3).Egyenlőre nem hűti érezhetően a belső teret(17C fok),nem ez a végleges helye,csak tesztelem.Az előre menő eléri az 50 fokot,mivel kicseréltem a radiátorokat fan coilokra,ez teljesen elég.3-4kW vill teljesítmény vesz fel,a régebbi kis villany kazánt az előremenője után kötöttem be,így meg lehet emelni szükség esetén.Az egész bekötéssel együtt 100 ezrembe került,az öt fan coil 120 ezerbe(amik szintén alig használtak,valami őrülttől vettem).

Az Apródon vettem,90000Ft-ért 120-ról alkudtam le(az új ára bőven 1 milla felett van),Mammoth MSR J043HH típusú,egy vidéki plázában volt tartalék,amit szétbombáztak és átalakították kormányhivatalnak.Úgy tudom az üzlet sajnos megismételhetetlen.A fancoilokat is az Apródon vettem,azóta még vettem 3db YORK típusú 3,5kW-osat is,kicsit használtabbak,de tökéletesen működnek és főként az áruk volt jó,10 ezer/db.Nemrég még láttam ott többet is burkolat nélkülit,igaz 38000Ft-t.Sokszor kell megnézni,gyorsnak kell lenni,a hőszivattyúnál csak fél nappal voltam gyorsabb,mint a következő vevő.




2012-06-22
11:46:12
Előzmény: hubika #30950#30954
hubika,

Nagyjából igen, ha egy modern kazánhoz hasonlítod.

2012-06-22
11:09:20
Előzmény: robert #30933#30950
Köszke.

Akkor nem jól emlékszem.

Tehát akkor 1m3 gáz ~ 9kwh áram

akkor ez megközelítőleg egyenlő 3kwh * 3COP? itt lenne azonos a fűtőérték és kb az ára is, normál tarifával számolva?
2012-06-21
21:19:55
Előzmény: hubika #30920#30933
hubika,

Melyik hozzászólásban olvastad? Valószínűleg arról volt szó, hogy COP=3 mellett a hőszivattyúba táplált 3kWh áram ad annyi hőt, mint 1m3 gáz egy kazánban.

2012-06-21
14:41:03
#30920
Hali!

Azt irtátok, hogy a 1m3 gáz fűtőértéke = 3 kw/h villany fűtőértékével. Jól értettem?

HUbi
2012-06-14
15:37:44
Előzmény: Hubika #30645#30646
A 860eFt bevezető ár volt. Most ugyanezt vette a cimborám aki építkezik 938eFt-ért de már az is jó árnak számít (van 1,1MFt-ér is hirdetve a neten).
Ha a kb. 350eFt-os kazánt leszámítod 510 körül van a hőszipka de az csak 4kW-os, ezért mondtam, hogy ez nem rossz ár...ha német...de kínait nem vennék...
Az is más, ha egy német cég Kínában gyártat de a minőség-ellenőrzés a német standard szerinti.
2012-02-07
22:32:30
Előzmény: payagyerek #24763#24764
paya,
a gond ott van, hogy mar nem nagyon szeretnek/tudok behozni az udvarba egy szondafurot - bar esku elgondolkodok rajta. egyik baratom ezzel foglalkozik, csak eleg messze innen, de rakerdezek.
ez egyszerubb lenne joval, meg ha 2 nyelokutat is hasznalok/furok.
175 meterre tolunk van egy halasto, lehet jobban jarnek, ha oda ledugnam a szondat:)))

azt megirtad, hogy melyiket ne vegyem (kinai), de akkor melyiket igen?
lekkazant nem akarok, arra ott vannak a split klimak, ha nagyon vegszukseg van.
payagyerekVálasz erre
2012-02-07
22:24:43
Előzmény: zsezse #24699#24763
Sajnos a fúrt szonda a végleges és tuti megoldás. A nyitott kutas rendszer nem megbízható. Bármily hihetetlen, de a gond az elnyeletéssel van. (Nálam is úszott az udvar. A nyelőkút záródugóját kilőtte.)
Ráadásul a folyamatos és pontszerű kényszer-vízáramlás a forrás és a nyelő kút között, kimoshatja a talajt. (bár erre nincs sok példa)
A fúrt szondájú primer (helyes méretezéssel), felületfűtés hőfokra emelve (35-38°), 6-os rendszer COP-ot adhat. (szivattyúkkal és nem csak véletlenül)
Bizonyos gázokkal, furfangokkal többet is.

A vízszintes talajkollektor alacsonyabb hőforrást ad (ergó rendszerCOP), mint ugyanannyi pénzért a fúrt szonda.

Egyes kínai víz-víz hőszipkák ócskavasak! Semmilyen méretezés nem történt a tervezésük során! Helytelen gázkörök, miniatűr hőcserélők, amik szintén helytelenül vannak bekötve!
Alapvetőleg még 1 klímatechnikai folyadékhűtőnek sem felelnek meg, nemhogy a fordított gondolkodást igénylő hőszipkának.
Hányadékok!
www.forum.index.hu/Article/viewArticle?a=115425993&t=9101605
Persze, hogy le van fagyva az AtyaÚriten is!

Lékkazán.
Az ugye pont akkor akar cserben hagyni, mikor épp nőne a hőigényünk. Inkább napelemes rendszerrel érdemes használni, vagy valamelyik H tarifával.

Hang.
Furcsamód a csendesnek kikiáltott Scroll-kompresszorok hangosabbak, mint a rotácósok. A Scroll "súrlódós" hangot ad, a roti meg zümmög. (normális munkaponton járatva)
Alapvetőleg mind halk. Csak az adott helyiségben hallani halkan, ami kevesebb dB, mint 1 tőgázon nyomott konyhai páraelszívó.
2012-02-06
21:49:31
#24699
kacérkodom mar regota a gondolattal, hogy valami alternativ futest is kellene csinaljak a vegyes melle, mert mi lesz, ha egyszer elutazok hosszabb idore/eltorom a kezem, stb. Ritkan elofordul, hogy nincs idom/kedvem faval tuzelni, ilyenkor jol jonne egy automata megoldas.
alacsony homersekletu rendszerben gondolkodom (fal/padlo)

gaz be van vezetve, de kellene uj gazkazan/gazkemeny/gazterv, ez eddig kb 400-500e, mire beszereltetem.
ha hoszivattyuban gondolkodok, akkor a legeselyesebb a viz-viz talajvizes hoszivattyu, szondat most nem furatnek, amikor itt van a s*ggem alatt a talajviz.

milyen hoszivattyut ajanlotok? (a teljesitmenyrol most ne beszeljunk, de tetelezzunk fel egy kozepesen jol hoszigetelt ~100nm-es hazat)

mennyire hangosak a mai hoszipkak? a pinceben tudnam elhelyezni, a mosogepet meg hallom, ha centrifugazik
2012-01-28
15:14:50
Előzmény: Jesu #24148#24150
Én így oldottam meg ezt a kérdést:

Említettem már, hogy a kültéri egy kis piszkálástól eltekintve úgy van, ahogy vettem. Na a kis piszkálás egyike pont ez. Ráadásul igen komplexen oldottam meg a kérdést. Nem a fő tápját kapcsolgatom, hanem belül, a fogyasztókat. A táp elvételét 4db g2rl 16A relé biztosítja, melyből 1 a beltéri villanyát veszi el, egy a kültéri kommunikációjának 230-át, kettő pedig a kültéri elektronikájának tápegységét (sajnos a DC konditelepről kap villanyt a kis kapcsolóüzemű) kapcsolja le. Azért kellett kettő, mert 314V ra töltött sok-sok kondit "nem illik" rendszeresen összekapcsolni egy 0V-os kondival. Az egyik direktben összeköti, melynek behúzója egy RC-n keresztül késleltve van a többihez képest. A nem késleltetett relé pedig egy azt hiszem 100 Ohm soros R-en keresztül kapcsolja össze. Tehát amikor kiadom a 12V-ot a kültérinek, először soros 100 Ohm-on keresztül a kis táp kondiját feltöltöm, majd rövidre zárom a 100 Ohm-ot. A mi hőszipkánk valahol 60W és 80W között eszik, ha távindító lábakat széthúzom. (a távindító lábakkal kapcsolom be és ki, ha csak azért állok meg, mert megvan a hőfok.) A készülék villanyellátásának ütemezését meg egy digitális időzítő végzi.

Mivel nálunk nagyon kevés hely van alatta, kapott egy fűtött alu tálcát is. Ennek fűtését egy további relé biztosítja. (tehát összesen 5db... :-)) Szerencsére a teszt óta nem kellett fűteni az alulapot. Ennek fő oka a mostanság nem túl hideg idő, valamint az, hogy olvasztáskor igen jelentős mennyiségű (talán 2l is van) víz folyik ki alul, ami gondolom tartalmaz annyi hőenergiát, hogy az esetlegesen keletkezett jég is elolvad.

Valamint elhelyeztem benne egy NTC-t is, melyet pont a saját levegő hőmérője mellé fűztem.

A + cuccok egy UTP kábelen keresztül vannak bekötve. Ráadásul két szabad eren a Robert féle WEA rendszer is ott figyel, ha netán monitoroznám a belső csövek paramétereit.
2012-01-28
12:32:48
#24148
Új megoldásra váró probléma:
A kültéri vezérlése fűti a kompresszort idle módban.
Meg kell oldanom a teljes kikapcsolást, és a korrekt vezérlést:
bekapcsolás csak áram alá helyezést követő 1/2-1 óra múlva(külső hőmérséklet függő)
Különben megy a levesbe napi 3-5kWh! :-O
Ugyanannyi, mint amibe 4-6 óra fűtés kerül a géppel!
2012-01-26
22:52:55
Előzmény: Bous83 #24059#24060
Ott figyel, szépen becsomagolva a tágulásitól jobbra. ;)
Naaagy (és drága, sick) lemezes hőcsereberélő.
Akkora, hogy bele se fért a képbe. :D

Ami nem látszik a képen: ~800 literes puffer segít az alacsony visszatérő megtartásában. Az előremenő mehet direktben a körökbe, vagy a pufferbe is.
Ezzel kicsit tudok csalni. A nappali kellemes hőfoknál előfűtöm a puffert, míg a házat a nap fűti (déli benapozás, tájolt üvegfelületekkel), ami este még sokat segít, így a szipka csak hőn tart, kis teljesítményen, amikor kedvezőtlen a kinti hőmérséklet.
2012-01-26
22:50:52
Előzmény: Jesu #24055#24059
Mi adja át a hőt a gáz oldalról a víznek?

(A káosz kísérletezésnél elengedhetetlen. Ez Normális... :-) )
2012-01-26
22:34:57
Előzmény: Bous83 #24029#24055
Toshiba SP Inverter kültéri. Gyakorlatilag ugyanaz, mint az Estia.
Ez szintén egy beltéri vezérlésével hajtva.
Ehhez a típushoz van vagy ~4-5 féle beltéri, ami méreténél, felületénél elhelyezésénél fogva, mind kicsit más hatásfokkal képes elérni a célt. (légcsatornázható, fali, mennyezeti, mind más és más) Ezért a különböző COP.

Elrettentésnek, milyen amikor az ember még küzd vele! ;)






2012-01-26
14:18:05
Előzmény: Jesu #24013#24029
Hát, az a világ másik fele. Nógrádi vagyok (Bp felett 70km). A mi hőveszteségünk icipicit több. :-( 0-3° körüli külsőnél 50kWh elektromos / nap, azaz a mi házunk hővesztesége a tied háromszorosa lehet...

Nem csupaszítottam le, én is a gyári dolgokat használtam fel hozzá. Igaz a drága beltérit valóban nem vettem meg, azonban a kültéri (egy kis piszkálástól eltekintve) úgy van, ahogy vettük. A kültéri vezérlése az eredeti beltéri modul nyákjával történik, csak a gyáriban van mellette egy PLC is...

Nem teljesen világos az a rész, hogy "A gép gyári adata (különböző beltérikkel) 3.9-4.49 közötti COP-t jelez 7C-ra.". Te mit vettél? Melyik beltéri, melyik kültéri? Vagy monoblokk?
2012-01-26
12:31:45
Előzmény: zsezse #24023#24025
lékkazán
2012-01-26
11:32:39
#24023
Jesu

a tied lékkazán vagy vizes?

2012-01-26
10:09:14
Előzmény: Bous83 #24008#24013
Pécs. Már ráált pár ismerős, de ha nem sikerül, szívesen venném a segítséged. Ilyen kis mennyiség miatt nem vennék egy palackkal. (jövő héten járok arra)

Én nem hiszek a lecsupaszított gyári gép komplex megvezérlésében, ezért a gyári dolgokat használtam fel hozzá. A hőmérsékletekkel játszom (majd) külső eszközzel beavatkozva, azzal vezérlem felül a gépet, ez jól működik (növelt delta T=nagyobb teljesítmény, kisebb=leszabályozás).
Nem is lenne egyszerű, elég speckó már az invertere is, felesleges lenne annyira belemászni. Saját teljesítmény szabályozása fut, szépen modulál 3-8kW leadott között. Indulásban megy több is, ebből is látszik a gázhiány. Sajnos nekem 10-15 percenként megáll (kifogy valamelyik oldal) most ez miatt, ezért ilyen gyatra a COP, meg is állok vele, míg nem rendeződik. A gép gyári adata (különböző beltérikkel) 3.9-4.49 közötti COP-t jelez 7C-ra. Van még hova fejlődni.

A ház nagyon szereti. Mivel felületfűtésem van mindenhol, szépen le tudok menni folyamatos üzemnél ~28-30 fokra is akár. A tesztnapok alatt a hőmérsékleten tartás nem került többe 0,9kWh-nál/ óra(vellany). Ebből adódóan a ház hővesztesége 2,6-3kWh körüli 0-3C környékén. Ott is van még mit javítani, félkész állapotok vannak. Meg is mutatta a hőkamera, amit eddig is sejtettem hibákat.
2012-01-26
09:47:50
Előzmény: Jesu #23991#24008
Sajna nincs, és valószínűleg nem is veszek, csak nyáron. (Most szegénység van)

Nálunk radiátoros a fűtés. Ez azért gond, mert (tesztelés útján mi is tapasztaltuk) 40° környékén indul be a helységek levegő cirkulációja. Tehát nekem 40°felett kell tartanom az előremenőt (keringető triakos visszaszabályozása). A másik problémánk, hogy túl kicsi gépet vettünk. 1°-os külsőig szépen ki tudja fűteni a házat, de valahol 0° környékén elkezd (kb 50 percenként 2-3 percre) leolvasztgatni, és már az a kis idő kiesés miatt már nem elégséges. Az előremenőm úgy esik vissza, ahogy megy le a külső. -2° környékén már csak 36°-os előremenőt tud (lejjebb már nem akarom tekerni a keringetőt, itt 30W-al megy, maxon meg 80W), ami már kevés, a helységek függőlegesen vett hőeloszlása kedvezőtlen, alsó 1m hideg. Bár lesugározza a hőt, az 1m magason elhelyezett szobatermosztát (és pl a WEA hőmérő) szépen mutatja a 20°-ot, de fázunk. Ezért +1 külső alatt a kondenzációs kazánnal együtt jár. Apu irkálja naponta az elhasznált H tarifát és gáz mennyiséget. +1 környékén napi 500Ft a különbözet. Gondolom melegebben több lesz.

A vezérlőnek még nem estem neki. Ennek egyszer az idő hiány az oka, másodszor kéne valami jó koncepció. Ha már csinálok vezérlőt, olyat szeretnék, ami kb bármely rendszert képes vezérelni. Jó lenne összeszedni, hogy hány analóg bemenet, és hány analóg kimenet, valamint hány digitális bemenet (külön a rövid zár vizsgálatos, és külön a 12 vagy 230 jelenlétét vizsgáló), hány digitális kimenet (relé), és végül hány triakos kimenet szükséges. Már gondoltam arra, hogy fel kéne vetnem itt, hátha összedobnánk. Már az is nagy segítség lenne, ha páran (akiknek komplexebb rendszerük van) megírnának, hogy milyen I/O-kkal rendelkező szabályozó tudná meghajtani rendszerüket.

Ezek szerint neked van hőmennyiség mérőd. AMi iszonyatosan érdekelne, hogy az adatlapban megadott COP és a mért COP hogyan viszonyul egymáshoz.

Valamint nálad van teljesítmény szabályozás? Vagy on-off üzemben járatod?

Van R410-em. Hol lax? Ha nem a világ másik felén, akkor valószínű tudok segíteni...
2012-01-26
00:20:25
Előzmény: Bous83 #22125#23991
Megvan már a hőmennyiség mérőd?
Mit produkál a gép?
Vezérléssel haladtál?

Nekem is kész lett közben, de én még a mérés kézi rögzítésénél tartok, illeszteni kéne az impulzusos mérőket.

Erősen gázhiányom van (-1-1,5Kg r410 :-O), de így is szépen hozza a 2,9-3,4-es közötti COP-t (kint 0-12 fok között volt).

Vízoldal:
25-28C visszatérő
32-35C előremenő

Már most elégedett vagyok vele, bár a vezérléssel nekem is lesz még dolgom.
Lesz azért ez még sokkal jobb is. :)

2011-12-19
14:52:33
#22125
Sziasztok,

Elkészült a 10kW-os inverteres klíma (Fujitsu Waterstage, kültéri:AOYA30LBTL, eredeti beltéri:WSYA095DA) bekötése a fűtésrendszerünkbe. Nem vettem meg a méregdrága beltéri hidraulikai modult, hanem megvettem egy (sajna az R410 miatt jó drága) lemezes hőcserélőt, meg a beltéri "0-10V"-al vezérelhető nyákját, ami beszélget a kültérivel. Vezérlőt meg építek hozzá. Ma állítottam be a 6 állású üzemmódkapcsoló manuális pontjainak értékeit:

100% - 80% - 60% - 40% - 0 - Auto

Vezérlés még nincs (egy egész komoly kütyüt tervezek hozzá, ami lekezeli a HMV-t is, és a hatásfok alapján eldönti hogy a gáz(kondenzációs kazán), vagy a hőszipka az olcsóbb, és azt járatja), hőmérőket még nem raktam fel (a WEA hőmérők már megvannak, de a saját vezérlő NTC-ivel együtt rakom majd fel), hőmennyiség mérő még nincs (kéne találnom valami olcsó, impulzus kimenettel is rendelkező, 1,5m3/h-st). Azonban hamarosan ez mind lesz, tehát lesznek nektek adataim.

Ami már most is megvan, az az elektromos teljesítmény:

http://wea.biosolar.hu/channels/113/

Ezen is látszik, hogy tegnap délután, meg ma már ezzel fűtünk! :-)

Tehát egy szó mint száz, megkezdődtek a kísérletek, majd megírom az eredményeket...

villam64Válasz erre
2010-01-15
17:51:40
#4011
geg000
Ahogy Pali is számolta napi 25-27 óra üzem a 24-ből. Szigeteld a házad, mert a gázt nem fogja kiváltani. Egy hőszivattyú szerintem 24 órát sem tud menni naponta, mert lefagyna. Ez kisebb hétvégi házra, szobára lehet méretezve. A hőszivattyúknál, a megfigyeléseim alapján, csak éjszakai áram esetén lehet jobb a gáznál. De neked minimum a 4-szeres teljesítmény kell. És csak a villany számlát kell kifizetned. A COP egy idealizált szám, nem könnyű tartani. Jól el kell találni a rendszer méretét. Mivel levegős, hidegebb levegőnél még rosszabb hatásfokú. Talajcsövezés segít. Ennyiért kellene vizes hőszivattyú, de az is hosszú talajcsövezéssel, nagy felülettel.
Ámbár javítok, mert a főcím a kiegészítő fűtés. Úgy már jobb a helyzet. Ennek is akkor a legjobb a hatásfoka, ha nem magas a kimenő víz hőfoka. Hova érdemes sorba bekötve egy alacsonyabb hőfokú víz bekötése. Mindenképp a kapcsolt áramot kell használni. Napi 8 óra, vagy ha a szolgáltató belemegy a hőszivattyús támogatásba. Napi 1-2 m3 gáz spórolása. HMV is előmelegíthető. Napi 8 óra, 182 nap, 700 W, egyenlő 1020 kWh, 30 Ft-tal 30 600 Ft. 182 nap, napi 2 m3 gáz, 126 Ft-tal, 45 864 Ft. Nyáron napi 0.3 m3, 182 nap, 126 Ft-tal, 6 879 Ft. Napi 1.5 óra, 182 nap, 700 W, egyenlő 191 kWh, 30 Ft-tal, 5 733 Ft. Télen jó néhány hideg nap kiesik.
A cég katalógusában sima szolár tartály tisztító nyílására van téve. A két beépített hőcserélő spirál szabadon felhasználható napkollektorra, és fűtésre. A fényképen ezeket nem látom, és a hőszivattyú elvezető kéményt sem. Használtan vettem ilyen tartályt, németből hozottat, sok vízkövet ki kellett szednem az aljáról. Az anódot, cserélni kellett volna, nem tudtam kitekerni. Amúgy használom a hmv előtt. Ezt melegíti elő a lakás fűtéscső az egyik hőcserélőn keresztül.
Valahonnan szükség van megfelelő hőmérsékletű friss levegőre, aminek a hőjét leszívja, és ezután kifújja. Hova teszed ezért, hogy oldod meg ?
2010-01-15
12:42:57
#4009
Szia Geg!
Köszi az árakat,nem rosszak. Németeknél azért használják, mert ők nem vesznek orosz gázt. Voltam többször Stuttgart környékén és ottlakókat kötelezik, hogy villannyal fűtsenek, mert egy erőmű van a környéken és munkát ad a helybelieknek, így azt kell használni. Nálunk nagyon erős a gáz lobbi, de hagyjuk ki a politikát. Próbáljuk függetleníteni magunkat minden téren, gáz, víz, villany esetleg még az élelmiszerben is.
2010-01-15
12:34:09
#4008
Szia Pali. Az emlitett készüléket használtan, üzemképesen 20-30 ezer között lehet kapni tartály nélkül, rajta a bordás hőcserélő, 300 literes tartállyal 70-80 ezer között,persze eu is használt.
Nekem is ez volt a gondolatom, hogy kevés ez a teljesitmény, nálunk azonban sokan használják ezt a rendszert.
2010-01-15
08:55:47
#4005
Szia Geg!
A hőszivattyúd COP értéke 3, a bevitt teljesítmény/ a kivehető.
Normál árammal, nem kedvezményezettel, ugyan annyiba kerül forintálisan a fűtés, mint gázzal. Tartalék fűtésnek, gázcsap elzárás esetén nem jó, mert kicsi a teljesítménye. A használati melegvízhez pont jó. 1m3 gázban ~9kWh energia van. Kiszámolhatod, hogy mekkora elektromos teljesítmény kellene a napi 6m3-hez. 2kwh leadottnál, napi 27 órát kellene mennie!
Megnéztem az oldalt, de nem találtam árat. Mennyiért vesztegetik az alaptipust (Warmwasser-Wärmepumpe Modul-Kompakt (TE-WPKL))?
Üdv: Pali
Biosolar Forum  =>  Hőszivattyú  =>  Hőszivattyú kiegészitő fűtéskéntlapozz: 1, 2   következő »
Copyright © 2005-2017 Bernáth Róbert
Minden jog fenntartva